Főoldal Blog Oldal: 175

Az új Toyota Supra GT4 először Európában lesz kapható

A TOYOTA GAZOO Racing 2020 márciusában megkezdi a GR Supra GT4 forgalmazását Európában, majd augusztustól Észak-Amerikában, októbertől pedig Japánban/Ázsiában is értékesíti a modellt.

A TOYOTA GAZOO Racing megerősítette, hogy 2020 márciusában megkezdi ügyfélcsapatok számára fejlesztett versenyautója, a GR Supra GT41 európai forgalmazását. A jövő év augusztusától Észak-Amerikában, októbertől pedig Japánban és Ázsiában is megkezdődik az értékesítés. A TOYOTA GAZOO Racing nagyobb hangsúlyt kíván fektetni az ügyfélsportra, hogy világszerte elérhetővé tegye rajongói számára a versenyzés élményét.

A Toyota Motorsport GmbH(TMG)által kifejlesztett és gyártott GR Supra GT4 a TOYOTA GAZOO Racing legelső globális típusa, az idén debütált GR Supra alapjaira épül. A háromliteres, soros hathengeres, kettős megfúvású turbóval felszerelt motor – amelyhez hétfokozatú, kormányról is kapcsolgatható automata sebességváltó kapcsolódik – 320 kW2(430 LE) leadására képes; hátsó kerekekeit mechanikus, részlegesen önzáró differenciálművön át hajtja. A modellt Akrapovič kipufogórendszerrel szerelik fel, a kenőanyagokat a Ravenol szállítja. Az első légterelő és a hátsó szárny természetes rostokat tartalmazó kompozitból készül, hozzájárulva az autó alacsony, mindössze 1350 kilós2 össztömegéhez. Megmaradt a GR Supra utcai változat MacPherson első-és a multilink hátsó felfüggesztése, elöl és hátul KW lengéscsillapítókkal.

Az autó Pirelli gumikon gurul, és a továbbfejlesztett fékrendszer elöl hat-, hátul négydugattyús féknyergeket kap. A biztonság természetesen fontos, ezért a GR Supra GT4 könnyűszerkezetes acél karosszériájához nagyszilárdságú bukókeret csatlakozik, a hatpontos biztonsági öves versenyülések pedig az FIA-szabvány szerint készülnek. Bent egykijelzős szénszálas műszerfallal és kifejezetten a GT4-es versenyekre tervezett kormánykerékkel találkozunk. A GT4-es versenyautók értékesítésével és a hozzájuk kapcsolódó ügyfélszolgálattal (beleértve a pótalkatrészek forgalmazását és a műszaki támogatást is) foglalkozó vállalatok a különböző térségekben a következők: Európában a TMG, Észak-Amerikában a TRD U.S.A Inc. (TRD USA), Japánban és Ázsiában pedig a Toyota Customizing & Development Co., Ltd. (TCD). A modell tervezett ára 175 000 euró lesz (ez tartalmazza a forgalmi adót, a vámkezelés díját, a szállítási költségeket stb.).
1 A privát ügyfélcsapatok a sorozatgyártott modellek módosított versenyautó-változatait vásárolják meg a gyártótól és ezekkel indulnak a versenyeken. A GT4-kategóriájú modelleket kizárólag a versenyek résztvevői számára értékesítik, azok nem kerülhetnek közúti forgalomba.

Idén harmadik alkalommal rendezik meg a Peugeot Drónfilm-fesztivált

A Peugeot idén harmadik alkalommal rendezte meg drónfilm-fesztiválját. Az alig néhány éves múlttal, ám hatalmas távlatokkal rendelkező, új látásmódot és kreatív lehetőségeket teremtő műfaj legjobb képviselői közül Frankfurtban választották ki a győztest: a 22 éves Bernardo Bacalhaut.

A drónfilmezés, akárcsak az autóépítés, legalább annyira szól a technikáról, mint az esztétikumról. Ha kellően magas színvonalon művelik, elmosódnak a határok cél és eszköz között: egyik sem lehet meg a másik nélkül. Ezért döntött úgy a Peugeot, a világ legrégebben aktív autógyártója, hogy felkarolja ezt a fiatal műfajt, és olyan fórumot teremt a filmkészítők, alkotóművészek és másként gondolkodók számára, ahol megmutathatják, mire képesek, ha kreativitásuk megfelelő technológiai támogatással társul.

A 2016-ban alapított Peugeot Drónfilm-fesztivál mostanra a műfaj egyik legnagyobb és legfontosabb seregszemléjévé nőtte ki magát. A 2018/19-es, harmadik fesztiválra harminc nemzet operatőrei, rendezői és független alkotói jelentkeztek, a több mint 800 pályamű elbírálása komoly kihívás elé állította a zsűrit. A filmesek négy kategóriában – tájkép, történet, sport és kísérleti – nevezhették be munkáikat; az egyetlen követelmény az volt, hogy a teljes alkotás legalább 50 (a történet kategóriában legalább 30) százalékban drónnal készített felvételeket tartalmazzon. A filmrendezőkből, színészekből és újságírókból, valamint a főtámogatók képviselőiből álló zsűri kategóriánként három-három filmet juttatott be a döntőbe, majd a drónhasználat mértékén és minőségén túl a filmek mondanivalóját és minőségét is értékelve 2019. november 9-én közülük választották ki a végső győztest: a portugál Bernardo Bacalhaut.

A 22 éves Bernardo Bacalhau informatikai mérnöknek tanul, szakterületei a játékfejlesztés és a mesterséges intelligencia. A filmezést eredetileg hobbinak tekintette, ám mostanra szinte teljesen kitölti az életét. Indiától Marokkóig számtalan mesés helyen járt, hogy sajátos látásmódjával új perspektívából mutassa be a világ csodáit. Győztes pályamunkája, a Calçada Portuguesa egyszerre mesél a címadó járdamozaikokról, ezekről a különleges, mészkőből és bazaltból készült alkotásokról, és a világ egyik legkiválóbb BMX-kerékpárosának tartott francia Matthias Dandois akrobatikus képességeiről. Átvitt értelemben a film az ornamentikus macskakövezés több ezer éves múltra visszatekintő, ám mára kihalóban lévő mesterségét állítja párhuzamba a hivatásos extrém sportoló XXI. századi tevékenységével, a folytonosság és a változás egymástól elválaszthatatlan kettősségét ábrázolva.

