Főoldal Blog Oldal: 202

A Toyota hibrid kisbuszt fejleszt

Bizonyosra vehető, hogy a közelmúltban bemutatott, új generációs Toyota HiAce előbb vagy utóbb benzin-elektromos hajtásláncot kap. A kérdés csak az, mikor éri utol az egykori globális modellt és konszernen belüli társait a fejlesztés.

A Toyota városi és elővárosi használatra tervezett típusainál hatalmas piaci előnyt jelent a hibrid hajtáslánc rendelkezésre állása. A fogyasztást csökkentő, a használati élményt javító technológia a márka áru- és személyszállító típusait is értékesebbé tehetné.

2025-re minden típusához kínál részben vagy teljesen elektromos hajtásláncot a Toyota – ezt az ígéretet még 2015-ben, a „2050-es Környezetvédelmi Kihívás” keretében tette az autógyártó. Ez azt is jelenti, hogy a jelenlegi kínálatot alkotó típusokat legkésőbb a következő modellváltásuk során fel kell szerelni hibrid, elektromos vagy üzemanyagcellás hajtással. A személyautók esetében nincs érdemi elmaradása a Toyotának, a haszonjárművek piacán azonban jelenleg nem aknázza ki a vállalat a rendelkezésre álló lehetőségeket, ezt maga Isikava Takuo főmérnök mondta egy sajtóbeszélgetés során.

Miközben a Hilux, a ProAce és a ProCity modellek Európában továbbra is dízelmotorral kerülnek forgalomba, a márka ázsiai furgonsztárja, az egykor Európában is rendkívül sikeres HiAce új generációja a 2.8 literes dízel mellett 3.5 literes benzinmotorral is elérhető. Ez utóbbit jóval gazdaságosabbá és tisztább üzeművé tehetné a villamosítás. Ráadásul szinte fejlesztésre sincs szükség, hiszen ennek a blokknak egy módosított verziója hajtja a Lexus RX450h hibrid luxusmodellt, 5,7 literes szabvány szerinti átlagos üzemanyag-fogyasztáshoz segítve hozzá az impozáns szabadidőjárművet.

Erre az eshetőségre a jelek szerint a Toyota maga is gondolt: Isikava Takuo, a HiAce program főmérnöke ausztrál újságírókkal beszélgetve elárulta, hogy a 15 év után idén leváltott modell vadonatúj padlólemezét már eleve úgy fejlesztették ki, hogy az támogassa a részben vagy teljesen elektromos hajtást, a vállalat pedig aktívan tanulmányozza a típus villamosításának lehetőségét.

Míg a plug-in hajtáslánc lehetősége csekély, a Toyotánál hagyományosnak számító öntöltő hibrid a felhasználás és a költségek szempontjából is ideális megoldást jelenthetne a flottavásárlók számára. Ugyanakkor a teljesen elektromos hajtási módozat eshetősége sincs kizárva, sőt: mivel Ausztrália és Japán egyaránt a hidrogéntechnológia élharcosává kíván válni, az üzemanyagcellás HiAce gyakorlati megvalósításáról sem mondtak le a mérnökök.

További izgalmas lehetőség volna a Toyota első dízel-elektromos hajtásláncának kifejlesztése bizonyos régiós piacok számára. Több piacon ugyanis a HiAce 2.8 literes dízelmotorja hajtja a Hiluxot is (az Európában elérhető 2.4 literes dízel, valamint az orosz és egyéb piacokon kínált 2.7 literes benzinmotor mellett). A blokk villamosítása esetén ezért a világ legnagyobb számban eladott globális pickupja is részesülhetne a hibrid technológia előnyeiből, illetve a hatalmas darabszámok miatt jóval gazdaságosabbá válna a hajtáslánc gyártása, ami a fogyasztói árak érezhető csökkenésével járna.

Ez pedig fordulópont lehetne a hibrid hajtás minden korábbinál szélesebb körű elfogadása terén. Míg ugyanis a full hibrid modellek teljes élettartamra vetített fenntartási költségei kedvezőbbek egy hasonló belsőégésű típusánál (nem utolsósorban a kevesebb kopásnak kitett mechanikus alkatrészek, például fékek hosszabb élettartama miatt), a valamivel magasabb induló vételár egyeseket elriaszt a vásárlástól. Ugyanakkor a részben vagy teljesen elektromos modellek első számú vevőkörét világszerte a flottavásárlók jelentik, tehát egy hibrid HiAce (vagy akár Hilux) komoly népszerűségnek örvendhetne a cégautó-piacon. A hosszú életciklusú haszonjárművek esetében túl sokáig tartana megvárni a bővítéssel az első modellfrissítést, így aligha tévedünk nagyot, ha azt prognosztizáljuk, legkésőbb 2021 végére hibrid hajtásláncot kaphat a HiAce.

Az idén bevezetett, hatodik generációs HiAce kétféle tengelytávval, kézi és automata sebességváltókkal kapható. Áruszállítóként 6,2-9,3 köbméteres rakteret, kisbuszként akár 16 utasülést kínál; utóbbi motoros mozgatású oldalajtóval, tökéletesített hangszigeteléssel és akár bőrkárpitozással teszi kényelmesebbé az utazást. A HiAce fontos fejlesztése a Toyota Safety Sense (TSS) biztonsági csomag bevezetése, amely a márka új generációs személyautóinál megismert, modern vezetőtámogató és aktív balesetmegelőző technológiákat bocsátja a felhasználók rendelkezésére, a gyalogosfelismerő vészfékrendszertől a jelzőtábla-felismerésen át az automatikus távolságifény-vezérlésig, a holttérfelügyelettől a tolatókamerán át a tempomatig.

A modell legalább hét, de akár kilenc légzsákkal óvja utasai életét; ugyanezt a célt szolgálja az új orrkialakítás (a motor a típusváltással az első tengelyek elé költözött) hatékony energiaelnyelő szerkezete. Mindezen biztonsági fejlesztéseknek köszönhetően az új generációs Toyota HiAce maximális ötcsillagos eredménnyel (és azon belül kiemelkedő 94 százalékos felnőtt utasvédelmi szinttel) teljesítette az ausztrál-ázsiai NCAP töréstesztjét. A felhasználói élményt érintőképernyős infotainment rendszer javítja, amelyet az idei évtől Apple CarPlay és Android Auto okostelefon-szinkronizációs funkcióval is felszerelnek.

2019 novemberében indul az első tisztán elektromos MINI gyártása, a kampány elstartolt

A brit prémiumgyártó egy rendhagyó videóval vezeti be első tisztán elektromos meghajtású modellje, a MINI Cooper SE közösségimédia-kampányát, amelynek megjelenései a novemberben induló sorozatgyártást vetítik előre.

Hangtalan, környezetbarát és erőteljes: az első tisztán elektromos meghajtású MINI néhány hónapon belül a brit prémiumgyártó hamisítatlanul egyedi menetdinamikájával és összetéveszthetetlen hangulatával fokozza tovább a személyes mobilitás zéró emissziójú élményét. A MINI Cooper SE legutóbbi „megmérettetése” hasonlóan új keletű volt: a háromajtós modell előszériás prototípusa a Frankfurti Nemzetközi Repülőtéren bizonyította mozgás közben a MINI stílusában kifejlesztett elektromos mobilitás képességeit. A MINI Cooper SE egy napra a repülőgépeket vontató járművek szerepébe bújt, hogy megmozgassa az egyik, üresen is mintegy 150 tonnás Boeing 777F áruszállító repülőgépet, a brit prémiumgyártó pedig a szokatlan „edzésről” videót is készített. A BMW Group és a Lufthansa Cargo együttműködése mentén kidolgozott, 45 másodperc hosszú alkotásban az első tisztán elektromos meghajtású MINI „izomautóként” vontatja keresztül a frankfurti repülőtéren a nála sokkal nagyobb és nehezebb áruszállítót. A rendhagyó reklámfilm a MINI Cooper SE világméretű közösségimédia-kampányának indulását jelöli, amelyet az elkövetkező hónapokban megannyi izgalmas és szórakoztató megjelenés követ majd. A modell piaci premierjét felvezető videók a BMW Group vállalati stratégiájának különböző pilléreit jelenítik meg.

A MINI Cooper SE tömegtermelése idén novemberben veszi kezdetét a brit prémiummárka oxfordi üzemében. A modell műszaki alapját a háromajtós MINI adja, a márka által fémjelzett gokartos agilitást, prémium minőséget és összetéveszthetetlen megjelenést a vezetés zéró emissziójú élményével társítva. Az első tisztán elektromos meghajtású MINI a hosszú távon fenntartható személyes mobilitás új dimenzióját váltja valóra, amelyet a BMW Group vállalati stratégiája mentén abszolút vezetési élmény és korlátlan személyre szabhatóság jellemez. Az újdonság a müncheni központú vállalatcsoport hálózatról tölthető, prémium minőségű portfólióján – a BMW i3 után – a második tisztán elektromos meghajtású modellként ünnepli világpremierjét. A MINI immár hat évtizede a nagyvárosokban átélhető, lebilincselő mobilitási élmény négykerekű szimbóluma, amelynek hamisítatlan hangulata a jövőben teljes mértékben környezetbarát formában ölt testet. Az első tisztán elektromos meghajtású MINI így a jövőbe mutató járműtechnológiák hírnökeként érkezik meg az utakra.

A MINI Cooper SE „izomautó-szerepének” megformálásában nagy segítséget jelentett a kimagasló menetteljesítmény-karakterisztikával felvértezett elektromos motor, amely már álló helyzetből is azonnali teljesítmény- és rendkívül magas szintű forgatónyomaték-leadást garantál. A BMW Group hálózatról tölthető modellpalettájának márkákon és szegmenseken átívelő, folyamatos bővítése a bajor prémiumgyártó „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégiájának egyik olyan kulcsfontosságú területe, amely mentén a vállalatcsoport a személyes mobilitás jövőképét formálja.

A látványos frankfurti produkcióban az első tisztán elektromos meghajtású MINI egy olyan áruszállító repülőgépet vontatott, amelyet a BMW Group néhány hónappal ezelőtt már reflektorfénybe gurított egyszer: 2018 szeptemberében a bajor prémiumgyártó a leghosszabb Föld körüli utazásokra is kiválóan alkalmas áruszállító repülőgépen mutatta be a média kiválasztott képviselőinek jövőbe mutató jármű- és technológiai koncepcióit. A BMW Vision iNEXT World Flight járműtanulmány öt nap alatt Münchenbe, New Yorkba, San Franciscóba és Pekingbe látogatott el. A fantasztikus előadássorozat előkészületei közben a Lufthansa Cargo és a BMW Group kiállítótér-építő specialistái a BMW Vision iNEXT exkluzív premier-színpadát varázsolták a világ egyik leghatékonyabb áruszállító repülőgépébe. A négykerekű tanulmány egy modellben egyesíti a BMW Group márkái által kifejlesztett járműtechnológiai innovációk legjavát. A bajor prémiummárka zászlóshajójaként érkező BMW iNEXT sorozatgyártása 2021-ben kezdődik a BMW Group dingolfingi gyárában. Az újdonság az intelligens szolgáltatás-paletta innovációira épülő, nagymértékben automatizált, tökéletesen hálózatba kapcsolt, tisztán elektromos meghajtású személyes mobilitás ígéretét hozza el a jelenbe.

