Morizo Edition néven speciális széria kerül forgalomba a Toyota GR Corolla sportos ferdehátúból. Az Akio Toyoda cégelnök becenevét viselő különkiadás tervezésénél kifejezetten a pályahasználat lebegett a mérnökök szeme előtt.
Erősebb, könnyebb, precízebb – nem kell ennél több ahhoz, hogy egy jó autóból kifejezetten jó autót faragjunk. A Toyota Gazoo Racing mérnökei viszont ezúttal még egy lépéssel tovább mentek, és egy eleve kifejezetten jó autót – nevezetesen az idén áprilisban bemutatott Toyota GR Corollát – finomítottak még tovább. Mivel pedig a fejlesztés során pont azokat az irányelveket követték, amelyeket a Gazoo Racing mesterpilótája, Morizo is vall, róla nevezték el a módosított típust. Az, hogy Morizo, azaz Akio Toyoda civilben történetesen a Toyota-csoport elnöke, a történet szempontjából majdhogynem mellékes.
Ami lényeges, hogy a Toyota GR Corolla Morizo Edition jóval több egy átlagos limitált kiadásnál. A motor csúcsteljesítményét nem módosították, az maradt 304 lóerő, a maximális forgatónyomatékot viszont 370-ről 400 Nm-re emelték, ami 3250/perctől egészen 4600/perc fordulatszámig rendelkezésre áll. A sebességváltó végáttételét rövidebbre vették, így az autó minden helyzetben dinamikusabban gyorsul – értelemszerűen a végsebesség és a zajkomfort kárára, ám ezek versenypályán amúgy is sokadrangú szempontok.
Ami a tömeget illeti, a hátsó ülések eltávolítása, a tetőlemez kovácsolt karbon panellel történő kiváltása, valamint a kovácsolt keréktárcsák felszerelése után csaknem 45 kilogrammal lett könnyebb az autó. Szintén kiszerelték a hátsó ablakemelőket, a hátsó hangszórókat, de még a hátsó ablaktörlő egységet (motort és lapátot) is eltávolították. A GR Corolla alapkivitelű Michelin Pilot Sport 4 abroncsait Michelin Pilot Sport Cup 2 gumikra cserélték, a 18 colos keréktárcsák matt fekete fényezését a TGR piros-fehér-fekete logója díszíti. A lengéscsillapítók pirosak, ám ennél fontosabb, hogy a futómű egészét pályahasználatra hangolták.
A lecsupaszított utastérben piros-fekete kárpitozású sportüléseket találunk, amelyekből nem hiányoznak a versenyövek elvezetéséhez szükséges lyukak, bár alapértelmezésben utcai hárompontos övvel használható az autó. A váltógombhoz és a kézifékkarhoz hasonlóan szintetikus nyersbőrbe vont kormánykeréken piros csík jelzi a középállást. A hátsó ülések helyére merevítést építettek be, ám így is elfér a kocsiban egy szett felnire szerelt versenyabroncs, ha inkább zárt körpályán tennénk próbára a GR Corolla és magunk képességeit.
A karosszériát funkcionális légbevezető nyílások díszítik; a szénszálas tetőlemez, a burkolt fenéklemez, a hátsó légterelő és a légcserenyílásokkal tagolt motorházfedél az GR Corolla Circuit Edition hagyatéka. A gyöngyház fehér mellett új, exkluzív matt szürke fényezéssel rendelhető autó első példányai 2023-ban érkeznek meg a Toyota márkakereskedésbe – egyelőre csak Észak-Amerikában.





![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)


































![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)


