A vadonatúj Volvo XC60 prémium középkategóriás szabadidőjárművet választották meg a 2018. év észak-amerikai szabadidőjárművének.
Az XC60 a második Volvo, amely ebben a kitüntetésben részesült, miután 2016-ban az XC90 nyerte el a ‘North American Utility of the Year’ címet.
“Az észak-amerikai piac létfontosságú márkánk folytonos növekedése szempontjából” – mondta Håkan Samuelsson, a Volvo Cars elnök-vezérigazgatója. “Büszkén vesszük át ezt a nagy becsben tartott elismerést. Az XC60 és XC90 modelleink észak-amerikai sikere is arra ösztönöz bennünket, hogy megerősítsük jelenlétünket a piacon. Ugyanezen szándékunkról tanúskodik a több milliárd dolláros beruházási értéket képviselő új, Dél-Karolina állambeli gyártóüzemünk építése is.”
A 2018. Év Észak-Amerikai Autója, Szabadidőjárműve és Pickupja (NACTOY) díjátadón elért siker nem az első idei elismerés az XC60 számára: a modellt januárban 2017 legjobb általános biztonsági teljesítményt nyújtó modelljévé koronázta az Euro NCAP, amelynek 2017-es tesztjein nem kevesebb, mint harminc márka hetven, eltérő méretosztályokba besorolt típusánál ért el magasabb pontszámot a Volvo középkategóriás szabadidőjárműve.
“Stabil a pozíciónk ebben a kulcsfontosságú piaci szegmensben, ahol az előző generációs XC60-ból több mint egy millió példány talált gazdára” – mondta Samuelsson. “Az új XC60 legfrissebb kitüntetése jól érzékelteti, hogy vállalatunk minden erejével fenn kívánja tartani a prémium szabadidőjármű szegmensekben kivívott sikerét.”
A széles körű elismerés nem utolsósorban annak köszönhető, hogy az új XC60 a Volvo legszebb hagyományaihoz méltóan olyan technológiákkal büszkélkedhet, amelyek a ma megvásárolható legbiztonságosabb gépkocsik közé emelik. Az úttörő City Safety rendszert új Steer Assist (kormányerő-rásegítés) funkcióval egészítettük ki. Az Frontális ütközést elkerülő, aktív kormányzás (Oncoming Lane Mitigation) névre keresztelt új biztonsági rendszer segít elkerülni a szemből történő ütközést, míg a Volvo holttérfigyelő rendszere (BLIS) mérsékli a sávváltás során felmerülő ütközési kockázatot.
A Volvo fejlett vezetőtámogató rendszere, a megfelelően felfestett útszakaszokon 130 km/óráig a kormányzásban, gyorsításban és lassításban közreműködő Pilot Assist opcióként rendelhető az új XC60 szabadidőjárműhöz.
“A Volvo XC60 a biztonsági és vezetőtámogatórendszerek terén magasabbra emeli a mércét a kompakt szabadidőjárművek körében, méghozzá hamisítatlan skandináv dizájnnal párosítva” – mondta said Mark Phelan, a NACTOY elnöke.
Az új XC60 szabadidőjármű is megrendelhető a Volvo díjnyertes T8 Twin Engine hálózatról tölthető benzin-elektromos hibrid hajtásláncával. A kínálat csúcsát megtestesítő plug-in hibrid legnagyobb rendszerteljesítménye 407 LE, álló helyzetből 5,3 mp alatt gyorsul 100 km/órára.
A motorválasztékban megtalálhatók még a 190 lóerős D4, illetve a PowerPulse technológiát alkalmazó, 235 lóerős D5 dízelmotorok. Ami a benzinmotorokat illet, a T5 erőforrás 254 lóerős, míg a turbófeltöltővel és kompresszorral egyaránt felszerelt T6 teljesítménye 320 LE, maximális forgatónyomatéka 400 Nm.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