Rozsdák javítása a W140-es Mercedes-Benz S420-on: a Classic Vehicle Hungary remek munkát végzett

Korábbi cikkeinkben vázoltuk, hogy az 1997-es Mercedes W140 S420 projektünk egyik milestoneja lesz a felületi rozsdafoltok korrekciója. Bele is vágtunk a folyamatba.

Az első, talán legnehezebb lépés az volt, hogy rátaláljunk a megfelelő szakemberre, akire rábízzuk az autót. Feltétel volt, hogy legyen tapasztalat az oldtimer (esetünkben nyilván youngtimer) felújítások terén, valamint értsenek magához a Mercedes-vonalhoz, azon belül is a klasszikus W140-eshez.

Némi keresgélés után rábukkantunk a Classic Vehicle Hungary-ra. A cég viszonylag új, ugyanakkor komoly portfólióval rendelkezik. A fotók, előzetes megbeszélések alapján ideálisnak tűnt a helyszín, a közeg, s nem utolsósorban a szellemiség annak kapcsán, hogy a bálnát náluk javíttassuk.

Némi emlékeztető gyanánt azért leírjuk, mi is volt az elsődleges probléma. Végeredményben nem votl vészes a helyzet, nem kell horror átrohadásokra, mindent felfaló korrózióra asszociálnunk; relatíve apróbb felületi rozsdafoltok jelentek meg a hűtőmaszk alsó és oldalsó keretei körül – ezek inkább felhólyagosodások, korábbi kavicsfelverődések eredményeképp.

A relevánsabb rozsdafolt az utasoldali első sárvédőelem kerékjárati íve felett éktelenkedett: ez alapvetően nem a korosodás miatt, hanem egy korábbi, nem megfelelő felni méretválasztásnak köszönhető hibajelenség volt. Ugyanis a 18-19 colos felni (abroncs oldalfelület) beleért a sárvédőívbe, kihajtotta a belső szegélyt, és máris megpattanhatott a fényezés.

Ez nem lett akkor, anno lekezelve, elkezdte marni a rozsda, és szépen kivirult az egész. Még a Zöld Autószervizes egyik javításnál le lett csiszolva felületileg, le lett kezelve, hogy ne korrodáljon tovább, viszont esztétikailag (sem) nyújtott szívderítő látványt.

Hamza Csaba, a Classic Vehicle Hungary tulajdonosa az első revízió után azt látta, hogy a hibák javítása nem fog a legvadabb feladatok közé tartozni, azonban mindenképp időigényes lesz – kiváltképp a sárvédőelem korrekciója miatt. Ugyanis Csaba úgy vélte, hogy az egész sárvédőelemet fényezni kell, annak érdekében, hogy az eredmény optimális legyen.

A hűtőmaszknál szimplább volt a helyzet, ugyanis ott az ívek találkozása, valamint a rozsdafoltok elhelyezkedése miatt nem volt szükség az egész motorháztető lefújására. Ennek viszont szintén örültünk, azért nem kellemes, ha (majdnem) ízeire szedik az autót. Ráadásul egy befotózás-dátumunk is volt előjegyezve a kocsival, úgyhogy még az idő is sürgetett.

Persze jeleztük Csabának, hogy nem kell mindenáron gyorsítani a tempón, elkészül, amikor elkészül, a végeredmény minősége a legfontosabb. Egy hétfői napon adtuk le az autót, s elébe menve a történések végkifehjletének – csütörtök kora délelőttre már újjá is születetett az S420.

Bár nyilván nincs köze nagyon a dolgokhoz, de a lakatolás-fényezés idejére pont kifogtuk a legvacakabb, legesősebb időjárást. Ez eléggé lehangoló volt menet közben, de ettől függetlenül izgatottan vártuk a végeredményt.

Bíztunk tehát a csütörtökben, Csaba jelezte is 9 körül, hogy mehetünk a kocsiért, készen vannak a munkálatok. Így is volt: a műhelyhez érve épp a mellső lökhárítómodult illesztették a helyére, és nagyjából 20 perc elteltével át is vehettük az immáron szinte teljesen hibátlan fényezésű, 1997-es Mercedes-Benz S420-at. A végeredmény gyönyörű lett, tényleg, minden elfogultság nélkül. A színkód (744) láthatóan perfektül passzol, nincsenek megfolyások, árnyalat-eltérések, semmi. Mintha a rozsdák ott sem lettek volna. Tehát ha hozzájuk visszük karosszéria- és lakatosmunkára autónkat, ne számítsunk arra, hogy a lekezelt, korábban rozsdás felület újra korrodálni fog. Legalábbis a korábbi hibából eredendően.

Fontos, hogy a Classic Vehicle Hungary-nél egy ilyen, vagy hasonló korrózió kijavítása nem csak felületi jellegű. Csabáék a legapróbb részletekig “lehatolnak” a rozsda mélyére, hogy ott csírájában folytsák el a rozsdásodást.

Nyilván nem ér véget itt a bálna restaurálása, ugyanis az alváz- és üregrészeket vizsgálva felfedte magát még jó néhány helyen korrózió. Ezek korrigálása a jövőben fog megtörténni, ráadásul egy olyan speciális alváz- és üregvédelemmel, amely jelenleg nagyjáa Classic Vehicle Hungary kiváltsága. Természetesen erről, illetve minden kapcsolódó folyamatról részletesen beszámolunk az Autóaddikt Exkluzív MB S420 rovatában.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

Együttműködő partnerek: Classic Vehicle Hungary, Zöld Autószerviz, MerciBolt.hu, Hankook Tire Magyarország

Fotó: Canon / Camera Kft.

Utómunka: Acer

Letisztult formavilágával a Toyota Camry sokakat megszólít

Az európai piacra és így Magyarországra 15 év után visszatérő Toyota Camry kétségkívül a piac egyik legnagyobb várakozások övezte modellje.

A felső-középkategória értékesítéseit ugyan idehaza is a flottaeladások határozzák meg (az idei év első negyedévében a D/E szegmens eladásainak 86,9%-át vállalati flották jegyezték), az úgynevezett ’user-chooser’ flották azonban az üzemben tartási költségek (TCO) mellett egyre hangsúlyosabb szempont a dizájn és a modell által képviselt imázs is. E tekintetben pedig a világ legfejlettebb környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtásával érkező Camry azonnal berobbant a szegmens legjobbjai közé: a vadonatúj új GA-K platform nagymértékű szabadságot biztosított a Toyota mérnökök számára a formatervezés és a helykihasználás terén, amelynek révén a letisztult, elegáns, mégis divatos külső formavilágot kompromisszumoktól mentes helykínálattal kombinálja. A szegmens legnagyobb autójában ráadásul az új ‘Catamaran Under Priority’ formanyelv dominálta kialakítás révén tökéletesített ergonómiájú első és hátsó ülések kaptak helyet, amelynek köszönhetően a modell minden versenytársánál tágasabb és elegánsabb, igazi presztízs autóvá vált.

HMI kezelőfelület három, egymással kapcsolatban álló kijelzővel

Az új Camry Hybrid kategóriaelső HMI kezelőfelülete egy 7 colos multiinformációs kijelzőből, egy 10 colos színes head-up kijelzőből, valamint a Toyota Touch® 2 multimédia rendszert magában foglaló, 8 colos középkonzoli képernyőből áll.
A HMI új, kiterjesztett multimédiás csatlakozási funkciót kínál. A korábbi multimédiás csatlakoztatás, valamint az audio átvitel működtetési visszajelzés mellett mostantól a telefonhívás és a hangfelismerés megjelenítés funkciók is elérhetők.

A kiterjesztett csatlakozási funkcionalitás révén nagy mennyiségű információ jeleníthető meg a multiinformációs kijelzőn, a hívó félre vonatkozó információktól kezdve az éppen hallgatott zeneszám adataiig, a vezető pedig minimális szemmozgással ellenőrizheti a rendszer működését.

7 colos multiinformációs kijelző a műszeregységben

A vezető előtti műszeregységen belül, a kiválóan leolvasható Optitron fordulatszám- és sebességmérő műszerek között helyezkedik el a teljesen integrált, több mint 20 nyelven elérhető, 7 colos TFT multiinformációs kijelző.
Az új 7 colos monitor térhatású, perspektivikus grafikáinak köszönhetően képes ösztönösen és könnyen értelmezhető módon megjeleníteni az aktuális forgalmi és járműinformációkat.
A kijelző területe megosztható, átméretezhető, illetve fülekre osztott megjelenítés is kérhető, így még egyszerűbben leolvashatók az adatok. Az aktuálisan megjelenített fül a kormánykerékről módosítható, olyan kategóriák jeleníthetők így meg, mint az üzemanyag-fogyasztás, a vezetőtámogatás, a navigáció, az audio információk, a járműadatok vagy a beállítások.

10 colos head-up kijelző

Az új Camry Hybrid 10 colos head-up kijelzővel (HUD) is felszerelhető, amely különböző vezetőtámogató információkat jelenít meg a szélvédő alján.
A kizárólag releváns információkat megjelenítő HUD kevésbé vonja el a vezető figyelmét a jármű vezetéséről, így az kezét a kormányon, tekintetét az úton tarthatja.

A HUD kivetítés négy zónára oszlik: a központi Normál megjelenítési terület mellett egy Multiinformációs felület, valamint alatta és felette egy-egy Beavatkozás üzeneti felület található.
A Normál megjelenítési felületről olvashatók le az olyan alapvető információk, mint a sebesség vagy a sebességváltó pozíciója. A Multiinformációs felületen a legkülönfélébb adatok jeleníthetők meg, a navigációs tájékoztatástól az iránytűig, a sebességtartó automatától a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer állapotáig.
Az alsó Beavatkozás felület értesíti a vezetőt a beérkező telefonhívásokról, az audiorendszer állapotáról, valamint a külső hőmérsékletről, míg a felső Beavatkozás kijelzőn a Toyota Safety Sense biztonsági rendszer üzenetei jelennek meg.

8 colos központi monitor Toyota Touch 2 with Go funkcióval

Az új Camry 8 colos, színes központi érintőképernyőjén keresztül kezelhető a Toyota Touch® 2 multimédia rendszer. A rendszer színes WVGA monitort, Mirror Link mobiltelefonos csatlakozás funkciót, valamint az egyszerűbb használatot támogató, suhintásos működtetést kínál.

A több mint húsz nyelven elérhető Toyota Touch® 2 rendszer rádiót, Bluetooth mobiltelefon-csatlakoztatást (az érintőképernyőről vezérelt SMS küldési/fogadási funkcióval, valamint a telefonkönyvi kapcsolatokhoz rendelt fényképek megjelenítésével), zenei streaming funkcionalitást, valamint hordozható zenei lejátszók csatlakoztatásra alkalmas, iPod albumborítók megjelenítésére képes USB csatlakozót kínál. A tolatókamera alapfelszerelés.

A multimédia rendszer megrendelhető Toyota Touch® 2 with Go kivitelben is. Ez a teljes térképes navigációs rendszer funkciói között megtalálható a 3D városkép-modell, a jellegzetes épületek grafikus megjelenítése, a forgalom-animáció, az SOS vészhelyzeti segélyhívás, a szöveges üzenetek felolvasása, valamint az online Toyota ügyfélportál elérhetősége.

A rendszer a Bluetooth-képes mobiltelefon kompatibilitásától függően képes megjeleníteni az e-maileket és naptárbejegyzéseket is.

A Toyota Touch® 2 with Go támogatja a WiFi-csatlakozást: a felhasználók WiFi-hotspotként konfigurálhatják saját okostelefonjukat, és ezen keresztül csatlakozhatnak a rendszer online funkcióihoz.

