Főoldal Blog Oldal: 156

Mától kettő újabb Toyota gyár indul újra Európában

A Toyota franciaországi és lengyelországi üzemei után két újabb Toyota-gyárban indul újra fokozatosan a termelés: a Corolla Sedan és C-HR modelleket gyártó törökországi Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT) és az ezekhez benzines és hibrid erőforrásokat gyártó nagy-britanniai Toyota Motor Manufacturing UK Deeside üzem (TMUK Deeside) ma, azaz 2020. május 11-én hétfőn kezd újra működni, kezdetben csökkentett volumennel. Mindkét üzemben széles körű preventív egészségügyi és biztonsági intézkedéseket vezetnek be a dolgozók megóvására, akik külön bevezető napon ismerhetik meg az új munkakörnyezetet. 

A francia és lengyel üzemek nemrégiben történt újranyitását követően a Toyota május 11-től fokozatosan újraindítja a termelést további két gyártólétesítményében. A törökországi Sakariyában működő TMMF üzemben először egy bevezető napot tartanak a munkahelyükre visszatérő dolgozóknak, hogy garantálják biztonságukat, és hogy maradéktalanul megismerhessék az új munkakörnyezetet. A gyártás május 12-én kezdődik csökkentett volumennel, amit a piaci helyzet figyelembe vételével folyamatosan növelnek majd az elkövetkező napokban és hetekben. Mivel a TMMT-ben készülő járművekhez a Toyota walesi motorgyára állítja elő a benzines és hibrid erőforrásokat, a jövő héten a Toyota Motor Manufacturing UK Deeside üzemben is beindulnak a gyártósorok. Itt két napos bevezető időszak vár a dolgozókra, amikor megismerhetik az új biztonsági előírásokat, az emberek közti távolságtartás szabályait és a higiéniai intézkedéseket, majd május 13-től itt is fokozatosan megkezdődik a munka.

Megfontolt döntés

A két üzem újraindításáról szóló döntéshez számos szempontot kellett megfontolni, de mind közül az volt a legfontosabb, hogy higiénia és távolságtartás alapos megszervezésével biztosítsák a munkahelyek biztonságát. Szintén fontos tényező volt a számos európai ország vagy önkormányzat által korábban bevezetett korlátozások enyhítése, ami – ha csak fokozatosan is – több piacon lehetővé teszi a márkakereskedések újbóli megnyitását és az új járművek értékesítésének újraindítását. A Toyota a beszállítói lánc megfelelő készenlétéről is megbizonyosodott. A TMUK Deeside üzemében március 18-án, a TMMT-nél pedig március 21-én függesztették fel a munkát, amikor több európai országban is felgyorsult a koronavírus terjedése, ami miatt az országos és regionális kormányzatok zárlatokat jelentettek be, ez pedig bizonytalanná tette az értékesítési, logisztikai és beszállítói hálózatok működését. Jelenleg a Toyota egyéb európai gyártólétesítményei, konkrétan a TMUK Burnaston (Corolla Hatchback és Touring Sport), a Toyota Peugeot Citroen Automobiles (Toyota AYGO) és a Toyota Motor Russia St. Petersburg (Camry és RAV4) továbbra is ideiglenesen zárva maradnak, mivel a járművek megrendelés- és készletállománya, illetve a kormányzati szintű korlátozások ezt így indokolják. Ugyanakkor ezeken a helyeken is folyik a tervezés és az előkészítő munka, hogy az elkövetkező hetekben itt is újraindulhasson a termelés.

Első a biztonság

A TMMT és a TMUK-D progresszív módon, csökkentett volumennel indul újra, ami segít majd, hogy hatásosabban érvényesülhessenek a dolgozók és más érintettek egészségét és biztonságát garantáló intézkedések. A TME francia és lengyel üzemeinek sikeres újraindítása során szerzett tapasztalat most hasznos útmutatóként szolgált, ám az intézkedéseket természetesen a helyi hatósági előírásokhoz és az egyes munkahelyek sajátosságaihoz igazították. A hatósági előírásokkal és iránymutatásokkal összhangban az üzemekben elkészítették az egészségügyi intézkedések részletes listáját. Ezeket a felsővezetés és a munkavállalói képviseleti testületek egyaránt jóváhagyták, és betartását folyamatosan ellenőrizni fogják, sőt szükség szerint felülvizsgálják és továbbfejlesztik majd. A dolgozók számára elegendő időt kell biztosítani a szigorú higiéniai előírások megismerésére, és lehetővé kell tenni számukra, hogy nyugodtan és magabiztosan végezhessék munkájukat az új munkakörülmények közt.

