AutóAddikt Autóteszt Toyota Toyota Camry 2.5 Hybrid Executive VIP – magával ragad, elkápráztat

[TESZT] Toyota Camry 2.5 Hybrid Executive VIP – magával ragad, elkápráztat

Valamiféle űrt hívatott betölteni az új Toyota Camry. Vagy egyből kétféle az irányvonal? Nyilván: egyrészt a leköszönő Awensisnek kellett utód, másrészt pedig a korábban már nagy sikereket elért Camryt nem ártott újraéleszteni. Úgyhogy itt van, megérkezett: Toyota Camry 2.5 Hybrid teszt.

Valóban eléggé nagy űrt hagyott maga után az Awensis, aki szerette, szereti a felső-közép relatíve (európai szemmel) nagyobb testű autóit, biztosan könnyeket morzsolt a leköszönő modell oltárán. A bejelentés a közelmúltban, miszerint ismét lesz Camry, ráadásul nem kizárólag az USA-ra fókuszálva – sokak fantáziáját indította be. S hát úgy látszik, nem hiába, megérte a várakozás.

Az új Toyota Camry szedán karosszéria-kialakítást kapott, tehát nem a hagyományosnak ható Auris-jellegű 5 ajtós, hanem szigorúan 4 ajtós kivitellel domborít. Ez máris déja vu-t ébreszt, ami jó, mára nagyítóval kell keresgélni a masszív szedánfazont, igazi csomagtartóval (klasszikusan), lépcsősháttal. Ez máris egy jópont a Toyotának.

Az orr kialakítása maximálisan hordozza a Toyota jelenkori dizájn-arculatát; lefelé hajló ívvonalban, kicsit morcos, de ugyanakkor paradox módon vidám küllemet kölcsönözve az autó egész, meghatározó arculatának.

A Toyota Camry front lámpaburái vékonyak, a vonalvezetés sportos (is), majd az egész egy hatalmas légbeömlő lamellás alsó részben végződik. Ezek a lamellák minden kétséget kizáróan feldobják a Camry lényegiségét, kimondottan sportos eleganciát kölcsönözve a megjelenéshez.

Nyilvánvalóan a szín is számít, de véleményünk szerint a Toyota Camry az az autó, amely végeredményben minden árnyalatban jól tud mutatni.

Lexus alapokon, hasonló tudással

A Lexus ES alapjaira épülő új Toyota Camry oldalnézetből hozza igazán a klasszikus feelinget, visszakanyarodhatunk tehát megint a “szedánság” témához. A motortér rész hosszabb, mint a faros csomagtér része, a tetővonal kissé gömbölyített, de nem zavaróan. Az oldalablakok üvegfelülete kellőképp méretes, így összevetve az A és C oszlopok vastagságával remek kilátást kapunk akár sofőrként, akár hátul ülő utasként is.

Sportosság itt is látható nyomokban: a Toyota Camry alsó ívvonala szolid szoknyát kapott, így még kevéske ültetett jelleget is kapunk, pedig gyakorlatban nagyon nem, ugyanis a magasság 1445 milliméter.

Ha már a paraméterek kerültek terítékre, nézzük a hosszt: 15 milliméter híján 5 méteres a Toyota Camry (4885 milliméter egész pontosan), ami igazán nagyautóssá teszi; a szélesség 1840 milliméter, ami szintén figyelemre méltó adat. Mivel a Lexus házon belüli történet, ezért gyakorta össze is hasonlítjuk az ES-szel – érdekes módon optikailag a Camry egybevéve nagyobbnak hat, még akkor is, ha néhány milliméter eltérés tapasztalható a méretezésben.

Alkalmazkodik a jelenlegi Toyota-trendekhez

Hátulnézetből érkezik a toyotás vagányság máris, de úgy, hogy az autón felfedezhető japán minimalizmus, sportosság és elegáns megjelenés elegye itt is megmaradjon. Itt azért van némi Corolla felhang (na jó, az orr-résznél is), de annyi baj legyen, a jellegzetesség a lényeg, nemdebár? A Toyota Camry számára pedig sikerül jellegzetesnek maradni.

Eddig javarészt pozitívumokat említettünk a Toyota Camry küllemének, külső részleteinek vesézésénél. Azonban anyagminőség tekintetében találtunk kifogást, konkrétan a burkolat/lemezek vastagsága terén. Az ajtók zárásánál – bár az illesztések remekek – enyhe kongó, a kategóriát kicsit ledegradáló hangokat tapasztaltunk. Tehát a lemezek viszonylag vékonyak, ami nem nyújt kimondott prémiumérzetet. Viszont nyilvánvaló ez az egyik olyan részösszetevő, amely a Lexustól el tudja határolni magát a Toyotát, s ez persze az árazásban is nagyban tükröződik.

