Főoldal Blog Oldal: 117

Toyota: hidrogén váltja a dízelt a francia taxipiac legnagyobb szereplőjénél

Évek óta a taxitársaságok jelentik a dízelautók utolsó bástyáját Európában. Ez azonban alapjaiban változhat meg hamarosan Franciaországban, ahol a hidrogén mobilitási piac egyik vezető szereplője 600 darab új generációs Toyota Mirai szedánnal kíván kiváltani ugyanennyi dízelüzemű járművet.

Tovább bővül a világ legnagyobb hidrogén üzemanyagcellás taxiflottája. A hidrogén mobilitás piacán meghatározó szerepet játszó HysetCo vagyonkezelő vállalat érdekeltségébe tartozó Hype eddig is világelsőnek számított az üzemanyagcellás taxik üzemeltetése terén. Most pedig megvásárolták a párizsi taxipiac egyik nagy szereplőjét, a Slota-csoportot, és azt tervezik, hogy annak teljes járműállományát – mintegy 600 dízelüzemű gépkocsit – Toyota Mirai hidrogén üzemanyagcellás szedánokra cserélik.

A HysetCo, a Toyota, a projekt keretében telepítendő két új hidrogéntöltő állomást megvalósító Air Liquide, valamint a Société du Taxi Électrique Parisien (STEP) még 2019 elején írták alá azt az együttműködési megállapodást, amelynek értelmében most Hype által 2015 óta üzemeltetett, mostanra száz tagúra bővült (és ezzel a világ legnagyobbjának számító) hidrogén üzemanyagcellás taxiflotta létszámát meghatszorozzák. 

A francia befektetési, energetikai és közlekedési piac legnagyobb szereplőinek bevonásával megvalósuló projekt szorosan kapcsolódik ahhoz a célkitűzéshez, hogy a francia főváros károsanyag-kibocsátástól és zajszennyezéstől mentes közlekedési megoldást kínálhasson a 2024-es párizsi olimpiai játékok látogatói és résztvevői számára.

A HysetCo részéről immár százmillió eurós értéket képviselő beruházás ugyanakkor erőteljes katalizátorként is segítheti a hidrogén alapú mobilitás elterjedését. A megfelelő infrastruktúra kiépülése elősegítheti más emissziómentes, üzemanyagcellás közlekedési módozatok megjelenését, hasonló kezdeményezésekre ösztönözhet más, jelenleg nem alternatív hajtású járművekkel dolgozó utasszállítási szolgáltatókat, valamint kiterjesztheti az üzleti modellt annak kezdeti földrajzi korlátain, az Île-de-France régión túlra. Ehhez kapcsolódóan a HysetCo 2024-re nem kevesebb mint húsz hidrogéntöltő állomás üzembe állítását tervezi Franciaországban.

A Toyota 2015-ben mutatta be a projekt egyik pillérét alkotó Mirai hidrogén üzemanyagcellás szedánt, amely nemcsak Franciaországban, de Németországban is új, fenntartható irányt ad a közösségi közlekedés fejlődésének. A pályafutása során több mint tízezer példányban eladott Toyota Mirai utódjának végleges műszaki adatait 2020 legvégén ismertette a vállalat.

A második generációs szedán vadonatúj platformra épül, hidrogén üzemanyagcellás rendszerének komponensei kompaktabbak és könnyebbek, ugyanakkor jobb hatásfokon üzemelnek. Az egy feltöltéssel akár 650 kilométer (+30% az elődmodellhez képest) megtételére képes, impozáns ökoautóból a tervek szerint tízszer annyit gyárt majd a Toyota, mint elődjéből.

Ez nem utolsósorban annak is köszönhető, hogy a limuzin vételárát a jelentős technológiai fejlesztések ellenére 20 százalékkal sikerült csökkenteni, így minden eddiginél versenyképesebb ajánlatnak számít a környezetbarát mobilitás piacán. Az új generációs Mirai bevezetésével a Toyota évente mintegy 30 ezer hidrogén üzemanyagcellás jármű értékesítését tervezi évente, beleértve a vállalat buszait és teherjárműveit is.

2021-ben is a BMW Group exportálta a legtöbb autót az Egyesült Államokból

A BMW Spartanburgben működő üzeme 2020-ban több mint 8,9 milliárd dollár értékben állított elő exportcikket. A második félév új rekordot hozó gyártási mennyisége mögött folyamatosan nő a hálózatról tölthető modellek aránya is.

A BMW Group immár sorozatban hetedik éve a legnagyobb autóexport-vállalat az Egyesült Államokban. 2020-ban a dél-karolinai Spartanburg városában működő BMW-gyár 218 820 darab új autót exportált külföldre, összesen több mint 8,9 milliárd dollár értékben. Az üzem tavaly 361 365 darab új autót gyártott le, amelyből mintegy 218 000 darab az év második felében látott napvilágot. Ez új féléves termelési rekord a gyár történetében.

„Az, hogy ismét az Egyesült Államok elsőszámú autóexport-vállalata lettünk, a Spartanburgben működő üzem munkatársainak azon töretlen elköteleződésének és lelkes odaadásának közvetlen eredménye, amellyel szembeszálltak a 2020-as gyártási év megpróbáltatásaival” – fogalmazott Milan Nedeljković, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja. „Az üzem a koronavírus-járvány okozta nehéz körülmények ellenére is képes volt új féléves termelési rekordot felállítani, amely nem csupán modellpalettánk magával ragadó típusait igazolja, de gyártási hálózatunk példaértékű rugalmasságát és kimagasló teljesítményét is” – tette hozzá.

A spartanburgi gyár két legnépszerűbb modelljének plug-in hibrid hajtáslánc-változata ugyancsak gyártási rekordot ünnepelt 2020-ban. A BMW X3 xDrive30e (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 – 2,4 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 16,3 – 16,9 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 48 – 54 gramm / km; NEDC) és a BMW X5 xDrive45e (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,6 – 2,1 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 23,5 – 25,2 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 37 – 47 gramm / km; NEDC) tavaly mintegy 23 000 darabbal, illetve 24 000 darabbal ért fel új magasságokba – az üzem egész éves gyártási mennyiségének 13 százalékát adva –, részben az akkumulátor-összeszerelő üzem 2019-es kibővítésének köszönhetően. Spartanburgben a BMW Group 2015 óra gyárt nagyfeszültségű akkumulátorokat a hálózatról tölthető modellekhez.

A bajor prémiumgyártó spartanburgi üzemének öt legnagyobb exportpiaca Kína (az egész éves exportmennyiség 23,3 százalékával), Németország (12,9 százalék), Dél-Korea (7,8 százalék), Kanada (6 százalék) és Oroszország (5,3 százalék). A gyár az új autókat főként Charleston kikötőjéből (innen évente több mint 189 000 darab új autót) és további öt dél-keleti kikötőből hajóztatja a célállomás felé. Több mint 13 000 darab új autó vasúton érkezik külföldre.

A dél-karolinai Spartanburg városában működő létesítmény 1994 óta része a BMW Group nemzetközi gyártási hálózatának. Az üzemben naponta körülbelül 1 500 darab új autó lát napvilágot, amelyek több mint kétharmadát a BMW innen a világ 125 országába exportálja. A gyárban a BMW X modellcsalád öt tagja (BMW X3, BMW X4, BMW X5, BMW X6 és BMW X7), négy BMW M modell (BMW X3 M, BMW X4 M, BMW X5 M és BMW X6 M), valamint két plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW X modell (BMW X3 xDrive30e és BMW X5 xDrive45e) készül. A létesítmény több mint 11 000 embert foglalkoztat és évente akár 450 000 darab új autó sorozatgyártására képes.

[TESZT] Nissan X-Trail 1.3 DIG-T 160 DCT Tekna – a kényelmes downsizing

Tesztautótnk, ez a Nissan X-Trail 1.3 DIG-T 160 Tekna egyike annak a két modellvariánsnak, amely jelenleg a Nissan X-Trail palettáját jelenti. Legalábbis motorizáltság téren – van még 1.7 literes dízel (hamarosan teszteljük szintén). Kíváncsiank fogtunk neki a 2 hetes tesztelésnek, lássuk, mi lett a végeredmény.

Az biztos, hogy a Nissan X-Trail 1.3 DIG-T 160 Tekna remek küllemmel rendelkezik. A tervezőmérnökök – hála az égnek – nem gondolták túl a formavilág megújulást, ettől függetlenül akadnak nóvumok szép számmal a dizájnban, a fotók magukért beszélnek.

Tehát a Nissan X-Trail 1.3 DIG-T 160 Tekna visszanyúl valamilyen formában az SUV-gyökerekhez, és tradicionálisan domborít, a klasszikus értékeket képviselve. A vonalvezetés tehát hamisítatlan városi terepjárós, viszonylag hosszú orr-résszel, magas bódéval, csapott far-kialakítással. Hát persze, hogy ezt szeretjük, hát persze, hogy erre van kereslet a vásárlói célközönség terén.

Mondhatni, most nagyon ráérzett (a klasszikus) formavilágra a Nissan, gondoljunk csak az új Juke sokkalta értelmezhetőbb fazonjára! Nos, az X-Trail 1.3 DIG-T 160 Tekna esetében a Qashqai-hoz (is) hasonló elemek köszönnek vissza a frontrész kialakításánál, tehát a hangsúlyos, hűtőmaszkra karnyarított krómberakás V-alakzatban, közrefogva a Nissan-emblémát a leginkább releváns; a keskenyre rajzolt lámpabúrák pedig remekül viszik formát, az éleket, markáns vonalakat. Mindezt úgy, hogy az egész egy masszát, szimpla egységet alkot. Hibátlan.