A Toyota által bevezetett egészségvédelmi és biztonsági intézkedések (nem teljes körű lista):

Hozzájárulás a vírus elleni küzdelemhez

A Toyota a gyártás ideiglenes felfüggesztése alatt is folyamatosan végezte az üzemekben a projekt munkákat, például a karbantartást, a berendezések cseréjét és a jövőbeli projektek előkészítését. A gyárak emellett aktívan támogatták a környékbeli közösségek egészségügyi szolgálatait:

  • Gyártási kapacitásaira és tapasztalatára támaszkodva a TMMT többféle módon is hozzájárult a járvány elleni küzdelemhez. 30.000 szájmaszkot és 7500 arcvédő pajzsot adományozott Sakarya kórházainak, a TMMT dolgozói pedig 13 orvosi vizsgálókabint készítettek a kórházak számára. Ezekben a kabinokban az egészségügyi dolgozók közvetlen kontaktus nélkül végezhették el az emberek koronavírus-tesztjét. A TMMT emellett négy lélegeztető gép beszerzésével is segítette Sakarya kórházait. 
  • Üzemeink az Egyesült Királyságban számos helyi és országos kezdeményezést támogattak. Az Országos Egészségügyi Szolgálat (NHS) munkájának megsegítésére a TMUK részt vett az orvosi felszerelések tesztelésében, javításában és felújításában. A vállalat 3D nyomtatással készített arcvédő pajzsokat az angol és walesi kórházak és idősotthonok számára, és ugyancsak 3D nyomtatással állított elő adaptereket a lélegeztető gépekhez. A Made Here Now mozgalomhoz országos szinten csatlakozva a TMUK támogatást nyújtott az NHS dolgozóinak szánt légzőkészülékes csuklyák előállításához. A helyi jótékonysági szervezeteket is számos adománnyal támogatták.

Deeside-ban a TMUK vizuális tervezőtáblákat biztosított a helyi kórház munkájához, valamint személyi védőeszközöket és a kézfertőtlenítőt az önkormányzat és az idősotthonok számára. Emellett a vállalat logisztikai támogatást nyújtott a helyi szupermarketeknek, és adományokkal segítette a régió élelmiszerbankjait a leginkább rászorulók támogatása érdekében.

Goodyear Vector 4Seasons: négyévszakos abroncs, amely biztonságos megoldást jelenthet minden évszakban

A Goodyear bemutatta díjnyertes Vector 4Seasons abroncsának harmadik generációját. A négyévszakos kategória az abroncsgyártás egyik leggyorsabban fejlődő szegmense. A négyévszakos abroncsok vásárlói 3 szempontot mérlegelnek: ezek az időjárási viszonyoktól független biztonság, a kiváló fékezés és tapadás nedves utakon, valamint a kiváló fékezés biztosítása száraz útfelületeken. A Vector 4Seasons Gen-3 a Goodyear díjnyertes négyévszakos abroncscsaládjának legújabb tagja elődjénél jobb teljesítményt nyújt havas, nedves és száraz utakon egyaránt.

„Tervezőink és mérnökeink azt a feladatot kapták, hogy fejlesszék tovább azt a négyévszakos Vector 4Seasons Gen-2 abroncsot, amely minden más márkánál több díjat tudhat magáénak” – mondta Mike Rytokoski, a Goodyear Europe alelnöke és marketingvezetője. 

  • Goodyear Snow Grip technológiájának köszönhetően a Vector 4Seasons Gen-3 jobb tapadást, ezáltal havas utakon jobb kezelhetőséget biztosít. Az abroncs futófelületének középső részén található nagy mennyiségű lamella jobb kapaszkodásról gondoskodik hóban, az abroncs előző generációjához képest 5%-kal[2] javítja a kezelhetőséget havas utakon. 
  • Goodyear Dry Handling technológiája révén az abroncs futófelületének felszínén és vállrészén található erős blokkok csökkentik az abroncs deformációját a nagy terhelés mellett végzett manőverek során. Ezáltal 5%-kal javul a fékezés száraz útfelületen az abroncs előző generációjához képest.
  • Goodyear Aqua Control technológiájának köszönhetően – amely mély és széles mintaárkokat alkalmaz a víz elvezetésének elősegítésére – a Vector 4Seasons Gen-3 rendelkezik elődje vízen felúszással szemben nyújtott lenyűgöző mértékű ellenállásával is.

Az új Vector 4Seasons Gen-3 abroncsot hivatalosan 2020 áprilisában mutatták be, és az év folyamán 65 új cikkszámot vezetnek be fokozatosan, melyeket 2021-ben és 2022-ben továbbiak követnek. Az abroncsot olyan autókra szerelik majd fel, mint a Peugeot 2008/3008/5008, a DS3 Crossback és a DS7 Crossback, de még idén további márkákon is megjelenik első szerelésű abroncsként.

