Főoldal Blog Oldal: 119

Dacia Sandero, Sandero Stepway, Logan: hazai premier

Néhány éve gondolkodásmód váltás tapasztalható a vevők részéről, az elmúlt év eseményei pedig még inkább arra ösztönözték a járművezetőket, hogy tudatosabb döntést hozzanak autóvásárláskor – úgy a fogyasztás, mint a funkcionalitás terén. A vevők mára egyre pragmatikusabb elvárásokat támasztanak a kiszemelt járművekkel szemben. 

Ezekre az igényekre kínál megoldást a Dacia az Új Sanderóval, Sandero Stepway-jel és a Logannal. Bár külső méreteik szinte változatlanok, üdébb megjelenésük korszerűbb felszereltséget, tágasságot és sokoldalúságot takar. Mindezt ötvözik a Daciától már megszokott megbízhatósággal, a mindennapi használat során szükséges alapvető technológiákkal és a kiemelkedő ár-érték aránnyal.

Ezek a jegyek biztosították elődeik sikerét is, hazánkban a Dacia Sanderoból 1403 darab kelt el 2020-ban, amelyből a Sandero Stepway 51%-ot képviselt (715 darab). A Dacia családi szedánja, a Logan is számottevő érdeklődést generált, tavaly 354 darab talált gazdára. A magyar Dacia várakozásai szerint nagy lesz a kereslet az új modellek iránt, a márkakereskedőktől kapott visszajelzések alapján sokan kifejezetten kivárnak az autóvásárlással azok érkezéséig.

Azt látjuk, hogy a vevők nagyon várják az új modelleket, arra számítunk, hogy markáns növekedést fog eredményezni a Dacia már idei első féléves eladásaiban is” – mondta Wachtler Tamás, a Renault Hungária ügyvezető igazgatója. – Az Új Sandero, Sandero Stepway és Logan a vásárlók igényeire kínálnak megoldást. Cserébe megbízható járműveket kapnak, amelyek rendelkeznek a mindennapos autózáshoz elengedhetetlen technológiákkal és ehhez természetesen kedvező áron juthatnak hozzá”.

A megújult modellek alapját a Renault-Nissan-Mitsubishi Szövetség CMF-B moduláris platformja adja, mely három előnyt is kínál az utasok számára: kisebb zajszintet, egyszerűbb vezethetőséget és jobb úttartást, valamint az új, teljesen elektromos változó rásegítésű szervokormánynak köszönhetően több mint harmadával kisebb erőkifejtést a vezetés során. A modellek emellett az új, idén január 1-től érvényes EURO-6 DFull szabványnak megfelelő motorokkal érkeznek. A motorkínálatot az egyliteres háromhengeres turbós TCe 90, valamint a Sandero esetében elérhető SCe 65-ös motor mellett a Dacia új TCe 100 LPG erőforrása egészíti ki, amely kettős, benzin-LPG üzemmódú, turbófeltöltős, 1 literes háromhengeres egységet jelent hatfokozatú kézi váltóval. A modellek számos új passzív és aktív biztonsági és vezetéstámogató rendszerrel érkeznek, köztük aktív vészfékező rendszerrel, holttérfigyelővel és bővített parkolássegítő rendszerrel. 

Az Új Dacia Sandero megújult, robusztus külsője erős karaktert sugall. Ezt fokozzák a Dacia új, Y-alakú LED fényjegyei is, amely az Új Sandero, Sandero Stepway és Logan esetében mutatkozik be először és amely az összes felszereltségi szinten alapfelszereltség lesz. 

Az Új Dacia Sandero Stepway magabiztos megjelenéssel, emelt hasmagassággal (174 mm), és még hangsúlyosabb crossover jegyekkel hív új kalandra. 

A modellek helykínálata a piaci kategória felső részében megszokott belső tér méretét nyújtja, mind az Új Sandero és Új Sandero Stepway esetében a kategóriájában az egyik legjobb hátsó lábtér áll rendelkezésre. Újdonságként a Dacia kínálatában 2021-ben elektromos napfénytető is elérhető lesz az Új Sandero és Sandero Stepway-ben.

Az ikonikus családi szedán újragondolt változata, az Új Dacia Logan megújult külsővel, és kategóriájának egyik legtágasabb, családi méretű utasterével büszkélkedhet, miközben 528 literes csomagtartója szintén a legnagyobbak között szerepel a B-kategóriás szedánok között. A csomagtérajtó szériában távirányítással nyitható.

Mindhárom modell esetében az alapfelszereltségek közé tartozik az okostelefon tartó, az új műszeregység, automatikus tompított fényszóró felkapcsolás, míg felszereltségi szinttől függően a sebességhatároló és sebességtartó automatika mostantól a kormánykeréken is elérhető. Emellett három különböző szintű multimédia rendszer, Media Control, Media Display illetve MEDIA NAV gondoskodik az akár vezetéknélküli okostelefon-tükrözésről és a különböző vezetéstámogató funkciók beállításainak könnyebb eléréséről.

Az Új Sandero, Sandero Stepway és Logan elődeik szellemének megújult megtestesítői. Továbbra is versenyképes áron érhetők el, minden eddiginél nagyobb hozzáférést biztosítva az ügyfeleknek a piacon a legjobb ár-érték arányú autókhoz. Hazánkban az Új Dacia Sandero 3 399 000 forinttól, a Sandero Stepway 4 349 000 forinttól lesz elérhető 2021 februártól, míg az Új Logan 4 649 000 forintos áron mutatkozik majd be 2021 áprilisában. 

Virtuálisan mutatkozott be az új Jeep 80th Anniversary modellpaletta

Virtuális sajtóesemény keretein belül, az online térben mutatkozott be a vadonatúj, 2021-es Jeep 80th Anniversary modellpaletta.

Különleges a 2021-es esztendő a Jeep számára, a márka idén ünnepli 80. születésnapját. A szabadság és a kalandvágy 4×4-es képviselője 1941-ben indult el világhódító útjára az első sorozatgyártású összkerékhajtású autóval, a legendás Willys MB-vel. A márka folyamatosan növekedett, új termékei révén az évek során neve egybe forrt a terepjárás fogalmával.

A páratlan off-road képességek mellett a folyamatos innováció és a fejlődés egyaránt hozzátartozik a Jeep legendájához. A szakadatlan fejlesztések a márka DNS-ének részévé váltak, hatásuk megjelenik az emblematikus modellek kényelmében, vezethetőségében, valamint a biztonság terén. És mert a legenda folytatódik, a nyolcadik X elérése után a Jeep korábbiaknál is ambiciózusabb tervekkel fordul a jövő felé: vezető szerepre törekszik a fenntartható mobilitás területén.

Az új korszak kezdetét a Renegade 4xe és a Compass 4xe tavalyi bemutatkozása jelezte. A plug-in hibrid modellek lehetővé teszik a károsanyag-kibocsátás nélküli lokális közlekedést, miközben az élvezetes vezetésről gondoskodó fejlett Jeep eAWD rendszer környezetkímélő módon garantálja a kiváló tapadást és a hatékonyságot. Szeptemberi premierjük óta a 4xe változatok elnyerték a vásárlók bizalmát: az érdeklődést mutatja, hogy máris 10 500 érdeklődő választotta a fenntartható mobilitást szolgáló modellek valamelyikét, azaz 2020 utolsó negyedévében minden ötödik Európában eladott Jeep plug-in hibrid volt.

