Átfogó vezetéssegítő rendszereinek köszönhetően a tisztán elektromos hajtású Ford E-Transit elnyerte a járművek biztonságát vizsgáló független szervezet, az Euro NCAP aranyérmét.
A díjat odaítélő szakemberek kiértékelték az aktív biztonsági rendszerek teljesítményét és hatékonyságát, megfigyelve, hogyan működik az önműködő vészfékezés a járművek, kerékpárosok és gyalogosok megközelítésekor, illetve a sávtartó technológia, a közlekedési táblák felismerése és az utasfigyelő rendszer.
A 2 tonnás haszonjárművek szegmensében eddig csupán két jármű szerezte meg az Euro NCAP Aranyérmét: az egyik az E-Transit, a másik pedig a Transit dízelmotoros változata, amely 2020 decemberében nyerte el ezt a kitüntetést.
“Az Euro NCAP a járműbiztonság szinonimája. Az, hogy a szervezet odaítélte Aranyérmét az E-Transitnak, egyértelműen bizonyítja a Ford biztonság iránti elkötelezettségét teljes haszonjármű-palettáján” – nyilatkozta Stuart Southgate, a Ford Európa biztonsági tervező részlegének igazgatója. „Az E-Transit fejlett vezetéssegítő rendszerei egyaránt ügyelnek a sofőrre és a többi közlekedőre, de az üzemeltetők számára is segítséget jelentenek, hiszen a baleseti károk mérséklésével javítják az autók üzemidejét, emellett pedig csökkentik a biztosítási díjakat.”
Az E-Transit felszereltségében olyan vezetéssegítő technológiák szerepelnek, mint a Gyalogosészlelővel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer2, a Jelzőtábla Felismeréssel kiegészített Intelligens Adaptív Sebességtartó Automatika2, a Sávváltási Figyelmeztetéssel és Segítséggel kiegészített Holttérfigyelő2, a Kereszteződés Asszisztens, a 360 fokos kamera és a Tolatási Fékasszisztens2.
Az Euro NCAP szimulációin részletesen tesztelték a vezetőfigyelmeztető és aktív biztonsági technológiák működését, amikor a Transit álló vagy lassan mozgó járművekhez közelít, illetve amikor egy másik jármű hirtelen lefékez előtte. A programban olyan teszt is szerepelt, amikor egy gyermek kiszalad az útra, vagy amikor kerékpárosok és gyalogosok vágnak át az úttesten 3 – vagyis csupa olyan helyzet, amelyek gyakran előfordulhatnak a városi környezetben, márpedig a Ford szerint jellemzően itt használják majd az E-Transitokat.
Az E-Transit által megszerzett Aranyérem újabb bizonyíték a Ford haszonjármű-biztonsági technológiáinak elsőségére. Nemrégiben a Transit Custom is Aranyérmet nyert, így a Ford az egyetlen olyan gyártó, amely egyaránt kínál aranyérmes áruszállítót az 1 tonnás, a 2 tonnás és az EV szegmensben.
Néhány európai ügyfele bevonásával a vállalat már a tipikus szállítási feladatokat teszteli az E-Transittal, és az első vásárlók a tervek szerint 2022 tavaszán vehetik át autóikat.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)

































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


