Főoldal Blog Oldal: 126

A Ford 2021-es trendfigyelő tanulmánya szerint a fogyasztók jól alkalmazkodnak a változásokhoz a járvány idején

“Ahogyan átlépünk 2021-be, és előre tekintünk a járványt követő világra, egyértelműnek látszik, hogy a COVID-19 által előidézett változások minket is megváltoztattak; már csak az a kérdés, hogy mennyire” – mondta Sheryl Connelly, a Ford Motor Company globális fogyasztói trendekért és jövőtervezésért felelős vezetője.

“A Fordot és más vállalatokat nagyon érdekli, hogy milyen változások maradnak meg tartósan a a koronavírus eltűnése után. És bár senki sem látja előre a jövőt, ez nem jelenti azt, hogy ne készülhetnénk fel rá” – vélekedett Connelly.

A 14 országra kiterjedő globális felmérésben a válaszadók 69 százaléka szerint lehengerlőek a világban zajló változások. Arra a kérdésre, hogy mennyire sikerült alkalmazkodniuk a járvány okozta változásokhoz, a válaszadók 53 százaléka mondta, hogy “nehezebb alkalmazkodni, mint képzeltük”, míg 47 százalék szerint “könnyebb, mint képzeltük”. A fiatalabb generációk számára nehezebb az alkalmazkodás: a Z generáció 63 százaléka szerint nehezebben megy a dolog, mint képzelték, ezzel szemben a Boomer-nemzedéknek csak 42 százaléka érzi így. 

A 2021-es Ford trendfigyelő tanulmány a fogyasztói magatartásban és szemléletben világszerte bekövetkező változások mintázatát vizsgálja, hogy segítsen a döntéshozóknak megérteni, hogyan hatnak majd ezek a változások a világra 2021-ben és később. A felmérésben bemutatott trendek közt a legfontosabbak: 

  • Stresszfaktor: Világszerte erősen aggódnak az emberek a COVID-19 fertőzés veszélye miatt, és a járványnak a közösségekre, a foglalkoztatásra, oktatásra és egyebekre gyakorolt hatása miatt is. A válaszadó felnőttek 63 százaléka szerint nagyobb stresszben élnek, mint egy éve, és ötből négy ember szerint többet kellene foglalkozniuk érzelmi jólétükkel. Mivel az emberek tisztában vannak azzal, milyen hatást gyakorol a járvány a mentális egészségükre, innovatív megoldásokat találnak a boldogulásra és kapcsolattartásra. 
  • Idő a lazításhoz: “Milyen nap van ma?” – ez a kérdés már hétköznapivá vált, miközben eltűnt a munkanapok és a pihenés közti választóvonal. Annak érdekében, hogy mérsékeljék a járvány okozta monotóniát és a bezártság érzését, a fogyasztók új menekülési módokat keresnek – és sokan a járműveikben találnak menedéket. A járműtulajdonosok több mint egynegyede az autóban tud lazítani. Majdnem az egyötödök a járműben találja meg a magánszféráját – illetve 17% használja az autót a munkavégzés helyszíneként. 
  • Kell a társaság: A járvány rávilágított arra, hogy a fogyasztók igénylik a társaságot és átformálódtak bennük a családdal kapcsolatos érzelmek. Az egész világon elterjedt a magány érzése: minden második ember rendszeresen magányosnak érzi magát. A fiatalabb generációk körében a legerősebb ez az érzés. A Z generációsok kétszer nagyobb eséllyel mondják, hogy rendszeresen magányosnak érzik magukat, mint a Boomerek (64% kontra 34%). Ennek eredményeként sokan újragondolják, hol kellene lakniuk, közelebb költöznek a családhoz, és új módokat keresnek arra, hogy társaságot találjanak – mind online, mind a gyakorlatban.
  • Foglalkozunk a szakadékkal: Világszerte nőnek a szakadékok az egyenlőtlenségben és esélyegyenlőtlenségben – főleg mert a járvány aránytalanul súlyos hatást gyakorol az alacsony jövedelmű csoportokra, etnikai kisebbségekre és nőkre. Miközben a fogyasztók egyre inkább tisztában vannak ezzel a megosztottsággal, a márkák kezdenek aktívan fellépni ezen a területen. Világszerte a felnőttek 76 százaléka várja el a márkáktól, hogy állást foglaljanak társadalmi kérdésekben, és 75 százalék szerint a márkák igyekeznek helyesen cselekedni.
  • Jó vétel: A járvány ideje alatt átalakult a vásárlás módja, ahogyan az is, hogy mit vásárolunk. Mind a nagyvállalatok, mind a kisebb cégek elképesztő gyorsasággal alkalmazkodnak, és sok vásárló üdvözli, illetve élvezi az új normákat. Világszerte a felnőttek 75 százaléka sokra értékeli, ahogyan a cégek igyekeznek jobbá tenni a vásárlási élményt a járvány kezdte óta – és 41 százalék nem is akarna már úgy vásárolni, ahogyan a járvány előtt. 
  • Forgalmi változás: A járványtól bezártnak érezhetjük magunkat, de nem állunk egy helyben, hiszen virágzik a személyes közlekedés. A biciklizés minden eddiginél népszerűbb, és sok városban egész utcákat zárnak le a kerékpárosok számára. Az autóértékesítés is dübörög, mert az emberek abban a keresik a biztonságot, hogy ellenőrzött környezetben közlekednek. Emellett az okos várostervezés felgyorsítja a felkészülést a teljesen önvezető autózás bevezetésére. A felnőttek 67 százaléka “bízik az önvezető járművek jövőjében”, és a szülők 68 százaléka szívesebben látná önvezető autóban a gyerekét, mint egy idegen által vezetett járműben. 
  • Fenntartani a fenntarthatóságot: A járvány elején a levegőminőség javulása a lezárások egyik lehetséges előnyeként jelent meg, de ez az optimizmus hamar tovatűnt, miközben a világ visszatért a műanyagokhoz és más eldobható dolgokhoz – egyértelművé téve, hogy nem mindig sikerül fenntarthatónak lenni és annak is maradni. A fiatalabb generációk inkább aggódnak emiatt: világszerte a Z generációsok 46 százaléka gondolja, hogy pazarlóbbak lettünk, illetve 47 százalékuk szerint a járványnak hosszú távú negatív hatása lesz a környezetre. 

A Looking Further with Ford trendfigyelő tanulmány a www.fordtrends.com linken olvasható el teljes terjedelmében.

Hamarosan sorozatgyártásra érett lehet a Toyota továbbfejlesztett hidrogén üzemanyagcellás kamionja

Egyre közelebb kerül a Toyota új generációs, teljesen emissziómentes nehéz teherautóinak sorozatgyártása. A most tesztelt legújabb generációs prototípus-sorozat a Toyota nehézteherautós, üzemanyagcellás fejlesztéseit és a márka ilyen irányú határozott elkötelezettségét példázza: vadonatúj új üzemanyagcella-generáció és a hozzá tartozó hajtáslánc minden eddiginél magasabb hatásfokkal működik, és teljesítménye is nagyobb a korábbiaknál.

A Toyota új generációs üzemanyagcellás hajtása már az amerikai előírások szerinti Class 8-as besorolású prototípusokat hajtja. A rendszerben működő üzemanyagcella-csomag azonos az hamarosan Magyarországon is forgalomba kerülő vadonatúj Mirai szedánéval, s ezeken a műszaki alapokon a Toyota Motor North America kutató- és fejlesztőközpontjának mérnökei már egy kisebb sorozatnyi nehéz teherautót is elkészítettek, kifejezetten a későbbi sorozatgyártás előkészületeként. A próbadarabok Los Angeles és Long Beach kikötőiben dolgoznak majd, miközben a fejlesztők folyamatosan figyelik a működésüket, viselkedésüket és teljesítményjellemzőiket.