Az első helyezett az elismerésen kívül értékes szakmai díjakban részesült. A Peugeot által felajánlott, 5000 eurós pénzjutalom mellett a fesztivál egyik főtámogatója, a DJI drónspecialista 2500 euró értékű felszerelést ajándékozott a győztesnek. Ezeken túlmenően a Peugeot hat hetes időtartamra két darab Traveller egyterűt bocsát az alkotó rendelkezésére, ezzel megteremtve egy nagyobb szabású filmes projekt feltételeit. Emellett mind a tizenkét döntős részt vehetett a DJI szakemberei és a zsűri tagjai által tartott intenzív, kétnapos kreatív tanfolyamon.

A Calçada Portuguesa méltó folytatása annak a kezdeményezésnek, amelyet 2016-ban indított útjára a Peugeot. A drónfilm-fesztivál első évében Oliver és Tabea Scholz kisfilmje, az Unendlich (Végtelenül) bizonyult a legjobb munkának, míg 2017-ben az a különleges 2D Run című alkotás vitte el a pálmát, amellyel a bolgár Marin Kafedjiiski ugyanabban az évben a New York-i drónfilm-fesztivál nagydíját is elnyerte.

A Peugeot nem csak a fesztivál névadó támogatójaként kötődik a drónok világához. A vállalat kreatív kommunikációjában előszeretettel alkalmazza a többrotoros repülő szerkezeteket. Az új generációs Peugeot 508 SW vezethetőségét és stabilitását egy példa nélküli kaszkadőrmutatvánnyal demonstrálták, amelyben egy kígyó mozgását utánozó dróncsoport által kirajzolt, folyamatos mozgásban lévő folyosón haladt végig a középkategóriás kombi, míg a Peugeot e-208 elektromos városi kisautó párizsi premierjén világító drónok rajzoltak szöveges-képes animációt az éjszakai égboltra.

Megújul a Honda Civic: frissebb stílussal, fejlettebb utastérrel érkezik

Számos ponton módosított sikermodelljén a Honda, hogy megőrizhesse technikai és esztétikai színvonalát. A 2020-as Civic szebb és látványosabb lett a változtatások hatására, valamint – az új fedélzeti elektronikai rendszerének és igényesebb belső anyagainak köszönhetően – minősége, valamint használati értéke is jelentősen nőtt.

A frissített Civic megőrizte az elődmodell lenyűgöző sziluettjét és erőteljes kisugárzását, mindazonáltal új, elegáns, szimmetrikus hűtőrács öleli körbe ködfényszóróit, felületei és vonásai pedig még kifinomultabbá váltak. Az egyszerűbb hűtőrács és az új légbeömlő-kialakítás még letisztultabb megjelenést kölcsönöz az orr-résznek, nem mellesleg az aerodinamikai hatékonyságot is javítja.

Szintén újdonság, hogy a LED fényszórók ezentúl minden modellváltozathoz alapfelszereltségként járnak, ráadásul még modernebbnek láttatják az autót, a tervezők ugyanis átformálták a – szintén LED – nappali menetfényt, ami ezentúl még jobban illeszkedik a sportos vonalvezetéshez. Az új, 16”-os könnyűfém felnik már a belépőmodellhez is megrendelhetők, míg a közepesen és gazdagon felszerelt verzióknál többek között a 17”-os Shark Grey garnitúrával tehetik még drámaibbá a hatást a tulajdonosok.

További érdekesség, hogy a színválaszték új tónussal, pontosabban Obsidian Blue névre keresztelt kékkel bővült.

Hogy az új Civic minden szempontból elsőrangú legyen, az utasteret új, kellemesebb tapintású felületek ölelik körbe, melyek szofisztikált, prémium benyomást keltenek. Mindemellett a Civic továbbra is kategóriaelső a variálhatóságot illetően, s az ergonómiára sem lehet panasz, tudniillik a leggazdagabban felszerelt átiratot elektromosan állítható vezetőüléssel varázsolták még kényelmesebbé.

Az ösztönösen kezelhető, mobilkommunikációra is képes szórakoztatóelektronikai és információs rendszer Apple CarPlay®, valamint Android Auto kapcsolat kiépítésére is alkalmas, s feltétlenül említést érdemel, hogy – a vásárlói visszajelzésekre reagálva – hagyományos gombot kapott a hifi és a klíma, így még könnyebben kezelhető az autó menet közben.

A hatfokozatú kézi és CVT-váltóval rendelhető Civic motorjai továbbra is roppant hatékonyak és erősek. Az 1,0 literes VTEC Turbo egység 126 LE-vel és 200 Nm-rel járul hozzá a gyors és élvezetes autózásokhoz, CO2-kibocsátása és üzemanyag-fogyasztása mégis megdöbbentően alacsony: 107 – 110 g/km , illetve 4,7 – 4,8 l/100 km.

Testvére, az 1,5 literes VTEC Turbo 182 LE-t és 240 Nm-t bocsát a vezető rendelkezésére, mégis igen impozáns adatok jellemzik. Hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval társítva 128 gramm CO2-t bocsát ki kilométerenként, míg kombinált fogyasztása 5,5 l/100 km . (Fokozatmentes automata váltó esetén az adatok így alakulnak: 137 g/km, 6,0 l/km)

A Civic szofisztikált futóművén nem változtattak a Honda szakemberei, tehát továbbra is kiváló menetkomforttal és kezelhetőséggel büszkélkedhet a típus. Ebben a kis tömegű, nagy merevségű kocsitestnek is nagy szerepe van, melyet új, innovatív tervezési és gyártási folyamatokkal hoznak létre a Honda üzemegységében. Legfőbb ismérve az alacsony súlypont, no meg, hogy olyan ultramodern felfüggesztésrendszer alkalmazását tette lehetővé, ami számottevően fokozza a vezetési élményt.

A különféle passzív megoldások mellett továbbra is az – ultramodern, aktív menetbiztonsági és vezetést segítő eszközöket magában foglaló – Honda SENSING® csomag teszi egyedülállóan biztonságossá a Civicet, ennek köszönhető a kiváló Euro NCAP-minősítés is. Az iparági elsőnek is tekinthető rendszer minden (!) modellváltozathoz alapáron jár és az Ütközésmérsékelő Fékrendszert, az Adaptív Sebességrögzítőt, a Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszert, a Sávtartó-asszisztens Rendszer, valamint a Közúti Jelzőtáblákat Felismerő Rendszert egyaránt magában foglalja.

Honda Civic Sport Line

Elképesztően látványos modellel bővül 2020-ban a Civic család. A Sport Line névre keresztelt újonc a legendás Civic Type R vonalait és stílusát örökölte, amit egyből két felszereltséggel dob piacra a japán iparóriás. Érkezik egy belépőmodell, valamint egy rendkívül gazdagon felszerelt variáns is. Mindkettőről elmondható, hogy egészen különleges formavilággal varázsolja még vonzóbbá a páratlan menetteljesítményéről és kimagasló használati értékéről ismert Civicet.

