Sosem láttuk mozgás közben, sosem hallottuk legendás motorját működés közben, pedig a Toyota már 1987-ben megmutatta, hogyan lehet egy jet-skit könnyem felpakolni egy pickupra, ez volt a Mobile Base tanulmány.
A szinte teljesen ismeretlen – automatikus rakodómechanizmussal felszerelt – Toyota Mobile Base tanulmányt azoknak az extrém sportolóknak fejlesztették ki a nyolcvanas évek középen, akik rendszeresen kisebb hobbi járműveket akartak szállítani komolyabb erőkifejtés nélkül.
Már évtizedekkel ezelőtt is sok pickup tulajdonos szembesült azzal a problémával, hogy rakodórámpa vagy targonca hiányában csak nagyon körülményesen lehet nehéz tárgyakat felhelyezni a platóra. Egy motorkerékpárt vagy egy quadot még csak-csak feltolnak valahogy egy rögtönzött rámpa segítségével, de egy csónak vagy jet-ski önmagában nem tud gurulni, ezért náluk inkább az emelés jöhet szóba, ami a nem ritkán 2-3-400 kilós tömegek miatt nem egyszerű feladat.
Az 1987-es Tokiói Autószalonon bemutatott Toyota Mobile Base tanulmányautó erre a problémára kínált elegáns megoldást. A Japánban Toyota Hilux Surfnek, a világ többi részén Toyota 4Runnernek ismert terepjáró megfelelő alapot adott a koncepciójármű számára, mivel műszakilag tökéletesen megegyezett a 80-as években gyártott, negyedik generációs Hilux-szal (N50/N60/N70 generáció), amely híresen strapabíró és robusztus típus volt.
Egyszer például az angol Top Gear c. tv-műsorban Jeremy Clarksonék is megpróbáltak egy ilyen pickupot elpusztítani, de a piros autó a legnagyobb megrökönyödésükre azután is beindult, hogy a tengerfenékre küldték, daruval dobták le a magasból, óriási vasgolyóval ütötték meg, felgyújtották, de még ez sem volt elég, végül felrobbantottak alatta egy toronyházat és még ezután is működött!
Csak annyiban különbözött a sorozatgyártású Hilux Surf/4Runner a normál, platós Hilux-tól, hogy az első ülések mögötti falat kiszedték belőle, hogy egy második üléssort és egy csomagtartót ki tudjanak alakítani a platója helyén. A komplett hátsó traktus üvegszálas műanyagból készült, ablakos tetővel fedték be, de plusz oldalajtókat nem vágtak rá, így a második üléssort csak elölről lehetett megközelíteni.
A Mobile Base tanulmányautóból azonban kivették a hátsó üléseket, majd a teljes hátulját visszaalakították platóvá, de nem úgy, ahogy a Hiluxon volt. A fő különbséget nem a kárpitozás jelentette, hanem az Action Deck-nek nevezett különleges raktér, amely középen elválasztott, nyitható tetővel, csúszva lenyíló hátsó raktérajtóval és egy igen trükkös rakodómechanizmussal rendelkezett.
Utóbbi két, colstok-szerűen mozgó karból és az általuk tartott rakodólapból állt. Mivel a karok felső és alsó részét forgó mechanizmus kötötte össze, mozgatás közben a karok által bezárt szög folyamatosan változott, így a rakodólap, és a ráhelyezett jet-ski emelés közben végig vízszintes helyzetben maradt. Mind a három mozgató mechanizmust hidraulikus munkahengerek működtették, mégpedig teljesen automatikusan, gombnyomásra.
Sajnos az ötletes Action Deck végül nem került gyártásba, valószínűleg túl sokba került volna az összetett és bonyolult mozgató mechanizmusai miatt, bár biztosan lett volna rá úgy is kereslet.
Február 25-én indul a Cápák között harmadik évada az RTL Klubon, mely Magyarország egyetlen üzleti showműsora.
Az eredeti műsor, az angol Dragon’s Den 2005-ben hódította meg a világot, ma már több, mint 40 országban látható. Az angol verzióban már több, mint 220 cég kapott befektetést, összesen 200 millió font feletti értékben.
A már jól ismert show vadonatúj Cápája Lakatos István, a 25 vállalkozást magába foglaló Bravogroup Holding ügyvezetője, Tomán Szabina, a Toman életmódprogram megalkotója, a magyarországi Tomán Diet tulajdonosa, Balogh Levente, aSzentkirályi-Magyarország Kft. tulajdonos-elnöke, a PepsiCo termékek forgalmazója, Balogh Péter, az egyik legsikeresebb hazai startup alapítója, Magyarország legaktívabb angyal-befektetője, 2020-ban az Év befektetője-díj nyertese; és Moldován András, a szókimondó sertésmogul, aki évente 120 ezer disznót hizlal, több sikeres befektetése mellett a Jack’s Burger étteremlánc és az Animalsoft Állattenyésztési szoftver-fejlesztő cég tulajdonosa.
Mind készen állnak, hogy újra „körbeúszhassák” a vállalkozókat és döntést hozzanak arról, hogy kibe érdemes figyelmet, energiát és saját pénzüket befektetni.
A Ford márka több mint 110 éves története során, szerte a világon, számos alkalommal vállalt kezdeményező, úttörő szerepet a vállalkozások, kisvállalkozók támogatásában, mellyel aktívan segítette egyes szolgáltatások, iparágak fejlődését. A Ford haszongépjárművei a szó szoros, és átvitt értelmében is a vállalkozások motorjai. Büszkék arra, hogy a praktikus, korszerű, megbízható, és alacsony üzemeltetési költségű modelljeik hozzájárulnak nem csak a vállalkozások mobilitásához, de a cégek folyamatos fejlődéséhez, és a díjnyertes designnal a megjelenéséhez is. Európa vezető haszongépjármű gyártójaként pedig céljuk, hogy hagyományosan megbízható személy- és áruszállító modelljeikben olyan innovációkat tegyenek elérhetővé elsőként a piacon, mint a környezetbarát hibrid és elektromos technológiák széles portfóliója, vagy a Ford Pass Pro üzleti flottakövető alkalmazás.
„A showműsor kínálta egyedülálló lehetőséggel élve a Ford Magyarország támogatja a vállalkozók és befektetők egymásra találását. Sőt! A Ford Magyarország felajánlja: egy, a műsor végén kiválasztott, a showban sikeresen szereplő vállalkozásnak, amelynek fejlődését alapvetően tudja segíteni egy tehergépkocsi, a Ford egy a cég igényeinek leginkább megfelelő Ford Transit, Custom vagy Ranger haszonjárművet ajánl fel 1 éves használatra, hozzásegítve ezzel a növekedéshez és a további sikerekhez” – mondta el Szabó Attila, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója.
