Erre azért van szükség, mert 2020-ben meredeken emelkedtek a vállalat elektromosautó-eladásai.
A Volvo Cars megháromszorozza a belgiumi Gent városában működő üzemének elektromosautó-gyártó kapacitását, felkészülve a hálózatról tölthető akkumulátoros Recharge modellcsalád iránt mutatkozó, gyorsan növekvő keresletre.
A Volvo Cars azt követően jelentette be a gyártókapacitás fokozását, hogy a 2020. naptári évben jelentős mértékben emelkedett a Recharge modellek iránti kereslet. 2019-hez képest a tavalyi évben több mint megduplázódott a Recharge modellek részesedése az eladásokból.
A Volvo 2022-re meg kívánja háromszorozni genti üzemének jelenlegi elektromosautó-gyártó kapacitását, amely így az üzem teljes gyártókapacitásának mintegy 60 százalékát fogja kitenni.
Gentben már folyik a második tisztán elektromos Volvo gyártásának előkészítése: a 2021 folyamán gyártásba kerülő típus a vállalat moduláris CMA padlólemezére épül. Jelenleg is Gentben készül a Volvo első tisztán elektromos típusa, az XC40 Recharge, valamint az XC40 szabadidőjármű plug-in hibrid kivitele.
„A Volvo jövője elektromos; Recharge modelleink nyilvánvalóan elnyerték ügyfeleink tetszését” – mondta Javier Varela, a Volvo globális ipari tevékenységeiért és minőségért felelős igazgatója. „Modellkínálatunk folyamatos, egyre szélesebb körű villamosításában és gyártókapacitásunk növelésében egyaránt úttörő szerepet játszik a genti üzem, követendő példaként lépve fel a vállalat egész globális gyártóhálózata számára.”
A Volvo Cars feltett szándéka, hogy prémium elektromosjármű-gyártóvá váljon, és ezzel összhangban az elkövetkező évek során számos tisztán elektromos járművet hoz forgalomba. A vállalat tervei szerint 2025-re globális eladásainak 50 százalékát teszik majd ki a tisztán elektromos járművek, a fennmaradó 50 százalékot pedig plug-in hibrid modellek fogják adni.
Gent a Volvo Cars globális gyártóhálózatának első olyan tagja, ahol megkezdődött a tisztán elektromos járművek gyártása, ugyanakkor a vállalat további üzemeinek is szerepet szán az elektromos gyártókapacitás fokozásában.
A Volvo Cars a múlt hónapban jelentette be, hogy villanymotorokat fog összeszerelni a svédországi Skövde városában működő hajtáslánc-gyártó üzemében, az évtized közepére pedig megvalósítja az e-motorok teljes körű házon belüli gyártását. A vállalat a következő években 700 millió svéd koronás beruházással segíti elő ezen célkitűzés megvalósulását. A Volvo Cars jelentős beruházásokkal támogatja az új generációs Volvo modellekbe szánt villanymotorok házon belüli tervezését és fejlesztését.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)
































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)

![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


