A Toyota Safety Sense P és a Lexus Safety System + csomagokkal felszerelt négy Toyota és Lexus modell ASV++ besorolást kapott a preventív biztonságot értékelő japán teszten. A világ legnagyobb és leginnovatívabb autógyártója így a legjobb teljesítményt érte el az automata gyalogosvédelmi vészfékezéssel kiegészített új JNCAP vizsgálati eljáráson.
A Toyota a legmagasabb ASV++* besorolást kapta a Toyota Safety Sense P ütközésmegelőző csomaggal felszerelt, Európában nem forgalmazott Toyota Crown és az idehaza is népszerű Prius modellekre, valamint a Lexus Safety System + csomaggal felszerelt Lexus GS és RX modellekre. A JNCAP biztonsági vizsgálaton 2016-ban vezették be a legmagasabb értékelést jelentő AVS++ besorolást. A hagyományos pontozási rendszert kiegészítették a gyalogosok nappali védelmét szolgáló automatikus fékfunkció értékelésével, és az e téren magas pontszámot szerző járműveket jutalmazzák az ASV++ jelzéssel. A Toyota és a Lexus tervei közt szerepel, hogy egyre több modellben jelennek majd meg az ütközések és gázolások megelőzését szolgáló funkciók.
Japánban mintegy 37 százalék a gyalogosok aránya a halálos közlekedési balesetek***** áldozatai között. A halálos kimenetelű gázolások megelőzésére a Toyota 2015 óta folyamatosan vezeti be modelljeiben a Toyota Safety Sense P és Lexus Safety System + csomagokat, amelyek nemcsak a járművekkel, hanem a gyalogosokkal történő ütközés elkerülésében is segítséget nyújtanak. Az autógyár úgy határozta meg a csomagok árát, hogy ezzel elősegítse e rendszerek széles körű elterjedését. Japánban jelenleg kilenc modell felszereltségében szerepelnek ezek a csomagok, és a gyár tervei szerint hamarosan sokkal több modellben válnak elérhetővé.
A Toyota az ‘integrált biztonsági rendszer’ koncepció alapján egyre biztonságosabb járműveket és technológiákat fejleszt. Hosszú távon a vállalat arra törekszik, hogy az emberek, a járművek és a forgalmi környezet integrálásával teljesen kiküszöbölhetők legyenek a sárüléssel járó vagy halálos kimenetelű közúti balesetek.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


