Most hétvégén debütál Japánban a Ford GT: a Ford Chip Ganassi Racing két versenygépe is rajthoz áll a Fuji Speedway pályán a FIA Hosszútávú Világbajnokság futamán.
A 67-es rajtszámú Ford GT nemrégiben második helyen végzett az IMSA WeatherTech SportsCar Bajnokság egyéni és csapatversenyében, és a Ford is második helyezéssel zárta a gyártók bajnokságát.
A WEC bajnokságból már csupán három forduló van hátra, így minden megszerzett pont létfontosságú lehet ahhoz, hogy a Ford GT jó eredménnyel zárja első WEC-szezonját.
“Lelkesítő volt látni, milyen elánnal küzd az IMSA Ford Chip Ganassi Racing csapat a Petit Le Mans utolsó percéig,” nyilatkozta Dave Pericak, a Ford Performance globális igazgatója. “A második helyezés fantasztikus eredmény, hiszen ez az évad volt a Ford GT bemutatkozó szezonja Észak-Amerikában. 2016-ban még három versenyen állunk rajthoz a Ford GT-vel, és arra készülünk, hogy Japánban, Kínában és Bahreinben mindent beleadunk, hogy méltóképpen zárjuk a WEC-bajnokságot.”
A 66-os rajtszámú autó a megszokott pilótákkal, vagyis a német Stefan Mückével és a francia Oliver Plaval áll rajthoz a Fuji 6 órás futamon. A jelenleg az egyéni bajnokság hatodik helyén álló páros keményen megharcol majd minden pontért, amivel tovább javíthatják helyezésüket.
“Izgatottan várom, hogy Japánban legyünk, és a Fuji pályára lépjek,” mondta Mücke. “Ez egy kifejezetten érdekes versenypálya, ráadásul az ország kultúráját is nagyon szeretem. A Fuji sok kihívást tartogat, hiszen van itt minden: a célegyenes nagyon hosszú, a középső szakasz gyors, az utolsó szakasz pedig igencsak technikás. Az edzések során a legfőbb célunk a megfelelő beállítások kidolgozása, de én biztos vagyok abban, hogy az itteni kanyarok szinte a mi autónkra vannak szabva. Már alig várom, hogy ott legyek, és a dobogós helyezésért küzdjek.”
A 67-es rajtszámú Ford GT-t a brit Andy Priaulx és Harry Tincknell vezeti, akik szintén jó eredményre számítanak, amivel feljebb léphetnek az egyéni tabellán.
“Először állok rajthoz a Fuji pályán, de elvégeztem a leckét, azaz sokat gyakoroltam a szimulátoron,” mesélte Ticknell. “Az első két szektor elég gyorsnak ígérkezik, úgyhogy ez jól fekszik majd a Ford GT-nek. Lendületes pályának tűnik, márpedig nekünk éppen ez az erősségünk. Azt a célt tűztem ki magam elé, hogy az utolsó három futam mindegyikén dobogós helyen végezzek – így hát Fujiban rendesen oda kell lépnem. Egyértelműen győzni megyünk oda, és ha tényleg három komoly eredménnyel akarjuk zárni a szezont, nagyon egyenletes teljesítményt kell nyújtanunk.”
A Fuji 6 órás futam mezőnye október 16-án vasárnap, helyi idő szerint 11:00 órakor (magyar idő szerint 04:00 órakor) rajtol el. A 20 perces időmérő edzés október 15-én, helyi idő szerint 14:00 órakor (magyar idő szerint 07:00 órakor) kezdődik.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