Megjelennek a hamisítatlan formák. Ez tényleg SUV, minden tekintetben

Oldalnézetből a már feljebb említett klasszikus SUV-formavilág köszönget vissza, úgy, hogy azért a hagyományos megközelítések rengeteg sportosságot, lendületet hordoznak. Ebből a szögből látszik a legjobban az X-Trail terepjárós (pedig nem terepjáró a klasszikus értelemben véve) jellege, kellő hasmagasság, emeltebb kerékjárati ívek és sok egyéb tekintetében.

Hátulról szemlélve folytatódik a Nissan X-Trail 1.3 DIG-T 160 Tekna esetében az a szellemiség, ami az orr kialakítását is meghatározza: élces sarkok, meghatározó vonalvezetéssel, letisztult felületi kialakítással. Nincs semmi túlragozva, lényegre koncentrál, közben jól kiemeli a Nissan, konkrétan az X-Trail lényegiségét.

Meglepően kényelmes a Nissan X-Trail 1.3 DIG-T 160 Tekna beltere. Azért meglepő, mert manapság inkább a “fapadosabb” irányba billen a mérleg nyelve, ami nem jelenti azt, hogy az átlagos mai autók nem komfortosak – egyszerűen így a jobb nyilván ergonómia szempontjából. Viszont az az érdekes, hogy közel 2000 kilométert autóztunk a 2 hetes tesztperiódus alatt az X-Traillel, és a hosszabb, 2-300 kilométeres folyamatos szakaszok után sem úgy szálltunk ki az autóból, hogy ne bírtunk volna kiegyenesedni, vagy fájt volna a derekunk, hátunk. Ugyebár e tünetek jellemzik főként az oldskul puha üléskialakítást, bár a jobbaknál ott is már van azért deréktámasz, combtámasz, miegymás.

Feljebb pozícionálva?

Tehát a Nissan X-Trail 1.3 DIG-T 160 Tekna ülései úgy tudnak az ergonómiára koncentrálni még hosszabb távon is, hogy az USA és/vagy német prémiumkategóriát idézik lágyságuk folytán. És ez így rendkívül szerethető, élhető.

Nyilván nem kell részleteznünk, hogy az ülések kialakítása elöl és hátul messzemenően testreszabható és optimális, az ülőpadok és a háttámlák mindegyike megfelelő hosszal és szélességgel bír. Így nagyjából nincs olyan testalkatú sofőr és utas, aki ne találná meg a maga kényelmét, nyilván azért egy bizonyos szint felett kell kompromisszumot kötni. Így van ez a hátsó traktusnál is, ahol azért három meglettebb utasnak már engednie kell az elvárásokból, viszont a gigászi láb- és fejterek kárpótolnak mindenért.

Nincs nagyon műanyag-hatás a Nissan X-Trail 1.3 DIG-T 160 Tekna utaskabinját tekintve, amikor a központi műszeregységet, és annak környékét vizslatjuk. Csakúgy, mint az ajtók oldalkárpitozása, vagy az alul egyenesebb ívet kapott kormánykerék bőrözésének vizsgálatakor – ugyanarra az álláspontra jutunk: prémium hatás, prémium jelleg.

Persze ez nem meglepő, hiszen az X-Trail a Nissan zászlóshajójának definiálható Európában, így ténylegesen bele kell adni anyait-apait a felsőkategóriás jelleg érdekében. A kijelzők analógok, legalábbis a két fő panelt tekintve, az érintőképernyős infotainment fejegység pontos, bár néha visszafogottabban reagál a vezérlésre. A keringetés konzolja szintén analóg jellegű, ebből kifolyólag könnyedén kezelhető vakon is némi megszokás után, mindemellett remekbeszabottan illeszkedik a belső stílusvilághoz.

565 literes csomagtérrel szállítják az X-Trail modelleket, ez a raktér elegendő lehet egy négyfős család utazásához, még akár távolabbra is. Megfelelően mély, ugyanakkor a peremek nem magasak, így a ki- és bepakolás szimpla, akár gyerekek számára is.

Downsizing a fókuszban

Természetesen a “nagy” X-Trail-t is utolérte a downsizing, így a tesztmodellünk esetében nem (?) meglepő, hogy egy 1.3-as sornégyes turbós benzines erőforrás adja a hajtáslánc origóját. Annak ellenére, hogy a pontosan 1332 köbcenti hengerűrtartalmú benzinmotor nem túl ámulatba ejtő hengerűrtartalommal bír, mégis 160 lóerőt ad le 5500-as percenkénti fordulatszámon, a maximális forgatónyomaték pedig 270 Newtonméter 1800-tól kezdődően. A társított DCT váltó pontos, a váltások időben érkeznek, viszont indulásnál kissé nagy a reakcióidő. Finoman ugyan lehet adagolni a gázadást, viszont ha rutinból indulunk, az autó megugrik, ami kellemetlen lehet például egy szűkebb helyre történő beparkolásnál, tolatva, falhoz/párkányhoz közel.

Tehát az 1332 köbcenti érzésre elegendőnek tűnik a Nissan X-Trail 1.3 DIG-T 160 Tekna karakteréhez, viszont szintén érzetre nyomaték terén azért értelemszerűen jóval elmarad a (korábbi) dízel variánsok mögött. Az autó önsúlya közel 2 tonna, ami egy ilyen paraméterekkel rendelkező SUV-nál tulajdonképp alap-elvárás, ennek megfelelően azért a 2.0+ literes erőforrások lennének a preferáltak továbbra is. Bízunk benne, hogy 1 literes 3 hengerest azért nem kap még egyhamar ez a kategória a Nissannál, bár ki tudja, mit hoz a jövő.

S természetesen a fogyasztás az, amin a downsizing a legjobban megmutatkozik, pedig hát pont e téren kellene domborítani. Sajnos a Nissan X-Trail 1.3 DIG-T 160 Tekna sem tett így, ugyanis az átlagos érték 11.3-13.2 literre jött ki 100 kilométerre átlagolva, 2 hét távlatában, ügyelve arra, hogy 50-50 százalékaránnyal közlekedjünk városban, illetve városon kívül. Aprópó, város: mélygarázsban meglepően könnyű manőverezni az autóval, köszönhetően agilis fordulékonyságának.

Listaár, tesztautó-ár

Az új Nissan X-Trail 1.3 DIG-T 160 listaára 11 085 000 forint, míg a cikkben részletezett modell 11 590 000 forintért vihető haza a kereskedésekből. Mindkét árcédula jellemzően kedvező az ár-érték arányt tekintve.

2021 Nissan X-Trail 1.3 DIG-T 160 DCT Tekna specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű négyhengeres benzinmotor turbóval

Lökettérfogat: 1332 cm³

Maximális teljesítmény: 160 LE @ 5500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 270 Nm @ 1800-3250 ford./perc

Erőátvitel: frontkhajtás, DCT automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4690 mm

Szélesség: 1820 mm

Magasság: 1740 mm

Tengelytáv: 2705 mm

Első gumik mérete: 225/55 R19

Hátsó gumik mérete: 225/55 R19

Tömeg, üresen: 1581 kg

Megengedett össztömeg: 2180 kg

Csomagtartó mérete: 565 liter, bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 60 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 198 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 11.5 s (gyári), 11.9 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 11.1 l/100 km

Országúti: 5.1-6.6 l/100 km

Vegyes: 11.3-13.2 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 7.3 l/100km

Országúti: 6.3 l/100km

Vegyes: 7.6 l/100km

CO2 kibocsátás: 184-193 g/km

Bővebb információ a Nissan magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu

Együttműködő partnereink: Huawei, Acer Hungary

Utómunka hardver: Acer

Hosszú távra tervez a DS Automobiles a Formula E-ben

A Formula E autók első két generációjával elért sikerek után (A DS Automobiles az egyetlen gyártó, amely minden évben legalább 1 E-Prix-t nyert a bajnokság fennállása óta) a márka új versenyautó fejlesztésébe fog és továbbra is elkötelezett a 100%-ban elektromos versenykategória iránt. Jean-Éric Vergne-nyel, António Félix da Costával és a DS TECHEETAH-val a DS Automobiles az elmúlt két szezonban elnyerte az egyéni és a csapatbajnoki címeket, valamint övé a legtöbb versenygyőzelem és pole pozíció a “Gen2” bevezetése óta. 

A 2022/2023-as évadban bemutatkozó új, harmadik generációs versenyautó (“Gen3”) könnyebb lesz és sokkal nagyobb teljesítményű. A jelentős módosításoknak köszönhetően, a teljesítmény 40%-kal megnő (350 kW-ra a kvalifikáció és 300 kW-ra a versenyek során). A mindkét tengelyen aktív energiavisszanyerés 600 kW maximális teljesítményt fog elérni (most 250 kW). Ideológiájához híven a Formula E-minden konstruktőrnek szabad kezet ad saját motorja és szoftverei kifejlesztéséhez. 

Xavier Mestelan Pinon, a DS Performance igazgatója elmondta: “A Formula-E fejlesztései és a DS Automobiles elektrifikációt érintő fejlesztései között szoros összefüggés van. Rengeteget tanultunk a Formula-E első generációjának fejlesztése során és később az eredmények is megérkeztek a Gen2 bevezetése után. A következő versenyautónak köszönhetően a Formula- E új szintre emelkedik a teljesítmény és a villámtöltés tekintetében is.

Béatrice Foucher, a DS Automobiles igazgatója hozzátette: “Az elektrifikáció központi eleme a DS Automobiles globális stratégiájának. Az első prémium gyártó vagyunk, aki beszállt a Formula E-be. Márkánk rengeteget profitál a DS Performance munkájából és az általa elért győzelmekből, modelljeink fejlesztése és a márkaismertség növelése kapcsán egyaránt. Ma a DS Automobiles büszkélkedhet Európában a legalacsonyabb átlagos CO2 kibocsátással a többféle hajtást kínáló márkák között, ami szintén a Formula-E-ben megszerzett tapasztalat eredménye.  2026-ig vállalt elköteleződésünk újabb lehetőségeket hoz majd a fejlesztéseink terén!”.