A hajtásláncot eleve úgy tervezték, hogy a lehető legtöbb nehézteherautó-márka típusaiba beépíthető legyen; a prototípusok az amerikai Kenworth T680-asának szerkezetében futnak. Az eddiginél jóval kompaktabb felépítésű hidrogéntárolókat a vezetőfülke mögé szerelték, a hat tartály együttes befogadóképessége azonos a korábbi prototípusokéval. A rendszerben az elektromotorok teljesítményigénye és a cellacsomag teljesítmény-leadása közötti különbségeket kiegyenlíteni hivatott lítiumion szerkezetű akkumulátor új fejlesztés. Ebben a kialakításban a második generációs üzemanyagcellás rendszer több mint 300 mérföldes (480 kilométeres) teljes terheléses (36 tonna) üzemre képes, méghozzá kiváló vezethetőség, csendes működés és teljesen emisszió-mentes üzem mellett.

Ezek a prototípusok komoly előrelépést jelentenek a teljesen károsanyag-kibocsátás nélküli nehéz teherautók és kamionok sorozatgyártásának irányába” – avat be Andrew Lund, a Toyota Motor North America kutató és fejlesztőközpontjának vezető mérnöke. „Már első prototípusaink is bebizonyították, hogy az üzemanyagcellás hajtás tökéletesen alkalmas a nehézüzemi napi áruszállításra. Legújabb kamionjaink már a sorozatgyártás előkészítését szem előtt tartva születtek, ugyanakkor lehetővé teszik számunkra, hogy a tiszta technológia további alkalmazásait is kutassuk és fejlesszük.”

A program fontos mozgatórugója a légszennyezés csökkentése Los Angeles és Long Beach kikötőiben. A Toyota Environmental Challenge 2050 program célja, hogy 2050-re lényegében teljesen megszűntesse a márka járműveiből, üzemeiből és kereskedelmi hálózatából származó környezeti CO2-kibocsátást. Az ezekben a kikötőkben jelenleg dolgozó nehéz teherautók elektromos üzeművé alakításával a Toyota jelentősen közelebb kerülhet céljaihoz – úgy, hogy közben a kikötőkben dolgozó és a környéken lakók emberek életkörülményei is jelentősen javulnak.

A 2021-ben érkező Lexus UX 300e egyik legfontosabb piaca Európa lehet

A jövőre Magyarországon is bemutatkozó UX 300e az Európában 95%-ban környezetbarát, öntöltő hibrid elektromos modelleket értékesítő Lexus első akkumulátoros elektromos hajtású modellje, amely egyesíti a márka világelső kifinomultságát az új ’Lexus Electrified’ vezetési élménnyel.

A új elektromos Lexus magában hordozza a normál UX génjeit, a feltűnő, futurisztikus dizájnt és kézműves ’Takumi’ részleteket, és a legendás Lexus-megbízhatóságot és tartós akkumulátort, amelynek technológiája a Lexus 15 évnyi piacvezető tapasztalatán alapul a hibrid hajtások területén a luxusautók piacán. Az új modell ugyanakkor egyedülálló Lexus ‘Omotenashi’ (a japánok szava a hagyományos, végletekig figyelmes vendégszeretetre) élményt is kínál majd, benne a Lexus otthoni töltőjével, és könnyű hozzáféréssel Európa legnagyobb töltőhálózatához, valamint csatlakozással a Lexus Link szolgáltatáshoz. A Japán luxusautógyártó nem is titkolja, hogy Európa lehet az új elektromos Lexus egyik legfontosabb piaca, amire minden esély meg is van, tekintve hogy az alig több, mint egy éve debütált UX slágercrossover eddig is tarolt a kontinensen, és mára a márka legfontosabb európai modellje.

A világ vezető zöld luxusautógyártója, a prémium hibrid elektromos autók piacán 15 éve vezető szerepet betöltő Lexus nemrégiben bemutatta első, tisztán elektromos modelljét, ami a legkedveltebb városi Lexus crossover alapjaira épül. Jó időzítéssel, kihasználva a folyamatosan fejődő európai töltőhálózati infrastruktúrát, valamint a luxuskategóriában az elektromos járművek iránti egyre nagyobb érdeklődést, az UX 300e egyszerre kínál dinamizmust és kifinomultságot.

“Az új UX 300e crossover vásárlói számára olyan elektromos vezetési élményt teremtettünk, amely egyedülálló a Lexusnál.” – ígéri Takashi Watanabe, az UX 300e főmérnöke.

A vadonatúj UX 300e modellel a Lexus szintet lép a márka villamosításáról szóló ’Lexus Electrification‘ terv megvalósításában. A legfontosabb azonban, hogy az UX 300e hamisítatlan Lexus, és ezt a célt a tervezők is folyamatosan szem előtt tartották. Mint az első Lexus BEV (akkumulátoros elektromos autó) kivételes kézműves munkát, különleges összeszerelési minőséget, magas szintű komfortot és csendes működést kínál. Az elektromos autók zajmintáinak tanulmányozása alapján olyan konkrét megoldások is születtek, mint például a speciális, kimondottan BEV modellekhez fejlesztett gumiabroncsok alkalmazása, vagy olyan kerékjárat-betétek használata, amelyek hatásosan csökkentik az utastérben a felverődő kövek vagy víz okozta zajokat. A kézműves értékek fontosságát kiemeli az a tény is, hogy az UX 300e fokozatválasztó kapcsolójának vonalait kézzel formázták. Watanabe listáján kiemelt helyen szerepelt a ’vezetés élvezete’, ami rendkívül dinamikus, ugyanakkor kifinomult vezetési élményt eredményezett. Ennek magyarázata elsősorban a rendkívül alacsony súlypont, ami az UX alapját is adó GA-C padlólemez egyik fontos jellemzője, hiszen lehetővé teszi az akkumulátor karosszéria alatti elhelyezését, és az elektromotor alacsonyra kerülhetett a motortérben. Az UX 300e egyedi hangolású felfüggesztéssel és kormányzással készül, a Lexus olyan fejlett, a vezetést segítő műszaki megoldásaival, amelyeket korábban az LF-30 Electrified tanulmányautóban is láthattunk.

Az UX 300e a Lexus elektromos autózásban luxusautó kategóriában 15 éve betöltött vezető szerepének eredménye. A Lexus hibridek globális értékesítése napjainkra már meghaladja az 1,8 milliót, és ebből a mennyiségből 450.000 autó Európában talált gazdára. Ilyen háttérrel az UX 300e tervezőcsapata mára különleges tapasztalatokkal bír az akkumulátorok gyártástechnológiája és az elektromos rendszerek tervezése, gyártása terén. 

Az új UX 300e olyan különleges élményeket kínál, amelyek más, prémium kategóriás, akkumulátoros elektromos modellek vezetésekor biztosan nem tapasztalhatók. Ez többek között azt jelenti, hogy a Lexus többféle töltési lehetőséget is kínál, az otthon kiépített Lexus töltőtől kezdve az útközben teljes körű szolgáltatást kínáló Lexus Feltöltő Hálózatig (a rendszert a kényelmesen használható, integrált digitális töltési megoldások területén piacvezető Digital Charging Solutions GmbH-val közösen fejlesztette a Lexus). A szolgáltatás a teljes európai bevezetés után mintegy 160.000 nyilvános töltőponthoz kínál hozzáférést. Ez a hozzáférés a Lexus Link alkalmazáson keresztül lehetséges, amit a márka híres ‘Omotenashi’ ügyfélközpontú szolgáltatási filozófiájának részeként hoztak létre. 

Felvillanyozva

A Lexus 2005-ben mutatta be a világ első prémium kategóriás benzin-elektromos hibridjét, az RX 400h-t, 2008-ban az első V8-as hibridet, mint a márka zászlóshajóját, majd 2011-ben új irányt mutatott a szélesebb vásárlóréteghez szóló CT 200h kompakt bevezetésével. A közelmúltban a márka mérnökei kifejlesztették az új, nagy teljesítményű Multi Stage Hybrid rendszert az LS 500h limuzinhoz és az LC 500h kupéhoz, valamint megszületett a 4. generációs Lexus öntöltő hibrid rendszer, ami az elmúlt évben az UX 250h-ban és az ES 300h-ban jelent meg. Ma a Lexus nem kevesebb, mint tíz különböző hibridet kínál termékpalettáján. A 2019-es Tokiói Autószalonon az LF-30 ‘Electrified’ tanulmányautó mellett a luxusmárka megvillantotta a ’Lexus Electrified‘ jövőképet is, amely a teljesítményt, a kezelhetőséget és vezetési élményt állítja a középpontba – annak ellenére is, hogy a társadalom és vele a mobilitás az önvezetés és a villamosítás felé halad.

