AutóAddikt Bemutatók DS Az első hazai DS Store megnyitója alkalmával mutatkozott be a DS 7...

Az első hazai DS Store megnyitója alkalmával mutatkozott be a DS 7 Crossback

Igazán francia, Párizs ihlette: a vadonatúj DS 7 Crossback bemutatkozott Magyarországon is, exkluzív sajtótájékoztató keretein belül ismerkedhettünk a modellel – a sajtótájékoztató után pedig menetpróbát is biztosított a hazai importőr. Mindemellett nem utolsó sorban az első és jelenleg egyetlen magyarországi DS Store megnyitója is párhuzamosan lett levezényelve.

A PSA csoport prémiummárkája, a DS 2015-ben vált teljesen önállóvá. A DS Automobiles küldetésének tekinti, hogy a francia luxus hagyományait átvigye az autóiparba. Méltó módon kívánja tovább vinni az 1955-ben feltűnt forradalmi DS örökségét: az avantgárd szellemet, az innovációt és a nemes eleganciát, új színt hozva a prémium kategóriába. A DS modelleket korábban a Citroën hálózat értékesítette, azonban 2018. december 1-jétől már kizárólag DS bemutatótermekben történhet a modellek forgalmazása. 2018 végén a márka mintegy 370 értékesítési ponton volt jelen a világ különböző pontjain, hálózata gyors ütemben bővül.

Budapesten az Emil Frey csoport vállalta, hogy megépíti a szabványoknak megfelelő DS Store-t, amely a mai napon nyitja meg kapuit. A rendkívül elegáns atmoszférájú bemutatóteremben érvényesül a márka 4 alapszíne: a fekete, a fehér, a bíbor és pezsgőszín.

A DS Store Budapestben 5 autó bemutatására lesz lehetőség a valóságban, míg a DS Virtual Vision saroknak köszönhetően az ügyfelek egy speciális eszköz segítségével konfigurálhatják autójukat a virtuális valóságban.

A DS második generációs modellsorozatának első darabja a középkategóriájú prémium SUV, a DS 7 Crossback. A DS Store Budapest megnyitásával egy időben a DS 7 Crossback is bemutatkozik a hazai közönségnek, amelyet rövidesen újabb DS modellek követnek.

Kanalas Gergely, a DS hazai márkaigazgatója

„A DS 7 Crossback egy kifinomult stílusú, a legkorszerűbb technológiákat felvonultató, világszerte forgalmazásra kerülő SUV, amely a francia szakértelem legjavát egyesíti magában, remekül ötvözve a mesteri kidolgozást és a technológiai újításokat. A modell csúcstechnológiájú berendezései dinamizmust, kényelmet és nagy teljesítményt garantálnak. A DS 7 Crossback a DS jövőjét jelképezi” – véli Yves Bonnefont, a DS Automobiles vezérigazgatója.

„A DS 7 Crossback a legújabb trendek kedvelőit, a sport és a művészet szerelmeseit, azokat az ügyfeleket hódítja majd meg, akik az autózás újfajta, egyedülálló élményét keresik” – mondta Eric Apode, a DS Automobiles termék- és üzletfejlesztési igazgatója.

Karizmatikus design

„A DS7 Crossback tervezésének minden szakaszában a kifinomult, kiváló és igényes szaktudás legjavának felvonultatása volt a cél. Ennek eredményeként született meg ez a karizmatikus megjelenésű, ideális arányokkal rendelkező autó, amely a teljesítmény és a kifinomultság tökéletes kombinációja” – mutatott rá Thierry Metroz, a DS design igazgatója.

Egy gyönyörű tárgy…

A DS7 CROSSBACK impozáns, függőleges orr-részében tökéletesen kifejeződik az autó előkelősége, ereje és karizmája. A hatszögletű DS WINGS hűtőrács gyémánthatású, újfajta mintázattal készül. A DS embléma címerként ékeskedik a hűtőmaszk közepén. Az első és hátsó oldalfalak határozott élei teszik hangsúlyossá az autó oldalsó vonalvezetését, és kiemelik az erőt sugárzó SUV szépségét. Hátul, a szépen ívelt csomagtérajtó teszi letisztulttá az DS 7 CROSSBACK hátsó részének vonalvezetését.