Jamie Reigle, a Formula E ügyvezetője kifejtette: “A DS Automobiles az elsők között csatlakozott a Formula-E-hez, amikor a csapatok elkezdték fejleszteni saját motorjaikat a versenyautóikhoz. Nagyon jó érzés azt látni, hogy az utcákon egyre több elektromos modellükkel találkozunk. Örülök, hogy az egyetlen gyártó aki egymás után kétszer is kettős bajnoki címet szerzett, már a 9. szezonra is biztosította helyét, tovább hangsúlyozva a Formula-E fontosságát. A DS egyfajta technológiai laborítóriumként és a világ vezető autógyártóinak marketingplatformjaként tekint ránk. Izgalommal tölt el, hogy az ABB FIA Formula-E világbajnokság következő fázisában is együtt menetelünk majd előre.

A DS Automobiles 4 elektromos hajtású modellt kínál, több változatban : DS 3 CROSSBACK E-TENSE (tisztán elektromos), DS 4 E-TENSE 225, DS 7 CROSSBACK E-TENSE 225, DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 300, DS 9 E-TENSE 225 és DS 9 E-TENSE 4×4 360 (tölthető hibridek). 

A DS Automobiles és partnere a TECHEETAH éppen a 7. évad első futamaira készül, amelyeknek Diriyah (Szaúd-Arábia) ad otthont február 26-án és 27-én. Ez a két esemény lesz az első két éjszakai verseny a Formula-E történetében. A két DS E-TENSE FE20 volánja mögött a jelenlegi bajnok António Félix da Costát és a kategória egyetlen kettős bajnokát, Jean-Eric Vergne-t üdvözölhetjük.

Kémfotón az új Toyota Land Cruiser

Megőrzi elődjei létravázát és mechanikus összkerékhajtását, ugyanakkor ultramodern technológiákat vezet be a kategóriába az idén ősszel érkező Toyota Land Cruiser, de nem lesz hozzá nyolchengeres motor. Hibrid viszont igen – ám nem azonnal.

14 év szolgálat után búcsúzik a Toyota Land Cruiser 200. A bemutatkozó utódról kiszivárgott – orosz forrásból származó – pár kép, ezeken annyi látszik csupán, hogy keskeny, négy LED-es fényszórókkal, illetve impozáns méretű érintőképernyővel kerül forgalomba az új modell. Ám rendkívül kevés információ látott napvilágot a mindenkit érdeklő technikai részletekről ahhoz képest, hogy a japán Best Car Web értesülései szerint már idén tavasz végén, nyár elején bemutatkozhat az utód, majd legkésőbb szeptemberben globális forgalomba kerülhet a szériaváltozat.

Korábban felmerült, hogy a Land Cruiser átáll a Toyota moduláris padlólemezére, és a kiszivárgott információk és képek alapján ez részben igaz. Számos elem – így vélhetően a futómű, a hajtásláncok és az elektronikai tartalom – valóban a TNGA platform felső kategóriás kiviteleitől származik majd, marad viszont a központi létraváz és az azzal együtt járó, szuverén terepalkalmasság. Ennek része a robusztus összkerékhajtás is, ami kapcsán viszont felmerült egy újabb dilemma.

Egyre biztosabbnak látszik ugyanis, hogy a TNGA platform egyik fontos hozománya egy hibrid hajtáslánc lesz. A Lexus LS 3.5 literes, V6-os benzinmotorja köré épülő, részben elektromos hajtásláncra nagy szüksége lesz a Land Cruisernek, mivel dízelmotort egyáltalán nem kínálnak már hozzá – kivéve néhány kulcsfontosságú piacon, például Ausztráliában. A hatalmas V8-as benzinesről azonban mindenképpen le kell mondaniuk a rajongóknak: a Toyota már korábban utalt arra, hogy a jövőben csak luxusmárkája, a Lexus kínálatában tartja meg a nyolchengeres motorokat.

Addig tehát, amíg meg nem jelenik a kínálatban a hibrid – ez akár 2023-ig is elhúzódhat –, egy 3.5 literes V6-os turbós benzinmotorral lesz kapható, vélhetően szintén a Lexus LS portfoliójából. Amennyiben a Land Cruiser megőrzi az LS konfigurációit, valószínű, hogy csak ehhez a benzinmotorhoz lesz összkerékhajtás – mivel azonban ez teljesen hagyományos, mechanikus rendszer, könnyen adaptálható a Land Cruiser zárható differenciálműves hajtási rendszeréhez. A másik alternatíva egy két villanymotoros, a hátsó tengelyt csak elektromosan meghajtó összkerékhajtású hibrid volna, bennfentes információk szerint azonban ez nem valószínű.

Amilyen modern lesz a hajtáslánc, olyan tradicionális lesz a belső kialakítás – némi kötelező frissítéssel. A kormánykerék például háromküllős lesz, a sebességváltó karja a padlókonzolon kap helyet, akárcsak a terepváltó – ezeket ma már akár nyomógombos vagy virtuális kezelőfelületekkel is kiválthatnák, ám a Land Cruiser vásárlótábora nyilván rosszul fogadná az efféle megoldásokat. Éppen elég lesz megbarátkozniuk az elektromos kézifékkel. Érdekes újítás ellenben az ujjlenyomat-leolvasóval egybeépített motorindító nyomógomb: így a jármű elindításával együtt a felhasználó személyes beállításai is aktiválhatók.

Fontos újdonság továbbá, hogy a Gazoo Racing állítólag a Land Cruiserre is kiterjeszti tevékenységeit – igaz, motortuning nélkül, tisztán az optikai elemekre koncentrálva, esetleg megtoldva egy feszesebb futómű-beállítással. Az orosz oldal későbbre ígért további kémfotói valószínűleg sok mindenre választ adnak majd.

Magyarországon az új Citroën C4 és Ë-C4 – 100% ËLECTRIC

Az új C4 és az új ë-C4 – 100% ëlectric egyedülálló és merész stílusával a kompakt ötajtósok szegmensében teljesen új koncepciót képvisel.

A jellegzetesen magas és határozott felépítésű modell az ötajtósok eleganciáját és dinamizmusát a SUV modellek néhány erőt és karaktert sugárzó megoldásával egyesíti. Az áramvonalas sziluetten olyan jellegzetes Citroën márkajegyeket találunk, mint az új V alakú első és hátsó LED-es fényszórók, melyek egy összességében karakteresebb, erőteljesebb és dinamikusabb új stílusról árulkodnak. 

A technológiai elemekben gazdag, otthonos utastér kellemes, komfortos és modern utazási élményt nyújt. Akarosszériaszíneknek és színcsomagoknak köszönhető 31 külső színkombináció és a hat belső stílusvilág segítségével minden ügyfél a saját képére formálhatja autóját.

  • A CITROËN ADVANCED COMFORT® PROGRAM ÚJ ELEMEI

Az új C4 és ë-C4 – 100% ëlectric a Citroën Advanced Comfort® program teljesen új értelmezését nyújtja: a legtöbb változaton szériafelszerelésként kínált és a fedélzeti komfort minden aspektusára kiterjedő, modern értelemben vett kényelmet minden utas egyformán megtapasztalhatja.

progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztés® és az Advanced Comfort ülések (Feel Plus változattól széria-, Feel változaton opciós felszerelés) jóvoltából kivételesen kényelmes az utazás.

A fedélzeti élet kényelméről a bőséges helykínálat, a Best in Class hátsó térdtér, az ötletes tárolóhelyek és a Feel Plus változattól szériában elérhető Smart Pad Support Citroën™ tablettartó gondoskodnak. Az utóbbi egy műszerfali tárolófiókkal is kiegészül, így az első utas biztonságosan tudja tárolni, rögzíteni és használni a tabletjét.

A nagy ablakfelületek, a meleg hangulatú anyagok és az elektromosan nyíló panoráma napfénytető (Shine és Shine Plus szinten opciós felszerelés) jóvoltából a beltérben uralkodó megnyugtató hangulat és fényviszonyok a lélek nyugalmát is biztosítják.

Az autó használatát akár 20 vezetéstámogató rendszer teszi kényelmesebbé, köztük a második szintű félautonóm vezetési rendszer, a Highway Driver Assist (a Shine Plus változaton széria-, Feel, Feel Plus és Shine szinten automata váltó mellé opciós felszerelés). A modell kínálatában 6 kapcsolódási technológia szerepel, ilyen például a színes kijelzős digitális műszercsoport mellett szériában kínált 10’’ érintőképernyő vagy az új C3-ról és a C5 Aircross SUV-ról már ismerős ConnectedCAM Citroën®, mely a legtöbb változaton opcióként rendelhető.

Az új ë-C4 – 100%-ëlectric még ennél is tovább megy: az ë-Comfort jegyében csendes és zökkenőmentes működést, valamintkönnyű, élvezetes és gondtalan használatot biztosít.

