Főoldal Blog Oldal: 127

Csúcstechnológiát hoz az új DS 4

A C-Prémium kategóriába 2021-ben érkező DS 4 modell a francia luxus és a high-tech találkozása egy merész formatervezésű karosszériában. A DS 4 azok számára készül, akik stílust, letisztultságot, intuitív tehnológiát és vezetési élményt keresnek. Az újdonság többféle ügyfélkört is megcéloz.

A DS 4-et jellemző technológiai megoldások a modellt négy területen is megkülönböztetik versenytársaitól : E-TENSE hajtáslánc, letisztult és digitalizált utastér digitális szolgáltatásokkal, kényelem és vezetési élmény, valamint csúcstechnológiájú világítás.  

Elektrifikáció: E-TENSE hajtáslánc

Az egyik legfontosabb újdonság az EMP2 platform új változata. Ezt a moduláris, többféle hajtásláncot fogadni képes, dinamikus és biztonságos platformot a DS 4 számára fejlesztettük ki.  

A módosított platform számos ponton teszi lehetővé a fedélzeti szolgáltatások javítását, miközben nagyobb szabadságot biztosít a stílus terén, lehetővé téve a szokatlan arányú karosszériaforma kialakítását.

Felépítés

Az EMP2 platform új változatának segítségével sikerült elérni a kívánt arányokat és aerodinamikai mutatókat. A karosszéria/kerék arány teljesen szokatlan a szegmensben és a prémium kategóriában egy atletikus, hatékony karosszériaformát eredményez, amelynek az elülső, a motorházat és a sárvédőket magába foglaló része és a 2. sori padlószintje is mélyebbre került. 

Tömegcsökkentés

Az EMP2 platform új változata új kompozit elemeket és melegen sajtolt szerkezeti elemeket tartalmaz, valamint kompaktabb klímablokk került bele, amely plusz tárolóhelyet szabadít fel.  

Dinamikai és akusztikai jellemzők

Az EMP2 platform új változata egy szinttel tovább viszi a DS Automobiles által megcélzott egyszerre kényelmes és dinamikus hangolást. Az olyan technológiai megoldások mint a hegesztés és a ragasztás kombinálása (majdnem 34 m ragasztócsík és hegesztési pont felhasználása a karosszériaszerkezeten), vagy a teljesen újratervezett felfüggesztés és kormánymű magas szintű vezetési élményt garantálnak.

Tölthető hibrid

A platform fejlesztése során elsődleges cél volt, hogy fogadni tudja az újgenerációs tölthető hibrid hajtásláncot, megőrizve az utastér méreteit. A motortérben egy 4 hengeres 180 LE-s turbómotort találunk, amelyhez egy 110 LE-s villanymotor és egy EAT8 automata sebességváltó kapcsolódik. A rendszerteljesítmény 225 LE. A villanymotort hajtó akkumulátor új, kompaktabb és nagyobb kapacitású cellákat kapott, és hátul, a deformálódó kereszttartó mögött kapott helyet. Az elérhető tisztán elektromos hatótávolság több, mint 50 km (WLTP vegyes ciklus).   

Teljesen digitalizált utastér

DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY egy igazi avantgárd vizuális élmény, amely egy lépés a kibővített valóság felé. Ezzel az új technológiai megoldással a vezetéshez elengedhetetlen információk közvetlenül az útra vetítődnek. Egy optikai trükk segítségével az adatok a szélvédőtől 4 m-re előre vetítődnek ki, 21 ‘’-os átlón követve a vezető tekintetét. A szegmensben ez egyedülálló megoldás. A fontos információk mint a sebesség, a vezetéstámogató rendszerek jelzései, a navigáció, a figyelmeztetések, vagy az éppen hallgatott dal és a bejövő hívások mind az útra vetítve jelennek meg. 

Ez az információmegjelenítési technológia egy teljesen újra gondolt szórakoztató-információs rendszer része, amelynek neve DS IRIS SYSTEM. Az új interfész az okostelefonok ergonómiáját használja egy könnyen használható érintőfelülettel, amely widget-ek segítségével teljesen személyre szabható profilokat használ. A beállítási és megjelenítési preferenciák a beszálláskor betöltődnek. A DS IRIS SYSTEM hanggal és gesztusokkal vezérelhető. A DS avantgárd konstruktőrként az autóipar világán kívül talált olyan partnert, amely képes az ügyfelek számára a lehető legjobb hangfelismerési megoldást biztosítani.  A gesztusvezérlés a középkonzolon található, az ujjainkkal vezérelhető képernyő, a DS SMART TOUCH segítségével történik. Elég egy gesztus, hogy elérjük az előre rögzített funkciókat. A képernyő értelmezi a szokásos mozdulatokat is mint például a zoom, de felismeri a kézírást is. 

A rendszer és a térkép frissen tartása valós időben, felhőből történik. 

Kényelem és dinamizmus

 A DS 3 CROSSBACK, DS 7 CROSSBACK és DS 9 modelleken már elérhető 2-es szintű félautonóm vezetés jelentős fejlesztést kap a DS 4 esetében. A rendszer neve DS DRIVE ASSIST 2.0

Amellett, hogy a rendszer a vezető akarata szerint precízen pozícionálja a gépkocsit a sávon belül, új funkciókat is felvonultat, mint a félautomata előzés, a kanyarsebesség optimalizálás, vagy a sebességtáblák jelzéseire történő előzetes figyelmeztetés.

A DS 4 egyik legerősebb pontja a szegmensben egyedülálló DS ACTIVE SCAN SUSPENSION elektronikusan vezérelt felfüggesztésA szélvédő felső részén elhelyezett kamera előre érzékeli az útegyenetlenségeket és az adatokat egy számítógép felé továbbítja. A négy helyzetjeladó és a három gyorsulásmérő segítségével a rendszer függetlenül kezeli az összes kereket. A kapott információk alapján felkeményíti, vagy felpuhítja a felfüggesztést. Az eredmény optimális kényelem az út állapotától függetlenül.  