Arcvédő maszkokat és pajzsokat gyárt a Ford, hogy európai dolgozói biztonságos körülmények között kezdhessék újra a munkát

A Ford arcvédő maszkokat és pajzsokat gyárt, hogy a COVID-19 járvány idején is biztonságos munkakörülményeket biztosíthasson dolgozói számára, akik fontos munkát végeznek a vállalat európai üzemeiben.

Jelenleg Németországban, Romániában, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban folyik a személyi védőeszközök gyártása. Ezek a felszerelések fontos szerepet játszanak a Ford törekvésében, hogy újraindítsa a gyártást a kontinentális Európa legtöbb autó- és motorgyártó üzemében, ám mindeközben ne terhelje tovább az ilyen védőeszközök beszerzési láncát.

“Azt akarjuk, hogy üzemeink és dolgozóink felkészültek legyenek a biztonságos munkavégzésre – de eltökélt szándékunk, hogy ezzel véletlenül se fosszuk meg a fontos védőeszközöktől azokat, akik világszerte a COVID-19 járvány ellen küzdenek,” nyilatkozta Rene Wolf, a Ford Európa gyártási igazgatója.

Tekintse meg a maszkok gyártásáról készült videót: https://youtu.be/3WSZmfW8lDw

A vállalat a termelés növelését tervezi, hogy kielégíthesse majd az európai üzleti tevékenységek teljes újraindításával járó igényeket, emellett pedig egy hasonló gyártóüzemet is munkába állít az Amerikai Egyesült Államokban, hogy világszerte megfelelő mennyiségű maszkot biztosíthasson a Ford dolgozói számára.

Arcvédő maszkok gyártása

Az Egyesült Királyságban, a vállalat Dunton Kampuszán két új gépsort állítottak üzembe, amelyek percenként 60-90 darab általános célú, egyszer használatos maszkot képesek előállítani. A gépeket három, egyenként tízfős csoport szolgálja ki éjjel-nappal.

“Ahhoz, hogy ilyen rövid idő alatt képesek legyünk felszerelni és működtetni ezeket a gépeket, minden érintettnek keményen kellett dolgoznia, és az eredmény lenyűgöző volt,” mondta el Chris White, a Ford Európa Duntoni Műszaki Központjának igazgatója. „A berendezéseket egy kínai cégtől szereztük be, és a Ford China csapata fáradhatatlan dolgozott a szállítás előkészítésén, illetve azon, hogy könnyen elsajátítsuk, hogyan kell telepíteni és használni ezeket. Most pedig, alig néhány héttel a projekt elindítása után, már meg is kezdődött a gyártás.”

Arcvédő pajzsok gyártása

A Németországban, a Ford merkenichi Gyors Prototípuskészítő Központjában készülő arcvédő pajzsokkal az egész régiót el lehet látni. A csapat a létesítmény saját fröccsöntő készülékével naponta akár 5000 ilyen eszközt is képes előállítani a Ford európai üzemei számára.

A spanyolországi Valenciában a Ford 3D-nyomtatással napi 300 arcvédő pajzsot készít; ezekből 5500 darabot már el is juttattak adományként az egészségügyi dolgozók számára. Mielőtt a csapat rááll a saját használatra szánt pajzsok gyártására, további 1500 darabot készítenek még adományozási célra.

A romániai Krajovában is készülnek arcvédő pajzsok; eddig körülbelül 10.000 darabot állítottak elő a Ford dolgozói és a helyi márkakereskedői hálózat részére. Az itteni csapat jelenleg a román hatóságok engedélyére vár, hogy arcvédő pajzsokat adományozhassanak a kórházaknak és más, a járvány ellen küzdő intézményeknek.

Az arcvédő maszkok és pajzsok gyártása szerves része a Ford Apollo Projektjének, amely egy globális akció a személyi védőeszközök előállítására, a regionális és országos kezdeményezések támogatására és a lélegeztetőgépek számának növelésére, a COVID-19 vírus terjedésének megfékezése érdekében.

Fuchs Titan Supergear MC 80W-90 kenőanyagot kapott a 97-es Mercedes-Benz W140 S420 differenciálmű olajcseréhez a Classic Vehicle Hungary szervizében

Fuchs Titan Supergear MC 80W-90 kenőanyagot ajánlott az Olajshop.hu a differenciálmű olaj cseréjéhez az 1997-es évjáratú Mercedes-Benz W140 S420-hoz. Mivel Hamza Csaba vállalkozása, a Classic Vehicle Hungary egy ideje nagyban az autójavításra is fókuszál remek szakemberekkel a karosszériafelújítások és nagybecsű autókuriózumok helyrepofozása mellett, ezért ismét őket választottuk. Ezúttal tehát a differenciálmű kenőanyagát cseréltük.