Feltűnő, sportos stílus

A lökhárítókra szerelt első és hátsó koptató, a diffúzor és a kifinomult légterelő még szebbé, egyedibbé és lendületesebbé teszi a Civic megjelenését, egyszersmind a Honda motorsport-öröksége előtt is tiszteleg. Ezt a célt szolgálja a Sport Line kivitel modellspecifikus, 17”-os könnyűfémfelni-garnitúrája is, akárcsak a minden elemében LED nappali menetfénnyel kiegészített első lámpa, amely az alapfelszereltség része. A Honda Civic Sport Line szintén megrendelhető a legújabb fényezéssel, azaz Obsidian Blue színben.

Fejlesztések a belsőtérben

Miként a karosszériát, úgy az utasteret is különleges hangulat jellemzi, hiszen megannyi díszítőelemet építettek be a Honda mérnökei. Ezek közül ugyan néhány a frissítésen átesett alapmodellen is megfigyelhető, ám a vörös cérnával varrt kormányborítás, a váltógomb és borítása, valamint az ülés- és az ajtókárpit a Sport Line sajátja a furatokkal ellátott alumínium pedálsor pedig a Honda versenysportban betöltött szerepére utal.

Az Apple CarPlay® és Android Auto kapcsolat kiépítésére, valamint digitális rádióadások vételére egyaránt alkalmas Honda Connect rendszer, ami szériatartozék, sőt az Executive felszereltségi szinten a tolatókamera képét is megjeleníti.

A Sport Line nemcsak megjelenésében sportos, hanem menetdinamikáját illetően is, hiszen a Honda által fejlesztett, 1,0 literes VTEC TURBO motor egyedülállóan hatékony és erős. A háromhengeres, turbófeltöltésű egység 126 LE-vel és 200 Nm-rel járul hozzá a gyors és élvezetes autózásokhoz; a CO2-kibocsátása és a kombinált üzemanyag-fogyasztása mégis alacsony: 107-110 g/km, illetve 4,7 – 4,8 l/100 km . Technikai fejlettségének köszönhetően a WLTP szabvány szerinti mérések is roppant impozáns adatokat eredményeztek. Vegyes üzemben a CO2-kibocsátás 137–152 g/km, míg az üzemanyag-fogyasztás 6,0 – 6,7 l/100km. A modern hajtóműhöz hatfokozatú, kézi kapcsolású vagy folyamatosan változó áttételű CVT-váltó kapcsolódhat, utóbbit akár a kormányról is vezérelheti a pilóta.

Mindent egybevetve a 40 éves múltra visszatekintő Civic megmaradt kategóriaelső, praktikus autónak, ami még kifinomultabb formában, még lendületesebb stílusban folytatja pályafutását.

Az első tesztvezetésekre 2020 januárjától nyílik lehetőség a márkakereskedőknél , az első autókat pedig jövő év márciusától szállítja le a Honda.

A legfontosabb ismeretlen Lexus

Európában sem hivatalosan, sem szürke import útján nem létezik, és elsődleges piacain sem élt hosszú életet. A Lexus HS ennek ellenére mérföldkőnek számít nemcsak a márka, hanem az autóipar történetében is.

Ha létezne Lexus-tudományi főiskola, a felvételi vizsga belépő kérdése lehetne, hogy melyik volt a Lexus első hibrid típusa1. Ha viszont a hard core szakértőket keressük, a következő beugratós kérdéssel lehetne kiszűrni a műkedvelőket: melyik volt a Lexus első, kifejezetten hibridnek fejlesztett, kizárólag benzin-elektromos hajtáslánccal kínált típusa? A válasz természetesen nem a CT200h – de akkor micsoda?

űAutóipari termékfejlesztők ritkán látják annyira élesen a jövőt, mint amikor a Lexus elhatározta, hogy megépíti első, kizárólag hibrid hajtással kínált szedánját. Az ötlet olyan kézenfekvő volt, hogy gyakorlatilag magyarázatra sem szorult. A 2000-es évek közepére a fejlett autós társadalmak leküzdötték a hibridekkel szemben kezdetben táplált bizalmatlanságukat, a benzin-elektromos hajtáslánc az ökoharcosok magányos kiáltványából a progresszív, tájékozott vásárlók egyértelmű választásává vált. Az RX400h 2005-ös bevezetésével a prémium szegmensben is megjelent a technológia, és egyértelmű volt, hogy a piacon van még bőven hely a hibrid luxusautóknak. Nagojában tehát döntöttek: szabad jelzést kapott a különösen tiszta üzemű Lexus prémium szedán, a HS.

A cégvezetés ódzkodott attól, hogy a hátsókerék-hajtású IS szedánnál (hosszúság: 4575 mm, tengelytáv: 2730 mm) kisebb autóval próbálkozzon, így az új típust az IS fölé, de a GS alá (4826 mm, 2850 mm) pozícionálták. A HS 250h a cégcsoport kipróbált középkategóriás, elsőkerék-hajtású padlólemezére épült. A 4,7 méteres, négyajtós karosszéria tökéletesen illeszkedett a Lexus akkori modellkínálatába, és bár a tengelytávolság 30 milliméterrel rövidebb volt az IS-énél, a kardánalagút hiányának köszönhetően hátul is kényelmes helyet kínált a modell három felnőtt utasnak.

Ez azonban majdhogynem mindegy volt: a lényeg a 2.4 literes benzinmotorra épülő, 190 lóerős hibrid hajtáslánc. Ez volt a Lexus első négyhengeres hibridje (az RX400h és a GS450h V6-os, az LS600h pedig V8-as benzinmotort alkalmazott), és tekintélyes teljesítménye ellenére bemutatásakor elnyerte az Egyesült Államok legtakarékosabb prémium személyautója címet.

A környezettudatos vásárlók azonban nem csak ezért zárták szívükbe a világ első, kizárólag hibrid hajtással kínált luxusautóját: egyrészt ez volt az első olyan Lexus, amely gombnyomással aktiválható tisztán elektromos (EV) üzemmódot kapott. Másrészt a belső tér bővelkedett a zöld anyagokban: fenntartható termesztésű növényekből nyert rostokból készült számos műanyag komponens, az autó 85 tömegszázalékában újrahasznosítható volt, a japán piacon pedig különleges harmonikus vezetés funkcióval szerelték fel az autó navigációs rendszerét (a HS betűszó jelentése egyébként „harmonikus szedán”). Ez pontokkal jutalmazta a takarékos vezetési stílust, ezeket a pontokat pedig ténylegesen pénzre válhatták a tulajdonosok: minél okosabban vezették a HS 250h-t, annál nagyobb összeggel támogatta a Lexus az ügyfelek által kiválasztott civil szervezeteket.

