AutóAddikt Bemutatók Ford Ford Fiesta, Focus, Puma, Kuga MHEV, Explorer PHEV: kipróbáltuk a teljes hibrid...

Ford Fiesta, Focus, Puma, Kuga MHEV, Explorer PHEV: kipróbáltuk a teljes hibrid palettát

Viszonylag rég nem tartott a Ford nyilvános sajtóeseményt a világjárvány végett, azonban úgy tűnik, végre megtört a jég, és visszatért minden a régi kerékvágásba e téren legalábbis. Nagyjából ugyanúgy kezdtük az eseményt, ahogy év elején abbahagytuk; a Ford Solymár M3-nál gyülekezett az újságírók csapata, és startolhatott is a remek program.

Természetesen a Ford hazai képviselete minden, a vírushelyzetre vonatkozó szabályt, előírást betartott, s be is tartatta a meghívottakkal. Maszk (trendi Fordos, kék), kézfertőtlenítő, megfelelő távolságtartás, sőt, máég gumikesztyű is rendelkezésére állt az újságíróknak. Mindezt sikerült úgy tálalnia a Fordnak, hogy egyáltalán nem tűnt zavarónak, vagy épp kényelmetlennek a nap folyamán.

Ahogyan a címből is kitűnik, a Ford jelenlegi mild hybrid, valamint plug-in hybrid felhozatalát próbáltuk ki a több állomásos tesztnap során. Ami érdekes, az az, hogy a felhozatal több modellje járt már nálunk (s persze a többieknél is) teszten, hiszen egynehány modell már pár hónappal ezelőtt bemutatkozott Magyarországon is, azaz forgalomba került – lásd Puma, illetve Kuga MHEV-ek.

Minden kétséget kizáróan a legnagyobb érdeklődés az esemény során a vadonatúj, frissen érkezett Ford Explorer V6 3.0 PHEV-et övezte, hiszen ez egyfajta kiemelt milestone most a Ford Magyarország működésében, hiszen újra egy valódi USA-modellt vezettek be, a korábbi Edge hazai piacra dobása után. Az Explorerről hamarosan tesztcikk készül, úgyhogy itt most nagyon nem is fogjuk taglalni részleteiben – viszont annyi bizonyos, hogy menettulajdonságai lenyűgözők a tényleges hibrid hajtás végett. Agilitása így máris szinte páratlannak nevezhető, főként, ha figyelembe vesszük masszív 5 méteres hosszát, több, mint 2 tonna önsúlyát, s még sok egyebet. Vezethetősége is remek, hamisítatlan, lágy rugózású futóművel, és persze tömény kultusszal, amit magával hozott Amerikából.

Az egész esemény a környezettudatosság jegyében telt, tematikusan, alkalomhoz illően. Maguk a helyszínek is úgy voltak koordinálva, hogy azok a lehető legtöbb háttértámogatást nyújtsák, s még többféle növénnyel is testközelbe kerülhetett mindenki.

Ford Fiesta MHEV

A népszerű Ford Fiesta kompakt ferdehátú – a márka legkelendőbb modellje tehát Európában – hibrid hajtáslánccal is megrendelhető.

Az EcoBoost Hybrid hajtás tovább csökkenti a Fiesta üzemanyag-fogyasztását, miközben erőteljesebb, készségesebb gázreakciókat biztosít.

A 48 voltos mild hibrid technológia mellett olyan új, kifinomult vezetéssegítő rendszerek is megjelennek a Fiestában, mint a városban és országúton egyaránt stresszmentesebb autózást kínáló Stop & Go és Sebességkorlátozást Felismerő funkciókkal kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika.

“Azáltal, hogy a Fiesta kategóriaelső menetdinamikáját most tovább javítjuk az EcoBoost Hybrid technológiával, vásárlóink még élvezetesebb vezetési élményre és alacsonyabb üzemanyag-számlákra számíthatnak,” mondta Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „A Fiesta EcoBoost Hybrid révén a Ford minden eddiginél több ember számára biztosíthatja az elektromos hajtásláncok előnyeit.”

A Ford még 2021 vége előtt 18 tagúra növeli elektromos hajtásláncú autónak európai kínálatát, és ezentúl minden újonnan bevezetett személyautójához választható lesz valamilyen részben elektromos hajtásmód.

A Ford a Fiesta hagyományos hajtásláncait is továbbfejlesztette: a csekélyebb üzemanyag-fogyasztás és CO₂-kibocsátás érdekében az autóban az 1,0 literes EcoBoost benzinmotor legújabb változata működik, és a kínálatban egy új hétfokozatú, dupla tengelykapcsolós sebességváltó is megjelenik.

Mindemellett a Fiesta konnektivitása is szintet lépett, mivel az autó alapfelszereltségének része a FordPass Connect modem, ami a FordPass mobilalkalmazássalegyütt számos funkcióval teszi kényelmesebbé és praktikusabbá az autó mindennapi használatát.

A Ford Fiesta sokszínű kínálatában immár megtalálható a stílusos Fiesta Trend és Fiesta Titanium, a SUV-ihletésű Fiesta Active crossover, a sportos Fiesta ST-Line és a fényűző felszereltségű Fiesta Vignale. 2019-ben a Ford 227.100 darab Fiestát értékesített az európai piacon.

A Fiesta-vásárlók ezentúl az EcoBoost Hybrid technológia előnyeit is élvezhetik, ami 2019 végén jelent meg legelőször egy személyautóban, az új Ford Puma crossoverben.

A 125 és 155 lóerős változatokban kapható Fiesta EcoBoost Hybridekben a normál generátort egy szíjhajtású, integrált indítómotor/generátor (BISG) váltja fel, ami képes elektromos árammá alakítani a fékezés és egyenletes sebességű haladás közben többnyire veszendőbe menő energiát; az így termelt áramot egy 48 voltos, léghűtésű lítium-ion akkumulátor tárolja. 

A BISG ugyanakkor elektromotorként is működik, zökkenőmentesen kapcsolódva be a hajtásba a belsőégésű motor mellett, normál haladás és gyorsítás közben felhasználva az akkumulátorban tárolt energiát, valamint meghajtva az elektromos segédberendezéseket.

