A V-Charge kutatási projekt elnyerte az Auto Bild és a Computer Bild Connected Car Award 2015 elnevezésű díját.

A V-Charge projektben a Volkswagen Csoport kutatási részlege mellett a zürichi Svájci Műszaki Főiskola (ETH), a Braunschweigi Műszaki Egyetem, a Robert Bosch GmbH, a Pármai Egyetem és az Oxfordi Egyetem is részt vesz. A díjat az összes együttműködő partnert képviselve Dr. Volkmar Tanneberger, a Volkswagen márka elektromos és elektronikai fejlesztésekért felelős igazgatója, valamint Prof. Dr. Thomas Form, a Volkswagen Csoport kutatási részlegének az elektronikai és járműkutatásokért felelős igazgatója vette át január 6-án délelőtt a Las Vegas-i CES kiállításon.
A V-Charge a Valet Charge (parkolószolgálat és töltés) kifejezésből ered, amely az automatizált parkolásnak és az elektromos járművek automatizált töltésének intelligens jövője felé vezető utat jelöli ki.
Az Egyesült Államokban különösen népszerű a kényelmes parkolószolgálat (valet parking): azaz amikor az úti célhoz megérkezve egy kocsirendező átveszi az autót és leparkolja. Igény esetén induláskor a kocsirendező vissza is hozza a gépkocsit a tulajdonosnak. Így nem kell az időt rabló parkolóhely-kereséssel foglalkoznia.
A V-Charge projekt ezt gondolja tovább, a parkolóhely-keresés és az elektromos járművek töltésének automatizálását helyezve a középpontba. A rendszer lényege, hogy a jármű magától keres egy olyan szabad parkolóhelyet, amelyet elláttak a töltéshez szükséges infrastruktúrával, majd indukciós technológiával feltölti az akkumulátorait. A feltöltés befejeztével szabaddá teszi a töltőhelyet egy másik elektromos járműnek, saját magának pedig önállóan keres egy hagyományos parkolóhelyet. A gyalogosokat, a kerékpárosokat és a többi járművet a gépkocsiba épített kamerák, illetve ultrahangos érzékelők segítségével felismeri a rendszer, így a jármű „vegyes forgalomban” is közlekedhet.
Az Auto Bild és a Computer Bild 2013 óta osztja ki a „Connected Car Award“ díjat a hálózatba kapcsolt autók kitüntetéseként, minden területre kiterjedően. A két magazin szakemberei előzetes válogatással összeállítottak egy listát, amelyről az olvasók online szavazással kiválaszthatták a kedvenceiket kilenc kategóriában.
 
                




![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)

































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


