AutóAddikt Hírek Igazi túlélő a Toyota

Igazi túlélő a Toyota

A Toyota az autóipar legnagyobb és legerősebb túlélője.
A gazdaság minden területén soha nem látott kihívások várnak a vállalatokra.

Az autóiparban egyetlen márka sem készült fel ezekre olyan alaposan, mint a Toyota – derül ki a FutureBrand Index 2018-as kiadásából.

Tartalomszolgáltatás saját tartalom nélkül, értékesítés üzletek nélkül, autógyártók, amelyek nem adnak el autókat: a feje tetejére állt a világ, és ez még csak a kezdet. A világ gazdasága olyan mértékű és jellegű átalakuláson esik át, amely jobbára hasznavehetetlenné teszi a bevált recepteket, érvénytelenné a régi szabályokat, az érték fogalmát pedig egészen más síkokra helyezi át. Ebben az új környezetben csak azok tudnak gyarapodni, vagy akár csak talpon maradni, akik készek és képesek alkalmazkodni a fogyasztók új elvárásaihoz.

A négy évvel ezelőtt alapított FutureBrand Index a PwC „100 legjobb piaci tőkeértékű globális vállalat” listáján szereplő társaságokat helyezi górcső alá, azonban nem anyagi helyzetüket, hanem fogyasztói megítélésüket veszi figyelembe. Két fő területen – „küldetés ” és „élmény ” – összesen 18 szempont alapján vizsgálták a világ legnagyobb gazdasági szereplőit, azokat sorolva az élre, amelyekre vonzóként tekint a társadalom: amelyektől örömmel vásárolnak, akár többet is fizetve a szolgáltatásokért vagy termékekért, és amelyeknek munkavállalóként is szívesen dolgoznának.

A siker kulcsa, hogy a vállalatok képesek legyenek megújítani és újraalkotni az általuk nyújtott márkaélményt, ráadásul ezt össze tudják hangolni a cég piaci és gazdasági küldetésével – például azáltal, hogy előremutató technológiáik mellé hiteles és fenntartható vállalati kultúrát társítanak. Ez utóbbi határozza meg egy vállalat jövőállósági tényezőjét (Future Proof Factor, FPF).
A százas listán mindössze két autógyártó, a Toyota és a Volkswagen kapott helyet; előbbi a 19., utóbbi az 54. helyen. A globális autóipar két meghatározó szereplőjének ugyanakkor merőben eltérő az FPF értéke: míg a Toyotát a következetesen és kiszámíthatóan a legjobb teljesítményt nyújtó vállalatok közé sorolja az elemzés, a Volkswagen esetében a FutureBrand szerkesztői szerint ennek éppen az ellenkezőjéről van szó, így a legalsó, negyedik szintre került a márka. Ezzel összefüggésben a Toyota a fent említett 18 értékelési részterület mindegyikén felülmúlja nemcsak a Volkswagent, de az átlagot is, míg a német autógyártó számos szempontból átlag alatt teljesít.