AutóAddikt Exkluzív DeAgostini Wartburg 353 1:8 építés projekt DeAgostini Wartburg 353 1:8 építés – 5. lapszám: első futómű részleges összeszerelése

DeAgostini Wartburg 353 1:8 építés – 5. lapszám: első futómű részleges összeszerelése

Elérkeztünk a DeAgostini Wartburg 353 1:8 méretarányú modelljének első futómű-összeszereléséhez. Igaz, részlegesen, de a munka nagy részét el is végeztük.

Az 5. lapszámmal megkapjuk a bölcsőt, a felső- és alsó lengőkarokat, a lengéscsillapítót, valamint a rugót is – mindezt a bal futómű-oldalhoz. Első lépésként a bölcső bal oldalához illesztjük a gumiütközőt (ez a lengőkarokhoz, konkrétan a rugóstag, lengéscsillapítóhoz fontos, hogy meglegyen a megfelelő rugóút behatárolása).

Miután ez megvan, egy aprócska bölcső-rögzítőt applikálunk a helyére, majd a harmadik fázisban a lengéscsillapító munkahengerét illesztjük a helyére. Itt figyelni kell a megfelelő elforgatásra, nem mindegy, hogy a bevágott rész melyik irányba néz.

Mindezek után jöhet a felső trapéz rugótányérának a pozícionálása. Ez nem túl szimpla, ugyanis kimondottan kicsi az alkatrész, a csavarozás nehézkes, neki kell futni egész biztosan többször, hogy fixen a helyére kerüljön minden. Miután ez megvan, a lengéscsillapító munkahengerének dugattyúját rakjuk a helyére. Ügyelni kell arra, hogy a dugattyú pereme a trapéz belső oldala felé nézzen, ugyanis a dugattyúházba így fog passzolni.

Mondjuk eléggé trükkösen lehet a munkahengert a dugattyúházba integrálni, ugyanis a bevágásba kell beleilleszteni, mielőtt kissé elfogatjuk az óramutató járásával megegyező irányba úgy 15 fokot. Azonban előtte a rugót behelyezzük a bölcsőbe, a munkahegerre konkrétan, majd mehet a dugattyú. A rugót annyira kell összenyomnunk, hogy a dugattyú peremét bele tudjuk illeszteni a munkahenger bemaratásába, majd elfordítjuk a fent leírtak szerint, hogy bekattanjon a helyére. Ha jól csináltuk, a rugótányárra gyönyörűen felfekszik a rugóstag, minden szimmetrikus.

Mindezek végeztével a trapézt két oldalon röhzítjük a bölcsőhöz. Máris kipróbálhatjuk a rugózást, nagy élmény; máris olyan, mint az ugazi, nemdebár? Mehetünk tövább, jöhet a kerék.

A kerék összeszerelését a 4. lapszámban végeztük el. A csonlállványra illesztjük a szintén a 4. számhoz mellékelt irányítókart, majd az egészet rácsavarozzuk a bal felfogatásra.

Folytathatjuk is a lengőkar-tartókonzol összeszerelésével, itt két részletből áll össze a végeredmény. Amikor elkészültünk vele – itt mindössze két csavarral rögzítjük, illetve egy kiegészítő alkatrészt is felszerelünk – az egészet ráerősítjük a csonkállvány aljára, valamint a böcső felső részére.

El is klészült a futómű bal oldali része, kompletten, kerékkel, lengőkarokkal. A munka nagyjából 1 óra alatt kivitelezhető.

Rendeld meg ezt a fantasztikus kiadványt  a kiadó weboldaláról a link segítségével, használd a WARTBURGAUTOADDIKT promóciós kódot és élvezd az előfizetéssel járó előnyöket!

Előző cikk2023-ban jön az új Mitsubishi Colt Európába
Következő cikkHidrogénhajtású autóval versenyzett a Toyota elnöke