A 80. születésnapot a Jeep teljes modellpalettája jubileumi megjelenéssel ünnepli, az ’80th Anniversary’ néven érkező modellek speciális felszereltséget kapnak. A márka emellett rendezvények sorával emlékezik meg nyolc évtizedre visszanyúló hagyományairól.

Az új 80th Anniversary különleges modellek

A jubileumi év egyik különlegessége az ’80th Anniversary’ változatok piacra lépése. Az ünnepi stílusjegyeket a modellpaletta valamennyi tagja, így a Renegade, a Compass, a Wrangler és a Gladiator egyaránt megkapja. Az új felszereltségi szintként érkező modellek alapját a legnépszerűbb változatok adják, amelyek kivételes kiegészítő felszerelésekkel és látványfokozó elemekkel gazdagodnak.

Elsőként a Renegade ’80th Anniversary’ jelenik meg, míg a márka többi modelljét tavasztól leplezik le a kereskedésekben. Valamennyi jubileumi Jeep megkapja a selyemfényű Gránit-kristály betétes ’80th
Anniversary’ logót, az egyedi varrású, fekete gyémánt-mintás szövet, vagy az opciós fekete bőrüléseket, a magasfényű fekete belső betéteket, valamint az üléseket és a szőnyegeket díszítő logót. A külső megjelenést különleges könnyűfém keréktárcsák teszik teljessé.

A jubileumi változatok felszereltsége szintén kivételes. A 8,4 és 10,1 colos érintőképernyőkön egyedi ’Since 1941’ felirat köszönti a felhasználót, míg a Jeep kiváló összkerékhajtási rendszerének élvezetét az okostelefon-integrációval rendelkező navigációs rendszer, és a LED-es fényszórók fokozzák.

A hajtásláncok kínálata ugyancsak kivételes. Minden modell rendelhető benzin-, vagy dízelmotorral, illetve plug-in hibrid változatban. A benzines erőforrások sorában ráadásul vadonatúj motorcsaládot üdvözölhetünk. Az 1,0 literes háromhengeres, valamint 1,3 literes négyhengeres turbómotorok 120, 130 és 150 lóerős lépésekben kínálnak kifinomult, nyomatékos és hatékony hajtási alternatívát, akár hatfokozatú kézi, akár hatfokozatú duplakuplungos automata váltóval. A Renegade és a Compass esetében az összkerékhajtású, 190 és 240 lóerős konnektoros hibrid hajtások jelentik a csúcsot, amelyek tisztán elektromos hatótávja akár 50 kilométer is lehet.

A Jeep márka esszenciáját ragadja meg a Wrangler és a Gladiator. Az utóbbi 2021 egyik nagy újdonsága a hazai piacon, amely egyesíti magában a Jeep páratlan terepképességeit és egy pickup sokoldalúságát. A kapcsolható összkerékhajtású, akár első-hátsó differenciálzárral és kiiktatható első stabilizátorokkal rendelkező terepjáró-ikonok hatékony, egyúttal erős hajtásláncunknak köszönhetően bármilyen akadállyal megküzdenek. A Wrangler 272 lóerős kétliteres turbómotorjával, a Gladiator háromliteres, 264 lóerős, 600 newtonméter nyomaték leadására képes, V6-os dízelmotorjával száll szembe a kihívásokkal.

És ez még nem a csúcs! A Wrangler 4xe bebizonyítja, hogy nem csak terepjáróképességekben és teljesítményben, de ezzel párhuzamosan hatékonyságban, valamint fenntarthatóságban is előrébb lehet
lépni. A két elektromotor-generátort, a nagyfeszültségű akkumulátort és a nagyteljesítményű kétliteres turbómotort magában foglaló hajtáslánca összesen 380 lóerős teljesítményt kínál, amelyet nyolcfokozatú automata váltón keresztül juttat el a kerekekhez.

Ezzel a kialakítással a Jeep ikon valaha készült legfejlettebb hajtáslánca mutatkozik be. Használata akár 50 kilométernyi, teljesen elektromos, lokálisan károsanyag-kibocsátás nélküli közlekedést tesz lehetővé. Az elektromotor folyamatosan, fordulatszámtól függetlenül elérhető hatalmas nyomatéka ugyanakkor még kiegyensúlyozottabb terepjáróvá teszi a Wranglert.

A modell 2021-ben új felszereltségekkel, így például előre tekintő kamerával, és a Rubicon változat esetében Offroad+ üzemmóddal jelentkezve segíti a közúti és terepes közlekedést. Ezen felül idén elsőként érhetők el a Rubicon változathoz a karosszéria színére fényezett sárvédők, tetők és félajtók.

Múlt, jelen, jövő

A világ alaposan megváltozott mióta az első Jeep 1941-ben legördült a gyártósorokról. Másképp éljük a mindennapokat, más elvárásokat fogalmazunk meg, és a Jeep az elmúlt nyolc évtizedben mindvégig következetesen alkalmazkodott az újdonságokhoz. Egyvalamiben azonban jottányit sem engedett. A márka maradt, és mindig is marad, amire született: a szabadság, a kaland, a hitelesség és az élmények megtestesítője.

A Jeep nyolc évtizedes történetét úttörő újítások, technológia megoldások sora jellemzi. A Willys MB-t 1949-
ben követte a négykerékhajtású Willys Wagon, és jelenlétével kijelölte az utat napjaink SUV kategóriája
számára. Nyomában járva 1963-ban megszületett a Wagoneer, az igazi prémium SUV.

A legújabb fejezetet a plug-in hibridek párosa, a Renegade 4xe és Compass 4xe nyitotta meg. Újabb lépés a magyar piacon nyáron megjelenő Wrangler 4xe bemutatkozása. Ez a vadonatúj ikon teljesen elektromos hajtásával sikeresen teljesítette a Sierra Nevadában található Rubicon Trail-t. Leküzdötte a világ egyik legnehezebb, a Jeep saját modelljei fejlesztésekor mérceként használ tereppályáját, és ezzel bebizonyította, hogy méltó nyolcvan esztendeje útnak induló elődei örökségére.

Hardcore terepjárók fejlesztésébe kezdene a Lexus

Ha a vásárlók igénye találkozik a döntéshozók szándékával, az merőben új terepre terelheti a Lexust – szó szerint. Felmerült ugyanis, hogy a márka robusztus szabadidőjárműveit komoly terepalkalmassággal kellene felruházni, és habár hivatalos döntés még nem született a kérdésben, iparági hírek szerint az érintettek nem csak elvi síkon vették fontolóra az ötletet.

Ha csak néhány évvel ezelőtt megpróbáltuk volna definiálni a luxus fogalmát, egészen más válaszokat kaptunk volna, mint ma. A rohamosan változó világban a kedvünk szerint eltölthető idő lett a legnagyobb kincs, az anyagi javaknál fontosabb és értékesebb a tudat, hogy a magunk urai vagyunk, hogy szabadon rendelkezhetünk néhány óra, nap vagy hét felett.

