Az autóipari biztonság terén vezető szerepet betöltő Volvo Cars, valamint a piacvezető fuvarmegosztó szolgáltató Uber a két vállalat közötti stratégiai együttműködés következő lépéseként a mai napon bemutatták azt a közösen fejlesztett, szériagyártású gépkocsit, amely képes önmagát vezetni.
Az Uber és a Volvo Cars 2016-ban között együttműködési megállapodást; a két vállalat azóta számos olyan prototípust fejlesztett ki, amelyek elősegítették a vállalatok autonóm gépjárműveket érintő fejlesztési tevékenységeit. A mai napon bemutatott Volvo XC90 szabadidőjármű az első olyan sorozatgyártású gépkocsi, amely az Uber önvezető rendszerét alkalmazva képes a teljesen önálló manőverezésre.
Az XC90 alapjármű olyan meghatározó biztonsági funkciókkal bír, amelyek lehetővé tették, hogy az Uber könnyedén beépítse a gépkocsiba saját autonóm rendszerét. Ez lehetővé teszi, hogy az Uber hálózatában a jövőben önvezető autókat állítsanak szolgálatba, megteremtve egy autonóm fuvarmegosztó szolgáltatás alapjait.
A Volvo Cars autonóm közlekedésre kész szériagyártású járműve számos tartalék rendszerrel biztosítja a kormányzást és fékezési funkciók működőképességét, valamint tartalék áramforrással is rendelkezik. Amennyiben az elsődleges rendszerek bármelyike bármely okból kifolyólag meghibásodik, a tartalék rendszerek késlekedés nélkül megállítják a gépkocsit.
A Volvo által beépített tartalék rendszereken kívül az Uber önvezető technológiájához egy sor olyan beépített, illetve a gépkocsin kívül elhelyezett érzékelőt terveztek, amelyek városi környezetben képesek biztonságosan működtetni és irányítani a járművet.
A Volvo járműplatformjával kombinált Uber önvezető rendszer egy napon alkalmassá válik arra, hogy Felügyelő – azaz az autonóm közlekedésre felkészített, arra alkalmas területeken a jármű működését ellenőrző és vezérlő, különlegesen képzett Uber alkalmazott – nélkül is biztonságosan, megbízhatóan nyújtson autonóm fuvarmegosztó szolgáltatás.
A mai napon bemutatott, autonóm közlekedésre alkalmas szériamodell egyike annak a több tízezer autonóm közlekedésre előkészített alapjárműnek, amelyet a Volvo Cars és az Uber között 2016-ban kötött kereskedelmi megállapodást értelmében az autógyártó a következő évek során átad a szolgáltatónak.
„Meggyőződésünk, hogy az autonóm mobilitási technológia lehetővé teszi, hogy vállalatunk alapfilozófiájával összhangban még biztonságosabbá tegyük a közlekedést” – mondta Håkan Samuelsson, a Volvo Cars elnök-vezérigazgatója. „A következő évtized derekára várakozásaink szerint minden harmadik eladott Volvo gépkocsi képes lesz a teljesen autonóm közlekedésre. Az Uberrel kötött megállapodásunk megerősíti azon szándékunkat, hogy a világ vezető fuvarmegosztó vállalatai első számú beszállítóként tekintsenek ránk.”
„Az, hogy szoros együttműködésben dolgozunk a Volvóhoz hasonló vállalatokkal, alapvető feltétele annak, hogy biztonságos, átméretezhető autonóm járműflottát alakítsunk ki” – mondta Eric Meyhofer, az Uber Advanced Technologies Group vezérigazgatója. „A Volvo közismerten biztonság-centrikus szemléletének köszönhetően született meg a vállalat legújabb, szériagyártásra kész önvezető alapjárműve. Az Uber önvezető technológiájával felszerelve ez a gépkocsi kulcsfontosságú szerephez jut majd az Uber autonóm termékeinek palettáján.”
A Volvo Cars a mostanihoz hasonló, autonóm alapjármű-koncepcióra építve tervezi a 2020-as évek elején bevezetni leendő autonóm gépjárműveit. A leendő SPA2 platformra épülő, új generációs Volvo modelleken bevezetésre kerülő, új technológiák között olyan funkciók is megtalálhatók lesznek, amelyek arra egyértelműen kijelölt területeken – például autópályákon vagy körgyűrűkön – lehetővé teszik a felügyelet nélküli autonóm közlekedést.
A Volvo Cars meggyőződése, hogy az autonóm mobilitás nagymértékben javíthatja a közlekedés biztonságát, és ezáltal az egész emberiség javára szolgálhat, ha az összes autó képes lesz önállóan közlekedni. Amíg ez a pillanat el nem jön, a technológia képes tehermentesíteni a vezetőt az olyan unalmas feladatoktól, mint a közlekedési dugóban történő, meg-megtorpanó haladás, és ezáltal élvezetesebbé tenni a vezetés élményét.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)
































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)

![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


