AutóAddikt Magazin Különlegesség: M120 V12 6 literes motorral szerelt Mercedes-Benz 190E W201

Különlegesség: M120 V12 6 literes motorral szerelt Mercedes-Benz 190E W201

Az 1990-es években a C-osztály által leváltott W201 minden idők egyik legjobban túltervezett autójaként maradt meg az emlékezetben. A széria egyik, gyűjtók körében legnépszerűbb modellje, a 190-es egyedi megközelítésbe lett helyezve, amely egykor egy körülbelül 120 lóerős benzinbefecskendezéses motorral domborított.

A cikk alanya azonban nem egy ilyen autó. A korábban karburátoros 190-esből több mint három évnyi megfeszített munka árán lett V12-es motorcsere. Az eredeti motort a 600 SEL-ből származó M120-as javára emelték ki, amely a Pagani Zonda 6,0- és 7,3 literes motorjaival közös alapokkal rendelkezik.

A holland rendszámtáblák viselésére jogosult egyedi építésként leírt 190-es V12-esnek nagy kötelessége, hogy 424 LE (418 lóerő) és 585 Nm (431 font láb) nyomatékot adjon le. Az építő szerint a 100 kilométer/óra 4,84 másodperc alatt teljesíthető, míg az elméleti végsebesség 310 km/óra a jármű lemezes aerodinamikai tulajdonságai ellenére.

Akárhogy is legyen, itt nem egy újabb motorcseréről van szó. Az eladó, Johan Muter a JMS Speed Shopból, a sebességváltót is feljavította ötfokozatú 722.6-os váltóra, önálló vezérlőegységgel és W204-es lapátváltókkal. A 600 SEL hátsó tengelyt úgy alakították át, hogy illeszkedjen az autóhoz, a Brembo fékek pedig állítólag egy R129 SL500 roadsterből és egy W210 E320 szedánból származnak.

A design szempontjából a 18 colos Segin kerekeket a karosszéria 199 metálkék és fekete fényezése, valamint a lökhárítók és az alsó panelek 7700 Alto szürke fényezése egészíti ki.

A belső térben egy 190E 2.3-16V-ből, a W201 első teljesítményváltozatából származó bőrülések találhatók. Az összes vezetéket átdolgozták, a kormánymű egy W210-esből származik, a kipufogó pedig rozsdamentes acél csöveket és Magnaflow kipufogót kapott.

A 68 950 eurós (amerikai valutában 83 400 dolláros) áron a 190 V12-es – ki merem jelenteni – elég jó ár-érték arányú is, ha arra gondolunk, hogy manapság mennyibe kerül egy Mercedes-AMG C 63 S. És 1440 kilogrammjával, azaz 3175 fontjával az egyedi építésű példány történetesen jóval könnyebb is, mint a V8-as motorral szerelt affalterbachi földi rakéta.

Forrás: Autoevolution