Öntöltő hibrid hajtásláncával a HS kétségkívül megelőzte a korát – ez azonban nem minden esetben szerencsés. Habár Japánban egészen 2018-ig gyártották és árusították a modellt, másik fő piacán, az Egyesült Államokban már 2012-ben törölték a márka helyi modellkínálatából. Egyrészt belépett a piacra a CT200h, amely még kompaktabb, még megfizethetőbb és még takarékosabb volt, másrészt a szintén elsőkerék-hajtású Lexus ES hatodik generációjában ugyancsak megjelent a hibrid hajtáslánc (az ebben dolgozó, modernebb konfiguráció később a Lexus NX 300h-ban folytatta karrierjét).

A HS 250h ebből a szempontból szomorú véget ért, ugyanakkor létezése kulcsfontosságúnak bizonyult a Lexus jövője szempontjából: bebizonyította, hogy a hibrid hajtástechnológia akkor is életképes a prémium szegmensben, ha nem társulnak mellé olyan járulékos értékek, mint az RX impozáns szabadidőjárműves kisugárzása vagy a GS sportszedán dinamikus karaktere. Ebből a szempontból a HS tette szalonképessé a villamosított hajtásláncot a prémium kategóriában, amivel nemcsak a Lexus, de a versenytársak számára is megnyitotta az utat egy zöldebb jövő felé.

1997 Mercedes-Benz S420 W140: 2108110160 bal oldali tükörház felújítása és fényezése a Classic Vehicle Hungary által

Korábban már történt hasonló: a Classic Vehicle Hungary restaurált balos tükörházzal járult hozzá projektautónk, az 1997-es W140 Mercedes-Benz S420 megújulásához. Most a bal, vezetőoldali tükörház következett.

Ugyanis a bal oldalon sem volt minden rendjén: bár nem volt törött, mint anno a jobb oldali, viszont voltak rajta egész mély karcok (a polír ide már kevés lett volna), valamint a felső illesztés valami miatt nem akart a helyére kerülni, a váz ledobta permanensen a műanyag házat.

Alapvetően a gond az volt, hogy a vázra felfekvő műanyag kialakítás (fül) ki volt kopva, így egyértelműen csakis a csere segíthetett. Hamza Csaba, a Classic Vehicle Hungary vezetője utánajárt, beszerzett egy szép állapotú, törés- és repedésmentes darabot, majd színre fújták a CVH fényezőműhelyében.

A tükörház OEM száma 2108110160. Meglepő lehet, de a facelfites W140-ekre is ugyanaz való, ami a W202-re, illetve W210-re (indexmodul nélkül). Így a beszerzés relatíve egyszerűbb lehet, mert evidens, hogy bővebb lehet belőle a (bontott) kínálat, de az eredeti új esetében is igaz.

Utána következett a polír, ami szintén remekül sikerült, így tulajdonképp egy gyári minőségű, teljesen új tükörház kerülhetett a 140-es bal oldalára.

Jól látható itt is a hézag

Itt már nem okozott problémát a tükörház belső műanyagának kopása, szinte azonnal felfeküdt a vázra. Végre a tükörállításnál sincs akadó-kattogó hang – ugyanis a korábbi verziónál a ferdeség miatt beleért a tükörlap a házba, így akadt.

Ilyen volt a tükörház

Az egész akkor derült egyébként ki, amikor Csabáék elkészültek a balos és jobbos tükörszerkezet felújításával. Az összeszerelésnél máris látszott a probléma, amit mára sikerült kiküszöbölni, így az S420 W140 egy újabb lépéssel közelebb került ahhoz, hogy száz százalékban eredeti állapotában tündökökhessen az utókor számára.

Ilyen lett a tökörház

Együttműködő partnerek: Classic Vehicle Hungary, Victor’s Customs, Zöld Autószerviz, MerciBolt.hu, Hankook Tire Magyarország, ULO

Fotó: Canon / Camera Kft.

Utómunka: Acer

Az alacsony emissziójú teherszállítmányozás térnyerését szorgalmazza a BMW Group

Az ENSZ madridi klímakonferenciája előtt a müncheni központú vállalatcsoport az autógyártók közül elsőként csatlakozott a „Getting to Zero Coalition” elnevezésű világméretű szövetséghez, amelynek egyik célkitűzése, hogy belátható időn belül szénkibocsátás-mentessé tegye a nemzetközi teherhajózást.

A BMW Group újabb lépést tett a nemzetközi teherszállítmányozás hosszú távú fenntarthatósága felé vezető úton: a vállalatcsoport az ENSZ madridi klímakonferenciája előtt a több mint 80 vállalat szövetségére építkező „Getting to Zero Coalition” világméretű elköteleződéshez is csatlakozott, amellyel még tovább erősíti teljes értékláncára kiterjedő emisszió-csökkentési elköteleződését. A „Getting to Zero Coalition” elnevezésű világméretű szövetség egyik célkitűzése, hogy 2030-tól a nemzetközi vizeken kizárólag károsanyag-kibocsátástól mentes teherhajók közlekedjenek. A kezdeményezés a „Global Maritime Forum”, a „Friends of Ocean Action” és a „World Economic Form” közös partnerségeként öltött testet.

„A tengereken történő teherszállítmányozás elengedhetetlen a BMW Group nemzetközi gyártási hálózatának folyamatos ellátásához és az új autók pontos leszállításához. A „Getting to Zero Coalition” más-más kormányzati szereplők, óriásvállalatok és különböző iparági képviselők egyedülálló szövetsége, amely lehetőséget biztosít arra, hogy hosszú távon csökkentsük a nemzetközi vizeken zajló teherszállítmányozás károsanyag-kibocsátását” – fogalmazott Jürgen Maidl, a BMW Group gyártási hálózatát és ellátóláncát felügyelő részleg alelnöke. „Büszkeséggel tölt el minket, hogy az autógyártók közül elsőként csatlakoztunk a kezdeményezéshez, amellyel újabb lépést teszünk a hosszú távú fenntarthatóság felé vezető úton” – tette hozzá.

A BMW Group nemzetközi gyártási hálózatának ellátóláncában a károsanyag-kibocsátás mintegy 50 százaléka a tengeri szállítmányozás számlájára írható. Globális szinten a nemzetközi teherhajózás termeli ki az üvegházhatású gázok hozzávetőlegesen 3 százalékát, ez az irány pedig folyamatosan emelkedik. A „Getting to Zero Coalition” részeseként a BMW Group teljes mértékben szénkibocsátás-mentessé kívánja tenni nemzetközi teherhajózását, amelyet szénmentes üzemanyagokkal, új típusú meghajtás-technológiákkal és optimalizált energiahatékonysággal érne el.