Ezer közül is felismerhető, mind elölről, mind hátulról, nappal vagy éjszaka egyaránt

A DS márka létrehozása óta az egyedi világítás a DS-stílus meghatározó elemei közé tartozik.

A DS 7 Crossback első fényszóróinak csiszolt ékkövekre emlékeztető LED moduljai, melyek a DS ACTIVE LED VISION nevet kapták, az autó nyitásakor bíborszínű fénnyel világítanak, majd 180°-ban elfordulnak. Ez igazi vizuális élményt és magával ragadó látvány nyújt, mely nappal és éjszaka, álló helyzetben és mozgás közben is hipnotikus hatást kelt. Emellett, a függőlegesen futó, gyöngysorszerű nappali menetfény, a futófényes irányjelzőkkel együtt még különlegesebbé teszi a gépkocsi egyedi világítását, melyről jól felismerhető a márka.

A hátsó lámpák szintén hozzájárulnak a DS 7 CROSSBACK egyedi világításának ütősségéhez és újszerűségéhez.
A 3D Full LED technológiával működő lámpák pikkelyszerű mintázata avantgárd megjelenést kölcsönöz az autónak. A gyönyörű, egyedi világítás tervezéséhez, amely a 3D REAR LIGHTS nevet kapta, a DS szakemberei a legújabb csúcstechnológiákat használták fel, mint például a rendkívüli pontosságot biztosító lézergravírozás.

Két nagyméretű képernyő és egy újszerű kezelőfelület

Az avantgárd jelző a belső térre vonatkozóan is igaz, ahol két 12 colos képernyő kapott helyet, ami egyedülálló ebben a szegmensben. Az egyik képernyő megkönnyíti a navigációt, kezeli a multimédiás felületet, valamint a DS CONNECT és a Mirrorscreen teljes kínálatát. A személyre szabható másik képernyő a digitális műszercsoportot foglalja magában: a DS grafikusai különleges grafikai világot teremtettek, amelyben visszaköszön a jellegzetes DS-mintázat. Az érintőképernyőt modern design és egyszerű használhatóság jellemzi.

A francia szakértelem kiválósága

„Mindegyik DS modell az egyes ügyfelek igényeit tükrözi, és sokféle szakértelmet egyesít magában. Valamennyi formatervezőnk, mérnökünk és autókárpitos mesterünk… tudásuk és szakértelmük legjavát nyújtva, a legnemesebb anyagok felhasználásával, mesteri precizitással alakították ki a gépkocsi belső terét” – mondta Thierry Metroz, DS design igazgató.

Ötféle Inspiráció, az ügyfél egyéniségének megfelelő belső tér kialakításához

A DS-stílus filozófiájához hűen, melyben a személyre szabás központi helyet foglal el, öt különböző belső kivitel közül lehet választani. Az ötféle Inspiráció közül mindenki megtalálhatja a saját ízlésének megfelelő kivitelt.

Párizs, a DS márka születési helyének tiszteletére az Inspirációk a Bastille, Rivoli, Faubourg és az Opera nevet kapták, de ne feledkezzünk meg a márka által nemrég piacra dobott modellcsalád, a GT-k szellemében megalkotott Performance Line Inspirációról sem.

A nemes anyagok eleganciája

„Minden felhasznált anyag és minden apró részlet az haute couture világából merített inspirációra utal: annak mesteri precizitása és érzékisége a legapróbb részletekben is megmutatkozik” – mondta Thierry Metroz.

A magas minőségi színvonal biztosítása érdekében az Inspirációk minden apró részlete és a hozzájuk felhasznált összes anyag (valódi fa, Alcantara, szemcsézett bőr és nappabőr) gondosan lett kiválasztva, megmunkálva és elhelyezve az autóban. Ezek a nagy felületeket borító anyagok szem előtt vannak és kézre esnek: a műszerfaltól kezdve az ajtóbetétekig, de ne feledkezzünk meg a konzolokról és az ülésekről sem. Mind azt a célt szolgálják, hogy az utasokat és a vezetőt kellemes légkör vegye körül az autóban.

