AutóAddikt Újdonságok Az új Ford Puma egy csúcstechnológiás városi ragadozó

Az új Ford Puma egy csúcstechnológiás városi ragadozó

A Ford bejelentette a megújult Pumát, amely az amerikai márka Európában legnépszerűbb személyautójának 1csúcstechnológiás evolúciója. Hamisítatlan stílusával, elsőrangú vezetési élményével és sokoldalúságával és praktikumával új szintre emeli a kompakt crossoverek adta élményt.

A korábbról ismert szembetűnő külső formatervezés mellé a megújult Puma egy még kifinomultabb belsővel érkezik. Az áramló vonalak és az egybefüggő dizájnelemek a legmodernebb digitális kijelzőkkel ötvöződnek, hogy modern vezetési környezetet teremtsenek a még élvezetesebb és kényelmesebb utazások érdekében. 

A legújabb generációs, felhőalapú SYNC 4 infotainment rendszer, amelyet 5G kapcsolat 2, „lebegő” 12 hüvelykes középső képernyő és formás soundbar egészít ki. Az új rendszer segítségével zökkenőmentesen használhatóak az Apple CarPlay és Android Auto 7 szolgáltatások vezeték nélküli is.

Az új Puma fejlett vezetéstámogató rendszerei közé tartozik az intelligens adaptív sebességtartó automatika, amely a kamerák és radarok mellett GPS technológiát is használ, hogy az útviszonyoknak megfelelő sebességgel haladjon az autó. Emellett a Pumához már elérhető a 360 fokos kamerarendszer is.

Az új Puma praktikusságát az innovatív MegaBox jellemzi, amely további 80 liternyi, a csomagtér padlójába integrált tárolóhelyet biztosít. Ezzel körülbelül 115 cm magas tárgyak akár függőlegesen is tárolhatók a csomagtérben. A MegaBox 456 liter hasznos csomagtér-kapacitást biztosít öt személy mellett a 4,2 méter hosszú Pumában. Ennek eredményeképpen a Puma magabiztosan és kényelmesen megbirkózik a családi nyaralások és egyéb kalandok kihívásaival.

Az agilis, mégis üzemanyag-takarékos mild hybrid hajtás kiváló társ a városi közlekedéshez és a hétvégi kalandokhoz, hiszen legnagyobb teljesítménye 155 lóerő, sőt az új, sportos Puma ST Powershift változatnál akár 170 lóerővel is számolhatunk. 3,4

A Ford azt is bejelentette a mai napon, hogy még idén bemutatja a tisztán elektromos hajtású Puma Gen-E modellt, vagyis az első Pumát, amely menet közben egyáltalán nem bocsát ki káros anyagokat. 5

„Puma tulajdonosok mondták, hogy mennyire is szeretik vezetni a legstílusosabb kis crossovert és azt is, hogy az egyedülálló MegaBox adta lehetőségek közül nap mint nap ismernek meg újabbakat. Azt mondták, hogy egy izgalmas beltérrel és a legfejlettebb csatlakoztatott technológiákkal a Puma egy új szintre lépne”, nyilatkozta Jon Williams, a Ford Blue Europe vezérigazgatója. „Pontosan ezt valósítottuk meg; előremutató stílus, magával ragadó digitális élmény és ugyanaz a zökkenőmentesen integrált SYNC 4 csatlakoztathatóság, mint a nagyobb modellekben, például az új Ford Kugában. Mindez egy olyan gazdagított és egyszerűsített kínálatban, amely minden eddiginél könnyebbé teszi az ügyfelek új generációja számára, hogy a kalandjaikhoz megfelelő Pumát válasszák.”

Technológia, amely megkönnyíti az életet

Két nagyméretű képernyő segíti a vezetőt, hogy azonnali információkat kapjon a járművéről és a környezetéről. Az éles képet adó, 12,8 colos digitális műszeregység személyre szabható, így mindig azok az adatok jelennek meg rajta, amit az autós a leghasznosabbnak tart, a nagy felbontású 12 colos központi érintőképernyőn pedig jól áttekinthetők és kezelhetők a térképek, az infotainment rendszer és az olyan funkciók, mint például a klímaberendezés vagy az ülésfűtés.

Az új Pumában a SYNC 4 rendszer kétszer olyan erős hardveres kapacitással működik, mint az előző modellváltozatban, így a vezető még gyorsabban elérheti a leggyakrabban használt funkciókat. A beszédvezérlés megérti a hétköznapi szófordulatokat, az okostelefonok pedig könnyen integrálhatók a vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto 7rendszereken keresztül, ráadásul a készülékek vezeték nélkül is tölthetők.8,9

Az új Pumával egyszerűbb autózni. A „Stop&Go” és sávközép tartó funkciókkal kiegészített Intelligens Adaptív Sebességszabályozó Automatika 9,10,11 jóval természetesebb érzetet keltve gyorsít és fékez, a Prediktív Sebességasszisztens 9,10pedig szabályozza a tempót a kanyarokban, a körforgalomban, vagy autópályákról való fel- és lehajtásnál. A városi utcákon a 360 fokos kamerarendszer 9,10,12felülnézeti képet ad a Pumáról és környezetéről, így a precíz parkolás könnyű feladattá válik.

Az új fényszórók jóval többet nyújtanak a friss formavilágnál és jellegzetes fénydizájnnál. Az opcionális Dinamikus Mátrix LED technológia Prediktív Dinamikus Kanyarvilágítás 9,10 technológiája folyamatosan figyeli az autó előtti útszakaszt, és bevilágítja a kanyarokat, hogy a vezető még jobban lásson.

A vásárlók választhatnak a Titanium, az ST-Line és az ST-Line X kivitelek közül, amelyek mindegyikét a Puma immár ikonikussá vált kupés külső vonalvezetése jellemzi, egyedi lökhárító- és hűtőrács-kialakítással és könnyűfém keréktárcsa-dizájnnal. Az autó markáns megjelenését hatféle fényezés egészíti ki (köztük a Pumához újonnan kínált Cactus Grey árnyalat), illetve a kilépő fény, amely Puma-emblémát vetít az úttestre. 8

Az új Pumát a Ford 1,0 literes EcoBoost Hybrid motorja hajtja, amelynek 48 voltos mild hybrid technológiája mérsékli az üzemanyag-fogyasztást, és akár 155 lóerő 3,4teljesítményt biztosít. A sportos vezetők számára a Ford Performance kifejlesztette az új Puma ST Powershift modellt – sportos futóművel, stílussal és felszereltséggel, és akár 170 lóerős csúcsteljesítménnyel3,4, amit az alapáron kínált, villámgyors hétfokozatú automata sebességváltó továbbít a kerekekhez. Ez a váltómű egyébként a többi Puma-változathoz is megrendelhető opcióként.

Az Európában tervezett Puma a Ford Otosan modern romániai gyárában, a Craiova Üzemben készül.