Ez hatványozottan érvényesült 2020-ban, egyéb időtöltési lehetőségek hiányában ugyanis rendkívül módon felértékelődött a természet, mint a szabadidős programok ideális, nagy befogadóképességű helyszíne. Mozi vagy színház helyett kirándulni járunk, a zsúfolt tengerpartoknál pedig sokak számára vonzóbbá vált egy hegyvidéki sátorozás, kilométerekre mindenkitől.

Ezzel párhuzamosan világszerte reneszánszukat élik a valódi, hamisítatlan terepjárók, amelyekkel nemcsak az elvakult offroaderek, de egyre gyakrabban az átlagos emberek is örömmel letérnek a kitaposott útról. A jelenlegi trendek azt mutatják, hogy a piac messze van még a telítődéstől – ellenkezőleg, az újonnan érkezőknek is bőven jut hely és esély a kibontakozásra.

Optimálisak tehát a körülmények ahhoz, hogy a Lexus is megpróbálkozzon a szegmensben. Annál inkább, mert az Európai Unión kívüli piacokon két olyan típus is szerepel a portfoliójában, amelyek közvetlenül a világ egyik legnagyobb hagyományokkal rendelkező terepjárójára, a Toyota Land Cruiserre vezethetik vissza vérvonalukat. „A milliószor bizonyított összkerékhajtási rendszerrel felszerelt, alvázas szerkezetű Lexus GX és Lexus LX modellek tökéletes kiindulási alapot jelentenek egy keményvonalas terepjáró megépítéséhez”– emlékeztet a szerencsés alaphelyzetre Andrew Gilleland, a Lexus észak-amerikai tevékenységeinek vezetője.

A feladat ugyanakkor rendkívül összetett, hiszen egy Lexus modellnek akkor is meg kell felelnie bizonyos elvárásoknak, ha az övvonalig sár vagy víz borítja a karosszériáját. „A márka ügyfelei nemcsak városi crossover modellekre vágynak, ugyanakkor ilyen esetekben igenis le kell mondani bizonyos kényelmi funkciókról ahhoz, hogy igazán közel engedhessük magunkhoz a természetet. Üzletileg életképesnek tartom, magánemberként pedig lelkesen támogatom az ötletet, hogy a Lexus valódi terepjárókkal bővítse a kínálatát” – nyilatkozta az Automotive News-nak Gilleland, hozzátéve, hogy „az elmúlt évben akkora volt a kereslet az alvázas, valódi terepalkalmassággal rendelkező terepjárók iránt a kontinensen, hogy a Lexus is komolyan mérlegeli egy (vagy több) ilyen hangolású modell fejlesztését.”

Persze nem kell az alapokról kezdeni mindent: a japán prémium márka az elmúlt évek folyamán már demonstrálta, hogy pontosan érzi a kihívás lényegét, és meg is tud felelni annak. A 2019 nyarán debütált GXOR tanulmányautót expedíciós túrajárműnek álmodták meg, majd ennek nyomán egy fél évre rá elkészítették a GX Overland típust. Tavaly ősszel pedig egy terepralira, méghozzá a kizárólag hölgyek számára kiírt Rebelle ralira építettek offroad versenyautót, Lexus J201 Concept néven. A hírek szerint a GXOR adhatja a fejlesztés alapját.

Continental Mobilitási Tanulmány 2020: a járvány alatt nőtt a privát közlekedés jelentősége

A privát közlekedés jelentősége nagyot erősödött a koronavírus-járvány hatására, mivel a másokkal történő érintkezés csökkentése érdekében sokan a saját autójukkal való utazást választják.

Ezzel szemben a tömegközlekedés, illetve a telekocsi szolgáltatások terén világszerte komoly visszaesés tapasztalható. Többek közt ezekre a témákra világít rá a nemrég megjelent, 2020-as Continental Mobilitási Tanulmány. A felmérés keretein belül a neves társadalomkutató intézettel, az infassal (Institute for Applied Social Sciences) együttműködésben végeztek reprezentatív felméréseket az emberek mobilitási szokásairól Németországban, Franciaországban, az Egyesült Államokban, Japánban és Kínában.

Dr. Ariane Reinhart, a Continental igazgatótanácsának emberi kapcsolatokért és fenntarthatóságért felelős tagja az alábbiakat nyilatkozta a tanulmány megállapításaival kapcsolatban: „A Continental Mobilitási Tanulmányának eredményei azt mutatják, hogy globális szinten igény van a személyes mobilitásra. A koronavírus-járvány ideje alatt pedig ez az igény még jobban felerősödött.” Majd Dr. Ariane Reinhart hozzátette: „Tekintettel a jelenleg fennálló, sürgető klímahelyzetre, a fenntartható, és mindenekelőtt szén-dioxid-semleges globális közlekedési megoldások most még fontosabbak. A beszállítóipar egyik legátfogóbb fenntarthatósági ütemtervével rendelkező technológiai vállalataként a Continental kulcsfontosságú hozzájárulást képes nyújtani számos személyes közlekedéssel kapcsolatos területen. A célunk az, hogy karbonsemleges mobilitást legkésőbb 2050-re elérjük.”

A járvány egyik eredménye a személyes közlekedés irányába mutató egyértelmű tendencia

Franciaországban és Németországban a válaszadók 80 százaléka beszélt arról, hogy a koronavírus-járvány alatt megváltoztatta napi mobilitási szokásait. 81 százalékkal az Egyesült Államokban is hasonló viselkedésbeli változás figyelhető meg. Azonban a legnagyobb átalakulás Ázsiában történt: Japánban az emberek 88 százaléka módosította közlekedési szokásait, amíg Kínában ez az érték a 93 százalékot is elérte.

Noha a krízishelyzet ideje alatt sokak számára jelentősen csökkent az utazás mértéke, nagy mennyiségben érkezett válasz azzal kapcsolatban, hogy az emberek gyakrabban használják autóikat. Ez különösen Kínára igaz, ahol a megkérdezettek csaknem fele jelezte, hogy többször ülnek autóba. Ha megnézzük, hogy a nagyvárosi régiókban többen vettek részt a reprezentatív felmérésben, akkor ez az adat kimondottan szembetűnő. A sűrűn lakott Németországban, amely viszonylag kiterjedt tömegközlekedési hálózattal rendelkezik, a megkérdezettek negyede használt gyakrabban autót, mint a járvány kitörése előtt. Még Franciaországban is, ahol a mozgás szabadságát, és ezáltal a közlekedést is különösen szigorúan korlátozták, a lakosság 16 százaléka utazik a korábbinál gyakrabban személygépkocsival. Németországban (23 százalék), az Egyesült Államokban (22 százalék), és Japánban (21 százalék) is hasonló tendencia figyelhető meg.

A koronavírus-járvány a személyes mobilitás fokozódásához és ennek következtében a forgalom sűrűségének további növekedéséhez vezet az öt vizsgált országban. „A prediktív fedélzeti szoftverrel ellátott modern járművek ma már fontos részét képezik az emberek közlekedési szükségleteire kínált megoldásoknak. Ezek a járművek biztonságos és hatékony módon juttatják el az utasokat a kívánt úti célhoz. A Continental ezeket az intelligens megoldásokat képviseli” – mondja Dr. Ariane Reinhart.

