AutóAddikt Magazin Mercedes-Benz C 124 6.0 AMG Hammer Coupé – igazi kuriózum, mindössze 19 ezer...

Mercedes-Benz C 124 6.0 AMG Hammer Coupé – igazi kuriózum, mindössze 19 ezer mérfölddel az órájában

19 ezer mérföld, 1 darab a 13 AMG Hammers által épített AMG Hammers az Illionis állambéli Westmontban, az USA-ban.

Ezt az 1988-as Mercedes-Benz 6.0L AMG Hammer Coupét az AMG építette az Illinois állambeli Westmontban, és állítólag egyike annak a tizenhárom Hammernek, amelyet az AMG Észak-Amerika valaha is épített. Az autó széria 300CE Coupe-ként kezdte életét, mielőtt az AMG, egy független tuningcég kozmetikai és mechanikai felújítást végzett rajta. A kékfekete metálfényben (199) és szürke bőrrel (278) belső térben fényezett autót egy AMG által módosított 6,0 literes DOHC 32 szelepes M117 V8-as motor hajtja, amelyhez egy W126-osból származó, átdolgozott négyfokozatú automata sebességváltó társul. Az AMG egyéb módosításai közé tartozik egy AMG aero kit, 17 colos AMG kerekek, AMG rugók, lengéscsillapítók, kipufogó és még sok más. Az AMG sebességmérő mindössze 19 417 eredeti mérföldet mutat.

A karosszéria kékfekete metálfényű (199), beleértve az oldalfalakat is, és rendelkezik napfénytetővel, fényszóró ablaktörlővel és eredeti, amerikai specifikációjú világítással. Az AMG karosszéria-készlethez tartozik egy formázott első lökhárító ködlámpákkal, szélesített kerékjárati ívek, hátsó spoiler, formázott hátsó lökhárító, meghosszabbított oldalsó szoknyák és két AMG kipufogóvégcső. A hűtőrács és mind a négy eredeti AMG keréktárcsa betétjei színben megegyeznek. Az eladó felhívja a figyelmet arra, hogy a spoiler kezd leemelkedni a csomagtérfedélről, és a vevő a vásárlás előtt könnyen kijavíthatja, ha kívánja. Nagyon enyhe kopásnyomok láthatók az utasoldalon a csomagtérfedél tetején, valamint egy enyhe bemélyedés az utasoldali hátsó lámpa alatt. Az eladó az első lökhárítót szakszerűen felújíttatta.

Eredeti 17 “AMG Aero 1 kerekek krómozott és festett kék fekete. Dunlop SP Sport 8000 gumiabroncsok 215/45 elöl és 235/45 hátul. Pontosan a megfelelő méretek a Hammerhez, AMG specifikációkkal. Bár 1992-ben szerelték fel, az eladó úgy döntött, hogy a régebbi Dunlop gumiabroncsokat hagyja felszerelve, amelyeken most már van némi száraz rothadás a széleken. A megfelelő fehér AMG rugók és AMG márkájú lengéscsillapítók alulra kerültek, valamint egy korabeli Sebring kipufogó, amely kifejezetten a W124 AMG-hez készült.

A belső tér szürke bőrrel (278), hozzá illő AMG-kormánnyal, szőnyegekkel és ajtópanelekkel van ellátva. A középkonzol és a műszerfal zebrano fából készült. A felszereltséghez tartozik az automata klímaberendezés, a sebességtartó automatika, a motoros első ülések, a kormányoszlop, az utastükör és a lehajtható első kartámasz. A Clifford riasztót és a sötétített ablakokat Andy Cohen szerelte be a Beverly Hills Motoring Accessories-nél, ahogyan a Sony XR-7200 fejegységgel, ajtóhangszórókkal, csomagtartóba szerelt mélynyomóval és Sony CD-váltóval felszerelt hangrendszert is. A riasztó és az audiorendszer eredeti használati utasítása az eladáskor mellékelve van. Az eladó tájékoztatása szerint a rádió és a biztonsági öv meghosszabbítói jelenleg nem működőképesek. Minden más elektronika jó állapotban van, beleértve az összes ablakot, a légkondicionálót és a fűtést.

Az első és a hátsó üléseken szürke báránybőr kárpitozás volt felszerelve, amikor új volt, és még mindig a helyén van. Az autó eredeti állapotáról készült fotókon ugyanazok a báránybőr borítások és padlószőnyegek láthatók. Az üléshuzatokat ideiglenesen eltávolították a fotókhoz, hogy dokumentálják az alatta lévő bőr állapotát.

A bőrrel borított kormánykerék az AMG szürke színben készült. A műszerek között megtalálható a 190 km/órás AMG sebességmérő és a 7000 fordulat/perc fordulatszámmérő, valamint a beépített analóg óra. A többi műszer az üzemanyagszintet, az olajnyomást, a hűtőfolyadék hőmérsékletét és az üzemanyag-fogyasztást mutatja. A hat számjegyű kilométeróra körülbelül 19 417 eredeti mérföldet mutat.

Jelzésértékű, hogy ez a Hammer egy AMG által módosított 6,0 literes DOHC 32 szelepes M117 V8-as motorral rendelkezik, amely körülbelül 385 lóerőre és 417 lb-ft nyomatékra növeli a motor teljesítményét. Az autó eredetileg egy 3,0 literes sorhatos motorral volt szerelve, amelyet aztán egy korabeli 560SEC-ből származó 5,5 literes motorra cseréltek. Az AMG megfúrta, polírozta, csiszolta és kiegyensúlyozta a teljesen alumíniumból készült motor belsejét, és a széria együtemű, hengerenként két szelepes fejeket saját, szabadon lélegező, kétütemű, hengerenként négyszelepes fejekre cserélte. Két német nagy teljesítményű katalizátort is beszereltek a kipufogógáz-áramlás javítása érdekében. A motortérről készült részletes fotókon az AMG szelepfedelek láthatók, amelyek oldalára a “350 6.0 28” felirat van írva.