Az intelligens, önvezérlő mild hibrid rendszer folyamatosan ellenőrzi, hogyan használja a vezető a járművet, és ennek alapján dönti el, mikor és milyen intenzitással töltse az akkumulátort, és hogy mikor használja fel az abban tárolt energiát, a következő két stratégia alapján:

  • Forgatónyomaték-helyettesítés, ami a BISG elektromotor-funkcióját felhasználva akár 24 Nm forgatónyomaték leadására is képes, csökkentve ezzel a benzinmotor terhelését; az NEDC-alapú mérések szerint így a Fiesta legmagasabb CO₂-kibocsátása 91 g/km (WLTP: 112 g/km), az üzemanyag-fogyasztás pedig 4,0 l/100 km (WLTP: 5,0 l/100 km). A forgatónyomaték-helyettesítés használatával a 125 lóerős EcoBoost Hybrid üzemanyag-fogyasztása 5 százalékkal alacsonyabb, mint a hagyományos 125 lóerős 1,0 literes EcoBoost benzinmotoré (NEDC), sőt a városi forgalomban a megtakarítás értéke a Ford mérései szerint a 10 százalékot is elérheti 
  • Forgatónyomaték-kiegészítés, ami a BISG elektromotor-funkcióját felhasználva akár 20 Nm-rel magasabb forgatónyomatékot biztosít annál, mint amit a benzinmotor egyedül leadhat teljes terhelés mellett – így a 155 lóerős változat forgatónyomatéka 240 Nm, és alacsony fordulatszám-tartományban 50 százalékkal nagyobb nyomaték áll rendelkezésre

A BISG alkalmazása azt is lehetővé tette, hogy a mérnökök alacsonyabbra vegyék az 1,0 literes EcoBoost motor sűrítési arányát, és nagyobb turbótöltővel tornásszák fel a blokk teljesítményét, mivel a forgatónyomaték-kiegészítés jelentősen mérsékli a turbólyuk-hatást, így a motor gyorsabban pörög fel.

Az erős BISG azt is lehetővé teszi, hogy a Fiesta EcoBoost Hybrid modell Start-Stop technológiája a további üzemanyag-takarékosság érdekében még több helyzetben működhet, például amikor az autót 25 km/órás sebességnél kisebb tempóról fékezik állóra – még akkor is, ha a váltó fokozatba van kapcsolva, de a kuplungpedált már lenyomták.

A Fiesta EcoBoost Hybridben és a hagyományos, 95 és 125 lóerős benzinmotoros változatokban egyaránt a hengerlekapcsolásos technológiával kiegészített, többszörösen díjnyertes 1,0 literes EcoBoost erőforrás legújabb változata működik.

Ez a technológia 14 ezredmásodperc alatt automatikusan leállítja az egyik henger működését, amikor a motor nem teljes terheléssel üzemel, például amikor az autó egyenletes sebességgel halad, szükség esetén pedig ugyanennyi idő alatt újra visszakapcsolja azt. Mindez sem a teljesítmény, sem a motor finom működése tekintetében nem jelent kompromisszumot.

A Fiesta 125 lóerős, 1,0 literes EcoBoost motorja már egy új, hétfokozatú, dupla tengelykapcsolós sebességváltóval is társítható, ami zökkenőmentes váltásokat biztosít, és akár 15 százalékos üzemanyag-megtakarítást is eredményez a most kifutó 100 lóerős, 1,0 literes EcoBoost – hatfokozatú automata váltó pároshoz képest (NEDC), annak ellenére, hogy az új konfiguráció teljesítménye 25 százalékkal magasabb. A sokat autózó vásárlók egy 85 lóerős, 1,5 literes TDCi dízelmotorral is megrendelhetik a Fiestát.

A Fiesta kínálatában most olyan technológiák is megjelennek, amelyek még kifinomultabb és nyugodtabb vezetési élményt kínálnak, így az autósok minden eddiginél kényelmesebben vezethetnek az araszoló nagyvárosi forgalomban és az autópályán.

A Stop & Go rendszerrel és Sebességkorlátozást Felismerő funkciókkal kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika (ACC) segítségével kényelmesebben tartható a követési távolság. Ráadásul a rendszer azt is biztosítja, hogy a jármű ne lépje túl a megengedett sebességhatárt, mert figyeli az úttest fölötti kijelzőket és az út szélén elhelyezett jelzőtáblákat.

A hétfokozatú, dupla tengelykapcsolós sebességváltóval szerelt modellekben használható Stop & Go funkció segítségével az ACC rendszer az araszoló forgalomban akár állóra is fékezi az autót, majd automatikusan újra elindítja, ha a megállás nem tartott 3 másodpercnél tovább. Az ennél hosszabb egy helyben állás után a vezető a kormánykeréken elhelyezett gombbal hozhatja újra mozgásba az autót, vagy úgy, hogy finoman a gázpedálra lép. 

Az alapáron kínált FordPass Connect beépített modem segítségével az autós számos járműfunkciót kezelhet a járműtől távol, okostelefonján és a FordPass alkalmazáson keresztül. Amellett, hogy a navigációs rendszer Live Traffic frissítéseivel az útvonaltervezést gyorsabbá, az utazás pedig stresszmentesebbé változtatja, az ajtók távirányítással nyithatók/zárhatók, a hétfokozatú automata váltós modellek motorja a távolból is beindítható4, illetve elérhetők még a járműkereső és a járműállapot funkciók is; ez utóbbival ellenőrizhető az üzemanyagszint, a riasztó állapota, az abroncsok nyomása, az olaj élettartama és sok más egyéb.

A Fiesta SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszerének5 frissítésével még ösztönösebbé és egyszerűbbé vált a berendezés használata: a 8 colos érintőképernyő új kezelőfelületet kapott, és a kijelzőn nagyobb méretű gombok jelennek meg. Arendszer kompatibilis az Apple CarPlay and Android Auto™ rendszerekkel, amelyek díjmentesen állnak rendelkezésre. Vezeték nélküli okostelefon-töltő gondoskodik arról, hogy az autó utasai menet közben is mindig kapcsolatban maradhassanak a külvilággal.

  • A Fiesta Active és ST‑Line változatok Aktív Parkolóasszisztensében ezentúl a Merőleges Parkolás funkció is rendelkezésre áll, amivel az autó kézhasználat nélkül beparkol a többi autó közé
  • Az Aktív Fékezéssel kiegészített Keresztirányú Forgalomfigyelő figyelmezteti a vezetőt, ha egy autó jármű keresztezi a Fiesta nyomvonalát, miközben kitolat egy parkolóhelyről. Ha az autós nem reagál a jelzésre, a rendszer automatikusan fékez, hogy megelőzze az ütközést, vagy mérsékelje annak súlyosságát
  • A már meglévő Normal, Eco és Csúszós út üzemmódokat két új beállítás (Sport és Ösvény) egészíti ki, hogy a vezető tökéletesen kiaknázhassa a Fiesta élvezetes vezethetőségét, és könnyebben boldoguljon a felázott vagy laza útfelületeken
  • A prémium minőségű B&O hangrendszer mélynyomója átkerült a kerékdobra, hogy ne foglaljon el helyet a csomagtérből, és így egy pótkeréknek is jut hely a B&O hangrendszerrel felszerelt modellekben

“A Fiesta könnyebben és élvezetesebben használható, mint valaha. A FordPass Connect segítségével az autós a távolból, telefonján keresztül is nyithatja vagy zárhatja az ajtókat, megkeresheti, hol parkolt le, áttekintheti legutóbbi útjait és ellenőrizheti, hogy van-e elég üzemanyaga a következő utazáshoz – vagyis most már tényleg mindig útra készen állhat,” tette hozzá Waard.

