AutóAddikt Hírek Magyarországi és európai szinten is tarol a Toyota

Magyarországi és európai szinten is tarol a Toyota

A Toyota az év első kilenc hónapjában Magyarországon és Európában is megőrizte az elmúlt évek hihetetlen lendületét. A környezetbarát autózás szinonimájának tekintett japán autómárka Magyarországon továbbra is kimagasló piaci részesedéssel őrizi piacvezető pozícióját a teljes (11,6%-os részesedés) és a hazánkban forgalomban maradó autókról valós képet adó kivonásokkal tisztított újautó piacon (14,1%-os részesedés) egyaránt, Európában pedig megőrizte második helyét Európában a legkelendőbb személyautó-márkaként.

Január és szeptember között Magyarországon 11.591 új Toyota talált gazdára, ami 3,6%-os bővülést és 1,6 százalékpontos részesedésnövekedést jelentett az ebben az időszakban az általános piaci szállítási nehézségek okán 10,8%-al visszaeső magyarországi újautó piacon. A kivonásokkal tisztított piacon mindez 11.408 darabos értékesítést, 5,3%-os bővülést és 0,5 százalékponttal növekedve 14,1%-os részesedéssel megőrzött első helyet jelent, ami annyit tesz, hogy minden hetedik Magyarországon gazdára találó új autó Toyota volt az év első kilenc hónapjában.  A Lexus ugyanezen időszakban 550 darabos értékesítéssel 4%-os piaci részesedéssel (a kivonásokkal tisztított piacon 525 darabos eladással és 4,2%-os piacrésszel) őrizte meg ötödik helyét a magyarországi prémium újautó piacon. 

A Toyota egyébiránt a kivonásokkal tisztított piacon a flottaeladások tekintetében a legkelendőbb (12,4%-os részesedés) míg a magánvásárlók körében a második legnépszerűbb márkának bizonyult (17,5%-os részesedés). 

Szinte minden szegmensben kimagasló eredményt ért el a márka idehaza

A japán autómárka nem csak a teljes piac tekintetében, hanem szegmensszinten is meggyőző teljesítményt nyújtott: az Aygo 30,3%-os részesedéssel, a Yaris 31,2%-os részesedéssel volt szegmenselső, míg a vadonatúj Yaris Cross máris bronzérmes lett szegmensében a kivonásokkal tisztított piacon elért 12%-os szegmens részesedésével

Az év első 9 hónapjában is a legnépszerűbbnek bizonyuló Toyota modellként a Corolla 24,6%-os részesedéssel szegmensének ezüstérmese, a C-HR 11,6%-os részesedéssel kategóriája bronzérmese, a RAV4-es pedig 22,9%-os részesedéssel szegmensének aranyérmese volt, de a nagyméretű SUV-ok kategóriájában is brillírozott a márka: a Highlander 32,7%-os részesedéssel szegmenselső, a Land Cruiser pedig 11,2%-os részesedéssel szegmens harmadik volt, így a két modell együtt közel a kategória eladásainak felét elvitte. 

A Proace Verso 15,1%-al volt bronzérmes, a Proace City Verso pedig hihetetlen, 47,8%-os részesedéssel maradt a kategória királya, miközben a Yaris Van 26,3%-os, a Hilux pedig 34,7%-os részesedéssel szerzett ezüstérmet.

Európában még sosem volt ilyen erős a Toyota

A japán autógyártó az év első 9 hónapjában 813.547 Toyota és Lexus modellt értékesített a kontinensen, amely ugyan 6 százalékos csökkenést jelent éves összehasonlításban, de még mindig felülmúlja az európai autópiacot, amely 16 százalékkal esett vissza ugyanazon időszak alatt. Ezzel a Toyota Európa piaci részesedése rekordszintre, 7,5%-ra nőtt, ami 0,8 százalékpontos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, és megtartotta azt a lendületet, amelynek köszönhetően ez a szám 2019 óta 2 százalékponttal nőtt. A vállalat többféle technológiát alkalmazó elektrifikált vonalának értékesítési száma 540.777 járműre nőtt, ez 5 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A 7,2%-os piaci részesedésével a Toyota márka megszilárdította pozícióját Európa 2. legkelendőbb személyautó-márkájaként – ez 0,9 százalékpontos növekedést jelent 2021 azonos időszakához képest.

