AutóAddikt Exkluzív DeAgostini Wartburg 353 1:8 építés projekt DeAgostini Wartburg 353 1:8 építés – 8. lapszám: az első futómű befejezése

DeAgostini Wartburg 353 1:8 építés – 8. lapszám: az első futómű befejezése

Újfent korábban már megtapasztalt folyamatokat vittünk végbe a DeAgostini Wartburg 353 1:8 modell megépítáése kapcsán.

Az első bölcső jobb oldali futómű-részeit készítettük el. Elsőként a jobbos lengéscsillapító munkahengerét szereltük be, majd a jobb felső trapézlengőkarba applikáltuk be a rugótányért, magát a lengéscsillapító dugattyúját. Itt megint figyelnünk kellett arra, hogy a dugattyú apró tüskéje a futómű másik oldala felé mutasson, tehát bal irányba. Ennek az a jelentősége, hogy az amolyan bajonettzárként működő lengéscsillapító sínjébe gond nélkül be tudjuk illeszteni a dugattyút- Persze az is fontos, hogy a munkahenger bevágása megfelelő pozícióba mutasson.

A rugó behelyezése nem túl könnyú, ugyanis tényleges erőkifejtés mellett, összenyomott állapotban kell bevezetni a dugattyút a munkahengerbe, figyelni a fent említett tüskére és bevágásra, majd amikor összepasszolt a két elem, be lehet fordítani alaphelyzetbena rugóstagot. Ha jól dolgoztunk, a lengőkar rögzítés nélkül is a helyén marad, ami jelentősen megkönnyíti mindkét oldalon a csavarozást.

Miután nelyén a felső trapéz és a rugó-lengéscsillapító, jöhet a csonkállvány és a kerék hozzáillesztése a futóműhöz. A jobbos irányítókart, amelyet az előző lapszámból félreraktunk, most hozzáerősítjük a lengőkarhoz, majd a csonkállványt is hozzátesszük, és az egészet egy szélesfejű csavarral rögzítjük.

Jöhet az alsó lengőkar. Két részből szereljük össze, itt is figyeljünk arra, hogy mindkét egység megfelelő irányba nézzen. Az ütközőkonzolt is felerősítjük két csavarral, makd az egészet a helyére rakjuk, úgy, hogy a kerék stabilan álljon.

Rendeld meg ezt a fantasztikus kiadványt  a kiadó weboldaláról a link segítségével, használd a WARTBURGAUTOADDIKT promóciós kódot és élvezd az előfizetéssel járó előnyöket!