AutóAddikt Autóteszt Ford Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line – valami új és izgalmas

[TESZT] Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line – valami új és izgalmas

Minden szegmensben felvonultatott modellnek megvan a maga szerepe, pozíciója, ez egyértelmű. A kék oválnál szintén, erre pedig remek példa a Ford Kuga 1.5 EcoBoost. Teszteltük.

Kétségkívül jót tett a Kugának a teljes megújulás – kívül és belül egyaránt. A márkára jelenleg utaló összes jellegzetesség fellelhető benne, így a tesztre kapott Ford Kuga 1.5 EcoBoost-nál is szembetűnő minden. Minden, ami tulajdonképp trendinek és kiemelten emészthetőnek számít a mai kor szellemének megfelelően.

Jellegzetesség, ami jól áll neki. Kifejezetten.

Talán a hűtőmaszk a leginkább hangsúlyos részlet a Ford Kuga 1.5 EcoBoost esetében, kiváltképp, ha a frontrésszel kezdjük a vizsgálódást. Az egész orrformát ez határozza meg, hatalmas felületet téve hangsúlyossá; a fordított trapéz-alakzat ismét meggyőző vizualitás szempontjából. A smart LED-technológiával felvértezett lámpatestek annak rendje s módja szerint a felső ívekre lettek kigondolva, komplex és sportos hatást adva az egész körítésnek. S ha hozzávesszük az alsó sarkokba helyezett beömlőmodulokat, ízléses díszcsíkokkal, akkor teljesnek érezhetjük az összképet.

Nyilvánvaló, hogy a Ford Kuga 1.5 EcoBoost esetében az összetéveszthetetlen SUV-fazon oldalnézetből teljesedik ki, ez így is van rendjén, hiszen a kategória remek képviselője az autó, és muszáj hoznia e téren is az elvárásokat nyilvánvalóan. Persze ne gondoljuk, hogy a sportosságot nélkülözték e perspektívában a Ford tervezőmérnökei: az egész olyan, mint egy felpumpált 5 ajtós, egy hot hatch-alternatíva, de közben nem feledteti a szemlélődővel valós rendeltetését.

ST-Line egyenlő sportos optika, ami magával hozza a tizenkilenc colt is

A tesztautó méretes, 19-es felnikkel lett konfigurálva, melyek révén a 4.6 méteres hossz máris nem tűnik annyira óriásinak. Viszont a peres 22.5 centi széles abroncsok a menetkomfortra kihatással vannak, elsősorban a menetzaj dominál 130 kilométer/órás autópályatempónál, valamint a kisebb-nagyobb úthibák is erőteljesen érződhetnek.

Most a Fordnál általános trendnek számít, hogy az adott modell hátulján kiemelik a típus nevét. Nincs így ez másként a Ford Kuga 1.5 EcoBoost esetében sem, a “Kuga” felirat krómozottan virít a Ford-embléma alatt (akácsak példaként a Focus-nál, vagy épp a Puma-nál is). Ez nagyon illusztris, és egyfajta prémiumérzetet közvetít. Mindazonáltal a hátsó lámpaburák az Edge-stílust hozzák, első blikkre lehetne az is, bár vannak jelentős paraméter-eltérések.

Minőségi anyagokból összerakott beltérrel rendelkezik a Ford Kuga 1.5 EcoBoost: az illesztések remekek, puha és prémiumjelleget idéző anyaghasználat a jellemző. Szőrszálhasogatásként megjegyezzük, hogy a cockpithez konfigurálható karbont imitáló berakás jelen esetben kicsit eltért az amúgy sportosan elegáns enteriőr-hangulattól, de van más alternatíva a színt, illetve stíluselemeket illetően. A kormány fogása és elhelyezése remek, akár a többi modell-variációban is, az LCD alapokon nyugvó műszercsoport átlátható, és kitűnően testreszabható (az ide kapcsolódó funkciógombok rendeltetésszerűen, rövid megszokással jól használhatók menet közben is).