A másik technológia, amely megkülönbözteti a DS Automobiles-t versenytársaitól, a DS NIGHT VISION. A rendszer jobban megvilágítja az utat és segít elkerülni a veszélyhelyzeteket. Egy a hűtőrácsban elhelyezett infravörös kamera éjjel, vagy rossz látási viszonyok között, akár 200 m-rel a gépkocsi előtt képes érzékelni a gyalogosokat és az állatokat. A vezető a digitális képernyőn láthatja az utat, de a veszélyek a DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY-en is megjelennek, hogy a vezető mielőbb reagálhasson.

A DS jellegzetes fényei

DS MATRIX LED VISION legújabb generációja még kifinomultabb és még modernebb. A Matrix Beam és a Dynamic Bending Light funkciók egy rendszerben kaptak helyet, ami teljesen egyedi arcot ad a gépkocsinak. 

A DS MATRIX LED VISION fényszórókat továbbra is három LED modul alkotja, amelyek a DS Automobiles identitásának meghatározó elemei : 

A fényszóró legbelső modulja a helyzetjelző. 

A forgó középső modul 33,5°-ban képes elforogni. Megvilágítja az útpadkát és követi tekintetünket a kanyarokban, visszautalva z 1967-es DS kanyarkövető fényszóróira. 

A külső Matrix Beam modul maga a fő fényszóró, amelyet 15 szegmens alkot. Ezek függetlenül kapcsolódnak le és fel, az érzékelt vezetési helyzet függvényében.   

Ezek a fényszórók alkalmazkodnak a közlekedési feltételekhez, a kormány elfordulási szögéhez, a sebességhez és a meteorológiai viszonyokhoz (város, vidék, autópálya, rossz idő, köd). Folyamatos távolsági fénnyel haladhatunk anélkül, hogy elvakítanánk a többi vezetőt. A szélvédő felső részén elhelyezett kamera segítségével az intelligens fényszórók automatikusan igazítják fénynyalábjaikat a közlekedési helyzetekhez és akár 300 m-re képesek vakítás nélkül elvilágítani.

A DS MATRIX LED VISION fényszórókhoz új nappali menetfények kapcsolódnak, amelyek 98 LED-ből állnak. A messziről is felismerhető függőleges nappali fények rendkívül látványos üdvözlőfény funkcióval is rendelkeznek. 

Az utastérben innovatív szellőzőrendszer növeli a kényelmet : a szellőzők rendkívül kompaktak, rácsaik láthatatlanok.

DS AIR egy külön légáramot jelent, amelynek tölcséres diffúzora optimálisan vezeti a levegőt felfelé és lefelé. Kompakt mérete miatt tökéletesen diszkrét és hozzájárul a DS 4 utasterének letisztultságához.   

20 éve az életmentés szolgálatában a Volvo Cars Biztonsági Központja

Átlagosan minden nap összetörnek itt egy vadonatúj Volvót. A központ kulcsszerepet játszott abban, hogy a Volvo Cars a mai napig megőrizze pozícióját, mint a globális autóipar első számú biztonsági szakértője.

A Volvo Cars Biztonsági Központ törésteszt-laboratórium idén ünnepli huszadik évfordulóját. Amikor XVI. Károly Gusztáv svéd király 2000-ben megnyitotta a központot, az a világ egyik legfejlettebb törésteszt-laboratóriumának számított, és sok szempontból még ma is annak tekinthető. 

A központ lehetővé teszi, hogy a Volvo Cars mérnökei folyamatosan kiterjesszék a biztonság határait, és valós közlekedési balesetek tapasztalataiból tanuljanak, közelebb kerülve a vállalat azon célkitűzéséhez, hogy a jövőben senki ne szenvedjen súlyos vagy halálos sérülést új Volvo gépkocsiban.

„A biztonsági iránti elhivatottságunk többről szól, mint hogy megfeleljünk törésteszteken, vagy elérjünk bizonyos minősítéseket” – mondta Thomas Broberg, a Volvo Cars egyik vezető járműbiztonsági mérnöke, aki immár két évtizede dolgozik a vállalatnál. „Arra törekszünk, hogy kiderítsük, hogyan és miért következnek be a balesetek és az azokból fakadó sérülések, és hogy ezen ismeretek birtokában kifejlesszük a megelőzésükre szolgáló technológiákat. Bízunk benne, hogy úttörő munkásságunk nyomán mások is csatlakoznak azon célkitűzésünket, hogy világszerte csökkentsük a halálos kimenetelű közlekedési balesetek számát.”

A Volvo Cars Biztonsági Központ olyan multifunkciós törésteszt-laboratórium, amelyben a Volvo Cars járműbiztonsági mérnökei számtalan forgalmi helyzetet és balesetet reprodukálhatnak, és olyan teszteket végezhetnek, amelyek messze meghaladják a törvényi előírásokat.

A laboratóriumban egy 108 és egy 154 méteres tesztpálya található. A rövidebbik mozgatható, és 0-90 fokos tartományba állítható, így a töréstesztek a legváltozatosabb szögekben és sebességeknél végezhetők el – akár két mozgó jármű között is. A törésteszten részt vevő járművek akár 120 km/óra sebességgel ütköztethetők.

A létesítményben szabad téren végezhetők borulásos vagy útelhagyásos vizsgálatok – utóbbi esetben a járművet nagy sebességgel egy árokba lökik. A Volvo Cars központja rendszeresen biztosít lehetőséget a mentőszolgálatok számára, hogy tökéletesítsék szakértelmüket – mint például idén ősszel, amikor 30 méteres magasságból [DJ(1] ejtettek le új Volvo gépkocsikat, ezzel szimulálva a szélsőségesen súlyos balesetekben előforduló mértékű roncsolódást.