  • VÁLTOZATOS, KOMPLETT KÍNÁLAT

Négyféle felszereltségi szint

  • Feel: a jól felszerelt belépő változat a 18” kerekek és az első LED-es fényszórók és ködfényszórók révén igényes megjelenést, a progresszív hidraulikus ütközőelemekkel® ellátott felfüggesztésnek, a hátsó parkolóradarnak, a kétzónás automata légkondicionálónak és a 10” érintőképernyővel ellátott Citroën Connect digitális rádiónak köszönhetően pedig kényelmet biztosít.
  • Feel Plus: a Citroën modellek legendás kényelmét biztosító számtalan felszerelés: Advanced Comfort ülések, színes kijelzős head-up display, Top Rear Vision funkcióval rendelkező tolatókamera, Citroën Connect Nav online navigációs rendszer, Citroën Smart Pad Support tablettartó és műszerfali tárolófiók. A 18” könnyűfém keréktárcsák még karakteresebbé teszik a modell a megjelenését.
  • Shine: gazdag technológiai felszereltségű szint olyan funkciókkal, mint a kulcs nélküli nyitás-zárás-indítás, a Stop & Go funkciós adaptív sebességszabályozót tartalmazó Drive Assist csomag (csak automata váltóval szerelt autókon) és a 2-es szintű Biztonság csomag.
  • Shine Plus: a kifinomult és high-tech megoldásokban bővelkedő top kategória: Hype Black belső stílusvilág fűthető első ülésekkel, hifirendszer és második szintű félautonóm vezetést biztosító Highway Driver Assist.
  • SZABADON VÁLASZTHATÓ ERŐFORRÁS: TISZTÁN ELEKTROMOS, BENZINES VAGY DÍZELMEGHAJTÁS 

Az új C4 és új ë-C4 – 100% ëlectric gazdag kínálatában öt motor-váltó kombináció szerepel. Az ügyfél háromféle hatékony és nagy teljesítményű erőforrás közül választhat: a tisztán elektromos, a benzin- vagy a legújabb generációs Euro 6d dízelmotor mellett is leteheti a voksát. 

  • 136 LE (100 kW) villanymotor automata váltóval (350 km1 WLTP szerinti hatótávolsággal) a Feel, Feel Plus, Shine és Shine Plus változaton, 
  • PureTech 130 LE S&S BVM6 benzinmotor a Feel, Feel Plus és Shine változaton,
  • PureTech 130 LE S&S EAT8 benzinmotor a Feel, Feel Plus, Shine és Shine Plus változaton,
  • PureTech 155 LE S&S EAT8 benzinmotor a Shine változaton,
  • BlueHDi 130 LE S&S EAT8 dízelmotor a Feel, Feel Plus, Shine és Shine Plus változaton.

A motorkínálat tovább bővül az év során.

Amennyiben az Innovációs és Technológiai Minisztérium 2021-ben is a tavalyival azonos feltételekkel írja ki az elektromos autók vásárlására vonatkozó támogatást (11 millió forint alatti kedvezményes vételár, 2,5 mFt támogatás) az új ë-C4 100% ëlectric kiemelkedő kényelmével és gazdag felszereltségével az elektromos piac egyik favoritja lehet.

Az új ë-C4 100% ëlectric Feel felszereltségű modellje 10 799 000 Ft-os kedvezményes ártól kapható. 
A modell főbb felszereltsége Feel változat esetén:

  • Akár 350 km hatótáv (WLTP)
  • Gyorstöltés: 80%-os töltöttség 30 perc alatt
  • Komfortfutómű progresszív hidraulikával (PHC®)
  • Aktív sávtartó asszisztens
  • Sebességtartó és -korlátozó automatika
  • Táblafelismerő és sebességhatárajánló rendszer
  • Hátsó parkolószenzorok
  • LED nappali menetfény – V alakban 
  • Automata légkondicionáló aktív szenes szűrővel
  • 10″ digitális érintőképernyő, hangfelismeréssel, Mirror Screen funkcióval, Bluetooth-szal
  • 18″ gyémántvágott könnyűfém felni
  • 7,4 kW-os fedélzeti töltőrendszer (egyfázisú)
  • ELEKTROMOBILITÁS A KÉNYELEM JEGYÉBEN

Az új ë-C4 100% ëlectric a modern, csúcstechnológiára épülő elektromos autózás jelképe, amely a kényelem és a sokoldalúság szolgálatában áll: ez az ë-Comfort világa. A C5 Aircross Hybrid SUV, az AMI, az ë-Jumpy és az ë-SpaceTourer után az új ë-C4 is tökéletesen nyugodt utazási élményt nyújt a mindennapokban: védve az út és a külvilág zajaitól, teljes csendben, szinte védőburokban utazunk, minden külső zavaró hatást kiszűrve. Az elektromos autózás minden akadályt elhárít, az utasok derűs buborékban ülnek. A haladás zajtalan, az autó zökkenőmentesen indul és gyorsít, kényelmes és egyszerű vezetni, finom a felfüggesztés, puhák az Advanced Comfort ülések, semmiféle vibrálást nem érezni, a kijelzők és a vezérlők használata könnyű és ergonomikus – minden a fedélzeten utazók kényelmét szolgálja.

Az elektromos autózással a kényelem ë-Comfort osztályba lép, hiszen:

  • Nincs CO2-kibocsátás, így megfelel az ügyfelek környezetvédelemmel kapcsolatos elvárásainak.
  • Nincs zaj és kellemetlen szag, így városban is tökéletes az érzékszervek nyugalma.
  • Nincs vibrálás, hirtelen meglódulás, sebességváltás, így zökkenőmentes és sima az utazás.
  • Azonnal rendelkezésre áll a nyomaték, így élvezetes a vezetés.
  • távolról is beprogramozható szolgáltatások révén nyugodttá válnak a mindennapok.
  • A használati költségek alacsonyak.
  • A 100%-BAN ELEKTROMOS AUTÓZÁS ZÖKKENŐMENTESSÉGE

Az új ë-C4 100% ëlectric motorja CO2-kibocsátás nélkül működik, hatótávja a WLTP rendszer szerint 350 km1. Azon felül, hogy a 100%-ban elektromos autózás kellemes élmény, nem jár CO2-kibocsátással és alacsonyabb használati költségeket jelent, az új ë-C4 100% ëlectrickel behajthatunk a korlátozott autóforgalmú belvárosi zónákba is, amelyekből egyre gyakrabban tiltják ki a belsőégésű motorral szerelt autókat.

Az új ë-C4 100% ëlectric  elektromos motorja kiemelkedően dinamikus és energikus: teljesítménye 136 LE, 260 Nm-es nyomatéka azonnal rendelkezésre áll a sima, zökkenőmentes gyorsításokhoz. Sport üzemmódban 9,7 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h sebességre, végsebessége pedig 150 km/h. Az elektromos motor 400 voltos lítiumion akkumulátorának kapacitása 50 kWh. 

Az új ë-C4 100% ëlectricben Brake (motorfék) vezetési mód is működik, amely anélkül lassítja az autót, hogy a fékpedálra lépnénk, így segít növelni a hatótávot. A rendszer ugyanis visszanyeri a lassításkor és fékezéskor felszabaduló energiát(ellentétben a belsőégésű motorokkal), ezzel tölti az akkumulátort, így nő a hatótáv.

A középkonzolon elhelyezett üzemmódválasztóval különböző vezetési módok között válogathatunk. Az Eco, a Normal és a Sport üzemmód eltérően vezérli a hűtő- és fűtőberendezést és az effektív teljesítményt. A vezető maga választhat a sportosabb és a környezetkímélőbb stílus között.

A teljes nyugalom érdekében az akkumulátorra – az eredeti kapacitás 70%-áig – 8 év vagy 160 ezer km garancia jár.

  • OPTIMALIZÁLT TÖLTÉSI IDŐ AZ EGYSZERŰ HASZNÁLAT VÉGETT

Az akkumulátor újratöltésének időtartama: 

  • 4-es módozat, nyilvános töltőállomáson: 100 kW-os gyorstöltő segítségével az akkumulátor 10 km/perc sebességgel tölthető, ami kiemelkedő a szegmensben. 30 perc alatt 80%-os töltöttség érhető el.
  • 3-as módozat: otthon, a 11 kW-os Wall Box segítségével az akkumulátor háromfázisú kábellel 5 óra alatt tölthető fel (11 kW-os fedélzeti töltő esetén).
  • 2-es módozat: eseti igényekre, otthon, az akkumulátor 16 amperes Green’up™ Legrand töltővel 15 óra, szabványos hálózati kábellel pedig 24 óra alatt tölthető fel.

töltés egyszerűségét szolgálja az is, hogy előre, távolról beprogramozható, időzíthető. Ezzel adott esetben az elektromos áram költségén is csökkenthetünk (éjszakai áram). Az időzítést az autó érintőképernyőjén vagy a My Citroën alkalmazásból oldhatjuk meg. A töltés maga is egyszerű: a töltőnyílás könnyen elérhető, a kábeleket pedig a csomagtér padlója alatt tárolhatjuk. A töltőnyílás körül különböző színek jelzik a töltés aktuális állását, amelyről egyébként távolról, a My Citroën alkalmazásból is kérhetünk információt. 

  • INTUITÍV KEZELŐSZERVEK 

Az elektromos modellek bevezetésével párhuzamosan a Citroën arra is gondol, hogy világos és intuitív, könnyen leolvasható, értelmezhető és használható kezelőszervekkel segítse a vezetőt. A cél egyszerű: a vezető kapcsolódjon szorosan az autóhoz, tudja kihasználni a modern meghajtás előnyeit, egyszerűsödjenek az ember-gép interakciók – mindezt azért is, hogy az új ë-C4 100% ëlectric  a modern otthon egyfélekiterjesztése legyen, intuitív, játékos és magas színvonalú. A műszerfalon ezért speciális digitális kijelző áll a vezető rendelkezésére, amely minden pillanatban tájékoztat a töltöttségről és a hatótávról. 

Az érintőképernyőn egyetlen gombnyomással elérhető speciális oldalak jelenítik meg a rendszer működését, vagy az időzített töltés állapotát. Töltés közben megjelenik a képernyőn a teljes töltöttségig hátralévő idő (óra + perc), az eddigi töltéssel elért hatótáv (km) és a töltöttség foka (%).