Ford Focus MHEV

A Ford még júniusban jelentette be, hogy a továbbfejlesztett Ford Focus már egész Európában megrendelhetővé válik az üzemanyag-takarékos EcoBoost Hybrid elektromos hajtáslánccal.

A kifinomult 48 voltos mild hibrid technológiának köszönhetően az új Focus 1.0 EcoBoost Hybrid modell teljesítménye 155 lóerő, 93 g/km CO₂-kibocsátás mellett (NEDC), és az autó 17 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, mint a most kifutó, hatfokozatú manuális sebességváltós, 150 lóerős 1.5 EcoBoost benzinmotoros változat (NEDC).1

Az új elektromos hajtáslánc mellett a továbbfejlesztett Focusban egy új, “valós színskálájú” 12,3 colos LCD műszeregység is megjelenik, miközben az autó konnektivitását – és ezzel együtt felhasználói élményét – az alapáras FordPass Connect modem javítja, amelynek szolgáltatásai között még idén megjelenik az innovatív Vészhelyzeti Előrejelzés is.

Az új Focus Connected változat alapfelszereltségének része lesz a magán- és céges vásárlók számára egyaránt hasznos vezeték nélküli telefontöltő, illetve a 8 colos érintőképernyővel és hangutasításokkal egyaránt kezelhető SYNC 3 berendezés navigációs rendszere.3

A Focus vásárlói emellett továbbra is megrendelhetik a stílusos Focus Titanium, a SUV-hangulatú Focus Active crossover, a sportos Focus ST-Line és a luxuskivitelű Focus Vignale modellváltozatokat, amelyek – változattól függően – ötajtós, kombi, és egyes piacokon négyajtós kivitelben kaphatók. Az EcoBoost Hybrid hajtáslánc mindegyik felszereltséggel párosítható.

“Elektromos hajtásláncaink nemcsak az üzemanyagszámla lefaragásában segítenek, hanem autóink vezetési élményét is javítják,” mondta Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „A Focus EcoBoost Hybrid zökkenőmentesen hangolja össze az elektromos és benzines hajtást, olyan fogyasztást és teljesítményt kínálva, ami még néhány évvel ezelőtt is csak álomnak tűnhetett.”

Immár a Focus is megjelenik a vállalat mild hibrid technológiájú, alacsony üzemanyag-fogyasztású terméksorozatában, amelyben olyan modellek szerepelnek, mint a Puma, a Kuga és a Fiesta személyautók, valamint a Ford Transit és Transit Custom haszongépjárművek. A Ford még 2021 vége előtt 18 tagúra növeli elektromos hajtásláncú autónak európai kínálatát, és ezentúl minden újonnan bevezetett személyautójához választható lesz valamilyen elektromos (mild hibrid, full hibrid, plug-in hibrid vagy tisztán elektromos) hajtásmód.

A 155 lóerős, 1,0 literes EcoBoost Hybrid Focus több mint kétszer akkora teljesítménysűrűséggel működik, mint a 10 évvel ezelőtti 145 lóerős, 2,0 literes benzinmotorral hajtott Focus, ugyanakkor 45 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt (NEDC).

A 125 lóerős változatban is kapható Focus EcoBoost Hybrid modellekben a normál generátort egy szíjhajtású, integrált indítómotor/generátor (BISG) váltja fel, ami képes elektromos árammá alakítani a fékezés és egyenletes sebességű haladás közben többnyire veszendőbe menő energiát; az így termelt áramot egy 48 voltos, léghűtésű lítium-ion akkumulátor tárolja.

A 48 voltos akkumulátor az első utasülések alatt kapott helyet, ezért a járműbe anélkül lehetett beépíteni a mild hibrid hajtást, hogy az helyet rabolt volna el az utastérből vagy a csomagtérből.

A BISG egyúttal elektromotorként is működik, zökkenőmentesen kapcsolódva be a hajtásba a belsőégésű motor mellett, normál haladás és gyorsítás közben felhasználva az akkumulátorban tárolt energiát, valamint meghajtva az elektromos segédberendezéseket.

Az intelligens, önvezérlő mild hibrid rendszer folyamatosan ellenőrzi, hogyan használja a vezető a járművet, és ennek alapján dönti el, mikor és milyen intenzitással töltse az akkumulátort, és hogy mikor használja fel az abban tárolt energiát, a következő két stratégia alapján:

  • Forgatónyomaték-helyettesítés, ami a BISG elektromotor-funkcióját felhasználva akár 24 Nm forgatónyomaték leadására is képes, csökkentve ezzel a benzinmotor terhelését; az NEDC-alapú mérések szerint így a Focus legmagasabb CO₂-kibocsátása 93 g/km (WLTP: 115 g/km), az üzemanyag-fogyasztás pedig 4,1 l/100 km (WLTP: 5,1 l/100 km). 
  • Forgatónyomaték-kiegészítés, ami a BISG elektromotor-funkcióját felhasználva akár 20 Nm-rel magasabb forgatónyomatékot biztosít annál, mint amit a benzinmotor egyedül leadhat teljes terhelés mellett, az alacsony fordulatszám-tartományban pedig akár 50 százalékkal nagyobb nyomaték is rendelkezésre áll.

A BISG alkalmazása azt is lehetővé tette, hogy a mérnökök alacsonyabbra vegyék az 1,0 literes EcoBoost motor sűrítési arányát, és nagyobb turbótöltővel tornásszák fel a blokk teljesítményét, mivel a forgatónyomaték-kiegészítés jelentősen mérsékli a turbólyuk-hatást, így a motor gyorsabban pörög fel.