A személygépkocsik mellett a kerékpárok használatát is tovább növelte a koronavírus-járvány. 34 százalékos emelkedést mutatva ez a növekedés Kínában a legmagasabb, amelyet Németország követ a maga 21 százalékával. A tömegközlekedésben azonban már más a helyzet, a német megkérdezettek fele utazik kevesebbet tömegközlekedési eszközökkel, mint korábban, Kínában és Japánban pedig több mint az emberek fele vallott így. Érdemes megjegyezni, hogy az Egyesült Államokban 56, Franciaországban pedig 48 százalék semmilyen változást nem léptetett életbe a busszal, vagy vonattal való közlekedés kapcsán. Kínában, Japánban és Németországban ezt csak a megkérdezettek harmada mondhatta el magáról.

Felmerül a kérdés, hogy vajon ez a tendencia a krízishelyzet után is folytatódni fog-e. A Continental 2020-as Mobilitási Tanulmánya erre enged következtetni: Japánban és Németországban a válaszadók 6 százaléka, az Egyesült Államokban pedig 15 százaléka mondta el, hogy autót vásároltak, illetve közép és hosszú távon terveznek autót vásárolni a koronavírus-járvány következményeinek tükrében. Ezzel a kijelentéssel Kínában, ahol az autótulajdonosok aránya még mindig jelentősen kisebb, az emberek 58 százaléka értett egyet. Az is figyelemre méltó, hogy Kínában a megkérdezettek a többi országhoz képest nagyobb arányban vettek igénybe utazásmegosztó vagy telekocsi szolgáltatásokat, illetve támaszkodtak autóbérlésre a járvány ideje alatt. 

Elmondható, hogy a vizsgált országokban az autót használják a legtöbben a mindennapi közlekedésre. Az Egyesült Államokban, Németországban és Franciaországban a felmérésben résztvevők több mint fele ül autóba naponta, vagy szinte naponta, emellett pedig az emberek harmada autózik legalább egyszer egy héten. A két fenti állítást Kínában 43 és 41 százalék mondhatja el magáról, ami hasonlóan magas arány, viszont kevesebb a napi, vagy szinte napi szinten történő autós közlekedés a fejlett nyugati országokhoz képest. A Japán megkérdezettek mindössze harmada vallotta azt, hogy naponta, illetve egy héten legalább egyszer használja autóját, emellett pedig 13 százalék nyilatkozott úgy, hogy teljességgel felhagytak a vezetéssel. 

Konklúzió

A koronavírus globális terjedésének következtében a napi mobilitási szokások világszerte jelentősen megváltoztak. Az emberek kerülik a tömegközlekedést, a buszokat, vonatokat, illetve az utazásmegosztó szolgáltatásokat is az egész világon, Ázsiában még komolyabban, mint Európában. Mindebből a privát közlekedés kerül ki nyertesen, a saját tulajdonú személygépkocsik és kerékpárok váltak a legnépszerűbb közlekedési eszközökké.

A Continental Mobilitási Tanulmány

A Continental technológiai vállalat 2011 óta készíti el rendszeres időközönként a Continental Mobilitási Tanulmányt különböző kulcsfontosságú témákkal a fókuszban. A 2020-as Continental Mobilitási Tanulmány a jelentés hatodik kiadása, és Németországban, Franciaországban, az Egyesült Államokban, Kínában és Japánban érdeklődik a mobilitás különféle aspektusairól. Az első szakaszban, 2020 szeptemberében, három kontinens öt országában tettek fel kérdéseket a lakosságok reprezentatív mintáinak.

Az elektromos járművekkel kapcsolatos elvárások és megközelítések mellett a felmérés a koronavírus-járvány hatására fellépő, a mobilitásban történő változásokkal is foglalkozott. A vírus terjedésének megállítását célzó intézkedések átmenetileg nagymértékben csökkentették a közlekedést az összes vizsgált országban, mivel a lakosságoknak szigorú lezárásokkal kellett szembenézniük. Ugyanakkor sok ember viselkedése megváltozott, amit még a korlátozások enyhítése után is megtartottak, azzal együtt, hogy a mobilitás lassan visszatér a megszokott formájába. A kutatás eredményei sajátos változásokra hívták fel a figyelmet a viselkedés, a hozzáállás és az elvárások terén.

A 2020-as Mobilitási Tanulmány a Continental, valamint a felmérést 2011 óta támogató infas piac- és társadalomkutató intézet közös munkájának gyümölcse.

Hogyan lehet megtalálni a megfelelő befektetési szolgáltatót?

A mai világban a befektetési szolgáltatók óriási választékával lehet találkozni, éppen ezért rendkívül fontos megtalálni az Ön számára legmegfelelőbbet.

A befektetési szolgáltató tulajdonképpen az Ön számár a kaput jelenti a piacokra történő belépéshez, és ebből kifolyólag képesnek kell lennie arra, hogy végigvezesse Önt kereskedési útján, és információkat és eszközöket biztosítson az Ön számára a kereskedési élmény javításához. Függetlenül attól, hogy még mindig a piacok csínját-bínját tanulja, vagy pedig egy tapasztalt kereskedő, a befektetési szolgáltatónak képesnek kell lennie arra, hogy megfeleljen az Ön egyedi igényeinek, és ne egyszerűen csak egy mindenki számára megfelelő megközelítést adjon a kereskedéshez. Talán a legfontosabb emberi minőségi tulajdonság, amire szüksége lesz egy befektetési szolgáltató esetében, a megbízhatóság. Valójában, ennek kell lennie az első dolog, amit Önnek figyelembe kell vennie, amikor először választ befektetési szolgáltatót vagy egy új befektetési szolgáltatót keres. A megbízható befektetési szolgáltatói platformok jelen áttekintésében néhány fontos szempontot veszünk szemügyre, amikor a megfelelő befektetési szolgáltatót keressük.

Határozza meg igényeit

Mindenek előtt fontos, hogy számba vegye, mire van szüksége egy befektetési szolgáltatóval kapcsolatban. Ha még mindig a megfelelőt kutatja, érdemes egy olyan befektetési szolgáltatót keresnie, aki lelkesen foglalkozik az oktatással, és különféle oktatási forrásanyagokkal, például cikkekkel vagy videókkal szolgálhat Önnek, s ezáltal bővítheti az Ön ismereteit a kereskedésről és a pénzügyi piacokról. Abban az esetben, ha Ön tapasztalt kereskedő, akkor érdemes lehet, hogy új befektetési szolgáltatója rendelkezzen olyan specifikus instrumentumokkal, amelyek érdeklik Önt, vagy olyan speciális eszközökkel, amelyek lehetővé teszik a kereskedési stratégiájának testreszabását, például elemzési diagramok vagy forex kereskedési szignálok, részvény kereskedési alkapmazás. Mindez az Ön igényeinek és annak függvénye, hogy melyik befektetési szolgáltató felel meg legjobban az Ön elvárásainak, ezért fontos, hogy teljes mértékben tisztában legyen ezekkel, még mielőtt elkezdené a keresést. Miért nem kezdi azzal, hogy összeállítja a kívánt funkciókat, jellemzőket és azokat az instrumentumokat, amelyekkel a kereskedést tervezi? Így egy tiszta képet kap majd arról, hogy mire számíthat.