A CITROËN ADVANCED COMFORT® PROGRAM ÚJ FEJEZETE

  • A CITROËN ADVANCED COMFORT® PROGRAM

A Citroën Advanced Comfort® program a márka átfogó koncepciója, amelynek keretében valamennyi új modell készül. A program alapja a kényelem új, modernebb, egyben racionálisabb megközelítése. Az új C4 és az új ë-C4 100% ëlectric  a program 4 pillérére épülve konkrét, sokoldalú, globális kényelmi megoldásokat kínál az ügyfeleknek.

  • Az utazás kényelme: az autó megvédi az utasait a zavaró külső tényezőktől, például a felfüggesztés vagy a hangszigetelés révén; mindenki védőburokban érezheti magát.
  • fedélzeten töltött idő kényelme: tágas terek, hasznos tárolóhelyek, okos elrendezés könnyíti az utasok életét.
  • lélek kényelme: az információk elrendezése, az adott pillanatban szükséges és hasznos információk megjelenítése, a megnyugtató beltéri hangulat csökkenti a vezetőre nehezedő mentális terhet, így nyugodt lelkiállapotot biztosít a vezetéshez.
  • használat kényelme: az autó és a berendezések használata zökkenőmentes, köszönhetően az intuitív technológiai megoldásoknak, a mindennapokban hasznos vezetéstámogató rendszereknek és az autó számos olyan rendszerének, amely a digitális világhoz való kapcsolódást segíti az utasok számára.
  • PROGRESSZÍV HIDRAULIKUS ÜTKÖZŐELEMEKKEL ELLÁTOTT FELFÜGGESZTÉS®: REPÜLŐSZŐNYEGEN UTAZUNK

Az új C4 és az új ë-C4 100% ëlectric  is megkapta a Feel felszereltségi szinttől kezdve a C4 Cactusban és a C5 Aircross Hybridben alkalmazott megoldást, a progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott Citroën felfüggesztést®, amely hihetetlenül kényelmessé teszi az utazást, valóban azt az érzést kelti, mintha repülőszőnyegen ülnénk. A rendszer nemcsak az utazási kényelemre van jótékony hatással, hanem az autó dinamikájára és a vezetési élményre is. 

A Citroën egyedülálló innovációjának célja, hogy hatékonyan kiszűrje az út okozta rázkódást. Ez a törekvés nagyon kedves a márka ügyfelei számára, a legújabb fejlesztés pedig a Citroën teljes szakértelmének és tapasztalatának kiteljesedése. A futómű kényelme 100 éve része a márka örökségének, ehhez ragaszkodnak az ügyfelek, mert ezt a piacon sehol máshol nem találják meg. 

Az új felfüggesztés kifejlesztése során 20 szabadalmat védett le a márka. A rendszer működési elve igen egyszerű: míg a hagyományos futómű lengéscsillapítóból, rugóból és mechanikus ütközőelemből áll, a progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztésben két hidraulikus ütközőelem kap helyet, a két végállásnál, a ki- és berugózott állapotnak megfelelően. A felfüggesztés az igénybevételtől függően így két ütemben működik:

  • Kismértékű be- és kirugózásnál a rugó és a lengéscsillapító együtt szabályozza a függőleges mozgásokat, anélkül, hogy szükség lenne a hidraulikus ütközőelemek igénybevételére. Az ütközőelemek alkalmazása lehetővé tette a mérnökök számára, hogy szabadabban kezeljék az autó kilengését, ami olyan érzetet kelt, mintha az autó átsuhanna az úthibák felett. Ezt nevezzük repülőszőnyeg-hatásnak.
  • Nagymértékű be- és kirugózásnál a rugó és a lengéscsillapító együtt dolgozik a hidraulikus ütközőelemekkel. Ezek fokozatosan lassítják a mozgást, megakadályozva ezzel a kemény ütközéseket a végállásoknál. Egy hagyományos mechanikus ütközővel ellentétben, amely elnyeli az energiát, de annak egy részét visszaveri, a hidraulikus ütközőelem elnyeli és szétszórja az energiát. Így nincs visszapattanó hatás, az utasok az út zökkenéseitől védve utaznak.
  • ADVANCED COMFORT ÜLÉSEK – UTAZZUNK A SAJÁT NAPPALINKBAN

Az új C4 és  az új ë-C4 100% ëlectric  széles, hívogató ülései azonnal elcsábítják az utasokat, kényelmet, kellemes hangulatot, védelmet nyújtanak, mintha csak a saját kedvenc fotelünkben utaznánk, távol az út zavaró körülményeitől. A magas felépítésnek köszönhetően az ülések pozíciója is magasabb, mint a versenytárs modelleké, ezért az utasok messzebbre látnak, nyugodtabban utaznak.

A Citroën egyedülálló újításaként az Advanced Comfort ülések először a C4 Cactus-ban, majd a C5 Aircross SUV-ban jelentek meg, a középső felszereltségi szinttől szériafelszereltségként. A megoldás az új C4-ben és az új ë-C4-ben az Urban Grey, a Metropolitan Grey, a Metropolitan Blue, a Hype Black és a Hype Red beltéri csomagokkal érhető el, és négy ponton nyújt maximális kényelmi szolgáltatásokat:

  • Vizuális kényelem: az ülések párnázottsága jól látható, az egyéni jelleget látványosan erősítik a márka modelljeire – például a GS-re vagy a BX-re – jellemző mintázatú díszvarrások.
  • Az ülés kényelme: a vastagabb, 15 mm-es töltőanyag puha, első érintésre kényelmes.
  • Az utazás kényelme: az ülések középső részén lévő új, nagy tömörségű töltőanyag jól tartja az utasok testét hosszú utazások alkalmával is, hosszabb idő után sem süpped be kellemetlenül, és több éves használat után sem öregszik el.
  • A testtartás kényelme: az ülések vonalvezetése, a széles ülőpárnák és háttámlák jól támasztanak, az első ülések elektromosan, magasságukban is állíthatók, deréktámasszal szereltek (opcionális felszereltség), valamint elöl és hátul is széles, kényelmes oldalsó és középső könyöktámaszok állnak rendelkezésre.

A maximális fedélzeti kényelemhez, a védőburokban utazás érzéséhez járul hozzá a fűthető első üléseken használható extraként elérhető masszázsfunkció.

  • OKOS TÁROLÁSI LEHETŐSÉGEK MINDEN UTAS SZÁMÁRA

A tervezéskor különös figyelmet fordítottak a tárolási megoldásokra. A Citroën Advanced Comfort® program alkalmazásával a lehető legnagyobb helyet sikerült felszabadítani, így az utastérben nem kevesebb, mint 16 különböző tárolórekesz áll rendelkezésre, melyek űrtartalma összesen 39 liter. Az elöl és hátul egyaránt elérhető, nyitva tartható vagy szükség szerint zárható tárolókkal még egyszerűbbek lesznek a mindennapok.

  • Az első utas számára kivételes tárolási lehetőségek nyílnak:
    • Smart Pad Support Citroën abszolút világújdonság. Egy olyan levehető, de masszív, praktikus, a műszerfalba illesztett konzolról van szó, amelybe két rögzítő segítségével teljes biztonsággal rögzíthetünk Apple iPad Air 2 és Samsung Tab A 10,5’’ készüléket, illetve egy univerzális rögzítővel bármilyen egyéb tabletet. A rögzítő a második felszereltségi szinttől érhető el.
    • Műszerfal-fiók: az utassal szemben elhelyezkedő, gombbal finoman nyitható tágas fiók, amely speciális, fekete grafikával díszített csúszásgátló bevonatot kapott. A fiókban a tablet vagy más egyéb tárgy is biztonságosan tárolható.
    • Tágas kesztyűtartó a fiók alatt: nagyon mély és könnyen nyitható.
  • A magas és széles középkonzolon rengeteg hely szabadult fel tároláshoz:
    • Tágas rakodó a konzol elülső részén, amelyben szürke-fekete díszítésű csúszásgátló réteggel borított csúszófedél segítségével rejthetjük el a fontos tárgyakat, de a fedelet magát is használhatjuk tárolóként.
    • Vízszintes tároló a középkonzolban, amelyben telefonunkat tárolhatjuk, és 2 USB-csatlakozó segítségével tölthetjük is. A két USB-csatlakozó közül az egyik Type-C szabványú.
    • Kis tároló a sebességváltó kar előtt, apró tárgyak elhelyezésére.
    • Nagy középső tároló, dupla pohártartóval és zárófedéllel.
    • Tágas tárolórekesz a középső könyöklő alatt.
  • A hátul utazók számára : 
    • Pohártartók és tárolórekesz a hátsó üléspad lehajtható könyöklőjében (beltérhangulattól függő opció)
    • Térképtartó zseb az első ülések háttámláján. (beltérhangulattól függő opció)
  • Az utasoknak saját széles, mély tárolója van az első és a hátsó ajtókban.
  • A LEGMAGASABB SZÍNVONALÚ HELYKÍNÁLAT

Egy kompakt ötajtós legyen sokoldalú, hiszen sok családban ez az egyetlen autó van. Az új C4 és az új ë-C4 100% ëlectric  külső méretei – hossza 4360 mm, magassága 1525 mm – megfelelnek a kategóriában megszokottnak, mert ez szükséges ahhoz, hogy a mindennapokban fürge és könnyen manőverezhető legyen, belső tere ugyanakkor igen tágas. Ez elsősorban a 2670 mm-es tengelytávnak köszönhető, amely a kategória egyik legnagyobbja, és amelynek egyik legjótékonyabb hatása a kiemelkedő, 198 mm-es lábtér a hátsó ülések előtt. Az 1800 mm-es külső szélesség a szegmens átlagának felel meg, és tökéletes helyet biztosít 3 utas számára a hátsó sorban. Az utastér szélessége vállmagasságban 1380 mm, könyökmagasságban pedig 1440 mm. 

tágas, 380 literes csomagtér könnyen rakodható, mivel a küszöb alacsonyan van (715 mm) és sík. A széles ajtónyílás és az egyenes vonalak a kategória közepére pozícionálják az új C4-et és az új ë-C4 100% ëlectric -et, amelyek minden igényhez képesek igazodni. Praktikus megoldás, hogy a csomagtér padlója két pozícióban rögzíthető, így szekciókra osztható a tér, és teljesen sík padló alakítható ki akkor, ha a hátsó üléstámlát lehajtjuk. A padlót akár ferdén is rögzíthetjük, így könnyebbé válik a pakolás. Az új ë-C4 100% ëlectricben a csomagtérpadló alatt külön tárolót kapnak a töltőkábelek, de más tárgyakat is tárolhatunk itt. Szintén okos megoldást jelentenek a csomagtér oldalaira szerelt kampók, amelyekhez például táskát rögzíthetünk, vagy a síalagút (beltérhangulattól függően), amelyben különösen hosszú, keskeny tárgyakat szállíthatunk.