Az ’elemi vezetési élményt’ középpontba helyezve, a Lexus olyan integrált rendszereket fejleszt az elektromos hajtásláncok és a villamosítással kapcsolatos technológiák terén, amelyek révén kiterjesztheti a vezetés élményét, és alapvetően formálhatja át a luxusautók jövőjét. Ezt a folyamatot segíti, hogy a Lexus mérnökei felhasználhatják mindazokat a tapasztalatokat, amiket az eddigi tíz öntöltő Lexus hibrid modell fejlesztésekor szereztek, például az akkumulátor-szabályozás, a motorirányítás és az elektromotorok fejlesztése terén. A Lexusnál az UX300e e folyamat első lépése, hiszen a ’Lexus Electrified’ magában foglalja a jövő hibrid (HEV), hálózatról tölthető hibrid (PHEV), tisztán elektromos (BEV) és üzemanyagcellás hajtású (FCV) járműveit is. A márka hamarosan bővíti választékát: érkezik az első Lexus PHEV, azaz hálózatról is tölthető hibrid, valamint még ebben az évtizedben bemutatkozik a márka vadonatúj, kifejezetten elektromos járművekhez kifejlesztett padlólemeze is. 

Európa kedvenc Lexusa válik elérhetővé akkumulátoros elektromos hajtással

Az UX 300e a 2019 elején bevezetett kompakt UX crossover család legújabb tagja. Bemutatása után az UX szinte azonnal a Lexus legkeresettebb modelljévé lépett elő Európában. Az eddig értékesített több mint 30.000 darab önmagáért beszél, és egyben rekordszintű, 4,3 százalékos piaci részesedést is jelent a márka számára. A ’Lexus Electrified’ szellemiséget magában hordozó, tisztán elektromos hajtású UX 300e elsősorban városi használatra született. Ugyanakkor a tervezők megtartották az UX crossover különleges formavilágát és hasznos tulajdonságait, arra összpontosítva, hogy az elektromos járművekre jellemző előnyöket maradéktalanul kihasználhassák.  Az alapvetően városi közlekedésre optimalizált, tisztán elektromos UX 300e vadonatúj hajtásláncában nagy teljesítményű, 150 kW-os (204 lóerős) elektromotor/generátor dolgozik, amely könnyed, természetes és élénk gyorsulást biztosít. A működéshez szükséges villamos energiát a padló alá beépített, új fejlesztésű, nagy kapacitású, 54 kWh-s akkumulátor szolgáltatja, így az UX 300e az NEDC ciklus szerint 400 km-es hatótávra képes, míg a valós használathoz közelebb álló WLTP mérések alapján 305-315 km az egy töltéssel megtehető távolság, a körülményektől (például a kerékmérettől, stb.) függően. Az UX-család többi tagjával egyetemben az UX 300e is a luxusmárka új Global Architecture kompakt (GA-C) padlólemezét használja. Ez a könnyű, ugyanakkor rendkívül merev szerkezet (megerősítve a padló alatti akkumulátorral és további kereszttartókkal), az autó alacsony súlypontjával (az akkumulátorok és az elektromotor alacsony beépítési magasságából adódóan), valamint a kifinomult felfüggesztéssel együtt példaértékűen precíz irányíthatósággal, kezelhetőséggel és menetkomforttal ruházza fel az UX 300e-t, amit tovább fokoz az egyedülálló ‘Lexus Electrified’ vezetési élmény. 

Világelső minőség az elektromobilitásban

Annak érdekében, hogy a Lexus első tisztán elektromos hajtású modellje ugyanazt a világszínvonalú minőséget képviselje, mint a márka többi típusa, az UX 300e a Lexus hibrid modelljeivel együtt készül Japánban, a cég díjnyertes Kyushu üzemében, a munkafolyamatokat pedig kézműves Takumi mesterek felügyelik. A részletekre irányuló megkülönböztetett figyelem itt mindenre kiterjed, a kézzel polírozott fényezéstől kezdve a szűrt levegőjű szobában összeszerelt elektromos komponensekig. Az üzemben külön ’elit csapat’ varrja a bőrüléseket, méghozzá egy tradicionális japán steppelési technika, az erőt és jellegzetes stílust sugárzó ’sashiko’ öltésekkel. Kiszállítása előtt mindegyik UX 300e megjárja az úgynevezett ’süketszobát’ is, ahol a tökéletes minőség érdekében kivételes hallású és tapintású Takumi mesterek ellenőrzik az autót: fülelnek, simítanak,és kiszűrik a legapróbb hibákat is az utastérben.

Európa az első akkumulátoros elektromos Lexus kulcsfontosságú piaca

A vadonatúj UX 300e első körben – 2020 második felében – csak egyes kiválasztott európai piacokon jelenik meg, értékesítése a teljes térségben, így Magyarországon is 2021-ben indul. A ’Lexus Electrified’ szellemében a vállalatvezetés arra számít, hogy 2022-ig az eladások egyharmadát már az új, tisztán elektromos hajtású változat teszi majd ki. A többi UX változat sikerét követően, az UX 300e bevezetését úgy időzítették, hogy a Lexus megfeleljen a prémium BEV járművek iránti, folyamatosan növekvő piaci igényeknek. Bár Európa legtöbb városában egyre több a töltőpont, az UX 300e várhatóan olyan országokban lesz a legkelendőbb, ahol a töltési infrastruktúra különösen fejlett (Norvégiában, Hollandiában, Németországban és az Egyesült Királyságban), ahol főleg a ’városi felfedezőket’ csábíthatja a luxus crossover agilitása és szórakoztató vezetési élménye. 

Consumer Reports 2020: továbbra is a Toyota és a Lexus gyártja a legmegbízhatóbb autókat

Nem hozott meglepetést az egyik legnagyobb fogyasztótájékoztató szervezet idei megbízhatósági felmérése: továbbra is a Toyota csoport modelljei vezetik a listát. Nem csak modell, hanem márkaszinten is remekül teljesített a cég, a Toyota és a Lexus egyaránt dobogós helyen végzett a rangsorban.

Hozzávetőlegesen 329 ezer autótulajdonost kért meg a Consumer Reports, hogy részletezzék, autójuk milyen meghibásodásokat mutatott az elmúlt 12 hónap során. A problémákat részletesen, 17 fő hibakör mentén taglaló visszajelzések alapján összeállított lista egészen pontos előrejelzést ad a vásárlóknak arról, hogy mire számíthatnak egyes típusoktól.

A legeseménytelenebb használatot ígérő tíz autó között két Toyota és két Lexus típus szerepel – egyetlen más autógyártó sem képviselteti magát ilyen arányban a toplistán.
Alig kiszámítható a legkevésbé megbízható járművek rangsora, kiábrándító ugyanakkor, hogy olykor a legkeresettebb típusok bizonyulnak a legproblémásabbnak.

A Consumer Reports szerkesztői egyértelmű párhuzamot látnak a vadonatúj technológiák iránti kereslet kielégítésére irányuló törekvések és a későbbi csalódások között: a tisztán elektromos hajtásláncok, a modern szórakoztató elektronikai (infotainment) rendszerek gyorsabb ütemben kerülnek a piacra, mintsem a fejlesztők az összes gyermekbetegségüket orvosolhatnák.

Ezzel szemben a Toyota több mint két évtizedes tapasztalattal bír a hibrid hajtásláncok fejlesztése terén – a széles körben alkalmazott technológia a végletekig kiforrott és megbízható.

