A Norvég Automobil Szövetség (NAF) minden nyáron és télen leteszteli az országban kapható új elektromos autók hatótávolságát. A Ford Mustang Mach-E teljesítményét még 2021-ben vizsgálták, amikor a hátsókerékhajtású, nagyobb akkumulátoros változat összesen 617,9 kilométert futott – és ez az eredmény mindmáig a mezőny legjobbjai közé tartozik.
Csakhogy egy norvég Mach-E-tulajdonos, Tore Strømøy szerint ennél többet is ki lehet hozni az autóból, úgyhogy egy szép napon csordultig töltötte az akkut, és nekivágott egy olyan utazásnak, amit a világ legszigorúbb elektromosautó-tesztútvonalának is neveznek. A kaland egy napsütéses, 18 Celsius fokos reggelen kezdődött Oslóban, majd 1000 méteres szintkülönbséget áthidalva a Venabygdsfjellet hegység mélyén, heves esőzésben végződött. A NAF tesztjéhez hasonlóan Tore is mindvégig igyekezett tartani a megengedett sebességet, és az adaptív tempomat nélkül vezetett.
„Amikor az eső rákezdett, azt hittem, itt a vége. Úgy éreztem magam, mint egy cowboy, akinek meglőtték a lovát, de szerencsére az én musztángom még így is hazavitt. Nagyon megnyugtató érzés volt!” mesélte Strømøy, akinek az eső tényleg megnehezítette a dolgát, hiszen időről időre be kellett kapcsolnia a fűtést, hogy ne párásodjanak be az autó üvegei.
Tore szerint nem is hatótávolság-para volt a legidegesítőbb, hanem az, hogy az útiterv szerint menet közben többször is meg kellett állnia egy rövid pihenőre. Valahányszor újra elindult, úgy érezte, hogy egyre kisebb a hatótáv, ezért szinte biztos benne, hogy a megállók nélkül (és persze ha nem szakad az eső öt órán át) a 700 kilométer is meglett volna.
De így is összejött 657,3 kilométer, ami sokkal több, mint a hivatalos WLTP szabvány szerint mért 610-es érték, úgyhogy bebizonyosodott: a katalógusban szereplő hatótávolság nem csupán elméleti adat. Bár azt is hozzá kell tenni, hogy Tore autóját a teszt végén trélerrel kellett elszállítani a legközelebbi töltőponthoz, szóval a hétköznapokban nem érdemes az utolsó wattokat is kisajtolni az akkumulátorból.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


