A fenntartható mobilitás jegyében Ausztráliában három Toyota Mirai üzemanyagcellás autó hirdeti majd a jövő alternatív meghajtási láncát.
Annak érdekében, hogy a kontinensnyi országban minél szélesebb körben megismertethessék a forradalmi technológiát, a Toyota Ausztrália egy hordozható hidrogéntöltő állomást is üzembe állít.
A Toyota Ausztrália három darab hidrogén üzemanyagcellás Toyota Mirai segítségével népszerűsíti a fenntartható mobilitást és a jövő technológiáit a következő három év során. Az autók üzembe állításával emellett a Toyota mérnökei rendkívül értékes és széleskörű tapasztalatokat szerezhetnek majd a jövő alternatív meghajtási láncának hosszútávú tesztelése révén, amelyeknek fontos szerepe lesz a technológia továbbfejlesztésében. Az üzemanyagcellás technológia egyik nagy előnye, hogy a jövő egyik legígéretesebb üzemanyagát, a hidrogént használja. Az üzemanyagcellás meghajtású járművek ráadásul kiemelkedően környezetbarát üzeműek, hiszen működésük egyetlen mellékterméke a víz.
Éppen ezért Toyota Ausztrália egy hordozható hidrogéntöltő állomást is üzembe állít: ez a töltőpont telepíthető, de akár teherautón is rögzíthető, és így szállítható. Ez azt jelenti, hogy a járműveket bárhol, bármikor feltölthetik, így a vállalat korlátok nélkül, az egész országban bemutathatja a Mirai modelleket.
„Miután tavaly októberben ízelítőt kaptunk a technológiából, határtalanul lelkesek vagyunk, hogy nem is egy, de három üzemanyagcellás Mirai gépkocsi tér vissza Ausztráliába” – fogalmaz Dave Buttner, a Toyota Ausztrália elnöke. „Alig várjuk, hogy tájékoztathassuk ügyfeleinket erről a jövőbeli technológiáról, és széles körben megismertessük a lakosságot az üzemanyagcellás járművekkel.”
Dave Buttner hozzátette, hogy bár a Toyota Mirai már kapható Kaliforniában, Japánban és számos európai országban, Ausztráliában a töltési infrastruktúra hiánya miatt egyelőre nem kerül kereskedelmi forgalomba.
“Rendkívüli mértékben érdekel bennünket az üzemanyagcellás technológia, ám amíg nem áll rendelkezésre a szükséges infrastruktúra, addig nem kezdhetjük meg a járművek értékesítését Ausztráliában. Ennek a kialakítása időbe telik, ezért is olyan fontos, hogy az egész iparág közösen lépjen fel ebben a kérdésben, és a lehető leggyorsabban haladjunk előre a tervek megvalósításával. Az üzemanyagcellás technológiára kulcsfontosságú szerep vár a jövőben, és szeretnénk, ha ebből Ausztrália is kivenné a részét” – avat be Buttner.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


