AutóAddikt Magazin Fernando Belasteguin hajszálpontos ütése, no meg egy CUPRA Ateca

Fernando Belasteguin hajszálpontos ütése, no meg egy CUPRA Ateca

Barcelona, este hat óra. Fernando Belasteguín, ismertebb nevén „Bela”, felkészül sportkarrierje egyik legnehezebb ütésére. Bela a padel legendás alakja, ő állt a leghosszabb ideig – megszakítás nélkül 16 éven keresztül – a sportág világranglistájának élén. Ennek ellenére még ő is beismeri a feladat nehézségét:

„Amikor megkerestek a kihívással, úgy gondoltam, hogy lehetetlen. Most azonban nem tágítok innen, amíg nem sikerül.”

Bela kihívása: A barcelonai kikötő egyik épületének nyolcadik emeletéről kell végrehajtania egy trükkös ütést. A nyitott napfénytetőn keresztül kell az utcán parkoló CUPRA Ateca utasterébe beütnie a labdát – 36 méter magasból, miközben a célterület mindössze 70×50 centiméter. Enric Álvarez, a Katalán Műszaki Egyetem biofizika-professzora elemezte a kihívást. „A sikerhez nélkülözhetetlen a rendkívüli pontosság, ugyanis ilyen magasságból igazán kicsi a hibahatár. A helyes szöget és ahhoz tartozó sebességet meg kell közelítenie az ütéshez. Ez az ütés gyakorlatilag lehetetlen” – töpreng a tudós.

További nehezítő tényező: Bela néhány gyakorló ütéssel melegíti a csuklóját miközben a kihívás helyszíne felé tart. Rövid időre megáll a közeli edzőteremben egy utolsó pillanatos felkészülésre, és közben a megfelelő ütésre koncentrál. Az átemelést tartják a legjobb ütéstípusának, azonban annak most semmi hasznát nem venné. „Olyan módon kell megütnöm a labdát, ahogyan még soha nem tettem” – foglalja össze. Amikor kilép a teraszra, megérzi a szelet, ez a kihívás egy újabb nehezítő tényezője. A tengerhez ilyen közel és ilyen magasságból egy hirtelen széllökés bizony még a legpontosabb ütés számára is komoly veszélyt jelent, ugyanis a labda tömege mindössze 56 gramm. Így arra is oda kell figyelnie, hogy a megfelelő pillanatot válassza a trükkös ütéshez.

A fizika és a biomechanika mesteri ismerete: Csönd. Bela nem habozik, hátrál néhány lépésnyit, hogy semmi ne akadályozza az ütését, feldobja a labdát a levegőbe, amely valamivel később találkozik az ütőjével. A labda 10 fokos szögben emelkedve, 54 kilométer/óra sebességgel repül, és három másodpercet zuhan, amíg meg nem érkezik az innen fentről olyan aprónak tűnő célhoz. Bela jogosan ünnepli a teljesítményét: „Figyelembe vettem a szelet is a labda röppályájának kiszámításakor, és elsőre sikerrel jártam. Ki gondolta volna, hogy 30 évnyi padel után egy új típusú ütést kell megpróbálnom, hogy helytálljak a CUPRA nekem címzett kihívásán?!”

„Egyszerűen lenyűgöző az, amit elért, hiszen számtalan tényező nehezítette a feladatot. Rendkívüli biomechanikai szabályozóképesség szükséges egy ilyen tetthez” – összegzi Enric Álvarez biofizikus. Ezt a hihetetlenül pontos, mesteri ütést is kirakhatja a már igencsak teli dicsőségfalára a padel legendás alakja. Azonban ezzel még közel sem ért véget Bela és a CUPRA mérkőzése: „Remélem, hogy megkeresnek egy újabb kihívással! Akármit is találnak ki, nézzük meg, hogy meg tudom-e csinálni.”

Kétség nem marad ezzel kapcsolatban, ugyanis a CUPRA a World Padel Tour (WPT, padel-világtornák) Hivatalos Nemzetközi Szponzoraként lép fel 2019-ben, valamint a WPT összes 2020-ban és 2021-ben megrendezendő padeltornájának partnere.

Döntő a pontosság két mestere között

Bela: Mindössze 22 évesen a WPT történelmének legfiatalabb világelső játékosa
CUPRA Ateca: Az új CUPRA márka első járműve.
Bela: A leghosszabb ideig – 16 éven keresztül – első helyen rangsorolt játékos
CUPRA Ateca: Hat különböző üzemmódban élvezhető kiemelkedő teljesítménye
Bela: 5 világbajnoki cím
CUPRA Ateca: 300 lóerő csúcsteljesítmény
Bela: 10 Ezüst Olimpia díj
CUPRA Ateca: Teljes egészében LED-technikájú fényszórók automatikus szabályozású fénykévével