Jó minőségű anyagokból épül fel a Toyota Camry beltere, mind a bőrök, mind pedig a műanyagok terén. Az ülések kimagaslóan kényelmesek, puhák – itt máris érződik az amerikai piac jelenléte, az ottani igényekkel. Ez ismét egy jópont, hiszen nincs japán fapados érzet, szó szerint nincs. Elevel a felfüggesztés is inkább puhább, mint közepesen kemény, az ülő- és hátfelületek lágysága pedig optimálisan kiegészítik, és ténylegesen komfortos utazási élményt kapunk.

Minden átgondolva

Jól átgondolt és rendezett óracsoportot kapunk az új Toyota Camry-ben, letisztult kialakítással.

Minden a vezető látómezőjébe esik, az infotainment kezelése sem bonyolult, emészthetőbb első blikkre is, mint az ES-ben. Ugyanakkor az autó OS tekintetében visszafogott, ráadásul csak az európán kívüli modellekben érhető el az Apple CarPlay illetve az Android Auto opció.

Jól eltalált hibrid hajtáslánc. Az eddigi talán legjobb ebben a szegmensben

Egyértelműen az új Toyota Camry az eddigi legerősebb hibrid középkategóriás: 219 lóerős összteljesítményével (benzinmotor: 178 lóerő, villanymotor: 128 lóerő) rendkívül fürge, az eddigi Atkinson-ciklusú benzinesekhez képest kellemes előrelépés ez.

Itt nem érezzük, hogy a 2.5 literes hengerűrtartalom csak úgy van mutatóban, nincs nyoma lomha gázreakcióknak, vagy épp végtelennek tűnő, felbúgó motorhangnak, elszálló fordulatszámoknak.

Minden kiválóan lett összehangolva a Toyota Camry hajtásláncában, indulásnál általában mindig használhatjuk a manuálisan is kapcsolható EV módot, nincs idegesítő pittyegés a hajtásakku töltetlensége miatt. A villanymotor tiszta üzemben 202 Newtonméter leadására képes, míg a körülbelül 40-45 kilométer/óránál aktiválódó (vezetés- és töltöttség függő adat) benzinmotor pedig 221 Newtonmétert mozgósít.

Egyenletesen épül fel a fordulatszám, 130 kilométer/órás autópályatempónál is alacsony tartományban marad a mutató. A hibrid hajtás ilyenkor is aktív tud maradni, érezhető a rásegítés, ami elsősorban a fogyasztási adatokban mutatkozik meg.

Bár a gyári adatokat csak városban tudtuk teljesíteni (4.8 liter/100 kilométer), ezzel együtt remekbeszabott értékek születtek a fogyasztás vizsgálásakor. Viszont alulmúltuk a gyári 4.4-et országúton, mi 4.1-et produkáltunk 4 személlyel, a vegyes fogyasztásunk pedig végül 4.9 liter lett átlagolva 100 kilométerre értelemszerűen.

Árcédula

Jó ár-érték aránnyal érhető el az új Toyota Camry a kereskedésekben. Az alapmodell listaára 10.5 millió forint környékén indul, míg a tesztelt autó felszereltségének köszönhetően majd’ meglépte a 13 millió forintos küszöböt.

Toyota Camry 2.5 Hybrid Executive VIP specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres Atkinson-ciklusú szívó benzinmotor teljes hibrid hajtásláncban

Lökettérfogat: 2487 cm³

Maximális teljesítmény: 178 LE (benzinmotor)+120 LE (villanymotor), összteljesítmény: 218 LE

Maximális forgatónyomaték: 221 Nm (benzinmotor), 202 Nm (villanymotor)

Erőátvitel: fronthajtás, fokozatmentes e-CVT váltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4885 mm

Szélesség: 1840 mm

Magasság: 1445 mm

Tengelytáv: 2825 mm

Első gumik mérete: 235/45 R18

Hátsó gumik mérete: 235/45 R18

Tömeg, üresen: 1595 kg

Maximális terhelhetőség: 505 kg

Megengedett össztömeg: 2010 kg

Csomagtartó mérete: 524 liter

Üzemanyagtartály mérete: 47 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 180 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.3 s (gyári), 7.8 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 5.8 l/100 km

Országúti: 4.1 l/100 km

Vegyes: 4.9 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 4.8 l/100km

Országúti: 5.3 l/100km

Vegyes: 4.4 l/100km

CO2 kibocsátás: 101 g/km

Bővebb információ a Toyota magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu

Együttműködő partnereink: Acer HungaryCamera Kft.

Utómunka hardver: Acer