Nagyon valószínű, hogy a W140 S420-as nem sok alkalommal kapott új differenciálmű olajat. Kiváltképp azért sem, mert folyamatos – bár alig észrevehető – búgó hangot hallatott a differenciálmű, főként kigurulásoknál, motorfékes lassításoknál.

Ez persze nem jelentethette feltétlenül azt, hogy sosem volt cserélve a kenőanyag a Mercedes differenciálműjében; lehet, hogy csak X kilométer lefutása után már igencsak esedékes a procedúra.

Kicsit féltünk attól, hogy a több rétegezést kapott, ugyanakkor felületi korrózióval is rendelkező differenciálmű feltöltő- illetve leeresztő csavarja könnyedén mozdítható legyen. Hála az égnek, nem okozott különösebb problémát a kicsavarozás egyik esetben sem, tehát máris úgy érezhettük: túl vagyunk a nehezen.

A W140 S420 alá pakolt differenciálműnek tehát kettő csavarja van: egy feltöltő, és egy leeresztő. A feltöltés folyamata viszonylag bonyolultnak tekinthető, ugyanis egy speciális pumpával kell a kenőanyagot befecskendezni a differenciálmű-házba. Persze előtte értelemszerűen a régi, szennyezett kenőanyag leengedése szükséges – ez meg is történt a folyamat első részeként.

Jól gondoltuk: a differenciálműben lévő kenőanyag enyhén szólva elhasználtnak látszott: sűrű, fekete folyadék távozott a leeresztőnyíláson, így alapvetően arra következtettek a CVH szakemberei, hogy nagy valószínűséggel az eredeti, gyári olaj volt még a hajtóműben.

A feljebb említett célszerszámmal végül nagyjából 1.5 liter Fuchs Titan Supergear MC 80W-90 olajat sikerült belepumpálni a rendszerbe, és nagy szerencsénkre sem a feltöltő, sem pedig a leengedő csavar nem eresztett

Csodák csodája: nem meglepő módon megszűnt a permanens búgás, a hajtás még csendesebb és kultúráltabb lett. Érdemes odafigyelnünk a differenciálmű kenőanyagának rendszeres cseréjére, és ajánlott (e téren is) betartani a kötelező szervizintervallumot!

Együttműködő partnerek: Classic Vehicle HungaryVictor’s CustomsZöld AutószervizMerciBolt.huHankook Tire MagyarországULO, Loctite (Henkel Adhesives), Olajshop.hu

Fotó: Canon / Camera Kft.

Utómunka: Acer

A Ford újra lendületben: Európában beindultak a gyártósorok, a dolgozók visszatértek munkahelyükre

Hét héttel azután, hogy a COVID-19 járvány miatt a Ford felfüggesztette a termelést, Németországban, Romániában és Spanyolországban újra autók gördülnek le a gyártósorokról.

szakaszos újraindítás részeként a munka először alacsonyabb kapacitással kezdődik, és a következő hónapokat a termelés fokozatos felfuttatása jellemzi majd, míg a vállalat újra visszaáll a teljes volumenű gyártásra. Kezdetben az elsődleges cél a már eladott gépkocsik leszállítása a márkakereskedőknek.

A Ford átfogó intézkedés-sorozatot honosít meg emberek közti távolságtartás, illetve a dolgozók egészségét és biztonságát szolgáló szabályok hatékony betartására a vállalat összes létesítményében. Ebbe beletartozik a dolgozók közérzetét és munkára való alkalmasságát felmérő, napi szintű önértékelő folyamat bevezetése is, ahogyan a személyes “védőcsomag” is, ami a Ford által gyártott szájmaszkokat és egyéb higiéniai eszközöket tartalmaz.

“Dolgozóink reakciója hihetetlen volt. Munkatársaink rendkívül aktívan támogatták helyi közösségeiket a koronavírus-járvány idején, most pedig visszatérnek ahhoz a tevékenységhez, amiben a legjobbak: járműveket készítenek, amelyek segítenek újra lendületbe hozni Európát,” mondta Dale Wishnousky, a Ford Európa gyártásért felelős alelnöke. “Nagyon gondosan elemeztük a helyzetet, hogy biztosan a megfelelő időben kezdjük újra a munkát, és hogy garantáltan minden intézkedést meghozzunk a munkahelyi biztonság érdekében.”

A következő Ford-létesítmények kezdték meg újra május 4-én a tevékenységüket: Németországban a Saarlouis jármű-összerelő üzem és a Köln összeszerelő üzem és motorgyár, Spanyolországban a Valencia jármű-összerelő üzem, Romániában pedig a Krajova jármű-összerelő üzem és motorgyár. A spanyol Valencia motorgyár május 18-tól működik majd újra, a brit Dagenham és Bridgend motorgyárak újraindításának időpontját pedig a későbbiekben határozza meg a vállalat.