Az erős BISG azt is lehetővé teszi, hogy a Focus EcoBoost Hybrid modell Start-Stop technológiája a további üzemanyag-takarékosság érdekében még több helyzetben működhet. A benzinmotor újraindításához mindössze 0,35 másodperc kell, a Leállítás Sebességfokozatban funkció pedig akkor is képes kikapcsolni a motort, ha az autót úgy fékezik állóra, hogy a váltó még fokozatba van kapcsolva, de a kuplungpedált már lenyomták. A vezető beállíthatja, hogy ez a funkció 15, 20 vagy 25 km/órás sebesség alatt aktiválódjon.

Emellett a Focus EcoBoost Hybrid változatok üzemanyag-fogyasztását a hengerlekapcsolásos technológia is javítja, ami a Focus 1.0 EcoBoost és 1.5 EcoBoost benzinmotorjaiban is működik.

Ez a technológia 14 ezredmásodperc alatt automatikusan leállítja az egyik henger működését, amikor a motor nem teljes terheléssel üzemel, például amikor az autó egyenletes sebességgel halad, szükség esetén pedig ugyanennyi idő alatt újra visszakapcsolja azt. Mindez sem a teljesítmény, sem a motor finom működése tekintetében nem jelent kompromisszumot.

A Focus vásárlói továbbra is megrendelhetik autójukhoz az 1,5 literes EcoBlue és a 2,0 literes EcoBlue dízelmotorokat, és választhatnak a fejlett nyolcfokozatú automata vagy hatfokozatú manuális sebességváltók közül.

Az új technológiák, például a 12,3 colos digitális műszeregység és az év későbbi szakaszában megjelenő Vészhelyzeti Előrejelzés révén a továbbfejlesztett Focussal kellemes és biztonságos az utazás.

A minden részletében konfigurálható LCD műszeregység 24 bites “valós színskálájú” technológiája részletes kidolgozású, nagy felbontású képekkel és ikonokkal, nagyobb fényerővel, a teljes színspektrumot kihasználva jeleníti meg az adatokat, így a képernyő kevésbé fárasztja a szemet, és könnyebben leolvasható. A vezető maga választhatja ki, hogy melyik adatcsoportot tartja a legfontosabbnak, és a kijelző elsősorban ezeket az információkat jeleníti meg.

A Focus EcoBoost Hybrid 12,3 colos digitális műszeregysége egyedi funkciót is kínál, grafikusan jelezve az autó villamosenergia-felhasználását. A vezető bármikor ellenőrizheti, mennyi áramot termel a mild hibrid rendszer, és hogy ebből mennyit tárol az akkumulátor és mennyit használ fel a jármű az üzemanyag-fogyasztás vagy a teljesítmény javítására.

A műszeregység az eredetileg az optikai lencsék gyártásához kifejlesztett szabadformázás technológiájával készül, így a kijelző felső élét le lehetett kerekíteni, hogy belesimuljon az utastér dizájnjába. A szabadformázású panelben az áramkörök a kijelzőbe vannak beágyazva, ami lehetővé tette a tervezők számára, hogy a képernyőt – túllépve a hagyományos téglalap formátumon – más alakúra formálják.

Az alapáron kínált FordPass Connect beépített modem segítségével az új Vészhelyzeti Előrejelzés tájékoztatja majd a vezetőt az úton kialakult veszélyes szituációkról, még akkor is, ha a baleset helyszíne még nem látható egy kanyar miatt, vagy a többi járműtől.

Ezek a figyelmeztetések függetlenek a műholdas navigációtól, mivel azokon az információkon alapulnak, amelyeket a helyi hatóságok, mentőszolgálatok és a „felhőhöz” csatlakozó más járművek szolgáltatnak.

A vészhelyzeti figyelmeztetések közt egyaránt szerepelnek az útjavítási munkálatok, a meghibásodott járművek, az úttesten feltűnő állatok, gyalogosok vagy tárgyak, sőt még a veszélyes útviszonyok is, így az autósok időben felkészülhetnek azokra a helyzetekre, amelyek rájuk várnak, de egyelőre nem észlelhetők.

„A Vészhelyzeti Előrejelzést attól más, hogy itt az autók egymás közti kommunikációja is fontos szerepet játszik, ami a Dolgok Internetén keresztül történik, és nem függ külső szolgáltatók alkalmazásaitól,” mondta Joerg Beyer, a Ford Európa tervezési részlegének ügyvezető igazgatója. „Ez fontos előrelépést jelent. A figyelmeztetések konkrétak, aktuálisak és kifejezetten az adott útvonalra vonatkoznak.”

A FordPass Connect segítségével az autós számos járműfunkciót kezelhet a járműtől távol, okostelefonján és a FordPass alkalmazáson keresztül. Amellett, hogy a navigációs rendszer Live Traffic frissítéseivel az útvonaltervezést gyorsabbá, az utazás pedig stresszmentesebbé változtatja, az ajtók távirányítással nyithatók/zárhatók, a nyolcfokozatú automata váltós modellek motorja a távolból is beindítható4, illetve elérhetők még a járműkereső és a járműállapot funkciók is; ez utóbbival ellenőrizhető az üzemanyagszint, a riasztó állapota, az abroncsok nyomása, az olaj élettartama és sok más egyéb.

A Focus kínálatában egyre több egyedi karakterű, különleges egyéniségű modell szerepel, így a vásárlók könnyen kiválaszthatják a személyes igényeiknek legmegfelelőbb autót.

Az új Focus Connected változat alapfelszereltsége számos olyan technológiát tartalmaz, amelyek segítenek a vezetőnek magabiztosabban autózni és a forgalomra összpontosítani; ilyen például a vezeték nélküli telefontöltő, a navigációval kiegészített SYNC 3, az Adaptív Sebességtartó Automatika,az első-hátsó parkolóradar és a tolatókamera.

A Focus ST-Line és Focus Active kivitelek alapfelszereltsége tovább bővült, többek közt Kétzónás Elektronikus Automata Hőmérsékletszabályozással, automatikusan sötétedő külső visszapillantó tükrökkel, esőérzékelő ablaktörlőkkel és kulcs nélküli ajtónyitással. A kínálatban új, alapáras stíluselemek is megjelentek, például a Focus ST-Line modellek nagyméretű, funkcionális hátsó légterelője, vagy a Focus Active X fekete tetőkárpitozása.

A fejlett vezetéssegítő rendszerek listáján olyan tételek szerepelnek, mint a Stop & Go rendszerrel, Sebességkorlátozást Felismerő és Sávközép funkciókkal kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika, amivel még az araszoló belvárosi forgalomban is kényelmesen lehet autózni, vagy az Aktív Parkolóasszisztens 2, ami egyetlen gombnyomásra teljesen automatikusan elvégzi a parkolást, önműködően kezelve a gázt, a féket és a fokozatváltást. Az alapfelszereltség részeként kínált Aktív Fékezéssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer segít a vezetőnek, hogy megelőzze az ütközést más járművekkel, kerékpárosokkal vagy gyalogosokkal, vagy mérsékelje a baleset súlyosságát.