A rendszer olyan további online tartalmakhoz és alkalmazásokhoz biztosít hozzáférést, mint az üzemanyagárak, az időjárás, vagy a parkolóhely-tájékoztatás.

A 17 különböző nyelven használható fejlett hangfelismerés szolgáltatással a lehető legegyszerűbben kezelhetők a funkciók menet közben is. A rendszer egyetlen szóbeli paranccsal lehetővé teszi a vezető számára a teljes úti cél bevitelét, a telefonhívások kezdeményezését, vagy egy adott dal lejátszását a csatlakoztatott iPod zenelejátszóról.

A Toyota Touch® 2 With Go hároméves ingyenes térképfrissítést kínál, valamint könnyedén frissíthető a legújabb funkciókkal, frissített térképekkel, illetve a frissen kibocsátott alkalmazásokkal.

Háromzónás klímaberendezés nanoe™ technológiával
Az új Camry Hybrid opcióként háromzónás klímaberendezéssel is felszerelhető, így a vezető, az első utas, valamint a hátsó üléssoron utazók egymástól függetlenül szabályozhatják a hőmérsékletet, ahogy az egy prémium minőségű szedántól elvárható.

A klímaberendezést nanoe™ technológiával is felvértezték. Ez a légtisztító rendszer a befúvás bekapcsolását követően automatikusan működésbe lép. A berendezés a vezetőoldali műszerfali légbeömlő rostélyon keresztül 5-20 nm méretű nanoe™ részecskéket – vízmolekulába csomagolt, negatív töltésű ionokat – bocsát a belső légtérbe.

A nanoe páratartalma mintegy ezerszerese a hagyományos ionokénak; a részecskék enyhén savas tulajdonsággal rendelkeznek. Ennek köszönhetően a nanoe™ részecskék finoman hidratálják a hajat és a bőrt, miközben frissítő utastéri légkört teremtenek.

JBL 9 hangszórós rendszer

Az új Camry alapkiépítésű 6 hangszórós audiorendszere helyett megrendelhető 9 hangszórós JBL Premium audiorendszert kifejezetten a Toyota új szedánjához hangolták.

A rendszer lelke egy nyolccsatornás, D-osztályú JBL erősítő, amely a nagy kimenő teljesítményt mérsékelt energiafelvétellel társítja. Ez az erősítő kilenc darab kiváló hatásfokú JBL hangszóró hajt meg, közöttük az A-oszlopba integrált, 25 mm-es magashang-sugárzókat, valamint a csomagtér padlója alá beépített új, 265 mm-es mélynyomót.

A rendszer ‘Clari-Fi’ technológiája valós időben egészíti ki a tömörített zenei fájlokban (pl. MP3 vagy streaming audio fájlok) elveszett frekvencia-tartományokat, és ezzel az eredeti felvételhez közelítő minőségben állítja helyre a hangzást és a sztereóképet.

Vezeték nélküli mobiltelefon-töltő

A vezeték nélküli töltőrendszer segítségével az utasok egyszerűen feltölthetik kompatibilis okostelefonjaik akkumulátorát: ehhez csak a sebességváltó kar előtt kialakított töltőfelületre kell helyezniük a készüléket.
A rendszer a WPC ‘Qi’ vezeték nélküli töltőnormával kompatibilis összes készüléket képes feltölteni.

Nagycsaládos kedvezmény Ford modellekre, valamint egy újabb LEGO világrekord-kísérlet

A Ford különleges sajtóesemény keretében mutatta be Ford nagycsaládos modelljeit.

A Ford hétüléses modelljeinek bemutatásának apropóját a hétvégén ismét megrendezésre kerülő nagyszabású LEGO rendezvény, a KidFest 2019 adta, mely családoknak szóló rendezvény egyik fő támogatója éve óta a Ford.

A hagyományosan nagy érdeklődésre számot tartó családi rendezvényen, a hétvégén a Millenáris Parkban a résztvevők ismét részesei lehetnek egy világrekord kísérletnek és megismerkedhetnek a Ford teljes 7 üléses portfóliójával.

A sajtótájékoztatón bejelentették, hogy a Ford támogatásával, a LEGO Store Budapest és a Momart Marketing Ügynökség szervezésében megrendezésre kerülő idei KidFest Program keretében egy minden eddiginél hosszabb, minimum 945 méter hosszú több, mint 1 millió LEGO® kockából álló LEGO láncot építése a cél.

A rekordbeállításban mindenki reszt vehet, aki hétvégén ellátogat a KidFest-re.

A sajtóesemény vendége volt Dr. Kiss Gergely háromszoros olimpiai bajnok vízilabdázó, 3 gyerekes édesapa, a Ford márkanagykövete, aki a hétköznapokban egy Ford Mustang Bullitt-tal közlekedik, de a hétvégén, a családdal egy vadonatúj tűzpiros Ford Galaxyval utaznak.

“A Mustang nálam régi szerelem, hisz ahogy sokan tudják, a garázsomban 2012 óta ott áll egy eredeti 65-ös évjáratú oldtimer Mustang. Nagy megtiszteltetés volt, mikor 2016-ban a Ford felkért, hogy legyek a legendás Mustang magyarországi márkanagykövete, és azóta már ez a 4. Mustang, amivel nap, mint nap járok. A Mustang minden percét élvezem, de kétségtelen, hogy a családdal, 3 gyerekkel és a kutyánkkal a Ford Galaxy sokkal kényelmesebb még nekem is tartogatott pozitív meglepetéseket” – mondta el Kiss Gergely.

A Ford nagycsaládos kedvezménnyel is megvásárolható ún. 7 üléses portfóliójában egyaránt helyet kap a sportos egyterű S-Max/ Galaxy páros, a praktikus Tourneo Connect és a tágas, akár 9 üléses Tourneo Custom kisbusz is.

S-Max, Galaxy

2016-ban az új S-MAX / Galaxy párosban-ban debütált az európai piacon a Ford Adaptív Kormányzása. A modellek alacsonyabb CO₂- kibocsátásáról és kategória első menetdinamikájáról egy 1,5 literes, 165 lőerős EcoBoost benzinmotor és egy továbbfejlesztett 2,0 literes TDCi dízel erőforrás gondoskodik, mely lehet 150, 190 vagy 240 lóerős is.

A szegmensben elsőként kínált, egyetlen gombnyomásra felállítható harmadik üléssornak köszönhetően a családok könnyen válthatnak a hétüléses utastér és a tágas csomagtér között, s a vezető munkáját olyan fejlett technológiák segítik, mint az Intelligens Sebességhatároló, a Gyalogosészlelővel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető Rendszer és az Osztott Első Kamera.

A kifinomult motortechnika – köztük a Ford új, 240 lóerős 2,0 literes TDCi Bi-turbo dízel – alkalmazásának köszönhetően a CO₂-kibocsátás akár 24 százalékkal csökkent. A Ford először az S-Max és Galaxy modellhez kínált Intelligens Összkerékhajtást (AWD), ami észrevétlenül kapcsol az elsőkerékhajtás és az összkerékhajtás között, automatikusan javítva az autó úttartását és tapadását.
Ugyancsak ebben a modellpárosban mutatkozott be a Dinamikus LED Fényszóró a Vakításmentes Távfény funkcióval, és a szegmensben elsőként elérhető Ütközés Előtti Asszisztens.

Az S-MAX /Galaxy kabinjában 32 különféle üléskombináció alakítható ki, és az autó a szegmensben elsőként kínál Easy-Fold ülésrendszert a második és a harmadik üléssorokban.
A karcsú és sportos külső dizájnhoz a “Dinamikus Szentély” filozófiája szerint megformált utastér tartozik a szegmens első Ford Multikontúr Üléseivel az első üléssorban, és saját klímavezérléssel a hátul ülők számára.

Az autó komfortját még magasabb szintre emeli a SYNC3 hangvezérlésű csatlakozási rendszer, a kézhasználat nélkül nyitható csomagtérajtó, valamint a kategória legjobb tárolóhelyei.

Tourneo Connect

A Ford azoknak a családoknak kínálja az új Tourneo Connectet, akik megfizethető árú, de tágas, sokoldalú és modern technológiájú autót keresnek.

A Ford újra megalkotott egy kisbuszt azoknak a családoknak, akik szeretik az aktív hétköznapokat

Az öt- vagy hétszemélyes, áruszállításra is könnyen átalakítható, sokoldalúan variálható és könnyen vezethető Ford Tourneo Connect kínálatában most vadonatúj benzin- és dízelmotorok jelentek meg, nem beszélve egy sor vezetősegítő technológiáról, amelyek közt az alapáras Automatikus Vészfékezési rendszer is szerepel. Ez a funkció a Gyalogosészleléssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer része, ami egyedülálló ajánlatnak számít a szegmensben.

A Tourneo Connectből az oldalsó tolóajtóknak köszönhetően könnyű a ki- és beszállás, egyszerűen variálható az ülésrendszere és a raktere, vagyis kényelmes megoldásokat kínál a családi élethez, az új hobbik felfedezéséhez és az üzlethez egyaránt.

Rengeteg modern technológia

Az új Tourneo Connectben számos új vezetősegítő technológia működik, köztük az alapáron kínált Automatikus Vészfékezés. Ez a funkció a szegmensben egyedülálló ajánlatnak számító Gyalogosészleléssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer része, ami segít elkerülni az ütközést más járművekkel és azokkal a gyalogosokkal, amelyek keresztezhetik az autó nyomvonalát. Opcióként Adaptív Sebességtartó Automatika is rendelhető, ami megkönnyíti az autópálya-menetet, automatikusan lelassítva az autót, ha a radar azt érzékeli, hogy a Ford előtt haladó jármű lassít. A Keresztirányú Forgalomfigyelővel kiegészített Holttérfigyelő rendszer radarral figyeli a környező járműveket, és jelez a vezetőnek, ha oldalról, az általa nem belátható területről egy másik jármű közelít.

A Sávtartó rendszer a kormánykerék rezgetésével jelzi, ha az autó kezd kisodródni a sávból, és kiegészítő kormányzási nyomatékkal segít visszatérni az eredeti nyomvonalra, a forgalmi sáv közepére.

Aktív életstílushoz tervezve

A kétféle tengelytávolsággal, öt-, illetve hétüléses változatban és háromféle felszereltséggel (Trend, Limited és Sport) megrendelhető Tourneo Connect minden vásárlói igénynek megfelel. A sokoldalúan variálható kocsibelső tágas rakteret rejt. A ki- és beszállást, illetve a rakodást két oldalsó tolóajtó segíti, és a tetősínekre sokféle rögzítő rendszer szerelhető a kerékpárok, kajakok, szörfdeszkák vagy csomagok szállításához.

Újdonságok a motorháztető alatt

Az új motorkínálat bevezetésével a vásárlók a legmodernebb erőforrások közül választhatnak. Az új, 2019-es Tourneo Connect vadonatúj, 1,5 literes EcoBlue® dízelmotorjának tervezett országúti üzemanyag-fogyasztása 7,8 l/100 km. A dízelmotorhoz egy vadonatúj fejlesztésű, 8 fokozatú automata sebességváltó csatlakozik.