Másik példaként említhetjük a kapaszkodókat és a kormánykereket, melyek teljes bőrborítással rendelhetők (akár a kormányközép is), ez a típusú kivitel kivételesnek számít ebben a gépkocsi kategóriában. A kiválasztott Inspirációtól függően, a középső képernyő vezérlőgombja is teljes kristályborítást kaphat.

A legapróbb részletek gondos kidolgozása a vezérelv

A DS 7 Crossback is magán viseli a DS legújabb modelljeinél alkalmazott stílusjegyeket. Az identitást jelző, diszkréten elhelyezett számtalan ilyen elemmel találkozhatunk az autóban: a nappabőr ülések fém óraszíjra emlékeztető mintázatát egy „gyöngyszem-öltéssel” készített díszvarrás teszi még hangsúlyosabbá. Ugyanilyen varrás díszíti a műszerfalat, az ajtóbetéteket és a konzolt is. A krómozott középkonzolon lévő billenőkapcsolók „Clous de Paris” gillos mintával vannak díszítve.

Mi az a gillosálás és a gyöngyszem-öltés?

A DS-re jellemző kifinomultság szellemében, a DS 7 CROSSBACK belső terének díszítésénél a felsőkategóriás órák gyártásánál alkalmazott egyik legfinomabb kidolgozási technikát, a gillosálást alkalmazzák. A XVI. század óta létező felületalakítási technikát még ma is használják a karórák számlapjának, tokjának és szerkezettartójának díszítésére. A sűrűn bevésett, egymást metsző vonalakból kirajzolódó mintázatok rendkívül változatosak lehetnek.

A gillosáláshoz nem csak művészi, hanem műszaki érzék is szükséges, sőt mechanikai ismeretekkel is kell rendelkezni. Ezt a fajta díszítést, bonyolultsága miatt csak a felsőkategóriás karóráknál alkalmazzák.
A díszítő minták közül szépsége, kifinomultság és harmonikussága révén a „Clous de Paris” gillos minta a legklasszikusabb. Abraham-Louis Breguet, a Breguet óracég francia alapítója találta ki ezt a mintát, aki már 1786-ban bevezette ezt a technikát az óragyártásban. Ennél a díszítésnél, egymástól barázdákkal elválasztott, piramis alakú apró szegecsek díszítik a felületet.

Ahogy a neve is elárulja, a gyöngyszem-öltéssel egy gyöngysorszerű minta jön létre. Az haute couture világában, a rendkívül kifinomult részletek elkészítéséhez használt hímzési technika ihlette ezt a mintát. Természetesen, a francia hagyomány szellemével összhangban választották autókárpitos mestereink ezt az öltésmintát autóink belső terének kidolgozásához és az ülések elkészítéséhez, amely a védjegyünkké vált.

Mozgásban az idő

E csúcstechnológiájú és egyben hagyománytisztelő SUV gyártásánál, a B.R.M R180 exkluzív óra megalkotásával folytatja a DS a BRM Chronographes óragyártó céggel való együttműködést. A DS 7 CROSSBACK beindításakor, a műszerfal tetején elhelyezett óra fedele kinyílik és az óra kibillen ékszerdoboz-szerű helyéről.

A Divine DS-től és a DS E-TENSE-től a DS 7 Crossback-ig

„A DS-nél a tanulmányautókon alkalmazott újítások merészséget és életet lehelnek szériaautóinkba” – mutatott rá Thierry Metroz, a DS design igazgatója.

Például, azokat a luxus színvonalú személyre szabási lehetőségeket, melyekből a DS 7 Crossback modell öt „Inspirációját” alakítottuk ki, 2014 szeptemberében, a Divine DS tanulmányautón mutattuk be.
A DS ACTIVE LED VISION egyedi első világítás és a pikkelyszerű mintázatú hátsó lámpák, a gillosálás és a „Clous de Paris” minta, a BRM Chronographes-fal való együttműködésből született motorosan kinyíló óra, a Focal-lal való együttműködés: ezek mind a 2016-ban bemutatott DS E-TENSE tanulmányautóból származnak.

