Főoldal Blog Oldal: 130

22 kW váltóáramú töltéssel frissül az Audi e-tron modellcsalád

Gyorsabb töltés és még nagyobb kényelem a kormány mögött: az Audi következetesen tökéletesíti e-tron modelljeit. A tisztán elektromos SUV és az e-tron Sportback SUV kupé modellek felszereltsége számos út tétellel bővült.

Váltóáramú töltés: kétszeres kapacitás

Az egyenáramú gyorstöltés mindig is nagy erőssége volt az e-tron modelleknek. Most az Audi a váltóáramú gyorstöltést is lehetővé teszi. Az ügyfelek mostantól az e-tron 55 és az e-tron Sportback 55 modelleket egy második fedélzeti töltővel rendelhetik, amely 11 kW-ról 22 kW-ra növeli a teljesítményt a megfelelő töltőállomásokon. Ez a lehetőség 2021. közepétől az e-tron 50 és az e-tron S modelleknél is rendelkezésre áll majd. A hagyományos mode 3 kábel, amellyel az e-tron modellek a nyilvános töltőoszlopokhoz csatlakoznak már képes a 22 kW töltési kapacitás kezelésére.

Intelligens kapcsolat: az e-tron connect töltési rendszer

Az új connect töltési rendszer, amelyet az Audi otthoni garázsokhoz ajánl, szintén úgy került kialakításra, hogy akár 22 kW töltési kapacitás kezelésére is képes legyen. Háztartási csatlakozó aljzatokhoz készült, így az otthontól távol is használható. Megfelelő otthoni beüzemeléssel képes az e-tron 55 modelleket mindössze 5 óra alatt teljesen feltölteni. A connect töltési rendszer egy 5 colos érintő képernyős vezérlőegységből és egy fali blokkból áll. Wi-Fi internet kapcsolata lehetővé teszi, hogy a myAudi alkalmazáson keresztül irányítsuk illetve az egyes funkciók frissítése is ennek segítségével történik. Az Audi a connect töltési rendszer optimális használatához egy három fázisú, 400 V csatlakozó aljzat használatát javasolja. Kívánságra a helyi Audi kereskedés által javasolt villanyszerelő ellenőrzi a villamoshálózatot és gondoskodik a megfelelő technológia beszereléséről.

Az SMA Solar Technology vagy a Hager Group megfelelő otthoni energiagazdálkodási rendszerével összhangban az e-tron connect töltési rendszer további intelligens funkciókat is kínál. Ilyen például az, amikor az Audi e-tron a háztartásban élő többi fogyasztó igényét is figyelembe véve a megmaradó energiát felhasználva végzi a töltést, elkerülve ezzel az otthoni elektromos rendszer túlterhelését. A töltési rendszer lehetővé teszi az ügyfeleknek, hogy egyedi prioritásokat határozzanak meg, amilyen például a változó árú elektromosáram esetén az olcsóbb völgyidőszakok preferálása a töltéshez. Amennyiben otthon rendelkezésre áll fotovoltaikus (napelemes) rendszer, az autó töltésénél előnyben részesíthetjük az így termelt elektromos áram használatát. A töltéstervezés így figyelembe veszi a napos időszakokkal kapcsolatos előrejelzést. További, az e-tron connect töltési rendszer által kínált extra például a PIN kódos védelem az illetéktelen felhasználók ellen és a töltési energia rögzítése is. 

Új kormánykerék: még nagyobb kényelem az adaptív menetasszisztensnek (Adaptive Cruise Assist) köszönhetően

A továbbfejlesztett kormánykerekek még nagyobb kényelmet kínálnak. A vezetőnek csupán percenként egyszer kell finoman megérintenie az érintésérzékeny karimát, hogy az autó oldalirányú vezetését biztosító adaptív menetasszisztens aktív maradjon. Azonban továbbra is a vezetőé a teljes felelősség a jármű kormányzását illetően. A csúcstechnológiát képviselő rendszer – amely a vezetői segédrendszerek új központi szabályzóegységének (zFAS) adatait használja – képes az Audi e-tron modellt a sáv közepén tartani. Emellett a teljes sebességtartományban gondoskodik a hosszirányú vezérlésről, támogatja továbbá a vezetőt gyorsításnál, fékezésnél, a sebesség vagy a távolság tartásánál és közlekedési torlódások esetén.

Új méret az S modellek számára: 22 colos kerekek

Az Audi e-tron S és az Audi e-tron S Sportback a szériafelszereltség részeként 20 col peremátmérőjű kerekkel érkezik, a 21 col peremátmérőjű kerekek opcionálisan érhetők el a kínálatban. Az Audi Sport GmbH azonban még tovább emelte a tétet, így a fenti modellek 9.5Jx22 col méretű kerekkel is választhatók lettek. A titánium szürke keréktárcsák ötküllős megjelenéssel és fényes felülettel érkeznek.

Az e-tron modellek újdonságai azonnal már rendelhetőek, az ügyfelek ezeket a járműveket az év végétől vehetik majd át.

A MINI a tisztán elektromos meghajtású MINI John Cooper Works modellek koncepcióin dolgozik

A brit prémiumgyártó új járműszerkezeti megoldásai minden korábbinál szélesebb modellpaletta-bővítési lehetőségeket kínálnak, a MINI John Cooper Works modellek által fémjelzett vezetési élmény pedig így károsanyag-kibocsátás nélkül is életre kelhet.

A MINI modellpalettájának fejlesztése az elektromos mobilitás térnyerésére összpontosít és a márkára jellemző vezetési élmény merőben új perspektíváival kecsegtet – új utakat nyitva meg a MINI John Cooper Works modellek előtt is. A brit prémiumgyártó új járműszerkezeti megoldásai arra is lehetőséget teremtenek, hogy az extrém menetteljesítmény és a vérpezsdítő vezetési élmény kettősét a belsőégésű erőforrások mellett a tisztán elektromos hajtáslánc-technológiák is átélhetővé tegyék.

Az elmúlt évtizedben a MINI jelentős lépéseket tett az elektromos mobilitás népszerűsítése felé vezető úton. A MINI Cooper SE Countryman ALL4 plug-in hibrid modell (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,7 – 2,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,1 – 14,0 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 40 – 45 gramm / km) a márka egész éves újautó-értékesítési mutatójának 5 százalékát teszi ki, amely már a tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,8 – 16,8 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) sikeres piaci premierjét követő néhány hónapban a kétszeresére emelkedett. A MINI erre a tapasztalatra építkezve, a jövő járműtechnológiái felé tekintve vágott bele a tisztán elektromos meghajtású MINI John Cooper Works modellek következő fejlesztési fázisába.