A tíz legmegbízhatóbb új autó
2021. modellév
A tíz legkevésbé megbízható új autó
2021. modellév
  
1. Toyota Prius1. Chevrolet Silverado/GMC Sierra 1500
2. Lexus NX2. Subaru Ascent
3. Buick Encore3. Volkswagen Atlas
4. Lexus GX4. Jeep Compass
5. Honda HR-V5. Volvo XC90
6. Toyota Prius Prime6. Chevrolet Colorado/GMC Canyon
7. Hyundai Kona7. Tesla Model S
8. Audi A58. Jeep Wrangler
9. Audi A49. Ford EcoSport
10. Mazda CX-510. Volvo XC60

A Consumer Reports az egyes típusok eredménye alapján a márkákat is rangsorolja. Ezen a téren – éppen kiegyensúlyozott, technológiai túlzásoktól mentes termékfilozófiájuk miatt – a Toyotát és a Lexust 2012 óta egyszer sem sikerült letaszítani a dobogóról. Ez most is így történt: a Toyota az abszolút második, a Lexus a harmadik helyen zárta a monstre felmérést.

A vizsgált márkák megbízhatósági sorrendje
2021. modellév (max. pontszám: 100)
 
1. Mazda (83 pont)
2. Toyota (74 pont)
3. Lexus (71 pont)
4. Buick (70 pont)
5. Honda (63 pont)
6. Hyundai (62 pont)
7. Ram (58 pont)
8. Subaru (57 pont)
9. Porsche (55 pont)
10. Dodge (54 pont)
11. Infiniti (54 pont)
12. BMW (52 pont)
13. Nissan (51 pont
14. Audi (46 pont)
15. Kia (45 pont)
16. GMC (43 pont)
17. Chevrolet (42 pont)
18. Volvo (41 pont)
19. Jeep (41 pont)
20. Mercedes-Benz (40 pont)
21. Cadillac (38 pont)
22. Ford (38 pont)
23. Mini (37 pont)
24. Volkswagen (36 pont)
25. Tesla (29 pont)

Ford Pumával szállította a Mikulás idén az ajándékokat

Idén a Mikulás segítőjeként a Ford Magyarország vállalta, hogy segít egy olyan Heves megyei faluba is mesekönyvet juttatni, ahol sem könyvtár, sem könyvesbolt nincs. Jótékonysági kampányuk keretében most arra bátorítanak mindenkit, hogy segítsenek a tarnabodi iskolai könyvtár köteteinek összegyűjtésében.

Hogyan lehet mesekönyvet venni egy cukrászdában?

A Ford Puma 9, főként balatoni település cukrászdája, péksége elé látogat majd el jótékonysági kampány során. Az akcióhoz lelkesen csatlakozó cukrászdákban lesz kapható az a sütemény, amelyhez mesekönyv is jár. A vevők eldönthetik, hogy az új mesekönyvet hazaviszik, vagy felajánlják jótékony célra és azt a cukrászda előtt parkoló autóba pakolják. A karitatív akció során egyéb adományokat, otthon már nem használt, jó állapotú könyveket is várnak a szervezők, melyet a Mikulás a Forrd Puma segítségével fog elszállítani.

A Mikulás autójába több száz könyv is elfér, a szervezők remélik, hogy legalább ennyivel gazdagodik majd a könyvtár.

Miért pont Ford Pumát használnak?

Az akcióban nem véletlenül használják az új Puma egyik legjobban felszerelt típusát. A járműnek kiváló menettulajdonságai mellett, hatalmas a puttonya, csomagtartó mérete, pedig az egyedi Megaboxnak köszönhetően első kategóriájában. Így a szervezők játszva pakoltak 180 darab mikuláscsomagot és a sok-sok adomány könyvet az autóba. 

204 lóerős motorral is rendelhető az új Toyota Hilux

A Toyota Hilux úgy őrizte meg pozícióját a világ és egyben Magyarország kedvenc pickupjaként, hogy az elmúlt néhány Európában évben hiányzott a kínálatából a nagyobb teljesítményű, 170 lóerő fölötti modellváltozat. Ez akkor különösen szembeötlő, hogy ha tudjuk, hogy idén január és november között a nagyteljesítményű (és gazdagon felszerelt) pickupok Magyarországon a szegmens értékesítéseinek mintegy 55%-át tették ki, itt tehát a Toyota ikonikus pickupja eddig nem versenyzett. Ennek ellenére a Hilux elképesztő 37,9%-os piacrészesedést elérve áll az élen a kivonásoktól tisztított magyarországi pickup piacon.  Az eddigi hiányt pótolja a vadonatúj Hiluxban debütáló új, erősebb, 204 lóerős, 500 Nm forgatónyomatékú, 2,8 literes motor az üzleti és a szabadidős igényekhez, amelyhez gyakrabban működő, hidrodinamikát áthidaló rendszerrel (lock-up) elátott továbbfejlesztett 6 fokozatú automata váltót is kínál a Toyota.

A magyarországi pickup értékesítéseket már eddig is meggyőző fölénnyel vezető Toyota Hilux hajtáslánca egy 2,8 literes, 204 lóerős, 500 Nm forgatónyomatékú dízelmotorral gazdagodott, s ezzel az egyik legjobb teljesítményt nyújtja kategóriájában. A legigényesebb üzleti és szabadidős célú Hilux vásárlók szempontjait is szem előtt tartva, az új 2,8 literes motor az extra- és duplakabinos kivitelekhez rendelhető meg, 6 fokozatú, összekerékhajtáshoz társított manuális vagy automata sebességváltóval, alapáron kínált Start-Stop funkcióval. A 6 fokozatú váltóhoz kapcsolt 2,4 literes motor a szimplakabinos, az extrakabinos és a duplakabinos verzióhoz is megrendelhető, a két- vagy négykerékhajtású változathoz egyaránt. Ez a motor 6 fokozatú automata váltóval is kapható, összkerékhajtással, az extra- vagy a duplakabinos változathoz is. A hatfokozatú automata szintén megújult, a lock-up funkció működési tartománya kibővült a negyedik, ötödik és hatodik sebességfokozatban, így javult a gázreakció, és közvetlenebb lett a gyorsulási érzet. 

Vadonatúj 2,8 literes dízelmotor

Az új, Euro 6d besorolású, DOHC-vezérlésű, 16 szelepes. 2755 köbcentiméteres dízelmotor teljesítménye 150 kW/204 lóerő 3400/perc fordulatszámon. Automata sebességváltóval 1600 és 2800/perc között 500 Nm a forgatónyomatéki csúcs. A maximális nyomatékérték a manuális váltós modellnél 1400 és 3400/perc között 420 Nm.  Az automata váltóval társított új erőforrással a Hilux 10,7 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órás sebességre (2,1 másodperccel gyorsabban, mint a jelenlegi modell a 2,4 literes motorral), az átlagfogyasztás 9,5 l/100 km, a CO2-kibocsátás 250 g/km. A befecskendezés közös nyomócsöves, a turbó változó geometriájú, a közteshűtő pedig vízhűtéses. A kipufogóban oxidációs katalizátor (DOC), részecskeszűrő (DPF), és AdBlue befecskendezős redukciós katalizátor (SCR) is működik. Számos eszköz kombinációja biztosítja a maximális kimenő teljesítményt és az üzemanyag-takarékosságot. A motorblokk és a hűtőköpeny kialakítása, a bevonatolt hengerfejtömítés, a kipufogó gyűjtőcső anyaga és tömítései, valamint a hűtőventilátor és annak tengelykapcsolója is megújult, s ezzel komolyan hozzájárul a teljesítmény növekedéséhez. Az új, kifejezetten nehéz üzemi körülményekhez fejlesztett turbótöltő kompresszor- és turbinaoldalának járókerék-átmérői egyaránt megnőttek (előbbi 48-ról 58 mm-re, utóbbi 41,5-ről 52-re), így jelentősen megnőtt a feltöltő térfogatárama is. A golyóscsapágyas kialakítással csökkent a súrlódás, és megemelkedett az elérhető fordulatszám. Az új geometria-állító, áramlásmódosító elemsor a korábbinál jobban elviseli a magas kipufogógáz-hőmérsékleteket, így sokkal jobban ellenáll a nagy terhelések okozta behatásoknak is. Mindezek együtt azt eredményezik, hogy az új turbó hatékonyabban működik, aminek hatására nő a teljesítmény, és csökken a fogyasztás. A közös nyomócsöves befecskendezés csúcsnyomása 250 Mpa; ez az érték már önmagában is a kiváló hatásfokú működés záloga. Az Euro 6d emissziós szabványnak is megfelelő tisztaságú motor vízhűtéses közteshűtője jelentősen megnöveli a töltési hatásfokot, amivel komolyan hozzájárul a motor hatékonyságához és a teljesítmény növeléséhez. 

