A Mazda Motor Corporation ma jelentette az elmúlt pénzügyi év eredményeit, mely 2021. március 31-én zárult globálisan 1,287,000 autó eladásával.
A Mazda két legnagyobb piaca, Észak-Amerika és Kína növelte az eladott volument a múlt évhez képest (403,000 db +2% illetve 228,000 db +8%). Japánban a Mazda 176,000 autót értékesített (-13%).
A Mazda értékesítési teljesítményét Európában* a COVID-19 befolyásolta, az elhúzódó lezárások a régió több országában visszavetették az értékesítést (178,000 db, -32%).
A pénzügyi év második felében a fokozottan erős értékesítési lendületnek, a költségcsökkentésnek, és a változó profit javulásának köszönhetően a Mazda 23,2 milliárd EUR nettó bevételt ért el, mely 71 millió EUR éves működési profitot eredményezett, 255,6 milliós nettó veszteség mellett.
Miközben a gazdasági környezet továbbra is olyan kihívásokat tartogat, mint a chip-hiány, és az emelkedő nyersanyag-árak, a Mazda továbbra is magára találó értékesítésre számít a 2022. március 31-gyel végződő pénzügyi évben, előrejelzései szerint 1,410,000 darab autó eladásával. Észak-Amerika és Kína továbbra is húzóerő marad, és Európa is nőni tud negyedévről negyedévre, mellyel megerősíti szerepét a Mazda 3. legerősebb piacaként.
Ennek elősegítésére 2021. június 24-től új elnök-vezérigazgatót neveztek ki a Mazda Motor Europe élére. Martijn ten Brink aktuálisan az MME értékesítésért és vevőszolgálatért felelős alelnöke. Yasuhiro Aoyama, aki 2019 óta vezeti a Mazda Motor Europe-ot, visszatér a vállalat hirosimai központjába, és ő lesz a Mazda Corporation globális marketingért, értékesítésért és vevőszolgálatért felelős igazgatója.
Az üzleti környezetet figyelembevételével a Mazda a következő pénzügyi évre 26,4 milliárd EUR nettó bevételt, 503,9 millió EUR működési profitot és 271,3 millió EUR nettó nyereséget tervez.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)

































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


