AutóAddikt Magazin Ford Focus RS és Ken Block, valamint a Ford GT Goodwoodban

Ford Focus RS és Ken Block, valamint a Ford GT Goodwoodban

Ken Block, a Gymkhana és a World Rallycross sztárja a 2015-ös Goodwood Festival of Speed híres futamán, a Hillclimb hegyi versenyen mutatja be, hogy mire képes a Focus RS prototípus 350 lóerős teljesítménye.

ford_gt_2015

A vállalat háromszintes kiállítási területének alaptémája a Ford Performance, így a bemutatott autók közt látható a vadonatúj, karbonszálas anyagokból épített Ford GT szupersportkocsi, a legendás Ford GT40 és a 2005-ös Ford GT modell is.

A vadonatúj Ford Focus RS világszintű dinamikus bemutatója a 2015-ös Goodwood Festival of Speed híres futama, a Hillclimb hegyi verseny, ahol Ken Block, a Gymkhana és a World Rallycross sztárja mutatja be, mit lehet kihozni e hihetetlenül erőteljes ferdehátúból.

Az első európai vásárlók 2016 elejétől vehetik át a vadonatúj, 350 lóerős Focus RS-t, ami a június 25-28. között megrendezett Goodwood Festival of Speed alkalmával kiemelt helyen szerepel a márka háromszintes kiállítási standján, amelynek alaptémája a Ford Performance.

“Az autórajongóknak egy lenyűgöző gépet ígértünk, és a 350 lóerős teljesítmény ismeretében nyugodtan kijelenthetem, hogy meg is tartottuk az ígéretünket,” fogalmaz Dave Pericak, a Ford Performance globális igazgatója. “A Focus RS erejének demonstrálására pedig nem tudok elképzelni jobb helyet, mint a Goodwood Festival of Speed. A nagy teljesítményű autók rajongói ma a világ minden szegletéből idegyűltek, nálunk pedig testközelből is megcsodálhatják a Ford legerősebb gépeit – a múltból és a jelenből egyaránt.”

A Ford a vadonatúj Ford GT brit premierét is a goodwoodi fesztiválra időzítette. A vállalat nemrégiben bejelentette, hogy 2016-ban visszatér a Le Mans 24 órás futamra, most pedig a Ford standján ott díszeleg a legendás Ford GT40 versenyváltozata, ami az 1966-os futamon egy hihetetlen hármas befutással mindhárom dobogós helyet megszerezte. A kiállítás másik sztárja a 2005-ös Ford GT szupersportkocsi.

ford_focus_rs_2015_003

A Hillclimb futamon Ben Collins autóversenyző (a BBC “Top Gear” című műsorának korábbi Stigje) is rajthoz áll egy korlátozott darabszámban készülő Shelby GT350R Mustanggal; a versenykész modellváltozat most először lép az európai közönség elé. Az 1,86 kilométeres hegyi verseny mezőnyében a Ford korábbi híres versenygépei, egy RS200 és egy Sierra RS Cossworth is láthatók leszek.

A Ford Performance alaptémájával kialakított stand látogatói több híres modellt is megismerhetnek, többek közt az új Focus ST-t, ami a tavalyi Goodwood Festival of Speed alkalmával mutatkozott be, valamint a vadonatúj Ford Mustangot és a többszörös díjnyertes Fiesta ST-t.

A stand tetőteraszáról a vendégek a fesztivál talán legszebb kilátását élvezhetik; kipróbálhatják az emeletekről a földszintig húzódó Ford Performance csúszdákat, és a Ford Performance kalapács segítségével összemérhetik erejüket az ST, az RS vagy a GT teljesítményével. A Ford a kezdetektől fogva, immár több mint 20 éve a Goodwood Festival of Speed fő támogatója.

Akcióban a Focus RS

Ken Block, a több mint 300 milliós letöltéssel büszkélkedő Gymkhana videók főszereplője – aki konzultánsként maga is részt vett a vadonatúj Focus RS fejlesztésében – a világhírű autós parádén mutatja be a prototípus teljesítményét és tudását.

“Izgatottan várom, hogy megint az új Focus RS volánja mögé ülhessek,” nyilatkozta Block. “Rengeteg kellemes órát éltem át, amikor a Ford bevont e hihetetlen izomautó fejlesztésébe, most pedig remegek a türelmetlenségtől, hogy egy 350 lóerős, négykerékhajtású géppel szaggassam fel az aszfaltot Lord March híres Hillclimb futamán.”