Ford Puma MHEV

A Ford még tavasszal új motor- és felszereltség-változatokkal bővítette az új Puma kínálatát, így az SUV-ihletésű kompakt crossover vásárlói minden eddiginél szélesebb palettáról választhatnak.

A Puma erőforrásai között most jelenik meg először a Ford 120 lóerős, 1,5 literes EcoBlue dízele, ahogy a hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós automata sebességváltó is új tétel, emellett pedig már a luxuskivitelű Puma ST-Line Vignaleis szerepel a kínálatban.

A Ford mintegy 200 millió eurós beruházással fejlesztette fel a romániai Krajovában működő üzemét, hogy itt gyárthassa a Puma modellt; ezzel a befektetéssel a vállalat 2008 óta összesen 1,5 milliárd eurót invesztált a létesítménybe.

A Puma új, 120 lóerős, 1,5 literes EcoBlue dízelmotorja vonzó ajánlat lesz azoknak, akik sokat autóznak, hiszen a hatfokozatú manuális sebességváltóval párosított erőforrás NEDC-ciklusban mért legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 99 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 3,8 l/100 km (a WLTP szabvány alapján ugyanez 118 g/km és 4,5 l/110 km).

Opcióként egy új hétfokozatú automata sebességváltó is megrendelhető a 125 lóerős, 1,0 literes EcoBoost benzinmotorhoz, amelynek így az NEDC-ciklusban mért legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 110 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 4,9 l/100 km (WLTP: 137 g/km és 6,0 l/110 km). A modern sebességváltó több váltóáttétele és simább váltásokat biztosító kettős tengelykapcsolós kialakítása optimális üzemanyag-fogyasztást, finom működést és remek menetdinamikát eredményez.

A Puma-vásárlók tavaly év vége óta ez elsők közt tapasztalhatták meg a Ford takarékos, 48 voltos mild hibrid technológiájának előnyeit. A Puma EcoBoost Hybrid modellváltozat kétféle teljesítménnyel kapható, és a hatfokozatú manuális sebességváltóval szerelt változatok a következő értékeket kínálják:

  • A 125 lóerős, 1,0 literes EcoBoost Hybrid NEDC-ciklusban mért legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 97 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 4,3 l/100 km (WLTP: 126 g/km és 5,5 l/110 km)
  • A 155 lóerős, 1,0 literes EcoBoost Hybrid NEDC-ciklusban mért legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 99 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 4,4 l/100 km (WLTP: 126 g/km és 5,5 l/110 km)

A hatfokozatú manuális sebességváltós, 125 lóerős, 1,0 literes EcoBoost változat NEDC-ciklusban mért legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 103 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 4,5 l/100 km (a WLTP szabvány alapján ugyanez 131 g/km és 5,7 l/110 km), míg a 95 lóerős, 1,0 literes EcoBoost kivitel NEDC-ciklusban mért legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 102 g/km, és üzemanyag-fogyasztása 4,5 l/100 km (a WLTP szabvány alapján 129 g/km és 5,7 l/110 km).

A Puma ST-Line modellváltozatra épülő Puma ST-Line Vignale prémium stílust és minden eddiginél több extrát kínál. Az egyedi részletek közt olyan tételek szerepelnek, mint a felső hűtőrács selyemfényű alumínium rácsozata és kerete, az ébenfekete alsó légbeömlő, a hátsó lökhárító alsó részének fényezése és a nagyméretű hátsó légterelő. Az autó alapfelszereltségét LED fényszórók, Windsor bőrülések, Manacor bőrborítású kormánykerék, prémium B&O hangrendszer és Ford KeyFree rendszer gazdagítják.

A Puma vásárlói már eddig is sokféle kivitel (Trend, Titanium, Titanium X és ST-Line X) közül választhattak, amelyek olyan innovatív technológiákat tartalmaznak alapáron, mint a FordPass Connect modemen* keresztül működő Vészhelyzet Előrejelzés vagy a praktikus Ford MegaBox, amiben állítva is kiválóan elhelyezhetők akár 115 cm magas, instabil dolgok (például szobanövények vagy golftáskák).

Ford Kuga MHEV

Szintén az év első negyedében került bejelentésre, hogy a vadonatúj Kuga SUV a kategória legkedvezőbb üzemanyag-fogyasztási értékével büszkélkedhet majd: a modellcsalád átlagos fogyasztási értéke 28 százalékkal javul.

A Kuga a Ford eddigi legszélesebb elektromos hajtási palettáját kínálja, hiszen az autó egyaránt megrendelhető mild, plug-in és full hibrid hajtáslánccal. A fejlett technológia mellett tovább tökéletesített aerodinamikai és tömegcsökkentési megoldások is segítenek, hogy az autó még takarékosabban működjön.

A Kuga Plug-In Hybrid kínálja a legkedvezőbb fogyasztási értéket, CO₂-kibocsátást és a leghosszabb tisztán elektromos hatótávolságot a közepes méretű SUV-k mezőnyében, hiszen 72 kilométert képes megtenni nulla károsanyag-kibocsátással (NEDC).

A kifutó Kuga-sorozat azonos teljesítményű és konfigurációjú hajtásaival összehasonlítva a vadonatúj modell egyes hajtásláncai akár 28 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak (NEDC).* A vadonatúj Kuga Plug-In Hybrid nulla károsanyag-kibocsátású, tisztán elektromos hajtási képességét is beleszámítva pedig a modellcsalád átlagos fogyasztási értéke 31 százalékkal lett kedvezőbb.

A Kuga Plug-In Hybrid és a Kuga EcoBlue Hybrid (48 voltos mild hibrid) bevezetésével jelentek meg először az elektromos hajtásláncok a Kuga kínálatában, és ezek a modellváltozatok már idén megrendelhetők lesznek, kevéssel utánuk pedig öntöltő hibrid hajtású Kuga Hybrid is színre lép. Emellett a Kugához továbbra is kaphatók lesznek a kifinomult Ford EcoBlue dízelmotorok és EcoBoost benzinmotorok.