Az eladó megjegyzi, hogy az autót 15 évig üzemanyag-stabilizátorral tárolták, mielőtt 2021-ben az eladásra való felkészülés során teljes körűen szervizelték, hogy biztosítsák a tökéletes működési állapotot. A teljes üzemanyagrendszer az üzemanyagszivattyúk kivételével ki lett cserélve, beleértve az üzemanyagnyomás-szabályozót, az akkumulátort, az újjáépített üzemanyagelosztót és az üzemanyagvezetékeket, amelyeket acélfonatos teflontömlőkre cseréltek. Az olajat és a szűrőket kicserélték, a hűtőfolyadékot és a fékfolyadékot pedig átmosták. Kisebb olajszivárgás a hengerfej olajvisszavezető tömítéséből. Egyéb karbantartási munkálatok közé tartoznak az új gyertyák, termosztát, légszűrő és BOSCH injektorok.

Az erő a hátsó kerekekhez egy átdolgozott négyfokozatú W126-os sebességváltón keresztül jut el, Torsen korlátozott csúszású differenciálművel és megerősített hátsó segédvázzal, amely ellenáll a futómű mozgásának és csökkenti a torziós igénybevételt. Fehér AMG rugók és AMG lengéscsillapítók, valamint az eredeti Sebring W124 AMG kipufogó látható alul.

A Carfax-jelentés nem tartalmaz baleseteket vagy károkat, és Illinois, Arizona és Új-Mexikó regisztrációs előzményei. Most csak 19k mérföld, ez az AMG Hammer részleges szolgáltatási rekordok.

Az autóra jelenleg is lehet licitálni, az eddigi legmagasabb ár, amit kínáltak érte 208 ezer USD. Az árverés 2022. augusztus 4-én zárul.

Adatok, specifikációk:

FIN WDB1240501A657168

VIN WDBEA50D4JA657168

Modelljahr 1988

Modell 300 CE

Motornummer 103983 12 101673

Getriebe 722320 03 044652

Auftragsnummer 0 7 704 68063

Ort der Bestellung VEREINIGTE STAATEN

Innenausstattung LEDER – GRAU (278)

Lack 1 BLAUSCHWARZ – METALLICLACK (199U)

Lack 5 78

Baujahr 1987-12

SA-Code Beschreibung

222 FAHRERSITZ RECHTS ELEKTRISCH VERSTELLBAR

240 AUSSENTEMPERATURANZEIGE

241 FAHRERSITZ LI. ELEKTR.VERSTELLBAR M.MEMORY

280 LEDERLENKRAD UND LEDERSCHALTHEBEL

286 GEPAECKNETZE AN FAHRERLEHNEN LI UND RE

412 SCHIEBEDACH ELEKTRISCH MIT HUBEINRICHTUNG

420 GETRIEBE AUTOMATISCH 4-GANG

430 KOPFSTUETZEN IM FOND LINKS UND RECHTS

446 TEMPOMAT, LENKSAEULE ELEKTRISCH EINSTELLBAR UND AIRBAG

461 INSTRUMENT M. MEILENANZEIGE U. ENGL. BESCHRIFTUNG

491 USA-AUSFUEHRUNG

506 AUSSENSPIEGEL LINKS UND RECHTS BEHEIZBAR (RECHTS ELEKTR. VERSTELLBAR) – LL

519 RADIO BECKER MEXICO GRAND PRIX ELEKTRONIK (USA)

524 LACK – KONSERVIERUNG

531 ANTENNE AUTOMATISCH

543 SONNENBLENDE MIT MAKE-UP SPIEGEL LINKS UND RECHTS BELEUCHTET

551 EINBRUCH- UND DIEBSTAHLWARNANLAGE (EDW)

570 ARMLEHNE KLAPPBAR VORN

588 KLIMATISIERUNGS-AUTOMATIK UND FENSTERHEBER ELEKTRISCH (FAHRER- UND FONDTÜREN)

597 WÄRMEDÄMMENDES GLAS, WINDSCHUTZSCHEIBE BANDFILTER

600 SCHEINWERFERREINIGUNGSANLAGE

611 AUSSTIEGSLEUCHTEN FÜR FAHRER- UND FONDTÜREN, V124 AUCH FÜR MITTELTUREN

639 WEGFALL VERBANDSKASTEN UND WARNDREIECK

640 LEICHTMETALLRAEDER 15-LOCH

808 MODELLJAHRWECHSEL, DIE LETZTE ZIFFER ZEIGT DAS JEWEILIGE NEUE MODELLJAHR AN

Felhasznált forrás: mercedesclique.de, https://thembmarket.com/1988-mercedes-benz-6-0-amg-hammer-coupe?fbclid=IwAR1xqE5xG2sMR7UHN2JnQEEdudVw7a-8VzU7JSKRDsi3GvKPlc6SMKH8Mwo

Előző cikk[TESZT] BMW i3S Unique Forever 120Ah – örökre emlékezünk majd rá, annyira egyedi (volt)
Következő cikk[TESZT] BMW i4 eDrive40 – ez már kimondottan élhető, előremutató alternatíva