  • IGAZI VÉDŐBUROK

Nagy hangsúlyt kapott a tervezés során a hangszigetelés: elsősorban a gördülési és aerodinamikai zajokat szűrték ki, melynek eredményeként az utasok kivételesen hatékony védőburokban utazhatnak, a külvilág és az út zavaró tényezőitől tökéletesen elszigetelve. A motorblokk szigetelése is különleges figyelmet kapott. Az új ë-C4 100% ëlectricben természetesen teljes a csend, semmilyen vibráció és zaj nem zavarja a nyugodt utazást. 

Az új ë-C4 100% ëlectric 18 collos, gyémántfényű Crosslight könnyűfém felnijét kifejezetten arra fejlesztették ki, hogy javítsa a vibrációs komfortot.

Az Arkamys hangrendszeren kívül az új C4-ben és az új ë-C4 -100% ëlectricben is elérhető a 8 csatornás Hi-Fi rendszer, amelynek központi hangszórója a műszerfal tetején helyezkedik el, míg az első és a hátsó ajtókban mélyhangú hangszórókat (woofer) találunk, a szélvédő mentén magashangú hangszórókat (tweeter), a csomagtérpadló alatt pedig egy mélynyomót (subwoofer), amelynek köszönhetően a legmegszállottabbak is úgy hallgathatják a zenéjüket az autóban, mintha otthon lennének.

  • FÉNYBEN FÜRDŐ UTASTÉR

A világos utastér a Citroën Advanced Comfort® program egyik alappillére: a 4,35 m² összfelületű ablakok és a puha, meleg hatású anyagok derűs és pozitív hangulatot teremtenek az utazáshoz. A tetőlemez és az oszlopok világos színű bevonatatovább növeli a fényt és az otthonosságot, míg egyes beltéri csomagok (pl. a Metropolitan Blue vagy a Hype Red csomag) élénkebb színeivel egészen más, az autózásban szokatlan hangulatokat tudunk elérni.

Az oldalablakokon és a háromszögablakokon kívüli üvegfelületként az új C4 és az új ë-C4 100% ëlectric is elérhető elektromosan nyitható tetőablakkal, amelynek használatával valóban fürdik a fényben az utastér. A légterelőszerűen nyíló tetőablakhoz sötétítő is tartozik, amellyel pontosan szabályozhatjuk a bejutó fény mennyiségét. Az utastérben így ideális fényviszonyok uralkodnak csukott és nyitott tetőablakkal egyaránt.

LED-es hangulatvilágítás (felszereltségfüggő) éjszaka is kellemessé, megnyugtatóvá teszi az utazást. A fehér háttérvilágítást a műszerfal kezelőszerveiből, valamint az elöl és hátul is megtalálható tetőlámpákból kapja az utastér.

  • TÖKÉLETES HŐÉRZET MINDEN UTAZÁS SORÁN

Az új C4 és az új ë-C4 100% ëlectric a legextrémebb körülmények között is ügyel utasai mindennapi hőkomfortjára. Ennek szellemében az alábbi megoldásokat kínálja:

  • Fűthető szélvédő és kormány, elsőként a Citroën kínálatában,
  • Első ülésfűtés,
  • Kétzónás automata légkondicionáló, amelyet a műszerfali gombokkal és az érintőképernyőn keresztül egyaránt vezérelhetünk,
  • Szellőzőnyílások a középkonzolon a hátsó utasok számára.
  • 20 LEGÚJABB GENERÁCIÓS VEZETÉSTÁMOGATÓ RENDSZER

Az új C4 nem kevesebb, mint 20 legújabb generációs vezetéstámogató rendszert kínál, azaz annyit, mint a C5 Aircross SUV, a Citroën zászlóshajója a vezetést segítő rendszerek területén. Az új C4 és az új ë-C4 100% ëlectric öles léptekkel halad az önvezető autózás felé!

  • A vezetés biztonságát javító rendszerek: úton az önvezető autózás felé
  • Éjszaka is működő automata vészfékező rendszer : Ez az ütközések elkerülésére szolgáló vészfékező rendszer nappal és éjjel egyaránt érzékeli a közelben található fix és mozgó akadályokat, gyalogosokat, kerékpárosokat, járműveket, és szükség esetén automatikusan lefékezi az autót.
  • Ütközésveszély-jelző és ütközés utáni vészfék: A rendszer 30 km/h sebesség felett aktiválódik, és akkor figyelmezteti a vezetőt, ha fennáll annak a veszélye, hogy ütközni fog az előtte haladó járművel. Mindez közvetlenül az automatikus vészfékezés előtt történik, míg maga a vészfék már az esetleges ütközés után lép működésbe, és megállítja az autót, elkerülendő a további ütközéseket.
  • Holttérfigyelő rendszer: A rendszer a külső visszapillantó tükörben felvillanó jelzéssel figyelmeztet arra, hogy egy másik jármű halad autónk holtterében.
  • Véletlen sávelhagyást korrigáló rendszer: Abban az esetben, ha indexelés nélkül lépjük át a szaggatott vagy folyamatos sávjelző vonalat, a rendszer visszakormányozza az autót a sávjába. A vezető megakadályozhatja a visszakormányzást azzal, hogy erőteljesen irányban tartja a kormányt.
  • Adaptív tempomat Stop & Go funkcióval: Figyeli az előttünk haladó autót, és a gáz- és a fékpedál irányításával tartja a vezető által beállított biztonságos távolságot. Ha szükséges, a rendszer kezeli a fék- és a gázpedált is, akár teljesen megállítja, majd újraindítja az autót anélkül, hogy a vezetőnek bármit is tennie kellene. 
  • Highway Driver Assist : A második generációs, félig önvezető autózást lehetővé tevő rendszer a Stop & Go funkcióval ellátott adaptív tempomatot és a véletlen sávelhagyást korrigáló rendszert  kombinálja, azaz vezérli az autó sebességét és iránytartását is. A vezető így részlegesen átadhatja a kormányzást, egyedül arra kell figyelnie, hogy a törvényi szabályozást betartva kezét a kormánykeréken tartsa és figyelje az utat. A rendszerek bármikor kiiktathatók, a kormányzás visszavehető.
  • Coffee Break Alert : Kétórányi folyamatos, legalább 70 km/h sebességű utazás után a rendszer jelzi a vezetőnek, hogy ideje pihenőt tartani.
  • Éberségfigyelő: A rendszer azt figyeli, hogy az autó haladási pályája mennyire tér el az útburkolati jelekhez képest, és a vezető figyelmének lankadása esetén jelez.
  • Táblafelismerő rendszer sebességajánlással: A rendszer felismeri a sebességkorlátozó közlekedési táblákat (továbbá néhány egyéb fontos táblát is, például a STOP táblát és az egyirányú út jelzését), és kijelzi az aktuális korlátozást, a vezető pedig egy mozdulattal beállíthatja a felajánlott sebességértéket a tempomaton.
  • Adaptív fényszóró: A rendszer figyeli a környező forgalmat, és ha a közelben autót érzékel, automatikusan átkapcsol országúti fényről tompított fényszóróra és fordítva.
  • Az utazás kényelmét és biztonságát növelő rendszerek
  • Kulcs nélküli nyitás-zárás indítás: Az autó kinyitásához, bezárásához és indításához elég, ha magunknál tartjuk az elektronikus kulcsot. 
  • Head-Up Display: A vezetéssel kapcsolatos alapvető információk (sebesség, navigációs rendszer jelzései) színesben jelennek meg a vezető látóterében elhelyezett kijelzőn, ami lehetővé teszi, hogy teljes egészében az útra koncentráljon.
  • Elektronikus rögzítőfék: Az autó leállításakor automatikusan bekapcsol, majd elinduláskor szintén automatikusan kienged. A középkonzolon elhelyezett gombbal a vezető bármikor bekapcsolhatja vagy kikapcsolhatja a kéziféket.
  • Parkolóradar: Az első és a hátsó lökhárítóba épített érzékelők által közvetített adatok alapján parkolási manőver során jelzi az autó közelében lévő akadályokat.
  • Tolatókamera Top Rear Vision funkcióval: Hátramenetbe kapcsolva a kamera képe megjelenik a központi kijelzőn. A manőverezést az egyes akadályok közelségétől függően változó színes jelzések segítik, míg az autó mögötti tér 180°-os szögben, felülnézetben látszik. 
  • Vision 360: Hátramenetbe kapcsolva automatikusan aktiválódik, de a vezető is bármikor bekapcsolhatja a kijelzőt, amelyen az autó teljes környezete 360°-os szögben felülnézetben látszik, és a lassú mozgással egyidejűleg folyamatosan frissül.
  • Park Assist : Az aktív parkolássegítő rendszer járdával párhuzamos parkolásnál befelé és kifelé, merőleges parkolásnál pedig befelé nyújt segítséget. A vezető utasítását követően a rendszer felismeri a megfelelő parkolóhelyet és be-, illetve kikormányozza az autót. A vezetőnek csak a gáz- és a fékpedált kell kezelnie. 
  • Visszagurulás-gátló: A berendezés megakadályozza, hogy a jármű emelkedőn elindulva, a fékpedál felengedése után véletlenül visszaguruljon, úgy, hogy 3%-nál meredekebb emelkedőn, a fékpedál felengedésekor 2 másodpercre egyhelyben rögzíti a járművet. 
  • Statikus kanyarfényszóró: A ködfényszóró a kormány mozgásától függően működésbe lép, így a fényszórót kiegészítve kanyarban és kereszteződésben akár 75°-os szögben is képes bevilágítani a látóteret. 
  • Vontatmánystabilizáló rendszer: Az eredeti vonóhoroggal gyártott modelleken elérhető stabilizátor érzékeli az autóhoz elektromos kábellel csatlakoztatott vontatmányt, és ha a vontatott jármű/utánfutó kileng, akkor az első tengely kerekeire egyenként, felváltva adagolt fékhatás segítségével stabilizálja a járművek pozícióját. Ha a billegés továbbra is jelentős, a rendszer csökkenti a motor nyomatékát és mind a négy kereket lefékezi, hogy az autó mihamarabb elhagyja a kritikus sebességtartományt. (Csak benzines vagy dízelváltozatokon elérhető.)
  • 6 TECHNOLÓGIA, AMELLYEL AZ UTAS ÉS AZ AUTÓ FOLYAMATOSAN KAPCSOLATBAN MARAD A DIGITÁLIS VILÁGGAL

