Szeptemberben adták el Magyarországon az ötmilliomodik abroncsot a 25 éves cégnél – jelentette be a vállalat az évforduló alkalmából rendezett partnertalálkozón. A negyed század alatt, amelyet a vállalat hazai történelme ír, a Bridgestone kialakított egy több mint 100 partnert számláló viszonteladói hálózatot és felépített egy 1200 főt foglalkoztató gyárat Tatabányán. A bővülő magyar gumiabroncs piacon 10 százalékos részesedéssel bíró cég ma már több mint kétezer féle terméket kínál.
Hosszú utat tett meg a Bridgestone Magyarország Kft. és ezzel párhuzamosan a Bridgestone név, amely az elmúlt két és fél évtizedben kilépett a Forma 1 szűkebb rajongótáborából az országosan ismert prémium abroncsmárkák közé. A Bridgestone gumiabroncsgyárat Shojiro Ishibashi alapította 1931-ben Japánban. A vállalat 31 évvel később nyitotta meg első európai képviseleti irodáját Hamburgban, majd 1994-ben Budapesten. Mindössze három fővel kezdte meg a hazai értékesítést, de ma már egy 22 főből álló csapat szolgálja ki a magyar abroncspiac igényeit. A vállalat az első európai üzemének építését követően 2008-ban Tatabányán is megkezdte a gyártást, ahol elsősorban prémium kategóriás gépjárművekre szánt, nagy sebességindexű, személyautó- és terepjáró-abroncsok készülnek 230 féle méretben.
A Bridgestone Magyarország Kft. az elmúlt években több mint 40 kutatást végzett az országban, amelynek célja, hogy felmérje a hazai autózási szokásokat, a vezetők felkészültségét és a közlekedésbiztonság megítélését. Többek között így derült ki, hogy 10-ből 7 magyar autós alacsony nyomású gumiabroncsokon közlekedik, illetve a közlekedésbiztonsági kultúra fejlődését mutatja, hogy az autóvezetők több mint fele már az ajánlott 2-3 mm-es profilmélység elérésekor új nyári gumit vásárol, valamint hogy a magyar autóvezetők hetente átlagosan 5,1 órát töltenek a volán mögött, de mindössze 15%-uk sportol minden nap.
A cég a tatabányai üzemmel összefogva eddig összesen 135 alkalommal támogatott anyagiakkal vagy abroncsokkal különböző intézményeket, szervezeteket és rendezvényeket. Így például az autópályákon és főutak mentén szolgálatot teljesítő mentőmotorosokat, helyi tűzoltókat, az Ökumenikus Segélyszervezet gépjárműveit, sőt három alkalommal még egyetemi mérnökcsapatok napelemes autói is Bridgestone gumikkal indultak nemzetközi versenyeken.
A vállalat számára nem kizárólag az abroncsértékesítés jelenti a jövőt. „A digitális átalakulás az abroncsipart sem kerülte el, ezért a Bridgestone az okosgumik fejlesztésére is koncentrál a jövőben” – mondta Hunyadi Szabolcs, értékesítési vezető, az október 10-én a Velencén tartott jubileumi partnertalálkozón. A vállalat az év elején 910 millió euróért 100 százalékban felvásárolta a TomTom csoport telematikai üzletágát, hogy olyan adatplatformot hozzon létre a hálózatba kapcsolt járművek számára, amellyel piacvezetővé léphet elő a mobilitási szolgáltatások terén. A jövőben a társaság olyan jeladókat telepítene elsősorban a kereskedelmi járművekre kínált abroncsokba, amelyek a guminyomáson kívül a gumi futófelületének állapotát is figyelik. Ezeket az adatokat felhasználva a gyártó tanácsokat és figyelmeztetéseket tud küldeni a gépjárművezetőknek. Ugyanakkor a márkának az autóipar változásaival is lépést kell tartani, ezért a cég éves szinten 800 millió dollárt fordít kutatás-fejlesztésre, így a következő években könnyebb, halkabb és energiatakarékosabb gumik gördülhetnek le a gyártószalagról.
Újabb taggal bővül a Toyota GR Sport családja. Ezúttal a szélesebb rokonságból választottak alapot a mérges aprósághoz, a módosítások pedig messze túlmutatnak a lelkesítő optikán.
Japánban folytatja a GR Sport modellcsalád bővítését a Toyota. Ezúttal a cégcsoportba tartozó törpeautó-specialista, a Daihatsu arra legalkalmasabb gyártmányát küldték edzőterembe.
A Toyota 2017-ben indította útjára a Gazoo Racing motorsport és tuning terén szerzett, széles körű tapasztalatát hasznosító, több lépcsős GR termékcsaládot. Különösen Japánban bővült lendületes ütemben a választék, városi kisautóktól a sportkupén át a buszlimuzinokig számos modell kapott GR Sport optikai és futóműcsomagot, vagy még magasabb szintű GR kezelést. Az első pillanattól fogva nyilvánvaló volt, hogy a kínálatot a sportautó esszenciáját megtestesítő roadster tenné teljessé, ám mivel a Toyotának jelenleg nincs kabrió modellje, ezt a hiányosságot eddig nem tudták orvosolni.
A Gazoo Racing mérnökei viszont nem voltak restek a szomszédba menni segítségért, és a Toyota Motor Company százszázalékos tulajdonában lévő Daihatsu márkánál meg is találták a hiányzó láncszemet. A Copen nemcsak a Daihatsu kínálatának, de a Kei-Car, azaz a japán városi törpeautó műfajának is az egyik legizgalmasabb darabja. A nyitható keménytetővel szerelt, kétüléses autócska orrában egy 658 köbcentiméteres turbómotor dolgozik. A 63 lóerő és a 92 Nm forgatónyomaték nem csábít felelőtlen száguldozásra, ám a 850 kilogrammos menetkész tömeggel társítva mégis meglehetősen dinamikussá teszi a 3,4 méteres csöppséget.
Ez a virgonc személyiség tökéletes kiindulási alappá tette a Copent a GT Sport kezeléshez. Hogy méltó legyen a nevére, módosították a padlólemez központi merevítő elemét, valamint az első rugótornyokat is kitámasztották. A megnövelt karosszériamerevség lehetővé tette a rugóráták feljavítását, a csavarrugók látványos pirosban pompáznak. A Gazoo Racing munkatársai hosszasan optimalizálták a futómű beállításait, így az új lengéscsillapítókkal szerelt felfüggesztés a dinamikus kanyarvétel, a kiváló tapadást és a finom rugózás nehezen összehangolható kombinációját nyújtja.