A „Getting to Zero Coalition” kezdeményezés aktív résztvevőjeként a müncheni központú vállalatcsoport ráadásul logisztikája teljes területén az alacsony emissziójú működést szorgalmazza: teljes értékláncra kiterjedő, hosszú távon fenntartható stratégiája mellett a BMW Group holisztikus megközelítésének a nyersanyagoktól mentes tömegtermelési eljárások bevezetése és az elektromos mobilitás továbbfejlesztése is része.

2006 óta például a BMW Group több mint 50 százalékkal csökkentette nyersanyag-kitermelését és új autói átlagos károsanyag-kibocsátását. Sőt mi több, a müncheni központú vállalatcsoport gyárait 2020-tól világszerte – még a Kínában üzemelő három BBA létesítményt is – kizárólag megújuló erőforrásokból kinyert energiák táplálják. 2017 óta a BMW Group európai gyárai 100 százalékban „zöld energiával” üzemelnek. Az elektromos mobilitásban rejlő lehetőségek idő előtti felfedezésével a bajor prémiumgyártó az iránymutató technológia úttörőjévé is vált, a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt pedig 2013 óta piacvezető a károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedő prémium modellek mezőnyében. A BMW hálózatról tölthető modellpalettáján jelenleg tizenkét gépkocsi sorakozik, amely az autóipar legszélesebb környezetbarát portfóliója. A BMW Group célja, hogy 2021-re egymillió darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellje közlekedjen a világ útjain, miközben 2023-ra hálózatról tölthető modellpalettáját huszonöt tagúra bővíti fel.

A BMW Group hosszú távon kötelezte el magát az ENSZ környezetvédelmi tevékenységei mellett

Az ENSZ december 2-13. között tartja Madridban soron következő klímakonferenciáját (COP 25), amely előtt a BMW Group bejelentette, hogy az autógyártók közül elsőként csatlakozik a „Getting to Zero Coalition” szövetséghez. Nem véletlenül: a müncheni központú vállalatcsoport hosszú távon kötelezte el magát az ENSZ klímakonferenciáin való részvétel és a környezetvédelmi tevékenységek mellett. A BMW Group 2008 óta aktív szereplője minden egyes klímakonferenciának, idén pedig új ötletekkel és technikai betekintésekkel járul hozzá ismét a hosszú távú fenntarthatóság fejlődéséhez.

Hosszú távú elköteleződése részeként a BMW Group december 10-én és 11-én a Fenntartható Innováció Fórumának (SIF – Sustainable Innovation Forum) főszponzoraként tart előadásokat. Az SIF immár hosszú évek óta az ENSZ klímakonferenciáinak egyik legmeghatározóbb fenntarthatósági konferenciaegyüttese, amelyen a politika, az ipar, a tudomány és a társadalom neves szereplői egyaránt képviseltetik magukat és amelyen a fenntarthatóság fejlődésének kihívásai kerülnek napirendre. A kétnapos rendezvényen a BMW Group az elektromos mobilitás fejlődésének aktualitásait tárja a nagyközönség elé, bemutatva, hogy az intelligens digitális technológiák miként segíthetnek elmélyíteni a hosszú távon fenntartható mobilitást.

5 csillagos EURO NCAP biztonsági besorolást kapott az új Ford Kuga

A vadonatúj Ford Kuga SUV a lehető legmagasabb, 5 csillagos értékelést kapta az autók törésbiztonságát vizsgáló Euro NCAP független szervezettől. A Kuga 92 százalékos eredményt ért el a felnőtt utasok védelmének tesztjén, és teljes pontszámmal teljesítette a teljes fedésű oldalütközéses vizsgálatot, illetve azt a meg keményebb tesztet, amikor az autó egy oszloppal ütközik oldalról.

A mérnökök a Kuga egész vázszerkezetében nagy szilárdságú acélelemeket alkalmaztak, és intelligens megoldásokkal fokozták az autó ütközésvédelmi teljesítményét; jó példa erre az A-oszlopban és a tető permében végigfutó ultranagy szilárdságú, 3D hengerlési eljárással készült acélidomok használata.

A Kuga vezetőjét a Ford Co-Pilot360 technológiák** segítik abban, hogy elkerülje a baleseteket és kényelmesebben, nyugodtabban autózhasson:

A Ford szakemberei a Gyalogos- és Kerékpáros-észleléssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszert is továbbfejlesztették, kiegészítve (Európában először) egy új Kereszteződés funkcióval, ami érzékeli, ha a vezető kanyarodás közben keresztezné egy szembejövő jármű nyomvonalát, ami ütközéshez vezethet. A rendszer ilyenkor automatikusan fékez, hogy elkerülje az ütközést, vagy mérsékelje annak súlyosságát.

A Ford fejlett Sávtartó rendszerét még tökéletesebbé csiszolja az Útpadka Érzékelés, ami felismeri a határt az aszfaltozott útburkolat és a járhatatlan felületű padka között – még akkor is, ha ez a határvonal nem egyértelmű, mert a padka kavicsos vagy füves. A rendszer finom kormányzási nyomatékkal akadályozza meg, hogy az autó lesodródjon az úttestről.

A Ford által Európában most először alkalmazott Holttérfigyelővel kiegészített Sávtartó rendszer folyamatosan figyeli, hogy a többsávos úton haladó Kuga holtterébe belép-e egy másik jármű. Ha a vezető sávváltásra készül, de a rendszer azt érzékeli, hogy eközben összeütközhet a holttérben haladó másik járművel, akkor az autó automatikus ellenkormányzással figyelmezteti az autót a sávváltási manőver veszélyére.

A Keresztirányú Forgalomfigyelő a parkolóhelyről történő kitolatás közben figyelmezteti a vezetőt, ha az autó nyomvonalát egy másik jármű keresztezheti; ha a vezető nem reagál a jelzésre, a rendszer fékez, hogy elkerülje az ütközést, vagy mérsékelje a baleset súlyosságát.

A Kikerülő Kormányzási Asszisztens a városi és országúti sebességtartományokban egyaránt működő berendezés radarral és kamerával érzékeli a Ford előtt lassan haladó vagy álló járműveket, és kiegészítő kormányzási nyomatékkal segít, hogy a vezető egy elkerülő manőverrel megakadályozza az ütközést.