A nagyobb hatékonyságot és nyugalmat szolgáló technológia

„300 lóerős, hálózatról tölthető benzin-elektromos hibrid motor, négykerék-meghajtás, nyolcfokozatú automata sebességváltó, DS NIGHT VISION, DS ACTIVE SCAN SUSPENSION: mérnökeink a legjobb újításokat, a legújabb fejlesztéseket alkalmazták A DS 7 Crossback modellnél a teljesítmény és a biztonság szolgálatában” – mondta Eric Apode, a DS fejlesztési- és termékigazgatója.

Az érzékekre ható vezetési élmény

Nagy teljesítményű E-TENSE hibrid modell: 300 LE, négykerék-meghajtás és 60 km-es kibocsátás-mentes hatótávolság

„Rövidesen mindegyik DS modell nagy teljesítményű hibrid vagy elektromos motorral is elérhető lesz” – mondta Eric Apode a 2016-os Párizsi Autószalonon. A DS 7 Crossback modellhez 2019 őszétől rendelhető 300 lóerős, hálózatról tölthető benzin-elektromos hibrid motorral és négykerék-meghajtással ez a terv valósággá válik.

„A DS felfogásában a hibrid autó egyet jelent a teljesítménnyel és a hatékonysággal, de emellett az utasok helykínálatának és a csomagtér térfogatának megőrzésére is nagy hangsúlyt fektetünk” – teszi hozzá Eric Apode. Egyedülálló, ötletes felépítésével a DS 7 Crossback modell is jól példázza ezt: az elektromos működtetésű, automata sebességváltó keresztben van elhelyezve. A hátsó erőforrás áramellátását biztosító kompakt akkumulátor az utastér alatt kapott helyet. Ezzel a kialakítással a hátsó üléseknél teljesen sík padló áll rendelkezésre, ami a helykínálat szempontjából igazi ütőkártyának számít.

Ennek köszönhetően az ügyfél mind az országúti, mind a városi közlekedésben kivételes dinamikai tulajdonságokat élvezhet, remek hatótávolság mellett: az SUV akár 50 km-t is meg tud tenni kibocsátás-mentes üzemmódban, s emellett tágas helykínálatot és egyedülálló csomagtér-térfogatot kínál.

E-TENSE hajtáslánc: hibrid a DS felfogásában

A DS 7 Crossback hibrid hajtáslánca a következő elemekből áll:
– egy 200 lóerős benzinüzemű, belső égésű motor,
– két 80 kW-os villanymotor (egy elöl, egy hátul)
– egy elektromos működtetésű, nyolcfokozatú automata sebességváltó, amely a belső égésű motor és a villanymotor közé, az első tengelyre keresztben van beépítve,
– egy 12-13 kW/h kapacitású, 90 kW teljesítményű kompakt lítium-ion akkumulátor, amely a padló alatt van elhelyezve,
– egy elektromos motorral ellátott hátsó tengely, amely kiemelkedő teljesítményt biztosít az összkerékhajtású változatoknak.

A két villanymotor által a belső égésű motornak biztosított többletenergia (egyenként 80 kW, együttesen pedig akár 90 kW) 300 LE összteljesítmény leadását teszi lehetővé.

Háromféle üzemmód lehetséges: 100 százalékban elektromos (ZEV), hibrid a hosszabb utakhoz (HEV) és kombinált (SPORT). Ez a technológia lehetővé teszi az akkumulátor töltését lassítási fázisban vagy a gépkocsi fékezése közben.
A 100%-ban elektromos hajtás használatakor a 12-13 kW/h-s akkumulátor akár 50 km* hatótávolságot biztosít.

16 A-es hálózatból a töltés 4,5 óra hosszat tart. Egy 32 A-es aljzatba csatlakoztatott 6,6 kW-os töltővel a töltési idő gyorsított módban kevesebb mint 2,5 órát vesz igénybe.

6 temperamentumos motor

A DS 7 CROSSBACK motorkínálatában az E-TENSE hibrid mellett öt belső égésű, erős, nyomatékos és hatékony motor (Euro 6.2) szerepel, és a legújabb generációs, nyolcfokozatú új automata sebességváltó (EAT8):
– 3 benzines (THP 225 S&S EAT8, THP 180 S&S EAT8, vagy PureTech 130 S&S BVM6
– és 2 dízel (BlueHDi 130 S&S BVM6, illetve EAT8, vagy BlueHDi 180 S&S EAT8)

A felsorolt különböző motorok a legkiforrottabb technológiákat kínálják (200 bar befecskendezési nyomás a THP motornál, Stop&Start rendszer stb.), melyek a szegmensen belül a legjobb szintű CO2-kibocsátást biztosítják.