A 2,8 literes dízelmotor hatásfokának javításához több további tényező is hozzájárul. Az égésterek formája, valamint a dugattyúk és a dugattyúgyűrűk kialakítása is megváltozott. A dugattyúgyűrűk súrlódó felületét gyémántkeménységű szénréteggel vonták be, és a kipufogózások kiáramlása is lelassult; előbbi hatásosan csökkenti a súrlódást, utóbbi pedig a hőveszteségeket. Új az erőforrás kétfokozatú motorolaj-szivattyúja is, ennek hatására például jelentősen csökken a szivattyú hajtásának energiaszükséglete, különösen hideg motornál, vagy kis terhelés esetén. Megváltozott szívócsövön a kipufogógáz-visszavezetés (EGR) csatlakozása, így csökkent a visszavezetett gázok nyomásingadozása, a szívócsőből pedig kikerültek a korábbi áramlásszabályozó szelepek. A turbóból a katalizátorba irányuló gáz áramlása megváltozott, a redukciós katalizátor (SCR) kapacitása megnőtt, és mostantól PM szenzor is dolgozik a rendszerben. Mindezek mellett – a vízhűtéses közteshűtő már említett előnyeivel is kiegészülve – a motor könnyen teljesíti az Euro 6d emissziós norma rendkívül szigorú előírásait. A zajt és a vibrációt csökkentendő megváltozott a szívócsövön a kipufogógáz-visszavezetés csatlakozása, és a katalizátor hőszigetelése is megújult.

A már sokat bizonyított 2,4 literes dízelmotor

A Toyota jól bevált, DOHC-vezérlésű, 16 szelepes, 2393 köbcentiméteres dízelmotorjának teljesítménye 110 kW/150 lóerő 3400/perces fordulatszámon, 1600 és 2000/perc között a forgatónyomatéki csúcs 400 Nm. Ehhez az erőforráshoz automata sebességváltó jár, így a Hilux 12,8 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, átlagfogyasztása 9,3 l/100 km, CO2 kibocsátása pedig 245 g/km. Az erőforrás teljesíti az Euro 6d előírásait, befecskendezése közös nyomócsöves, turbója változó geometriájú, közteshűtője pedig vízhűtéses. Kipufogórendszerében oxidációs katalizátor (DOC), részecskeszűrő (DPF), és AdBlue befecskendezős redukciós katalizátor is működik. Az égésterek formája, valamint a dugattyúk és a dugattyúgyűrűk kialakítása is megváltozott. A dugattyúgyűrűk súrlódó felületét gyémántkeménységű szénréteggel vonták be, és a kipufogózások kiáramlása is lelassult; előbbi hatásosan csökkenti a súrlódást, utóbbi megoldás pedig a hőveszteségeket. Új az erőforrás kétfokozatú motorolajszivattyúja is, ennek hatására például jelentősen csökken a szivattyú hajtásának energiaszükséglete, különösen hideg motornál, vagy kis terhelés esetén. 

Íme, a Toyota Blusteele Land Cruiser

Mit tehet egy extrém teherbírású alkatrészekre szakosodott autóipari beszállító, ha egy új piaci szegmensbe szeretne betörni, és ehhez szüksége volna egy referenciatermékre? Hát épít magának egyet – lehetőleg olyan alapokra, aminek a többi komponense is bírni fogja a szélsőséges igénybevételt. Az ausztrál Blusteele kuplung-specialista választása így esett a Toyota Land Cruiserre.

Legyen szó sziklák meghódításáról, iszapfürdőből való kikecmergésből vagy egy több hetes expedícióra elegendő felszerelés vontatásáról, a terepjárózás igazán elkötelezett hívei számára egy motor soha nem lehet eléggé nyomatékos.

Számukra nem is, de a hajtáslánc komponensei számára annál inkább. Ezért döntött úgy az ausztrál Blusteele Clutch, hogy a gyorsulási versenyek világa után az offroadba is belekóstol iszonyatos teherbírású tengelykapcsolóival. Kifejlesztették tehát az új Survivor termékcsaládot, ám mielőtt piacra dobták volna, ki akarták próbálni, mire képes valójában – építettek hát hozzá egy brutális terepjárót.

Hogy kiküszöböljék a gyenge láncszemeket, nem a hobbiterepjárók és a használt autók között néztek szét, hanem vásároltak egy vadonatúj modellt: egy Toyota VDJ76 LandCruiser GXL-et. A munkagépnek fejlesztett és gyártott J70-es széria legkényelmesebb, személyszállításra optimalizált kivitele a létező legtökéletesebb luxusautó egy olyan, úttalan utakkal és beláthatatlan távolságokkal megáldott országban, mint Ausztrália.

A csapat alaposan bejáratta a 4.5 literes, nyolchengeres dízelmotort, mielőtt nekilátott volna a fejlesztésnek. Komoly munka várt rájuk, hiszen alapkivitelében az erőforrás 205 lóerőt és 430 Nm-t ad le – azonban ők ennek több mint a duplájára törekedtek.

Kezdetnek nagyobb Garrett turbófeltöltőt, új nyomáscsökkentő szelepet, olajhűtőt és töltőlevegőhűtőt építettek be. Nagyobbra cserélték a légszűrőházat, amibe nemesacél sznorkelen keresztül juttatják a motort tápláló levegőt.

A kipufogórendszer 80 milliméter átmérőjű csövekből áll. A módosítást új motorvezérléssel fejelték meg.  Amikor fékpadra tették a felpaprikázott motort, 273 lóerőt és 745 Nm-t mértek a keréknél – a tengelykapcsoló tehát legalább 1000 Nm-t vitt át, méghozzá gond nélkül.

Ezzel akár a végére is érhetett volna a munka, ám a srácok vérszemet kaptak, és olyan látványos átalakításba fogtak, amit bármely neves tuningműhely örömmel a nevére venne. A küszöbvédő rudakba például lézerrel vágták bele a Blusteele nevét, speciális kengururácsot és tetőcsomagtartót szereltek fel, és ahol csak tudtak, LED-fényeket helyeztek el – a Land Cruiser éjjel majdnem úgy néz ki, mint egy karácsonyfa, mint egy nagyon csillogó karácsonyfa.

Ezt követte a speciális hátsó lökhárító, amire dupla pótkeréktartót rögzítettek. Ezek két oldalra kihajthatók, így a csomagtérajtón keresztül könnyen hozzáférhetünk a raktérben kialakított fiókos tárolórendszerhez, amely többek között egy hűtőszekrénynek is otthont ad. Elöl, az utastérben mobil hűtődobozt, erősebb audiorendszert és – a kényelmesebb használat érdekében – hosszabb sebességváltó kart építettek be.

Senki nem hibáztatta volna a Blusteele csapatát, ha a Survivor tengelykapcsoló nehezen kezelhető, fáradságosan kinyomható darab lenne, de nem az. Olyannyira, hogy a cég tulajdonosa hétköznapi mászkálós autónak használja a Land Cruisert – erről tanúskodik a hátsó ülésre beszerelt gyerekülés is.

Igazi személyiségét persze terepen tudja megmutatni az autó: a hatalmas (nem hivatalos mérések szerint akár 1200 Nm-nyi nyomatékot is kibír az autó) nyomatéknak köszönhetően a sebességváltó bátran maradhat második vagy akár harmadik fokozatban, a tengelykapcsoló játszva megoldja a helyzetet.

Miután jól vizsgázott, a kuplungszettet ma már bárki megvásárolhatja a J76-oshoz – ha a két és félszeresére növelt nyomatékkal elbírt, sziklaszilárd eleme lesz bármely gyári kivitelű Land Cruisernek is.