Amerika első számú teherautó-gyártója, a Ford egy igazi terepes ikont alkotott 2009-ben, amikor bemutatta a sivatagi versenyzés által inspirált F-150 Raptort. Most pedig itt a vadonatúj, harmadik generációs modell, ami új szintre emeli a Raptor remek mechanikáját és technikai megoldásait, és mindezt legfejlettebb konnektivitással ötvözi, aminek köszönhetően az autó az idők során egyre lenyűgözőbb élményt kínál majd tulajdonosának.
„A Raptor az eredeti sivatagi gép, aminek képességeit most új szintre emeltük,” mondta Ali Jammoul, a Ford Performance programvezető igazgatója. „A vadonatúj Raptorban a Built Ford Tough szemlélet jegyében egyesítettük a nagy sebességű terepezés képességét a fejlett technológiával és konnektivitással.”
Az F-150 Raptor eladásai jó néhány izomautó értékesítési adatait túlszárnyalták. Az elmúlt négy évben az előző generációs Raptor összesített értékesítése meghaladta a Porsche teljes sportkocsi-eladásait, és a Chevrolet Corvette-et is maga mögé utasította.
Erőteljes hardver
Egy nagy teljesítményű, off-road pickupban rendkívül fontos a futómű, és a vadonatúj F-150 Raptor most teljesen új felfüggesztéssel mutatkozik be. Az újratervezett, ötlengőkaros hátsó felfüggesztést kifejezetten a Raptorhoz fejlesztették ki, hogy az eddiginél is több vonóerőt továbbítson a kerekekhez, miközben a vezető magabiztosan, nagy sebességgel autózik a kemény terepen.
„A Raptor bölcsője a Baja 1000 verseny, ezért ehhez méltó futóművet készítettünk hozzá: egy ötlengőkaros szerkezetet, ami minden eddigi Raptor-változatnál nagyobb kerék elmozdulást tesz lehetővé,” magyarázta el Carl Widmann, a Ford Performance főmérnöke. „Úgy álltunk a munkához, mintha eleve egy verseny-pickupot építenénk; minden porcikáját kimagasló precizitással terveztük meg, hogy amikor a vezető a semmi közepén autózva padlógázt ad, a gép dübörgő motorhangtól kísérve vágtasson át a sivatagon.”
Az ötlengőkaros hátsó futóműhöz extra hosszú hosszlengőkarok tartoznak, hogy a terepen jobban megőrizzék a tengely pozícióját, illetve a szerkezet része még egy Panhard-rúd és a kategóriában leghosszabbnak számító* 610 mm-es tekercsrugók is. A felfüggesztés kialakítása mellett a kifinomultabb motorvezérlő szoftver is azt a célt szolgálja, hogy több forgatónyomaték jusson a hátsó kerekekre a lendületesebb állórajt, az erőteljesebb gyorsulás és a jobb gázreakciók érdekében, miközben ezzel egyidejűleg javul az autó rugózása, menetstabilitása, irányíthatósága és tapadása.
A hosszú ugratások és erős talajfogások erőhatását az új generációs FOX™ Live Valve™ belső megkerülő szelepes lengéscsillapítók mérséklik, amelyekben a legmodernebb elektronikus vezérlő technológia a pillanatnyi helyzettől függően szabályozza a csillapítás mértékét. A Raptor minden eddiginél hosszabb lengéscsillapítóit arra tervezték, hogy jobban ellenálljanak a hőhatásoknak, és hogy gyorsabban reagáljanak a terep változásaira. A nagyobb, 79 mm átmérőjű eloxált alumínium lengéscsillapító-testek új, alacsony súrlódási együtthatójú folyadékkal vannak feltöltve, amit kifejezetten a lengéscsillapító súrlódási veszteségeinek csökkentésére terveztek, hogy terepen és közúton egyaránt kényelmes rugózást biztosítsanak.
A futómű magasságérzékelőiből és más szenzorokból érkező jelek alapján a rendszer másodpercenként 500-szor változtatja meg mindegyik kerék csillapítását, olyan gyorsan reagálva, mint amilyen sebességgel az emberi agy dolgozza fel a vizuális ingereket. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy miközben a vezető érzékeli, hogy megváltozott a terep, az autó már át is állt a megfelelő beállításokra.
A Raptor vásárlói most először választhatnak a 35 és 37 colos gumiabroncsok közül; ez utóbbi a legnagyobb méretű gyári gumi egy sorozatgyártású pickup kínálatában. A speciális tervezésű BFGoodrich All-Terrain T/A KO2 abroncsok maximális tapadást és irányíthatóságot biztosítanak. A 35 colos gumikkal a Raptor 305 mm magas akadályon képes átlépni; az autó első terepszöge pedig 31 fok, a hátsó 23,9 fok, a középső terepszög pedig 22,7 fok. 37 colos gumiabronccsal ugyanezek az értékek 33,1 fok, 24,9 fok és 24,4 fok, a szabad magasság pedig 333 mm. A sivatagi száguldozók és a sziklák közt kalandozók egyaránt értékelni fogják a kivételesen nagy rugóutat, ami 35 colos abroncsokkal elöl eléri a 356, hátul pedig a 381 mm-t; ez 25 százalékkal több, mint amit az első generációs Raptor tudott.
A SuperCrew kivitelben kapható, 3683 mm tengelytávolságú Raptor alapja egy zártszelvényes, nagy szilárdságú acélból készült alváz, amire katonai minőségű alumíniumból és kompozit anyagból készült karosszéria épül. A fejlettebb futómű, az erősebb és hosszabb rugótornyok és a hátsó felfüggesztés alsó lengőkarjainak bekötési pontjai mind azt szolgálják, hogy az autó jobban bírja a terepezéssel járó igénybevételt.
A vadonatúj Raptor szíve egy harmadik generációs, ikerturbós, 3,5 literes EcoBoost® motor, ami nemcsak kimagasló teljesítményt nyújt, hanem a kis fordulatszám-tartományban is jelentős forgatónyomatékot ad le. A legmodernebb turbótöltők, a blokk 10,5:1 sűrítési aránya és a hűtőrendszer nagy teljesítményű ventilátorai gondoskodnak arról, hogy a kemény terep soha ne fogjon ki az autón. Az alapáron járó 136 literes üzemanyag-tartállyal a Raptor EPA-becslés szerinti hatótávolsága több mint 800 km egyetlen tankolással.
A vásárlók hasznosnak találják majd a kategóriában egyedülálló* Pro Power Onboard™ funkciót, amivel pickup-jukat mobil generátornak is használhatják. A Raptorhoz megrendelhető 2,0 kW teljesítményű rendszerről akadálytalanul működtethetők az elektromos szerszámok, a kemping-világítás és egyéb felszerelések.