Digitális szolgáltatások egész sora gondoskodik arról, hogy az utazás egyszerű, nyugodt, kényelmes és zökkenőmentes legyen. A szolgáltatások – melyek természetesen magukban foglalják az új ë-C4 100% ëlectric világához kötődő ökoszisztémát is – végtelenül egyszerűvé, derűssé teszik az autó használatát azzal, hogy folyamatos összeköttetést biztosítanak a digitális világ és az autó között.

  • 10 hüvelykes érintőképernyőn, amelyet elég éppen csak ujjheggyel érinteni, tudjuk az autó beállításait módosítani, a multimédiás rendszert, a telefont, a klímaberendezést és a navigációt kezelni. Az egész rendszer hangvezérléssel is működtethető. (csak idegen nyelven)
  • vezeték nélküli telefontöltővel a Qi szabvány szerinti készülékeket tölthetjük, mégpedig egy erre a célra kialakított, mágneses indukciós elven működő felületen, a középkonzolon. 
  • ConnectedCAM Citroën® a belső visszapillantó tükörbe épített full HD kamera segítségével fényképeken és rövid videókon rögzíti az autó előtti történéseket, majd a 16 GB kapacitású memóriakártyán rögzíti azokat. Wi-fin keresztül a felvételek okostelefonra menthetők, így elküldhetjük őket emailben, de akár a közösségi hálózatokon is közzétehetjük őket. Baleset esetén a rendszer automatikusan felvételt készít, így nemcsak játékos és szórakoztató, hanem biztonsági funkciója is van. A rendszer  az új C3-ban és a C5 Aircross SUV-ban is elérhető.
  • A Connect Assist Box folyamatosan elérhető, helymeghatározással működő, előfizetést nem igénylő, ingyenes segélyhívó szolgáltatása automatikusan és a segélyhívó gombok megnyomására is a megfelelő segítő szolgálatot küldi a helyszínre. A szolgáltatás segítségével a távolból is „szemmel tarthatjuk” az autót a My Citroën alkalmazáson keresztül (töltés időzítése, utastéri hőmérséklet beprogramozása, töltöttség és hatótáv ellenőrzése, üzemanyagszint és kilométeróra ellenőrzése, az autó pontos hollétének meghatározása).
  • A Connect Nav a legújabb generációs TomTom Traffic 3D navigációs rendszerrel működik, amely valós idejű közlekedési információkat szolgáltat, jelzi a közelben lévő benzinkutakat és az üzemanyagárakat, a parkolókat, az időjárási adatokat és a közeli látványosságokat. A felhasználók minden bizonnyal örömmel vesznek majd olyan szolgáltatásokat is, mint a veszélyzónára való figyelmeztetés.
  • A Connect Play, a Mirror Screen funkció segítségével összeköti a vele kompatibilis Android Auto, illetve Apple CarPlay alkalmazásokat az autóval, így a telefon kijelzőjét teljes biztonságban, az érintőképernyőn figyelhetjük és vezérelhetjük. Az új C4-ben 3 USB-csatlakozó található, így egyszerre többen is tölthetik készüléküket. Két csatlakozót találunk a középkonzol alsó részén (egy Type-A és egy Type-C szabványút), egy Type-A szabványút pedig a középkonzol mögött a hátsó utasoknak.

A KOMPAKT MODELLEK TÖRTÉNELMI ÖRÖKSÉGE

  • KOMFORT ÉS KARAKTER, IMMÁR 100 ÉVE

Az új C4 és az új ë-C4 100% ëlectric a Citroën hosszú és gazdag tapasztalatából született, melyet a kompaktok szegmensében 92 év alatt mintegy 12.500.000 eladott autó jelez: a sor a legelső C4-gyel kezdődött 1928-ban, majd jött az Ami 6 és az Ami 8, a GS és a GSA, a BX, a ZX, a Xsara, a C4 (2004-ben és 2010-ben), végül a C4 Cactus. Mind-mind olyan modell, amely örök nyomot hagyott az autózás történelmében, mivel olyan ügyfelek igényeit elégítették ki, akik a „kör négyszögesítését” keresik az autókban: legyen kiemelkedően kényelmes, de egyúttal viselkedjen feszesen az úton, legyen kívül kompakt, belül viszont tágas, legyen egyszerre elegáns és robusztus. Az új C4 és az  új ë-C4 – 100% ëlectric, a Citroën kompakt autóinak 10. generációja, újra divatba hozza azokat az elemeket, amelyek a Citroën savát-borsát adják: André Citroën teremtő szellemét a legelső C4-ben, az Ami 6 és az Ami 8 merész dizájnját, a GS és a GSA legendás kényelmét, a BX úttörő modernitását, a ZX kifogástalan úttartását, a Xsara tágasságát, a 2004-es és a 2010-es C4 technológiai újításait és sokoldalúságát és a C4 Cactus határozott karakterét.

Magyar Suzuki: 15 százalékkal nő az operátorok kezdő bére

Az idei bérfejlesztésben a korábbi évekhez hasonlóan az Üzemi Tanáccsal folytatott konzultáció eredményeképpen év elejéig visszamenőlegesen átlagosan 8 százalékos alapbéremelést hajt végre a Magyar Suzuki Zrt. Az operátorok kezdő bére 15 százalékkal emelkedik 2021-ben. Az elmúlt négy évben az esztergomi vállalat 65 százalékkal növelte a fizikai, 43 százalékkal pedig az irodai dolgozók alapbérét. A vállalat mindemellett teljesítmény alapon 1 havi bónuszt is előirányzott az idei évre, ezen felül a hétvégére eső nemzeti ünnepnapokat úgy kompenzálja, hogy négy extra pihenőnapot ad munkatársainak.

A Magyar Suzuki számára kezdetektől fogva fontos, hogy megfelelő bérezéssel és juttatásokkal elismerje a munkavállalók erőfeszítéseit, nincs ez másképp a vírushelyzetben sem. A jelenlegi munkaidőkeret áprilisban lezárul, és ennek keretében a már kifizetett transzfer napokat – összesen 19 munkanapot – a fizikai állomány esetén a vállalat már nem dolgoztatja le.

Tavaly fontos mérföldkő volt a vállalat életében, hogy novemberben a dolgozók birtokba vehették a 126 férőhelyes Suzuki szállót, mellyel a Magyar Suzuki modern és otthonos lakhatási lehetőséget biztosít a távoli településekről érkező munkavállalók számára. Szintén 2020 őszétől a kollégák napi, ingyenes utaztatásában modern, korszerű buszokra váltott a cég annak érdekében, hogy a munkatársak még kényelmesebben közlekedhessenek otthonuk és munkahelyük között. A vírushelyzet ellenére a szokásos éves munkavállalói egészségügyi szűrések sem maradtak el tavaly. Mindezek mellett továbbra is ingyenesen biztosít a vállalat menüs meleg, illetve hideg étkezést a dolgozói számára.

A Magyar Suzuki immár 30 éve stabil gazdasági szereplő és munkáltató Magyarországon. Az esztergomi autógyártó ma partnereinek, beszállítóinak, valamint a 78 tagú országos márkakereskedői hálózatának köszönhetően hozzávetőlegesen 10.000 munkavállaló megélhetéséhez járul hozzá.

Megújult a Zöld Autószerviz

Teljesen új környezetben, ám a korábbról népszerű szolgáltatásokkal kezdte a 2021-es évet Szerdai Gábor vállalkozása, a Zöld Autószerviz.

Alapvetően a helyszín maga remek, ugyanis Budapesten, a XVI. kerület frekventált helyén, a Rákospalotai határúton találjuk a modernizált és teljesen megújult Zöld Autószervizt.

Több szerelőállással, korszerű szerszám- és gépparkkal, ügyfélcentrikus szemlélettel, gyors határidőkkel, s persze minőségi munkavégzéssel várja továbbra is régi-új úgyfeleit a szerviz.

A Zöld Autószerviz szolgáltatási között folyamatosan szerepel a teljes körű márka- és típusfüggetlen autójavítás, a karosszériajavítás teljes körű kárügyintézéssel, a gumi- és futóműjavítás, valamint a non-stop 0-24 autómentés is.