A Rossz Irányra Figyelmeztető rendszera szélvédő mögé épített kamera és a navigációs rendszer információi alapján fény- és hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha az autópálya-felhajtón áthajt két ‘behajtani tilos’ jelzésen.
A prediktív kanyarfény és jelzőtábla-felismerő világítás funkciókkal kiegészített Adaptív Fényszórórendszer immár előre, még egy kanyar, kereszteződés vagy körforgalom előtt beállítja a fénycsóva megfelelő szögét és terítését.
Ha baleset történik, az Ütközés Utáni Fékezés az első becsapódás észlelése után a féknyomás automatikus csökkentésével mérsékli a lehetséges másodlagos ütközés hatását; az autó lelassítása kisebb sérülési kockázatot jelent az utasok és a jármű számára.

Az új Kuga gyermekvédelme is kiválóan, 86 százalékos eredménnyel vizsgázott. A múlt hónapban hasonlóan jól teljesített a vadonatúj Ford Explorer Plug-In Hybrid*** hétüléses SUV is, amely az első elektromos Fordként kapott 5 csillagos besorolást a tavaly megszigorított vizsgálatsorozatban.

Az új Toyota Corolla is magabiztosan indul az Év Autója elismerésért

A Toyota idén sosem látott modellinváziót indított, egy év alatt hét újdonsággal mutatkozott be Európában, amelyek között ott volt a három világszinten is legfontosabb modellje, a Corolla, a RAV4 és a Camry legújabb generációja is, amelyek mindegyike a világ legfejlettebb, negyedik generációs környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtását kínálja.

A mértékadó JATO elemzéséből kiderül, hogy az autóvásárlók meglehetősen pozitívan fogadták a japán autógyártó zöld modellinvázióját: míg a Corolla legújabb generációja továbbra is a világ legnépszerűbb autója, addig a vadonatúj RAV4 nem csupán a világ legkedveltebb SUV-jának de egyben a világ második legnépszerűbb autójának bizonyult, a világ legkedveltebb felső-középkategóriás szedánjának címét megőrző vadonatúj Camry pedig a világ kilencedik legkeresettebb autója lett. A vadonatúj Corolla, RAV4 és Camry az idén feltámadó sportautólegenda Supra mellett bekerült abba a 30 autóba is, amelyek közül az idei „Év Autóját” választja ki a rangos nemzetközi zsűri. A Corolla pedig az „Év Autója” döntősök, szűkített hét darabos listájára is bejutott, sokak szerint a cím egyik nagy esélyeseként.

A Toyota évek óta az egyetlen olyan autógyártó, amelynek 3 modellje, a Corolla, a RAV4 és a Camry is szerepel a világ 10 legnépszerűbb autójának listáján. Ez idén sem volt másképp, sőt, a RAV4-es egyenesen az elsőnek bizonyuló Corolla mögé, a második helyre ugrott. (Érdemes megjegyezni hogy a Toyota világ 20 legnépszerűbb autója között további két modellel, a Yaris városi kisautóval és a Hilux pickuppal is szerepel, így gyártók között egyedüliként tudhat 5 modellt a TOP20-ban). A legfontosabb visszaigazolás egy autógyártó számára kétségkívül a vásárlók döntése, ám minden esély meg van arra, hogy a japán autógyártó ezúttal egy újabb fontos szakmai elismerést is megáénak tudhat majd.

A vadonatúj Toyota Corolla lehet a 2020-as „Év Autója”?

Az “Év autója” a legrégebbi és leginkább elismert autós díj Európában. Odaítélésére 60 – a saját területükön szakértőnek számító, a kontinens minden részéből, 23 európai országból érkező újságíróból álló, két magyar tagot is magában foglaló zsűri szavazata alapján kerül sor. Az „Év Autója” zsűrijének elnöke, Frank Janssen a 7 döntős autó kihirdetésekor rámutatott a részben vagy teljesen elektromos hajtások térnyerésére és a minden korábbinál fejlettebb belső égésű hajtások előtérbe kerülésére a jelöltek között. Ennek fényében a Toyota Corolla három karosszériaváltozatban (a négyajtós Sedan, az ötajtós Hatchback és a kombi Touring Sports) és két eltérő teljesítményű környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtással is elérhető legújabb generációjának a világ legnépszerűbb autójaként komoly esélyei lehetnek a díj elnyerésére. A modell ugyanis, értékesítési volumenének köszönhetően önmagában és követendő példaként is hatalmas hatással van a közúti közlekedés környezeti lábnyomának csökkentésére. Amennyiben a nemzetközi zsűri szavazatai alapján a Corolla nyerné el a 2020-as „Év Autója” címet, úgy a harmadik Toyota volna amelyet a rangos kitüntetéssel jutalmaztak: 2000-ben a Yaris, 2005-ben pedig a részben vagy teljesen elektromos hajtások forradalmát elindító Prius hozta el a díjat. A győztes kihirdetésére egyébiránt a 2020-as Genfi Autószalon előestéjén kerül majd sor.

Fotókon az új Opel Insignia

Pengébb, dinamikusabb, biztonságosabb – és fényalagutat fúr az éjszakába az Opel két csúcsmodellje. Világpremierjük a Brüsszeli Autószalonon lesz (2020 január 10-19.), és akkortól lehet megrendelni is.

Már első pillantásra látszik, mit nyújt az új Opel Insignia: friss dizájnja még elegánsabbá, erőteljesebb megjelenésűvé teszi. Különös mértékben járul hozzá ehhez az iránymutató LED-technikájú, karcsú fényszóró. Az új adaptív IntelliLux LED® Pixel fényszórópár mindegyike 84 LED-es, s az eddiginél gyorsabban, precízebben reagálva javítja tovább a látást. Fényárba borítja az utat, anélkül hogy más közlekedőket elvakítana, a szegmens messze legjobbjaként.

Az új Opel Insignia tele van modern csúcstechnikával: a Grand Sport limuzin és a Sports Tourer kombi biztonságát először fokozza digitális tolatókamera, amely radaralapú tolatóasszisztenssel kombinálva mutatja a mögöttes forgalmat. A portfóliót sokféle asszisztens egészíti ki, az automatikusan vészfékező és gyalogosfelismerő frontális ütközésveszély-figyelmezetéstől a vetített kijelzésig. A vezetőt és az utasokat az elsőrangú infotainment-kínálat nagy érintőképernyője és vezetőinformáló monitorja csatlakoztatja a külvilághoz. Az E-Call segélyhívó rendszer éppúgy nem hiányzik, mint a kompatibilis okostelefonok drótnélküli feltöltése a középkonzolon.

Ráadásul, könnyű szerkezetével és a teljesen megújult hajtómű-paletta gazdaságos benzin-, illetve dízelmotorjaival minden eddiginél hatékonyabb lett az Opel Insignia, sikeresen folytatva a márka csúcsmodelljeinek hagyományát. Az első generációt a 2009-es piaci bevezetéskor „Európai Év Autójává“ választották, majd az elmúlt tíz év alatt, két generációból, összesen 1,2 millió Insignia gördült le Rüsselsheim futószalagjáról.