Az új, 76 mm átmérőjű kipufogó különlegessége a szabadalmaztatott X-elem, a különleges „harsona-hurok” és a Raptorba most először beépített aktív szeleprendszer, ami élvezetesen kihangsúlyozza a motorhangot. Az autósok négyféle hangerő-beállítás közül választhatnak (Csendes, Normál, Sport és Baja).
Az új szabályozórendszerrel felszerelt Ford-gyártmányú, tízfokozatú automata sebességváltó lamelláskuplungos szerkezetű osztóműhöz csatlakozik. Az elektronikus szabályozású hátsó differenciálzár alapáras, a részlegesen önzáró TORSEN® első differenciálmű külön rendelhető. A hajtáslánc végáttétele 4:10. Az autó maximális teherbírása 91 kilogrammal 635 kilogrammra nőtt, a legnagyobb vontatható tömeg pedig 92 kilogrammal gyarapodott, így már eléri a 3700 kilogrammot.
Technológia terepre és országútra
A vadonatúj F-150 Raptor ultramodern vezetőállását úgy tervezték, hogy ne csak kiváló kilátást biztosítson, hanem kényelmes és stílusos is legyen. A szériában adott, személyre szabható, 12 hüvelykes digitális műszeregység jól leolvasható, nagy méretű felületen jeleníti meg a Raptorhoz tervezett grafikákat és animációkat, az off-road adatokat és a navigáció útmutatásait. Az ugyancsak egyénileg beállítható központi kijelző is 12 hüvelykes, ami osztott üzemmódot is kínál, hogy a felhasználók egyszerre többféle funkciót is kezelhessenek, például a navigációt, a zenelejátszást vagy az autó beállításait.
A vezeték nélküli (over-the-air) frissítések lehetővé teszik, hogy a Raptor az idő múltával egyre intelligensebbé váljon; a terepképességet például érezhetően javítja majd a későbbi nyomvonal-térlép és a Trail Turn Assist funkció. A Raptor tulajdonosa a FordPass mobilalkalmazással is kezelheti autóját: szinte bárhonnan nyithatja-zárhatja a járművet távirányítással, ellenőrizheti az abroncsnyomást és az üzemanyagszintet, és olyan, kifejezetten teherautókhoz való funkciókra is számíthat, mint a Zónavilágítás, a Vontatmánylopásra Figyelmeztetés, a Vontatmány Világítás Ellenőrzés vagy az extraként rendelhető Pro Power Onboard™. A vezeték nélküli frissítések a FordPass rendszert is folyamatosan modernizálják, ami további új, hasznos szolgáltatásokat kínál majd a jövőben a terepezéshez.
A Terepvezérlési Rendszer segítségével az autós hétféle (Csúszós út, Vontatás, Sport, Normal, Off-Road, Baja és Sziklán Araszolás) üzemmód közül választva a pillanatnyi helyzet szerint optimalizálhatja a jármű menetdinamikáját. Mindegyik üzemmódban másféle beállítások alapján működik a kormányzás, a váltóvezérlés, a stabilitásvezérlés, az aktív kipufogószelep, az aktív lengéscsillapító rendszer, a gázadás, sőt még a digitális műszeregység megjelenése is megváltozik.
A külön rendelhető 360 fokos kameracsomag segítségével a kabinból minden akadály meglátható az autó körül, az elölnézeti képen pedig a kerekek pillanatnyi állása és nyomvonala is megjelenik, így a vezetőnek a kritikus pontokon nem kell újra meg újra kiszállnia az autóból, hogy felmérje a helyzetet. A különböző kamerák nézetei között egy kapcsolóval lehet választani, ami kényelmesen kézre esik a műszerfalon.
Az alapáras Egypedálos rendszer** az extrém terepeken, például sziklás ösvényeken tesz jó szolgálatot, mert az ilyen helyeken a vezetőnek többnyire minkét pedált használnia kell, egyszerre adagolva a gázt és a fékerőt. Az egypedálos működésmód a fenti műveletek összevonásával mindezt leegyszerűsíti. A vezetőnek kizárólag a gázpedált kell használnia: ha lenyomja, az autó halad, ha felengedi, fékez. A pickup fékrendszere mindig azzal arányosan működik, hogy a vezető milyen mértékben engedi fel a gázpedált.
Az F-150 Raptor alapfelszereltségében az Ösvénymenet is szerepel, ami a sebességtartó automatika terepes megfelelője. A vezetőnek nincs más dolga, mint beállítani a kívánt sebességet, és a jármű önműködően szabályozza a gázadást és fékezést, hogy az autós minden figyelmét a nehéz terepen való kormányzásra összpontosíthassa.
Az alapáras SYNC® 4 természetesebb hangvezérlést, valós idejű térképkezelést és személyre szabható információkat kínál. Az Apple CarPlay™ és Android Auto™kompatibilitásnak köszönhetően a felhasználók okostelefonjai USB-kábel nélkül csatlakoztathatóak, és számos SYNC AppLink® alkalmazás áll rendelkezésre, például a Ford+Alexa. A készülékeken tárolt zenei listák tökéletes minőségben szólalnak meg a Bang & Olufsen extraként rendelhető 18 hangszórós B&O Unleashed hifin.
A vadonatúj formavilágú kabinban kiváló minőségű anyagok, különleges kidolgozású felületek és átgondolt tárolóhelyek várják az utasokat. Az új kormánykereket lézermaratott embléma díszíti, és a felső középjelzéssel ellátott volán mögött alumínium váltókarok kaptak helyet. Az ülések nagyméretű oldalpárnái jól megtartják a bennük ülők testét, sőt az autóhoz Recaro® kagylóülések is rendelhetők. Az ajtókat, a műszerfalat és a középkonzolt alapáron alumínium betétek, felárért pedig karbonszálas dekorációs elemek díszítik. A hátsó üléssor alatti zárható tárolórekeszben jól elférnek a kötelek és az emelők, hogy szükség esetén kéznél legyenek.
A vadászgépek által inspirált agresszív kisugárzás
Az F-150 Raptor jellegzetessége a nyers, agresszív külső megjelenés. A teljes egészében áttervezett orr-rész az erősen domborított motorháztetővel és a fekete hűtőráccsal hatásosan hangsúlyozza a pickup szélességét.
A gépháztetőn új szellőzőnyílás kapott helyet, akárcsak a sárvédő felső peremén; ezek kialakítását az F-22 Raptor vadászgép ihlette. Az agresszív első sárvédők hatásosan terelik arrébb a nagy sebességnél felkavarodó porfelhőt. A sötétített hátsó lámpatestek közé sötét dekorációs csík rendelhető a plató hátfalára, így az autó hátsó része az orr-rész stílusát tükrözi.
