A kempingbusz a sátorozás és a lakóautózás közötti, optimális átmenetet testesíti meg. A piaci kínálat viszonylag széles, ám a vevők ezidáig nem részesülhettek abban az átgondolt, megalapozott minőségben, amelyet csak egy Toyota kisbusz adhat a gazdájának. Ezt a hiányt pótolja most a Toyota Proace Lerina.
A francia Riviéra kevésbé ismert kincsei közé tartoznak a Cannes városára néző Lerins-szigetek, amelyek mindössze néhány négyzetkilométeren nyújtanak feledhetetlen élményt azoknak, akik érdeklődnek a középkori történelem, a lelki üdvösség és a Földközi-tenger háborítatlan természeti kincsei iránt.
Erről az apró, mégis nagyszerű helyről kapta a nevét a Toyota és a lakóautó-átalakításokra specializálódott brit Wellhouse Leisure műhely közös munkája, a Toyota Proace Lerina – nem véletlenül. A közepes méretű Proace modellre épülő kempingbusz vezetése és parkolása ugyanis kompakt méreteinek köszönhetően nem okoz kihívást, mégis teljes értékű megoldást kínál akár egy több hetes családi nyaralásra.
A busz alapkiépítésben kínálja a kényelmes franciaággyá átalakítható hátsó üléssort, a belmagasságot kényelmessé varázsoló, otthonos környezetet biztosító, felemelhető tetőt, a tágas ruhásszekrényt, valamint a jól felszerelt, hűtővel és tűzhellyel is rendelkező konyhát. Az első üléseket hátra forgatva, a tologatható hátsó padot előre húzva beszélgetésre, társasjátékra alkalmas, meghitt ülősarkot rendezhetünk be. Ez azonban csak a kezdet, mert a felemelhető tető alatt is kialakítható egy dupla ágy, így akár négyen is kényelmesen alhatnak a 4,95 méter hosszú Proaceben.
Az elektromos áramot a kempingekben szabványos csatlakozóról vételezhetjük, de ha erre nincs mód, 100 wattos napelem, illetve a kényelmi funkciókat kiszolgáló akkumulátor áll rendelkezésre. A beltér hőszabályozására szolgáló 2200 wattos fűtőegységgel akár főszezonon kívül is útnak indulhatunk. A tervezők ivóvíztartállyal is felszerelték a Lerinát, és bár ilyen kompakt alapterületen zuhanyzó nem fért el, a legalapvetőbb kényelmi funkcióról mégis gondoskodtak az építők: akit szólított már ki a természet a sátrából ítéletidőben, nagyra fogja értékelni a hordozható illemhelyet.
A végére hagytuk a két legfontosabb információt: egyrészt a Lerinához két extra, kiszerelhető ülés is rendelhető, amivel a nyaralás édes, de elkerülhetetlenül rövid hetei előtt és után, a hétköznapokban teljes értékű hatszemélyes autóként használható a Proace. A másik, hogy bár az átalakítást brit szakemberek végzik, balkormányos kiviteleket is vállalnak, így akár Magyarországról is megrendelhetjük tőlük ezt a pihenésre optimalizált, de a mindennapokban is tökéletesen helyt álló Toyotát, választhatóan 120 lóerős, kéziváltós, vagy 180 lóerős, automata sebességváltós kivitelben.
Kempingbusz: okos alternatíva
A sátornál jobb időjárásvédelmet és több helyet, a lakóautónál pedig kedvezőbb manőverezhetőséget, könnyebb vezethetőséget kínáló kempingbusz műfaja sokak szerint az arany középút, ha rugalmasan és költséghatékonyan szeretnénk nyaralni. Kompakt méreteinek köszönhetően akár történelmi belvárosokba is eljuthatunk vele, ellentétben a lakóautókkal, amelyeket jobb, ha leteszünk egy P+R parkolóban, és gyalog vagy tömegközlekedéssel folytatjuk utunkat, viszont napközben nem kell azért aggódnunk, hogy mi történik a sátorban hagyott értéktárgyainkkal.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)



































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