A központ fő épületében hatalmas akadály szolgál a különböző frontális, ráfutásos és oldalirányú ütközéseket szimuláló tesztek elvégzésére. Habár az akadály elképesztő 850 tonnát nyom, légpárnák segítségével szükség esetén áthelyezhető.

Ezen kívül további mintegy két tucat fix vagy mozgatható akadályt vehetnek igénybe a különböző töréstesztek elvégzésére, beleértve azt a jávorszarvast mintázó akadályt, amellyel a hatalmas állattal való találkozás reprodukálható.

A töréstesztek során az autókat, a törésteszt-bábukat és az akadályokat egyaránt olyan szenzorokkal szerelik fel, amelyekkel a Volvo Cars mérnökei részletekbe menően dokumentálhatják az eseménysorozatot. A teszteket tucatnyi ultra nagy felbontású kamera is figyeli, minden lehetséges szögből rögzítve a vizsgálatot.

Mire egy autó eljut a tényleges töréstesztig, több ezer számítógépes törésteszt-szimulációt végeznek el rajta a mérnökök. Az ezek során nyert adatok alapján a Volvo mérnökei még biztonságosabb autókat tervezhetnek.

A vállalat elektromos átállásával párhuzamosan a biztonsági központot az elmúlt évek során felkészítették és felszerelték az elektromos járművek töréstesztjeinek biztonságos elvégzését lehetővé tevő berendezésekkel.

„A Volvo Cars Biztonsági Központban minden elképzelhető baleseti helyzetet képesek vagyunk reprodukálni, majd részletekbe menően kielemezni” – tette hozzá Thomas Broberg. „Rendkívül inspiráló számomra a tudat, hogy minden, teszteléssel és elemzéssel töltött óra közelebb visz bennünket azon célkitűzésünk megvalósításához, hogy nullára csökkentsük az új Volvo gépkocsiban súlyos vagy halálos balesetet szenvedő utasok számát.”

22 kW váltóáramú töltéssel frissül az Audi e-tron modellcsalád

Gyorsabb töltés és még nagyobb kényelem a kormány mögött: az Audi következetesen tökéletesíti e-tron modelljeit. A tisztán elektromos SUV és az e-tron Sportback SUV kupé modellek felszereltsége számos út tétellel bővült.

Váltóáramú töltés: kétszeres kapacitás

Az egyenáramú gyorstöltés mindig is nagy erőssége volt az e-tron modelleknek. Most az Audi a váltóáramú gyorstöltést is lehetővé teszi. Az ügyfelek mostantól az e-tron 55 és az e-tron Sportback 55 modelleket egy második fedélzeti töltővel rendelhetik, amely 11 kW-ról 22 kW-ra növeli a teljesítményt a megfelelő töltőállomásokon. Ez a lehetőség 2021. közepétől az e-tron 50 és az e-tron S modelleknél is rendelkezésre áll majd. A hagyományos mode 3 kábel, amellyel az e-tron modellek a nyilvános töltőoszlopokhoz csatlakoznak már képes a 22 kW töltési kapacitás kezelésére.

Intelligens kapcsolat: az e-tron connect töltési rendszer

Az új connect töltési rendszer, amelyet az Audi otthoni garázsokhoz ajánl, szintén úgy került kialakításra, hogy akár 22 kW töltési kapacitás kezelésére is képes legyen. Háztartási csatlakozó aljzatokhoz készült, így az otthontól távol is használható. Megfelelő otthoni beüzemeléssel képes az e-tron 55 modelleket mindössze 5 óra alatt teljesen feltölteni. A connect töltési rendszer egy 5 colos érintő képernyős vezérlőegységből és egy fali blokkból áll. Wi-Fi internet kapcsolata lehetővé teszi, hogy a myAudi alkalmazáson keresztül irányítsuk illetve az egyes funkciók frissítése is ennek segítségével történik. Az Audi a connect töltési rendszer optimális használatához egy három fázisú, 400 V csatlakozó aljzat használatát javasolja. Kívánságra a helyi Audi kereskedés által javasolt villanyszerelő ellenőrzi a villamoshálózatot és gondoskodik a megfelelő technológia beszereléséről.

Az SMA Solar Technology vagy a Hager Group megfelelő otthoni energiagazdálkodási rendszerével összhangban az e-tron connect töltési rendszer további intelligens funkciókat is kínál. Ilyen például az, amikor az Audi e-tron a háztartásban élő többi fogyasztó igényét is figyelembe véve a megmaradó energiát felhasználva végzi a töltést, elkerülve ezzel az otthoni elektromos rendszer túlterhelését. A töltési rendszer lehetővé teszi az ügyfeleknek, hogy egyedi prioritásokat határozzanak meg, amilyen például a változó árú elektromosáram esetén az olcsóbb völgyidőszakok preferálása a töltéshez. Amennyiben otthon rendelkezésre áll fotovoltaikus (napelemes) rendszer, az autó töltésénél előnyben részesíthetjük az így termelt elektromos áram használatát. A töltéstervezés így figyelembe veszi a napos időszakokkal kapcsolatos előrejelzést. További, az e-tron connect töltési rendszer által kínált extra például a PIN kódos védelem az illetéktelen felhasználók ellen és a töltési energia rögzítése is. 

Új kormánykerék: még nagyobb kényelem az adaptív menetasszisztensnek (Adaptive Cruise Assist) köszönhetően

A továbbfejlesztett kormánykerekek még nagyobb kényelmet kínálnak. A vezetőnek csupán percenként egyszer kell finoman megérintenie az érintésérzékeny karimát, hogy az autó oldalirányú vezetését biztosító adaptív menetasszisztens aktív maradjon. Azonban továbbra is a vezetőé a teljes felelősség a jármű kormányzását illetően. A csúcstechnológiát képviselő rendszer – amely a vezetői segédrendszerek új központi szabályzóegységének (zFAS) adatait használja – képes az Audi e-tron modellt a sáv közepén tartani. Emellett a teljes sebességtartományban gondoskodik a hosszirányú vezérlésről, támogatja továbbá a vezetőt gyorsításnál, fékezésnél, a sebesség vagy a távolság tartásánál és közlekedési torlódások esetén.

