Hosszas vita után az EU Környezetvédelmi Tanácsa két fontos kérdésben igen vegyes üzenetet küldött. A második kibocsátáskereskedelmi rendszer mellett szóló szavazás fontos lépés az üvegházhatású gázok átfogó európai árazása felé.
A VDMA, Európa legnagyobb gépipari szövetsége támogatja ezt az intézkedést. A személygépkocsik és a könnyű haszongépjárművek belsőégésű motorját és a jövőbeli hajtástechnológiákat érintő kérdésben azonban továbbra is nagy bizonytalanságok vannak. Ennek oka, hogy az EU nem tudott egyértelmű döntést hozni arról, hogy a szintetikus üzemanyagok – az úgynevezett eFuels – milyen formában kerüljenek a jövőben a közúti közlekedésben felhasználásra. Ez különösen a középméretű gép- és berendezésgyártó ágazat számára jelent komoly bizonytalansági tényezőt.
“Jó, hogy az EU Környezetvédelmi Tanácsán nem volt megállás az európai klímapolitikában. Különösen nagyra értékeljük azt az elkötelezettséget, hogy a párizsi klímacélok elérése érdekében a technológiák széles skáláját kell alkalmazni. Ez minden gazdaság számára növeli a gazdasági ellenálló képességet is” – mondta Hartmut Rauen, a VDMA ügyvezető igazgatóhelyettese.
A személygépkocsi-flotta CO2-határértékére vonatkozó döntés azonban további vitákhoz vezet a tagállamok és az EU Parlament között, és bizonytalanságot okoz: Bár egyelőre sikerült elkerülni a “belsőégésű motorok betiltását”, és erőteljesen kampányolunk az alternatív üzemanyagok támogathatóságáért, a flottaszabályozással kapcsolatos kompromisszum kijózanító. Az EU Környezetvédelmi Tanácsának eredményei továbbra is nagyfokú bizonytalanságot jelentenek a személygépkocsik és a könnyű haszongépjárművek jövőbeli hajtástechnológiáit illetően” – mondja Rauen.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