  • A vadonatúj Kuga az első SUV, ami a Ford új, globális elsőkerékhajtású padlólemezére épül; ez a megoldás is hozzájárult az autó jobb aerodinamikájához, alacsonyabb üzemanyag-fogyasztásához és ahhoz, hogy az új modell tömege 80 kilogrammal alacsonyabb a most kifutó Kugáénál.
  • A Ford mérnökei sok helyen alkalmaztak alumíniumot Kuga szerkezetében a súlycsökkentés érdekében: a futómű alumínium részegységei 6,8 kilogrammal, a kompozit-alumínium lökhárító sín 6,1 kilogrammal, a könnyebb fékrendszer pedig 0,8 kilogrammal mérsékelte az autó tömegét.
  • Ugyancsak a tömegcsökkentést szolgálja a könnyebb kárpitok és az üreges lengéscsillapítók alkalmazása, sőt még az audiorendszer neodímium mágneses hangszórói is.
  • A kifutó szériához képest az új modell áramvonalasabb lett – annak ellenére, hogy a külső méretek nőttek. Ugyanakkor az autó optimalizált alsó burkolatával, ajtószigeteléseivel és tetősín-rögzítéseivel közel 4 százalékot sikerült lefaragni a légellenállásból.

Kuga Plug-In Hybrid

  • Egy 2,5 literes Atkinson-ciklusú benzinmotorból, egy elektromotor/generátorból és egy 14,4 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorból összeállított rendszer.
  • Az akkumulátor az autó első sárvédőjén kialakított csatlakozón keresztül tölthető fel. Ugyanakkor az akkumulátort menet közben automatikusan újratölti a regeneratív fékrendszer, ami a hagyományos autóknál fékezés közben veszendőbe menő mozgási energiát elektromos árammá alakítja át.
  • A vezető az EV Auto, EV Most, EV Később és EV Töltés üzemmódok közt választva döntheti el, mikor és hogyan szeretné felhasználni az akkumulátorban tárolt energiát. Ha az akkumulátor töltöttsége eléri a megengedett legalacsonyabb szintet, a Kuga automatikusan átvált az EV Auto üzemmódba, hogy a lehető leghatékonyabb üzemanyag-felhasználás érdekében a visszanyert energiával hajtott elektromotorral támogassa a benzinmotor működését.

Kuga EcoBlue Hybrid

  • A 48 voltos mild hibrid technológia még takarékosabbá teszi a Ford 150 lóerős, 2,0 literes EcoBlue dízelmotorjának működését.
  • A normál generátort egy szíjhajtású, integrált indítómotor/generátor (BISG) váltja fel, ami fékezés közben képes visszanyerni az energiát; az így termelt áramot egy 48 voltos, léghűtésű lítium-ion akkumulátor tárolja.
  • A BISG ugyanakkor elektromotorként is működik, zökkenőmentesen kapcsolódva be a hajtásba a belsőégésű motor mellett, normál haladás és gyorsítás közben felhasználva az akkumulátorban tárolt energiát, valamint meghajtva az elektromos segédberendezéseket. A 48 voltos rendszer azt is lehetővé teszi, hogy a Start-Stop technológia a további üzemanyag-takarékosság érdekében még több helyzetben működhessen.
  • Kuga EcoBoost
  • Az 1,5 literes EcoBoost blokk 120 és 150 lóerős változatban rendelhető meg; a motor üzemanyag-fogyasztását a hengerlekapcsolási technológia is mérsékli, amit a Ford elsőként kínál egy háromhengeres erőforráshoz. Ez a technológia automatikusan leállítja az egyik henger működését, amikor a motor nem teljes terheléssel üzemel.

Kuga EcoBlue: 

  • A 190 lóerős, 2,0 literes, illetve 120 lóerős, 1,5 literes EcoBlue dízelmotorok üzemanyag-fogyasztását és károsanyag-kibocsátását nagy nyomású üzemanyag-befecskendezés és integrált szívórendszer mérsékli.

Kuga Hybrid

  • Az idei év későbbi részében érkező Kuga Hybrid öntöltő, tisztán elektromos hajtást is kínáló full hibrid hajtáslánca egy 2,5 literes Atkinson-ciklusú benzinmotorból, egy elektromotorból, egy generátorból, egy lítium-ion akkumulátorból és a Ford saját fejlesztésű teljesítménymegosztó automata váltóművéből áll.
  • A Ford azt ígéri vásárlóinak, hogy minden, ezután megjelenő személyautójához kínál majd valamilyen elektromos hajtási módot, és a következő év végére 18 ilyen jellegű modell szerepel majd a kínálatában.

Kategóriaelső üzemanyag-fogyasztás

A Kuga Plug-In Hybrid legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 1,2 l/100 km,legalacsonyabb CO₂-kibocsátása pedig 26 g/km NEDC (1,4 l/100 km és 32 g/km WLTP), a tisztán elektromos hajtású hatótávolság 72 km NEDC (56 km WLTP).

A Kuga EcoBlue Hybrid legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 4,3 l/100 km,legalacsonyabb CO₂-kibocsátása pedig 111 g/km NEDC (5,0 l/100 km és 132 g/km WLTP).

A Kuga 1.5-litre EcoBoost legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 5,5 l/100 km,legalacsonyabb CO₂-kibocsátása pedig 125 g/km NEDC (6,6 l/100 km és 150 g/km WLTP).

A Kuga 1.5-litre EcoBlue dízel legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 4,2 l/100 km, legalacsonyabb CO₂-kibocsátása pedig 109 g/km NEDC (5,1 l/100 km és 133 g/km WLTP).

A Kuga 2.0-litre EcoBlue dízel legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 4,8 l/100 km, legalacsonyabb CO₂-kibocsátása pedig 127 g/km NEDC (5,9 l/100 km és 155 g/km WLTP).

Ford Explorer PHEV

Az elektromos hajtást, első osztályú komfortot és kőkemény off-road képességeket kínáló Ford Explorer Plug-In Hybrid első példányait most veszik át az új tulajdonosok.

Az Explorer Plug-In Hybridben egy 3,0 literes EcoBoost benzinmotorból, egy elektromotor/generátorból és egy menet közben regeneratív töltéssel, álló helyben pedig külső áramforrásról tölthető, 13,6 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorból álló hajtáslánc működik, ami 457 LE teljesítményt és 825 Nm forgatónyomatékot kínál, így az Explorer a Ford legerősebb hibrid autója.

A 10 fokozatú automata sebességváltóval, Intelligens Összkerékhajtással és hétállású, terepfokozatokat is tartalmazó Üzemmódválasztó rendszerrel kiegészített hajtáslánccal az autó képes akár hét embert is teljes kényelemben szállítani, 2.500 kg1 tömeget vontatni és 48 kilométeren át (NEDC) tisztán elektromos hajtással haladni (WLTP: 42 km), miközben NEDC-ciklusban mért legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása mindössze 2,9 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 66 g/km (WLTP-értékek: 3,1 l/100 km, illetve 71 g/km).