Az üzemekben hétfőn minden zökkenőmentesen ment, és a dolgozók remek csapatmunkája biztosította, hogy a tervezetben meghatározott, csökkentett volumenű gyártás minden fennakadás nélkül újraindulhatott.

A termelés újrakezdése előtt a Ford több különböző csatornán keresztül is kapcsolatba lépett munkatársaival, bemutatva a munkafolyamatba való visszatérést és a biztonságos munkakörnyezet kialakításához végrehajtott intézkedéseket. E tájékoztatás része volt az Újra munkában – Biztonsági intézkedések című, kifejezetten erre a célra forgatott video is, emellett pedig szórólapok tájékoztatják részletesen a dolgozókat a személyi védőeszközök megfelelő használatáról. Kölnben, Krajovában és Valenciában az üzemek belső használatra szánt arcvédő maszkokat is gyártanak.

1997 Mercedes-Benz W140 S420: 722.6 váltómű szivárgásának megszüntetése a Classic Vehicle Hungary közbenjárásával

Pár héttel ezelőtt beszámoltunk arról, hogy az 1997-es évjáratú Mercedes-Benz S420 W140 projektautónkon sebességváltó olajhűtő csövet cserélt a Classic Vehicle Hungary (CVH), valamint a 722.6 5 sebességes automataváltó olajcseréjét is elvégezték.

Nagyjából 25 kilométeres távolság megtétele után ismét jelentkezett szivárgás az autón, most – hála az égnek – nem a frontrész olajcső-részénél, a hűtőpanel alatt tapasztaltunk folyást, hanem a váltóház aljánál, az olajteknőnél.

Hamza Csaba, a Classic Vehicle Hungary tulajdonosa megvizsgálta az olajteknő felületét szervizen kívül, és arra a megállapításra jutott, hogy a szivárgás több irányból is érkezhet: vagy a tömítés (MANN kit) túl kemény, és átereszt, vagy a váltóvezérlés műanyag házánál kell keresni a hibát. Csaba minden tekintetben fontosnak tartotta, hogy újból elvigyük az autót a CVH-hoz, és emelőn, professzionális körülmények közt derítsünk fényt a szivárgás pontos helyére, okára.

Persze a szivárgás most, jelen esetben jóval csekélyebb méreteket öltött, mint az olajcső kilyukadása esetében, úgyhogy most kivitelezhető volt a W140 S420 saját lábon történő mozgatása a műhelyig.

Gyors vizsgálat után a CVH munkatársa, Buzás Tamás megállapította, hogy a szivárgás a váltóvezérlés műanyag házánál keresendő. Ez egy jeladó, azaz annak a dugóia, ami kettő O-gyűrű tömítéssel csatlakozik a 722.6 váltóház oldalfalában. Alapvetően ildomos cserélni a jeladó egységét (a stekkert) minden váltóműolaj-csereperiódusnál, azonban a múltkori revízió alkalmával a szerviz úgy ítélte meg, hogy ott semmi probléma, a dugó teljesen jó állapotú és újszerű. Így hát gyakorlatban is világossá vált számunkra, hogy a váltóolaj-cserénél most az új O-gyűrűk mellett új csatlakozóra is szükség lesz, ugyanis a váltóműházban keletkező nyomás üzem közben masszívan átszivárogtatja az olajat a régi dugóba, ami nem várt kellemetlenségeket szülhet; nem mellesleg csöpögést, szivárgást okoz összeszerelés után.

Tamás úgy látta, hogy magát a váltóvezérlés stekkerét is ki kellene cserélni az O-gyűrűkkel együtt, így érkezett is egy A 203 540 02 53 cikkszámú genuine alkatrész. Érdekes módon a gyári csomagolás mindössze 1 szerelt O-gyűrűt tartalmazott, az végződéshez közelebbit, így a külsőt külön be kellett szerezni.

A Classic Vehicle Hungary-nek ez sem jelentett akadályt, a közelben lévő egyik tömítésekre szakosodott boltból sikerült is méretpontos O-gyűrűt szerezni az A 203 540 02 53 stekkerhez, úgyhogy adott volt minden a pozitív végkifejlethez.

Természetesen a W140 S420 váltómű olajteknője ismét lekerült, le kellett engedni a felesleges olajat, viszont az Olajshop.hu által biztosított Eurol ATF 7100 olajakból még maradt korábbról pár flakon. Így közel 2 liter ismét belement a váltóműbe, majd a pontos olajszintet is szakszerűen ellenőrizték a CVH munkatársai.