Az elektromos szervokormányt szintén keményebbre, közvetlenebbre hangolták, ami a mindössze 223 centis tengelytávval együtt rendkívül kezessé és fordulékonnyá teszi a könnyű autót. A Copen GR Sport határozott irányíthatóságához a Momo sportkormány és a Recaro ülések is hozzájárulnak, a sportos hangulatot fekete kárpitozás, klasszikus, analóg műszeregység és karbon hatású műszerfalbetétek erősítik. A nyolcféle színben rendelhető autó tetejét alapkivitelben motor mozgatja.
Kívülről is nehéz volna eltéveszteni a Copen GR Sport kivitelét: az autócska öblös, méhsejt-mintázatú hűtőmaszkot, kovácsolt BBS keréktárcsákat, aerodinamikailag optimalizált lökhárítókat és küszöbtoldatot kapott. Minden fényforrás LED-es, a ködlámpa és a fényszóró mellett ugyancsak szénszál-mintázatú burkolatokat találunk. Több ponton is feltűnik a Gazoo Racing jellegzetes fekete-piros emblémája, és ha ennyi sportosság nem volna elegendő, a GR Parts tartozékkínálatából különböző aerodinamikai idomokat rendelhetünk az autóhoz, az első splittertől a küszöbszélesítésen át az apró csomagtér fedelére illeszthető légterelőig.
Az egyetlen elem, amihez nem nyúltak hozzá a mérnökök, az az erőforrás. Ugyanakkor a hatfokozatú kézi váltóval szerelt modellek hajtott első kerekeinél részlegesen önzáró differenciálmű segíti a kigyorsítást a kanyarokból. Az autó hét szimulált fokozatot alkalmazó CVT erőátvitellel is megvásárolható.
A Toyota Copen GR Sport várhatóan nem lesz elérhető Japánon kívül, ugyanakkor a belpiacon nem elképzelhetetlenek további variánsok. A Daihatsu idén év elején mutatta be ugyanis a Copen kupéváltozatát, amelynél sportos berkekben igen jól csengő szénszálas tetőlemezzel váltották ki a mozgatható idomot. Ez a modell a fokozott karosszériamerevség révén még jobb vezethetőséget ígér, és mivel annak idején mindössze három hónapon át, alig kétszáz példányban gyártották, a Copen Coupé exkluzivitása is amellett szól, hogy legalább egy limitált széria erejéig a Gazoo Racing gondjaira bízzák.
A november végén nyíló Los Angeles-i Autószalonon leplezi le a RAV4 szabadidőjármű hálózatról tölthető hibrid változatát a Toyota. A műszaki adatokról egyelőre csak találgathatunk.
November 22-én mutatkozik be a világ legnépszerűbb szabadidőjárművének, a Toyota RAV4-esnek az a hálózatról tölthető (plug-in) hibrid kivitele, amely vadonatúj szegmenst nyit meg a piacvezető crossover előtt.
Egyetlen piaci kategória sem mutat olyan látványos gyarapodást, mint a hálózatról tölthető hibrid szabadidőjárműveké. A jelenség logikus. Egyrészt, mert nincs népszerűbb kategória a crossovereknél: a JATO legfrissebb adatai szerint ma már közel 38 százalékkal részesülnek a világ újautó-eladásaiból. Másrészt, mert ezeknek a járműveknek a magas építésmódja, jellemzően jó helykihasználása és eleve magasabb árfekvése fizikai és anyagi szempontból egyaránt teret biztosít a plug-in hajtáslánc elemeinek (a nagy kapacitású akkumulátorcsomagnak és a villanymotornak) a beépítésére. Harmadrészt, mert ezek a járművek a formátumukból adódó hátrányok – azaz, hogy a nagy homlokfelület és a jellemzően szélesebb abroncsok miatt nagy sebességnél óhatatlanul megemelkedik az üzemanyag-fogyasztás – következtében elsősorban városi, elővárosi környezetben használhatók optimálisan, ugyanott, ahol a plug-in technológia a legjobban teljesít.
Nem véletlen tehát, hogy az öntöltő hibrid technológia terén világelső Toyota (a vállalat idén áprilisban adta el tizenhárom milliomodik hibrid gépjárművét) a legnépszerűbb szabadidőjárművét választotta ki arra, hogy bevezesse új generációs plug-in hibrid hajtásláncát a piacra. A gyártó egyelőre nem árulja el, pontosan milyen hajtásláncot kap a márka történetének második szériagyártású konnektoros hibridje. Az mindenesetre jelzés értékű lehet, hogy az úttörő Prius Plug-In modell 122 lóerős összteljesítménye megegyezik az öntöltő Prius típuséval. Ha a RAV4 is ezt az elvet követi, a hálózatról tölthető hajtáslánc megtartja a hibrid kivitel 222 lóerős teljesítményét, vagy legalábbis nem haladja azt meg jelentős mértékben.
Míg az öntöltő hibrid crossoverek szegmensében a RAV4 jóformán egyeduralkodó a piacon (rajta kívül csak a Honda C-RV és a Lexus szabadidőjárművek kaphatók tradicionális hibrid hajtáslánccal), plug-in szabadidőjárműből jóval szélesebb a kínálat, így a RAV4 ezen típusának komoly ellenállással kell majd megküzdenie. Tekintve ugyanakkor, hogy már az alap-hibrid is rendkívül takarékos – a szigorúbb WLTP norma szerint mért átlagos üzemanyag-fogyasztása mindössze 5,6 l/100 km –, a hálózatról tölthető modell várhatóan a legcsekélyebb fogyasztású PHEV szabadidőjárművek közé fog tartozni. Ha pedig ezt a RAV4 különlegesen kedvező, mély tömegközéppontjából és igényes futóműhangolásából adódó dinamizmussal és nagyfokú stabilitással társítjuk, várhatóan jelentős arányban fog más márkáktól ügyfeleket átcsábítani a Toyotához, miközben nem veszélyezteti az öntöltő RAV4 Hybrid népszerűségét.
A plug-in hibrid Toyota RAV4 világpremierjére november 20-án, a Los Angeles-i Autószalonon kerül sor.
Korábbi cikkünkben beszámoltunk az új BMW 1-es sorozat hazai premierjéről. Ezzel egyidőben bemutatták a vadonatúj BMW 3-as Touring-ot is.
