A Volkswagen Golf semmi mással össze nem téveszthető, hamisíthatatlan dizájn-ikon. Az autók formatervezésének immár hét generáció óta folyamatosan tökéletesített mesterművéről van szó, amely valóban egyedi jelenség.
A Golf ugyanis a világ azon kevés, széles körben elérhető autóinak egyike, amely nem árulkodik feleslegesen tulajdonosa bankszámlájáról. A Golf történetének legnagyobb jelentőségű eseménye – s ebben a szakértők is egyetértenek – az a hetvenes évek végén született döntés volt, amely a Golf I formai génjeinek továbbfejlesztéséről, illetve ezen alapokon a Golf II megalkotásáról született. Ezzel létrejött a „Golf-jelenség”, amely szinte maga a Volkswagen, a márka tükörképe – olyan kompakt modell, amely az egyes kategóriákon átívelő karakterével a társadalom minden rétegét megszólította.
Visszatekintés – 1983: egész Németország lelkesen követi, amint a német Ulf Merbold a Columbia űrrepülőgép fedélzetén kilép a világűrbe. Michael Jackson „Thriller” című albuma mindaddig elérhetetlennek hitt eladásokat produkál, és a világ legnagyobb példányszámban értékesített LP-je és CD-je lett. Az Apple bemutatja az első sorozatgyártású számítógépes egeret – ősszel pedig bemutatkozik a Golf második generációja.
A Golf II egyszerre lett nagyobb és aerodinamikusabb. A formatervezők következetesen megőrizték a Golf I alapvető génjeit, ugyanakkor új és progresszív részletekkel egészítették ki azokat. Merőben újszerű a hátsó rész kialakítása: míg a Golf I hátsó lámpái alul, a lökhárítóra illeszkedve kaptak helyet, a Golf II hátulján jóval feljebb kerültek, ami 1983-ban egészen egyedülálló megoldásnak számított. A nemzedékek között mindeközben a C-oszlopok mindmáig jellegzetes formája biztosított kapcsolatot. Amint a Volkswagen 1983-ban fogalmazott: „A Golfnak mindenképpen Golfnak kellett maradnia, vagyis semmi olyan új konstrukciót nem tartalmaz, amely ne a Golf koncepciója jegyében született volna – mégis minden részletében új autó, amelynek mottója: a folytonosságot jelentő koncepció valamint a továbbfejlesztett részletek és minőség.” Ez a világsiker receptje.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