A szélesebb kartervédő nagyobb takarást ad, és előre is jobban kinyúlik. Az acélból készült első és hátsó lökhárítókat kifejezetten a terepezés kemény kihívásaihoz tervezték, és a hátsó elemet úgy alakították ki, hogy a kettős kipufogóvég magasra kerülhessen, tovább javítva ezzel a hátsó terepszöget.
A vásárló megrendelheti a Rigid™ off-road világítást is, amit az első lökhárítóra szerelnek. Az autóhoz három különböző 17 colos keréktárcsa választható; közülük kettő gumiperem-rögzítő funkciós, és mindegyiket úgy tervezték, hogy ne csak tartósak és erősek, hanem mutatósak is legyenek.
A 2021-es F-150 Raptor a Ford michigani Dearborn üzemében készül majd, és az autó nyáron jelenik meg a márkakereskedésekben. A Raptor R változat jövőre érkezik.
* Teljes méretű pickupok, 3855 kg megengedett össztömeg alatt.
** Az Egypedálos rendszer extra vezetéssegítő elem, ami nem helyettesíti a vezető figyelmét és döntéseit, illetve a fék használatának szükségességét. A rendszer részletes leírása és működésének korlátai a felhasználói kézikönyvben olvashatók.
A Mazda bejelentette, hogy első autógyártóként csatlakozott az eFuel Alliance-hoz. A szövetség olyan szervezeteket és érdekeltségeket tömörít, melyek a CO2-neutrális üzemanyagok és hidrogén gyártását és terjesztését célozzák, és valós hozzájárulást nyújtanak az emisszió-csökkentéshez a személyszállítási szektorban.
A Mazda mindig is a többmegoldásos megközelítést hangoztatta, amely ötvözi a különböző technológiákat, a gyár szerint ez a leghatékonyabb útja a CO2-csökkentésnek. A Mazda többmegoldásos stratégiájának egyik fő pillére az elektromos hajtás, mely 2030-ra mindegyik modell hajtásláncának része lesz, de emellett sok autóban megmarad még a belső égésű motor.
A Mazda történetében hű maradt az elvhez, hogy olyan autókat és hajtásláncokat fejleszt és épít, mely megfelel a vásárlói igényeknek, és ez a szenvedély máig megmaradt. Ez a megszokott hajtásláncok tökéletesítését, az elektromos megoldások felhasználását jelenti, valamint az új irányokba történő lépést is, legyen szó megújuló üzemanyagokról, vagy a digitális és kapcsolódó eszközök használatáról, melyek javítják az üzemanyag-hatékonyságot.
Az eFuel Alliance-szal és annak tagjaival együtt a Mazda egy olyan mechanizmus létrejöttét támogatja, mely a személyautók esetében figyelembe veszi a megújuló és alacsony CO2-tartalmú üzemanyagok[1] hatását az emisszió csökkentésére, és hozzájárul egy olyan szabályzáshoz, amelyet az EU szem előtt tart a klímát érintő törvényeinek megfogalmazásakor.
A szövetséghez első autógyártóként csatlakozva Wojciech Halarewicz, a Mazda Motor Europe kommunikációs alelnöke a következőket mondta: „Az autóiparnak jelentősen csökkentenie kell a CO2-kibocsátást. S ahhoz, hogy ezt elérjük, nem szabad figyelmen kívül hagynunk egyetlen irányt sem, amely rendelkezésünkre áll. Az üvegházhatás csökkentése és a klímaváltozás olyan összetett dolgok, melyek integrált megoldásokat kívánnak. Minden szektornak és ágazatnak hozzá kell tenni a magáét, és mindenek felett meg kell, hogy osszuk egymással a legjobb példákat, hogy a klímacélok közösen elérhetővé váljanak.”
„Hiszünk abban, hogy a szükséges lépéseket megtéve a CO2-neutrális üzemanyagok és a hidrogén használata hitelesen és valósan csökkentik az emissziót, nem csak az újonnan regisztrált autók, hanem a már futó autók esetében is. Ez megnyitna egy második, gyorsabb utat – kéz a kézben az elektromossággal – a személyszállítás klímasemlegességének elérésében. Az EU idén újra áttekinti CO2-szabályzását a személyautókra és kishaszonjárművekre vonatkozóan, így pont időben vagyunk, hogy az új szabályzásban biztosítsuk az elektromos autók szerepvállalása mellett a CO2-neutrális üzemanyagot használó autók hozzájárulását is.”
Ole von Beust, az eFuel Alliance ügyvezetője hozzátette: „Az eFuel Alliance célja, hogy biztosítsa a különböző technológiák közötti tisztességes versenyt, miközben támogatja és irányítja a klímavédelemmel kapcsolatos szabályzások megértését. Az elkövetkező két év különösen fontos lesz, hiszen az Európai Bizottság áttekinti a klímavédelemmel kapcsolatos főbb irányelveit. Ezeknek tartalmaznia kell az autókra vonatkozóan egy olyan részt is, mely elismeri, hogy az alacsony karbontartalmú üzemanyagok hatékonyan segítik az emisszió-csökkentési célok elérését. A különböző érdekcsoportok és szervezetek szektorokat átívelő összehozása döntő tényező lehet. Ezért várjuk a Mazdával, mint az innovációban nagy hagyománnyal rendelkező autógyártóval való együttműködést az eFuel Alliance keretein belül.”
[1] szintetikusan gyártott CO2-neutrális folyékony üzemanyagok, melyek alapja hidrogén és olyan bioüzemanyagok, melyek megfelelnek a fosszilis üzemanyagok minőségi előírásainak és cseppekben üzemanyagba keverhetőek
A Ford Motor Company bejelentette, hogy 1,05 milliárd dollárt fektet be dél-afrikai gyártási tevékenységébe, ami a legnagyobb volumenű beruházás a Ford 97 éves történelme során az afrikai országban. Ez egyben a dél-afrikai autóipar egyik legnagyobb invesztíciója is, ami jelentősen növeli a Ford gyártókapacitását, és új munkahelyeket teremt.
“E beruházással tovább korszerűsítjük dél-afrikai gyártásunkat, így a Silverton üzem még fontosabb szereplővé válik globális működésünkben, illetve a Volkswagen céggel fennálló stratégiai szövetségünkben,” nyilatkozta Dianne Craig, a Ford nemzetközi piacokért felelős csoportjának elnöke. “A Ranger az egyik legnagyobb darabszámú, legsikeresebb globális modellünk. Csapatunk most már minden eszközzel és létesítménnyel rendelkezik ahhoz, hogy gyártani tudja minden idők legjobb Ranger-változatát, méghozzá nagyobb darabszámban és kifogástalan minőségben.”
A beruházást ismertető sajtótájékoztatón részt vett Cyril Ramaphosa dél-afrikai elnök, valamint számos kulcsfontosságú kormányzati vezető, köztük Ebrahim Patel kereskedelmi és ipari miniszter, Pravin Gordhan vállalkozásügyi miniszter, David Makhura, Gauteng tartományi miniszterelnöke, Randall Williams, Tshwane városának ügyvezető polgármestere, és a Ford vezető tisztségviselői.