A BMW 3-as Touring-ból 1987 óta már több mint 1 700 000 db kelt el, az új, hatodik nemzedékét dinamikus megjelenése, érezhetően intenzívebb vezetési élménye és innovatív részletekben bővelkedő funkcionalitása emeli ki a tömegből. A sportos ötajtós minden korábbinál átfogóbban egyesíti a bajor prémiumgyártó legnépszerűbb modellsorozatának csúcstechnológiás újításait a fejedelmi utastér bőséges helykínálatával és végtelen sokoldalúságával, miközben egyszerre elegáns és progresszív karakterét részletekbe menően finomhangolt prémium minőség, valamint a legkorszerűbb járművezérlő és járműkapcsolati innovációk nyomatékosítják.
Harminckét esztendővel ezelőtt a BMW 3-as Touring új járműkategóriát teremtett, ma pedig a sportos ötajtós hatodik generációja nem csupán az abszolút menetdinamika, de a kikezdhetetlen sokoldalúság terén is iránymutató mérceként szolgál a prémium középosztályban. A modellből eddig több mint 1,7 millió példány látott napvilágot, amelyből az újdonság közvetlen elődje egymagában több mint félmilliót tesz ki.
Éles vonalvezetéssel és élénk felületkontúrokkal dolgozó formanyelve, illetve jellegzetes arányai garantálják az új BMW 3-as Touring karosszériájának magával ragadóan lendületes és erőtől duzzadó kisugárzását. A hatodik nemzedék 76 milliméterrel hosszabb, 16 milliméterrel szélesebb és 8 milliméterrel magasabb, mint közvetlen elődmodellje.
Az új BMW 3-as Touring piaci bevezetésével párhuzamosan – illetve röviddel utána – háromfajta benzines és háromfajta dízelüzemű erőforrás válik megrendelhetővé az újdonság motorterébe. Az új BMW M340i xDrive Touring a kategória legintenzívebb vezetési élményével ajándékozza meg a bajor prémiumgyártó ügyfeleit 275 kW / 374 lóerő maximális teljesítményre képes, soros hathengeres benzinmotorjával (100 kilométerre vetített 7,1 – 7,5 liter átlagos üzemanyag-fogyasztás és kilométerenkénti 162 – 170 gramm kombinált károsanyag-kibocsátás mellett)*. A palettán egy pár négyhengeres benzinmotor is megtalálható, az új BMW 320i Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,8 – 6,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 133 – 144 gramm / km)* orrában 135 kW / 184 lóerő, míg az új BMW 330i Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,0 – 6,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 136 – 146 gramm / km)* motorházteteje alatt 190 kW / 258 lóerő maximális teljesítménnyel.
A gázolajjal hajtott erőforrások között az új BMW 330d xDrive Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,4 – 5,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 140 – 146 gramm / km)* 195 kW / 265 lóerő maximális teljesítményre képes, soros hathengeres dízelmotorja a csúcs, miközben az új BMW 318d Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,5 – 4,9 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 118 – 129 gramm / km)* meghajtásáról egy 110 kW / 150 lóerő maximális teljesítményre képes négyhengeres dízel, az új BMW 320d Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,6 – 4,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás:119 – 125 gramm / km)* mozgatásáról pedig egy 140 kW / 190 lóerő maximális teljesítményű dízel gondoskodik.
Az új BMW 318d Touring és az új BMW 320d Touring négyhengeres dízelmotorjaihoz alapfelszereltségként hatfokozatú manuális váltó kapcsolódik, a (többi motorváltozathoz alapfelszereltségként kínált) nyolcfokozatú Steptronic automataváltó az opcionális extrafelszereltség része. A BMW xDrive intelligens összkerékhajtást, amely a motorból érkező erő kerekek közötti optimális elosztásáért felel, a legerősebb benzines és dízelüzemű motorváltozathoz alapfelszereltségként kínálja a gyártó, az új BMW 330i xDrive Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,3 – 6,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 143 – 151 gramm / km)* és az új BMW 320d xDrive Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,6 – 4,9 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 121 – 129 gramm / km)* esetén azonban az opcionális extrafelszereltség részeként is megrendelhető. Az új BMW 3-as Touring összes motorváltozata maradéktalanul teljesíti az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány előírásait. 2020-ban a modellpaletta egy plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt változattal gazdagodik.
Az új BMW 3-as Touring fedélzetén sorakozó, innovatív vezetést támogató rendszerek az automatizált járművezetés felé vezető út újabb mérföldkövét jelölik. A BMW már az alapfelszereltségű modellekbe is beépíti az előzési tilalmakra és sebességkorlátozásokra figyelmeztető rendszert, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszert és a kerékpárosokat is érzékelő, automata fékező funkcióval dolgozó, ütközésre és gyalogosokra figyelmeztető. Az opcionális extrafelszereltségek palettáján eközben a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat, valamint a sávváltásra figyelmeztető rendszerrel, a hátsó ütközésvédelemmel és a keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszerrel felszerelt Driving Assistant csomag is megtalálható.
BMW 3-as Touring – árak (bruttó forint)
BMW 320i: 12 329 000 HUF BMW 330i: 13 538 000 HUF BMW 330i xDrive: 14 327 000 HUF BMW M340i xDrive: 19 349 000 HUF BMW 318d: 11 622 000 HUF BMW 320d: 12 199 000 HUF BMW 320d xDrive: 13 598 000 HUF BMW 330d: 14 938 000 HUF BMW 330d xDrive: 15 750 000 HUF
A budapesti NDustrial Studios-ban mutatkozott be Magyarországon a BMW 1-es sorozat.
Az osztatlan népszerűségnek örvendő BMW 1-es sorozat új nemzedéke fellebbenti a fátylat a BMW vadonatúj fejlesztésű, elsőkerék-meghajtású padlólemezéről, amely a bajor prémiumgyártó által fémjelzett vezetési élményt és a páratlan menetdinamikát jelentősen megnövelt utastéri helykínálattal egyesíti. Sportos, könnyed, biztonságos és elegáns, megfűszerezve a merőben új formanyelv stílusjegyeivel és a legkorszerűbb járműkapcsolati megoldásokkal: az új prémium kompakt ízig-vérig BMW, kivételesen erős egyéniséggel.
Csúcstechnológiás hajtáslánc és futómű, megannyi innovatív műszaki megoldás, valamint a létező összes menetdinamikai hozzávaló és vezérlőrendszer gondoskodik arról, hogy az új BMW 1-es sorozat a vadonatúj elsőkerék-meghajtással és a BMW xDrive intelligens összkerékhajtással egyaránt lélegzetelállító agilitással nyűgözze le a bajor prémiummárka ügyfeleit.
