A kategóriateremtő, és lenyűgöző, futurisztikus dizájnja, valamint a forradalmi, negyedik generációs hibrid meghajtás révén elképesztő értékesítési sikereket elérő Toyota C-HR utasvédelmi teljesítményével és aktív biztonságával is kiérdemelte az elismerést: az Euro NCAP tesztjén ötcsillagos minősítést szerzett.
A Toyota új globális padlólemeze (TNGA) és a karosszéria gyártásánál használt, nagy szakítószilárdságú acélok eredendően ellenállóvá teszik az autót, ezen felül ugyanakkor a a C-HR minden kivitelénél alapfelszereltségként kínált Toyota Safety Sense fokozott védelmet nyújt, elősegítve az ütközések elkerülését, és a baleset következményeinek mérséklését.
A vadonatúj, kategória és stílusteremtő Toyota C-HR maximális ötcsillagos minősítést szerzett a független Euro NCAP biztonsági vizsgálatán. Az autó nem csupán kiváló utasvédelmet kínál baleset esetén, hanem az aktív biztonság terén is kiemelkedő minősítést kapott-
A hibrid meghajtással hódító C-HR kiváló, 95 százalékos eredményt ért el a felnőtt utasvédelmi vizsgálatokon; míg a gyermek utasvédelmi teszteken 77, a gyalogosvédelem terén pedig 76 százalékot teljesített. A biztonsági segédrendszerek vizsgálati pontban 78 százalékot érdemelt ki. Jelentésében az Euro NCAP külön elismerésben részesítette az új C-HR modellt, amiért nagyszerű eredményt ért el a féleltolásos frontális ütköztetésen, valamint maximális pontszámmal teljesítette az oldalirányú ütközés és – a még súlyosabb – oszlopnak ütköztetés teszteket. A Toyota C-HR törésteszten mutatott teljesítménye jól tükrözi a Toyota új globális platformjának (TNGA) és vázszerkezetének eredendő merevségét; a stratégiai pontokon megerősített szerkezet nagy szilárdságú acélokat alkalmazva nyeli el és vezeti el a becsapódás erejét az utascellától.
A világ leginnovatívabb autógyártójának tartott Toyota küldetésének tekinti, hogy minél szélesebb rétegek számára elérhetővé tegye fejlett biztonsági rendszereit. Ennek megfelelően a Toyota Safety Sense rendszer alapfelszerelés a C-HR minden kivitelénél és olyan elemeket tartalmaz, mint az ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS) gyalogosfelismerő funkcióval kiegészítve, az adaptív tempomat (ACC), a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA) kormánykorrekcióval kiegészítve, az automatikus távolsági világítás (AHB) és a jelzőtábla-felismerő rendszer (RSA).
A C-HR ütközés előtti biztonsági rendszere maximális pontszámot ért el a kis – jellemzően városi – sebességeknél végzett teszteken, és az összes tesztsebességnél sikeresen elkerülte az ütközést. A Toyota Safety Sense autópálya-sebességnél is jól teljesített. A lassabban haladó jármű megközelítésekor minden tesztsebességnél elkerülte az ütközést a rendszer. Álló vagy lassító jármű megközelítésekor a legtöbb esetben sikerült elkerülni az ütközést, más esetekben sikeresen csökkent annak súlyossága. A gyalogosfelismerő funkció is jól teljesített: az összes kissebességű vizsgálatnál sikerült elkerülni az ütközést, míg nagyobb tempónál az ütközést elkerülte vagy jelentősen enyhítette a rendszer.
„Ezek a kiváló biztonsági eredmények, különös tekintettel az aktív biztonságra, jól mutatják, hogy a Toyota C-HR jóval többről szól, mint a kiemelkedő stílusról. Arra törekedtünk, hogy a C-HR élvezetesen, ugyanakkor biztonságosan vezethető legyen” – mutat rá Karl Schlicht, a Toyota európai értékesítésért felelős alelnöke.
„A biztonság nagyon fontos eleme termékfejlesztéseinknek, és ez a jövőben sem fog változni. A Toyota Safety Sense jelentős előrelépést képvisel a biztonságosabb autók felé vezető úton. A technológia immár minden modellünkben megtalálható, beleértve a hamarosan bemutatkozó új 2017-es Yarist is” – hangsúlyozza szakember.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