A beruházás eredményeként a Silverton Összeszerelő Üzem várhatóan a Dél-Afrikai Köztársaság bruttó hazai termékének (GDP) több mint 1,1 százalékát állítja majd elő.
Az üzem éves gyártókapacitása a jelenlegi 168 ezerről 200 ezer darabra növekedik; az itt készülő járművek részben a helyi piacon, részben pedig több mint 100 globális piacon jelennek majd meg. A Silverton üzem a Ranger mellett Volkswagen pickupokat is gyárt a Ford és a Volkswagen között fennálló stratégiai szövetség keretében.
A kibővített termelésnek köszönhetően a Ford további 1200 munkahelyet teremt Dél-Afrikában, vagyis a helyi alkalmazottak száma 5500 főre nő. A beruházás a becslések szerint további 10.000 munkahelyet jelent a Ford helyi beszállítói hálózatában, ahol így összesen 60.000 ember dolgozik majd.
A teljes befektetett összegből 686 millió dollárt fordítanak a Silverton üzem új technológiákkal és létesítményekkel történő bővítésére, illetve a kapacitás növelésére, hogy az üzem még inkább alkalmassá váljon a vadonatúj Ranger kiváló minőségű, hatékony gyártására.
A bővítés részeként új, a legmodernebb robottechnológiával felszerelt karosszéria-összeszerelő üzem, illetve egy új, hi-tech présüzem épül. Mindkét létesítmény működését beleillesztik Silverton integrált gyártási eljárásába, így a jobb minőség mellett a gyártási költségek és a hulladéktermelés csökkentéséhez is hozzájárulnak.
Az új présüzemben nagy sebességű gyártósoron készülnek majd az új Ranger legfontosabb karosszéria-részegységei. A présszerszámok tárolására és visszakeresésére egy teljesen automatizált rendszer szolgál, ami innovatív módon a létesítmény tetején kap helyet, kiiktatva ezzel a munkaerő-igényes folyamatokat. A végtermékek kifogástalan minőségét egy modern kékfény-szkenner biztosítja, ami a legapróbb hibákat is felfedezi a lemezek felületén.
A fényező üzem és végszerelde is átfogó modernizáláson esik át, hogy a járművek hatékonyabban haladjanak végig a gyártósoron, emellett pedig a konténer- és járműtároló területeket is kibővítik.
A Ford új járműátépítő és oktatási központokat is épít; ez utóbbi gondoskodik arról, hogy minden Ford-munkatárs megszerezze azt a tudást és szakértelmet, ami a modernizált létesítmények maximális hatékonyságú működéséhez szükséges.
“Az átfogó korszerűsítés és a legmodernebb gyártási technológiák bevezetése minden területen érezteti a hatását, a futószalagok zökkenőmentes alkatrész-ellátásától kezdve a gyártósor gyorsabb működésén át egészen az összeszerelés precizitásáig, hogy a kész autók olyan világszínvonalú minőséget képviseljenek, amit vásárlóink elvárnak” – mondta Andrea Cavallaro, a Ford nemzetközi piacokért felelős csoportjának működésért felelős igazgatója.
“Island mode”
Az új befektetési program a nemrégiben bejelentett Project Blue Oval megújulóenergia-projektre épül; ez szerves része a vállalat globális célkitűzésének, amely szerint 2023-ra a Ford minden gyártóüzeme 100 százalékban helyben termelt, fenntartható forrásból származó energiával működik, 2050-re pedig elérik a teljes szénsemlegességet.
A Project Blue Oval első fázisának megvalósítása már jelenleg is folyamatban van a Silverton üzemben, ahol 4200 autó befogadására alkalmas, napelemekkel fedett parkoló épül.
“Célunk az ‘Island Mode’ besorolás megszerzése, teljesen leválasztva a Silverton üzemet a hálózatról, és önállóan megtermelve a működéshez szükséges energiát, közben pedig szénsemlegessé válni 2024-re” – mondta el Cavallaro. “Ez lesz az egyik legelső Ford-gyár a világon, ami megkapja azt a státuszt.”
A beszállítói bázis korszerűsítése
A Ford 365 millió dollár befektetéssel modernizálja a vállalat legfontosabb beszállító üzemeit.
“Beszállítóink támogatása azt eredményezi, hogy a korszerűsítés egyszerre történik meg náluk és nálunk, így még biztosabban garantálható a vadonatúj Ranger világszínvonalú minősége a helyi és a külföldi vásárlók számára,” tette hozzá Cavallaro.
Gazdasági növekedés
“A Silverton üzemben megvalósuló befektetés részeként a Tshwane Autóipari Különleges Gazdasági Zónában (TASEZ) is felépítünk egy új, Ford-tulajdonú és a vállalat által működtetett karosszéria-gyártósort, ami szintén ezt az új járműprogramot szolgálja majd ki” – nyilatkozta Ockert Berry, a Ford Motor Company of Southern Africa működésért felelős alelnöke.
“Az új gyártósor, illetve a TASEZ-ben működő Silverton üzem közelébe telepített fontosabb beszállítóink fontos szerepet játszanak majd gyártókapacitásunk bővítésében, mivel az alkatrészek így közvetlenül a futószalagokra kerülhetnek” – magyarázta el Berry. “Ez jelentősen csökkenti a logisztikai költségeket, javítja a hatékonyságot, és lehetővé teszi, hogy több Rangert gyártsunk vásárlóink számára.”
A TASEZ igazgatótanácsában is helyet kapó Ford szorosan együttműködik mindhárom kormányzati szférával és az érintett állami tulajdonú szervezetekkel (például a Transnettel) a Gauteng tartomány – Kelet-Fokföld tartomány nagy kapacitású vasúti árufuvarozási vonal fejlesztésében. Ez egy teljes körű szolgáltatást nyújtó vonal lesz, ami összeköti majd a Silverton üzemet és a TASEZ-t Port Elizabeth-tel, amely a Ford Struandale motorgyárnak és a Coega Különleges Gazdasági Zónának ad otthont.
A GP-EC nagy kapacitású vasúti árufuvarozási vonal a Ford összes befelé és kifelé irányuló szállítását kizárólag Port Elizabeth-en keresztül szervezi majd, ezzel is támogatva a nagyobb termelési volument. Az előrejelzések szerint az értékláncon belül több ezer munkahely jön létre.
“A Ford befektetése dél-afrikai gyártási tevékenységünkbe hűen tükrözi folyamatos elkötelezettségünket, hogy egyre jobb járműveket kínálhassunk vásárlóinknak Dél-Afrikában és világszerte, miközben új lehetőségeket teremtünk meglévő dolgozóinknak, illetve új csapattagjainknak és közösségeinknek” – nyilatkozta Neale Hill, a Ford Motor Company of Southern Africa vezérigazgatója.
