Eredetileg csak egy átlagos optikai tuningról volt szó, aztán mégis önálló életre kelt a projekt. Az így létrejött LS minden téren kivételes képességekkel bír – és közben még a szemet is gyönyörködteti.
VIP szedán: így nevezik az autóépítés világában azokat az ültetett, szélesített, rendszerint negatív kerékdőlésű nagy limuzinokat, amelyeknek japán zászlóshajók adják az alapját. Ezek lehetnek belpiacos szedánok, mint a Toyota Crown vagy Century, de Észak-Amerikában, ahonnan cikkünk főhőse származik, japán márkák helyi gyártású csúcsmodelljei is – jelen esetben a Lexus LS – szóba jöhetnek.
Egy gyógyszergyártó cég termelési felügyelőjének lenni felelősségteljes ugyanakkor nem túl izgalmas munkakör. Nem csoda, hogy a kaliforniai Nat Huynh szabadidejét valami egészen őrült, felszabadult és felelőtlen tevékenységnek kívánta szentelni. Így kezdett el érdeklődni az épített autók iránt. Néhány éve állt már a garázsában egy szélesített Lexus SC430, amikor úgy döntött, ideje átnyergelni a VIP szedán műfajára.
Hatalmas méretek, kimagasló megbízhatóság, bársonyos légrugózás, nagyszerű komfort – ezek voltak azok az érvek, amelyek a Lexus LS felé tolták a fiatalembert. Beszerzett tehát egy 2007-es gyártású, negyedik generációs, nyújtott tengelytávú Lexus LS 460L modellt, és megkezdődött az átalakítás. Merész optikai csomag, nagy kerekek, ültetés – már kész is volt az autó.
Ha ezen a ponton megáll, most aligha írnánk róla, hiszen a katalógusból összeválogatott optikai átalakításban nincs nagy kihívás. Huynh úr azonban úgy gondolta, a motort sem kellene gyári állapotában hagyni. Szerencsétlenségére egy megszállott tuningművészhez fordult tanácsért, aki rábeszélte, hogy kezdjenek bele egy sokkal ambiciózusabb, egyedibb és értékesebb átalakításba.
A végső cél a teljesítménynövelés volt, ám előbb a megfelelő külcsínről gondoskodtak. A Black Pearl radikális légterelő csomagját a Wald International áttört sárvédőjével kombinálták, és felszerelték hozzá a 2015-ös LS F-Sport orrát. Ez utóbbi egyszerűen hangzik, de valójában rengeteg alkatrészt kellett kicserélni az új fizimiska illesztéséhez. A kerékívek szélesítéséhez műanyag helyett fém toldatokat használtak, a fényezéssel pedig fityiszt mutattak a VIP stílusnak: az ott szokásos fekete, ezüst vagy fehér helyett burgundi vörös színben pompázik az ültetett szedán.
A külső után jöhetett a belső tér: az üléseket, a padlókonzolt, de még a csomagteret is kéttónusú steppelt bőrbe burkolták. Bőrből vannak a padlószőnyegek is, a fejtámlák alatt pedig nyakpárnákat találunk – ki gondolta volna, hogy ez is fontos eleme a VIP-műfajnak? Hátul nemesfa bárpulttal választották el egymástól a két ülést, és már készen is volt a tökéletes hosszú távú utazógép.
A Lexus mindig is híres volt igényes audiorendszereiről, Mr. Huynh azonban úgy gondolta, nem luxusautó az a luxusautó, amelynek a csomagtartójából nem dübörög a muzsika. Két 10 colos mélynyomó és egy 32 colos televízió kapott helyet leghátul: nagyméretű táskák szállítására így alkalmatlan az LS, viszont elég felnyitni a csomagtér ajtaját, és máris indulhat a party.
Ezzel elértünk a végére, azaz a hajtáslánchoz. Mr. Huynh szerencséjére a HKS éppen akkoriban vezette be a japán piacon a helyi LS460-hoz tervezett kompresszorát, ezért rögtön rendeltek is belőle egyet. Mivel azt a jobbkormányos modellhez tervezték, egy kicsit aggódtak a beépítés miatt, ám végül zökkenőmentesen a helyére került minden, és beüzemelhették a feltöltőt. A becslések szerint a teljesítmény mintegy száz lóerővel nőtt a gyárihoz képest – nem mintha egy VIP szedánnak féktelenül kellene száguldoznia, de azért jó érzés, hogy vannak benne tartalékok.
Lexus LS VIP fontosabb technikai adatok
| Méretek (eredeti) | 5179 x 1875 x 1481 mm, 3091 mm tengelytáv |
| Motor | 1UR-FSE 4608 cm3 V8 D-4S közvetlen és szívótorok-befecskendezés HKS GT kompresszor, HKS motorvezérlés, egyedi mart motorburkolat |
| Motorteljesítmény | 406 LE, 542 Nm |
| Futómű | Air Runner On The Ground állítható hasmagasságú csavarrugó/légrugó egység |
| Fékrendszer | Elöl 405 mm átmérőjű féktárcsa, 8 dugattyús féknyereg Hátul 380 mm átmérőjű féktárcsa, 6 dugattyús féknyereg |
| Kerekek és abroncsok | 21×10.5, 245/35R21 |





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