Biztonsági és kényelmi funkciók

Számos kényelmi és biztonsági funkció szolgálta tesztünk komfortját és hatékonyságát. A Ford Kuga 1.5 EcoBoost leghasznosabb vezetéstámogató rendszere egyértelműen az önvezető rendszer “light”, azaz az 50 százalékban aktiválható funkció, amely elsősorban a kanyarokban, sávváltásokkor és egyéb kritikusabb forgalmi helyzetekben lehet igen hasznos.

Az integrált sávtartó automatika viszonylag pontos volt, egy-egy indexeléssel megspékelt sávváltásnál akarta csak visszakormányozni az autót eredeti haladási pozíciójába. További extraként találtunk vezetéknélküli telefontöltőt, valamint egy sor USB-aljzatot is.

Mindenképp komfortosnak definiálható az utazás a Ford Kuga 1.5 EcoBoost-ban. Az első ülések ülő- illetve hátlapjai már alaphangon is jól tartanak, hosszabb távon is kényelmes az utazás; a hátsó ülésekről szintén ez mondható el. Hátul 3 átlagos testalkatú felnőtt elfér, masszív fej-, térd -, és lábterekkel.

3 henger turbótöltve

kA tesztelt Ford Kuga 1.5 EcoBoost-ot egy 1.5 literes, sorhármas, turbós benzinmotor mozgatta, 150 lóerőt (6000 RPM) mozgósítva, 240 Newtonméteres nyomatékmaximummal (1600 RPM-től). A downsizing jegyében megálmodott erőforrás ahhoz képest, hogy mindössze 3 hengerrel dolgozott, egész jól mozgatta az 1464 kilogramm üres tömegű kasznit, ugyanakkor némi kiegyensúlyozatlanságot lehetett tapasztalni alapjáraton, és indulásnál is. A hajtáslánc hajlamos a lefulladásra, de ez ilyen kategória, meg kell szokni: masszívabb fordulatszám-tartományban kap erőre az apró motor, a turbónyomás rénylegesen 1500-tól kezd épülni optimálisan.

Autópályán a Ford Kuga 1.5 EcoBoost átlagosan 5.9-7.2 liter közti fogyasztást produkált 3 személlyel, míg 90-es tempónál országúti közegben 4.7-5.4 litert rögzítettünk 100 kilométerre. Városban-elővárosban nagyjából 1 literrel növekedett a fogyasztás az országútihoz képest.

Mennyi az annyi?

A cikkben szereplő Ford Kuga 1.5 EcoBoost ára 12.5 millió forint környékén állt meg, ugyanakkor a belépőmodell nagyjából 9.2 millió forintért szerezhető be.

2020 Ford Kuga 1.5 EcoBoost specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű háromhengeres benzinmotor turbóval

Lökettérfogat: 1497 ccm

Maximális teljesítmény: 150 LE @ 6000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 240 Nm @ 1600 ford./perc

Erőátvitel: fronthajtás, 6 fokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4614 mm

Szélesség: 1883 mm

Magasság: 1661 mm

Tengelytáv: 2710 mm

Első gumik mérete: 225/55 R19

Hátsó gumik mérete: 225/55 R19

Tömeg, üresen: 1464 kg

Terhelhetőség, össztömeg: 2075 kg

Csomagtartó mérete: 504 liter, bővíthető 1481 literig

Üzemanyagtartály mérete: 54 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 203 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 9.7 másodperc (gyári), 9.2 (mért)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 5.7 l/100 km

Országúti: 4.5 l/100 km

Vegyes: 5.9 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.7 l/100 km

Országúti: 5.1 l/100 km

Vegyes: 5.7 l/100km

CO2 kibocsátás: 129 g/km

Bővebb információ a Ford hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Facebook: ITT

Fotó: Autóaddikt.hu

Együttműködő partnereink: Acer HungaryCamera Kft.

Utómunka hardver: Acer