A megbízható befektetési szolgáltató megtalálása

A következő lépés, amit tenni kell, hogy felülvizsgálja a megbízható befektetési szolgálatók platformjait. Ha egyszerűen online CFD befektetési szolgálatókat keresne, valószínűleg nagyon hosszú listára bukkanna, azonban nehéz megmondani, hogy ezek közül melyik megbízható. A megbízhatóság rendkívül fontos a befektetési szolgáltató kiválasztásakor, hogy megbizonyosodhasson arról, hogy pénzeszközei jó kezekben vannak, és megbízható támogatási forrással rendelkezik, ha szüksége van rá. Megbízható befektetési szolgáltató megtalálásának folyamata magában foglalja a befektetési szolgáltató szabályozottságának ellenőrzését is. A szabályozott befektetési szolgáltatóval történő kereskedés azt jelenti, hogy a befektetési szolgáltató magas szintű normákat és szabályokat követ, azokat amelyeket a szabályozó testület az Ön biztonságának biztosítása érdekében állított fel. Ha vitás helyzet állna elő, akkor Önnek van kihez fordulnia, hogy segítsen a vitás helyzet tisztásában. Úgy gondoljon a befektetési szolgáltató szabályozásra, mint egyfajta biztosításra.

Mi az FCA szabályozás?

Az egyik ilyen szabályozó testület az Egyesült Királyság Pénzügyi Szabályozó Hatósága (FCA). Mi az FCAszabályozás? Az egyesült királyságbeli FCA célja a fogyasztók védelme és a piac integritásának fokozása a pénzügyi piacok szabályozásával , valamint a pénzügyi szolgáltatásokat igénybe vevők előtérben tartásával. Az iFOREX megbízható befektetési szolgáltató, több éves mélyreható tapasztalattal rendelkezik a pénzügyi piacokon, amelyet az egyesült királyságbeli FCA engedélyezett és szabályoz annak érdekében, hogy ügyfeleiknek nyugalmat biztosítsanak és megvédjék érdekeiket. Az Egyesült Királyságbeli FCA-hoz hasonló nyilvántartásba vétel fontos az olyan befektetési szolgáltató számára, mint az iFOREX, aki ügyfélközpontú működési módot tart fenn, mivel ez lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy biztonságban érezzék magukat abban a tudatban, hogy befektetési szolgáltatójuk minden szempontból megbízható, ha a biztonságról van szó.

Mérje fel a lehetőségeit

Miután talált egy szabályozott befektetési szolgáltatót, akiről úgy gondolja, hogy megfelelő lehet az Ön számára, akkor a következő lépés az, hogy megnézze, mit kínál a befektetési szolgáltató, és hogy ezek az ajánlatok megfelelnek-e az Ön igényeinek. Például az iFOREX több mint 900 CFD instrumentumot kínál, a vezető márkák részvényeitől kezdve egészen a felső globális indexekig, az áruk széles választékával, a népszerű devizákkal és az ETF-ek lenyűgöző listájával. A sokféle kereskedhető instrumentum mellett, az iFOREX számos kereskedési eszközzel is rendelkezik, az élő diagramoktól kezdve a kereskedési szignálokig, a piacokra vonatkozó riasztásokig, a beépített kockázatkezelési eszközökig,és még sok minden másig. A kereskedési eszközök mellett, az iFOREX változatos oktatási forrásanyagokat kínál, hogy az alapoktól a bonyolultabb témákig szélesítse az Ön ismereteit a kereskedési témakörök széles skálája kapcsán.

Íróasztal mellől vagy mobiltelefon használatával?

A könnyű használat és a kényelem terén, az iFOREX az innovatív forex asztali és mobil változatát egyaránt kínálja, a részvény kereskedési alkalmazás platformján keresztül. Az asztali platform könnyen elérhető bármely számítógépről, miközben a letisztult iFOREX mobilalkalmazás, amely Android és iOS eszközökhöz is egyaránt elérhető, ugyanazokat az előnyöket kínálja – a kereskedési eszközöktől kezdve a beépített oktatási anyagokig -, így Ön útközben nyithatja, zárhatja, és figyelemmel kísérheti ügyleteit, ezáltal soha nem tud kihagyni egy kínálkozó lehetőséget sem.

Könnyű kezdés

Miután Ön felmérte a befektetési szolgáltató tulajdonságait, a következő lépése egy demó számla megnyitása lenne, amely remek módja annak, hogy a befektetési szolgáltatót úgymond egy tesztvezetésre vigye, hogy lássa, hogyan működik a platformjuk, és abban is segít döntést hozni Önnek, hogy vajon csatlakozni kíván-e vagy sem. Rengeteg hasznos információra tehet szert a megbízható befektetési szolgáltatási platformok áttekintéséből, ebből kifolyólag a demó számlák értékes eszközzé válnak, amelyek lehetővé teszik a kereskedést anélkül, hogy a tényleges pénzét költené, valamint bejuthatna a kiválasztott platformra és kitapasztalhatná, anélkül, hogy ténylegesen kockáztatná pénzeszközeit.

A lényeg nem más, mint: támogatás

Tehát elvégezte a megbízható befektetési szolgáltatási platformok áttekintését, megvizsgálta a szabályozást és megkapta a választ arra, hogy mi az FCA-szabályozás az Egyesült Királyságban, és talált egy forex, részvénykereskedési alkalmazásplatformot, amelyhez csatlakozni szeretne. Csak egy utolsó tennivaló maradt az Ön számára: bizonyosodjon meg arról, hogy nagymértékű ügyfél-támogatásra számíthat-e. Akár ha Ön még a kereskedési út elején tart , vagy akár már egy tapasztalt kereskedő, eljön az idő, amikor kérdései lesznek, és éppen ezért rendkívül fontos, hogy ezekre a kérdésekre kielégítő válaszokat kapjon. Az iFOREX-nél a kiváló ügyfélszolgálat része annak, amilyen cégként mi létezünk a világban. Célunk, hogy minden ügyfelet tudással ruházzunk fel attól a piallanattól kezdve hoyg csatlakozik hozzánk, és több nyelvterületen is külön ügyfél-támogatást kínálunk annak biztosítása érdekében, hogy minden esetleges aggodalmát figyelembe vegyük.

Szeretne többet megtudni az iFOREX-ről? Csatlakozzon még ma, és használja ki az olyan kereskedési szakértővel történő valós idejű személyre szabott képzésünk előnyeit, aki segíthet megválaszolni az Ön kereskedési útja során felmerülő kérdéseket, és elősegítheti az Ön saját tempójában történő haladását.

VIBHS Financial Limited társaságot az Egyesült Királyságban a Financial Conduct Authority a 613381. sz. hivatkozási szám engedélyezte és szabályozza. Angliában és Walesben korlátolt felelősségű társaságként van bejegyezve a Companies House-nál 08279988 -as cégjegyzékszámon.