„A tisztán elektromos MINI bebizonyította, hogy a márkára jellemző vezetési élmény és az elektromos mobilitás tökéletesen kombinálható” – mondta Bernd Körber, a MINI vezetője. „Itt az idő, hogy a MINI John Cooper Works modellek teljesítmény iránti szenvedélyét hosszú távon fenntartható módon váltsuk valóra. Ezért kezdtük el a tisztán elektromos meghajtású MINI John Cooper Works modellek koncepcióinak kifejlesztését” – tette hozzá.

A tisztán elektromos meghajtású MINI John Cooper Works modellek fejlesztési munkálatai jól példázzák, hogy az elektromos mobilitás a márka jövőjét tekintve is mennyire fontos szempont: a cél a fenntarthatóság, a menetteljesítmény és a szenvedély tökéletes harmóniája.

„A belsőégésű erőforrással szerelt MINI John Cooper Works modellek továbbra is fontos szerepet játszanak modellpalettánkon, hogy teljesítményre éhező rajongóink legbelsőbb vágyait és szükségleteit is világszerte kielégíthessük. A zéró emissziójú maximális teljesítménnyel ugyanakkor megteremtjük annak a lehetőségét, hogy a MINI John Cooper Works modellek egyedi arculatát minden korábbinál színesebbre rajzoljuk” – fogalmazott Bernd Körber.

A „Hiányzol Anyu!” projekt shortlist-re került a Best Event Awards-on

A BMW Group Magyarország támogatásával megvalósított BoLive projekt, a „Hiányzol Anyu!” shortlistre jutott „CSR és nonprofit események” kategóriában az egyik legrangosabb nemzetközi rendezvényes fesztiválon, a Best Event Awards-on.

A 2006-ben alapított Best Event Awards fesztiválra idén a világ 23 országából érkeztek élő rendezvényes és a pandémiának megfelelően online és hibrid kategóriákban nevezések. A rendezvény és Live Communication szakma legrangosabb fesztiválján még nem hirdetettek magyar győztest – shortlist-re is csak egy projekt került eddig –, ezért különösen nagy szó, hogy idén két hazai pályamunka is döntőbe jutott. A „Hiányzol Anyu!” projekt mellett Magyarországról a Special Effects, a Visual Europe Group és a Bo – Live Branding Agency #PowerOfLiveEvents rendezvénysorozatát válogatták még be.

A „Hiányzol Anyu!” a Bo Live anyák napi projektje, mely a BMW Group Magyarország és a MOL Magyarország támogatásával, valamint több tucat hazai rendezvénypiaci szereplő összefogásával valósulhatott meg. A Kreatív Prizma Díján két kategóriában is döntőbe jutott projekt keretében a tavaszi lezárások alatt, ezer személyre szóló anyák napi köszöntőt és ajándékcsomagot szállítottak ki országszerte a szervezők érintés- és díjmentesen azoknak, akik a leginkább rászorultak.

„A BMW Group Magyarországnál mindig is támogattuk az innovatív és kreatív kezdeményezéseket. Örülünk annak, hogy a támogatásunkkal ez a szép és egyedi projekt megvalósult, az pedig külön örömmel tölt el minket, hogy a nemzetközi szakma figyelmét is felkeltette. Szorítunk, hogy a shortlist után díjat is kapjon” – mondta el Pócs Zsuzsanna a BMW Group Magyarország marketingigazgatója.

Jövő év őszén érkezik az akkumulátoros elektromos Toyota PROACE CITY

A részben vagy teljesen elektromos meghajtások vezetője fejlesztőjének számító, Európában már ma is több, mint 50%-ban öntöltő hibrid elektromos autókat értékesítő Toyota sorban mutatja be zéró emissziós modelljeit.

Azt már korábban is tudni lehetett, hogy a még idén év végén megérkező hidrogén üzemanyagcellás elektromos (FCEV) vadonatúj Mirai után jövő tavasszal érkezik a PROACE Electric akkumulátoros elektromos (BEV) áruszállító és PROACE Verso Electric akkumulátoros elektromos személyszállító, illetve a vállalat prémium márkája, a mára kontinensen 95%-ban hibrid elektromos autókat értékesítő Lexus is jövőre mutatja be első akkumulátoros elektromos modelljét, az UX 300e crossovert. A világ legzöldebb autógyártójaként ismert Toyota most bejelentette, hogy a Proace kistestvéréből, a népszerű városi kisáruszállító PROACE CITY és személyszállító PROACE CITY Verso modellekből is készül akkumulátoros elektromos változat, amelyek jövő ősszel érkezhetnek.

A Toyota bejelentette, hogy a PROACE CITY (haszongépjármű) és a PROACE CITY Verso (személyautó) modellekből hamarosan zéró emissziós akkumulátoros elektromos változat is készül, amelyek a Toyota Professional kínálatban jelennek majd meg. A modellből kompakt és hosszú változat, illetve dobozos áruszállító és személyszállító kivitel is lesz, hogy a vevők biztosan megtalálják a számukra ideális járművet, az 50 kWh kapacitású lítiumion akkumulátor teljesítménye és 136 LE / 100 kW teljesítmény lesz.

A Toyota új fejezetet nyit a nulla károsanyag-kibocsátású autókkal kapcsolatos stratégiájában azzal, hogy a PROACE Van és Verso Electric modellek mellett a vállalat hamarosan a PROACE CITY akkumulátoros elektromos hajtású (BEV) változatával is kibővíti a Toyota Professional haszongépjármű-kínálatot. Az új modellt egy 50 kWh kapacitású lítiumion akkumulátor hajtja majd 136 lóerő teljesítménnyel, ami problémamentes működést ígér az alacsony emissziójú belvárosi zónákban. Mindegyik PROACE CITY Electric változat 7,4 kW-os egyfázisú fedélzeti töltőt kap alapfelszereltségként, de a vásárlók 11 kW-os,háromfázisú berendezést is rendelhetnek autójukhoz, ha gyorsabban szeretnék tölteni az akkut. Idehaza különösen izgalmas modellváltozat lehet a PROACE CITY Verso Electric személyszállító, hiszen a PROACE CITY már most is a nagycsaládos autóvásárlási program egyik favoritja. További részletek a frissen bejelentett modellek kapcsán jövő év első felében várhatóak.

Magyarországon a Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

Immáron hazánkban is rendelhető a Toyota hibrid elektromos modellkínálatának zászlóshajója, minden idők legnagyobb teljesítményű RAV4 modellje, a 306 LE teljesítményű RAV4 Plug-in Hybrid.