A mérnök-közgazdász végzettségű szakember a Fordtól érkezik, ahol több vezetői pozícióban, többek között kereskedelmi igazgatóként, flotta értékesítési igazgatóként hálózatfejlesztési vezetőként dolgozott. Vezetése alatt indult útjára számos, a márka hazai sikereiben meghatározó projekt.
„Attila személyében olyan kollégát üdvözölhetünk a csapatban, aki már több fronton bizonyította szakmai és vezetői rátermettségét. Meggyőződésem, hogy az iparágban megszerzett sokrétű tapasztalata és kompetenciája eredményesen támogatja majd az Opel növekedési pályára állítását” – nyilatkozta Andrew Prest a WAE ügyvezető igazgatója
„Megtiszteltetés számomra, hogy egy olyan nagymúltú, a magyar piacon régóta sikeres márka, mint az Opel magyarországi tevékenységét irányíthatom. Egy igen tapasztalt, rutinos csapathoz csatlakozva elsődleges célom az, hogy a kereskedői hálózattal együttműködve az Opel részesedését a magyar eladásokból jelentősen növeljük és a márka pozícióját hosszabb távon is megerősítsük.” – jegyezte meg Dalos Attila.
Az idei különleges év volt a használtautó-piacon is. A koronavírus-járvány a használt autó kereskedelemre is rányomta bélyegét.
Azonban ez a hatás közel sem volt olyan súlyos, mint ami például a turizmust vagy a vendéglátást sújtotta. A magyarországi használtautó értékesítés a járvány okozta nehézségek (határ lezárások, utazási és szállítási korlátozások stb.) ellenére is alig maradt el az előző év eredményeitől. A legnépszerűbb használt autók listája nem okoz nagy meglepetést, hiszen ezek a modellek évek óta nagyon keresettek a magyar használtautópiacon.
A kutatásmódszertana
Jelen kutatás tárgya, hogy 2020-ban mely autómodellek történetét ellenőrizték a legtöbbet a carVerticaladatbázis használatával Magyarországon. Hangsúlyozandó, hogy ez nem tükrözi az adott modellek értékesítésének volumenét. Ez az elemzés egyszerűen csak azt mutatja, hogy az alábbi modellek 2020-ban népszerűek voltak itthon, és sokan kerestek és kértek le információt ezekről a autókról. A tanulmány a 2020 januárjától 2020 decemberéig tartó időszak alatt lekérdezett autók előtörténeti jelentéseit tartalmazza. Az átfogó vizsgálat során több mint félmillió jelentést elemeztek részletesen.
Az 5 legnépszerűbb modell Magyarországon
Az alábbi lista az adott autómodell carVertical adatbázisból a vizsgált időszak alatt lekért autó előtörténeti jelentéseinek százalékos aránya alapján készült. A lista nem reprezentálja a magyarországi értékesítési darabszámokat.
Volkswagen Golf – a teljes autóelőtörténeti jelentések 2,97%
A legkeresettebb évjáratok: 2010, 2016, 2009
Az egyik legnagyobb szériában és legrégebb óta gyártott autómodell. A 70-es évek óta gyártja a Volkswagen és jelenleg a nyolcadik generációnál tartanak. Az alsó-közép kategória egyik meghatározó modellje. Egész Európában és Magyarországon is nagyon népszerű a Golf az új- és a használtautó-piacon is. A magyar használtautó piacon az ötödik és hatodik generáció iránt van nagy kereslet.
Volkswagen Passat – a teljes autóelőtörténeti jelentések 2,81%
A legkeresettebb évjáratok: 2016, 2017, 2015
A Volkswagen Passat a Volkswagen másik zászlóshajója, a középkategória fontos szereplője. A magyar Passat állomány nagy részét két generáció a B5 és a B6 teszi ki. Ezek érdekessége, hogy Győrben gyártott motorokkal is találkozhatunk, ha felnyitjuk a motorháztetőt. Természetesen ezen időszak legnépszerűbb modelljei az alacsony fogyasztású dízelek voltak. Magyarországon nagyon népszerű flotta-autó, így kis szerencsével nagyon jó állapotú 3-6 éves autókat találhatunk a piacon.
Ford Focus – a teljes autóelőtörténeti jelentések 2,79%
A legkeresettebb évjáratok: 2010, 2009, 2008
A Ford egyik legsikeresebb alsó-középkategóriás modellje. A különleges dizájnú autó bemutatása a Ford számára egy korszakváltás kezdete volt, nem csak ebben a kategóriában. Azóta a modell, több generáció váltáson is átesett és töretlenül népszerű Magyarországon is mind a magán-, mind a flottavásárlók körében. Nem olyan régen még komoly rendőrautó flottával is találkozhattunk a magyar utakon.
BMW 3-as sorozat – a teljes autóelőtörténeti jelentések 2,65%
A legkeresettebb évjáratok: 2007, 2006, 2001
A BMW gyár kompakt felsőkategóriás modelljei közül a magyar használtautó vásárlók elsősorban az idősebb E46 és E90 modellek iránt érdeklődnek. Volt idő, amikor a Magyarországra külföldről behozott autómodellek listáját vezette a 3 sorozat. Sajnos ez azonban elsősorban a tíz évnél idősebb autókat jelentette.
Opel Astra – a teljes autóelőtörténeti jelentések 2,10%
A legkeresettebb évjáratok: 2008, 2006, 2005
Az Opel legnagyobb darabszámban értékesített alsó-középkategóriás modellje. A Magyarországon nagyon nagy volumenben értékesített modell a 3,6 milliós magyar gépjármű-állomány leggyakoribb típusa (az F és a G sorozat) A 90-es évek végén és a 2000-es évek elején a hazai piacon komolyan növelte a modell népszerűségét a márka magyarországi, szentgotthárdi, gyártása és az a tény, hogy a megjelent új modellekkel együtt bizonyos piacokon tovább értékesítették az előd modellt „Classic”-ként. A mai használtautó kínálat legnagyobb részét a H sorozat autói képezik.
A fenti carVertical adatbázis lekérdezések száma alapján készült listában is jól tükröződik a hazai új- és használtautó piac kettőssége. Megjelennek azok a modellek, amelyek új autóként is komoly volument jelentenek a hazai új autó eladásokban (Volkswagen Golf, Ford Focus, Opel Astra) és azok is amelyek ebből a szempontból nem meghatározóak (BMW 3 sorozat) Ennek oka az a, magyar autó piacot hosszú évek óta meghatározó tény, hogy az újonnan értékesített autók és a Magyarországra külföldről behozott autók száma megegyezik. Ez több mint százezer külföldön regisztrált, jellemzően idősebb, autót jelent. Mindenki hallott vagy olvasott már olyan történeteket, amelyek megkérdőjelezik néhány ilyen autó állapotát vagy kilométeróra állásának valódiságát. Az ilyen autók vásárlása előtt mindenképpen javasolt az autó alvázszáma alapján az előtörténetének ellenőrzése egy olyan megbízható adatbázis segítségével, mint amilyen a carVertical.