Nyolcfokozatú automata sebességváltó (EAT8): világpremierként a DS SUV-ben

Az EAT8 (Efficient Automatic Transmission) jóval többet nyújt egy nyolcfokozatú sebességváltónál. Többek között az új sebességváltás-vezérlésnek köszönhetően alacsonyabb fogyasztást és nagyobb vezetési kényelmet biztosít. Az önvezető funkciókkal is kompatibilis, melyekkel a DS 7 CROSSBACK szintén rendelkezik.

Röviden összefoglalva:

– 4%-kal alacsonyabb fogyasztás, az előző hatfokozatú sebességváltóhoz képest, az új vezérlésnek, a Stop & Start rendszernek (amely 3 km/h sebességig tud működésbe lépni) és a körülbelül 2 kg-mal csökkentett tömegnek köszönhetően,
– nagyobb vezetési kényelem (például csendes működés és simább, észrevétlen sebességváltások), a nyolc fokozat, az új sebességváltási program és a számítóegység cseréjének („bi can”) eredményeként,
– továbbra is elérhető a fejlett kipörgésgátló rendszer (Advanced Traction Control), amely rossz menetkörülmények között jobb tapadást biztosít.

DS PILOT: úton az önvezető autók felé

„Ügyfeleink nagyra értékelik a DS-nél a csúcstechnológia és a kifinomultság egyedülálló társítását. A DS 7 Crossback modellnél alkalmazott legújabb innovációk garantálják az autó technológiai versenyelőnyét. A vezetést segítő új rendszerek tovább növelik a biztonságot, és nyugodtabb vezetést biztosítanak; utat nyitnak az önvezető autó megalkotása felé” – nyilatkozta Eric Apode, a DS termék- és üzletfejlesztési igazgatója.

DS CONNECTED PILOT: vezetni, vagy vezetni hagyni?

Úgy segíteni a vezetőt, hogy az bármikor visszavehesse az irányítást: ezt kínálja a DS CONNECTED PILOT. Innen már csak egy lépés az önvezető autó. Az autó sebességét az előtte haladó járműhöz igazító (adaptív sebességszabályozó) rendszerrel ellátott innovatív berendezés a vezető választásának és vezetési szokásainak megfelelően, pontosan pozícionálja az autót a forgalmi sávban. A rendszer, melyet 180 km/h sebességig lehet használni (az egyes országok jogszabályi előírásaitól függően), a vezető helyett vezérli a gépkocsi sebességét és iránytartását. A közlekedési dugóban vagy autópályán rendkívül hasznos rendszer biztonságot és nyugalmat biztosít az DS 7 Crossback volánjánál ülve.

Irány- és távolságtartás

A DS CONNECTED PILOT fedélzeti kamerája felismeri az úttestre festett folytonos és szaggatott vonalakat. Menet közben folyamatosan elemzi a képet, és értelmezi a helyzetet.

Abban az esetben, ha a DS 7 Crossback eltér az útburkolatra festett vonaltól vagy véletlenül átlépi a fehér sávelválasztó vonalat, a rendszer finom ellenkormányzással visszaállítja a gépkocsi helyes mozgási pályáját. Ez az LPA (Lane Position Assist).

Amennyiben a vezető szeretné megtartani a pozícióját, erősen tartva a kormányt fel tudja írni a korrekciót, például egy kikerülő manővernél. Abban az esetben is félbeszakad a módosítási művelet, ha be van kapcsolva az irányjelző lámpa. A rendszer 30 km/h sebesség elérésekor, a vezető utasítására lép működésbe. Azután 0-180 km/h sebességtartományban működik.

A rendszer, ügyessége révén közlekedési dugókban is irányítani tudja az X 74-est: az autó a vezető beavatkozása nélkül, magától újraindul, ezzel biztosítva a nyugodt vezetést, valamint a felesleges stressz és mozdulatok elkerülését.