Nem volt szükség pasztázásra, sem egyéb kiegészítő “óvintézkedésre”, hiszen a tömítés – ahogy feljebb is jeleztük – hibátlannak bizonyult. Így, hogy az újragyűrűzött Az A 203 540 02 53 jeladó ház-dugó is a helyére került, úgy tűnik, a szivárgás végérvényesen megszűnt, teljesen száraz minden.

Együttműködő partnerek: Classic Vehicle HungaryVictor’s CustomsZöld AutószervizMerciBolt.huHankook Tire MagyarországULO, Loctite (Henkel Adhesives), Olajshop.hu

Fotó: Canon / Camera Kft.

Utómunka: Acer

A BMW Group Magyarország példátlan összefogással ezer anyát segített felköszönteni

Több mint húsz cég, ismert emberek és magánszemélyek fogtak össze a BMW Group Magyarország támogatásával, hogy ezer embernek segítsenek felköszönteni édesanyjukat Anyák Napján.

A „Hiányzol Anyu!” kezdeményezésben olyan cégek vettek részt, akik jelenleg a koronavírus gazdasági hatása miatt munkájuk, így bevételeik egy részét elvesztették, mégis úgy döntöttek, hogy erőforrásaikat egy jó ügy létrejöttéhez felajánlják. A BMW Group Magyarország és a MOL támogatásával pedig az összefogásból valódi segítségnyújtás lett. A résztvevők a hianyzolanyu.hu oldalon elsőként regisztráló ezer ember által megadott címekre két nap alatt szállították ki a támogatók által felajánlott anyáknapi csokrot és egy személyes üzenetet. Május 3-án, Anyák napján további 50 virágküldeményt adott át a BMW Group Magyarország a Heim Pál Gyermekkorház dolgozóinak, olyan nővéreknek, orvosoknak, egészségügyi dolgozóknak, akik a hosszú hetek óta tartó nehézségek közepette is folyamatosan végzik áldozatos munkájukat, mellyel a gyermekek gyógyulását segítik.

A kezdeményezés 75 futára több mint 400 városban, faluban és településen járt és rendkívül boldog pillanatokat okozott olyan anyukáknak és gyerekeiknek, családoknak, akik a koronavírus járvány miatt nem tudnak személyesen találkozni és más módjuk nem volt a köszöntésre.

A szervezők azoknak, akik az ajándékküldésről lemaradtak, a „Hiányzol Anyu!” Facebookés Instagram oldalán virtuális köszöntésekkel készültek. Az összefogáshoz ismert emberek – a teljesség igénye nélkül: Palya Bea, Almási Kitti, Baji Balázs, Eke Angéla és Holdampf Linda – is csatlakoztak, akik a kezdeményezés közösségi média oldalán publikálták anyák napi verseiket, dalaikat, személyes üzeneteiket. A BMW közösségi oldalain pedig dr. Schiffer Miklós és Talmácsi Gábor, a márka nagykövetei is megosztották anyák napi személyes üzeneteiket.

„Az eredmény, minden képzeletünket felülmúlta. Az a sok szeretet és érzelem, amit a kezdeményezésben részt vevő emberek kaptak, minden munkát megért. A beözönlő köszönetek nagy hatással voltak ránk. Nagyon boldogok vagyunk, hogy ennyi embernek segíthettünk” – mondták el egybehangzóan, az ötletgazda Bo – Live Branding Agency, illetve a BMW Group Magyarország képviselői.

A projekt támogatói és partnerei:

  • BMW Group Magyarország
  • MOL
  • Kreatív ötlet és szervezés: Bo – Live Branding Agency
  • Digitális megjelenés: Digitalwave
  • Virágcsokor: Németh Attila Florist
  • Az Édesanyák és a stáb biztonságáról gondoskodott: Hungaropharma
  • Logisztikai partner: Chef Market
  • A kiszállításban segített: Smarteq, Red4, Apple, Self Catering, Rent-it, Active Team
  • Az ajándékcsomaghoz hozzájárult: HVG Extra Pszichológia magazin, Hester’s Life,
  • További támogató: Magyar Atlétikai Szövetség, MTK
  • Kommunikációs partner: Fotóművek, Tryck, Stern Communication, Print Produkció, Get Beyond
  • Akik még segítettek: Holdampf Linda, Dr. Almási Kitti, Kristóf Anita, Póznik Melinda, Döme László Fotó

1997 Mercedes-Benz W140 S420: megérkezett a kardánfelfüggesztő és kardánkereszt a Zöld Autószerviz jóvoltából

1997-es Mercedes-Benz W140 S420 projektautónk megújulását több jelentős hazai cég szívén viseli. A Zöld Autószerviz most alkatrész biztosításával járul, járult hozzá aktuális javítási folyamatunkhoz. Megérkezett a kardánfelfogató csapágy, valamint a kardánkereszt.