A BMW 1-es sorozat rendkívüli népszerűségről tett tanúbizonyságot Európában, az első két modellgenerációból összesen több mint 1,3 millió példány látott napvilágot. Elődjeihez képest a harmadik nemzedék – a BMW csúcstechnológiás elsőkerék-meghajtású padlólemezének köszönhetően – a szemernyit változó külső méretek ellenére jelentősen nagyobb utastéri helykínálatot garantál.
A frontrész a BMW ikonikus stílusjegyeinek újraértelmezése mentén öltött testet. A modell történetében most először egybeolvadó, minden korábbinál nagyobb BMW-hűtőrács magabiztos kiállást garantál, a BMW M135i xDrive pedig a hűtőrács klasszikus lamelláit olyan háromdimenziós hálómintázattal helyettesíti, amelyet csak a zárt aszfaltcsíkok versenyautóiról ismerhetnek a rajongók. Az első fényszórókat a friss és fiatalos megjelenés érdekében szögletes dizájn szerint rajzolták meg a tervezők. Oldalnézetből az új BMW 1-es sorozatot elsősorban a jól ismert BMW-cápaorr, az ék alakban meghúzott vonalvezetés és a keskenyen megrajzolt, a C-oszlopoknál tradicionális Hofmeister kink stílusjegyben végződő ablaksávok jellemzik.
Hátulnézetből a modellt a szélesen terpesztő alsó rész és a felfelé folyamatosan vékonyodó kialakítás határozza meg, amely prominens vállrészt és magabiztos úttartást eredményez. A csúcstechnológiás futóműnek, illetve a számos innovatív műszaki megoldásnak és vezérlőrendszernek köszönhetően az új BMW 1-es sorozat agilitása érezhetően javult, új menetdinamikai mércét állítva a prémium kompakt szegmensben.
Az új BMW 1-es sorozat jelenleg kétféle benzines és háromféle dízelüzemű erőforrással rendelhető. A három- és négyhengeres motorok tökéletesen lefedik a BMW 116d modell (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 3,8 – 4,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 100 – 110 gramm / km)* 85 kW / 116 lóerő maximális teljesítménye és a csúcsmodellként érkező BMW M135i xDrive 225 kW / 306 lóerő maximális teljesítménye közötti erőtartományt. Az 1-es BMW harmadik nemzedékének összes motorváltozata maradéktalanul teljesíti az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány előírásait. Az új BMW 116d ráadásul már az Euro 6d sztenderd károsanyag-kibocsátási követelményeinek is megfelel.
Az új BMW 1-es sorozatban a bajor prémiumgyártó magasabb kategóriájú modellsorozatainak számos innovatív vezetést támogató rendszere visszaköszön, a prémium kompakt szegmensben most először. Az Európában megrendelhető modellek alapfelszereltségének az automata fékező funkcióval dolgozó, ütközésre és gyalogosokra figyelmeztető rendszer, és az aktív sávtartó technológiával dolgozó, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer is része, miközben az opcionális extrafelszereltségként megrendelhető technológiák között az aktív tempomat, valamint a sávváltásra figyelmeztető rendszerrel, a hátsó ütközésre figyelmeztető rendszerrel és a keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszerrel dolgozó Driving Assistant csomag is megtalálható.
Valamiféle űrt hívatott betölteni az új Toyota Camry. Vagy egyből kétféle az irányvonal? Nyilván: egyrészt a leköszönő Awensisnek kellett utód, másrészt pedig a korábban már nagy sikereket elért Camryt nem ártott újraéleszteni. Úgyhogy itt van, megérkezett: Toyota Camry 2.5 Hybrid teszt.
Valóban eléggé nagy űrt hagyott maga után az Awensis, aki szerette, szereti a felső-közép relatíve (európai szemmel) nagyobb testű autóit, biztosan könnyeket morzsolt a leköszönő modell oltárán. A bejelentés a közelmúltban, miszerint ismét lesz Camry, ráadásul nem kizárólag az USA-ra fókuszálva – sokak fantáziáját indította be. S hát úgy látszik, nem hiába, megérte a várakozás.
Az új Toyota Camry szedán karosszéria-kialakítást kapott, tehát nem a hagyományosnak ható Auris-jellegű 5 ajtós, hanem szigorúan 4 ajtós kivitellel domborít. Ez máris déja vu-t ébreszt, ami jó, mára nagyítóval kell keresgélni a masszív szedánfazont, igazi csomagtartóval (klasszikusan), lépcsősháttal. Ez máris egy jópont a Toyotának.
Az orr kialakítása maximálisan hordozza a Toyota jelenkori dizájn-arculatát; lefelé hajló ívvonalban, kicsit morcos, de ugyanakkor paradox módon vidám küllemet kölcsönözve az autó egész, meghatározó arculatának.
A Toyota Camry front lámpaburái vékonyak, a vonalvezetés sportos (is), majd az egész egy hatalmas légbeömlő lamellás alsó részben végződik. Ezek a lamellák minden kétséget kizáróan feldobják a Camry lényegiségét, kimondottan sportos eleganciát kölcsönözve a megjelenéshez.
Nyilvánvalóan a szín is számít, de véleményünk szerint a Toyota Camry az az autó, amely végeredményben minden árnyalatban jól tud mutatni.
Lexus alapokon, hasonló tudással
A Lexus ES alapjaira épülő új Toyota Camry oldalnézetből hozza igazán a klasszikus feelinget, visszakanyarodhatunk tehát megint a “szedánság” témához. A motortér rész hosszabb, mint a faros csomagtér része, a tetővonal kissé gömbölyített, de nem zavaróan. Az oldalablakok üvegfelülete kellőképp méretes, így összevetve az A és C oszlopok vastagságával remek kilátást kapunk akár sofőrként, akár hátul ülő utasként is.
Sportosság itt is látható nyomokban: a Toyota Camry alsó ívvonala szolid szoknyát kapott, így még kevéske ültetett jelleget is kapunk, pedig gyakorlatban nagyon nem, ugyanis a magasság 1445 milliméter.
Ha már a paraméterek kerültek terítékre, nézzük a hosszt: 15 milliméter híján 5 méteres a Toyota Camry (4885 milliméter egész pontosan), ami igazán nagyautóssá teszi; a szélesség 1840 milliméter, ami szintén figyelemre méltó adat. Mivel a Lexus házon belüli történet, ezért gyakorta össze is hasonlítjuk az ES-szel – érdekes módon optikailag a Camry egybevéve nagyobbnak hat, még akkor is, ha néhány milliméter eltérés tapasztalható a méretezésben.