Tourneo Custom 8/9 személyes kisbusz

A Ford tovább fejleszti a Ford Tourneo Custom személyszállítót, 2019 közepétől bevezetve a modell kínálatában egy üzemanyag-takarékos 2,0 literes EcoBlue dízelmotort, egy innovatív, új EcoBlue Hybrid hajtásláncot, valamint olyan kifinomult vezetéssegítő technológiákat, mint az Aktív Parkolóasszisztens.

Az autó üzemanyag-fogyasztását – és ezzel együtt üzemeltetési költségét – akár 6 százalékkal is csökkenti a Ford fejlett, 2,0 literes EcoBlue dízelének új, 185 lóerős változata, amely magasabb teljesítményével és 415 Nm forgatónyomatékával sokkal élénkebben mozgatja majd az akár kilenc személlyel és csomagjaikkal megterhelt járművet.

A felfrissített Tourneo Custom lesz a kategória első modellje, amely 48 voltos mild hibrid technológiával is megrendelhető, tovább csökkentve ezzel az autó üzemanyag-költségeit. Az új EcoBlue Hybrid változat várhatóan további 3 százalékkal fogyaszt majd kevesebbet (WLTP mérés szerint), és előnyei különösen az araszoló városi forgalomban mutatkoznak meg.

A világrekord kísérlet

A LEGO Store szervezésében és a Ford támogatásával hétvégén, a KidFest 2019 családi eseményen, a Millenárison megkísérlik megdönteni a jelenlegi LEGO lánc építési világrekordot.
A cél, hogy vasárnap estére több mint 1 millió LEGO kocka felhasználásával egy legalább 920 méter hosszú LEGO lánc készüljön el.

Az első láncszemek az újságírók segítségével már szerdán elkészültek, vasárnap délutánra pedig várhatóan egy majd 1 kilóméteres LEGO lánc foglalja majd el a Millenáris park nagy részét. A vállalkozó kedvű résztvevők 27 darab 4 x 2 es klasszikus LEGO kocka összeépítésével készített gyűrűkből rakhatják össze a láncot.

Vadonatúj Toyota GR Supra: minden ízében igazi sportautó

17 év után elemi erővel támadt fel az egykori ikon: a Toyota sportautó-hagyományainak modern megtestesülése a vadonatúj GR Supra. A modell formavilágát a “Sűrített extremitás” jellemzi: kompakt és erőteljes, nyers és lenyűgöző. A lélegzetelállító külső formavilág ugyanakkor az azzal tökéletesen harmonizáló, a vezető köré épülő utasteret megtapasztalva értelmezhető a maga teljességében.

Már első pillantásra nyilvánvaló, hogy a Toyota GR Supra formavilága a Toyota történelmének legendás sportautói előtt tiszteleg. A mértékadó 2000GT hatása egyértelműen felismerhető a hosszú motorházfedélben, a kompakt karosszériában és a dupla buborékos tetőkialakításban: az orr és a far kialakításában a negyedik generációs Supra jellegzetes megjelenése köszön vissza, különös tekintettel az erőtől duzzadó hátsó kerékdobokra és az integrált légterelő ívére. A hasonlóság nem csupán felszínes, hiszen a Toyota GR ugyanazt a klasszikus hajtáslánc-elrendezést alkalmazza, mint ünnepelt elődei: a nagyteljesítményű, hathengeres orrmotor a hátsó kerekeket hajtja. A Toyota GR Supra dizájn-témáját először a drámai hatású FT-1 koncepcióautóban csodálhattuk meg; a kaliforniai CALTY stúdió által megálmodott tanulmányt a 2014-es Detroiti Autószalonon mutatták be. A Toyota GR Supra vezető formatervezője, Nobuo Nakamura egyszerűen határozta meg a feladatot munkatársai számára, tudatosan kerülve az érzelmeket kifejező szavakat, hogy kötetlenül és eredeti formában valósíthassák meg a letisztult, egyedi sportautóról alkotott elképzeléseiket.

„Mivel Tada főmérnök úr szeme előtt a maximális vezetési élmény lebegett, tudtam, hogy olyan megjelenéssel kell felruháznom az autót, amely látványában és kiállásában egyaránt izgalomba hozza a sportautók szerelmeseit. A soros hathengeres orrmotor és a hátsókerék-hajtás manapság igen ritka kombinációja lehetővé tette számomra, hogy túllépjek a Toyota határain” – fogalmaz Nakamura, aki a „sűrített extremitás” fogalmával jellemezi elképzelését. Ez közvetlenül a jármű fizikai felépítésére utal, és három alapvető elemből áll:
1. Rövid tengelytáv, nagy kerekek és széles nyomtáv;
2. Testre szabott, kétszemélyes utastér;
3. A kompakt karosszériához társuló, elnyújtott motortér, amely kihangsúlyozza a soros hathengeres motor és a hátsókerék-hajtás párosát.

Nakamura olyan autót álmodott meg, amely formatervében kétségtelenül modern, mégis a klasszikus sportautók szerethető stílusjegyeit viseli magán. Az eredmény a tömeges gyárthatóságnak a határait feszegette, különösen, ami a hátsó kerékdobok erőtől duzzadó íveit illeti. A Toyota GR Supra végső dizájnjában – a nagy átmérőjű abroncsok, a rövid tengelytáv és a karosszériahossz arányaiban – egyértelműen nyilvánul meg a „sűrített” formai tematika. Figyelemre méltó tény, hogy a tengelytáv rövidebb, mint a GT86 kupéé, a kerekek viszont nagyobbak annál. Ami az „extremitást” illeti, az a jármű széles kiállásában: a feszesre szabott utastérben és a fokozott manőverezhetőséget és stabilitást eredményező, nagy nyomtávban ölt testet. A dizájn kialakítása során maximálisan ügyeltek a légellenállás és a felhajtóerő optimális egyensúlyára, illetve a két tengely közötti, ideális tömegeloszlásra. A „dupla buborék” tetőkialakítást például nem csupán hagyománytiszteletből alkalmazták: a megoldás csökkenti a jármű homlokfelületét, ezáltal mérsékli a légellenállást, anélkül, hogy ezzel korlátozná a fejteret.

Az orrkialakítást a negyedik generációs Supra ihlette, ám megjelenése annál is kifejezőbb: a modell mélyen ülő karakterét kihangsúlyozza a markáns központi hűtőmaszk, valamint az azt keretező, a motor hűtéséhez nélkülözhetetlen, nagyméretű légbeömlők. A karakteres lámpatest hatlencsés LED-es szerkezete magában foglalja az irányjelzőt és a nappali világítást is. Azáltal, hogy a fényszórótest az orrhoz közelebb, beljebb helyezkedik el, még nagyobbnak, még erőteljesebbnek tűnnek a kagylószerű első kerékívek. Oldalról szemlélve a mélyen húzódó motorházfedél az alacsony orrból kiinduló, dinamikus vonalat rajzol ki. A fedél kilépő éle és a hátsó légterelő szinte ugyanabban a magasságban helyezkednek el, a kettőt mélyen tartott övvonal köti össze. A karosszéria övvonal alatti része enyhén előre dől, míg az utasfülke erőteljesen hátra billen; utóbbi feszes, kompakt méreteire a fekete A-oszlopok és a tető oldalán kialakított karaktervonalak hívják fel a figyelmet. Tetszetős, masszív küszöbök utalnak a karosszéria merevségére.

A Toyota GR Supra az európai piacokon alapfelszerelésként kínálja a könnyű, ám igen merev, 19 colos, kovácsolt könnyűfém keréktárcsát, váltakozóan fekete és polírozott kivitelű küllőkkel. Hátul a csomagtérfedél peremén kialakított, ívelt légterelő hatékonyan semlegesíti a felhajtóerőt, míg a hátsó lökhárító trapéz alakja lefelé és kifelé, a kerekek irányába tartó mozgás érzését kelti. A hátsó lámpatestek egyszerű, körkörös kialakítást kaptak; a LED-pontokból álló, karakteres megjelenésű hátsó ködfény és tolatólámpa a lökhárító alsó részének közepén kapott helyet. A Toyota GR Supra magával ragadó formavilágát hétféle karosszériaszín – köztük az új Tündöklő Piros, Villám Sárga és Mélykék Metál árnyalatok – emeli ki. Az új matt Viharszürke fényezést a kizárólag az első 90 európai vásárló számára leszállított Toyota GR Supra A90 limitált különkiadás számára tartja fenn a Toyota (további részletek a sajtóanyagban); ez a szín matt kivitelével és leheletnyi kékes árnyalatával még látványosabbá, fémszerűvé teszi a karosszéria ívelt felületeit.

Vezetői környezet: az események középpontjában

A Toyota GR Supra vezetője a hagyományos sportkocsis elemeket ultramodern funkcionalitással kombináló környezetben foglalhat helyet. Az együléses versenyautók kezelőfelületének elrendezését követő kialakítás célja, hogy a felhasználó maximálisan a vezetésre tudjon koncentrálni. A mélyen húzódó, keskeny, vízszintes műszerfal a legcsekélyebb mértékben sem akadályozza az előre tekintést, így a vezető pontosan irányíthatja járművét nagysebességű manőverezés során, míg az elsődleges kezelőszerveket egymáshoz közel helyezték el, így gyorsan és könnyen működtethetők. A műszerfal, a középkonzol és az ajtókárpit egybefüggő kialakítása erőteljes, egységes hatást kelt. Az ajtópanelek és a középkonzol oldalán lendületesen kialakított, puha térdtámaszt találunk; ezeket a TOYOTA GAZOO Racing versenypályákon szerzett tapasztalatát felhasználva alakították ki.

A head-up kijelző, a műszeregység elemei, valamint a váltófülek közvetlenül a vezető előtt helyezkednek el, a háromküllős kormánykeréken további kapcsolók találhatók. A bőrbe burkolt kormánykerék kialakítása elősegíti a stabil fogást. A 8,8 colos, nagy felbontású digitális műszeregység tökéletesen leolvasható a kormánykerék mögött. Középen kapott helyet a térhatású fordulatszámmérő és a fokozatjelző; balra a digitális sebességkijelzés, jobbra pedig az infotainment és a navigációs adatok olvashatók le. Az aszimmetrikus középkonzol markánsan elhatárolja a vezetőt szorosan körülölelő cockpitet az utas szellősebb környezetétől. Ezen az oldalon is megtalálhatók a párnázott térdtámaszok. A klímaszabályozó panel a középkonzolon kapott helyet, a könnyű kezelhetőséget memóriás érintőgombok segítik elő; a középkonzol fölött található a 8,8 colos központi multimédiás kijelző. Ez utóbbi érintőképernyőként, illetve egy forgótárcsa segítségével is kezelhető. A csomagtartó kellően tágas két személy hétvégi csomagjai számára. A hely szükség esetén egy kiemelhető panel segítségével az utastér felé bővíthető, így elfér akár egy golftáska vagy egy pályanap rekvizitumai.

Motorsport ihletésű ülések

Az új Toyota GR Supra üléseinek kialakítását a motorsportból nyert tapasztalatok segítették, így azok minden helyzetben kényelmesek, mégis kiváló megtámasztást biztosítanak, különösen versenypályán. Az ülőlapon és a hátlapon egyaránt határozott oldalsó párnázat tartja szorosan a testet, a fejtámasz integrált kialakítású. Az ülések megrendelhetők teljes bőrkárpitozással, illetve bőr oldaltámaszokkal kombinált, perforált Alcantara huzattal, amely még határozottabban tartja a testet, és bizonyos fokú szellőzést is biztosít.