A modellhez fejlesztett vadonatúj plug-in hibrid elektromos rendszerének kategóriaelső teljesítményéhez ugyancsak szegmenselső, a WLTP szerinti 1l/100 km-es áltagos üzemanyagfogyasztás és 22 g/km-os CO2 kibocsátás társul. A vadonatúj Toyota RAV4 Plug-in Hybriddel akár 75 km-es tisztán elektromos hatótávolság érhető el az akkumulátor egyszeri, teljes feltöltésével, amennyiben pedig az EV üzem már nem tartható fenn, a plug-in rendszer maradéktalanul kínálja a Toyota öntöltő hibrid modellektől megszokott előnyöket (azaz a városi forgalomban akár 50-70%-ban tisztán elektromos, fogyasztás és károsanyagkibocsátásmentes közlekedést. Az intelligens összkerékhajtást alapfelszereltségként kínáló öko-crossover gazdag felszereltséget kínáló belépő modelljének ára 18.190.000 Ft, míg a csúcsmodellért 21.190.000 Ft-ot kérnek.

Magyarországra is megérkezett a Toyota hibrid elektromos modellkínálatának új zászlóshajója, a RAV4 Plug-in Hybrid. A kategóriában egyetlen más típus sem kínálja a teljesítmény és a környezeti kompatibilitás ilyen magas fokú kombinációját. A mára Magyarországon is 95%-ban öntöltő hibrid elektromos meghajtással gazdára találó RAV4  plug-in hibrid elektromos változatának bevezetésével még erősebbé, még vonzóbbá válik az évek óta a világ legnépszerűbb SUV-jának és a Toyota Corolla után a világ második legnépszerűbb autójának számító RAV4, amely annak idején megteremtette a szabadidőjárművek piacát, és amely a mai napig több mint tízmillió példányban talált gazdára világszerte. A Toyota RAV4 egyébiránt idehaza is igazi slágermodellnek számít, több, mint 20%-os részesedéssel, toronymagasan vezeti kategóriája magyarországi értékesítéseit.

A Toyota világelső hibrid szakértelmét alkalmazva teremtette meg a RAV4 Plug-in Hybrid modellt, olyan járművet alkotva ezzel, amely nemcsak nagy teljesítményű, de egyben a károsanyag-kibocsátás és az üzemanyag-fogyasztás terén is jobban teljesít, mint összes versenytársa. A modell végső homologizációs adatai szerint 22 g/m CO2 és 1,0 l/100km (WLTP norma, vegyes ciklus.)

A RAV4 Plug-in Hybrid teljes értékű elektromos járműként viselkedik. Alapértelmezésben EV üzemben működik; ilyenkor teljesen feltöltött akkumulátorral, városi forgalomban akár 98 kilométert (WLTP norma, városi ciklus) is képes megtenni. Ez bőven meghaladja az átlagos európai felhasználók napi ingázási távolságát. A jármű akár 135 km/órával képes haladni anélkül, hogy beindulna a benzinmotor. Ha nagyobb teljesítményre van szükség, a 2,5 literes Dynamic Force benzinmotor gondoskodik a kategóriaelső üzemanyag-fogyasztásról. Az akkumulátor egyszerűen és biztonságosan tölthető, 230V / 32A csatlakozóról mindössze 2,5 óráig tart. A tulajdonosok a MyT okostelefonos alkalmazás segítségével a távolból időzíthetik, illetve nyomon követhetik a töltést, valamint működésbe hozhatják a klímaberendezést, hogy az indulás tervezett időpontjára a megfelelő hőmérsékletre fűtsék / hűtsék az utasteret. A kifinomult, hatékony hajtáslánc-technológián túlmenően a RAV4 Plug-in Hybrid teljes mértékben megőrzi mindazon értékeket, amelyek olyan sikeressé tették a 2018 végén bevezetett, ötödik generációs RAV4-est. Ezek között külön említést érdemelnek a Toyota GA-K járműplatform eredendő erényeiből (a mély tömegközéppontból és a fokozott karosszéria-merevségből) adódó menetdinamikai előnyök. Szintén alapfelszerelés az AWD-i intelligens összkerékhajtás. A RAV4 Plug-in Hybrid a RAV4 Hybridet kiegészítve erősíti a Toyota villamosítási programját. A várakozások szerint a RAV4 vásárlók túlnyomó többsége továbbra is az öntöltő hibrid elektromos változat mellett teszi majd le a voksát, immáron azonban új csúcsmodellként hazánkban is elérhető lesz a plug-in hibrid elektromos kivitel.

Karácsonyi MINI-ajándékötletek közül szemezgettünk

A MINI minden álmot valóra vált. A családtagok és barátok karácsonyi ajándékai után kutatva a MINI Lifestyle Kollekció dúskál a kifogyhatatlan ötletekben, amelyek között a legkisebb és a legnagyobb MINI-rajongók is megtalálják a szívükhöz legközelebb állót. A színes ajándékkavalkád egy csapásra ünnepi hangulatot varázsol.

Stílusos kiegészítők a mindennapokra és az utazásokhoz

A MINI Lifestyle Kollekció stílusos táskái, zsákjai és bőröndjei minden élethelyzetben megállják a helyüket. A MINI cipzáras táska (MINI Contrast Zipper Totepack)leginkább irodába vagy boltba menet van elemében: az újrahasznosított műanyagokból készült, fekete táskát a hátrésznél bélelt laptoptartó zsebbel, a frontrészen nyomtatott MINI logóval, körbe pedig fehér és citromsárga cipzárakkal álmodták meg a készítők. A holmik rendezettségét második laptoptartó zseb és variálható belső bélések garantálják. Az anyaghasználatában, színösszeállításában és kialakításában is egyező MINI cipzáras laptoptáska (MINI Contrast Zipper Laptop Bag) a MINI cipzáras táska kiváló alternatívája vagy kiegészítője lehet, amely tökéletes laptoptartó, dokumentrendező és tolltartó zsebeivel bármelyik üzleti találkozóra ideális választás.

A hirtelen jött hétköznapi kikapcsolódásokhoz a MINI kézitáska (MINI Tricolour Block Duffle Bag) kínál elegendő helyet. Fehér színű, vízlepergető vászonborításával fekete árnyalatú, gumírozott alsó rész és fogantyúk alkotnak kontrasztot. A táskához vállpánt csatolható, a kulcscsomót pedig karabineres belső kulcstartó tartja biztos helyen. A citromsárga csíkok és a frontrész nagyméretű MINI felirata hamisítatlan MINI-stílust garantál.