Alapvetően azóta, amióta foglalkozunk a W140-nel, a kardán felújításért kiált. Komolyabb probléma nincs egyelőre, ugyanakkor a sebességfokozatok felkapcsolásakor, bizonyos, elváltás előtti fordulatszámon enyhe berezonálást produkál a hajtás.

Mint kiderült, ezt a jelenséget elsősorban a kardán felfogatás csapágyának elhasználódása okozza. Miután megemeltük az autót, látható volt, hogy a kardánkeresztnél is akad némi kotyogás, úgyhogy elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy mindkettő – egy füst alatt – cserélve legyen.

Ez a napokban meg is történik, s ha már azon a tájékon dolgozik a műhely, akkor már nagy valószínűséggel az Olajshop.hu által biztosított differenciálmű olajat is cserélni fogjuk.

Hamarosan tehát sor kerül a procedúrára, amely természetesen egy részletes cikkbeszámoló keretein belül ölt majd testet az Autóaddikt.hu hasábjain.

Együttműködő partnerek: Classic Vehicle HungaryVictor’s CustomsZöld AutószervizMerciBolt.huHankook Tire MagyarországULO, Loctite (Henkel Adhesives), Olajshop.hu

Fotó: Canon / Camera Kft.

Utómunka: Acer

A vadonatúj Toyota Proace City Verso különleges magyarországi projekt főszereplőjévé vált

A Marie Claire magazin a idén is meghirdette immáron hagyományosnak tekinthető tematikus fotópályázatát, amelynek témája ezúttal a “Tágítsd ki a teret!” felhívás volt. Az idei pályázat főtámogatója a Toyota volt, amelynek  vadonatúj modellje, a napokban márkakereskedésekbe érkező, a nagycsaládos autóvásárlási program egyik nagy favoritjának Toyota Proace City Verso önmagában is felel a felhívásban megfogalmazottakra. Éppen ezért a Toyota felkérte az elismert fotóművészt, Radisics Milánt, hogy versenyen kívül készítsen egy az erre a tematikára felelő egyedi fotósorozatot a modellről.

A Marie Claire idei, a Toyota által támogatott tematikus fotópályázatára idén több, mint 900 pályamű érkezett, amelyek közül elismert szakemberekből álló szakmai zsűri választotta ki a legjobbnak ítélteket. Érdekesség, hogy a szakmai zsűri és a Marie Claire olvasóinak véleménye egybecsengett, így a közönségdíjat is Csákvári Péter a zsűri által is legizgalmasabbnak ítélt fotósorozata vitte el.  A szakmai zsűri által legjobbnak tartott 20 fotósorozatotot egy az Allee bevásárlóközpontban megrendezésre kerülő kiállításon a szélesebb közönség is megtekintheti majd – ez a koronavírus helyzet miatt egy később bejelentett időpontban kerül megszervezésre. Legalább ilyen izgalmasra sikerült ugyanakkor a nemzetközi szinten is elismert hazai fotóművész, Radisics Milán projektje is. A művész egyébiránt nem először dolgozott együtt az autógyártóval, egy évvel ezelőtt az akkor bemutatkozó Lexus UX-ről és Weisz Fanniról készített különleges hangulatú fotósorozatot.

Toyota Proace City Verso – Tágítsd ki a teret – Radisics Milán projektje

A Toyota által Radisics Milán számára megfogalmazott brief nagyon egyszerű volt: szabadon engedni a fantáziát, és a művészet eszközeivel, újrafogalmazni a teret, ábrázolni annak kitágulását. A fotós a különleges fényfestés technikáját választotta, hogy kitöltse a teret és látványosan bemutassa a színes, sok funkciós, azóta már hazánkban is kapható járművet. A fotózáson a Toyota egyik márkanagykövete, Király Viktor is a kamera elé állt, aminek külön aktualitást adott, hogy a nemzetközi szinten is ígéretes karrier előtt álló énekes és felesége éppen gyermeket várnak – a Proace City Verso modellt pedig a nagycsaládos autóvásárlási program egyik nagy favoritjaként tartják számon.  Utalva a babavárás izgalmaira a Király Viktorról készült, ciklámen és királykék színvilágú képnek Milán a “Lány, vagy fiú?” címet adta. A fotózásról készült hangulatos werkfilm az alábbi linken tekinthető meg: https://vimeo.com/412258891

Radisics Milán (52)

Radisics Milán Budapesten élő szabadfoglalkozású fotós, művész, grafikus. A vizuális történetek krealásában kombinálja a képzőművészetet és a zsurnalisztikát. Képeivel folyamatosan kutatja az ember és a természet kapcsolatát és azok hatását a környezetre, akár a földről akár a levegőből. A fotós a National Geographic külsős munkatársa, többszörösen díjazott a hazai sajtó- és természetfotó pályázatokon, és több külföldi elismeréssel is rendelkezik, egyebek között a 37. Sajtó Fotó fődíjasa és díjazott a POYI-n a Water.Shapes.Earth hosszútávú projektjével is.