A Ford a Focus RS modellben mutatja be a Dinamikus Nyomatékvektor Szabályozással kiegészített Ford Performance Összkerékhajtást. Az innovatív rendszer új szintre emeli az irányíthatóságot, az útfogást és az ívmeneti tulajdonságokat. A Focus RS az első Ford RS modell, amelyben választható hajtási üzemmódok – többek közt az iparág első Drift Üzemmódja –, valamint Startvezérlés segíti a vezető munkáját.

A Ford GT bemutatkozik a brit közönség előtt

Az ultranagy teljesítményű szupersportkocsi a modern technológiák tárháza, hiszen ebben a járműben jelenik meg először a csúcsteljesítményű EcoBoost motor, az innovatív aerodinamikai megoldások és a kis tömegű, szénszálas építési mód.

A Ford GT-t minden idők legerősebb sorozatgyártású EcoBoost motorja hajtja, aminek teljesítménye több mint 600 lóerő, ám üzemanyag-fogyasztása meglepően alacsony; az erőforráshoz hétfokozatú, dupla kuplungos sebességváltó csatlakozik. A modern, könnyű anyagok alkalmazásával (szénszálas biztonsági utascella és karosszériaelemek, alumínium első-hátsó segédkeret) a jármű minden jellemzője, így gyorsulása, irányíthatósága, fékhatása, biztonsága és fogyasztása is kedvezőbbé válik.

A vízcsepp formájú karosszériát aktív aerodinamikai megoldások egészítik ki, minimumra csökkentve a légellenállást, és hatásosan fokozva a leszorító erőt. A Ford GT modern karosszériájához aktív, versenyautós stílusú kanyarstabilizátor és állítható magasságú, nyomórudas futómű csatlakozik, a féktárcsák pedig szénszál-erősítésű kerámiából készülnek. Az új GT kifejezetten exkluzív jármű, ezért csupán limitált szériában készül majd.

“A GT a szupersportkocsi-építés csúcsát képviseli,” szögezte le Pericak. “A GT-ben olyan innovációkat és technológiákat alkalmaztunk, amelyek a jövőben széles körben megjelennek a Ford termékkínálatában, újabb bizonyítékaként annak, hogy a Ford egyre magasabbra teszi a lécet.”

A nagy teljesítményű autók izgalmas kínálata

Az új Ford Focus ST hatásosan elegyíti a teljesítményt és a praktikumot: az ötajtós és kombi karosszériával gyártott autó vásárlói a már jól bevált 250 lóerős 2,0 literes EcoBoost benzinmotor mellett egy új, 185 lóerős, 2,0 literes dízelmotort is rendelhetnek, aminek 400 Nm forgatónyomatéka már 2000-2750 1/perc fordulatszám-tartományban rendelkezésre áll.

Több mint 50 év után először kapható Európa-szerte a vadonatúj Ford Mustang. A Fastback és Convertible kivitelekben kapható modell világszínvonalú kidolgozást és teljesítményt kínál: a motorpalettán a 2,3 literes EcoBoost egység mellett egy 5,0 literes V8-as blokk is szerepel, ami 4,8 másodperc alatt gyorsítja az autó 100 km/órás sebességre.

A 2013 elején bemutatott Fiesta ST látványos gyorsasággal vált Európa és a világ legkeresettebb izomautójává a kisautók szegmensében, s forgalmazásának kezdete óta több mint 20 díjat és elismerést gyűjtött be.

A Shelby GT350R Mustang minden idők leginkább versenyképes sorozatgyártású közúti Mustangja; az autó a Goodwood Festival of Speed alkalmával mutatkozik be Európában, méghozzá Ben Collinssal a volánja mögött.

A korlátozott darabszámban gyártott, és kizárólag az amerikai és kanadai piacon forgalmazott Shelby GT350R Mustangot a Ford eddigi legnagyobb teljesítményű (526 lóerős) szívómotorja hajtja, s a Ford az első autógyártó, amely alapfelszereltségként kínálja egy modelljéhez a karbonszálas könnyűfém keréktárcsákat.

Előző cikkFrissült a Nissan Juke-R – erőteljesebb és még izgalmasabb lett
Következő cikkMárkatörténeti múzeumot nyitott az Alfa Romeo