A márkafüggetlen, rangos és rendkívül kemény tesztjeiről elhíresült ADAC (Német Autóklub) öt plug-in hibrid modell összehasonlító tesztjét végezte el a napokban. A tesztek végén a Toyota Prius Plug-in Hybrid bizonyult egyetlen olyan plug-in hibrid modellnek, amely ötből öt csillagot kapott az ADAC EcoTest környezetvédelmi próbán. A világ legzöldebbnek és leginnovatívabbnak tartott autógyártója, a Toyota így az ADAC szerint már ma készen áll a holnap mobilitásának kihívásaira.
A környezetbarát hibrid technológiát idén 20 éve világhódító útjára indító, azóta a Lexus prémium márkával együtt világszerte több, mint 10,7 millió hibridet értékesítő, és a plug-in hibrid technológiát is jegyző Toyota ismét bizonyította évtizedes előnyét versenytársaival szemben a hibridek területén. A Toyota Prius Plug-in Hybrid ugyanis ragyogóan teljesített a legutóbbi ADAC EcoTest során: ez volt az egyetlen autó, amely maximális, ötcsillagos értékelést kapott. A Prius Plug-in Hybrid (kombinált üzemanyag- és áramfogyasztás 1,0 l/100 km + 7,2 kWh/100 km, 22 g/km CO2-kibocsátás mellett, illetve lemerült akkumulátorral 3,4 l/100 km és 79 g/km) mind a szennyező anyagok, mind a CO2 kibocsátása terén sokkal jobb értékeket produkált, mint vetélytársai. A különbség még a legközelebbi vetélytársával összevetve is komoly: 2 környezetvédelmi csillag és 30 pont (13 a szennyező anyagok és 17 pont a CO2 kibocsátása terén).
Az Autóklub egyértelműen fogalmaz: “A környezetvédelmi értékelés alapján kijelenthetjük, hogy a Toyota Prius az egyetlen igazán Zöld Gép.” A rendkívül kifinomult, negyedik generációs hibrid hajtás csekély elektromos teljesítménnyel és üzemanyag-fogyasztással működik, a 68 kW-os elektromotorok és az 1,8 literes, Atkinson-ciklusú benzinmotor összehangolásával a Toyota mérnökeinek sikerült hihetetlenül alacsonyra szorítani az emissziót. Az eredmény: az autó a lehetséges 50 pontból 47-et kapott a szennyező anyagok kibocsátására, és maximális pontszámot ért el a CO2-kibocsátás vizsgálatán.
A Toyota Prius Plug-in Hybrid és a hidrogén üzemanyagcellás Mirai (kombinált hidrogén-fogyasztás 0,76 kg/100 km, kombinált áramfogyasztás 0 kWh/100 km és kombinált CO2-kibocsátás 0 g/km) mellett a Toyota számos más környezettudatos modellt kínál az európai vásárlók számára. A márka hibridjei már most is túlteljesítik a Németországban 2021-re előirányzott 95 g/km-es CO2-kibocsátási normát, vagyis a Prius Plug-in és testvérei világosan bizonyítják, hogy meg lehet felelni ezeknek az előírásoknak. Nem véletlen, hogy a piac legszélesebb környezetbarát hibrid modellportfólióját kínáló Toyota, és prémium márkája, a Lexus értékesítései világszerte, így hazánkban is szárnyalnak: míg Magyarországon az első félévben a személyautó- és kishaszongépjármű piac mindössze 13,5%-al bővült, a Toyota 57,1%-al, a Lexus pedig 139,6%-al növelte értékesítéseit, amellyel mindkét márka jelentősen javította hazai piaci pozícióját. A két márka egyébiránt az első félévben a hazai hibrid piac több, mint 80%-át hozta el, miközben a Toyota eladások mintegy 33%-át és a Lexus értékesítések 98%-át tették ki a hibrid modellek.
A Toyota hibrid modelljei fontos szerepet játszanak a Toyota 2050-es Környezetvédelmi Kihívásában, amelyben a japán autógyártó szinte minden tevékenységében ambiciózus fenntarthatósági célokat határozott meg. Ezek közül a legfontosabb, hogy a Toyota 90 százalékkal kívánja csökkenteni autói CO2-kibocsátását a 2010-es értékekhez képest.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


