A 120 ezer dolláros támogatásból és a három hónapos mentorálási-képzési programból akár 12 startup is részesülhet, hogy a Ford Intelligens Mobilitás programmal összhangban fejlesszenek ki új ötleteket és megoldásokat.

A program célja új szintre emelni az összeköttetést, a mobilitást, az önjáró autókat, a felhasználói élményt és az adatelemzést.
”A Techstars Mobility és a Ford együttműködése intelligens, nagyratörő újítókat támogat, akik innovatív megoldásokkal változtatnák meg a világ közlekedési szokásait” – mondta el Ken Washington, a Ford kutatásért és fejlett mérnöki megoldásokért felelős alelnöke. ”Korunk leginnovatívabb ötletei sokszor startupoktól érkeznek, és mi alig várjuk, hogy ezt a gondolkodásmódot meghonosítsuk Detroitban és az autóiparban.”
Ezeknek a startupoknak az alábbi négy, kulcsfontosságú területen kell újításokat felmutatniuk:
- Fogyasztói élmény
- Információs technológia és adatelemzés
- Multimodális közlekedés integráció
- Rugalmas felhasználói élmény
A programra a mai naptól lehet jelentkezni a www.techstars.com/apply címen. A jelentkezés beküldésének határideje március 22. A résztvevők június 13-án kezdik meg a programot, amelynek eredménye a Demó Nap lesz szeptember 8-án.
A mentoráláson alapuló Techstars Mobility fejlesztési programja 2015-ben született; a projekt következő generációs mobilitási és közlekedési megoldásokra összpontosít. A programot a 2007-ben indult Techstars vállalat vezeti, amely 660 cégnek segített már, és mintegy 5 milliárd dolláros támogatást szerzett számukra. A Techstars Mobility és a Ford Intelligens Mobilitás programjának együttműködése a vállalat vezérigazgatójának, Bill Fordnak köszönhető, akinek vezetésével sikerült a világszerte növekvő közlekedési káosz hosszú távú potenciális következményeire irányítani a figyelmet.
A konzorcium több nagyvállalatot is magában foglal, köztük a Magna International, a Verizon, a Dana, a Honda, a McDonald’s, a Munich Re és a Michelin vállalatokat, amelyek pénzügyi és képzési támogatással járulnak hozzá a program sikeréhez.
A 2015-ös esztendőben 10 startup több mint 3 millió dolláros támogatást gyűjtött össze a program elvégzése óta. Ezek közül heten már berendezkedtek Detroitban, hogy továbbfejlesszék újításaikat:
- A Cosmos egy utólagos elszámolású (pay-as-you-go) mobiltelefonos platform. Jelenleg a tesztelési fázisban van, és segítségével a felhasználók naponta vagy alkalmanként fizetnének a telefonhasználatért, így nincs szükség a költséges szerződésekre
- Az Elegus Technologies elem-, és akkumulátor-technológiával foglalkozik, és célja a hagyományos akkumulátorok energiasűrűségének és biztonságának javítása. Az akkumulátorok így kisebb méretben is nagyobb energiát tárolhatnának. A négy éven keresztül fejlesztett technológia megalkotása után hamarosan a gyártás is megkezdődhet.
„Az első év minden várakozást felülmúlt: az egész világon nagy visszhangot keltő projektben 10 elképesztő vállalat, több mint 300 detroiti mentor és 8 nagyvállalat vett részt” – büszkélkedett Ted Serbinski, a Techstars Mobility ügyvezető igazgatója. ”Mindezt Detroit autógyártási hagyományai és az újdonsült detroiti vállalkozói aktivitás tette lehetővé. Nagy reményekkel indítjuk be a programot 2016-ban és azon túl is.”





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)
































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