Az iFOREX csapata együttműködött a dokumentumban szereplő anyagok előállításában, és az ebben a dokumentumban szereplő anyagok semmilyen esetben sem tekinthetőek – sem kifejezetten, vagy hallgatólagosan, sem közvetve vagy közvetlenül – pénzügyi eszközre vonatkozó befektetési tanácsnak, ajánlatnak, vagy befektetési stratégiára vonatkozó javaslatnak. A CFD összetett eszköz, és a tőkeáttétel miatt a hirtelen veszteség jelentős kockázatával jár. Ennél a szolgáltatónál a lakossági befektetői számlák 57.83 %-án veszteség keletkezik a CFD-kereskedés során. Fontolja meg, hogy érti-e a CFD-k működését és hogy megengedheti-e magának a veszteség magas kockázatát. Kérjük vegye figyelembe: A múltbeli teljesítménymozgások számításai a határidős ügyleteket reprezentálhatják és nem pedig a mögöttes eszközt. Teljes jognyilatkozat: https://www.iforex.hu/legal/article-disclaimer

Peugeot: a villanyautókra voksol a Z-generáció

A Peugeot széles körű piackutatást végzett általános iskolás gyerekek körében, hogy kiderítse, mit gondolnak a környezet védelméről. Az eredmények hallatán büszkék lehetünk a kicsikre – ugyanakkor véleményük kötelez is bennünket, és az autógyártókat is hogy felelősségteljes döntéseket hozzunk.

Tapasztalt, hozzáértő felnőttként meg vagyunk győződve arról, hogy mindig a legjobb döntéseket hozzuk meg. Eközben azonban néha elfelejtjük, hogy ezekkel gyakran nem csak saját magunk, hanem az utánunk következő generáció életét is befolyásoljuk. 

Az autóipar mára egyértelműen letette a voksát az elektromos közlekedés mellett; gyakorlatilag nem létezik autógyártó, amelynek a kínálatában ne találnánk részben vagy teljesen elektromos üzemű modellt. A nemzeti kormányok, regionális jogalkotók ambiciózus közép- és hosszútávú elképzeléseket vázoltak, tíz, tizenöt vagy húsz évre előre meghatározva a közlekedésben kívánatos energiamixet és megengedhető károsanyag-kibocsátást.

Arra azonban kevesen gondolnak, hogy ez alatt a tíz, tizenöt vagy húsz év alatt átalakulnak a fogyasztói rétegek. A jelenlegi elsődleges fizetőképes réteg, az X generáció helyébe gyermekeik, a Z generáció tagjai lépnek – ők viszont ma még többségükben tanulmányaikat végzik, az általános iskolától a felsőoktatásig. Elképzeléseik vannak, de mivel nem képeznek vásárlóerőt, hangjuk sincs: a legtöbb esetben úgy hozunk tehát döntéseket az ő jövőjükről, hogy nem tudjuk, valójában hogyan képzelik el a saját felnőtt életüket.

Ezt a lehetetlen ellentmondást felismerve a Peugeot úttörő jelentőségű közvélemény-kutatást végzett Nagy-Britanniában: 1250 kisiskolást, 7 és 12 év közötti gyermekeket kérdeztek meg arról, hogy mit gondolnak szüleik fenntarthatóságot érintő döntéseiről. Az eredmények egyértelműek, örvendetesek, ám legalább annyira elgondolkodtatók is voltak.

Kiderült, hogy a szülők többségükben hallgatnak gyermekeikre, ha olyan, hosszú távú, felelősségteljes kérdésekről van szó, mint a környezet védelme. Húsz gyerekből tizenegy (54,8%) arról számolt be, hogy sikeresen terelték szüleiket a környezettudatos magatartás felé, legyen szó a szelektív hulladékgyűjtésről, az energiatakarékosságról, az újrahasznosításról vagy éppen a közlekedésről. 

Ez önmagában is jó kezdet – bár bőven volna még mit javítani a helyzeten –, és különösen ígéretes annak fényében, hogy a gyerekek 72,2 százalékátmegkérdezik a szüleik, mielőtt olyan jelentős beruházásokba fognának, mint az autóvásárlás. (Ezeket a kérdéseket egyébként ellenőrzésként a gyerekek szüleinek is feltették, így igazolva az eredmények hitelességét.) Hogy csak a felmérésben érintett brit piacnál maradjunk, 2020 első tizenegy hónapjában szinte pontosan 700 000 új autót vásároltak magánemberek[1].

Ezt a számot a fenti statisztikákkal összevetve tehát közel 277 ezer háztartásban győzködték a gyermekek szüleiket arról, hogy váltsanak részben vagy teljesen elektromos mobilitásra. 

A hálózatról tölthető (plug-in hibrid és akkumulátoros elektromos) járművek részesedése a 2020-as eladásokból megközelíti a 16 százalékot – ez nyilván kisebb arányban jelentkezik a privát vásárlóknál, és jelentősebben a céges és flotta ügyfeleknél, de jól mutatja, hogy az évek óta tartó folyamat mára komoly lendületet vett: minden két dízelautóra öt alternatív üzemanyaggal hajtott új autó jut.

Ráadásul, ahogy megyünk előre az időben, úgy lesz egyre nagyobb a részben vagy teljesen elektromos járművek aránya: a 7-12 éves gyerekeknek több mint a kétharmada (67,8%) biztos abbanhogy amikor évek múlva megveszik első autójukat, az akkumulátoros elektromos vagy plug-in hibrid lesz.

A Peugeot mindenesetre gondoskodott arról, hogy progresszív gondolkodású szüleiknek ne kelljen addig várniuk. A cég kínálatában már ma számos elektromos és plug-in hibrid modell található, a B-szegmensbe sorolható e-208 és e-2008 villanyautók mellett az e-Traveller családi utazógép is rendelkezésükre áll, míg konnektorról tölthető hibridből széles teljesítmény- és karosszéria-portfolióból válogathatnak a 3008 és 508 modellcsaládokon belül. 

Ami a haszonjárműveket illeti, a Peugeot e-Boxer és e-Expert kínál emissziómentes, kiszámítható és fenntartható szállítási megoldást a felelősségteljes, progresszív szállítmányozók számára. 2021 során pedig érkezik a e-Partner / e-Rifter páros, a családoknak és kisvállalkozásoknak kínálva tiszta alternatívát. És ez csak a kezdet – kérdezzék csak meg gyerekeiket! 


[1] https://www.smmt.co.uk/2020/12/english-lockdown-stalls-november-new-car-market-as-registrations-decline-27-4/

Jóval erősebb és drágább autókat is megver gyorsulási versenyben az új Toyota GR Yaris

Minimális módosításokkal is ütőképes technikának bizonyult a Toyota új hot hatch modellje, remek időket futott egy ausztráliai drag futamon. De kiket győzött le?

Az új GR Yarist azzal a céllal fejlesztette ki a Toyota a Tommi Mäkinen Racinggel együttműködésben, hogy a rali-világbajnokságban szereplő gyári csapat következő versenyutójának a homologizációs alapja legyen. Eredetileg 2020-ban mutatkozott volna be az új GR Yaris WRC a bajnokságban, de a koronavírus-járvány miatt a Toyota elhalasztotta a debütálását, és megtartotta a sokat bizonyított, két gyártói és egy egyéni világbajnoki címet szerzett régi Yaris WRC-t.

Ez a 2017-ben bemutatott versenyautó olyannyira versenyképes a mai napig, hogy a 2021-es szezon első versenyén, a január 21-24. között megrendezett Monte-Carlo-ralin rögtön kettős győzelmet szerzett vele Sébastien Ogier és Elfyn Evans.

