A MINI elsőszámú üzeme az elmúlt tizenöt évben megháromszorozta teljesítményét. A jubileumi modell egy MINI John Cooper Works Clubman.
A kisautó-szegmens megteremtőjének újbóli sorozatgyártása 2001-ben indult be a MINI oxfordi létesítményében, ahol 2016. december 2-án a hárommilliomodik négykerekű gurult le a gyártósorról.
A jubileumi modell egy MINI John Cooper Works Clubman – a brit prémiummárka első autója, amely a MINI John Cooper Works modellek megnövelt teljesítményét a továbbfejlesztett ALL4 intelligens összkerékhajtás előnyeivel egyesíti.
Amíg az oxfordi üzem 2001-ben napi szinten átlagosan mintegy 300 új autót termelt, addig mára ez a szám hozzávetőlegesen napi 1 000 darabra nőtt, amely azt jelenti, hogy a 4 500 embert foglalkoztató létesítményben majdnem minden percben új MINI modell születik. A brit prémiumgyártó az Oxfordban készülő négykerekű modellek 80 százalékát exportálja, és a világ több mint 110 országában értékesíti. 2001-es feltámasztása óta a MINI az ügyfelek és a rajongók körében is egyre nagyobb népszerűségnek örvend a világ minden táján. A kifogástalan minőségű autók sikertörténetében központi szerepet tölt be a gyártósorok mellett dolgozó munkaerő szenvedélyes elkötelezettsége, amelyet a hárommilliomodik MINI modell is nyomatékosít.
Az elmúlt tizenöt évben a MINI nagy-britanniai és nemzetközi értékesítése figyelemre méltó fejlődésen ment keresztül: amíg az első évben a brit prémiumgyártó világszerte mintegy 40 000 új autót értékesített, addig ez a szám 2015-ben már 340 000 darabra emelkedett. Nagy-Britanniában a MINI modellek gyártása három üzemben oszlik el: a Birmingham melletti Hams Hall üzemben az erőforrások, míg Swindon városában a MINI részegységei és préselt karosszériaelemei készülnek, majd az alkatrészek végül Oxfordban találkoznak.
A karosszériaváz-előállító létesítmény mellett Oxfordban található a brit prémiummárka elsőszámú fényező- és összeszerelő üzeme is. A MINI szigetországi gyártási háromszöge több ezer ember megélhetését alapozta meg, a beszállítói- és értékesítői hálózatnak köszönhetően nem csupán közvetlenül, de közvetetten is.
A 2000 óta eltelt tizenhat évben a BMW Group 1,75 milliárd fontot fektetett be a Nagy-Britanniában működő három gyárába, amelyek közül Oxfordban csúcstechnológiás fényezőüzem, professzionális karosszériaépítő létesítmény, vadonatúj összeszerelő csarnok és logisztikai központ, valamint minőségellenőrző és továbbképző részleg is létesült. A vállalatcsoport a MINIcademy névre keresztelt oxfordi akadémián képzi tovább a brit prémiummárka üzemeibe jelentkező gyakornokokat.
A MINI gyártási hálózatának középpontjaként ismert, és a brit prémiumgyártó otthonaként híressé vált Oxford, kivételesen nagy gyártási múltra tekint vissza. A városban az autók sorozatgyártása már 1913-ban beindult, amikor a híres tervezőmérnök és vállalkozó, William Morris (későbbi nevén Lord Nuttfield) elkészítette első négykerekűjét, a „bikaorrú” Morris-t, a MINI mai gyárának közvetlen közelében.
A Sir Alec Issigonis által tervezett klasszikus Mini 1959-ben mutatkozott be a nagyközönség előtt, egy csapásra forradalmasítva az iparágat. A kisautó-szegmens megteremtőjét egészen 1968-ig gyártották Oxfordban, amely 1966-ban és ’67-ben érte el akkori termelési csúcsát, összesen 94 889 darab autóval.
Ma a három- és ötajtós MINI modellek, a MINI Clubman, a MINI Clubman ALL4, valamint a MINI John Cooper Works paletta sportos képviselői is Oxfordban készülnek.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