Új méret az S modellek számára: 22 colos kerekek

Az Audi e-tron S és az Audi e-tron S Sportback a szériafelszereltség részeként 20 col peremátmérőjű kerekkel érkezik, a 21 col peremátmérőjű kerekek opcionálisan érhetők el a kínálatban. Az Audi Sport GmbH azonban még tovább emelte a tétet, így a fenti modellek 9.5Jx22 col méretű kerekkel is választhatók lettek. A titánium szürke keréktárcsák ötküllős megjelenéssel és fényes felülettel érkeznek.

Az e-tron modellek újdonságai azonnal már rendelhetőek, az ügyfelek ezeket a járműveket az év végétől vehetik majd át.

A MINI a tisztán elektromos meghajtású MINI John Cooper Works modellek koncepcióin dolgozik

A brit prémiumgyártó új járműszerkezeti megoldásai minden korábbinál szélesebb modellpaletta-bővítési lehetőségeket kínálnak, a MINI John Cooper Works modellek által fémjelzett vezetési élmény pedig így károsanyag-kibocsátás nélkül is életre kelhet.

A MINI modellpalettájának fejlesztése az elektromos mobilitás térnyerésére összpontosít és a márkára jellemző vezetési élmény merőben új perspektíváival kecsegtet – új utakat nyitva meg a MINI John Cooper Works modellek előtt is. A brit prémiumgyártó új járműszerkezeti megoldásai arra is lehetőséget teremtenek, hogy az extrém menetteljesítmény és a vérpezsdítő vezetési élmény kettősét a belsőégésű erőforrások mellett a tisztán elektromos hajtáslánc-technológiák is átélhetővé tegyék.

Az elmúlt évtizedben a MINI jelentős lépéseket tett az elektromos mobilitás népszerűsítése felé vezető úton. A MINI Cooper SE Countryman ALL4 plug-in hibrid modell (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,7 – 2,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,1 – 14,0 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 40 – 45 gramm / km) a márka egész éves újautó-értékesítési mutatójának 5 százalékát teszi ki, amely már a tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,8 – 16,8 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) sikeres piaci premierjét követő néhány hónapban a kétszeresére emelkedett. A MINI erre a tapasztalatra építkezve, a jövő járműtechnológiái felé tekintve vágott bele a tisztán elektromos meghajtású MINI John Cooper Works modellek következő fejlesztési fázisába.

„A tisztán elektromos MINI bebizonyította, hogy a márkára jellemző vezetési élmény és az elektromos mobilitás tökéletesen kombinálható” – mondta Bernd Körber, a MINI vezetője. „Itt az idő, hogy a MINI John Cooper Works modellek teljesítmény iránti szenvedélyét hosszú távon fenntartható módon váltsuk valóra. Ezért kezdtük el a tisztán elektromos meghajtású MINI John Cooper Works modellek koncepcióinak kifejlesztését” – tette hozzá.

A tisztán elektromos meghajtású MINI John Cooper Works modellek fejlesztési munkálatai jól példázzák, hogy az elektromos mobilitás a márka jövőjét tekintve is mennyire fontos szempont: a cél a fenntarthatóság, a menetteljesítmény és a szenvedély tökéletes harmóniája.

„A belsőégésű erőforrással szerelt MINI John Cooper Works modellek továbbra is fontos szerepet játszanak modellpalettánkon, hogy teljesítményre éhező rajongóink legbelsőbb vágyait és szükségleteit is világszerte kielégíthessük. A zéró emissziójú maximális teljesítménnyel ugyanakkor megteremtjük annak a lehetőségét, hogy a MINI John Cooper Works modellek egyedi arculatát minden korábbinál színesebbre rajzoljuk” – fogalmazott Bernd Körber.

A „Hiányzol Anyu!” projekt shortlist-re került a Best Event Awards-on

A BMW Group Magyarország támogatásával megvalósított BoLive projekt, a „Hiányzol Anyu!” shortlistre jutott „CSR és nonprofit események” kategóriában az egyik legrangosabb nemzetközi rendezvényes fesztiválon, a Best Event Awards-on.

A 2006-ben alapított Best Event Awards fesztiválra idén a világ 23 országából érkeztek élő rendezvényes és a pandémiának megfelelően online és hibrid kategóriákban nevezések. A rendezvény és Live Communication szakma legrangosabb fesztiválján még nem hirdetettek magyar győztest – shortlist-re is csak egy projekt került eddig –, ezért különösen nagy szó, hogy idén két hazai pályamunka is döntőbe jutott. A „Hiányzol Anyu!” projekt mellett Magyarországról a Special Effects, a Visual Europe Group és a Bo – Live Branding Agency #PowerOfLiveEvents rendezvénysorozatát válogatták még be.

A „Hiányzol Anyu!” a Bo Live anyák napi projektje, mely a BMW Group Magyarország és a MOL Magyarország támogatásával, valamint több tucat hazai rendezvénypiaci szereplő összefogásával valósulhatott meg. A Kreatív Prizma Díján két kategóriában is döntőbe jutott projekt keretében a tavaszi lezárások alatt, ezer személyre szóló anyák napi köszöntőt és ajándékcsomagot szállítottak ki országszerte a szervezők érintés- és díjmentesen azoknak, akik a leginkább rászorultak.