GTI találkozó a Wörthi-tó partján: mindössze három betű, amely történelmet írt

Az év során Reifnitz festői városa békés és idilli hangulatot áraszt. Azonban évente egyszer a Wörthi-tó partján fekvő városka óriási nyüzsgő autós játszótérré változik. Idén május 29. és június 1. között rajongók ezrei lepik el ezt az alpesi kisvárost a nagy hagyományokkal bíró GTI találkozó alkalmával.

A világ Volkswagen rajongóinak közössége, a jelenlegi modellkínálaton belüli nagy teljesítményű újdonságok és a motorsport részleg modelljei szerepelnek az idei esemény legjelentősebb témái között.
Autórajongók generációinak fesztiválja, ahol GTI tulajdonosok és érdeklődők gyűlnek össze olyan különleges járművek társaságában, amelyek a „GTI” jelölést világszerte legendává emelték.

A Volkswagen idén Ausztráliából, Kínából, Malajziából, a Közel-Keletről illetve az Amerikai Egyesült Államokból meghívott rajongókkal erősíti tovább az esemény nemzetközi oldalát, bemutatva nekik járműveit és a GTI fogalmát körbevevő életérzést. A tematikus napok keretében egy-egy országra koncentrálva alakították ki a különböző programok sorát.
Ezen kívül a Volkswagen aktuális, sportos modellinnovációit is felvonultatja a Wörthi-tó partján rendezett fesztiválon. Ilyen például a Golf GTI TCR1 modell, amely 213 kW (290 lóerő) teljesítményre képes és 5,6 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/órás sebességet. De ott lesz a Golf GTI TCR modellt inspiráló 257 kw (350 lóerő) teljesítményű versenyváltozat is, amelyet a Volkswagen Motorsport a nemzetközi WTCR Túraautó Világkupa sorozatára készített.

A T-Roc R2 lesz az esemény másik különlegessége: a jelenlegi T-Roc modell nagyteljesítményű változata egy igazi egyéniség és egy sportos karakter elegye. Ezt az erőművet egy négyhengeres TSI motor hajtja, amelynek teljesítménye 221 kW (300 lóerő), a vezetőt pedig garantáltan lázba hozza a 400 Nm forgatónyomaték. A T-Roc R fejleszését és tesztelését a Volkswagen AG nagyteljesítményű modellekért felelős leányvállalata, a Volkswagen R végezte.
Az ID.R modellnek köszönhetően a Volkswagen az elektromos mobilitást is elhozza a Wörthi-tó partjára: a Volkswagen első tisztán elektromos versenyautója 500 kW (680 lóerő) teljesítményével új rekordot állított fel az elektromos autók mezőnyében tavaly az Amerikai Egyesült Államok Colorado államában rendezett legendás Pikes Peak hegyi felfutó versenyen. A Volkswagen Motorsport csapata jelenleg egy új kihívásra készül: a Nürburgring Nordschleife pályáján szeretnék az elektromos járművek által felállított eddigi körrekordot átadni a múltnak.

Változatos programok az esemény színpadán

Benny Leuchter, a Volkswagen márkanagykövete és a FIA WTCR Túraautó Világkupa egyik pilótája illetve Jasmin Preisig, a 24 órás nürburgringi verseny „Girls only GTI TCR Team” csapatának tagja szintén egy sportos fellépéssel színesítik a programot. A két versenyző a fesztivál házigazdájaként szereplő Miriam Höller és Sidney Hoffmann műsorvezetőkkel együtt kapcsolódik be az eseményekbe. A Volkswagen különlegességei mellett számos egyéb látványossággal is készülnek a szervezők a helyszínen. Nem utolsósorban itt a Wörthi-tó partján tekinthetik meg először a látogatók azokat az izgalmas járműkoncepciókat, amelyeket a Zwickauban és Wolfsburgban dolgozó tanulók alkottak: az önállóan épített bemutatóautók3 a Volkswagen tanulók ötleteit alapul véve készültek.

Nagy hagyományokra visszatekintő történet

A Wörthi-tó partján rendezett GTI találkozó története igen messzire nyúlik vissza: 1982-t írtunk, amikor a GTI rajongók először találkoztak az osztrák Reifnitz/Maria Wörth városában. Napjainkban az esemény már nem csupán az autórajongók találkozóhelye, ahol az emberek bemutathatják járműveiket, de igazi vásárrá változott, amely nyitva áll mindenki előtt. Az esemény négy napig tart, Jézus Krisztus mennybemenetele előtti szerdától az azt követő hétvégéig. Az idén 38. alkalommal rendezik meg a GTI találkozót, amelyről a látogatók a következő weboldalon találnak bővebb információt: https://woertherseetreffen.at/.

Jelentős kedvezményt ad hétszemélyes modelljeire a Volkswagen

A Volkswagen alaposan felkészült a plusz keresletre, mely a családvédelmi program keretében gépkocsi beszerzéséhez igényelhető 2,5 millió forintos támogatásnak köszönhető.

Az akcióhoz csatlakozva a Volkswagen egyedi ajánlatokkal jelentkezik: a rendelet által érintett 7 személyes modelljeire kidolgozott speciális csomagok a 2,5 millió forintos támogatás mellett további 1,5 millió Ft kedvezményt jelentenek. A Volkswagen személyautói közül a Touran, a Tiguan Allspace és Sharan modellek rendelhetőek 7 személyes kivitelben – ami alapvető feltétele a támogatásnak –, így ezen modellek vásárolhatóak meg most 4 millió Ft összkedvezménnyel.
A Volkswagen Touran a márka egyik legkedveltebb modellje a családosok körében. Kedvező ár/érték arányával, a nagy méretű üvegfelületek miatt világos, tágas és komfortos utasterével gyorsan megkedvelhető jármű. Az autó dinamikus és magabiztos, erőteljes hatású formavilága magas fokú agilitást ígérő, kompakt külső méretekkel ötvözi bőséges térkínálatát. Alapkivitelben öt különálló ülés biztosít kényelmes és biztonságos közlekedést a bennülőknek, azonban az extraként rendelhető harmadik üléssornak köszönhetően a vezető két további ifjú vagy akár felnőtt utasával is megoszthatja az utazás élvezetét. Arról pedig, hogy utóbbiak is kényelmesen elfoglalhassák helyüket, az Easy Entry funkció gondoskodik: a második üléssor külső tagjai ekkor egész egyszerűen előrehajthatók illetve -csúsztathatók. A második és harmadik sor minden ülésén rendelkezésre álló ISOFIX rögzítési pontok segítségével akár öt gyermekülés is biztonságosan elhelyezhető a Touran utasterében.

A Volkswagen számára fontos az autóban utazók biztonsága, így a Touran modellekhez is rendelhetők a modern vezetőtámogató rendszerek, mint a Side Assist, mely sávváltásnál ügyel a holttérben esetleg megbúvó forgalomra, vagy a sávtartó asszisztens. Ráadásul az akcióban érintett Comfortline és Highline kivitelű modellek esetén a távolságtartó ACC és a Front Assist is a szériafelszereltség része. Ezen Touran modellekhez külön családi csomag rendelhető, mely egyrészt tartalmazza a 3. sori üléseket, az oldalégzsákokat a hátsó üléseken, illetve a Family csomagot is. Ezen extrák megrendelése esetén a Volkswagen másfél million Ft plusz kedvezményt biztosít a támogatásra jogosult vásárlóknak, akiknek így négy millió forinttal kevesebbet kell fizetniük a nagycsaládos modellért. Fontos információ, hogy nincs motormegkötés, bármely forgalmazott benzines és dízel erőforrással a kedvezmény igénybe vehető.

A Sharan egy klasszikus egyterűként, variálható térkoncepciójával, opcionális elektromos tolóajtajaival és mindhárom üléssorban maximális kényelemmel több, mint ideális családi autó. A gyermekek és szüleik is kedvelik az elektromos tolóajtókat, melyek az “Easy Entry” rendszernek köszönhetően könnyű beszállást tesznek lehetővé úgy a második, mint a harmadik sor üléseihez még szűk parkolók esetén is. A Volkswagen számára fontos a biztonság, így a második és harmadik sor üléseinél mindenhol megtalálhatók az Isofix rögzítési pontok csakúgy, mint a bekapcsolt biztonsági övekre való figyelmeztetés. A nagycsaládos csomagban a 7 személyes kivitel mellett tartozék a klímaberendezés szabályzását segítő kezelőelemek a második sornál, az oldallégzsákok hátul is, illetve a gyermekek védelmére a tolóajtókba épített napfényroló. A jogosultak számára az emelt felszereltségű autó árából kerül levonása a 4 millió forintos összkedvezmény.

A Tiguan Allspace a napjainkban divatos SUV kategóriában kínál 7 személy számára utazást akár ismeretlen terepekre is. A balesetek megelőzését célzó intelligens technikáival és vezetői segédrendszereivel a Tiguan Allspace a kritikus menethelyzetekben is hatékonyan segíti a vezetőt. A Volkswagen nagycsaládos ajánlata pedig a Comfortline és Highline modellek szériafelszereltsége mellett tartalmazza a hétszemélyes kivitelt és az Easy Open csomagot is. Az autó vételárából az állami támogatás fellett további másfél million Ft kedvezmény jár, így 4 millió forinttal kedvezőbb áron juthat az érdeklődő a Tiguan Allspace-hez.

“A Volkswagen egy családi autó márka” – mondja Dalnoki Balázs, a Volkswagen hazai márkaigazgatója. Hozzáteszi: “Így nagyon örültünk a bejelentett 3 vagy több gyermekes családok számára kínált állami támogatásnak, hiszen több típusunk is megfelel a feltételeknek, melyeknél a jogosultak számára biztosított 2,5 millió Ft támogatást további másfél millió forintos kedvezménnyel toldjuk meg. Így a Touran, Sharan és Tiguan Allspace modelljeinket, motorverziótól függetlenül 4 millió forinttal alacsonyabb áron vásárolhatják meg a támogatásra jogosult nagycsaládosok. Úgy tűnik, nagy az érdeklődés, márkakereskedőink részletes információkkal segítik az érdeklődőket, de egy weboldalt is létrehoztunk a www.allamitamogatas.vwh.hu címen, ahol egyrészt minden információt megadunk az akcióról, másrészt regisztrálni is lehet, így a későbbiekben is tájékoztatni tudjuk az ügyfeleket a lebonyolítás mikéntjéről.”

Itt a BMW 1-es sorozat harmadik, egyben legújabb generációja

A BMW 1-es sorozat harmadik generációjának érkezése egy új korszak kezdetét jelöli.

Az osztatlan népszerűségnek örvendő prémium kompakt új nemzedéke fellebbenti a fátylat a BMW vadonatúj fejlesztésű, elsőkerék-meghajtású padlólemezéről, amely a bajor prémiumgyártó által fémjelzett vezetési élményt és a páratlan menetdinamikát jelentősen megnövelt utastéri helykínálattal egyesíti. Sportos, könnyed, biztonságos és elegáns, megfűszerezve a merőben új formanyelv stílusjegyeivel és a legkorszerűbb járműkapcsolati megoldásokkal: az új BMW 1-es sorozat ízig-vérig BMW, kivételesen erős egyéniséggel.