Alkalmazkodik a jelenlegi Toyota-trendekhez
Hátulnézetből érkezik a toyotás vagányság máris, de úgy, hogy az autón felfedezhető japán minimalizmus, sportosság és elegáns megjelenés elegye itt is megmaradjon. Itt azért van némi Corolla felhang (na jó, az orr-résznél is), de annyi baj legyen, a jellegzetesség a lényeg, nemdebár? A Toyota Camry számára pedig sikerül jellegzetesnek maradni.
Eddig javarészt pozitívumokat említettünk a Toyota Camry küllemének, külső részleteinek vesézésénél. Azonban anyagminőség tekintetében találtunk kifogást, konkrétan a burkolat/lemezek vastagsága terén. Az ajtók zárásánál – bár az illesztések remekek – enyhe kongó, a kategóriát kicsit ledegradáló hangokat tapasztaltunk. Tehát a lemezek viszonylag vékonyak, ami nem nyújt kimondott prémiumérzetet. Viszont nyilvánvaló ez az egyik olyan részösszetevő, amely a Lexustól el tudja határolni magát a Toyotát, s ez persze az árazásban is nagyban tükröződik.
Jó minőségű anyagokból épül fel a Toyota Camry beltere, mind a bőrök, mind pedig a műanyagok terén. Az ülések kimagaslóan kényelmesek, puhák – itt máris érződik az amerikai piac jelenléte, az ottani igényekkel. Ez ismét egy jópont, hiszen nincs japán fapados érzet, szó szerint nincs. Elevel a felfüggesztés is inkább puhább, mint közepesen kemény, az ülő- és hátfelületek lágysága pedig optimálisan kiegészítik, és ténylegesen komfortos utazási élményt kapunk.
Minden átgondolva
Jól átgondolt és rendezett óracsoportot kapunk az új Toyota Camry-ben, letisztult kialakítással.
Minden a vezető látómezőjébe esik, az infotainment kezelése sem bonyolult, emészthetőbb első blikkre is, mint az ES-ben. Ugyanakkor az autó OS tekintetében visszafogott, ráadásul csak az európán kívüli modellekben érhető el az Apple CarPlay illetve az Android Auto opció.
Jól eltalált hibrid hajtáslánc. Az eddigi talán legjobb ebben a szegmensben
Egyértelműen az új Toyota Camry az eddigi legerősebb hibrid középkategóriás: 219 lóerős összteljesítményével (benzinmotor: 178 lóerő, villanymotor: 128 lóerő) rendkívül fürge, az eddigi Atkinson-ciklusú benzinesekhez képest kellemes előrelépés ez.
Itt nem érezzük, hogy a 2.5 literes hengerűrtartalom csak úgy van mutatóban, nincs nyoma lomha gázreakcióknak, vagy épp végtelennek tűnő, felbúgó motorhangnak, elszálló fordulatszámoknak.
Minden kiválóan lett összehangolva a Toyota Camry hajtásláncában, indulásnál általában mindig használhatjuk a manuálisan is kapcsolható EV módot, nincs idegesítő pittyegés a hajtásakku töltetlensége miatt. A villanymotor tiszta üzemben 202 Newtonméter leadására képes, míg a körülbelül 40-45 kilométer/óránál aktiválódó (vezetés- és töltöttség függő adat) benzinmotor pedig 221 Newtonmétert mozgósít.
Egyenletesen épül fel a fordulatszám, 130 kilométer/órás autópályatempónál is alacsony tartományban marad a mutató. A hibrid hajtás ilyenkor is aktív tud maradni, érezhető a rásegítés, ami elsősorban a fogyasztási adatokban mutatkozik meg.
Bár a gyári adatokat csak városban tudtuk teljesíteni (4.8 liter/100 kilométer), ezzel együtt remekbeszabott értékek születtek a fogyasztás vizsgálásakor. Viszont alulmúltuk a gyári 4.4-et országúton, mi 4.1-et produkáltunk 4 személlyel, a vegyes fogyasztásunk pedig végül 4.9 liter lett átlagolva 100 kilométerre értelemszerűen.
Árcédula
Jó ár-érték aránnyal érhető el az új Toyota Camry a kereskedésekben. Az alapmodell listaára 10.5 millió forint környékén indul, míg a tesztelt autó felszereltségének köszönhetően majd’ meglépte a 13 millió forintos küszöböt.
Toyota Camry 2.5 Hybrid Executive VIP specifikációk
Motor
Motortípus: négyhengeres Atkinson-ciklusú szívó benzinmotor teljes hibrid hajtásláncban
Lökettérfogat: 2487 cm³
Maximális teljesítmény: 178 LE (benzinmotor)+120 LE (villanymotor), összteljesítmény: 218 LE
Maximális forgatónyomaték: 221 Nm (benzinmotor), 202 Nm (villanymotor)
2019 első hat hónapjában több mint félmillió példányban talált gazdára az új generációs Toyota Corolla világszerte. Ez azonban csak a legfényesebben ragyogó ékkő a márka koronáján.
Két Toyota a dobogón, három a Top 10-ben és négy a saját szegmense élén: az első félév globális újautó-eladásaiban dominált a japán márka, amely sikeresen dacolt gyakorlatilag az összes negatív piaci trenddel.
A JATO által közzétett adatok szerint a Toyota Corolla különböző karosszériaváltozataiból az első félévben 514 454 darabot adtak el szerte a világon. Ezzel magasan vezeti az eladásokat: a második legnépszerűbb alsó-középkategóriás típus, a Honda Civicnél 27 százalékkal, a Volkswagen Golfnál 49 százalékkal többen (azaz másfélszer annyian) vásárolták meg az új generációs Toyotát. A német kompakt modell visszaesése különösen jelentős – tavaly félévkor még a második helyen állt, kiegyensúlyozott versenyben , mostanra pedig csaknem 70 ezer darabbal (-16%) csökkentek az eladásai. Kérdés, hogy a 2019 végére ígért, nyolcadik generációs modell képes lesz-e megfordítani a romló tendenciát.