A vezetéssegítő és prémium kényelmi technológiák átfogó kínálatának köszönhetően a vadonatúj Explorer Plug-In Hybrid bármilyen forgalmi helyzetben relaxált és magabiztos vezetési élményt nyújt.

A stresszmentes autózást olyan megoldások támogatják3, mint a Stop & Go rendszerrel, Sebességkorlátozást Felismerő és Sávközép funkciókkal kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika, vagy az új Tolatási Fékasszisztens. Az ST-Line és a Platinum modellváltozatokban 14 hangszórós B&O hangrendszer,4 10,1 colos kapacitív érintőképernyő, valamint Háromzónás Elektronikus Hőmérséklet-szabályozás és FordPass Connect modem5 gondoskodik a kellemes utazásról.

“Az Explorer Plug-In Hybrid maga a megtestesült sokoldalúság,” mondta Matthias Tonn, az Explorer európai programvezető mérnöke. „Eddig még sosem készítettünk olyan autót, ami képes legyűrni a kemény terepet, könnyedén elvontatni egy hajót, tisztán elektromos hajtással suhanni a városban – és mindezt fényűző kényelemben.”

Az Explorer Plug-In Hybrid egyike annak a 18 új, elektromos hajtásláncú modellnek, amelyeket a Ford még 2021 vége előtt bevezet az európai piacon.

Elektromos hajtás

Az Explorer Plug-In Hybrid egy modern benzinmotor nagy hatótávolságát és teljesítményét kínálja egy elektromos hajtáslánc energiatakarékossága és kifinomultsága mellett.

Az elektromotorral az SUV tisztán elektromos hajtással is haladhat, és a vezető az EV Auto, EV Most, EV Később és EV Töltés üzemmódok közt választva döntheti el, mikor és hogyan szeretné felhasználni az akkumulátorban tárolt energiát. Ha az akkumulátor töltöttsége eléri a megengedett legalacsonyabb szintet, a hajtáslánc automatikusan átvált az EV Auto üzemmódba, hogy a lehető leghatékonyabb üzemanyag-felhasználás érdekében a visszanyert energiával hajtott elektromotorral támogassa a benzinmotor működését.

Egy külső, 230 voltos csatlakozóról a teljes feltöltés kevesebb mint 5 óra 50 percet vesz igénybe, míg az opcionális, falra szerelhető Ford Connected Wallbox használatával, vagy egy nyilvános FordPass Töltőhálózati ponton kevesebb mint 4 óra 20 perc alatt feltölthető az akkumulátor6

A párhuzamos hibrid rendszer azt is lehetővé teszi, hogy a nagyobb erőt igénylő országúti, off-road és vontatási szituációkban a benzines-elektromos hajtás teljes, együttes teljesítménye és forgatónyomatéka a vezető rendelkezésére álljon. Az Intelligens Összkerékhajtás segítségével akár 2500 kilogrammos tömegig magabiztosan vontathatók a lószállító utánfutók vagy a hajók, illetve a nagyméretű trélerek.

Az Intelligens Összkerékhajtás minden századmásodpercben kielemzi azokat a jeleket, amelyek a jármű sebességét, perdületét, a külső levegő hőmérsékletét, a kerekek megcsúszását vagy a vontatás állapotát figyelő, tucatnyi szenzortól érkeznek, és ennek alapján dönti el, hogy szükség van-e kiegészítő vonóerőre. Egy elektromechanikus nyomaték-tengelykapcsolóval működő osztómű egytized másodperc alatt zökkenőmentesen változtatja meg a vonóerő elosztását az első és a hátsó kerekek között, így a tapadás mindig stabil marad. 

Az üzemanyag-fogyasztást és a kifinomult működést még tovább optimalizáló 10 fokozatú automata sebességváltóhoz hasonlóan ez a rendszer is adaptív tanulási algoritmust használ, folyamatosan módosítva a jármű reakcióit a jobb teljesítmény és a még finomabb működés érdekében.

A Terepválasztó rendszer választható üzemmódjainak (Normál, Sport, Földút, Csúszós út, Vontatás, Eco, Mély hó és homok) segítségével a vezető mindig az adott út-, időjárási- és terepviszonyoknak megfelelően autózhat, miközben a 12,3 colos digitális műszeregység grafikája az éppen kiválasztott üzemmódnak megfelelően alakul át. A terepezést a Lejtmeneti Szabályozás teszi még egyszerűbbé.3

A kifinomult vezetéssegítő technológiákat kifejezetten arra tervezték a Ford mérnökei, hogy a nagyméretű járművel a sűrű városi forgalomban és az országúton egyaránt könnyű legyen közlekedni.

Az Aktív Parkolóasszisztens 2.0 segítségével az Explorer teljesen automatikusan, egyetlen gombnyomásra beáll a párhuzamos vagy merőleges parkolóhelyekre.3 A technológia része a teljesen automatizált Kiállássegítő rendszer is, ami segít a párhuzamos parkolóhelyekről történő kiállásban.3

A Keresztirányú Forgalomfigyelővel kiegészített Holttérfigyelő rendszer figyelmezteti a vezetőt, ha egy autó keresztezi az Explorer nyomvonalát, miközben kitolat egy parkolóhelyről.3 Emellett az Európában elsőként bevezetett Tolatási Fékasszisztens radarral és ultrahangos szenzorokkal érzékeli az Explorer útjában feltűnő, 28 cm-nél magasabb és 7,5 cm-nél szélesebb akadályokat, és automatikusan fékez, hogy megelőzze az ütközést, ha az autó lassan, 1,5-12 km/óra sebességgel halad, például amikor kitolat a kocsifeljáróról.3 Ugyancsak az alapfelszereltség része 360 Fokos Kamerarendszer is.3

Az Aktív Fékezés technológiával kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer érzékeli az úttesten vagy annak közelében felbukkanó embereket és kerékpárosokat, illetve azokat, akik keresztezhetik az autó nyomvonalát, és ha a vezető nem reagál a figyelmeztetésre, a rendszer automatikusan fékez, hogy elkerülje az ütközést. 

Az araszoló forgalomban, az autópályákon és a hosszú vidéki utazások során egyaránt hasznos segítséget jelent a Stop & Go rendszerrel, Sebességkorlátozást Felismerő és Sávközép funkciókkal kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika (ACC).3 Ez a technológia biztosítja, hogy az Explorer Plug-In Hybrid kényelmes és biztonságos követési távolságot tartson, miközben mindvégig a forgalmi sáv közepén tartja az autót. Ráadásul a rendszer azt is biztosítja, hogy a jármű ne lépje túl a megengedett sebességhatárt, mert figyeli az úttest fölötti kijelzőket és az út szélén elhelyezett jelzőtáblákat, és ezeket összeveti a fedélzeti navigációs rendszer információival.