IntelliLux LED Pixel-fényszóró: precizitás 168 LED-del

A szó legjobb értelmében fénypont az új Opel Insignia világítása. A jövőben kizárólag teljesen LED-es rendszereket alkalmaznak az Insigniában először kínált extra energia-hatékony LED-fényszórótól az új adaptív IntelliLux LED® Pixelig. Eddig 32 LED szolgálta a lehető legjobb látást, ezentúl viszont 168 darab új generációs LED ad „stadionvilágítást” – kategóriacsúcs a volumengyártóknál!

„Újabb nagy előrelépés az IntelliLux LED Pixel világítás. Pihentetőbbé és biztonságosabbá teszi a hosszú éjszakai meneteket“ – magyarázza az Opel fejlesztési főnöke, Christian Müller. „Az új fényszóró még gyorsabban, pontosabban és finomabban reagál a mindenkori forgalmi helyzetre. Mindig úgy áll be, hogy a lehető legjobb legyen az útpálya kivilágítása. Ezáltal tökéletes a látás, mások elvakítása nélkül.“

A két vezérlőkészülék – az egyik a frontkamerához, a másik a fényszóróhoz kapcsolódik – ezredmásodpercek alatt, észrevehetetlenül igazgatja a fénykévét. A folyamatosan reagáló LED-ek nagy számának jóvoltából simák az átmenetek. A szembe jövő vagy előrébb haladó járműveket „körülvilágítja”, az eddiginél pontosabb fényszegéllyel, és szélesebb is lett a fénykéve, úgyhogy a „kivágott” rész körül semmi sem marad sötét.

A fénykéve hosszúsága és iránya a menethelyzettől és a környezettől függ. A funkciók a kanyar- és rossz időjárási világítástól a városi-, országúti- és autópálya-fényig, illetve a beparkolás-segítésig terjednek. Különösen az adaptív autópálya-világítást optimalizálták: balkanyarban még jobban balra fordul a fénycsóva, így olyan távolságból lehet észrevenni jelzőtáblákat, amely korábban sötétben maradt, jobb kanyarban pedig erősebben jobbra fordul, nehogy véletlenül elvakítson szembejövőket. Az ultrakarcsú fényszórók oldalanként 84 LED-jét három sorban rendezték el. Ezekhez járul a kanyar- és a tompított-fény modulja, valamint a főfényszóró alatt a LED-es nappali menetfény.

Merész, letisztult, elegáns: új front- és fardizájn fokozza a vonzerőt

„Az új Insignia tovább viszi a merész és letisztult Opel-dizájnfilozófiát“ – mondja az Opel dizájnfőnöke, Mark Adams. „Az új front kiemeli a sportosan elegáns karaktert. Az Insignia alacsonyabbnak, szélesebbnek hat, a legapróbb részletig felmutatja a német precizitást.“

Az új, krómkeretes hűtőmaszk szélesebb lett, prominensen előreálló lamellákkal. Középen a krómlécen nagyobb Opel-villám csillog; maga a krómléc pedig egy szintbe került az eddiginél mélyebben elhelyezett LED-es menetfénnyel. Ettől, és kétoldalt alul, a légbeömlők és ködlámpák sportos kombinációjától mutatkozik az Insignia elölről szélesebbnek és mélyebbnek, stabil kiállásúnak.

Hátulról azonos képet mutatnak az Insignia Grand Sport és a Sports Tourer letisztult, cicomátlan vonalai. A kötény alól már nem kerek, hanem markánsabb, ovális kipufogóvégek látszanak ki.

A karcsú, horizontális vonalak a belső térben folytatódnak. Megfelelő pontokon felcsillanó króm hangsúlyozza ki az enteriőr nívóját.

Teljes program: új tolatókamera, tolatóasszisztens és egyebek

Zászlóshajóhoz illően sorakoztatja fel az új Opel Insignia az asszisztens- és infotainment-rendszerek teljes arzenálját. A hátrapillantást új digitális tolatókamera javítja: tolatáskor, a lökhárítóból „nézve”, éles, pontos képet vetít a kocsi mögötti történésekről az infotainment-képernyőre. A parkolóhelyről kiállást a hozzá kapható tolatóasszisztens teszi biztonságosabbá: radar-érzékelőkkel pásztáz 90 fokos szögben, jobbra-balra húsz méterig az Insignia mögött, és hangjelzéssel, illetve a monitoron megjelenő jelzéssel figyelmeztet. A kínálathoz további asszisztensek tartoznak, mint:

frontális ütközésveszély-jelzés, automatikus vészfékkel és gyalogosfelismeréssel,
nyom- és sávtartó-asszisztens,
holttér-figyelő,
adaptív sebességszabályozó, vészfék-funkcióval,
jelzőtábla-felismerés,
automatikus parkolóasszisztens,
vetített kijelzés – hogy az úton maradjon a tekintet.

Az Apple CarPlay- és Android Auto-kompatibilis infotainment-rendszerek portfóliója a Multimedia Rádiótól a Multimedia Navin át a Multimedia Navi Pro-ig terjed. A csúcskészülék csatlakoztatott navigációs szolgáltatásokat nyújt, valós idejű közlekedési információkkal, online térképfrissítéssel és előrelátó navigálással; az utóbbi új jelképeket kapott, és frissebb modernebb hatású lett. Az E‑Call vészhívó funkcióval szükség esetén egy pillanat alatt lehet gombnyomással elérni a segítséget. Légzsákos vagy övfeszítős balesetkor automatikusan indít vészhívást a rendszer.

Továbbra is magas szintű az Insignia komfortja. A vezető és az első utas, kívánságra, az Egészséges Hát Munkacsoportnál tanúsított ergonomikus aktív ülésen foglalhat helyet. A kompatibilis okostelefonokat drót nélkül tölti fel menet közben a Wireless Charging. Az Insignia Sports Tourer pedig a hátsó lökhárító alatti lábmozgatásra nyitja fel vagy csukja le automatikusan a csomagtér-ajtót.

Világító- asszisztens-, biztonsági- és komfort-berendezéseinek átfogó csomagjaival, extra hatékony dízel- és benzinmotorjaival minden adottsága megvan az új Insigniának, hogy folytassa az Opel csúcstípusának sikereit.