DS PARK PILOT: sosem volt egyszerűbb a parkolás

A vezetést segítő új technológiának köszönhetően az autó magától parkol be két gépkocsi közé, vagy áll be a járdaszegélyre merőlegesen, anélkül, hogy a vezetőnek meg kellene fognia a kormányt, vagy kezelnie kellene a pedálokat.

A DS PARK PILOT egyszerűen, a parkolóhely mellett, illetve előtt elhaladva észleli az autó méretének megfelelő helyet. A rendszer 30 km/h sebességig működik. Ilyenkor a vezető a gépkocsi érintőképernyőjén jelzi, hogy a járdaszegélyre merőlegesen, vagy két gépkocsi közé szeretne beparkolni. Már csak egy teendője van: megnyomni a Park gombot, és várni, hogy megtörténjen a csoda!

DS SAFETY: éberség minden pillanatban

Hosszú utakon a figyelmetlenség gyakran eredményez veszélyes helyzeteket. A DS SAFETY hat fő funkcióval teszi biztonságosabbá a vezetést : DS NIGHT VISION, DS DRIVER ATTENTION MONITORING, DS ACTIVE LED VISION, aktív holttér-figyelő, automata vészfékezés, táblafelismerés.

DS NIGHT VISION: látni az éjszakában

A vezetőnek optimális látási viszonyokat biztosító DS NIGHT VISION jobban beláthatóvá teszi az utat. A hűtőrácsba beépített infra kamera 100 m távolságig érzékeli az úttesten a gyalogosokat és állatokat. A vezető a digitális műszercsoport kijelzőjén tudja megjeleníteni a gépkocsi környezetét, ahol a veszélyek sárgával, vagy pirossal bekeretezve láthatók, a veszélyesség függvényében. Az így kapott figyelmeztetésre a vezető időben tud reagálni. Általában a felsőbb kategóriájú gépkocsiknál alkalmazott Night Vision funkció először kerül alkalmazásra egy C-szegmensbe tartozó autón.

DS DRIVER ATTENTION MONITORING: a figyelmetlenség kivédése

A DS 7 Crossback modellen rendelkezésre álló technológia segítségével ma már kimutatható a vezető éberségének csökkenése. A DS DRIVER ATTENTION MONITORING a kormány felett elhelyezett infra kamerán keresztül három jelre figyel: a szemekre a fáradtság miatt (pislogás), az arcra (a tekintet iránya) és a fejmozgásokra a figyelmetlenség miatt, valamint az autó iránytartására a sávelválasztó vonalakhoz viszonyítva (az iránytól való eltérések, elkormányzások).

Amint a DS DRIVER ATTENTION MONITORING valamilyen rendellenességet észlel a három tényező egyike tekintetében – nem egyenletes, imbolygó mozgás vagy pislogás, melyek a vezető fáradtságát jelzik –, automatikusan kibocsát egy hangjelzést, és egy figyelmeztető üzenet jelenik meg a középső képernyőn. A rendszer nappal és éjszaka egyaránt működik.

DS ACTIVE LED VISION: látni és látszani!

Az elsőként a DS E-TENSE tanulmányautón bemutatott DS ACTIVE LED VISION modulok nem csak szépek, hanem egyben nagyon nagy teljesítményűek is. Éjszakai vezetésnél, az általuk kibocsátott fénynyaláb szélessége és a bevilágított útszakasz hossza az útviszonyokhoz és a gépkocsi sebességéhez igazodik. A kifinomultság és a technológia társításának jó példája.

A DS ACTIVE LED VISION modulok, ahogy a nevük is utal rá, egy fő LED-fényszóróból és három forgatható LED modulból állnak. Ez utóbbiak, a kormányállás szögétől és a gépkocsi sebességétől függően balról jobbra, vagy jobbról balra fordulnak el, valamint a dőlésszögüket is tudják változtatni.
Ennek megfelelően nő vagy csökken a bevilágított útszakasz hossza. A fénynyaláb szélesebb vagy irányítottabb, hogy jobban vagy kevésbé világítsa meg az út széleit.