A második félévben növekedésbe forduló eladásokkal nem csupán szépíteni tudta a COVID-járvány által sújtott 2020-as év globális eredményeit a Lexus, de egyes piacokon új rekordokat is elért. A márka 2021-ben stabil alapokon folytatja működését, megteremtve a tavaszra ígért arculati megújulás feltételeit.
Az egész világot sújtó egészségügyi és gazdasági válság hatására tíz éve nem látott mélységbe zuhant 2020 első félévében a globális autóipar. Január és június között 26 százalékkal kevesebb (szám szerint 33 millió) autót adtak el, mint egy évvel korábban. Ehhez képest stabilnak mondható a Lexus teljesítménye, hiszen a luxusmárka „mindössze” 16 százalékkal kisebb forgalmat regisztrált az év első felében, mint 2019 azonos időszakában. Ezt követően pedig megindult a fellendülés: július és december között két százalékkal még túl is teljesítette előző évi eredményeit a márka, így 2020 végére 718 ezer 715 eladott autóval -6 százalékra faragta le az éves visszaesés mértékét.
Ugyanezen időszakban a globális autóipar 15 százalékos csökkenést szenvedett el, ami azt jelenti, hogy a márka összességében növelni tudta fajsúlyát a világpiacon. Így történt Európában is, ahol (noha az eladások összességében 19 százalékkal csökkentek), a márka prémiumpiaci részesedése elérte a 2,3 százalékot, a magánvásárlók között pedig a három százalékot. Mindkét érték abszolút rekordnak számít a Lexus európai jelenléte óta. Kínában ennél is jobban teljesített a márka. Itt 11 százalékkal több autót adtak el, mint 2019-ben; a hatalmas ázsiai országban 2020 volt minden idők második legjobb éve a Lexus számára.
A Lexus 2020. évi globális eladásai
Piac
Eladások (ezer db)
Észak-Amerika
297
Kína
225
Európa
71
Japán
49
Délkelet-Ázsia
32
Közel-Kelet
27
Egyéb
18
Összesen
719
Európában a Lexus eladásainak zömét (81%) a szabadidőjárművek tették ki. Az öt tagból (UX, NX és RX, valamint GX és LX) álló paletta tagjaiból összesen 57 ezer 833 darabot adtak el. Ennél is egyértelműbb volt a hibridek uralma: Nyugat- és Közép-Európában száz eladott Lexusból 96-ot hibrid hajtáslánccal vásároltak meg.
Világszinten ezzel szemben koránt sem volt egydimenziósnak nevezhető a márka 2020-as teljesítménye. A veszteségek hatékony kontrollálásához és a piaci részesedés emeléséhez hozzájárult, hogy a Lexus típusai egynél több szegmensben is komolyan teljesítettek. Különösen sikeresnek bizonyult két felső kategóriás modell, az ES szedán és az RX szabadidőjármű, de az LC luxuskupé (különösen annak kabrió változata) szintén kiemelkedő eredményeket könyvelhetett el.
A Lexus első, tisztán elektromos típusa, az UX 300e már tavaly megjelent néhány kulcsfontosságú piacon, a kereslet pedig jóval meghaladta a rendelkezésre álló darabszámokat, így biztosra vehető, hogy a modell 2021-ben esedékes, szélesebb körű piaci bevezetése világszerte komoly eladásokat hoz majd. Szintén 2021-re várható, hogy az LS luxusszedán 2020 végi modellfrissítése fellendíti a modell iránti keresletet. A 2021-re prognosztizált növekedéshez még egy tényező fog hozzájárulni.
Tavasszal új tanulmányautót mutat be a márka, amely nemcsak technológiájában hoz újat, de a Lexus új márkaarculatát is elsőként alkalmazza majd. A koncepciójárműről előzetesen kiadott kedvcsináló képen csupán néhány sokat mondó részlet azonosítható.
A széles, keskeny lámpatestek a robusztus, erőtől duzzadó hátsó sarkaiban kaptak helyet, és a közöttük lévő teret hatalmas Lexus felirat tölti ki. A lökhárító alsó felén kialakított, diffúzorra emlékeztető elem, a középen osztott tető, valamint a hátsó szélvédőig hátra húzott cápauszony-antenna kifejezetten sportos modellt feltételez – további részletek azonban még nem állnak rendelkezésre.
A koronavírus miatt 2020 helyett 2021 lesz a labdarúgó Európa-bajnokság éve. A szervezés javában zajlik, a Volkswagen, amely a rangos sportesemény hivatalos szállítója, Koppenhágában átadta használatra az első járműveket az UEFA helyi irodájának.
A világ egyik legfontosabb futballünnepének előkészítése hosszú hónapok óta zajlik az UEFA EURO 2020 tizenkét helyszínén. Az Európa-bajnokság hivatalos mobilitási partnereként a Volkswagen elsőként a dán fővárosban bocsátotta a helyi szervezőbizottság rendelkezésére a mindennapi munkához elengedhetetlen autókat. Hamarosan – legyen szó Budapestről, Münchenről, Rómáról vagy Koppenhágáról – az UEFA munkatársai két Volkswagen Tiguan és egy Volkswagen Caravelle segítségével végzik a munkájukat. A járművek mindkét oldalát a verseny hivatalos logója díszíti, a Volkswagen logót pedig az “Official Mobility Partner” (Hivatalos Mobilitási Partner) felirat egészíti ki.
Az Európa-bajnokság június 11-i megkezdéséig a Volkswagen flottája minden helyszínen, így Budapesten is fokozatosan bővül. A több száz autót számláló flottában hamarosan teljesen elektromos ID.3 és ID.4 modellek is szolgálatot teljesítenek. A Volkswagen célja, hogy az Európa-bajnokság során elsősorban az elektromos mobilitás témáját és az ebben vállalt vezető szerepét hangsúlyozza. “Nagyon reméljük, hogy a koronavírus-helyzet javulni fog az elkövetkező hetekben, illetve hónapokban, és hogy a bajnokság az eredeti tervek szerint valósul meg júniusban és júliusban” – mondta Stephan Franssen, aki az UEFA partnerségéért felel a Volkswagen marketing osztályán. “Természetesen készülünk az esetleges alternatív forgatókönyvekre, például helyszíni nézők nélküli versenyre is” – tette hozzá.