Csúcstechnológiás hajtáslánc és futómű, megannyi innovatív műszaki megoldás, valamint a létező összes menetdinamikai hozzávaló és vezérlőrendszer gondoskodik arról, hogy az új BMW 1-es sorozat a vadonatúj elsőkerék-meghajtással és a BMW xDrive intelligens összkerékhajtással egyaránt lélegzetelállító agilitással nyűgözze le a bajor prémiummárka ügyfeleit. A BMW tervezőmérnökei ezért nem kevesebb, mint öt teljes éven át dolgoztak azon, hogy a BMW Group elsőkerék-meghajtás terén felhalmozott összes szaktudását egyetlen modellbe sűrítsék. A végeredmény az elsőkerék-meghajtású modellek mezőnyében egyedülálló, tökéletesre csiszolt menetdinamika, amely új mércét állít a prémium kompakt szegmensben.

Az 1-es BMW harmadik generációjával első ízben 2019. június 25-27. között, a BMW Group müncheni, BMW Weltben megrendezendő #NEXTGen fesztiválján találkozhatnak a rajongók, a modellsorozat autószalon-premierjének pedig idén szeptemberben a 68. Frankfurti Nemzetközi Autószalon ad otthont. Az új BMW 1-es sorozat értékesítése világszerte 2019. szeptember 28-án veszi kezdetét.

A BMW 1-es sorozat rendkívüli népszerűségről tett tanúbizonyságot Európában, az első két modellgenerációból összesen több mint 1,3 millió példány látott napvilágot. Elődjeihez képest a harmadik nemzedék – a BMW csúcstechnológiás elsőkerék-meghajtású padlólemezének köszönhetően – a szemernyit változó külső méretek ellenére jelentősen nagyobb utastéri helykínálatot garantál: a megnövelt tér elsősorban a hátsó üléssorban és a csomagtérben érhető tetten. Az új BMW 1-es sorozat kizárólag ötajtós karosszériaváltozatban érkezik meg az utakra, közvetlen elődjéhez képest 5 milliméterrel rövidebb, 4 319 milliméter hosszúsággal.

Szélesség tekintetében a modell 34 millimétert gyarapodott, immár 1 799 milliméter széles, magassága pedig 13 milliméterrel 1 434 milliméterre nőtt. Az első és a hátsó tengely közötti 2 670 milliméter távolság 20 milliméterrel rövidebb, mint a második modellgeneráció esetében volt.

Új frontrész megnövelt BMW hűtőráccsal

Szemből nézve az új BMW 1-es sorozat büszkén viseli a jellegzetes BMW stílusjegyek újraértelmezése szerint megálmodott frontrészt. A vese alakú BMW hűtőrácsok a modell történetében először egybeolvadtak és minden korábbinál nagyobbak lettek, amely magabiztosabb kiállást kölcsönöz az újdonságnak. A paletta csúcsán a BMW M135i xDrive modell (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,8 – 7,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 155 – 162 gramm / km)* áll, amely a hűtőrács klasszikus lamelláit olyan háromdimenziós hálómintázattal helyettesíti, amelyet csak a zárt aszfaltcsíkok versenyautóiról ismerhetnek a rajongók. Az első fényszórókat a friss és fiatalos megjelenés érdekében szögletes dizájn szerint rajzolták meg a tervezők, miközben az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető, teljes LED-technológiás első fényszórók kifejezetten modern formát öltenek – igény szerint adaptív kivitelben.

Markáns cápaorr és ék alakú vonalvezetés

Oldalnézetből az új BMW 1-es sorozatot elsősorban a jól ismert BMW-cápaorr, az ék alakban meghúzott vonalvezetés és a keskenyen megrajzolt, a C-oszlopoknál tradicionális Hofmeister kink stílusjegyben végződő ablaksávok jellemzik. Az éles törésektől szinte mentes, precíz vonalak és a művészien formált felületek harmóniája sportos kiállást sugall. Hátulnézetből a modellt a szélesen terpesztő alsó rész és a felfelé folyamatosan vékonyodó kialakítás határozza meg, amely prominens vállrészt és magabiztos úttartást eredményez. A letisztult elrendezésű, hosszan karcsúsított hátsó lámpák mindezt még tovább fokozzák, miközben az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető, teljes LED-es technológia a jellegzetes „L” alakú világítás vadonatúj értelmezését váltja valóra, egyetlen vékony, elegánsan hajlított fényforrással. Hátulnézetből a modell sportosságát az összetéveszthetetlenül kidolgozott felületek és a 90 milliméter (a BMW M135i xDrive modell esetében 100 milliméter) átmérőjű kipufogóvégek nyomatékosítják. A kerékjárati íveket vadonatúj tervezésű könnyűfém keréktárcsák töltik ki, 16” mérettől. A BMW 1-es sorozat alá az opcionális extrafelszereltség részeként most először akár 19” méretű könnyűfém felnik is választhatók.

Panoráma üvegtető és háttérvilágítású dekorbetétek

A BMW 1-es sorozathoz első ízben megrendelhető, elektromosan működtethető panoráma üvegtető még nagyobb fényárba öltözteti a jelentősen több helyet kínáló utasteret, amely a tágasság, a prémium minőségű anyaghasználat és az innovatív részletek egységét kelti életre. Utóbbira az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető, háttérvilágítású dekorbetétek szolgálnak kiváló példaként, a BMW modelltörténetében most először. A bajor prémiumgyártó ügyfelei háromféle kialakítás és hatféle változtatható árnyalat közül választhatnak, magával ragadó, opálosan áttetsző hatással dobva fel az utasteret. A klímavezérlő és a különböző vezetési funkciók egységesített kezelőfelülete könnyed használhatóságot garantál, mialatt a funkcionális tárolóopciók – mint például a váltókar előtti terület, amely vezeték nélküli okostelefon-töltéssel is felszerelhető – tovább fokozzák az utazás kényelmét.

Az opcionális extrafelszereltség részeként a bajor prémiumgyártó ügyfelei az új BMW 1-es sorozatba a BMW központi operációs rendszerének új, 7.0 verzióját is megrendelhetik, amely a BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés innovációi mentén két darab egységesített, egyenként 10,25” méretű kijelző képében biztosítja a legkorszerűbb információ-szolgáltató funkciók tárházát, akár BMW Gesztusvezérléssel is. A forradalmi kijelzőpáros mind formájában, mind elrendezését tekintve a karosszéria frontrészének vadonatúj, egységesített BMW hűtőrácsát idézi. Az érintőképernyőként is funkcionáló központi kijelző a BMW-től megszokott módon, a vezető felé fordul. Az új BMW 1-es sorozathoz – a modell történetében először – a BMW Head-Up kijelző is megrendelhető, színes, 9,2” méretű változatban vetítve a vezető látómezejébe a vezetéshez leginkább szükséges információkat.

Több hely, mint eddig bármikor

Az új BMW 1-es sorozat utastere minden korábbinál nagyobb helykínálatot garantál, főként a hátsó üléssorban utazók számára. A beszállás játszi könnyedségű, a hátsó üléssorban utazók térdtere pedig 33 milliméterrel, míg a hátsó fejtér a kifelé nyíló és csúsztatható panoráma üvegtetővel felszerelt modellváltozatok esetén további 19 milliméterrel nőtt. Könyökmagasságban az első üléseken utazók 42 milliméteres növekedést, a hátsó üléssorban utazók pedig 13 milliméteres gyarapodást tapasztalhatnak. A csomagtér térfogata az elődmodellhez képest 20 literrel nőtt, immár 380 liter, amely a hátsó üléstámlák ledöntésével egészen 1 200 literig bővíthető. A csomagtér legkeskenyebb szélessége eközben 67 milliméterrel nőtt, az elektromos csomagtér-működtető funkció pedig most először a BMW 1-es sorozathoz is elérhetővé válik.

Négy felszereltségi csomag és egy csúcsmodell

Az alapfelszereltségként kínált Advantage felszereltségi csomaghoz további három csatlakozik az új BMW 1-es sorozat opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettáján, egytől egyig eltérő külső és belső opciókat kínálva a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek. A Luxury Line felszereltségi csomag a modell elegáns, kényelmes karakterét helyezi a középpontba, Aluminium szatinált dekorbetétekkel és Dakota bőr üléskárpittal. A BMW Individual magasfényű Shadow Line külső felszereltségi csomag ablakkereteivel, fekete kiegészítőkkel és sportülésekkel érkező Sport Line felszereltségi csomag, illetve az Aluminium szatinált dekorbetétekkel, típus-specifikus első légterelőkkel és a hátsó lökhárító magasfényű fekete árnyalatú, BMW M toldatával kínált M Sport felszereltségi csomag ezzel szemben a BMW M135i xDrive modell dinamikus karakterét idézi. A csúcsmodell háromdimenziós hálómintázatú BMW hűtőrácsot, Cerium Grey kipufogóvégeket és a karosszéria színére fényezett, hátsó BMW M légterelő szárnyat visel.

Bemutatkozik a BMW csúcstechnológiás elsőkerék-meghajtású padlólemeze, innovatív hajtáslánc-technológiai innovációkkal

A BMW 1-es sorozat harmadik modellgenerációjával a BMW csúcstechnológiás elsőkerék-meghajtású padlólemeze is világpremierjét ünnepli. Az öt éven át tartó fejlesztőmunka kategóriaetalon menettulajdonságokat és minden korábbinál nagyobb helykínálatot eredményezett. A kivételesen erős egyéniséggel felvértezett újdonság kifejlesztéséhez a BMW Group tervezőmérnökei részletekbe menően kiaknázták a vállalatcsoporton belül, hosszú évek alatt felhalmozott elsőkerék-meghajtású szaktudás legjavát és a BMW i divíziótól is innovatív technológiákat emeltek át, hogy az új 1-es képében egy ízig-vérig BMW szülessen. Legyen szó akár elsőkerék-meghajtású változatról, akár BMW xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt modellről, agilitás szempontjából az új BMW 1-es sorozat minden tekintetben túlszárnyalja elődjeit. A hajtáslánc és a futómű-technológia egyszerre gyors és precíz reakciói egyértelműen érezhetőek, még tovább fokozva a vezetés élményét. Kulcsfontosságú alkotóelem e téren a BMW i3s tisztán elektromos prémium kompakt (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,0 – 14,6 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km)** technológiai örökségeként alkalmazott ARB technológia (hajtásfüggő kipörgés-korlátozás), amely belsőégésű erőforrással szerelt modellben most először kerül sorozatgyártásba és minden korábbinál gyorsabban, illetve pontosabban kontrollálja az egyes kerekek kipörgését. Az új BMW 1-es sorozathoz alapfelszereltségként kínált ARB technológia kipörgésvezérlő rendszerét a tervezők a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) vezérlőegysége helyett közvetlenül a motor vezérlőelektronikájába integrálták, amelynek köszönhetően a jelcsatorna jelentősen lerövidült. Az információáramlás így háromszor, a vezető által érzékelt rendszerreakció pedig tízszer gyorsabb lett. A dinamikus menetstabilizáló rendszerrel szorosan együttműködő, hajtásfüggő kipörgés-korlátozás ráadásul anélkül csökkenti az elsőkerék-meghajtású modelleknél tapasztalható hajtási befolyást, hogy megtörné az oldalirányú gyorsulás felépülésének folyamatát.