Különleges alumínium technológiával nyert szakmai díjat a Toyota

A japán gépipar legnagyobb hagyományú kitüntetésében részesült a Toyota Motor Corporation. A díjazott technológia egyszerre javítja a munkakörnyezeti egészséget és a gyártott termék funkcionalitását.

Az alumínium hengerfej öntésére szolgáló, világelső technológiájával nyerte el az Okocsi Emlékalapítvány rangos kitüntetését, az Okocsi Emlékdíjat a Toyota Motor Corporation. A japán fizikai és vegyi kutatóintézet harmadik igazgatójáról, Dr. Okocsi Maszatosiról elnevezett elismerést 1954 óta minden évben azoknak a magánembereknek, illetve szervezeteknek ítélik oda, akik olyan, kimagaslóan innovatív technológiákat fejlesztettek ki, amelyek ténylegesen pozitív hatással lehetnek a gyártási folyamatokra, valamint az érintett iparágakra. 

A Toyota által kidolgozott, díjnyertes technológia egyfelől javítja a belsőégésű motorok teljesítményét, másfelől egészségesebbé teszi a gyártási környezetet.

Ma, amikor az autóipar folyamatosan szénlábnyomának csökkentésére törekszik, kulcsfontosságú, hogy minél jobb hatásfokon üzemelő erőforrásokat fejlesszenek és gyártsanak. Ebben fontos szerephez jut a motorok hőháztartásának optimális fenntartása, azaz az égéstér környezetének minél hatékonyabb hűtése.

Ezt a célt szolgálják például a hengerfejben kialakított hűtőjáratok, amelyek kivitelezése során pontosan kialakított homokmagot helyeznek az öntőformába, majd azt körbeöntik alumíniummal, végül az öntvény megszilárdulását követően rezegtetéssel távolítják el az üregekből a homokot.

Ezt a homokmagot a hagyományos eljárásban fenol-formaldehid gyantával stabilizálják, ami azonban a gyártás során erőteljes gázképződéssel távozik: ezt az egészségkárosító gázt nagyteljesítményű szellőzőrendszerekkel kell elvezetni a munkaállomásról. Korábban történtek már környezetileg kompatibilis próbálkozások a fenolgyanta kiváltására. Ezek a szervetlen kötőanyagok azonban sem a megfelelő hűtéshez elengedhetetlen, finom és precíz csatornakialakítást, sem a homok újrahasznosítását nem tették lehetővé.

A Toyota és partnere, a Sintokogio Ltd. ezzel szemben nátrium-szilikáttal keverte a homokot. Ez az eljárás egyrészt egy százalék alá csökkenti a munkakörnyezet szagterhelését, azaz feleslegessé teszi a kibocsátott levegő elszívását és semlegesítését. Másrészt a gyártási folyamatot is tökéletesebbé alakítja: míg a fenol-formaldehid gyantával kevert homok nem eléggé képlékeny, ezért nem alkalmas bonyolult, finom csatornarendszerek kialakítására, a nátrium-szilikátos elegy habszerű állagának köszönhetően sokkal precízebb öntvénykialakítást tesz lehetővé.

A folyamat járulékos előnye, hogy a homokmag alacsonyabb hőmérsékleten gyártható, azaz csökken a gyártási folyamat egészére vetített CO2-kibocsátás. A Toyota már ezzel az innovatív eljárással készítette azokat az új generációs hibrid hajtásláncokban alkalmazott benzinmotorokat, amelyek 41 százalékos termikus hatásfokukkal maguk is világelsőnek számítanak.

A Toyota idén 12. alkalommal nyerte el az Okocsi Emlékdíjat; legutóbb 2017-ben, a Toyota Prius gyártásához kidolgozott különleges fényezési eljárással érdemelték ki a szakma elismerését. A teljes folyamatot újragondoló megoldás eredményeként 40 százalékkal csökkentették a gépek és berendezések mennyiségét (azaz a műhelyet kompaktabbá, a folyamatot gyorsabbá tették), valamint 32 százalékkal mérsékelték a fényezési folyamat CO2-kibocsátását.

LEGFRISSEBB

Gyönyörűen fel lett újítva egy legendás Peugeot 203 pick-up

0
Kevés olyan autó akad, amely úgy testesíti meg a francia eleganciát, a technikai előrelátást és a funkcionalitást, mint a Peugeot 203. A népes modellcsalád...

TESZTJEINK