A Corolla elsődleges piacai Kína és Észak-Amerika, ez a két régió tette ki az eladások 70 százalékát. Nem véletlen tehát, hogy a lépcsőshátú szedán a legkeresettebb variáns, tíz Corollából nyolc (83%) négyajtós kivitelben talál gazdára. A ferdehátú az eladások 14, a kombi pedig a forgalom három százalékát teszi ki. Európában 63 500 Corollát adott el a Toyota az év első hat hónapjában. Az eladási rangsor második helyén ugyancsak egy új generációs Toyota, a RAV4 szabadidőjármű áll. A 434 906 eladott példány 12 százalékkal haladja meg a modell tavaly ilyenkor regisztrált eredményét. A típusváltás óta kizárólag benzines és hibrid hajtáslánccal kínált szabadidőjármű 11 százalékkal volt népszerűbb a második helyezett Honda CR-V-nél (391 534 db), míg a Nissan X-Trail 330 521 eladott példánnyal a világ harmadik legnépszerűbb szabadidőjárműve.
Habár még mindig a szabadidőjárművek vezetik a globális eladásokat (2019 első félévében 14,76 millió eladott példánnyal a teljes forgalom 37,8 százalékát tették ki), valójában zuhannak az eladásaik. A veszteségért egyértelműen a legnagyobb piac, Kína a felelős: ott januártól júliusig 4,7 millió SUV-ot adtak el, 15 százalékkal kevesebbet, mint egy éve, így hiába pörög a szegmens szinte minden más meghatározó piacon – Oroszország (-1%) és India (-5%) kivételével –, összességében mégis három százalékkal csökkent az érdeklődés a hobbiterepjárók iránt. Az is igaz, hogy ez a visszaesés még mindig jóval kedvezőbb, mint a világpiac összesített hétszázalékos zsugorodása. A buszlimuzinok számítanak a leginkább veszélyeztetett fajnak: 16 százalékot csökkent a forgalmuk.
Az egyetlen szegmens, amely növekedni tudott, a platós kisteherautóké: Dél-Afrikában, amely a teljes globális pickup-forgalom 24 százalékát veszi fel, 14 százalékponttal erősödött a szegmens; ugyanígy nőni tudott Délkelet-Ázsia (a világpiac 20%-a, 8%-os növekedés) és Észak-Amerika (18%, +3%). A pickupok piacán amúgy is marginális Európában (1%) további hét százalékkal csökkent az érdeklődés a járműtípus iránt. A három legnépszerűbb típus a Ford F-150 (371 165 db, 0%), a RAM 1500 (270 089 db, +26%) és a Toyota Hilux (221 534 db, +6%), ám közülük csak a több mint 180 országban kapható Toyota tekinthető valódi globális modellnek.
Szintén szegmensgyőzelmet ért el egy negyedik Toyota, az új generációs Camry is. Egyetlen közép-/felsőközép-kategóriás szedán sem volt népszerűbb a végre Európában is ismét kapható limuzinnál. A Camry-ből 326 351 darabot adtak el, 23 százalékkal többet, mint a VW Passatból (265 844 db), míg a Toyota 29 százalékkal volt népszerűbb a Honda Accordnál (253 452 db.)
Az egyes típusok pillanatnyi sorrendje sokat elárul az autóipari erőviszonyokról. Ennél is fontosabb azonban az az átrendeződés, amely a tradicionális (fosszilis) és az alternatív (részben vagy teljesen elektromos) üzemanyagtípusok piacán zajlik. Az első félévben további öt százalékkal csökkent a belső égésű (dízel vagy benzin üzemű) motorral hajtott személygépkocsik száma, részarányuk alig több mint 90 százalék. Noha ez soknak hangzik, valójában a hibrid és elektromos technológiák térnyerése folyamatosan gyorsuló ütemben, megállíthatatlanul zajlik: az alternatív üzemanyagú járművek fél évvel ezelőtt, 2018 végén még csupán a teljes piac hat százalékát tették ki , most pedig elérik a kilenc százalékot.
A brit prémiumgyártó öt partnerrel közreműködve váltja valóra Bajorország fővárosában az exkluzív kereskedések, a nagyvárosi közösségi terek és az innovatív kikapcsolódás hangulatának harmonikus koncepcióját. Az október 12-én megnyíló MINI Pavillon az első tisztán elektromos meghajtású MINI modellnek is teret enged.
2019. október 12-én megnyitja kapuit a müncheni Lenbachplatz téren a MINI Pavillon, amely a Neue Maxburg épületének koncepcióját továbbgondolva kínál újabb rendhagyó találkozási pontot a bajor főváros lakosainak. Az exkluzív kereskedések, a nagyvárosi közösségi terek és az innovatív kikapcsolódás hangulatának harmonikus koncepciójaként megálmodott épületet a MINI a Herzog, a MATES, a VIU, a Harman Kardon és a BARBER HOUSE közreműködésével váltotta valóra: a látogatók beülhetnek egy baráti kávéra a Herzog bárban, dolgozhatnak a közösségi munkahelyek specialistájaként ismert MATES munkaállomásain, időpontot foglalhatnak a BARBER HOUSE szolgáltatásaira, új szemüveget vásárolhatnak a VIU üzletében és kikapcsolódhatnak kedvenc zenéjükkel a Harman Kardon Lounge-ban – mindezt egyetlen tető alatt. A MINI Pavillon ráadásul a brit prémiumgyártó aktuális modellpalettájának összes megrendelhető négykerekűjét is felvonultatja és kézzelfogható tesztidőpontokat kínál, a forradalmi épület pedig konferenciák, üzleti rendezvények és kulturális események helyszínének is kiváló.
A MINI Pavillon a Neue Maxburg épületének időtlen építészeti stílusát csúcstechnológiás műszaki megoldásokkal kombinálja. Az 1960-as években épült épületet 2003-tól bemutatóteremként használták, így az úttörő nagyvárosi koncepció a Neue Maxburg stílusában gyökerező művészeti irányzat és a kortárs igények mentén alkalmazott innovációk egyedülálló szimbiózisának tekinthető. Az épületet az elmúlt időszakban teljes egészében felújították, hogy a pihenés, az információáramlás, a munka, a közösségi kapcsolatok és a bevásárlás magával ragadó koncepciójaként nyithassa meg újra kapuit.
„Nagyvárosi márkaként a MINI mindig is a belvárosi nyüzsgés középpontjában állt. Izgalmas partnereinkkel kidolgozott újabb nagyvárosi koncepciónk is ezt a filozófiát erősíti tovább, miközben München minden lakosának és látogatójának vonzó találkozási alternatívát kínál” – mondta Bernd Körber, a MINI márkaigazgatója.
