Egy többszörös olimpiai bajnok felkérte a Toyota Racing Development munkatársait, hogy valósítsák meg nem mindennapi elképzelését. A mérnökök és szerelők minden várakozást túlteljesítettek.
Driftelésre általában hátsókerék-hajtású autó az ideális. Ha viszont meg akarunk tréfálni valakit, hatásosabb a meglepetés, ha egy alapvetően kényelemre hangolt, elsőkerék-hajtású limuzinnal visszük el keresztben autózni – feltéve, persze, hogy megtaláljuk az erre megfelelő szedánt.
Jarryd Wallace mindent édesapjának köszönhet: ő volt az edzője, amikor a fiatalember hosszútávfutóként versenyzett, majd amikor egy szerencsétlen sérülés következtében jobb lábát amputálni kellett, ő segített neki talpra állni – a szó konkrét és átvitt értelmében egyaránt. Jarryd ma kétszeres paralimpiai és háromszoros világbajnok, kiegyensúlyozott és egészséges ember, amit két dolognak köszönhet: édesapjának és humorérzékének, amit a legsötétebb pillanatokban sem veszített el.
Ezért úgy gondolta, az idei apák napján egy különleges meglepetéssel kedveskedik édesapjának – a maga vicces módján. Egy speciális tesztvezetést képzelt el a Toyota Avalon csúcsverziójával, az Avalon TRD sportszedánnal – egy fontos csavarral: a széria kivitelű autó fejlesztéséért is felelős Toyota Racing Development (TRD) munkatársai hidraulikus kézifékkel szerelték fel az autót, amely késlekedés nélkül, határozott erővel fékezi meg a hátsó kerekeket.
Ezzel bármilyen elsőkerék-hajtású fenekét meg lehet csúsztatni, ám ahhoz, hogy ezt a csúszást fenn is tartsuk, méghozzá kontrolláltan, megfelelő motorteljesítmény, kifinomult futómű és persze tehetséges pilóta szükséges. A Toyota Avalon TRD 301 lóerős 3.5 V6 benzinmotorja, módosított áttételezése, 15 milliméterrel ültetett, feszesebb felfüggesztése, 19 colos kerekei, tapadós keverékű abroncsai és megerősített vázszerkezete gondoskodott a mechanikus feltételekről – az emberi tényező pedig Ken Gushi volt, Japán egyik első számú driftpilótája.
Ken rögtön elfogadta a felkérést, már csak azért is, mert Jarrydhez hasonlóan ő is mindent édesapjának köszönhet: 13 éves volt, amikor a korábban ralipilótaként versenyző Tsukasa Gushi bevezette őt a driftsport rejtelmeibe egy Toyota AE86 volánja mögött.
Mivel az apák napi tréfában használt Avalon TRD a hidraulikus kéziféktől eltekintve teljesen szériaállapotú volt, ezt a teljesítményt elvileg bárki megismételheti – feltéve, hogy rendelkezésére áll a kellő méretű, zárt versenypálya, és van türelme kivárni, hogy a Toyota Észak-Amerikában megkezdje a 2020-as Avalon TRD forgalmazását.
Nem ez volt egyébként az első alkalom, hogy a Toyota elsőkerék-hajtású modellből épített driftautót – igaz, az előző beavatkozás jóval bonyolultabb volt, és sokkal radikálisabb eredményeket hozott. A világ legnagyobb számban eladott gépkocsijából, egy Toyota Corollából alakították ki ugyanis Fredric Aasbø drift-világbajnok versenyautóját: a hátsókerék-hajtásúra átépített pokolfajzat 2.7 literes turbómotorjának teljesítményét kéjgáz-befecskendezéssel növelték 1000 lóerőre.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)


































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