Toyota VDJ76 LandCruiser GXL Wagon

Hosszúság4995 mm
Szélesség1870 mm
Magasság2070 mm
Tengelytáv2980 mm
Motor1VD-FTV V8 turbódízel
Lökettérfogat4461 cm3
Teljesítmény205@3400/perc
Forgatónyomaték430@1200-3200
Üzemanyagtartály térfogata130 liter
Sebességváltóötfokozatú, kézi
HajtásÖsszkerékhajtás, felező, elöl-hátul zárható differenciálmű
Vezetőtámogató rendszerekKipörgésgátló, ABS
Kényelmi extráknavigációs rendszer, központi zár, elektromos ablakemelő,
Szállítható személyek száma5

Bemutatta a jövő új generációs elektromos négykerékmeghajtását a Lexus

A világ vezető környezetbarát luxusautógyártója, az Európában és hazánkban már most 95%-ban öntöltő hibrid elektromos autókat értékesítő, jövőre pedig már első akkumulátoros elektromos modelljét is bemutató Lexus DIRECT4 néven mutatja be elektromos hajtásainak új generációs szabályozó technológiáját: ez biztosítja majd a jövő Lexus hibrid elektromos és akkumulátoros elektromos autóinak egyedi vezetési élményét és menetdinamikáját, azonnali és gyors beavatkozást lehetővé téve mind a négy keréken, a környezeti hatásoknak és a vezető akaratának, utasításainak megfelelően. Az új technológia alkalmazása a korábbinál is szabadabb kezet enged majd a jellegzetes Lexus-stílusú tervezés újraértelmezésében.

A Lexus világszintű villamosítási stratégiájába illeszkedően a márka tavaly, a Tokiói Autószalonon bemutatta futurisztikus, a jövőt technológiai megoldásait is előre vetítő tanulmányautóját, az LF-30-ast. A márka új ‘Lexus Electrified’ nevű stratégiájának célja, hogy jelentős előrelépést érjen el az akkumulátoros hajtású elektromos autók teljesítményében, irányíthatóságában és vezetési élményében. Ennek a stratégiának a részeként fejlesztette ki a világ vezető környezetbarát luxusautógyártója a jövő részben vagy teljesen elektromos Lexus modelljeinek alapját képező vadonatúj technológiát. A DIRECT4 nevű rendszert kifejezetten az elektromos hajtások szabályozására tervezték, és már a Lexus ilyen modelljeinek következő generációjához készült. A DIRECT4 pontosan szabályozza a hajtónyomaték elosztását az első és a hátsó elektromotor között, illetve a regeneratív fékerőt valamennyi keréken. Automatikusan megteremtve az első és a hátsó tengely közötti hajtási egyensúlyt, a rendszer mindig a vezető pillanatnyi igényeihez igazítja a hajtáslánc működését – méghozzá úgy, hogy közben a vezetés élménye sem csorbul. A rendszer két, elektromos hajtású tengelyt működtet, mindegyikben egy-egy nagy nyomatékú elektromotorral és a hozzájuk tartozó hajtással. A cél a hajtóerő optimális elosztása a tengelyek és a kerekek között. Mivel a motorok mindenféle áttétel közbeiktatása nélkül forgatják a kerekeket, a beavatkozás gyors és közvetlen. A rövid reakcióidő hatására a vezető azonnal érzi utasításainak hatásait, így a jármű irányításának érzete közvetlen és határozott. Ebből adódóan a működés minden helyzetben tökéletesen kiszámítható és közvetlen, a reakciók azonnaliak, lineárisak, a gyorsulás kiváló, az ívmeneti jellemzők pedig kiemelkedően semlegesek. A Lexus hagyományaihoz híven a rendszer működése csendes és komfortos.

Az új megoldást Takashi Watanabe, a Lexus Electrified vezető mérnöke mutatta be egy rövidfilmben, amelyben működés közben is látható a DIRECT4 rendszer prototípusokba épített változata. Watanabe elmondta, hogy a Lexus Electrified célja a legmodernebb elektromos technológiák alkalmazása, és ez által a vezetés minőségének javítása, élményének fokozása.  A DIRECT4 fejlesztése során a Lexus mérnökei a márka elektromos hajtásláncok terén felhalmozott óriási tapasztalati bázisára alapoztak.  Ezek a tapasztalatok az egyedi (Lexus Driving Signature) Lexus vezetési élmény fejlesztésében is fontosak, hiszen ez határozza meg az eljövendő Lexus-generációk által kínált teljesítménymutatókat és dinamikát is. A Lexus Driving Signature célja a természetes ember-autó kapcsolat megteremtése, és annak a komfortérzetnek a biztosítása, ami a magabiztosságból, a gondosan megtervezett autóba vetett hitből, valamint az izgalom és a kiszámíthatóság tökéletes egyensúlyából fakad. A film a Lexus formáinak jövőjéből is felvillant egy keveset, hiszen betekintést enged egy 2021 első negyedévében bemutatkozó tanulmánymodell első képeibe és rajzaiba is. A filmben Koichi Suga vezető formatervező azt is elmagyarázza, hogyan hat az elektromos hajtások terjedése a jövő járműveinek formáira és teljesítményére, például pusztán azzal, hogy nem lesz szükség hűtőnyílásokra az autók orrán. Ez izgalmas és új lehetőségeket rejt a formák fejlődésében.

Új Nissan Qashqai: amikor az élvonalat képviselő dizájn és prémium szintű komfort találkozik

Az új Nissan Qashqai kényelmes, hálózatra kapcsolt, imponáló utastere új szegmens standardot állít fel prémium érzetével, megkülönböztető dizájnjával és fejlettebb használhatóságával.

A közel tizenöt évnyi eladás lehetővé tette a Nissan dizájn és mérnök csapatai számára, hogy vásárlók millióitól gyűjtsenek visszajelzést, ezáltal biztosítva azt, hogy az új generációs Qashqai a leginkább felhasználóorientált és a legmagasabbra törkevő modell a mai napig.

A fejlett Nissan Intelligent Mobility technológiák karnyújtásnyira találhatók a vezetőtől, minden érintéssel magában hordozva a kényelmet és minőséget. Az új, prémium anyagok, az okos funkciók és a jól átgondolt részletek olyan utasteret eredményeznek, amely élen jár mind a dizájn, mind a praktikusság tekintetében.
Matthew Weaver, a Nissan Design Europe alelnöke nyilatkozta a következőket: „Az új Nissan Qashqai tökéletes metszéspontja a kifejező dizájnnak és az ügyfelek elvárásainak. Az ő szükségleteik alakítják a mi fókuszunkat, a mi merész megnyilvánulásunk találkozik az ő magas elvárásaikkal. Új szintre emeltük a Qashqait ezzel az új generációs modellel: prémium, mégis praktikus, gazdagon felszerelt, mégis elérhető, fejlett, mégis használható környezetet teremtve, ami követendő példaként áll mások előtt.”

Okos érintés

Az új ülés kárpitok egy hívogató és fényűző, kikapcsolódásra alkalmas utasteret alkotnak. A nappabőr 25 nap alatt készül el és több mint 60 perc ráölteni az új 3D gyémánt formát.

A luxus érzetét keltve, az első ülések háromféle masszázs funkcióval lettek ellátva a top felszereltségű verzióknál, állíthatóságuk kényelmesen megoldható a NissanConnect rendszerén keresztül.

Az utastérbeli fehér hangulatvilágítás megnyugtató légkört teremt, egységességével prémium minőség érzetet biztosít, harmonikus benyomást kelt.

Nagy figyelmet szenteltek a sebességváltó ergonomikus és esztétikai megjelenésének, a gombok kapcsolása luxus érzetet nyújt használójának, a magabiztosság és a kifinomultság mellett.

A Nissan tervező és mérnök csapatai egymással együttműködve optimalizálták a középkonzol elhelyezését, ergonómiai és használhatósági szempontok alapján. A középkonzol tájékán egy új, kisebb, okos sebességváltó található az automata verziókban.

