2011-ben a Nissan Juke-R a világ legelső crossover sportautójaként új mércét állított fel: az innovatív Nissan Juke-ba a márka zászlóshajójának számító legendás GT-R motorja és hajtáslánca került.
Most, négy évvel később a Juke-R egy izgalmas frissítésen esett át, melynek során még nagyobb teljesítményt és még merészebb formatervet kapott – így jött létre a Juke-R 2.0.
A Juke-R 2.0 nagyközönség előtti bemutatójára az évente megrendezésre kerülő szenzációs Goodwood Festival of Speed autóshow-n került sor június 25-én, csütörtökön a Nissan standjánál, majd a hét további részében a sportautók kiállítási területén lesz látható.
A fesztivál látogatói és a tévéközvetítés nézői a Juke-R 2.0 dinamikus teljesítményét is megfigyelhetik a goodwoodi emelkedőn az esemény mindhárom napján. Az autót a Nissan GT Academy büszkesége, a Le Mans-i 24 órás versenyző, Jann Mardenborough vezeti majd.
A Juke-R 2.0 a számos tervezésbeli és technikai újítást tartalmazó 2014-es Nissan Juke alapjaira épült. Az új verzióba a GT-R-ből még több nyers erőt ültettek át, így elérve a 600 lóerős teljesítményt. A crossover sprotautó védjegyének számító, matt fekete fényezésű Juke-R 2.0 most még több izgalmat, élményt és féktelen teljesítményt nyújt, mint elődje.
Gareth Dunsmore, a Nissan Europe marketingkommunikációs vezetője elmondta: „A Juke-R mára ikonikus crossover sportautóvá vált, és a legújabb Juke tavalyi bemutatkozását követően magától értetődő volt, hogy az eredeti Juke-R is teljesítménynövelő és még bátrabb megjelenést kölcsönző frissítésen essen át. A Juke-R 2.0 a tökéletes „crossover” – a szó ötvöződést kifejező értelmében – hiszen a Nissan legjobb tulajdonságait ötvözi: egyszerre van jelen benne a valódi innováció, az izgalom és a GT-R motorja.”
Hamarosan elérkezik a Juke gyártásának ötödik évfordulója; a Juke-R 2.0 pedig abból az alkalomból kerül bemutatásra, hogy Európa legkedveltebb crossovere méltó ünneplésben részesüljön. 2010-es indulása óta Európa-szerte több, mint 600 000 darabot értékesítettek a Juke-ból, így ez a modell a Qashqai és a kalandokra termett X-Trail mellett továbbra is jól szemlélteti a Nissan vezető helyét a crossover kategóriában.
A Nissan Juke-R 2.0 fő jellemzői
Míg az első Juke-R modell a 2010-es eredeti sorozatgyártású Juke-ra épült, addig a Juke-R 2.0 az új, 2014-es Juke modellen alapul, amelyen számos jelentős formatervbeli és technikai fejlesztést hajtottak végre.
A Juke-R 2.0 főbb fejlesztései és felszerelései:
- Karosszéria
- Első lökhárító: mind megjelenését, mind funkcionalitását tekintve erőteljes áttervezésen esett át. Az első lökhárítón található hűtőnyílások több mint 100%-kal nagyobbak lettek a megnövekedett motorhűtési igény miatt, hiszen az autót egy 600 lóerős motor hajtja. A lökhárító 100%-ban karbonszálas anyagból készült.
- Hátsó lökhárító: teljes egészében karbonszál-szövet, mely magában foglal egy jól látható karbon diffúzort is. A lökhárító új kipufogóburkolatot kapott, amelyet nagy hőállóságú karbonból készítenek.
- A hátsó szárnyak egyetlen darab karbonszálas anyagból állnak, amelynek felületén is látható a karbon anyaghasználat.
- Az első sárvédők a 2015-ös modellévű Juke új sztenderd acélból készült formái.
- Az első és hátsó sárvédőív-szélesítések új karbon elemek, amelyek pontosan illeszkednek a lökhárító és küszöb formájához.
- A küszöb rafináltan esztétikus formatervű, szintén karbonszálból készült.
- Mind az alsó, mind a felső fényszórók már a 2015-ös Juke-ról valók.
- A hátsó lámpák szintén a 2015-ös Juke modellével azonosak
- A 2015-ös Juke-éval megegyező formájú motorháztető csupasz karbon levegőbeömlő nyílásokat tartalmaz, amelyek elhelyezkedésén az előző Juke-R-hez képest némileg módosítottak a motor- és turbóhűtés javítása érdekében.
- A Juke-R 2.0 az újabb GT-R abroncsokon fut.
- A szín az előző változattal egyező matt fekete.
- Belső tér
- Eltekintve a fekete tetőkárpittól, a belső térben nem történt változás.
- Motor
- A GT-R motorját 600 lóerősre húzták, éppen úgy, mint a csúcsmodell GT-R NISMO esetében.
- Elektronika
- A Nissan legújabb világítási technológiájának megfelelő első és hátsó lámpák, valamint a nappali menetfények miatt az eredeti autó vezetékszerelvényeit frissíteni kellett.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