A MINI Lifestyle Kollekció keményfedeles, több méretben elérhető bőröndjei mindegyik családi utazás alkalmával rugalmas pakolási lehetőségeket garantálnak. Négy kerék, kihúzható fogantyú, vízálló cipzár és számzár gondoskodik az egyszerre kényelmes és biztonságos utazásról. A bőröndök frontrészét dombornyomott márkaembléma díszíti. A MINI gurulós bőrönd (MINI Trolley) már messziről felismerhető, Chili Red árnyalatának és hatalmas, 76 liter térfogatú kialakításának köszönhetően. Rövidebb utakra a MINI kézipoggyász (MINI Cabin Trolley) lehet a legideálisabb választás, klasszikus fekete színben, 36 liter térfogatú belső kialakítással, praktikusan nyitható frontrésszel és leszerelhető laptoptartó táskával. A legfiatalabb MINI-rajongók utazását a MINI gyerekbőrönd (MINI Kids Trolley) színesíti tovább, hiszen Chili Red árnyalatú külső fedele mögött bulldogmintás és autómintás belső bélés fokozza a be- és kipakolás izgalmát.

Kényelmes, fenntartható, egyedi: a MINI Lifestyle Kollekció új ruhadarabjai

A MINI Lifestyle Kollekció új ruhadarabjainak kényelmes és egyedi szövése a legkisebb és a legnagyobb MINI-rajongókat is elvarázsolja. A MINI női pulóver (MINI Loop Wing Logo Sweatshirt Women’s) a pamut és a gyapjú olyan puha, természetes harmóniájában született meg, amely minden pillanatban örömmel tölti el viselőjét. A fekete vagy Chili Red árnyalattal fehér vagy fekete színű, hímzett MINI logó alkot kontrasztot, amelyet a pulóver nyakán, ujjain és derekán MINI-stílusú csíkok fokoznak. A MINI gyerek pulóver (MINI Loop Wordmark Sweatshirt Kids) száz százalék pamutból készült. A Chili Red árnyalatot „Icelandic” és fekete színű, míg a zöld árnyalatot fekete és fehér színű stílusjegyek dobják fel, természetesen fekete vagy fehér MINI logó kíséretében.

Hatalmas élmény a legkisebb MINI-rajongóknak

A fiatal felnőtteket és a legkisebb MINI-rajongókat egyaránt rabul ejti a MINI Lifestyle Kollekció gyerekeknek szánt összeállítása. A „MINI Autók és Csíkok Ajándékdoboz” (MINI Cars and Stripes Gift Set) – amelyet a 6-9 hónap közötti apróságoknak állítottak össze a tervezők – egy klasszikus MINI-csíkokkal és fehér MINI felirattal ellátott sapkát, illetve öt pár puha, más-más színű és mintázatú zoknit tartogat. A MINI kötött autó (MINI Knitted Car) bújósan puha anyagokból készült és mosógépben is bátran mosható. Chili Red színű karosszériáját fekete tető és sárga fényszórók színesítik, a MINI jellegzetes stílusjegyei mentén. A MINI Bulldog hasonlóan ikonikus gyerekjáték, amely idén télen fehér elülső felületű, szürke bársonyból, mozgatható lábakkal és fekete MINI logót viselő, piros nyakörvvel bújik be a karácsonyfa alá.

A vezetés élményét mindeközben a MINI felhúzós kisautó (MINI Pull Toy Car)garantálja a játékszobában. A piros-fehér színben pompázó, versenycsíkokat és mintázott gumikat viselő jármű teljes egészében felelős forrásból származó bükkfából készült, orrán egy masszív zsinórral. Másfél éves korban a gyerekek már a MINI Baby Racer volánja mögé is beülhetnek, amelyet a legkorszerűbb MINI-stílusjegyekkel, Chili Red árnyalatban, fehér versenycsíkokkal és nagyméretű, halkan gördülő kerekekkel rendelhetnek meg a brit prémiummárka ügyfelei. A gyermekbiztos kormány és a könnyedén leszedhető, mosható ülőpárna az alapfelszereltség része. A MINI Marokkó (MINI Pick-up Sticks) az egész családot izgalomba hozza. A negyvenegy bambuszpálcika – amely több színben dolgoztatja meg a játékosokat – egy MINI emblémával ellátott, henger alakú házból önthető ki az asztalra.

Akio Toyoda: „a Teslának szakácskönyve van, a Toyotának konyhája”

Akio Toyoda higgadt, megfontolt cégvezetőként csak akkor mond véleményt, ha kérdezik. Most kérdezték, ő pedig a tőle megszokott, kíméletlenül elmés módon válaszolt.

Az idei nyár egyik legnagyobb tőzsdei szenzációja volt, amikor a Tesla piaci tőkeértéke meghaladta a Toyotáét (és ezzel az összes többi autógyártóét is). Az amerikai villanyautó-gyártó részvényeinek értéke azóta is szárnyal, de a szakértők már az első pillanatban figyelmeztettek arra, hogy a „sok pénzt ér” nem feltétlenül egyenértékű a „kiváló értékessel”.

Tételesen részletezték az okokat, amelyek miatt a Tesla a nagyobb aktuális tőkeérték ellenére a legkevésbé sem értékesebb vállalat a Toyotánál: A japán autógyártóénál kétszer nagyobb haszonkulcstól kezdve a nagyságrendekkel kisebb gyártási darabszámokon át a tulajdonosi struktúráig számos olyan szempontot lehet találni, ami a Toyota felé billenti a mérleg nyelvét.

A lényeg azonban, emlékeztetnek a szakértők, a kiszámíthatóság és a stabilitás: ha a Tesla néhány év helyett néhány évtizeden át képes fenntartani teljesítményét, valóban kiérdemelheti a világ legértékesebb autógyártója címet, ehhez azonban addig a Toyotának is lesz néhány szava.

Miközben a Business Insider (lásd keretes írásunk) és a hozzá hasonló gazdasági szaklapok hosszasan elemezték a helyzetet, Akio Toyoda, a Toyota elnöke (és egyben a cégalapító Kiichiro Toyoda unokája) nem vesztegette a szót az átlagember által nehezen értelmezhető magyarázatokra. Amikor novemberben a Bloomberg riportere a témára terelte a szót, frappáns hasonlattal válaszolt: „A Tesla azt mondja, náluk van a jövő receptje. A Toyota azonban nem receptekkel foglalkozik: konyhát üzemeltetünk, amiben valódi séfek dolgoznak. Az ő ügyfeleik receptet kapnak, a mi vásárlóink ételt.”