Az összkerekes változatokban a vezetésimód-választó kapcsoló mattkróm gyűrűt kapott és fekete zongoralakk felületet, valamint könnyű váltást biztosít a vezetési módok között.

„A dizájn, a mérnöki munka és a tervezés területein keményebben dolgoztunk, mint valaha, hogy ügyfeleink számára a vezetés kényelmes és minőségi legyen, jó közérzetet keltve. Ügyfeleink, családtagjaik és barátaik számára az autóban töltött időnek kivételes élménynek kell lennie” – mondta Marco Fioravanti, a Nissan Automotive Europe Termék Tervezési Alelnöke.

Online irányítás

A Qashqai egy fejlett szórakoztató és információs rendszert tartalmaz, egy kategóriavezető szolgáltatáscsomaggal, amiben benne van például a vezeték nélküli okostelefon csatlakozás, autóban lévő Wi-Fi (akár 7 eszköz számára), illetve a NissanConnect Services applikáció, hogy az autó irányítható és monitorozható legyen.

A NissanConnect kijelzője több szempontból is jobb lett: egyrészt nagyobb lett (9”), másrészt jobb lett a felbontás és a képminőség is. A NissanConnect több funkciót is ellát egyben: hozzáférést biztosít a navigációhoz, a zenehallgatáshoz, az autó beállításokhoz, ugyanakkor kompatibilis az Android Auto®-val illetve az Apple CarPlay®-jel, sőt az új Qashqaiban működik a vezeték nélküli Apple CarPlay® is. Több felhasználó számára is elmenthetőek a navigáció, a zenehallgatás és a rendszer beállítások, valamint akár egyénenként személyre szabhatóak.

Tudja fogni a DAB rádiót, illetve okos telefonról átjátszott (streamelt) online rádiókat is. A kiváló audio hangzást a Bose® Prémium hangrendszer garantálja, amely tartalmaz 10 hangszórót valamint egy, a csomagtartóban elhelyezett Acoustimass® mélynyomót is. A rendszer úgy lett hangolva, hogy ne csak az elől utazók élvezhessék a prémium hangzást, hanem a hátul utazók is.

A kormány mögött egy új, nagyfelbontású 12,3”-es TFT kijelző kapott helyet, mely személyre szabható elrendezésre ad lehetőséget a következő funkcióknak: navigáció, zenehallgatás, forgalom-, vezetéssel kapcsolatos információk. Mindezek a kormányról vezérelhetőek egy megújult, ergonomikus gombrendszerről. Egy tradicionális „Kiriko” mintázatú digitális háttér is elérhető a TFT képernyő beállításai között, amely az autó japán DNS-ét hordozza.

Egy innovatív, új 10.8”-es Head-Up Display (szélvédőre vetített képernyő), a kategóriában a legnagyobb képméretet nyújtja. A legfontosabb navigációval és vezetés támogatással kapcsolatos információk vannak kivetítve a szélvédőre, a vezető látóterébe, oly módon, hogy az autó vezetője magabiztosan és kényelmesen az útra, illetve a vezetésre tud koncentrálni.

A Home-to-Car egy új képesség, ami elérhető a harmadik generációs Qashqaiban. Ez egy viszonylag új kifejezés az autóiparban, és az autónak az otthonunkkal való együttműködéséről szól, a Google Home, illetve az Amazon Alexa eszközök adta lehetőségeket hasznosítva. A rendszer sok különböző hangalapú parancs befogadására alkalmas. Többek között a vezető elküldheti az aktuális célállomást az autójának a navigációjára – az említett okos eszközöket használva –, azzal a céllal, hogy minimalizálja célállomásnak a navigációba való begépelésére fordított időt.

A NissanConnect Services okostelefon applikációval több különböző olyan funkció érhető el, amin keresztül távolról vezérelhetjük az autónkat, például dudálhatunk, felkapcsolhatjuk a fényszórót vagy bezárhatjuk, illetve kinyithatjuk az autót. Az okos figyelmeztetések szintén beállíthatóak: a sebességre, az időre és a területre vonatkozó korlátozások túllépése esetén az applikáció jelzést ad a számunkra.
Az új Qashqaijal bevezetésre kerül egy új autó állapotjelentés, ami megtekinthető az applikációban, és ami figyelmezteti az autó tulajdonosát, amennyiben sürgős karbantartásra volna szükség, illetve valós idejű teljesítmény kiértékelést is mutat.

A vezetési előzmények és elemzések szintén elérhetőek az új appon keresztül, vagyis a felhasználó láthatja a korábbi utazásainak az összegzését, a megtett távolság és az utazásra fordított idő vonatkozásában.

Ha a vezető nem a telefon navigációját szeretné használni, akkor elérhetőek a TomTom 3D térképek és elő forgalmi adatok, valamint a navigáció képes a távolról történő térképfrissítésre is. Ezen felül pedig elérhető még a Google Street View (Google Utcakép), állandó trafipax helyszínek, illetve az üzemanyag árak is. Végül pedig az ajtótól-ajtóig navigálás szintén rendelkezésre áll az applikációban, aminek része az My Car Finder (Keresd az Autóm) funkció is.
A Qashqaiban, a Nissan modellek között első alkalommal, elől a középkonzol tárolórekeszében található egy 15 W-os vezeték nélküli töltő okostelefonok számára, amely az egyik legmagasabb teljesítményűnek számít a kategóriában, valamint, akár az egészen nagy készülékek is elférnek rajta (pl. Apple iPhone 12 Pro Max).
A kapcsolódás lehetősége minden utas számára elérhető, ugyanis elől és hátul is van lehetőség USB-n keresztül történő töltésre, egyaránt USB-A és USB-C portokon keresztül.
Ismét a modell japán mivoltára reflektálva, az információs hangjelzések az új Qashqaiban, például a biztonsági öv emlékeztető, illetve az irányjelző hangjai egy japán videójáték fejlesztővel, a Bandai Namco céggel közösen lettek kifejlesztve. Ennek köszönhetően a különböző hangjelzések harmonizálnak egymással, és dallamos két-tonusú jellegük van.

„Bevezettünk egy szerteágazó kapcsolódási lehetőséget az új Qashqaiban, amely hozzásegíti a tulajdonosokat, hogy megfigyelés alatt tartsák autójukat, hogy kommunikáljanak vele, érezzék az autó támogatását, valamint kiegészítsék azt otthoni okos eszközökkel és telefonjukkal. Viszont ezeknek a funkcióknak a legfőbb célja az volt, hogy a vásárlóink számára kényelmesebb és egyszerűbb legyen az autó használata” – mondta Gareth Dunsmore.

Irányítási kényelem

Az új Qashqai a vezetője számára továbbra is magas szintű irányítási magabiztosságot biztosít, ugyanis az autó érzékeli a környezetet, valamint a kilátás is javult előre, hátra és oldalra is. A kiláthatóság a szélesebb szélvédő látószögtől és a vékonyabb első oszlopoktól javult. Továbbá az oldalsó tükrök az A oszlop helyett, az ajtóra lettek szerelve, aminek köszönhetően csökkentek a kilátást zavaró takarási zónák is.

Az új Qashqai hosszabb tengelytávja, egy hatékony helykihasználással ötvözve azt eredményezte, hogy nagyobb legyen a hely az utasok számára. A hátsó üléseknél a térd helykínálat 28 mm-rel nőtt 608 mm-re, és nagyobb lett a távolság a vezető- és az első utasülés között is. Az első és hátsó fejtér is megnőtt 11 mm-rel, annak köszönhetően, hogy az autónak némiképp a külső méretei is megnövekedtek.

Mivel az ülések magassága és szélessége módosítva lett, magasabb lett az utazási komfort. A 145-192 cm magasságú felnőttek személyre szabhatják maguk számára az üléseket. Elől az üléspárnák dőlésszögének a beállíthatósága, a Qashqai legmagasabb felszereltségi szintjén további kényelemmel szolgál.