A MINI Pavillon megnyitójának egyik fénypontja az első tisztán elektromos meghajtású MINI modell, a MINI Cooper SE (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,8 – 16,8 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) lesz, amely a nagyvárosokban és agglomerációikban lakó embereknek kívánatos, megbízható és hosszú távon fenntartható mobilitási megoldást jelent.
Nyitás 2019. október 12-én
A MINI Pavillon 2019. október 12-én, szombaton délelőtt 11 órakor nyitja meg először kapuit. Partnerei különleges akciókkal és programokkal várják az első látogatókat (http://www.muenchen.mini.de/de_DE/mini-pavillon.html), a háttérzenét pedig DJ Zoom.Like szolgáltatja majd. Este 18 és 20 óra között a brit-német dalszövegíró, Paul Holland koncertje zárja a megnyitót.
A nagyvárosi koncepció partnerei
A vendéglátás szakértőjeként ismert Herzog egy exkluzív bárral képviselteti magát a MINI Pavillonban. Az étteremtrendek iránymutató vállalkozásaként a Herzog hamisítatlan módon kombinálja az üzleti élet hangulatát, a bevásárlóközpontok fesztelenségét, a történelmi érdekességeket és a prémium életstílust. A MINI Pavillon Herzog bárja mindenkit lenyűgöz, aki változatos környezetben kíván elfogyasztani egy kávét vagy elkölteni egy ebédet.
A MATES a közösségi munkahelyek specialistájaként kínál munkaállomásokat a Münchenben dolgozó kreatív szakembereknek, modern irodákkal és tárgyalókkal, amelyeket bárki rugalmasan lefoglalhat egy órára, vagy akár egy teljes napra. A MINI Pavillonban a MATES a müncheni Lehel és Maxvorstadt után immár harmadik közösségi munkahelyét nyitja meg.
A VIU a kézzel készített, kivételesen magas minőségű szemüvegek szakértője, amely az időtlen dizájn és az innovatív technológia találkozása mentén kínál ügyfeleinek szemüvegeket és napszemüvegeket. A VIU messze földön híres korrekt árairól és átlátható gyártási folyamatairól.
A Harman Kardon egy zenei élményre kihegyezett Lounge helyiséget épített ki a MINI Pavillonban, ahol a MINI és a márka ügyfelei prémium környezetben élhetik át a tökéletes hangzás varázslatos élményét. A Harman Kardon Lounge-ban a látogatók csendes, pihentető környezetben próbálhatják ki a MINI modellpalettájának aktuális tagjait, a kellemes háttérzenét pedig a Harman Kardon zenerendszerei szolgáltatják – nem csupán a Lounge-ban, de a négykerekűkben is.
A BARBER HOUSE mesterei eközben lesik a stílusos férfiak kívánságát, legyen szó akár hajvágásról, akár szakállformázásról, akár csak egy kis igazításról. A MINI Pavillonban megnyíló szolgáltatónál garantált az egyedi stílus, amely kiforrott szaktudással és prémium minőségű kiszolgálással párosul.
A MINI Pavillonban felsorakozott MINI modelleket a MINI München értékesítői ismertetik meg a látogatókkal. Munkájukat a virtuális valóság is segíti, amelynek köszönhetően a brit prémiummárka leendő ügyfelei realisztikus formában, nagyméretű monitorokon és VR szemüvegeken keresztül is átélhetik a MINI gokartos vezetési élményét és hamisítatlan életstílusát – a MINI által fémjelzett „kreatív helykihasználás” egyfajta modern értelmezéseként.
A MINI Cooper SE
Első tisztán elektromos meghajtású modelljével a MINI ismét mércét állít a nagyvárosi közlekedésben. Hatvan esztendővel ezelőtt a klasszikus Mini a lehető legkisebb alapterületen kínálható kényelmes utastér koncepciójával robbant be a köztudatba, a márka 2001-es feltámasztása óta pedig a MINI a kreatív helykihasználás és az egyedülálló vezetési élmény meghatározó etalonja a prémium kisautó szegmensben. A tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE most a vezetés vérpezsdítő élményét hosszú távon fenntartható formában kínálja fel a nagyvárosokban és agglomerációikban lakó ügyfeleknek.
A Goodyear UltraGrip Performance Gen-1 lett a német Auto Zeitung autómagazin idei első téligumiabroncs-tesztjének győztese. Az abroncs külön elismerést is kapott a teszt során nyújtott kiemelkedő teljesítményéért.
A Goodyear UltraGrip Performance Gen-1 dicséretben részesült a biztonságos teljesítményért, amit a teszt során tanúsított. A gumiabroncs havas útfelületen, téli körülmények között kiemelkedő tapadást és kiszámíthatóságot, míg nedves felületen nagyszerű tapadást produkált. Száraz útviszonyok között pedig nagyon kiegyensúlyozott teljesítményével győzte meg az Auto Zeitung szerkesztőit. Az Auto Zeitung az Arctic Center nevű finnországi tesztpályán, egy BMW 520D-vel tesztelte a tizenhárom gumiabroncsot. A teszt során vizsgált kritériumok voltak többek között: a tapadás, a kormányzási pontosság, a vezetési stabilitás és a kényelem.
„A Goodyear mindig is nagyon erős téli gumi kínálatot vonultatott fel” – nyilatkozta Mike Rytokoski, a Goodyear alelnöke, európai marketingigazgatója. “Ezt bizonyítja az UltraGrip széria számos elnyert díja, amelyek sorát most nagy örömmel egészítjük ki az Auto Zeitung díjával.”
A bajor prémiumgyártó négyajtós luxus sportkupéjának két legerősebb modellváltozata készen áll, hogy tovább szélesítse a BMW M GmbH luxusszegmensben elérhető portfólióját.
A BMW M8 Gran Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,5 – 10,7 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 240 – 244 gramm / km) és a BMW M8 Competition Gran Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,5 – 10,7 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 240 – 244 gramm / km) a művészi jármű-sziluett és a jelentős mértékben megnövelt hátsó utastéri helykínálat exkluzív párosával fokozza tovább a vérpezsdítően dinamikus menetteljesítményt. A BMW M GmbH legújabb csúcskategóriás modellpárosa négy teljes értékű ülésen kínálja fel a bajor prémiummárka ügyfeleinek a lélegzetelállító gyorsulás, a versenyautós agilitás és az abszolút tervezőmérnöki precizitás adta felejthetetlen élményt.