Emellett nem tagadja persze, hogy a Tesla-jelenség katalizátorként gyorsította fel az autóipar elektromos átállását. Az amerikai vállalat olyan innovációkat vezetett be az iparágban, amelyeket egyre szélesebb körben alkalmaznak – ilyen például a fedélzeti rendszerek szoftvereinek vezeték nélküli frissítése. „A Tesla kétségtelenül többet ér ma a tőzsdén, mint a Toyota” – folytatta gondolatmenetét Akio Toyoda. „Ügyfeleinknek azonban nem emelkedő részvényárfolyamra, hanem használható és megbízható autókra van szüksége, abból pedig jelentősen szélesebb választékot kínálunk számukra.”


Miért nem értékesebb a Tesla, mint a Toyota?

A Business Insider díjnyertes autóipari szakírója, Matthew DeBord több cikkében is hosszasan és részletesen elemezte a két autógyártó teljességgel eltérő iparági helyzetét. Véleménye szerint a Tesla értékét a jövőbeli nagyság ígérete, az autóipar radikális átalakulásába vetett hit, és az alternatív hajtásláncok ebből adódó értéknövekedésének reménye emelte a magasba.

A Toyotának nem kell optimista jövőképbe kapaszkodnia: hosszú évek óta teljesít rendkívül stabilan, megbízhatóan, pontosan, ahogy a részvényesei elvárják tőle. Ugyanez a stabilitás jellemzi a cég tőzsdei teljesítményét is, míg a Tesla részvények értéke valóságos hullámvasutazáson vett rész az elmúlt néhány évben.

Ami a termelést illeti, a Tesla kevés szegmensben van jelen, viszonylag rövid idő óta, éves gyártási darabszámai a félmilliót sem érik el. A Toyota ellenben évtizedek óta fejleszt és gyárt autót, minden jelentős kategóriában képviselteti magát, és húszszor annyi autót ad el egy évben globálisan, mint a Tesla.

Ráadásul a Toyota stabil szereplője azoknak a piaci szegmenseknek, ahonnan a Teslának ki kell szorítania a jelenlegi szereplőket, méghozzá egy olyan technológiával, amely jelenleg híján van a működtetéséhez szükséges infrastruktúrával.

Míg a Teslát egyfajta műszaki innovátorként tartják számon, a Toyota elsősorban folyamati innovációinak köszönheti nem csak hírnevét, de nagyságát is. Az előbbieket általában rövid, az utóbbiakat hosszú távon értékeli nagyra a gazdasági környezet. És hogy mindjárt ellent is mondjunk ennek: a Tesla voltaképpen semmit nem talált fel (hiszen már évtizedekkel ezelőtt is ismert volt a teljesen elektromos hajtású autó koncepciója), csupán optimalizálta és ezáltal divatossá tette a villanyautót. Míg a Toyota hibrid technológiája vadonatúj koncepcióként született meg az ezredfordulón, ami hamarosan egy újabb forradalmi újdonság, a hidrogén hajtású elektromos autó széleskörű gyártásával folytatódik a második generációs Mirai modell személyében.

Azt sem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy a Teslát leginkább Elon Musk személyes varázsa tartja az érdeklődés fókuszában: ha bármilyen okból távozna a cég éléről, a piac kiszámíthatatlanul reagálna. Akio Toyoda nem kevésbé karizmatikus cégvezető, ám a Toyota élete nélküle is stabil mederben folyna tovább, még ha hiányozna is sajátos látásmódja – emelte ki a cikk szerzője.

Black Friday, vagy zöld szombat? A Ford kutatása szerint a vásárlók hajlandók lesznek többet várni és többet kifizetni a környezetbarát házhoz szállításra

Egy a Ford által nemrégiben megrendelt felmérés szerint az Egyesült Királyságban és Németországban a legtöbb vásárló előnyben részesítené az olyan online kereskedéseket, amelyek elektromos hajtású járművel szállítják ki az árut. A megkérdezett britek 58 százaléka és a németek 54 százaléka vélekedett így.

Ami még ennél is meglepőbb, hogy az Egyesült Királyságban a válaszadók 49 százaléka akár tovább is hajlandó lenne várni, ha a házhoz szállítás zöldebb megoldással történik; Németországban ez az arány 38 százalék volt. Azt már kevesebben vállalnák, hogy magasabb díjat fizessenek egy energiatakarékosabb fuvarért, bár a britek 28 és a németek 21 százalékos eredménye még így is biztató.

A Ford felmérésén 1000 embert kérdeztek meg az Egyesült Királyságban és Németországban, hogy tisztább képet kapjanak arról, hogyan viszonyulnak a vásárlók az elektromobilitáshoz.1 A koronavírus-járvány korlátozásai miatt úgy tűnik, hogy a mostani Black Friday lesz az eddigi legnagyobb volumenű online vásárlási akció2, és ezzel együtt a házhoz szállítások száma is rekordot dönthet.

Európa útjain jelenleg több mint 32 millió áruszállító fut, és a Ford már elkezdte bevezetni legnépszerűbb haszongépjárműveinek elektromos változatait – egy több mint 11,5 milliárd dolláros befektetés eredményeként, aminek célja, hogy a vállalat a teljes modellpalettáján meghonosítsa az elektromos hajtást.

Az európai márkakereskedésekben már kapható a Transit Custom Plug-In Hybrid áruszállító, ami hatékonyan kombinálja a takarékos, 1,0 literes EcoBoost benzinmotor és a padló alá beépített akkumulátorcsomag előnyeit4. Ez a fejlett rendszer akár 50 kilométeren át tisztán elektromos hajtással képes mozgatni az autót, a teljes hatótávolság pedig 500 km. Az innovatív geofencing technológia automatikusan átkapcsol akkumulátoros hajtásra, ha a jármű egy alacsony emissziójú zóna határához érkezik, sőt az üzemeltetők maguk is kijelölhetnek hasonló zónahatárokat, hogy megkíméljék a kipufogógáztól az iskolákat, a parkokat vagy akár saját logisztikai központjaik dolgozóit.

A nemrégiben bemutatott Ford E-Transit újabb előrelépést jelent a városi áruszállításban. Az új változat a jelenlegi, dízelmotoros Transitéval azonos rakodóteret kínál, tervezett hatótávolsága pedig 350 km, ami biztosan elég lesz a nagyvárosokban működő cégek szokásos fuvarjaihoz, méghozzá bármilyen terhelés és időjárás mellett.

Vezettük a Ford Transit Custom Active-ot: SUV jelleg, robosztus felépítés, kitűnő menettulajdonságok

Hazai menetpróba keretein belül vezettük a Ford Transit Custom-öt, Active felszereltséggel.

