A Volkswagen Személyautók és a Volkswagen Haszonjárművek márkák teljes erőbedobással dolgoznak az e-mobilitás korszakába való áttérésen és az üzemeknek az e-mobilitásra történő átalakításán.
A Volkswagen márka most több mint 1400 robotot rendelt a japán FANUC gyártótól a Chattanooga-I (USA) és Emden-i gyártóberendezéseihez. A Volkswagen Haszongépjárművek további 800 robotot rendelt hannoveri üzemébe a svájci ABB-től. A robotokat elsősorban karosszériagyártáshoz és akkumulátorok összeszereléséhez fogják használni. A három üzemet jelenleg nagy teljesítményű, a fejlett technológiát felhasználó elektromos autók gyártására készítik elő. 2022-től az ID.4-et Chattanoogában (USA) és Emdenben fogják gyártani, míg a ID.BUZZ bemutató autó néven ismertt modell a hannoveri gyártósorról fog legördülni.
Christian Vollmer, a Volkswagen gyártásért és logisztikáért felelős igazgatósági tagja elmondta: „Emdenben és a Chattanoogában az autóipar két legfejlettebb gyártó létesítményét fejlesztjük tovább az e-mobilitásra való áttérés érdekében. Erre a célra a legújabb technológiákba fektetünk be, mint például a digitalizálásba és az automatizálásba, még a jelenlegi helyzetben is.”
Az ID.BUZZ-t a Volkswagen Haszongépjárművek hannoveri üzemében fogják gyártani 2022-től. „Átalakítási munkánk teljes mértékben az ütemterv szerint halad” – mondja Josef Baumert, a Volkswagen Haszongépjárművek gyártásért és logisztikáért felelős igazgatósági tagja. „Az ID. BUzz beindításával befejezzük hannoveri üzemünk folyamatban lévő korszerűsítését, amely az ezen a helyen gyártott összes többi modell számára is előnyös lesz. ”
Összességében a Csoport 2024-ig 33 milliárd eurót tervez befektetni azzal a céllal, hogy az e-mobilitás világpiaci vezetőjévé váljon, így többek között ebbe a három üzembe több milliárd eurót kell befektetni.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


