Az általános vélekedés szerint a hosszabb utazásokon leginkább a gyerekek zavarják a vezetést, ám a Ford új felmérése rámutatott, hogy a szülők ugyanolyan idegesítőek tudnak lenni.
A gyerekek a szülők hamis kornyikálását viselik el legnehezebben az autóban – olvasható a legújabb Ford kutatásban. Az is zavarja őket, amikor anyu és apu leordítják a többi vezetőt, káromkodnak és piszkálják az orrukat.
A felmérés keretében 2000 gyereket kérdeztek meg Európa-szerte, és kiderült, hogy 66 százalékuk szerint a szülők idegesítően viselkednek az autóban; hogy legtöbbször édességgel, sorozatokkal és filmekkel igyekeznek lekötni a kicsik figyelmét; és hogy a gyerekek (különösen a fiúk) általában az apjukat tartják jobb autóvezetőnek. A sok csoki, okostelefon és táblagép ellenére egy hosszú utazás során a gyerekek – nem túl meglepő módon – az alábbi kérdést teszik fel a leggyakrabban: „Ott vagyunk már?”
A Ford felmérése azt szerette volna kideríteni, mit szeretnek a gyerekek egy autós utazásban, és mi zavarja őket ilyenkor a legjobban. Érdekes módon országonként meglepően eltérő válaszok érkeztek:
- Az éneklő szülőket az angol gyerekek viselik el a legnehezebben: 39 százalékuk szerint ez a legidegesítőbb dolog. Egyedül a francia gyerekek szerint létezik ennél is zavaróbb jelenség utazás közben: ők az átlagnál kétszer gyakrabban panaszkodtak arra, hogy szüleik szidják a többi autóst.
- Európában a gyerekek 61 százaléka mondta azt, hogy anyu és apu általában idegesen vezet, és „csúnya szavakat” használ. Közülük is a francia szülők a legrosszabbak: 74 százalékuk káromkodik vezetés közben, míg Olaszországban csupán a szülők 39 százaléka jön indulatba ilyenkor.
- Az unatkozó gyerekek az „Ott vagyunk már?” kérdést teszik fel leggyakrabban (63 %). Az angol és olasz gyerekek hajlamosabbak ilyenkor megkérni aput és anyut, hogy rakjanak be valamilyen zenét.
”A Ford remek technológiai újításokat és extrákat kínál, de sajnos még nem fejlesztettünk olyasmit, amivel a szülők hamis hangján javíthatnánk” – mondta Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. ”Ugyanakkor a C-MAX és Grand C-MAX modellekben van parkolást segítő rendszer, illetve olyan hangvezérléses navigáció is, ami egy egyszerű Éhes vagyok kijelentésre több éttermet is felajánl a közelben.” – tette hozzá.
A gyerekek figyelmét a szülők 26 százaléka okostelefonos játékokkal próbálja lekötni, 20 százalékuk pedig filmeket vagy sorozatokat nézet velük. Édességeket leginkább az angol szülők adnak a gyerekeknek (29 %). Úgy tűnik továbbá, hogy a legjobb magaviseletű gyerekek Németországban élnek, ahol 38 százalékuk szerint szüleiknek semmivel sem kell fegyelmeznie őket az autóban.
Míg a fiúk és a lányok – országtól függetlenül – egyaránt édesapjukat tartják a legjobb vezetőnek (61 %), e téren az olasz apák teljesítettek a legjobban (67 %), az anyukákat pedig Angliában tartották a legtöbbre (a gyerekek 45 százaléka szavazott itt rájuk). A orrpiszkálás leginkább az angol szülők gyerekeit zavarja, utánuk pedig az olasz és német gyerekek panaszkodtak erre a legtöbbet.
A Ford ötüléses C-MAX és hétüléses Grand C-MAX modellje jelentősen megkönnyíti a vezetést. Mindegyikben több mint 20 jól átgondolt tárolóhely található, s az utastérben külön helye van a napszemüvegnek, az okostelefonoknak, a táblagépeknek és a poharaknak is. Emellett több USB elektromos csatlakozó gondoskodik arról, hogy utazás közben soha ne merüljenek le az okostelefonok és a táblagépek, a kézhasználat nélküli nyitható hátsó ajtóval pedig könnyedén hozzá lehet férni a hátsó traktushoz, hiszen a lábat egyszerűen csak el kell húzni a hátsó lökhárító alatt, s a csomagtér ajtaja máris automatikusan nyílik és záródik.
A Grand C-MAX egyedülálló hátsó tolóajtói és könnyen átjárható ülésrendszere könnyebb bejutást és nagyobb teret biztosít az autó hátuljában. Mindkét modellben megtalálható az Aktív Parkolássegítő rendszer és a SYNC 2, a csendes és kényelmes autózást pedig a továbbfejlesztett futómű, valamint a hangtompító berendezések garantálják.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)



































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


