A Škoda a Volkswagen Csoporttal való partneri szövetség kezdete óta legyártott 15 milliomodik járművét ünnepli. A két vállalat ezzel egy újabb mérföldkőhöz érkezett közös sikertörténetük során. A cseh márka 1991-es, a Volkswagen konszernhez történt csatlakozása óta regionális szereplőből szilárd és megbízható tömeggyártóvá fejlődött, amely világszerte több, mint 100 piacon van jelen. A tavalyi évben a cseh gyártó 1 126 500 átadott autóval új kiszállítási rekordot ért el.
„A Škoda a Volkswagen Csoport részeként igen dinamikusan fejlődött.” – nyilatkozta a Škoda vezérigazgatója, Bernhard Maier, majd hozzátette: „Világszerte elismert termékeinkkel és elkötelezett csapatunkkal haladunk tovább a fejlődés útján. A „Stratégia 2025” program tartalmazza ennek az útnak a legfontosabb folyamatait, amelyek segítségével a jövő vállalatát építjük. Ilyen például az SUV offenzívánk kibővítése, termékeink, folyamataink és gyártásunk digitalizációja illetve az elektromos mobilitás, amelyre egyre inkább kiemelt figyelmet kívánunk fordítani.”
A Škoda igazgatótanácsának a termelés és logisztika területéért felelős tagja, Michael Oeljeklaus hozzátette: „Az a tény, hogy a Volkswagen konszernnel való együttműködésünk óta 15 millió Škoda gördült le a gyártósorról, nagyszerűen igazolja a cseh és nemzetközi termelési helyszíneken folyó magas színvonalú gyártási minőséget és a dolgozóink szakértelmét. Modellkínálatunknak és korszerű gyártási létesítményeinknek köszönhetően a nagy hagyományokkal bíró Škoda márka egyet jelent a legkorszerűbb technológiával és a hatékonysággal.”
Az elmúlt 25 évben a Škoda példátlan sikertörténetet tudhat maga mögött és stabil, megbízható tömeggyártóvá fejlődött. Az 1991-ben a Volkswagen Csoport ernyője alatt újraindult cseh márka kezdetben egy modellsorozatot kínált és évi 170 000 kiszállítást teljesített. 2016-ban a vállalat világszerte 1 126 500 kiszállítással új csúcsot ért el. Az év első öt hónapjának eredménye alapján a Škoda eddigi 480 000 átadott autójával új kiszállítási rekord felé halad.
Hét modellsorozatával és több, mint 40 modellváltozatával a ŠKODA napjainkban minden fontos szegmensben jelen van. A márka átfogó SUV kampánya 2017. februárjában az új Škoda KODIAQ piaci bevezetésével indult. Ezt követi a KAROQ kompakt SUV modell, amelynek a gyártását hamarosan megkezdik. 5,6 millió darabbal a legnagyobb arányban a Škoda Octavia képviselteti magát a 15 millió, 1991. óta legyártott Škoda modell között. Őt követi a márka kisautója, a ŠKODA Fabia négy millió darabbal illetve a Škoda Superb, amelyből eddig valamivel több, mint egymillió készült.
A növekedés és bővülés során a vállalat kialakított egy nemzetközi és igen hatékony termelési hálózatot. Hazájában, Csehországban a Mladá Boleslavban található központi üzem mellett a gyártó Kvasiny és Vrchlabí településeken is működtet gyárakat. Ezen kívül ŠKODA modellek gördülnek még le a Volkswagen konszern kínai, indiai, orosz és szlovák üzemeinek gyártósoráról is.
A modellkínálat következetes bővítése, a márka innovációs kultúrájának fejlődése és a gyártási kapacitás növelése mind kulcsfontosságú elem a ŠKODA „Stratégia 2025” programjában. Ezzel a stratégiával az autógyártó egy, a társadalom és az ipar területén lezajló mély és előremutató változásra készíti fel a vállalatot. Éppen ezért a vállalat az elkövetkező években kiemelt figyelmet szentel a digitalizáció, az elektromobilitás és a nemzetköziesítés területeinek, hogy korszerű megoldásokat kínáljon a jövő mobilitása számára.
A Škoda gyártási darabszámainak alakulása a Volkswagen konszernnel való egyesülés óta:
| Modell | Gyártott darabszám | Időszak |
| Favorit | 768 690 | 1991 – 1995 |
| Felicia | 1 401 489 | 1994 – 2001 |
| Octavia | 5 618 597 | 1996 – napjainkig |
| Fabia | 4 004 569 | 1999 – napjainkig |
| Superb | 1 026 055 | 2001 – napjainkig |
| Roomster | 371 503 | 2006 – 2015 |
| Yeti | 659 631 | 2009 – napjainkig |
| Citigo | 222 127 | 2011 – napjainkig |
| Rapid | 892 732 | 2011 – napjainkig |
| Kodiaq | 34 607 | 2016 – napjainkig |
| Összesen | 15 000 000 | 1991 – napjainkig |





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