Több üzemmódban múködhet a DS 7 Crossback-ben :
• Parkolófény
• Town Beam, ha a DS 7 Crossback öt másodpercnél hosszabb ideig halad. A fénynyaláb szélessége megnő, hogy a vezető jobban észrevegye a veszélyeket az út szélén.
• Country Beam, ha a DS 7 Crossback öt másodpercnél hosszabb ideig 50 km/h feletti sebességgel halad. Ebben az üzemmódban a fénynyaláb előre összpontosul (főként a vidéki utakhoz igazítva), azonban elég szélesen bevilágítja az út széleit, hogy észre lehessen venni a veszélyeket.
• Motorway Beam, ha a gépkocsi öt másodpercnél hosszabb ideig 110 km/h feletti sebességgel halad. A modulok nagyobb fényerővel világítanak. A fényszóró és a modulok kissé megemelkednek, hogy nagyobb legyen a bevilágított útszakasz hossza.
• Adverse Weather, ha be van kapcsolva az ablaktörlő. A fénynyaláb szélesebb. Megnő a modulok fényereje, hogy a vezető jobban lássa az útburkolatra festett fehér vonalakat, míg a fő fényszórónak csökken a fényereje.
• High Beam, ez az üzemmód az országúti fényszórók automatikus átkapcsolásakor lép működésbe. Ekkor a legnagyobb a fényerő és a bevilágított útszakasz hossza, hogy hosszában és széltében is a lehető legjobban megvilágítsa az úttestet.

Ez a funkció csak akkor aktív, ha a világítás automata állásban van, és a középső képernyőn keresztül kapcsolható ki.

DS LOUNGE: kényelem és dinamizmus

DS ACTIVE SCAN SUSPENSION : a 21. századi DS felfüggesztés

1955-ben a DS nem csupán a jövőbe mutató, művészi formatervezésével, hanem avantgárd technológiájával is csodálkozást és csodálatot váltott ki. Mindenki emlékezetében megmaradt az autó hidropneumatikus felfüggesztése, amely a versenytársak között teljesen egyedülálló, páratlan úttartást és kényelmet biztosított. Néhány évtizeddel később, a márka szellemiségét mindmáig meghatározó újításból ihletet merítve, a DS mérnökei és szakemberei kifejlesztették a kamera által vezérelt aktív felfüggesztést, a DS ACTIVE SCAN SUSPENSION-t, amely a leginnovatívabb elektronikus technológiákat foglalja magában. A rendszer érzékeli az úthibákat az autó előtt (5m), és a lengéscsillapítók folyamatos vezérlésével kivédi azok hatásait.

Kényelem minden pillanatban

Előrelátónak lenni, ez a DS ACTIVE SCAN SUSPENSION vezérelve. Ezt szolgálja a szélvédő mögött elhelyezett, az első és a hátsó tengellyel elektronikus kapcsolatban álló kamera, valamint a négy helyzet jeladó és a három gyorsulásmérő, melyek elemzik az út típusát és a DS 7 CROSSBACKreakcióit (sebesség, kormányállás-szög, fékerő stb.). Ezeket az adatokat valós időben továbbítják egy számítóegységnek, amely külön-külön fejti ki hatását az egyes kerekekre. A kapott információk alapján a számítóegység folyamatosan szabályozza a rugózást, keményebbre vagy lágyabbra állítva be azt. A biztonság mellett a reakcióképesség és a kifinomultság jellemzi ennek a különleges SUV-nek a vezetését.

A legtisztább hang

A DS 7 Crossback hangberendezésének kialakításához a DS a professzionális audio, Hi-Fi és autó hangtechnikai berendezéseket gyártó, piacvezető francia FOCAL® céget hívta segítségül. A FOCAL ELECTRA® néven forgalmazott felsőkategóriás rendszer exkluzív technológiákat foglal magában, és az utastérben gondosan elhelyezett 14 hangszóróból áll. A világpremierként megjelenő FOCAL ELECTRA® Prémium Hi-Fi rendszer bizonyára a leghozzáértőbb hifi- és zenerajongókat is meghódítja majd, akik valamilyen különleges élményre vágynak út közben. Ez a rendszer határtalan élményt nyújt.

A DS 7 Crossback a DS új szabadidő-terepjárója, melyet Párizsban (Franciaország) terveztek, és a Mulhouse-i (Franciaország), valamint a Shenzhen-i (Kína) gyárban gyártanak.