Az új Goodyear OMNITRAC Heavy Duty tehergépkocsi-abroncsok akár 15 százalékkal több aktív munkaórára képesek

A Goodyear OMNITRAC Heavy Duty termékcsaládját a nehéz terepen dolgozó, vegyes használatú gépjárművek számára fejlesztette ki. Az új abroncsok a korábbiaknál tartósabbak, hatékonyabbak, ráadásul jobb a futásteljesítményük és nagyobb húzóerőt biztosítanak – időjárási körülménytől függetlenül.

Az új termékcsalád kifejezetten az olyan billenőplatós tehergépjárművek és nehéz-haszongépjárművek számára készült, amelyek rövidebb távolságokat a közúti forgalomban ismegtesznek, de alapvetően az abroncsok jelentősen megterhelő burkolatlan utakon; építkezéseken, bányákban, kőbányákban teljesítenek szolgálatot. Az új abroncsokra is vonatkozik a Goodyear OMNITRAC garancia , amely a baleset következtében javíthatatlanná és használhatatlanná vált regisztrált abroncsok esetén nyújt fedezetet; a garancia továbbá biztosítja azt is, hogy annak keretében 100 százalékban újrafutózzák az abroncsokat.

„Az új OMNITRAC S és D abroncsok tavaly jelentek meg a piacon. Azokat kimondottan az olyan vegyes használatú gépjárművek számára fejlesztettük ki, amelyek javarészt közúton közlekednek. A Goodyear OMNITRAC Heavy Duty termékcsalád ezzel szemben olyan tehergépjárművekre készült, amelyek nehéz terepkörülmények között dolgoznak, ugyanakkor rövidebb távokat közúton is megtesznek. A Goodyear ORD a vállalat bevált terepabroncs-termékcsaládja, melynek összes tagja a legextrémebb körülmények között is kiváló húzóerőt biztosít” – fejti ki Maciej Szymanski, a Goodyear haszongépjármű-abroncs ágazatának európai marketingigazgatója.

„Innovatív termékeink teljes skálája áll vevőink rendelkezésére, és abroncsaink a közúti járművektől a legnehezebb terepkörülmények között dolgozó haszongépjárművekig minden igényt kielégítenek. Termékeink körét személyre szabható okos megoldások, valamint az elismert TruckForce hálózat szolgáltatásai egészítik ki, amelyek a Goodyear flották számára kidolgozott Total Mobility komplex szolgáltatási csomag szerves részét képezik.”

Az új OMNITRAC Heavy Duty abroncsok kialakítása lehetővé teszi, hogy azok megbirkózzanak az éles kövekkel, a nedves, sáros utakkal, a meredek lejtőkkel és a kátyúkkal, illetve nagy nyomatékot igénylő helyzetekkel is (például a hidrosztatikus hajtású járművek kormányzott kerekeinek abroncsai).

Az új OMNITRAC Heavy Duty jobb üzemanyag-hatékonyság és úttartás mellett, kiemelkedő húzóerőt biztosít a vegyes használatú haszongépjárművek számára a legzordabb körülmények között is. A DuraShield technológiával készült masszív abroncsok kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtanak vegyes használat során és a futófelület megnyújtott hasznos élettartamát kimondottan kemény igénybevétel mellett is biztosítják. A legújabb technológia ezen abroncsok esetében azt jelenti, hogy a karkasz fizikai behatásokkal és korrózióval szembeni megnövelt ellenállóságának érdekében különleges felső övréteggel látják el őket, ami ráadásul az újrafutózhatóságot is javítja.
Elődeihez – vagyis az OMNITRAC MSS II és MSD II abroncsokhoz – képest az új gumi gyorsabban kiveti magából a köveket, jobban ellenáll a sérüléseknek és a töredezésnek, fokozott úttartást és tartósságot mutat, miközben gördülési ellenállása és üzemanyag-hatékonysága a változó jogszabályokhoz igazodva legalább ugyanolyan, ha nem jobb, mint a korábbi termékeké. A 3PMSF (három hegycsúcs és egy hópihe) jelölés a jobb téli teljesítményre utal: az új abroncs megfelel a téli abroncsokra vonatkozó egyre szigorúbb előírásoknak is.

Pótkocsi abroncsok

A kitűnő futásteljesítményű, közúton és terepen egyaránt megbízható tapadást biztosító, rendkívül ellenálló és masszív Goodyear OMNITRAC MST II 385/65R22.5 és 445/65R22.5 pótkocsi abroncsok az új OMNITRAC S és D Heavy Duty termékeket egészítik ki.

Egyre kevesebb leállás – 15 százalékkal több munkaóra

Az abroncsok megfelelő karbantartása és precíz, valós idejű nyomon követése alapvető fontosságú, főleg a vegyes használatú haszongépjárművek esetében tipikusnak mondható nehéz körülmények között. Az új OMNITRAC Heavy Duty termékcsalád teljesítménye a Goodyear abroncsnyomást ellenőrző TPMS szolgáltatásával még tovább javítható, így a flottakezelők magabiztosan küldhetik útjukra a járműveiket akár a távol eső, nehezen megközelíthető célállomásokra is. A fejlett telematikának és a Goodyear különleges algoritmusának köszönhetően a megoldás képes folyamatosan figyelemmel kísérni az abroncsok állapotát és azonnal figyelmezteti a felhasználót, ha a nyomás vagy a hőmérséklet kívül kerül az elfogadható tartományon. Az abroncsok így 15%-kal több munkaórát tudnak teljesíteni, és 85%-kal csökken az azokkal kapcsolatos események száma , vagyis egyre kevesebb a leállás, és csökkennek az ezekkel összefüggő költségek is.

Egy abroncsnak is lehet több élete

A többszörös hasznos élettartamot biztosító Multiple Life Concept révén minden OMNITRAC abroncs újravágható és újrafutózható, így a flották az abroncsaikból valóban a lehető legtöbbet tudják kihozni, csökkentve az egy kilométerre számított költségeiket és szénlábnyomukat.

Összekapcsoltság

A közelmúltban megjelent Goodyear tehergépkocsi-abroncsokhoz hasonlóan az OMNITRAC Heavy Duty is rendelkezik rádiófrekvenciás azonosítással (RFID). Az abroncskezelési, nyomonkövetési rendszerek kapcsolódását az abroncsban lévő chip biztosítja. Az abroncsok oldalfalán lévő RFID-jelölés hatásosan elriasztja a tolvajokat, hiszen minden abroncs nyomon követhető.

LEGFRISSEBB

[TESZT] Honda CR-V (2020) – remek útitárs Los Angelesben is

0
A 2020-as Honda CR-V az amerikai piacon továbbra is az egyik legnépszerűbb kompakt SUV, és nem véletlenül. A modell az ötödik generáció részeként érkezett,...

Íme, a Xiaomi YU7 prémium crossover

TESZTJEINK