A Continental stratégiai céllal alakítja át a teljes körű szállítószalagos megoldásokat és a kapcsolódó szolgáltatásokat tartalmazó profilját, aminek következtében a Continental márkában egységesíti termékportfólióját.
A jövőben valamennyi termék, technológia, szolgáltatás, valamint szakértelem a Continental márkanév alatt kerül összevonásra.
„Az ügyfeleink jelentik a tevékenységünk fő mozgatórugóját. Így ügyfeleink és partnereink egyaránt profitálhatnak egy erősebb és megbízhatóbb, egy forrásból származó termékportfólióból. Ennek megfelelően további összefogásokkal fogjuk folytatni az ügyfélközpontú üzleti hozzáállásunk fenntartását” – magyarázta Hannes Friedrichsen, aki 2021 januárjától vezeti a Continental szállítószalagos megoldások üzleti egységet. A vállalat tulajdonában álló márkák (PHOENIX, IMAS, Kolubara, LEGG, Matador és National Belt Service) termékei ezentúl a széleskörű Continental termék- és szolgáltatás-portfólió részét fogják képezni.
Szállítószalagok Szegedről a világ minden tájára
Szegeden több mint 50 éve épült és működik a gyár, ma a német Continental vállalatcsoport szerves részeként. Bár szerepe meghatározó a hazai nehézműszaki gumitermékek gyártásában is, termékeinek legnagyobb része exportpiacokra készül. Az utóbbi években végrehajtott jelentős fejlesztéseknek, a gyártás gépeinek modernizálásának köszönhetően és az évente több millió méter szállítószalag kibocsátásával a szegedi hevederüzem Európa legnagyobb textilerősítésű hevedergyára lett. Az itt gyártott termékek hazai és nemzetközi kereskedelmi hálózat segítségével a világ minden részébe eljutnak. „Üzemünk növekvő termékportfóliójának fontos szerepe miatt az egységes márka mindkét oldalon egyszerűsödik – mind az ügyfelek, mind a termelés szempontjából. Különösen ügyfeleink számára a komplexitás némi szabványosítást igényel, hogy biztosítsa a Continental prémium márka és annak sokféle megoldásának egyedülálló megítélését” – mondta el Sven Meier, a Continental szegedi gyárának ügyvezető igazgatója.
A stratégiai fókusz a szállítószalagos megoldások digitális és szolgáltatási innovációira kerül
A termékek egy globális márkanév alatt történő összevonása a portfólió optimalizálásával és kibővítésével jár együtt mind a hevederek, mind a digitális termékek terén. A Continental egyre több hozzáadott értéket képviselő digitális innovációval és szolgáltatással színesíti tovább kínálatát.
„Azt látjuk, hogy a piacainkon gyorsan változnak a követelmények. Pár évvel ezelőtt a vásárlóink magas minőségű, hosszú élettartamú szalagokat kértek tőlünk. Most az ipari, építőipari és bányászati vállalatok számára a biztonság, a minőség, a hatékonyság és a megnövekedett termelékenység a legfontosabb. Ügyfeleinknek a teljes értékláncot lefedő, a szállítószalagot körülölelő integrált megoldásokra van szüksége az üzembe helyezéstől a tanácsadáson és a továbbképzésen át a digitális felügyeletig és a helyszíni karbantartásig. Emellett az energiára optimalizált hevederek, az új üzleti modellek és a fenntarthatósági szempontok is döntő és versenyképes szerepet fognak játszani a jövőben” – mondta Andreas Bakenhus, a Continental újonnan létrehozott szállítószalagos megoldások karbantartási szegmensének vezetője. „Meglátásunk szerint alapvetően az a feladatunk, hogy olyan szolgáltatási szinteket kínáljunk, amelyek lehetővé teszik ügyfeleink számára, hogy teljes mértékben az alaptevékenységükre koncentráljanak.” Ezen túlmenően a Continental a regionális forgalmazóira is kiterjeszti támogatását a szolgáltatásokkal kapcsolatos termékek és digitális eszközök kibővített kínálatával. A Continental tovább folytatja az értéknövelő digitális megoldások és szolgáltatások fejlesztését, mint amilyen például a szállítószalagos rendszerek új, drónokkal végzett felügyelete, amely 2021-ben kerül piacra.
A Continental globális szinten 1300 tapasztalt karbantartó szakemberből és partnerből álló nemzetközi hálózattal, valamint digitális megoldások széles körével rendelkezik, például a Conti MultiProtect intelligens, integrált állapotfigyelő rendszerrel, amely még időben felismeri a potenciális problémákat és ezzel minimalizálja az állásidőket.
Az ügyfélközpontúság az egységes márkaépítés fő mozgatórugója
„Világszínvonalú és innovatív termékeket és szolgáltatásokat szállítunk, amelyek nagyban hozzájárulnak partnereink sikeres üzleti tevékenységeihez világszerte” – tette hozzá Dr. Michael Hofmann, a Continental szállítószalagos megoldásainak key account managere és marketing igazgatója.
„Korábban különböző márkák és termékcsaládok szerepeltek kínálatunkban. Azonban most leegyszerűsítjük világklasszis portfóliónkat annak érdekében, hogy globális piacainknak könnyebb és gyorsabb hozzáférést nyújtsunk a teljes termékválasztékunkhoz. Ez magában foglalja a Continental kiemelkedő hozzáértését, technológiáját, innovációs és kutatási-fejlesztési erőforrásait, valamint a globális termelési és szolgáltató hálózatát.” A szállítószalagos megoldások egyik vezető szakértőjeként a Continental világszerte a legteljesebb és legfejlettebb termék-, technológia- és szolgáltatás-portfólióját kínálja az összes építőipari, bányászati és ömlesztett anyagokat mozgató alkalmazás számára. A Continental releváns vállalkozásai a nagy teljesítményű szállítószalagok terén szerzett csaknem 150 éves tapasztalatra építenek.
Globális technológiai vállalatként a Continental kellő kompetenciával rendelkezik ahhoz, hogy kielégítse ügyfelei igényeit, bárhol is működjenek a világon: 2019-ben például a Continental a világ legerősebb szállítószalagját, az ST 10 000-et helyezte üzembe a világ legnagyobb rézbányájában, a chilei Chuquicamatában. Európa leghosszabb cementgyárban működő szállítószalagja is a Continental nevéhez fűződik, amelyet a Techmi-vel közösen hozott létre Montalieu-ben, Franciaországban. A körülbelül 13 km hosszú végtelen futószalag a rendszer fordulójánál megcsavarodik és a szalag anyagot szállító részével párhuzamosan mozogva érkezik vissza.
A Kia Niro 1.6 GDI PHEV Platinum újraértelmezi a hétköznapi autózás fogalmát: ötvözi a környezettudatos technológiát a mindennapi használat praktikumaival, mindezt úgy, hogy közben...