„A BMW Group Magyarországnál mindig is támogattuk az innovatív és kreatív kezdeményezéseket. Örülünk annak, hogy a támogatásunkkal ez a szép és egyedi projekt megvalósult, az pedig külön örömmel tölt el minket, hogy a nemzetközi szakma figyelmét is felkeltette. Szorítunk, hogy a shortlist után díjat is kapjon” – mondta el Pócs Zsuzsanna a BMW Group Magyarország marketingigazgatója.

Jövő év őszén érkezik az akkumulátoros elektromos Toyota PROACE CITY

A részben vagy teljesen elektromos meghajtások vezetője fejlesztőjének számító, Európában már ma is több, mint 50%-ban öntöltő hibrid elektromos autókat értékesítő Toyota sorban mutatja be zéró emissziós modelljeit.

Azt már korábban is tudni lehetett, hogy a még idén év végén megérkező hidrogén üzemanyagcellás elektromos (FCEV) vadonatúj Mirai után jövő tavasszal érkezik a PROACE Electric akkumulátoros elektromos (BEV) áruszállító és PROACE Verso Electric akkumulátoros elektromos személyszállító, illetve a vállalat prémium márkája, a mára kontinensen 95%-ban hibrid elektromos autókat értékesítő Lexus is jövőre mutatja be első akkumulátoros elektromos modelljét, az UX 300e crossovert. A világ legzöldebb autógyártójaként ismert Toyota most bejelentette, hogy a Proace kistestvéréből, a népszerű városi kisáruszállító PROACE CITY és személyszállító PROACE CITY Verso modellekből is készül akkumulátoros elektromos változat, amelyek jövő ősszel érkezhetnek.

A Toyota bejelentette, hogy a PROACE CITY (haszongépjármű) és a PROACE CITY Verso (személyautó) modellekből hamarosan zéró emissziós akkumulátoros elektromos változat is készül, amelyek a Toyota Professional kínálatban jelennek majd meg. A modellből kompakt és hosszú változat, illetve dobozos áruszállító és személyszállító kivitel is lesz, hogy a vevők biztosan megtalálják a számukra ideális járművet, az 50 kWh kapacitású lítiumion akkumulátor teljesítménye és 136 LE / 100 kW teljesítmény lesz.

A Toyota új fejezetet nyit a nulla károsanyag-kibocsátású autókkal kapcsolatos stratégiájában azzal, hogy a PROACE Van és Verso Electric modellek mellett a vállalat hamarosan a PROACE CITY akkumulátoros elektromos hajtású (BEV) változatával is kibővíti a Toyota Professional haszongépjármű-kínálatot. Az új modellt egy 50 kWh kapacitású lítiumion akkumulátor hajtja majd 136 lóerő teljesítménnyel, ami problémamentes működést ígér az alacsony emissziójú belvárosi zónákban. Mindegyik PROACE CITY Electric változat 7,4 kW-os egyfázisú fedélzeti töltőt kap alapfelszereltségként, de a vásárlók 11 kW-os,háromfázisú berendezést is rendelhetnek autójukhoz, ha gyorsabban szeretnék tölteni az akkut. Idehaza különösen izgalmas modellváltozat lehet a PROACE CITY Verso Electric személyszállító, hiszen a PROACE CITY már most is a nagycsaládos autóvásárlási program egyik favoritja. További részletek a frissen bejelentett modellek kapcsán jövő év első felében várhatóak.

Magyarországon a Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

Immáron hazánkban is rendelhető a Toyota hibrid elektromos modellkínálatának zászlóshajója, minden idők legnagyobb teljesítményű RAV4 modellje, a 306 LE teljesítményű RAV4 Plug-in Hybrid.

A modellhez fejlesztett vadonatúj plug-in hibrid elektromos rendszerének kategóriaelső teljesítményéhez ugyancsak szegmenselső, a WLTP szerinti 1l/100 km-es áltagos üzemanyagfogyasztás és 22 g/km-os CO2 kibocsátás társul. A vadonatúj Toyota RAV4 Plug-in Hybriddel akár 75 km-es tisztán elektromos hatótávolság érhető el az akkumulátor egyszeri, teljes feltöltésével, amennyiben pedig az EV üzem már nem tartható fenn, a plug-in rendszer maradéktalanul kínálja a Toyota öntöltő hibrid modellektől megszokott előnyöket (azaz a városi forgalomban akár 50-70%-ban tisztán elektromos, fogyasztás és károsanyagkibocsátásmentes közlekedést. Az intelligens összkerékhajtást alapfelszereltségként kínáló öko-crossover gazdag felszereltséget kínáló belépő modelljének ára 18.190.000 Ft, míg a csúcsmodellért 21.190.000 Ft-ot kérnek.

Magyarországra is megérkezett a Toyota hibrid elektromos modellkínálatának új zászlóshajója, a RAV4 Plug-in Hybrid. A kategóriában egyetlen más típus sem kínálja a teljesítmény és a környezeti kompatibilitás ilyen magas fokú kombinációját. A mára Magyarországon is 95%-ban öntöltő hibrid elektromos meghajtással gazdára találó RAV4  plug-in hibrid elektromos változatának bevezetésével még erősebbé, még vonzóbbá válik az évek óta a világ legnépszerűbb SUV-jának és a Toyota Corolla után a világ második legnépszerűbb autójának számító RAV4, amely annak idején megteremtette a szabadidőjárművek piacát, és amely a mai napig több mint tízmillió példányban talált gazdára világszerte. A Toyota RAV4 egyébiránt idehaza is igazi slágermodellnek számít, több, mint 20%-os részesedéssel, toronymagasan vezeti kategóriája magyarországi értékesítéseit.

A Toyota világelső hibrid szakértelmét alkalmazva teremtette meg a RAV4 Plug-in Hybrid modellt, olyan járművet alkotva ezzel, amely nemcsak nagy teljesítményű, de egyben a károsanyag-kibocsátás és az üzemanyag-fogyasztás terén is jobban teljesít, mint összes versenytársa. A modell végső homologizációs adatai szerint 22 g/m CO2 és 1,0 l/100km (WLTP norma, vegyes ciklus.)