Az ARB technológia működését az 1-es BMW harmadik nemzedékéhez ugyancsak alapfelszereltségként kínált BMW Performance Control teljesítményvezérlő csomag is segíti, amely az ívbelső kerék precíz kipörgés-megelőző fékezésével jelentős mértékben fokozza az újdonság agilitását. Az eredmény szinte hajtási befolyásoktól mentes kormányozhatóság. Az alapfelszereltségként kínált, dinamikus és minden egyes motorváltozat teljesítményszintjéhez speciálisan hangolt futómű, illetve a modell hasmagasságának 10 milliméteres csökkentését ígérő BMW M sport futómű mellett az új BMW 1-es sorozathoz a változó lengéscsillapítás-vezérléssel (VDC – Variable Damper Control) dolgozó adaptív futómű is megrendelhetővé válik, az opcionális extrafelszereltség részeként. Utóbbi esetén a bajor prémiumgyártó ügyfelei a vezetési élménykapcsolón (Driving Experience Control) keresztül kétféle – COMFORT és SPORT – működési üzemmód szerint állíthatják be a lengéscsillapítók reakcióintenzitását. Az új BMW 1-es sorozat mindegyik motorváltozatát többkaros hátsó kerékfelfüggesztéssel kínálja ügyfeleinek a gyártó.

Két modell BMW xDrive intelligens összkerékhajtással

Az ARB technológiát és a BMW Performance Control teljesítményvezérlő csomagot a BMW 120d xDrive (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,5 – 4,7 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 117 – 124 gramm / km)* és a BMW M135i xDrive is megkapja, a két modell esetében ráadásul a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás is a széleskörű alapfelszereltség része. Sőt mi több, a BMW M135i xDrive első tengelyén egy vadonatúj fejlesztésű, teljesen mechanikus Torsen önzáró differenciálmű is dolgozik, amely az első féltengelyek összezárásával még sportosabb vezetési élményt ígér.

A differenciálművet a mérnökök az ugyancsak alapfelszereltségként kínált, nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltóba építették be, amely a Launch Control elnevezésű rajtprogram aktiválása esetén már az első és a második sebességi fokozatban is a kerekekre zúdítja a motorból érkező 450 Nm csúcs forgatónyomaték legjavát. A BMW M135i xDrive modellbe épített BMW M sport kormánymű minden korábbinál élénkebb reakciója érezhetően sportosabb agilitást, a bajor prémiumgyártó ügyfeleiben pedig még nagyobb kanyaréhséget eredményez. A BMW M sport fékrendszer eközben minden vezetési szituációban kimagasló kopásállóságról és bőséges fékerő-tartalékról tesz tanúbizonyságot. A BMW M sport kormánymű és a BMW M sport fékrendszer az új BMW 1-es sorozat többi motorváltozatához is elérhető, az opcionális extrafelszereltség részeként.

Piaci bevezetés három dízelmotorral és két benzines erőforrással

A bajor prémiummárka ügyfelei a BMW EfficientDynamics motorcsalád legkorszerűbb három- és négyhengeres erőforrásai közül választhatnak az új BMW 1-es sorozat motorházteteje alá. A részletekbe menő motorfejlesztések alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást, egyes esetekben pedig nagyobb teljesítményt eredményeztek. Az új 1-es BMW három dízelmotorral és két benzines erőforrással gurul le a gyártósorról, tökéletesen lefedve a BMW 116d modell (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 3,8 – 4,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 100 – 110 gramm / km)* 85 kW / 116 lóerő maximális teljesítménye és a csúcsmodellként érkező BMW M135i xDrive 225 kW / 306 lóerő maximális teljesítménye közötti erőtartományt. Az utóbbi modellt hajtó szív a BMW Group motorpalettájának legerősebb négyhengeres erőforrásaként ünnepli világpremierjét. A BMW M135i xDrive mindössze 4,8 másodperc alatt (a 2019 novemberétől elérhető BMW M Performance csomaggal felszerelve 4,7 másodperc alatt) gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, végsebességét pedig az elektronika 250 km/óránál szabályozza. Eme lélegzetelállító adatok ellenére az új BMW 1-es sorozat csúcsmodellje csupán 6,8 – 7,1 liter üzemanyagot éget el átlagos 100 kilométeren, kilométerenkénti kombinált károsanyag-kibocsátása pedig 155 – 162 gramm. Az 1-es BMW harmadik nemzedékének összes motorváltozata maradéktalanul teljesíti az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány előírásait. Az új BMW 116d ráadásul már az Euro 6d sztenderd károsanyag-kibocsátási követelményeinek is megfelel. A benzines erőforrások mindegyikében benzinüzemű részecskeszűrő, míg a dízelmotorokban dízel részecskeszűrővel és nitrogén-oxid-megkötő katalizátorral dolgozó SCR rendszer (Selective Catalytic Reduction – Szelektív Katalitikus Redukció) dolgozik.

Három különböző váltó már a piaci premiertől

Alapfelszereltségként a BMW 116d, BMW 118d és BMW 118i modellhármast a hatfokozatú manuális váltó továbbfejlesztett változatával szereli a gyártó, a BMW 116d és a BMW 118i duójához azonban az opcionális extrafelszereltség részeként a csúcstechnológiás, hétfokozatú duplakuplungos Steptronic automataváltó is megrendelhető. A BMW 118d extrafelszereltségi palettáján és a BMW 120d xDrive alapfelszereltségében a nyolcfokozatú Steptronic automataváltót találják az ügyfelek, a BMW M135i xDrive tökéletes váltásairól pedig a nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó gondoskodik. Az intelligens járműkapcsolati megoldásoknak köszönhetően mindkét automataváltó a gépkocsi előtt álló útszakasz sajátosságai és a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek vezetési stílusa szerint hangolja át váltási karakterisztikáját.

Vezetést támogató rendszerek a nagyobb testvérektől

Az új BMW 1-es sorozatban a bajor prémiumgyártó magasabb kategóriájú modellsorozatainak számos innovatív vezetést támogató rendszere visszaköszön, a prémium kompakt szegmensben most először. Az intelligens technológiák a fedélzeti kamerák képeiből, illetve a járműradarok és –szenzorok adataiból táplálkozva, folyamatosan figyelik az autó közvetlen környezetét, hogy balesetveszély esetén időben figyelmeztessék a vezetőt, egy esetleges ütközés kockázatát pedig automatikus fékezéssel és kormányzással csökkentsék. Az Európában megrendelhető modellek alapfelszereltségének az automata fékező funkcióval dolgozó, ütközésre és gyalogosokra figyelmeztető rendszer (Collision and Pedestrian Warning with City Braking) is része, amely vezetés közben az autó környezetében közlekedő kerékpárosokra is figyelmezteti a bajor prémiumgyártó ügyfeleit. Az alapfelszereltség része továbbá az aktív sávtartó technológiával dolgozó, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (Lane Departure Warning) is, amely 70 – 210 km/óra között mindvégig a biztonságos utazás szolgálatában áll. A 160 km/órás sebességig használható aktív tempomat (Active Cruise Control) az opcionális extrafelszereltségként megrendelhető technológiák része – az automataváltóval és Stop & Go funkcióval felszerelt modellek esetében –, ahogyan a sávváltásra figyelmeztető rendszerrel (Lane Change Warning), a hátsó ütközésre figyelmeztető rendszerrel (Rear Collision Warning) és a keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszerrel (Crossing Traffic Warning) dolgozó Driving Assistant csomag is.

Parkolóasszisztens innovatív tolatási segédlettel

Az új BMW 1-es sorozat a parkolássegítő rendszer (PDC – Park Distance Control), a tolatókamera és a parkolóasszisztens (Parking Assistant) opcionális extrafelszereltségként megrendelhető hármasával segíti a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek parkolási manővereit. A parkolóasszisztens a párhuzamos és merőleges parkolásban is meghatározó segítséget nyújt, sőt mi több, a párhuzamosan beparkolt járművet képes magától ki is vezetni a parkolóhelyről. Az innovatív tolatási segédlet (Reversing Assistant) az új 1-es BMW-be szerelve debütál a prémium kompakt szegmensben: a technológia a parkolást megelőző összes, legfeljebb 36 km/órás sebességgel menetirányba megtett út pontos kormánymozdulatait eltárolja, hogy tolatáskor milliméterre pontosan ugyanazt a mozdulatsort ismételhesse meg visszafelé – maximum 50 méteren, legfeljebb 9 km/órás sebességgel.

Az okostelefon, mint slusszkulcs

Az új BMW 1-es sorozat opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettáján két olyan okos funkció is megtalálható, amelyek korábban csak a magasabb kategóriájú BMW modellek kiváltságai voltak: a BMW Digital Key digitális kulcs és a BMW Intelligens Személyi Asszisztens. A BMW Digital Key digitális kulcs lehetővé teszi a bajor prémiumgyártó ügyfelei számára, hogy okostelefonjukkal működtessék BMW modelljük központi zárját: a készüléket elegendő közel tartani az ajtónyitó kilincshez, és a technológia máris aktiválódik – akkor is, ha az okostelefon akkumulátora teljesen lemerült. A volán mögé ülve az erőforrás is azon nyomban indíthatóvá válik, amint a bajor prémiumgyártó ügyfelei elhelyezik a készüléket a számára kialakított rekeszben vagy a vezeték nélküli okostelefon-töltést garantáló tálcán. A BMW Digital Key digitális kulcs akár öt felhasználóval is megosztható és a BMW Key Card kulcskártyával is helyettesíthető. A technológia alkalmazásához minimum Android 8.0 operációs rendszert futtató Samsung Galaxy készülék szükséges.

BMW Intelligens Személyi Asszisztens: egyszerre szakértő és beszédpartner

Az új BMW 1-es sorozat forradalmi járművezérlő koncepciójának egyik legnagyobb újítása az új BMW 3-as limuzinban leleplezett és az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető BMW Intelligens Személyi Asszisztens, amely fedélzeti szakértőként gyakorlatilag az adott BMW modell összes funkcióját tökéletesen ismeri. A „Helló BMW!” („Hey BMW”) hangutasításra bekapcsoló, intelligens technológia segítségével a bajor prémiumgyártó ügyfelei élő szóban működtethetik a jármű különböző funkcióit és átfogó információkat is lekérhetnek. A BMW Intelligens Személyi Asszisztens egy önálló személyiséggel felvértezett, digitális karakter, amely képes megtanulni a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek napi rutinját, megjegyezni kedvenc járműbeállításaikat és elsajátítani szokásaikat, hogy az adott helyzetekben és környezetekben egyre közvetlenebb és készségesebb módon biztosíthassa szolgáltatásait. Az okos technológia egyik legkülönlegesebb funkciója, hogy a többi vezetést támogató rendszerrel ellentétben a BMW ügyfelei itt tetszésük szerint nevet is adhatnak a digitális személyiségnek, amely így sokkal egyedibb karakterré, a bajor prémiumgyártó ügyfeleivel kialakított kapcsolatai pedig még személyesebbé válnak.

Connected Navigation opció a minél pihentetőbb utazásért

A Connected Navigation opció intelligens szolgáltatásai lehetővé teszik, hogy útvonaltervezéskor a technológia a külső és a belső információkat egyaránt számításba vegye. Az új BMW 1-es sorozat vezetői számos okostelefon-alkalmazáson keresztül továbbíthatják későbbi úti céljaikat a jármű központi navigációs rendszerébe, ahol a technológia automatikusan időrendi sorrendbe állítja őket. A parkolóhely-asszisztens (Parking Space Assistant) már jóval a célba érkezés előtt jelzi a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek a legoptimálisabb parkolóhelyeket, miközben az úti célhoz legközelebb eső parkolóház telítettségéről is percre pontos információkkal rendelkezik. A felszíni parkolóhely-kereső szolgáltatás (On-Street Parking Information) és a PARK NOW szolgáltatás is az intelligens technológia szerves része. Egyes nagyvárosokban ráadásul a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek készpénzmentes, automatikus parkolódíj-fizetésre is lehetőségük van.