Természetesen a Transit/Tourneo vonalat is elérte a SUV-jelleg, ugyanis igény mutatkozott arra, hogy az egyébként kishaszonjárműként beskatulyázott modellpaletta kicsivel kommerszebb legyen, és a hétköznapi felhasználók számára is mutathasson újat.

Egyszóval “személyautósabb” lett a Transit és a Tourneo, annak ellenére, hogy a Trail verziók leginkább az olyan vállalkozások munkáját hívatottak segíteni, amelyek szélsőségesebb körülmények – mostoha terepviszonyok, nagy tönegű áruszállítás – közt dolgoznak nap mint nap.

Az Autóaddikt most a Ford Transit Custom Active-ot tesztelte a 2 napos hazai menetpróba keretein belül. A Kölnből érkezett tesztautó egy rövid tengelytávos, duplakabinos kisáruszállító volt, 2 literes MHEV EcoBlue dízellel, 170 lóerővel. Az MHEV rövidítésből látszik, hogy az autó mild hybrid hajtást kapott, ennek köszönhetően az agilitás, a menetdinamika masszívabb érzetet ad egy hagyományos 2 literes dízel hajtáslánchoz képest, valamint az üzemanyag-fogyasztáson is pozitívan tükröződik a jelenléte.

Ráadásul a németek műterhelést is elhelyeztek a tesztautóban, amely 700 kilogrammot nyomott. Mi ennek ellenére még terheltük egy keveset a hátsó tengelyt, úgy 50 kilogrammal. Nyilván nem oszt, nem szoroz, de legalább az illúziónk megvolt, hogy mi is pakolgattunk a raktérbe – még ha nem is 7 mázsányi súlyban mérve.

Szerdai Gábor, a Zöld Autószerviz tulajdonosa is véleményezte a Ford Transit Active-ot: elsősorban arra voltunk kíváncsiak, hogy miként látja az autó viselkedését ekkora terhelésnél. Viszonyítási alap van, hiszen Gábor nap mint nap szállít kishaszonjárművel hasonló súlyt, emellett sokat trélerezik, autómentőzik is.

Észrevételei szerint az autó stabilitása remek tudott maradni a nagyjából 750 kilogramm (a mi terhelésünkkel együtt a műterhelés) rakománnyal megpakolt Ford Transit Active. Masszívabb kanyarvételezéskor sem lehetett kizökkenteni a futóművet, egyszerre maradt kemény és lágy; a hátsó traktus rugózása mindenképp komfortosnak hatott nem meglepő módon terhelés mellett. A 170 lóerős MHEV dízel elfogadható nyomatékkal mozgatta az összességében a 2.5 tonna körüli súlyt (autó önsúlya plusz terhelés), bár Szerdai Gábor szerint elfért volna még némi forgatónyomaték-leadás.

A Ford tehát bemutatta a Transit és Tourneo modellek új, kemény útviszonyokhoz tervezett Trail és Active változatait, amelyek most érkeznek be a magyar márkakereskedésekbe.

Az új Transit Trail és Transit Custom Trail modelleket kifejezetten arra tervezte a Ford, hogy a keményebb munkakörnyezetben is jól teljesítsenek, ezért az elsőkerékhajtású Transit és Transit Custom kivitelekben új, részlegesen önzáró, mechanikus differenciálmű (mLSD) javítja a tapadást, illetve elkészült a Transit új, Intelligens Összkerékhajtással felszerelt változata is.

Exkluzív külső és belső felszereltség biztosítja, hogy a Transit Trail és a Transit Custom Trail felhasználói még a nehéz körülmények mellett is számíthatnak autójuk kényelmére és praktikumára.

A Transit Custom és a Tourneo Custom új Active kivitelei arra készültek, hogy támogassák a privát és az üzleti felhasználók aktív életstílusát; ezt szolgálják a karosszéria kiegészítő védőelemei, illetve a járművekhez megrendelhető mLSD, ami javítja a kerekek tapadását a laza, csúszós vagy felázott utakon. A SUV-hangulatú külső kiegészítők nemcsak a járművek megjelenését teszik hatásosabbá, hanem kifejezetten praktikusak is, ha a vezető letér a járt útról.

“Az Active és Trail modellek jól példázzák, milyen sokoldalú is valójában a Transit-kínálat,” vélekedett Bagyó Dávid, a Ford Magyarország haszongépjármű igazgatója. “Mindenki megtalálja az igényeihez megfelelő Transitot – legyen az akár egy vállalkozó, aki gyakran az aszfaltos utaktól távol végzi a munkáját, vagy egy olyan család, amely kalandra termett autót keres.”

Az Active felszereltségű autók köre 2020 második felében tovább bővült, október végétől már a kisebb méretű Transit Connect Active és Tourneo Connect Active modellváltozatok is megrendelhetőek. 

Trail: minden helyzetre

Az új Ford Transit Trail és Transit Custom Trail megújult, kemény külső megjelenését és még sokoldalúbb képességeit hasznosnak találják majd azok a sofőrök és üzemeltetők, akik az aszfaltozott utaktól távol, kihívást jelentő környezetben is használni szeretnék az autót.

A Trail változatok első-hátsó lökhárítójának alsó részét, valamint a karosszéria oldalát fekete védőelemek óvják. A matt fekete hűtőrács túlméretezett “Ford” felirata látványosan és egyértelműen jelzi, hogy ez a jármű bárhová képes eljutni; mindezt egyedi tervezésű, 16 colos könnyűfém keréktárcsák és az első ajtókon elhelyezett “Trail” emblémák egészítik ki. A Transit Custom modellek emellett még tetősíneket és oldalsó fellépőket is kapnak.

A fokozott tapadásról többféle hajtáslánc gondoskodhat. Az elsőkerékhajtású Transit és Transit Custom Trail modellek alapfelszereltsége az mLSD, a Transit Trail pedig Intelligens Összkerékhajtással is megrendelhető, ami a keményebb terepeken és a legrosszabb időjárási viszonyok közt is magabiztosan mozgatja az autót.

A hajtáslánc-technológiák specialistájával, a Quaife vállalattal közösen kifejlesztett mLSD automatikusan a legjobban tapadó kerékhez irányítja a motor vonóerejét, így a Transit Trail és a Transit Custom Trail jobban használható a burkolatlan utakon, a murvás ösvényeken és a csúszós útfelületeken. A mérnökök a jármű Elektronikus Stabilitásvezérlési rendszerét is átkalibrálták, hogy összhangban működjön az mLSD-vel. Ugyanezt a technológiát már korábban is alkalmazták a Ford Performance modellek (például a Focus RS, a Fiesta ST és a Focus ST, vagy a napokban debütáló Puma ST) tapadásának és irányíthatóságának javítására, és mostanra bebizonyosodott, hogy használata nem rontja a jármű CO₂-kibocsátását vagy üzemanyag-fogyasztását.