A RAV4 Plug-in Hybrid teljes értékű elektromos járműként viselkedik. Alapértelmezésben EV üzemben működik; ilyenkor teljesen feltöltött akkumulátorral, városi forgalomban akár 98 kilométert (WLTP norma, városi ciklus) is képes megtenni. Ez bőven meghaladja az átlagos európai felhasználók napi ingázási távolságát. A jármű akár 135 km/órával képes haladni anélkül, hogy beindulna a benzinmotor. Ha nagyobb teljesítményre van szükség, a 2,5 literes Dynamic Force benzinmotor gondoskodik a kategóriaelső üzemanyag-fogyasztásról. Az akkumulátor egyszerűen és biztonságosan tölthető, 230V / 32A csatlakozóról mindössze 2,5 óráig tart. A tulajdonosok a MyT okostelefonos alkalmazás segítségével a távolból időzíthetik, illetve nyomon követhetik a töltést, valamint működésbe hozhatják a klímaberendezést, hogy az indulás tervezett időpontjára a megfelelő hőmérsékletre fűtsék / hűtsék az utasteret. A kifinomult, hatékony hajtáslánc-technológián túlmenően a RAV4 Plug-in Hybrid teljes mértékben megőrzi mindazon értékeket, amelyek olyan sikeressé tették a 2018 végén bevezetett, ötödik generációs RAV4-est. Ezek között külön említést érdemelnek a Toyota GA-K járműplatform eredendő erényeiből (a mély tömegközéppontból és a fokozott karosszéria-merevségből) adódó menetdinamikai előnyök. Szintén alapfelszerelés az AWD-i intelligens összkerékhajtás. A RAV4 Plug-in Hybrid a RAV4 Hybridet kiegészítve erősíti a Toyota villamosítási programját. A várakozások szerint a RAV4 vásárlók túlnyomó többsége továbbra is az öntöltő hibrid elektromos változat mellett teszi majd le a voksát, immáron azonban új csúcsmodellként hazánkban is elérhető lesz a plug-in hibrid elektromos kivitel.

Karácsonyi MINI-ajándékötletek közül szemezgettünk

A MINI minden álmot valóra vált. A családtagok és barátok karácsonyi ajándékai után kutatva a MINI Lifestyle Kollekció dúskál a kifogyhatatlan ötletekben, amelyek között a legkisebb és a legnagyobb MINI-rajongók is megtalálják a szívükhöz legközelebb állót. A színes ajándékkavalkád egy csapásra ünnepi hangulatot varázsol.

Stílusos kiegészítők a mindennapokra és az utazásokhoz

A MINI Lifestyle Kollekció stílusos táskái, zsákjai és bőröndjei minden élethelyzetben megállják a helyüket. A MINI cipzáras táska (MINI Contrast Zipper Totepack)leginkább irodába vagy boltba menet van elemében: az újrahasznosított műanyagokból készült, fekete táskát a hátrésznél bélelt laptoptartó zsebbel, a frontrészen nyomtatott MINI logóval, körbe pedig fehér és citromsárga cipzárakkal álmodták meg a készítők. A holmik rendezettségét második laptoptartó zseb és variálható belső bélések garantálják. Az anyaghasználatában, színösszeállításában és kialakításában is egyező MINI cipzáras laptoptáska (MINI Contrast Zipper Laptop Bag) a MINI cipzáras táska kiváló alternatívája vagy kiegészítője lehet, amely tökéletes laptoptartó, dokumentrendező és tolltartó zsebeivel bármelyik üzleti találkozóra ideális választás.

A hirtelen jött hétköznapi kikapcsolódásokhoz a MINI kézitáska (MINI Tricolour Block Duffle Bag) kínál elegendő helyet. Fehér színű, vízlepergető vászonborításával fekete árnyalatú, gumírozott alsó rész és fogantyúk alkotnak kontrasztot. A táskához vállpánt csatolható, a kulcscsomót pedig karabineres belső kulcstartó tartja biztos helyen. A citromsárga csíkok és a frontrész nagyméretű MINI felirata hamisítatlan MINI-stílust garantál.

A MINI Lifestyle Kollekció keményfedeles, több méretben elérhető bőröndjei mindegyik családi utazás alkalmával rugalmas pakolási lehetőségeket garantálnak. Négy kerék, kihúzható fogantyú, vízálló cipzár és számzár gondoskodik az egyszerre kényelmes és biztonságos utazásról. A bőröndök frontrészét dombornyomott márkaembléma díszíti. A MINI gurulós bőrönd (MINI Trolley) már messziről felismerhető, Chili Red árnyalatának és hatalmas, 76 liter térfogatú kialakításának köszönhetően. Rövidebb utakra a MINI kézipoggyász (MINI Cabin Trolley) lehet a legideálisabb választás, klasszikus fekete színben, 36 liter térfogatú belső kialakítással, praktikusan nyitható frontrésszel és leszerelhető laptoptartó táskával. A legfiatalabb MINI-rajongók utazását a MINI gyerekbőrönd (MINI Kids Trolley) színesíti tovább, hiszen Chili Red árnyalatú külső fedele mögött bulldogmintás és autómintás belső bélés fokozza a be- és kipakolás izgalmát.