„Ezek az eredmények tükrözik a Toyota és a Lexus portfólió termékerejét. Teljesítményünk továbbra is jóval túlszárnyalja a piacot, amely az autóipart befolyásoló tényezők kombinációja miatt továbbra is gyenge maradt. Erős keresletet tapasztalunk az elektrifikált modelljeink iránt, különösen az olyan kulcsfontosságú típusok kapcsán, mint az új Yaris Cross, a Yaris és a Corolla. Arra számítunk, hogy a kereslet továbbra is meghaladja a kínálatot, köszönhetően az új Toyota és Lexus modellek bevezetésének is.” – avat be Matt Harrison, a Toyota Európa elnök-vezérigazgatója.

Új modellekből pedig nem lesz hiány: a napokban érkezik az európai és magyar márkakereskedésekbe a világ első ötödik generációs öntöltő hibrid elektromos hajtásával debütáló Corolla Cross közepes méretű és a Toyota első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a bZ4X nagyméretű SUV, valamint a várva várt GR86 sportautó. Ugyancsak mostanában érkezik majd a kereskedésekbe a vadonatúj Lexus RX nagyméretű SUV, amelyet nem sokkal az RZ nagyméretű SUV követ majd, amely az első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett Lexus. Megérkeztek emellett a Proace és Proace City modellcsalád akkumulátoros elektromos meghajtású változatai is.

A Toyota és a Lexus is hihetetlen eredményeket ér el

A Toyota 778.431 járművet adott el az első 9 hónapban. A márka legkeresettebb termékei a Corolla, a Yaris, a Yaris Cross, a RAV4 és a C-HR voltak, amelyek a teljes mennyiség 60 százalékát adták. A Toyota elektrifikált modelljeinek részesedése a márka teljes eladásait tekintve 8 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest. Ez 512.999 eladott járművet jelent, ami az összes értékesítés 66 százalékát teszi ki. A Lexus 35.116 járművet adott el ugyanebben az időszakban, és az elektrifikált modellek részesedése márkán belül 79 százalékos. A márka kiterjedt SUV kínálata az RX, NX, UX, GX és LX modellekkel a teljes eladások 89 százalékát tette ki. Az általános értékesítést megzavarták az ellátási lánc problémái és az oroszországi export felfüggesztése. 

Mindez főbb számokban:

  • Összes Toyota és Lexus eladás: 813,547 (-6% az előző évhez képest)
  • Piaci részesedés: 7.5% (+0.8% pont az előző évhez képest)
  • Összes elektrifikált modell eladás: 540,777 (+5% az előző évhez képest)
  • Összes elektrifikált modell részesedés: Nyugat-Európa: 73% – Kelet-Európa *: 33% – TTL: 66%

Ugyanez csak a Toyotára fókuszálva:

  • Toyota eladások: 778.481 (-3% az előző évhez képest)
  • Legkelendőbb modellek: Corolla (143.187); Yaris (134.896); Yaris Cross (115.287); RAV4 (92.854); C-HR (92.063)
  • Legkelendőbb elektrifikált modellek: Corolla Hybrid (111.338); Yaris Cross Hybrid (108.279): Yaris Hybrid (104.954); Toyota C-HR Hybrid (91.714); RAV4 Hybrid/Plug-in Hybrid (76.308)
  • Összes elektrifikált modell eladás: 512.999 (+8% az előző évhez képest)
  • Összes elektrifikált modell részesedés: Nyugat-Európa: 72%, Kelet-Európa*: 34% – TTL: 65%

Ugyanez a Lexus esetében:

  • Lexus eladások: 35.116 (-41% az előző évhez képest)
  • Legkelendőbb modellek: NX (10.912); UX (10.852); RX (8.036)
  • Legkelendőbb elektrifikált modellek: UX Hybrid/EV (10.410); NX Hybrid/Plug-in Hybrid (9.851); RX Hybrid (4.615)
  • Összes elektrifikált modell eladás: 27.778 (-29% az előző évhez képest)
  • Összes elektrifikált modell részesedés: Nyugat-Európa: 98%, Kelet-Európa*: 21% – TTL: 79%
Előző cikkMár Magyarországon is rendelhető az új, második generációs BMW M2
Következő cikkKomoly raliautóvá alakult a Toyota GR Corolla