A GR Yarisból készített vadonatúj WRC raliautó csak egy év múlva mutatkozik majd be a világbajnokságon, amikor a szabályváltozások miatt már közel 500 lóerős, tisztán elektromos hajtásra is képes plug-in hibrid versenyautók futnak majd a csúcskategóriában. De már hamarabb, idén márciusban is látható lesz a GR Yaris a ralipályákon, igaz nem a vb-n, hanem az ausztrál bajnokságban, ahol a helyi, AP4 szabályrendszernek megfelelő változatát fogja indítani a Toyota Gazoo Racing.

Hiába tervezték ugyanis ralizásra, a GR Yaris remek adottságainak köszönhetően más szakágakban is versenyképes lehet, amint az nemrég egy Knowsley-ben (Ausztrália, Victoria állam) rendezett gyorsulási versenyen is kiderült. A futamra vitt autóra a Maxx Performance tuningcég csak egy kis ellenállású, nyitott sportkipufogó-rendszert szerelt fel, emellett betettek egy K&N sportlégszűrőt, és a 225/40 18-as méretű utcai Michelin Pilot Sport 4 S gumikat nagyobb tapadású, lágyabb és szélesebb 255/35 18-as slick abroncsokra cserélték.

A 261 lóerős, 1,6 literes, háromhengeres turbómotorhoz nem nyúltak, de nem is volt szükség rá, mivel az 1280 kg tömegű GR Yaris már gyári állapotában is kevesebb mint 5,5 másodperc alatt gyorsul fel fel 0-100 km/h-ra, amivel sok erősebb és nagyobb konkurenseket is maga mögé utasít, ahogy azt a versenyen is bizonyította.

Már ezekkel a minimális módosításokkal is remek időket futott a kis Toyota a klasszikus negyed mérföldes (402,33 méteres) távon. Első próbálkozásra 13,38 másodperc alatt érte el a célvonalat, de ahogy a vezető ráérzett az helyes pedálkezelésre, és a gumik is melegebbek lettek, ebből még több mint fél másodpercet le tudott faragni, a legjobb ideje végül 12,84 másodperc lett.

Összehasonlításképp, az utcai autók gyorsulását rendszeresen mérő Carwow toplistáján az 510 lóerős Mercedes-AMG C 63 S kupé 12,8 másodperces idővel áll az összetett ranglista 120. helyén, de például a Yarishoz hasonló összkerekes hot hatch-nek, a 381 lóerős Mercedes-AMG A 45 AMG-nek is (2017-es modell) csak 12,9 másodperc alatt sikerült a negyed mérföldes távot teljesítenie. Érdekesség, hogy a 350 lóerős, szintén összkerékhajtású Ford Focus RS-t könnyedén verte a GR Yaris. A Ford legjobb ideje ugyanis 13,5 másodperc volt a mérések szerint. 

Hamarosan érkezhet az új Toyota Grand Highlander?

 Egy amerikai védjegybejegyzésből derült ki a közelmúltban, hogy a japán autógyártó levédette a Grand Highlander nevet, amely iparági források szerint erős bizonyítéka annak, hogy az évek óta rebesgetett óriás Highlander ötletével komolyan foglalkoznak a Toyotánál.

Bár egy kiszivárgott védjegybejegyzés még nem jelenti automatikusan azt, hogy az adott névvel egy autó biztosan meg is valósul, azonban az esetek kilencven százalékában mégis ez az első jele egy új modell érkezésének. Tény, hogy a Toyota tavaly december 28-án levédette a Grand Highlander nevet az Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegy Hivatalában, ami arra utalhat, hogy a már Magyarországon is kapható felsőkategóriás SUV, a Highlander hamarosan kap egy minden korábbinál nagyobb testvért.

Az autógyártók előszeretettel használják a Grand előtagot olyan modelljeiknél, amelyek hasonló jellegűek, mint egy meglévő, közismert típus, de jóval nagyobbak annál, és több ülést is tartalmaznak. Ilyen volt például a Grand Vitara a Suzukinál, a Grand Scénic a Renault-nál vagy a Grand Cherokee a Jeepnél.

Ennek a névadási logikának azonban némileg ellentmond, hogy a jelenlegi Highlander már alapállapotában sem nevezhető éppen kicsinek, a hossza 4966, a tengelytávolsága 2850 milliméter, felár nélkül jár hozzá a hét teljes értékű ülés, a 180 milliméteres sínen tologatható középső pad, a csomagtere pedig öt üléssel is tekintélyes méretű, 658 literes. Azonban a szabadalmi bejegyzés mögött mégis van ésszerű érv.

Észak-Amerikában, a Highlander fő piacán a Toyota héttagú SUV/crossover kínálatában (C-HR, RAV4, Venza, Highlander, 4Runner, Sequoia, Land Cruiser) ez a középső modell, viszont a három nagyobb közül hamarosan eltűnik a Land Cruiser, amelynek az idén érkező új nemzedékét a tengerentúlon már csak Lexus néven fogják forgalmazni. Ez pedig azt jelenti, hogy az úgynevezett full size crossoverek osztályában a Toyotának csak két modellje lesz elérhető a kontinensen.

Mivel jelenleg ez kategória az egyik legjövedelmezőbb a gyártók számára, szinte biztosra vehető, hogy a legendás terepjáró helyén keletkező űrt fogják majd betömni a Grand Highlanderrel, de az is elképzelhető, hogy a Grand esetleg egy nyújtott tengelytávú karosszériaváltozatra utal. Természetesen még nem kőbevésett tény az új változat bemutatása, azonban a Toyota nem az a gyártó, aki ok nélkül védett le modellneveket, tehát elég nagy esély van rá, hogy a közeljövőben egy óriás „Hegylakót” is viszontláthatunk az észak-amerikai utakon.

A Highlander forgalmazása már elkezdődött Magyarországon

A Comfort felszereltségű alapváltozat 16,7 millió forinttól rendelhető, de ebből még levonható a nagycsaládosok 2,5 millió forintos állami támogatása, amelyet minimum háromgyermekes családok igényelhetnek hétszemélyes új autók vásárlására 2022 végéig.

Már a Comfort felszereltség is tartalmazza a 18 colos könnyűfém keréktárcsákat, a LED fényszórókat, a vezeték nélküli telefontöltőt, az Android Auto és Apple CarPlay okostelefon-integrációt, a fűtött kormányt, az elektromos vezetőülés-állítást, az első ülésfűtést, a digitális hátsó klímavezérlést és a Toyota Safety Sense legújabb változatát adaptív sebességtartó automatikával, és az aktív elkerülő kormányzásra képes, ütközést megelőző biztonsági rendszerrel.

A Volkswagen ID.3 bekerült az Év Autója 2021 díjra jelöltek közé

Az Év Autója döntőjébe került a Volkswagen stílusteremtő, korszakalkotó és környezetbarát kompakt autója, a hazai villanyautó-piacon is egyre népszerűbb ID.3.

A kompakt elektromos autó sikeres történetének újabb állomása, hogy január elején beválasztották az Év Autója (Car of the Year) díj idei döntősei közé. Ha nyer az ID.3, olyan ikonikus modellekkel kerül egy polcra, mint a Passat, amely 2015-ben nyert, a Golf, amely 1992-ben és 2013-ban diadalmaskodott, vagy a Polo, amely 2010-ben lett az év legjobbja. 