Kényelmes, fenntartható, egyedi: a MINI Lifestyle Kollekció új ruhadarabjai

A MINI Lifestyle Kollekció új ruhadarabjainak kényelmes és egyedi szövése a legkisebb és a legnagyobb MINI-rajongókat is elvarázsolja. A MINI női pulóver (MINI Loop Wing Logo Sweatshirt Women’s) a pamut és a gyapjú olyan puha, természetes harmóniájában született meg, amely minden pillanatban örömmel tölti el viselőjét. A fekete vagy Chili Red árnyalattal fehér vagy fekete színű, hímzett MINI logó alkot kontrasztot, amelyet a pulóver nyakán, ujjain és derekán MINI-stílusú csíkok fokoznak. A MINI gyerek pulóver (MINI Loop Wordmark Sweatshirt Kids) száz százalék pamutból készült. A Chili Red árnyalatot „Icelandic” és fekete színű, míg a zöld árnyalatot fekete és fehér színű stílusjegyek dobják fel, természetesen fekete vagy fehér MINI logó kíséretében.

Hatalmas élmény a legkisebb MINI-rajongóknak

A fiatal felnőtteket és a legkisebb MINI-rajongókat egyaránt rabul ejti a MINI Lifestyle Kollekció gyerekeknek szánt összeállítása. A „MINI Autók és Csíkok Ajándékdoboz” (MINI Cars and Stripes Gift Set) – amelyet a 6-9 hónap közötti apróságoknak állítottak össze a tervezők – egy klasszikus MINI-csíkokkal és fehér MINI felirattal ellátott sapkát, illetve öt pár puha, más-más színű és mintázatú zoknit tartogat. A MINI kötött autó (MINI Knitted Car) bújósan puha anyagokból készült és mosógépben is bátran mosható. Chili Red színű karosszériáját fekete tető és sárga fényszórók színesítik, a MINI jellegzetes stílusjegyei mentén. A MINI Bulldog hasonlóan ikonikus gyerekjáték, amely idén télen fehér elülső felületű, szürke bársonyból, mozgatható lábakkal és fekete MINI logót viselő, piros nyakörvvel bújik be a karácsonyfa alá.

A vezetés élményét mindeközben a MINI felhúzós kisautó (MINI Pull Toy Car)garantálja a játékszobában. A piros-fehér színben pompázó, versenycsíkokat és mintázott gumikat viselő jármű teljes egészében felelős forrásból származó bükkfából készült, orrán egy masszív zsinórral. Másfél éves korban a gyerekek már a MINI Baby Racer volánja mögé is beülhetnek, amelyet a legkorszerűbb MINI-stílusjegyekkel, Chili Red árnyalatban, fehér versenycsíkokkal és nagyméretű, halkan gördülő kerekekkel rendelhetnek meg a brit prémiummárka ügyfelei. A gyermekbiztos kormány és a könnyedén leszedhető, mosható ülőpárna az alapfelszereltség része. A MINI Marokkó (MINI Pick-up Sticks) az egész családot izgalomba hozza. A negyvenegy bambuszpálcika – amely több színben dolgoztatja meg a játékosokat – egy MINI emblémával ellátott, henger alakú házból önthető ki az asztalra.

Akio Toyoda: „a Teslának szakácskönyve van, a Toyotának konyhája”

Akio Toyoda higgadt, megfontolt cégvezetőként csak akkor mond véleményt, ha kérdezik. Most kérdezték, ő pedig a tőle megszokott, kíméletlenül elmés módon válaszolt.

Az idei nyár egyik legnagyobb tőzsdei szenzációja volt, amikor a Tesla piaci tőkeértéke meghaladta a Toyotáét (és ezzel az összes többi autógyártóét is). Az amerikai villanyautó-gyártó részvényeinek értéke azóta is szárnyal, de a szakértők már az első pillanatban figyelmeztettek arra, hogy a „sok pénzt ér” nem feltétlenül egyenértékű a „kiváló értékessel”.

Tételesen részletezték az okokat, amelyek miatt a Tesla a nagyobb aktuális tőkeérték ellenére a legkevésbé sem értékesebb vállalat a Toyotánál: A japán autógyártóénál kétszer nagyobb haszonkulcstól kezdve a nagyságrendekkel kisebb gyártási darabszámokon át a tulajdonosi struktúráig számos olyan szempontot lehet találni, ami a Toyota felé billenti a mérleg nyelvét.

A lényeg azonban, emlékeztetnek a szakértők, a kiszámíthatóság és a stabilitás: ha a Tesla néhány év helyett néhány évtizeden át képes fenntartani teljesítményét, valóban kiérdemelheti a világ legértékesebb autógyártója címet, ehhez azonban addig a Toyotának is lesz néhány szava.

Miközben a Business Insider (lásd keretes írásunk) és a hozzá hasonló gazdasági szaklapok hosszasan elemezték a helyzetet, Akio Toyoda, a Toyota elnöke (és egyben a cégalapító Kiichiro Toyoda unokája) nem vesztegette a szót az átlagember által nehezen értelmezhető magyarázatokra. Amikor novemberben a Bloomberg riportere a témára terelte a szót, frappáns hasonlattal válaszolt: „A Tesla azt mondja, náluk van a jövő receptje. A Toyota azonban nem receptekkel foglalkozik: konyhát üzemeltetünk, amiben valódi séfek dolgoznak. Az ő ügyfeleik receptet kapnak, a mi vásárlóink ételt.”

Emellett nem tagadja persze, hogy a Tesla-jelenség katalizátorként gyorsította fel az autóipar elektromos átállását. Az amerikai vállalat olyan innovációkat vezetett be az iparágban, amelyeket egyre szélesebb körben alkalmaznak – ilyen például a fedélzeti rendszerek szoftvereinek vezeték nélküli frissítése. „A Tesla kétségtelenül többet ér ma a tőzsdén, mint a Toyota” – folytatta gondolatmenetét Akio Toyoda. „Ügyfeleinknek azonban nem emelkedő részvényárfolyamra, hanem használható és megbízható autókra van szüksége, abból pedig jelentősen szélesebb választékot kínálunk számukra.”


Miért nem értékesebb a Tesla, mint a Toyota?