Természetesen az Autóaddikt folytatja együttműködését a Zöld Autószervizzel 2021-ben is: projektautóink, legfőképp az 1997-es évjáratú W140 Mercedes-Benz S420 fog sokszor megfordulni a műhelyben, ugyanis számos tervünk van az autó további megújulása végett. A procedúráról az eddiekhez hasonlóan beszámolunk majd dedikált rovatunkban.

Megnyújtott Ford Transit alvázas kivitelek a hosszú távú szállításokhoz

A Ford bemutatja a Transit fülkés alváz kivitelének legújabb, nyújtott tengelytávú, kifejezetten a 3,5 tonna össztömeg alatti nemzetközi szállítási igények kiszolgálására kialakított változatát.

Az új, elsőkerékhajtású, nyújtott, alvázas felépítésű modellváltozat kifejezetten nehéz üzemre felkészített erőforrásokkal és hajtáslánccal érkezik; a modell kialakításakor jelentős részben a lengyel, a balti és a közép-európai szállítmányozók igényeit tartották szem előtt, hiszen ezekben az országokban különösen jelentős az igény a nagy kapacitású, de legfeljebb 3,5 tonna össztömegű, ugyanakkor nemzetközi fuvarfeladatokra is alkalmas áruszállítók iránt. 

Ponyvás felépítménnyel az új L5-ös Transit hatalmas rakteret kínál: még a hálóhellyel kiegészített fülkével is tíz Euro raklap fér el rajta, és 950 kilogramm a maximális teherbírása.2

“A hosszú távú közúti szállítás komolyan fejlődik, és hosszú tengelytávú alvázas Transitunkat kifejezetten arra terveztük, hogy a lehető legtöbb árut szállíthassa, ezzel is segítve a gazdaságot és a vállalkozások munkáját,” mondta Bagyó Dávid, a Ford Magyarország haszongépjármű üzletágának vezetője.

Az L5-ös alvázas Transit már elérhető az európai piacokon, és a Ford Minősített Járműátalakító programjában közel 200 gyártó kínál hozzá sorozatgyártású, illetve egyedi tervezésű felépítményeket 13 országban. 

Kivételes raktérméretAz új modellváltozat tengelytávja valamennyi elsőkerékhajtású konkurensénél hosszabb a 3,5 tonnás kategóriában: 4.522 mm. 

A Ford a lengyel Carpol és a Nadwozia Partner cégekkel együttműködve már épített is néhány, kifejezetten nemzetközi fuvarfeladatokra felkészített, ponyvás, hálófülkés kialakítású bemutató-autót.

Valamennyi alvázas, elsőkerékhajtású Transit L5-öst tiszta üzemű, erős és gazdaságos, nehéz üzemi körülményekre is felkészített 2.0 literes, négyhengeres EcoBlue dízelmotor mozgatja 3, alapkivitelben 130 LE teljesítménnyel, és 360 Nm maximális forgatónyomatékkal. A növelt teljesítményű változat 160 lóerős, és 390 Nm-t ad le. Mindkét motorvariáns alkalmas felépítménnyel együtt akár 2.380 kg saját tömegű változatok építésére is, ami különösen alkalmassá teszi őket nemzetközi szállítási feladatok hatékony ellátására.

Mindkét motorváltozathoz hatfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltó kapcsolódik alapfelszerelésként, a kézzel is kapcsolható hatfokozatú automata külön rendelhető. A rendelhető felszerelések listáján nagyméretű, 95 literes üzemanyagtartály is szerepel, így az egyszerre megtehető táv jelentősen megnő, ami kifejezetten előnyös a hosszú távú fuvarfeladatok teljesítésekor.

A vezetőtámogató rendszerek választéka széles; a rendelhető felszerelések listáján elérhető az Adaptív Sebességtartó4 és a Sávtartó rendszer is5. E két felszerelés komolyan növeli a hosszú távú utazások biztonságát, használatukat a független biztonsági minősítő szervezet, az Euro NCAP is ajánlja.

Az L5-ös alvázas változat megjelenésével tovább bővült a Transit modellválasztéka. Az eddigi legnagyobb teherbírású Transit kivitel – 5 tonnás legnagyobb megengedett össztömeggel – már tavaly év végén megjelent a Ford márkakereskedésekben. A Ford, akárcsak a korább öt évben, 2020-ban is vezette az európai haszonjármű-piacot: a Transitból összesen 87.139 darab kelt el a márka 20 legfontosabb európai piacán.6

1A teherbírást a tömeg és a tömegeloszlás is befolyásolja.

2 A maximális hasznos teherbírás a tartozékoktól és a járműkonfigurációtól függően változik. Az adott jármű teherbírását az ajtóoszlopon elhelyezett tábla jelzi

3Az üzemanyag-fogyasztási és CO₂-kibocsátási adatok az átépített járművek homologizációjától függnek, és mértékük a FordEtis WLTP CO₂ Kalkulációs Eszközzel határozható meg.

4 A vezetéssegítő technológiák kiegészítő feladatot látnak el, és nem helyettesítik a vezető figyelmét, döntését, irányítását és a biztonságos autóvezetést. A részletek és korlátok a Felhasználói Kézikönyvben olvashatók.

A vezetéssegítő technológiák kiegészítő feladatot látnak el, és nem helyettesítik a vezető figyelmét, döntését és irányítását

A vállalat 20 legfontosabb európai piaca Ausztria, Belgium, Nagy-Britannia, Csehország, Dánia, Finnország, Franciaország, Németország, Görögország, Magyarország, Írország, Olaszország, Hollandia, Norvégia, Lengyelország, Portugália, Spanyolország, Románia, Svédország és Svájc.

Nissan e-NV200 Winter Camper: belevaló téli kalandok

A téli felfedezéssel együtt járó izgalom érzésétől ihletve, a Nissan egy innovatív és teljesen elektromos e-NV200 Winter Camper [=téli táborozó] koncepció-furgonjával mutatta be a fenntartható kalandozásról szóló elképzeléseit.

Az év egy olyan időszakában, amikor a túrázás és a friss levegőn töltött szabadidős tevékenységek általában menekülési utat kínálnak a mindennapok zaja elől, az e-NV200 Winter Camper alig várja, hogy eggyé váljon a természet csodájával, és újra felfedezhesse a körülöttünk lévő világot. Az izgalmat és a környezeti hatásokat szem előtt tartva tervezett e-NV200 Winter Camper ötvözi az elektromos vezetés izgalmát a szabadságérzettel.

A sok egyedi vezetési és életmódbeli-jellemzővel rendelkező kalandos lakóautó-koncepciót a keményebb terepek uralására találták ki.

Az egyedi Nissan Camper átalakítás széleskörű kiegészítőket kínál, maximalizálva az önellátáshoz szükséges kényelmet és sokoldalúságot. A fedélzeti 220 V-os tápegység könnyen feltölthető a tetőre szerelt napelemek segítségével, míg a beépített kiskonyha, a hűtőszekrény, az összecsukható ágyak és a szigetelt üvegek mindenféle környezetben kényelmessé varázsolják az utazást. A teljes átalakítást egy spanyolországi cég végezte, rajtuk keresztül lehet reprodukálni, ha valaki szeretné megvásárolni. 

A járműveket a kerekekkel kezdve mindenhol optimalizáltak, hogy jobban tudjanak alkalmazkodni a kihívást jelentő terepekhez. Ezáltal az e-NV200 Winter Camper számos tuningfrissítésen ment keresztül, aminek köszönhetően gördülékenyebben halad a durva útfelületeken. A prémium terepjáró gumiabroncsok és a megnövelt menetmagasság optimális tapadást és hasmagasságot biztosít sárban és hóban, míg az 5400-Lumens spotlámpák a jármű elején található megerősített acélrúdra vannak felszerelve, így maximális láthatóságot nyújtanak, amikor a sofőröknek erre leginkább szükségük van.

A széles körben elérhető Nissan Eredeti Tartozék termékcsalád részei (az első és hátsó sárvédők, az ajtó védőburkolatok, az oldalsó rudak és a gumiszőnyegek) tökéletesen kiegészítik a terepjáró arzenált, védelmet és kényelmet nyújtva feladattól függetlenül.

Csak úgy, mint az e-NV200 Evalia, az e-NV200 Winter Camper is nagyban kihasználja a Nissan intelligens és elektromos hajtáslánc-technológiáját. A bevált tápegység az erő és a hatótávolság optimalizált keverékét biztosítja, azonnali nyomatékot és gyorsulást, valamint energiatakarékos technológiákat kínál – beleértve a B-módot és az ECO-módot a fokozott fékezés és a hatékonyabb energiafogyasztás érdekében.

A Nissan számára az elektromos mobilitás nem más, mint hogy izgalmas élményt nyújtsunk azoknak, aki a volán mögött ülnek – miközben fokozottan figyelünk a környezetre gyakorolt hatásra” – nyilatkozta Dmitrij Busurkin, a Nissan Europe vállalati értékesítési és kis- és közepes járművekért felelős vezetője.

Átitatva a kalandvággyal és az elektromos erő izgalmával, a Nissan e-NV200 Winter Camper koncepciója egy optimista előrelépés a jövő felé, hiszen a cél a zéró károsanyag-kibocsátás elérése. Ez a jövőkép és az e-NV200-hoz kapható innovatív tartozékkészlet modellek, egyaránt életre szóló kalandra csábítják a sofőröket és a természet szerelmeseit.

LEGFRISSEBB

[TESZT] Kia Niro 1.6 GDI PHEV Platinum – nagyon élhető, mindennapi...

0
A Kia Niro 1.6 GDI PHEV Platinum újraértelmezi a hétköznapi autózás fogalmát: ötvözi a környezettudatos technológiát a mindennapi használat praktikumaival, mindezt úgy, hogy közben...

TESZTJEINK