Dinamikus vezetés esetére, az ülések háttámlájában elhelyezett párnák alakja, valamint az ülések oldaltartása is tovább lett fejlesztve, oly módon, hogy módosítottak az oldaltartást biztosító párna szögén.
Annak érdekében, hogy különböző felhasználók gyorsan megtalálhassák a számukra legkényelmesebb ülésbeállítást, a legmagasabb felszereltségi szinten elérhető az ülések memória funkciója, amely el tud tárolni két különböző üléspozíciót mindkét első ülés esetében.

A Nissan NASA által inspirált Zero Gravity (zéró gravitáció) ülései minden utazásnál biztosítják a kényelmet. Fejlesztésük a korábbi generációs Qashqainál kezdődött. Széleskörű tesztelések zajlottak, versenypályán és közúton, és mindezeknek köszönhetően a Zero Gravity ülések biztosítják az optimális testtartást és csökkentik a fáradtságot a hosszabb és a rövidebb utak során egyaránt. Az új kormány fűtési opció fokozza a jó közérztet a téli hónapokban.

Praktikus személyreszabottaság

Bár belső terét tekintve kifinomultabb, ugyanannyira praktikus is az új Qashqai, hiszen kielégíti az ügyfelek mindennapi igényeit, elszállítva mindent a babakocsitól a nagy bevásárlásig.

Amikor nem szabad az ember keze, az érintésmentes csomagtartó nyitó megkönnyíti a ki- és bepakolást. A teljes csomagtér az előző generációs modellhez képest 50 literrel lett megnövelve, részben annak köszönhetően, hogy a csomagtér padlót 20 mm-rel lesüllyesztették, köszönhetően a hátsó felfüggesztés jobb kialakításának.
Elődjének olyan népszerű funkciói, mint az oldalsó tárolók a kerék ívek fölött vagy a Flexibilis Csomagtér Rendszer megmaradtak továbbfejlesztett formában az új modellben is. A csomagtér polcok át lettek alakítva, egyik oldaluk ellenálló szövetborítást kapott, a másik pedig könnyen takarítható műanyagot.

A könnyebb rakodást rossz fényviszonyok közepette a csomagtérből már két fényforrás segíti. Egy 12 V-os csatlakozó is beépítésre került a hátsó részbe, olyan elektromos eszközök ellátására, mint az elektromos hűtőtáska.

Az utastérbe való tárolási lehetőségek is a használhatóság jegyében lettek újragondolva. A két első pohártartó távol helyezkedik el egymástól, hogy megkönnyítse a kisebb poharak mozgatását és az ajtózsebek már 1,5 literes palackok tárolására is alkalmasak. A korábbi generációs Qashqaiban csak 0,5 literes palackok fértek el ugyanitt.

Az ajtók ergonomikus dizájnjának tökéletesítése megkönnyíti a be- és kiszállást az új Qashqaiba, főleg szűk helyeken nyilvánvaló ez, például egy több szintes parkolóházban.

Egészében véve, a könnyen használható okostelefon applikáció funkcióktól a kényelmes masszázs üléseken, fűtött kormányon, kiváló illesztéseken, anyagokon át a nagyobb tárolóhelyig, az új Qashqai ismét felülmúlja azt, amire az ügyfelek számíthatnak egy Crossovertől ebben a kategóriában. A Nissan úttörő, divatot diktáló harmadik generációs modellje kényeztető és kellemes élményt nyújt utasainak az utazásuk elejétől a végéig.

A világ jelenleg legfejlettebb hidrogén üzemanyagcellás elektromos technológiáját teszi hozzáférhetővé a Toyota

A technológia iránt mutatkozó növekvő érdeklődésre válaszul a részben vagy teljesen elektromos meghajtások vezető fejlesztőjeként ismert Toyota, amely korábban 5700 a hidrogén üzemanyagcellás elektromos, és közel 24000 a hibrid elektromos meghajtással kapcsolatos szabadalmat osztott meg ingyenesen, bejelentette, hogy hozzáférhetővé teszi partnerei számára a világ legfejlettebb hidrogén üzemanyagcellás technológiáját annak érdekében, hogy felgyorsítsa a hidrogénalapú társadalom kifejlődését.

A világ vezető autógyártóit és energetikai szolgáltatóit tömörítő Hidrogén Tanács alapító tagjaként a Toyota létrehozza Európában az új Üzemanyagcella Üzleti Csoportot, hogy hasonlóan gondolkodó partnereivel közösen felgyorsítsa az üzemanyagcellás technológiák elterjedését, amelyek révén széles körben csökkenthető a széndioxid-kibocsátás. A Toyota és prémium márkája, a Lexus már most élen járó hidrogén üzemanyagcellás technológiája mind a kapacitás, mind pedig a költségek és a méretcsökkentés tekintetében rohamosan fejlődik, ezért a japán autógyártó azzal számol, hogy hidrogén üzemanyagcellás elektromos modelljeinek értékesítése már rövid távon tízszeresére bővül majd.

Egyre nő az érdeklődés a hidrogénben rejlő potenciál kiaknázása iránt, ahogy a vállalkozások és fogyasztók mind jobban megismerik e számos területen alkalmazható technológia előnyeit. Annak érdekében, hogy maximálisan feltárja a hidrogénben rejlő lehetőségeket Európában, a Toyota létrehozta az Üzemanyagcella Üzleti Csoportot a régióban folyó tevékenységei irányítására. A brüsszeli székhelyű egység támogatja majd a hidrogén széles körű bevezetését a mobilitási, illetve más területekre, hozzáférhetővé téve a technológiát partnerei számára is.

A hidrogén előnyei egyértelműek. Ezért arra számítunk, hogy üzemanyagcellás rendszereink globális értékesítése már rövid távon is tízszeresre bővül, és ezért növeljük komoly mértékben gyártókapacitásunkat. A Toyota jelentős befektetésekkel jelöli ki az utat a hidrogénalapú társadalom, a következő generációs üzemanyagcellás járművek, az új piacok és alkalmazások megnyitása, a nagyobb üzemanyagcella-gyártási kapacitás és európai szervezetünk területein.” – fogalmaz Thiebault Paquet, az Üzemanyagcella Üzleti Csoport igazgatója elmondta

A Toyota élen jár az üzemanyagcellás technológiát érintő innovációban is: a vállalat már 2014-ben bevezette első, kereskedelmi forgalomba került hidrogén üzemanyagcellás elektromos modelljét, a Mirait. Azóta is folyik a Toyota üzemanyagcellás rendszerek fejlesztése, így azok a nagyobb energiasűrűség mellett is egyre könnyebbé és kompaktabbá válnak. A teljes egészében továbbfejlesztett rendszer 2021-ben mutatkozik majd be az új generációs Mirai modellben. A Toyota technológiája kellően rugalmas ahhoz, hogy ne csupán autókban használják, hanem sokféle alkalmazásban termeljen zéró károsanyag-kibocsátású áramot. Már jelenleg is alkalmazzák teherautókban, városi buszokban, targoncákban és generátorokban, emellett pedig folyamatosan zajlik a vonatokba és hajókba épített rendszerek tesztelése is. Annak érdekében, hogy felgyorsítsa a hidrogén széles körű elterjedését, a Toyota európai hidrogén-klaszterekre, vagy ökoszisztémákra összpontosít majd, ahol a helyi infrastruktúra támogatja a közlekedési flották és mobilitási szolgáltatások működését. A Toyota hisz abban, hogy az ilyen tevékenységek révén növekszik majd a kereslet a hidrogén iránt, ami csökkenti a költségeket és rentábilissá teszi az ellátás infrastruktúráját – ezzel pedig újabb felhasználókat hoz. Az új Üzemanyagcella Üzleti Csoportot felhasználva a Toyota szoros együttműködésre készül az ágazati partnerekkel, országos és helyi kormányzatokkal és egyéb szervezetekkel, hogy egyre több helyen segíthesse elő a hidrogén ökoszisztémák kifejlődését, és ezzel együtt az előrelépést a mindenki javát szolgáló, hidrogénalapú társadalom felé.

LEGFRISSEBB

New York utcáin már környezettudatos taxiké a főszerep

0
A New York-i taxik története és jelenlegi állapota sokszínű, változatos képet mutat a város közlekedési kultúrájáról. Napjainkban a taxik főként két színben jelennek meg:...

TESZTJEINK