Járművezérlés a BMW iDrive vezérlőtárcsájával, érintésekkel, hangutasításokkal és gesztusokkal

Az új BMW 1-es sorozat megannyi járművezérlési lehetőséget kínál a bajor prémiummárka ügyfeleinek, akik az adott vezetési szituáció és személyes preferenciáik szerint dönthetnek az intelligens technológiák használatáról. A kormányon és a középkonzolon található gombokon kívül a BMW ügyfelei a BMW iDrive operációs rendszer vezérlőtárcsáján – amelynek felülete a BMW Live Cockpit Plus műszerfal-elrendezésen felül érintés-érzékeny funkcióval is bír – és az alapfelszereltségként kínált, 8,8” méretű, érintőképernyőként is funkcionáló központi kijelzőn keresztül is vezérelhetik a jármű számos beállítását. Az innovációk sorát a BMW Live Cockpit Plus műszerfal-elrendezés navigációs rendszerrel és online beszédfelismeréssel kiegészített, intelligens hangvezérléssel bővíti, a BMW központi operációs rendszerének legújabb, 7.0 verziójával dolgozó BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés pedig a lehető legkorszerűbb járműkapcsolati és személyre szabhatósági lehetőségek tárházával kecsegtető, teljes mértékben digitális kijelző- és járművezérlő rendszert váltja valóra. Utóbbi opció három kiemelkedő alkotóeleme az adaptív navigációs rendszer, a merevlemez-alapú multimédia rendszer és a hétféle gesztusvezérlést felismerő járművezérlő funkció.

[TESZT] Lexus ES 300h – elegáns és egyben visszafogott kifinomultság

A Lexus viszonylag fiatal brand, idén év elején ünnepelte 30. születésnapját. A Toyota prémiummárkája folyamatosan ontja a jobbnál-jobb modelleket, így nem meglepő módon az 1 hetes teszten szerkesztőségünknél vendégeskedő Lexus ES 300h sem okozott csalódást.

Anno, 1989-ben debültált először a nemzetközi piacon az ES, karöltve az LS-szel: mindkettő rövid idő alatt elnyerte célközönségének tetszését, nem kicsi számban az Egyesült Államokban is. Az idei, 2019-es modellévű Lexus ES 300h immár hetedik generációjába lépett, a Toyota teljesen új tervezésű moduláris TNGA platformjára épül; ugyanarra, amelyre a RAV4, vagy a nemrégiben debütált Camry. Az új TNGA előnyei vitathatlanul jelen vannak a Lexus ES 300h esetében is, tehát a súlycsökkenés, valamint a jóval merevebb alváz- és karosszéria mind további pozitívumokkal ruházzák fel az ES-t.

Nálunk, Magyarországon kizárólag a hibrid hajtáslánccal szerelt modell kerül forgalmazásba (300h). Ami nem is baj, hiszen nagyon sokan a Lexus-t, mint márkát alaphangon hibridként, vagy legalábbis a szegmens oszlopos képviselőjeként tartják számon.

Le sem tagadhatja, hogy ő (is) egy Lexus. 2019-ből persze

Letisztult, hihetetlenül innovatív és előremutató formavilággal rendelkezik a Lexus aktuális generációja, így a Lexus ES 300h is. A frontrész meghatározója még mindig egyértelműen az orsóalakzatot formáló hűtőmaszk, aszimmetrikusnak ható rácsozattal, a szélek felé elnyújtva, hangsúlyos krómkeretek közé ékelve.

A lámpatestek valószínűleg önmagukban véve külön tanulményként készültek, legalábbis a formaterv összetéveszthetetlenül egyedi. Felfelé ívelő vonalvezetés, a belső sarkoknál derékszügű törések, melyekbe remekül illeszkedik a nappali menetfény tokozásának élces sziluettje.

Hab a tortán az alsó beömlőnyílások kialakítása, követve a hűtőmaszk fazonját; krómmal természetesen, jól harmonizálva a fényszórók sziluettjeivel. Ennél egységesebb aligha lehetne az összkép, s ahogyan hangsúlyoztuk feljebb: teljes a Lexus-imázs szerinti tálalás. Jó, hogy a japánok nem változtatnak az alapkoncepción, remélhetőleg megmarad a dizájnerteam, és maga a szellemiség is.

Ilyen legyen egy limuzin-kaszni 2019-ben!

Ami talán a legjobb a Lexus ES 300h-ban, az a limuzinfazon 2019-es igények szerinti tálalása. Megkapjuk a tradicionális orr-utaskabin-csomagtér rajzolatot és formát, az igazán “autós” küllemet, úgy, hogy észrevétlenül sikerül hordoznia a koncepciónak a sportosságot, gömbölyded megközelítéseket, s persze a visszafogottságot. Utóbbit rendkívül elegánsan, egyáltalán nem hivalkodó módon, követve az egész kpmplexitást, amit az ES hordoz. S persze a 2.8 méteres tengelytávot, no meg a közel 5 méteres hosszt sem szabad figyelmen kívül hagynunk. Így a Lexus ES 300h igazi nagyautó, felsőközép, abból is az unalomig ismételt prémiumkategóriás.

Nyilván láttuk már ezt a fart, amelyet a Lexus ES 300h hordoz. De mégis valamiféle más hangulat-jelleggel érkezik most, talán itt is a legmegfelelőbb jelzőpáros a sportosan elegáns. A burák keskenyek, középirányban elhúzottak, alig észrevehetően fogják közre a felső részre helyezett Lexus-emblémát, a lökhárító alsó szegleteiben pedig egyfajta lezárásként láthatunk fényvisszaverőket. Mindezt igencsak ízlésesen.

Tehát jól látható a fenti bekezdésekből (s a fotókon is), hogy a Lexus ES 300h formaterve gyakorlatilag hibátlan. Valahol ez érthető, hiszen magán a koncepción, valamint a Lexus modelljein gigantikus tervezőgárda munkálkodik. Csak egy röpke számadat, visszatérve az 1989-es ES-LS debütálásig: nem kevesebb, mint 1400 mérnök adta tudását a skiccek gyakorlati megvalósításához.

Szintén ízléses, és mellé hangulatos, ám konzervatív utastérrel rendelkezik a Lexus ES 300h. A tesztautó enteriőrjének színválasztása remekül passzolt a karosszéria tónusához, valamint magához az ES-feelinghez is.

Prémium modell, premium anyaghasználat

Az anyagok minőségére nem lehet panasz: lágy bőrök, puha műanyagok váltják egymást a Lexus ES 300h utaskabinjában. A varrások, illesztések mind mesteri kidolgozottságról tesznek tanúbizonyságot, nem lehet fogást találni az ergonómián, vagy a komfortérzeten sem nyilvánvalóan.

Jól elrendezett kezelőszervekre, informatív kijelzőrendszerre építkezik a Lexus ES 300h, a vezetőülés szinte bármilyen testalkattal rendelkező sofőr számára jó kilátást, kényelmes utazást biztosít. Külön kedvencünk a Lexus-ra jellemző analóg óra elhelyzése, általában a műszerfal középtáján, de kedveljük magát az infotainment rendszert is. Egyedül a touchpadot kellene kifinomultabbá tenni, ugyanis sok esetben nem, vagy nehézkesen reagál. Ez főként menet közben vonhatja el a sofőr figyelmét, bár kisebb rutinnal egész jól lehet vakon kezelni a rendszert.

Megfelelő keménységű/puhaságú ülő és hátlapokat kapott a Lexus ES 300h az első ülések esetében. A hossz és szélesség mindkét esetben jobb az átlagosnál, mégsem érezzük, hogy kontrollálhatatlanul széles fotelekben utaznánk. Tehát megvan az ülések kényelme, messzemenően, de ugyanakkor sportos oldaltartással is fel vannak vértezve.

Hátul a helyzet szintén remek, itt két utas messzemenő kényelemben utazhat. A komfortot szolgálja a kihajtható könyöktámasz, valamint a hatalmas, egy kategóriával magasabb szegmensben tapasztalható lábtér is – csakúgy, mint a váll -, fej -, és térdterek is. Jó itt terpeszkedni, viszont három fővel már készüljünk kompromisszumokra.

Újragondolt hajtáslánc

Teljesen újratervezett, Atkinson-ciklusú sornégyes benzinmotort kapott a 2019-es modellévű Lexus ES 300h. A hibrid hajtáslánc szerves részét képező aggregát 2.4 literes, a rendszerteljesítmény pedig 218 lóerő, 5700-as percenkénti fordulatszámnál. A maxumum mozgósítható forgatónyomaték 221 Newtonméter, jellemzően 3600-5200 RPM közt. Indulásnál általános esetben az elektromotor végzi a munka oroszlánrészét, így az első méterek megtétele is jócskán dinamikusnak érezhető, észrevétlenül kapcsolódik a benzinmotor a hajtásba, és méréseink szerint 9.3 másodperc alatt repítette az 1680 kilogramm össztömegű kasznit 0-ról 100 kilométer/órás sebességre.

Végre az Atkinson-motorokra jellemző lomhaság nem érezhető a Lexus ES 300h-nál. Nyilvánvalóan voltak korábban is hasonló modellek, amelyeknél elhanyagolható volt a visszafogottság – itt semmi, még akkor sem, ha normál, vagy ECO profilban autózunk. Ha pedig kikívánkozik belőlünk a kisördög, és sportos módozatba váltunk, enyhén karcos hangzással kellemes lendülettel indulunk neki a sprintnek.

Mindezt meglepő takarékossággal. Kapcsolgatva a profilok közt, teljesen vegyes jellegű használattal megállt a fogyasztás 6.3 liternél, mely adatot a tankolásnál betöltött üzemanyag mennyisége kellő pontossággal igazolt is.

2019 Lexus ES 300h specifikációk

Motor

Motortípus: soros, 4 hengeres Atkinson-ciklusú benzinmotor, hibrid hajtáslánc

Lökettérfogat: 2487 cm³

Maximális teljesítmény: 218 LE @ 5700 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 221 Nm @ 3600-5200 ford./perc

Erőátvitel: fronthajtás, fokozatmentes e-CVT automataváltó

Hossz: 4975 mm

Méretek, egyéb műszaki adatok

Szélesség: 1865 mm

Magasság: 1445 mm

Tengelytáv: 2870 mm

Tömeg, üresen: 1680 kg

Megengedett össztömeg: 2150 kg

Csomagtartó mérete: 454 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 180 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.9 s (gyári), 9.3 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.7 l/100 km

Országúti: 4.2 l/100 km

Vegyes: 6.3 l/100km

Gyárilag mért eredmények.

Városi: 5.8 l/100km

Országúti: 4.2 l/100km

Vegyes: 5.2 l/100km

CO2 kibocsátás: 206 g/km

Még több információ a Lexus magyarországi honlapján található.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.

Együttműködő partnereink: AcerASUSPanasonicCamera Kft.

Utómunka hardver: ASUS, Acer

LEGFRISSEBB

Fogadás a magyar válogatottra: így növeld a nyerési esélyeid Mostbeten 

0
 A magyar labdarúgó-válogatott teljesítménye az elmúlt években újra felkeltette a sportfogadók figyelmét. Akár szenvedélyes szurkolóként, akár gyakorlott fogadóként követi valaki a nemzeti csapat szereplését,...

TESZTJEINK