A márka új zászlóshajója egy igen határozott karakterű, az érzékekre ható autó. Kivitele, melyet az órákra jellemző precizitással kidolgozott legapróbb részletek jellemeznek, tovább gazdagítja a márka különleges stílusát. A gépkocsi tervezésénél alkalmazott technológiai újítások és élvonalbeli műszaki megoldások minden eddiginél nagyobb kényelmet, hatékonyságot és nyugalmat garantálnak.

DS LOUNGE élmény

Jóllehet a DS ACTIVE SCAN SUSPENSION felfüggesztés és a FOCAL Electra hangosítási rendszer a DS LOUNGE élmény első szembetűnő elemei, a formatervezőkből, mérnökökből, autókárpitos és más szakemberekből álló DS 7 Crossback projektcsapat az autó tervezése során különös figyelmet fordított, hogy az autózás újfajta élményét teremtse meg. A tökéletes kényelem élményét.

Új koncepció, új élmények

A DS 7 Crossback karosszériája a hegesztést és a ragasztást kombináló technikával készül. A különböző lemezek hegesztéssel és ragasztási pontokkal vannak összeállítva. A két technika kombinálása maximális ütközési ellenállást, nagyobb karosszériaszilárdságot és az útegyenetlenségek finomabb megszűrését biztosítja (olyan érzés, mintha egy darabból lenne a karosszéria, kisebb a zavaró zaj, a menetzaj és a kerékfelütés zaja). Az útegyenetlenségek finomabb megszűrése a DS 7 CROSSBACK modellnél alkalmazott több lengőkaros hátsó futóműnek köszönhető.

Maximális kényelem

A tervezőcsapatok a hívogató, széles ülésekhez nagy sűrűségű habokat választottak, melyek nem csak tökéletes kényelmet nyújtanak, de nagyon tartósak és strapabíróak. Az ülések tervezésénél a technológia is fontos sze-rephez jutott, mivel az első ülések fűthetők, hűthetők, sőt masszázsfunkcióval is rendelkezhetnek. Az első és hátsó ülések elektromos vezérlőgombjaival pontosan be lehet állítani a kívánt pozíciókat. A hátsó üléstámla például 23°-tól 32°-ig dönthető.

Tágas utastér

Az autó külső méreteinek, valamint a formatervezők és a mérnökök munkájának köszönhetően a vezető és az utasok minden eddiginél nagyobb helykínálatot és kényelmet élvezhetnek. Különösen igaz ez a hátul ülő utasokra, akik számára a legjobb luxuslimuzinokhoz méltó kényelmes testhelyzetet biztosító belső tér áll rendelkezésre.

Stílusos és igényes világítás

Az új DS SUV a DS SENSORIAL DRIVE által biztosított személyre szabott megjelenésével tulajdonosa világát tükrözi. Az első ajtók belső burkolatán futó fénysorral kialakított, többféle hangulatot árasztó világítás rendkívül gondos tervezésről tanúskodik. A nyolcféle választható szín – közöttük a DS egyedi stílusjegyei közé tartozó kárminvörös – különféle hangulatvilágítást biztosít, amikor a vezető beszáll az autóba, a dinamikustól kezdve az éjszakai vezetésnél kellemes légkört biztosító tompább világításig. A világítás a vezető igényei szerint állítható be, meghitt légkört teremtve. Az érintésvezérléssel működtethető különböző világítási módok tovább fokozzák a kényelemérzetet és a kifinomultságot.

Koherencia és a részletek eleganciája

A legapróbb részletek gondos kidolgozására és az elegáns megjelenésre való törekvés a teljes belső tér formanyelvében is megmutatkozik. A gombok, a szellőzők, illetve a képernyők grafikája, mind a DS-mintázat geometriáját követik. Az érintésvezérléssel működtethető LED-es belső világítás és a keret nélküli belső visszapillantó tükör is azt mutatja, hogy a tervezőcsapatok milyen aprólékossággal dolgozták ki a részleteket.

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.

Együttműködő partnereink: Acer, ASUS, Camera Kft.,

Utómunka hardver: ASUS, Acer,