A négyajtós luxus sportkupék legerősebb modellváltozatait a BMW M8 Coupé műszaki alapjaira, a BMW M8 GTE versenyautóval párhuzamosan fejlesztették ki a mérnökök. A forradalmian innovatív járműkoncepció hajtásláncát, futómű-technológiáját és aerodinamikáját a BMW Group tesztközpontjaiban és a világ legkeményebb versenypályáin – így többek között a Nürburgring Nordschleife aszfaltcsíkján –, intenzív megméretések közepette hangolták tökéletesre. A BMW M8 Gran Coupé és a BMW M8 Competition Gran Coupé első ízben 2019 novemberében, a Los Angeles-i Nemzetközi Autószalonon mutatkozik be a nagyközönség előtt, majd a sorozatgyártásban kínált első példányok 2020 áprilisában érkeznek meg az utakra – elhozva a jelenbe a BMW M8 Gran Coupé First Edition piaci premierjét is.
Akár 460 kW / 625 lóerő maximális teljesítmény, nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltó, BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás és aktív M differenciálmű
A BMW M8 Gran Coupé és a BMW M8 Competition Gran Coupé motorterébe a BMW M TwinPower Turbo technológiával dolgozó V8-as benzinmotort költöztették a mérnökök. A kivételesen magas fordulatszám-tartományig kalibrált, nyolchengeres szív maximális teljesítménye a BMW M8 Gran Coupé esetében 460 kW / 600 lóerő, a BMW M8 Competition Gran Coupé esetében pedig 460 kW / 625 lóerő, amelyet egy Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltó továbbít a kerekek felé. A BMW M8 Gran Coupé így 3,3 másodperc alatt, míg a BMW M8 Competition Gran Coupé 3,2 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, az élmény méltó orgánumáról pedig sport kipufogórendszer gondoskodik.
A BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás minden vezetési szituációban pontosan és következetesen osztja el a motorból érkező erőt a négy kerék között, a fenomenális teljesítmény tökéletes kiaknázása érdekében pedig a technológia szorosan együttműködik a hátsó tengelyen dolgozó aktív M differenciálművel. Az alapértelmezett beállításként aktiválódó 4WD hajtáslánc-üzemmód a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint mozgatja a két modellt, a „Setup” gomb segítségével előhívható 4WD Sport üzemmód pedig a motorból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot még nagyobb arányban továbbítja a hátsó kerekek felé. A bajor prémiumgyártó ügyfelének ráadásul a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) teljes kikapcsolásakor arra is lehetősége van, hogy kizárja a hajtásból az első tengelyt és a motor összes erejét kizárólag a hátsó tengelyre küldje (2WD üzemmód).
Típus-specifikus futómű-technológia és integrált fékrendszer
A BMW M8 Gran Coupé és a BMW M8 Competition Gran Coupé típus-specifikus futómű-technológiáját úgy tervezték meg, állították be, illetve finomhangolták a mérnökök, hogy az még versenypályás használat esetén is letaglózó élményt kínáljon. Kiemelt szerepet játszik ebben, hogy a futómű alkatrészeit kivétel nélkül extrém feszesen kapcsolták a karosszériavázhoz, a változó áttételű, elektromechanikus BMW M Servotronic kormánymű és az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítók pedig az alapfelszereltség részei. A BMW M modellek számára kifejlesztett integrált fékrendszer mindeközben kétféle pedál-visszajelzési lehetőséget kínál.
Művészi jármű-sziluett és jelentős mértékben megnövelt hátsó utastéri helykínálat
A nagyteljesítményű luxus sportkupé extravagáns megjelenése többek között a dinamikusan ívelt, hosszan elnyújtott jármű-sziluettben, az erőtől duzzadó vállrészben és a hamisítatlan hátsó kialakításban gyökerezik. Az újdonságok nagyteljesítményű karakterét mindezeken felül nagyméretű légbeömlők, az első kerékjárati ívekben BMW M légkivezető nyílások, aerodinamikailag optimalizált BMW M külső visszapillantó-házak, hátsó légterelő szárny és megannyi jellegzetes BMW M stílusjegy nyomatékosítja. A BMW M8 Gran Coupé és a BMW M8 Competition Gran Coupé piaci bevezetése a 400 példányban elkészülő BMW M8 Gran Coupé First Edition különkiadással veszi kezdetét: a limitált széria leglátványosabb exkluzivitása a Gold Bronze árnyalatú karosszériajegyekkel kiegészített BMW Individual Aurora Diamond Green metál karosszériafényezés lesz.
A BMW M8 Gran Coupé és a BMW M8 Competition Gran Coupé tengelytávolsága 200 milliméterrel hosszabb, mint a BMW M8 Coupé esetében, amely a hátsó üléssorban is fejedelmi helykínálatot garantál. Rövidebb távokon a két hátsó ülés közé ékelt harmadik ülőhely is használható.
Vadonatúj kijelző- és járművezérlő rendszer, exkluzív alapfelszereltség
A bajor prémiumgyártó ügyfelei a középkonzolon található „Setup” gombbal személyre szabhatják az erőforrás, a lengéscsillapítók, a kormánymű, a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás és a fékrendszer karakterisztikáját, az így megkomponált járműbeállítások közül kettőt pedig a jövőbeni gyors és kényelmes aktiválás érdekében a kormányon található M1 és M2 gombokra menthetik el. Sőt mi több, a középkonzolon található „M Mode” gomb a digitális műszeregység és a BMW Head-Up kijelző által megjelenített információk, illetve az intelligens vezetést támogató rendszerek funkcionalitásának áthangolására is lehetőséget kínál. A gomb segítségével a BMW M8 Competition Gran Coupé vezetői a ROAD és SPORT vezetési üzemmódok mellett a TRACK üzemmódot is aktiválhatják.
A BMW M8 Gran Coupé és a BMW M8 Competition Gran Coupé széleskörű alapfelszereltségének részei többek között a BMW Laserlight lézerfény-technológiával dolgozó, LED-technológiás adaptív első fényszórók, a BMW M-specifikus BMW Head-Up kijelző, a BMW M sportülések, a Driving Assistant csomag és a parkolóasszisztens (Parking Assistant) is. A legkorszerűbb kijelző- és járművezérlő innovációk között az ugyancsak alapfelszereltségként kínált, navigációs rendszerrel dolgozó BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés és a BMW Intelligens Személyi Asszisztens (BMW Intelligent Personal Assistant) is megtalálható.
Az autógyártók évtizedek óta jelen vannak a sportban, de befektetésük nem véletlen. A Forma-1-től a futballig minden nagyobb sporteseményen ott vannak a járműgyártók logói....