A Business Insider díjnyertes autóipari szakírója, Matthew DeBord több cikkében is hosszasan és részletesen elemezte a két autógyártó teljességgel eltérő iparági helyzetét. Véleménye szerint a Tesla értékét a jövőbeli nagyság ígérete, az autóipar radikális átalakulásába vetett hit, és az alternatív hajtásláncok ebből adódó értéknövekedésének reménye emelte a magasba.

A Toyotának nem kell optimista jövőképbe kapaszkodnia: hosszú évek óta teljesít rendkívül stabilan, megbízhatóan, pontosan, ahogy a részvényesei elvárják tőle. Ugyanez a stabilitás jellemzi a cég tőzsdei teljesítményét is, míg a Tesla részvények értéke valóságos hullámvasutazáson vett rész az elmúlt néhány évben.

Ami a termelést illeti, a Tesla kevés szegmensben van jelen, viszonylag rövid idő óta, éves gyártási darabszámai a félmilliót sem érik el. A Toyota ellenben évtizedek óta fejleszt és gyárt autót, minden jelentős kategóriában képviselteti magát, és húszszor annyi autót ad el egy évben globálisan, mint a Tesla.

Ráadásul a Toyota stabil szereplője azoknak a piaci szegmenseknek, ahonnan a Teslának ki kell szorítania a jelenlegi szereplőket, méghozzá egy olyan technológiával, amely jelenleg híján van a működtetéséhez szükséges infrastruktúrával.

Míg a Teslát egyfajta műszaki innovátorként tartják számon, a Toyota elsősorban folyamati innovációinak köszönheti nem csak hírnevét, de nagyságát is. Az előbbieket általában rövid, az utóbbiakat hosszú távon értékeli nagyra a gazdasági környezet. És hogy mindjárt ellent is mondjunk ennek: a Tesla voltaképpen semmit nem talált fel (hiszen már évtizedekkel ezelőtt is ismert volt a teljesen elektromos hajtású autó koncepciója), csupán optimalizálta és ezáltal divatossá tette a villanyautót. Míg a Toyota hibrid technológiája vadonatúj koncepcióként született meg az ezredfordulón, ami hamarosan egy újabb forradalmi újdonság, a hidrogén hajtású elektromos autó széleskörű gyártásával folytatódik a második generációs Mirai modell személyében.

Azt sem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy a Teslát leginkább Elon Musk személyes varázsa tartja az érdeklődés fókuszában: ha bármilyen okból távozna a cég éléről, a piac kiszámíthatatlanul reagálna. Akio Toyoda nem kevésbé karizmatikus cégvezető, ám a Toyota élete nélküle is stabil mederben folyna tovább, még ha hiányozna is sajátos látásmódja – emelte ki a cikk szerzője.

Black Friday, vagy zöld szombat? A Ford kutatása szerint a vásárlók hajlandók lesznek többet várni és többet kifizetni a környezetbarát házhoz szállításra

Egy a Ford által nemrégiben megrendelt felmérés szerint az Egyesült Királyságban és Németországban a legtöbb vásárló előnyben részesítené az olyan online kereskedéseket, amelyek elektromos hajtású járművel szállítják ki az árut. A megkérdezett britek 58 százaléka és a németek 54 százaléka vélekedett így.

Ami még ennél is meglepőbb, hogy az Egyesült Királyságban a válaszadók 49 százaléka akár tovább is hajlandó lenne várni, ha a házhoz szállítás zöldebb megoldással történik; Németországban ez az arány 38 százalék volt. Azt már kevesebben vállalnák, hogy magasabb díjat fizessenek egy energiatakarékosabb fuvarért, bár a britek 28 és a németek 21 százalékos eredménye még így is biztató.

A Ford felmérésén 1000 embert kérdeztek meg az Egyesült Királyságban és Németországban, hogy tisztább képet kapjanak arról, hogyan viszonyulnak a vásárlók az elektromobilitáshoz.1 A koronavírus-járvány korlátozásai miatt úgy tűnik, hogy a mostani Black Friday lesz az eddigi legnagyobb volumenű online vásárlási akció2, és ezzel együtt a házhoz szállítások száma is rekordot dönthet.

Európa útjain jelenleg több mint 32 millió áruszállító fut, és a Ford már elkezdte bevezetni legnépszerűbb haszongépjárműveinek elektromos változatait – egy több mint 11,5 milliárd dolláros befektetés eredményeként, aminek célja, hogy a vállalat a teljes modellpalettáján meghonosítsa az elektromos hajtást.

Az európai márkakereskedésekben már kapható a Transit Custom Plug-In Hybrid áruszállító, ami hatékonyan kombinálja a takarékos, 1,0 literes EcoBoost benzinmotor és a padló alá beépített akkumulátorcsomag előnyeit4. Ez a fejlett rendszer akár 50 kilométeren át tisztán elektromos hajtással képes mozgatni az autót, a teljes hatótávolság pedig 500 km. Az innovatív geofencing technológia automatikusan átkapcsol akkumulátoros hajtásra, ha a jármű egy alacsony emissziójú zóna határához érkezik, sőt az üzemeltetők maguk is kijelölhetnek hasonló zónahatárokat, hogy megkíméljék a kipufogógáztól az iskolákat, a parkokat vagy akár saját logisztikai központjaik dolgozóit.

A nemrégiben bemutatott Ford E-Transit újabb előrelépést jelent a városi áruszállításban. Az új változat a jelenlegi, dízelmotoros Transitéval azonos rakodóteret kínál, tervezett hatótávolsága pedig 350 km, ami biztosan elég lesz a nagyvárosokban működő cégek szokásos fuvarjaihoz, méghozzá bármilyen terhelés és időjárás mellett.

LEGFRISSEBB

New York utcáin már környezettudatos taxiké a főszerep

0
A New York-i taxik története és jelenlegi állapota sokszínű, változatos képet mutat a város közlekedési kultúrájáról. Napjainkban a taxik főként két színben jelennek meg:...

TESZTJEINK