A Transit Trail vásárlói az off-road körülmények között optimális tapadásra hangolt Intelligens Összkerékhajtást is megrendelhetik. A technológia az alapállapotnak tekintett hátsókerékhajtásból akár a vonóerő 50 százalékát is átirányíthatja az első tengelyhez, ha úgy érzékeli, hogy az útviszonyok és a vezető manőverei alapján nagyobb tapadás szükséges.

A Transit Trail modell Intelligens Összkerékhajtás technológiáját a műszerfalon található Üzemmódválasztó kapcsolóval aktiválható Csúszós út és a Sár/Kerékvályú beállítások egészítik ki. Az Intelligens Összkerékhajtáshoz egy AWD Lock funkció is tartozik, amellyel a nagyon rossz tapadású utakon 50:50 arányban osztható meg a vonóerő az első és a hátsó tengelyek között. A rendszer nem foglal el helyet a rakodótérből, vagyis a négykerékhajtású Transit Trail ugyanolyan mennyiségű árut szállíthat, mint a hátsókerékhajtású változat.

A Trail kiviteleket gazdagabb belső felszereltség jellemzi: az alapáron kínált bőr üléskárpitok nemcsak az utastér prémium minőségét erősítik, hanem strapabírók és könnyen tisztíthatók is. Az ugyancsak alapáras klímaberendezés a külső hőmérséklettől függetlenül komfortos környezetet teremt, a Quickclear fűthető szélvédő pedig jó szolgálatot tesz a fagyos téli napokon. Az alapfelszereltség része a motorosan behajtható külső visszapillantó tükör és az automatikus világítás is.

A 3000-3400 kg közti megengedett legnagyobb össztömegű Transit Custom Trail többféle (dobozos áruszállító, duplafülkés áruszállító és üvegezett) karosszériával, valamint kétféle tengelytávolsággal kapható.

A 3500 kg megengedett legnagyobb össztömegű kategóriában a Transit Trail többféle (dobozos áruszállító, duplafülkés áruszállító, üvegezett, szimpla- és duplafülkés önjáró alvázas) kivitelben és több tengelytávolsággal rendelhető meg.

Mindegyik Transit Trail és Transit Custom Trail modellt a Ford fejlett 2,0 literes EcoBlue dízelmotorja hajt, amely 130, 170 és 185 lóerős variánsokban áll rendelkezésre.

Emellett a Transit Custom Trail modellek a szegmensben egyedülálló 2.0 EcoBlue Hybrid hajtással is elérhetők 170 lóerős változatban. A 48 voltos mild hibrid technológia energiát nyer vissza a lassítás során, amit egy 48 voltos akkumulátor-csomagban tárol, és a jármű hajtásában hasznosítva tovább csökkenti az üzemanyag-fogyasztást.

A sokoldalú Active

Az új Transit és Tourneo Custom Active modelleket SUV-stílusú kiegészítők, egyedi dizájn-megoldások, gazdagabb felszereltség és még praktikusabb kialakítás jellemzik. A kalandkedvelő életstílushoz kialakított, tágasabb teret és nagyobb szállító kapacitást kínáló Active változatok szervesen beleillenek a Ford Fiesta Active és Focus Active személyautókkal megkezdett terméksorozatba, mely sorozatban ebben a hónapban debütált az Ecosport SUV Active változata.

Az Active modellek különleges, SUV-hangulatú külső kiegészítőket kapnak, többek közt:

  • egyedi formavilágú 17 colos könnyűfém keréktárcsákat
  • jellegzetes Active hálómintás hűtőrácsot
  • kiegészítő védőelemeket a sárvédők peremén, a karosszéria oldalán, a hátsó lökhárítón és a tükörházon
  • tetősíneket

Az autó hátulján teljes szélességben végigfutó Active matricát a sárvédőket díszítő Active emblémák egészítik ki. Azok a vásárlók, akik a nagyobb kihívást jelentő útviszonyok közt is magabiztosan szeretnének autózni, mLSD technológiát is rendelhetnek a Transit Custom Active és a Tourneo Custom Active modellekhez.

Minden Active kivitel különleges kidolgozású utasteret rejt, részleges bőrkárpitozású ülésekkel, a Tourneo Custom Active változatban pedig kék műszerfal-megvilágítással.

A sokoldalú Tourneo Custom Active belső tere könnyen a pillanatnyi igényekhez alakítható. Az ülések variálásával megnövelhető az utasoknak vagy a csomagoknak jutó tér, sőt az ülések be is fordíthatók a konferencia-konfigurációba, vagy kiemelhetők az autóból, ha még tágasabb rakodótérre van szükség. Az ülések bekötési pontjai biztonságos kerékpár-rögzítő pontokként használhatók.

Az Active-sorozat motorkínálatában (modelltől és kialakítástól függően)170 és 185 lóerős blokkok szerepelnek. Mindegyik erőforráshoz kapcsolódhat automata vagy manuális sebességváltó; az opcionális mLSD a manuális váltókhoz rendelhető. A vásárlók számos karosszériaváltozat közül választhatják ki az igényeikhez és életstílusukhoz leginkább illő megoldást:

  • Tourneo Custom Active rövid és hosszú tengelytávolsággal, akár nyolc személy szállítására (a vezetővel együtt), mely elérhető mHEV változatban is, 185 LE-s teljesítménnyel
  • Transit Custom Active dobozos áruszállító rövid és hosszú tengelytávolsággal, 3000 kg megengedett legnagyobb össztömeggel

Az új Trail és Active változatokban is megtalálhatók azok a fontos fejlesztések, amelyeket 2019-ben vezetett be a Ford a Transit, a Transit Custom és a Tourneo Custom modellcsaládokban, vagyis többek közt a kevesebb üzemanyagot fogyasztó 2,0 literes EcoBlue dízelmotorok és az EcoBlue Hybrid 48 voltos mild hibrid hajtáslánc-opció, a FordPass Connect beépített modem, az utastér új megoldásai és a legmodernebb vezetéssegítő technológiák.