A hét versenyben maradt modell 23 európai ország 60 szavazásra jogosult autós újságírójából álló, nemzetközi szakértői zsűri döntésére vár. Két voks Magyarországról érkezik majd, a világ egyik legfontosabb autós díjának a zsűrijében szavaz Gajdán Miklós (Totalcar) és Csikós Zsolt (Speedzone). Mindkét magyar zsűritag benevezte a hetes döntőbe a Volkswagen ID.3-at. 

A díjat 1964 óta évente ítélik oda, a 2021-es Év Autóját március elsején hirdetik ki. A kiírásban minden olyan új gépkocsimodell részt vehetett, amelyet a szavazást megelőző tizenkét hónap során legalább öt európai piacon kínáltak. Ebből a mezőnyből neveztek meg a zsűri tagjai előbb 29, majd 7 modellt. 

A megjelenése óta eltelt szűk másfél évben díjak garmadát zsebelte be a jövőbemutató villanyautó, legutóbb az Év Autója lett Dániában és Németországban, valamint elnyerte a brit sajtó legrangosabb díjait is (Carbuyer, What Car?, Top Gear). A Volkswagen ID.3 itthon is esélyes egy fontos díjra, a modellt a hazai vezérképviselet az Év Zöldautója 2021 díjra jelölte az elektromos autók kategóriában. Döntés és eredményhirdetés ebben az esetben is márciusban várható.  

Volkswagen ID.3

Hatalmas lendülettel érkezett meg a magyar autópiacra a Volkswagen ID.3, amely immár nemcsak Európa, hanem Magyarország egyik kedvenc villanyautója. Az Euro NCAP töréstesztjén ötcsillagosra vizsgázott villanyautó jelenleg nettó 58 kilowattóra kapacitású akkumulátorral és 420 kilométeres WLTP-szerint mért hatótávval kapható. A 204 lóerős villanymotorral szerelt kompakt autó álló helyzetből 100 kilométer/óra sebességre 7,3 másodperc alatt gyorsul fel, végsebessége 160 kilométer/óra, WLTP-szabvány szerinti átlagfogyasztása 15,5 kWh/100 kilométer.

Az új modell a jelenleg elérhető közepes akkupakk mellett hamarosan egy kisebb és egy nagyobb verzióval is elérhető lesz. Az akkumulátortól függően 330, 420 vagy 550 kilométeres hatótávval (WLTP) rendelkező elektromos Volkswagen ID.3 2019-ben debütált a nagyközönség előtt a frankfurti autókiállításon. A kompakt méretű ID.3 hossza 4261, szélessége 1809, magassága 1552, tengelytávja 2765 milliméter, üres tömege 18 mázsa, csomagtartója 385 literes. Egyenáramon alaphelyzetben az autót 50 kW-tal lehet tölteni, de a nagyobb kapacitású akkumulátorok 100, illetve 125 kW-tal is tölthetők.

2021-től hibridek is készülnek majd a Toyota Aygo-t is gyártó Kolin-i üzemben

A korábbi Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) üzem új neve Toyota Motor Manufacturing Czech Republic lett, miután a gyár január 1-én a Toyota kizárólagos tulajdonába került. A Toyota tulajdonába kerültek a TPCA vegyesvállalat csehországi érdekeltségei, a gyártás ugyanakkor tovább folytatódik mindkét cég számára. A Toyota új globális architektúra rendszere, a TNGA ezzel immár az összes európai gyárban működik, a megnövekedett kereslet miatt pedig a Kolin üzem még idén elkezdi a hibrid elektromos autókgyártását is: az első itt készülő hibrid modell az új Yaris lesz.

A 2002-ben a Group PSA (PSA) és a Toyota által alapított, vegyesvállalatként működő TPCA gyártóüzem január 1-től a Toyota Motor Europe (TME) kizárólagos tulajdonába került. Az új cégnevet – Toyota Motor Manufacturing Czech Republic – ugyanezen a napon hozták nyilvánosságra a gyár nyitó ünnepségén, amin részt vett Koreatsu Aoki, a Toyota-üzem elnöke, Martin Peleška, a Toyota Czech Republic igazgatója és Michael Kašpar, Kolin polgármestere. Az új vállalati identitásnak megfelelően az üzem új logót kapott, és a többi európai üzem mintájára TMMCZ néven szerepel majd.

A Kolin üzem az A-szegmensbe tartozó Toyota Aygo, Peugeot 108 és Citroën C1 modelleket gyártotta 2005 óta, és a TMMCZ továbbra is gyártja ezeket a két cég számára. Az üzem az egyik legnagyobb exportőre ezeknek a megbízható, csekély üzemanyag-fogyasztású és alacsony károsanyag-kibocsátású városi autóknak. A több mint 3500 dolgozót foglalkoztató cég a legnagyobb munkaadó a régióban, és a több ezer munkahely mellett a jótékonysági projektek támogatása révén is jelentős hatással van Kolin körzetének fejlődésére az utóbbi 15 évben. A Toyota több mint 4 milliárd koronás befektetéssel bővítette a gyártókapacitást és modernizálta az üzemet. Ez a befektetés lehetővé tette a Toyota új globális atchitektúrája, a TNGA bevezetését, így 2021 második felében elkezdődhet az új Toyota Yaris és a hibrid hajtáslánc gyártása is. 

“A mai naptól üzemünk a Toyota csoport része, ami immár nyolc, kizárólagos tulajdonát képező gyárral rendelkezik Európában. Az autóink iránt tapasztalható kereslet növekedése és az új modell gyártására történő felkészülés miatt február 28-tól három műszakban dolgozik majd az üzem. Az egyik legnagyobb csehországi exportőrnek számító gyár kihasználja az országban működő széles autóipari ellátási lánc kapacitásait.” – fogalmaz az üzem elnöke, Koreatsu Aoki a gyár megnyitása kapcsán.

“A Toyota piaci részesedés tekintetében feljött az ötödik helyre Csehországban. A Kolin mellett fekvő modern üzem teljes átvétele a Toyota részéről és a Toyota Yaris gyártására fordított további befektetések jó hírnek számítanak Csehország számára is.” – teszi hozzá Martin Peleška, a gyár igazgatója.

A Toyota-család jelenléte a TMMCZ mellett is erős Csehországban, hiszen itt működik a nemzeti értékesítő és marketing vállalat (a prágai Toyota Central Europe Czech), a Krupkai Alkatrész Logisztikai és Disztribúciós központ, illetve Toyota és Lexus márkakereskedések kiterjedt hálózata is.

A Kolin üzem melletti elkötelezettségünk világosan tükrözi a Toyota filozófiáját, hogy ott kell az autókat gyártani, ahol értékesítik azokat, mi pedig hosszú távon jelen akarunk lenni az európai gyártásban. A TGNA és a hibrid technológia bevezetése a TMMCZ üzemben összecseng az európai régióban érvényesülő fejlesztésekkel és stratégiánkkal.” – avat be Dr. van Zyl, a Toyota Motor Europe elnök-vezérigazgatója.

LEGFRISSEBB

[TESZT] Kia Niro 1.6 GDI PHEV Platinum – nagyon élhető, mindennapi...

0
A Kia Niro 1.6 GDI PHEV Platinum újraértelmezi a hétköznapi autózás fogalmát: ötvözi a környezettudatos technológiát a mindennapi használat praktikumaival, mindezt úgy, hogy közben...

TESZTJEINK