A Stop & Go funkció segítségével az ACC rendszer az araszoló forgalomban akár állóra is fékezi az autót, majd automatikusan újra elindítja, ha a megállás nem tartott 3 másodpercnél tovább. Az ennél hosszabb egy helyben állás után a vezető a kormánykeréken elhelyezett gombbal aktiválhatja újra a rendszert, vagy úgy, hogy finoman a gázpedálra lép.

“Nem arról van szó, hogy öncélúan teletömjük az autót technológiával,” magyarázta el Torsten Wey, a Ford Európa vezetéssegítő és biztonsági technológiákért felelős igazgatója. “Sokkal inkább az élmény javítása a cél: az, hogy csökkentsük a vezetés stresszét, és segítsünk az autósoknak, hogy kellemesebben érezzék magukat a volán mögött.”

A baleseteket megelőző vagy azok súlyosságát mérsékelő további technológiák sorában szerepel még a Sávtartó Asszisztens3 is; ez az egyik olyan rendszer, ami sok más technológia mellett hozzájárult ahhoz, hogy az Explorer Plug-In Hybrid maximális, 5 csillagos besorolást kapjon az Euro NCAP független törésteszt-hatóság vizsgálatán.7

Az Euro NCAP magas pontszámmal jutalmazta a felnőtt és gyermek utasok biztonságát. Egy, az autóiparban elsőként alkalmazott technológia lehetővé tette, hogy a Ford mérnökei ultranagy szilárdságú martenzites acélidomokat építsenek be a szélvédőoszlopokba és a tetőbe, még erősebbé téve ezzel a biztonsági utascellát.

Tekintélyt parancsoló méreteiből az Explorer belül is a lehető legtöbbet hozza ki, hiszen az autó akár hét felnőtt számára is kényelmes és bőséges helyet kínál. A mindhárom üléssorban közel 1 méteres fejtérnek, illetve az első és második üléssorban több mint 1,5 méteres váll- és csípőtérnek köszönhetően minden utas maradéktalanul kiélvezheti az Explorer kabinjának luxusát. Praktikus megoldás az öt darab 12 voltos elektromos csatlakozó, a dupla USB-portok, a 12 pohártartó és a Háromzónás Elektronikus Hőmérséklet-szabályozás.

A hétüléses elrendezés maximális rugalmasságot kínál, két üléssel pedig akár 2274 literes csomagtér is kialakítható. A motoros mozgatású EasyFold harmadik üléssor segítségével a kabin elrendezése bármikor könnyen hozzáigazítható az utasok és a csomagok számához, és összesen 123 liternyi rakodóhely áll rendelkezésre, hogy mindenki könnyen elhelyezhesse személyes holmiját.

Az autó alapfelszereltsége kifejezetten bőséges: a vezető és utasai kényelméről olyan megoldások gondoskodnak, mint a hűthető/fűthető, 10 irányban motorosan állítható, masszázsfunkciót is kínáló első ülések, a fűthető ülések a második sorban, a vezeték nélküli töltő a kompatibilis készülékekhez, a kihúzható napárnyékolók a második üléssorban és sötétített üvegezés a második és harmadik üléssorban. Mindezt 14 hangszórós, 980 wattos prémium B&O hangrendszer egészíti ki.

A szintén alapáras FordPass Connect beépített modem segítségével az autó tulajdonosa számos funkciót kezelhet távirányítással a FordPass mobil alkalmazáson8 keresztül; ilyen például az Ajtózárás/nyitás, a Távindítás,9 a Járműkereső vagy a Járműállapot, amivel ellenőrizhető az üzemanyagszint, a riasztó állapota, a gumiabroncsok nyomása, az olaj élettartama és sok más egyéb is.

A FordPass alkalmazás új szolgáltatásokat is kínál, amelyek révén az Explorer tulajdonosa még inkább kiélvezheti az elektromos autózás előnyeit. Ilyen az akkumulátor töltöttségi szintjének ellenőrzése, a töltőállomások keresése, az utazási és töltési naplózás, vagy az, hogy a tulajdonos előre beállíthatja a jármű feltöltésének időpontját, jobban kihasználva az előnyös villamosenergia-tarifákat, és biztosítva, hogy az akkumulátort mindig a kívánt szintre tölthesse fel.

A középkonzolon elhelyezett 10,1 colos, álló helyzetben beépített érintőképernyőt (alapáras a Platinum és az ST-Line változatban) a könnyű áttekinthetőség kedvéért teljesen kitöltik a navigációs térképek, de ha kell, a kijelző meg is osztható, hogy az audiorendszer adatait is megjelenítse. A kapacitív üveggel fedett képernyőt az utasok az okostelefonoknál és tableteknél már megszokott mozdulatokkal kezelhetik, így gyorsabb és praktikusabb a SYNC 3 rendszer használata.

Az Explorer Plug-In Hybrid modell Platinum és ST-Line változatai látványosan kihangsúlyozzák az SUV hatásos külső dizájnját és modern utastér-kialakítását.

Az ST-Line kivitel látványos, 20 colos, fekete, csiszolt felületű könnyűfém keréktárcsákat kap, míg a Platinum modelleken ugyanezek a kerekek matt felületkezeléssel jelennek meg.

Az ST-Line modellek jellegzetessége a ragyogó feketére fényezett, egy darabból készült hűtőrács, valamint a magas fényű fekete tetősínek és ablakkeretek. Az üléseket, a szőnyegeket és a sportos, alul lapított karimájú kormánykereket piros öltések díszítik, a műszerfalon pedig karbonszál-hatású dekorációs elemek láthatók.

A Platinum modellváltozatok egy darabból készült hűtőrácsa selyemfényű fényezést kap, akárcsak a tetősínek és az ablakkeretek. A műszerfal dekorációs elemei valódi fából készülnek.

“És ezzel még nincs vége, hiszen a karizmatikus kisugárzás és a lenyűgöző kiállás is alapáron jár a vadonatúj Explorer Plug-In Hybridhez,” vélekedett Matthias Tonn. “A különleges ST-Line és Platinum változatok közül választva vásárlóink biztosan megtalálják majd azt az autót, amelyik a legjobban illik egyéniségükhöz.”

Fotó, kisfilm: Wiedermann Media

Együttműködő partnereink: Acer HungaryCamera Kft.

Utómunka hardver: Acer