A Transit-család jelentős szerepet játszott abban, hogy tavaly – és immár zsinórban öt éve – a Ford lett Európa legnépszerűbb haszongépjármű-márkája.*

Magyarországon már több, mint 10 éve a Ford uralja a kishaszonjármű piacot, idén összesen 5452 gépjármű értékesítésével 31,75 százalékos piacrészesedéssel áll az élen, köszönhetően leginkább a legnagyobb darabszámú Nagy Van szegmenst magasan vezető Transit áruszállítók töretlen sikerének, ebben a kategóriában a Ford idén több, mint 2000 darabos értékesítéssel, 29,12 százalékkal vezet. A második legnagyobb Pick-up szegmensben szintén a Ford áll az élen a Rangerrel, melyből idén már 1702 darab talált gazdára.

A közepes Van szegmensben a Transit Custom 896 darabbal a versenytársakat messze megelőzve a szegmens értékesítésének 41 százalékát tudhatja magáénak. 

„ A pandémiás válság második hullámának közepén elmondható, hogy a Ford haszongépjárművei iránt nem csökkent a piacon tapasztalható mértékben a kereslet, természetesen visszaesést itt is tapasztaltak a Ford márkakereskedői, de köszönhetően a magasabb, azonnal elérhető készleteknek, valamint a vállalkozásokat kiszolgálni tudó ajánlatoknak, a mind a második, mind a harmadik negyedévben sikerült nemcsak megőriznünk piacvezető szerepünket, de növelni tudtuk a piacrészesedésünket is” – mondta el Bagyó Dávid.

ModellsorozatLegala-csonyabb CO2-kibo-csátás(g/km NEDC)  Legalacso-nyabb üzemanyag-fogyasztás (l/100 km NEDC)   Legalacso-nyabb CO2-kibocsátás (g/km WLTP) Legalacso-nyabb üzemanyag-fogyasztás (l/100 km WLTP)
Transit Trail 1445,52108,0
Transit Custom Trail1415,41837,0
Transit Custom Active1465,61867,1
Tourneo Custom Active1455,52037,7

A BMW Group lipcsei gyára a MINI Countryman utódjának érkezésére készül

2023-ban az új crossover az első Németországban készülő MINI modellként gurul le a gyártósorról, belsőégésű erőforrásokkal és tisztán elektromos hajtáslánc-technológiával felszerelve.

Az első „Németországban készült” MINI 2023-ban lát majd napvilágot. A MINI Countryman utódjaként érkező új crossovert – a BMW Group döntése értelmében szerződéses megbízás keretében – a Szászországban működő lipcsei üzem gyárthatja, amellyel a müncheni központú vállalatcsoport első olyan létesítményévé lép elő, amelyben BMW és MINI modellek egyaránt készülnek. A MINI új crossover modellje belsőégésű erőforrásokkal és hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával is elérhető lesz a márka ügyfelei számára, a BMW Group így a termelési kapacitás növelése mellett a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák alkatrészeinek összeszerelő üzemébe is befektetett Lipcsében.

Modellpalettája átszervezésével a MINI megerősíti elköteleződését az elektromos mobilitás és a crossover szegmens mellett, amely világszerte egyre nagyobb népszerűségnek örvend. A nagysikerű MINI Countryman utódja elsőkerék-meghajtású és összkerékhajtású változatban, rendkívül hatékony benzinmotorral vagy dízelmotorral, valamint tisztán elektromos meghajtással is elérhető lesz. A prémium kompakt szegmens iránymutató crossover modelljeinek következő nemzedéke 2023-ban érkezik meg a BMW Group lipcsei gyárába.

„Az elmúlt években folyamatosan azon dolgoztunk, hogy gyárunkat a sikeres jövő felé irányítsuk. A szerződéses megbízás, amelynek keretében mi gyárthatjuk a MINI Countryman utódját, újabb fontos mérföldkövet jelent ezen az úton” – nyilatkozta Hans-Peter Kemser, a BMW Group lipcsei gyárának igazgatója. „A megbízás egyértelmű bizonyítékként szolgál arra, hogy a vállalatcsoport hisz bennünk és szaktudásunkban, fantasztikus hír ez gyárunk jövője szempontjából” – tette hozzá.

2005-ös rendszerbe állítása óta a BMW Group lipcsei gyára folyamatosan növelte termelési kapacitását. A legutóbbi beruházások a legmodernebb karosszériagyártó- és fényezőüzemet, logisztikai megoldásokat és összeszerelő üzemet hozták a létesítménybe, mintegy 300 millió euró értékben. A gyárban évente immár több mint 350 ezer darab új autó készül, amellyel a lehető legjobb előfeltételekkel rendelkezik az új MINI modell érkezésére.

Rendkívül rugalmas gyártási folyamatainak köszönhetően a BMW Group lipcsei gyára többféle hajtáslánc-technológiával lesz képes előállítani a MINI Countryman utódját. 2014-ben a létesítmény a BMW csúcstechnológiás elsőkerék-meghajtású padlólemezének sorozatgyártási laborjaként kezdte meg a BMW 2-es Active Tourer tömegtermelését, amely mellett ma már az új BMW 1-es sorozat elsőkerék-meghajtású és összkerékhajtású változatai is itt látnak napvilágot.

A szászországi üzem ráadásul a BMW Group elektromos mobilitási sikertörténetének bölcsőjeként is szolgál, hiszen 2013 óta több mint 200 ezer darab új BMW i3 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,1 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) és BMW i3s (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,0 – 14,6 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) modell gurult le a gyártósorokról.

A BMW Group további több mint 100 millió euró befektetésével építette ki Lipcsében a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák alkatrészeinek jövőbe mutató összeszerelő üzemét is, a gyár munkatársainak elektromos mobilitási szakértelme így a következő években még tovább mélyül. 2021-től a bajor prémiumgyártó nem csupán Dingolfingban, de Lipcsében is gyártja már a hálózatról tölthető modellek nagyfeszültségű akkumulátorait és alkatrészeit. A mintegy 10 ezer négyzetméter alapterületű üzemben nagymértékben automatizált gyártási folyamatok mentén szerelik össze a beszállítóktól érkező lítium-ion akkumulátorcellákat szabványosított akkumulátormodulokká, amelyek ezt követően típus-specifikus energiatároló egységekként kerülnek be a BMW és MINI modellekbe. Így azon túl, hogy a MINI Countryman hálózatról tölthető utódját Lipcsében gyártják, a meghajtásához szükséges energiát is helyben készült akkumulátormodulok tárolják majd.

LEGFRISSEBB

Stephen King Christine-je Los Angelesben várja rajongóit

0
A Petersen Automotive Museum falai között telnek Christine, a legendás 1958-as évjáratú Plymouth Fury dolgos hétköznapjai. Teljes cikk: New York Online https://www.newyorkonline.hu/christine-az-1958-as-plymouth-fury-la-ben-pihen/

TESZTJEINK