Az autóipar egyik legnagyobb becsben tartott autós szépségversenyén a közönség a Peugeot új generációs középkategóriás modelljét választotta meg az év legszebb újdonságának. Ugyanitt a Peugeot e-Legend tanulmányautó is aranyérmet nyert.
Több mint 120 ezer szavazat alapján a Peugeot 508-at választották meg az Év Legszebb Autójának a párizsi Festival Automobile International keretében hagyományosan megrendezett szépségversenyen. A nagyközönség négy fordulóban szavazhatott a hét jelölt modellre; a Peugeot 508 végül a voksok 34 százalékát megszerezve magabiztosan győzött rangos ellenfeleket legyőzve.
A 2017-es Peugeot Instinct tanulmányautó által ihletett új Peugeot 508 formavilága nem először részesült elismerésben: népszerű prémium modelleket megelőzve, a modell tavaly elnyerte a brit Carwow autós szakportál „Az év legstílusosabb autója” címét. „Egy hétköznapi családi autót nem egyszerű feladat kívül-belül ilyen fájdalmasan szépre megrajzolni. A Peugeot-nak azonban sikerült. Úgy tűnik, a francia márka formatervezői nem tudnak hibázni” – értékelték a modell győzelmét a Carwow szerkesztői.
Nem az új generációs 508 volt az egyetlen Peugeot, amely kitüntetésben részesült az idén 34. alkalommal megrendezett párizsi Festival Automobile International szépségversenyén. A Peugeot e-Legend tanulmányautó neves koncepciójárművek között nyerte el az Év Legszebb Tanulmányautója címet. Ezt a díjat nem a nagyközönség, hanem egy autótervezőkből, divattervezőkből, építészekből és ipari formatervezőkből álló szakmai zsűri ítéli oda.
Ugyanez a két Peugeot modell egyébként a valós idejű közösségi forgalominformációs szolgáltatást nyújtó Coyote Systems első autós díjátadóján is aranyérmet kapott. Az Európa-szerte ötmillió felhasználóval rendelkező vezetőtámogató hálózat ügyfeleinek szavazata alapján a Peugeot 508 lett a 2019. Év Coyote Autója, míg az e-Legend a legkiválóbb tanulmányautónak járó Play Station különdíjat nyerte el.
A Peugeot 508 tíz év után a francia márka második sorozatgyártású modellje, amely elnyerte az Év Legszebb Autója címet: 2009-ben az Európa-szerte számos díjjal jutalmazott Peugeot RCZ kupé részesült ebben a kitüntetésben.
Az április 11-14. közé szervezett zenei utazáson egyedi BMW i3 és BMW i8 modellek kényeztetik a világ egyik legnépszerűbb fesztiváljának VIP résztvevőit.
2017 és 2018 után a BMW i divízió idén ismét hivatalos autóipari partnerként áll a 2019. április 12-21. között megrendezendő Coachella Fesztivál mellé, amely során immár harmadszor indítja útnak #RoadToCoachella közösségimédia-kampányát. Az öt napon át tartó zenei utazás főszereplője ezúttal az év felfedezettjének számító Khalid lesz, aki kreatív partnerként így olyan világhírű művészek sorához csatlakozik, mint az Eredet, a Pearl Harbor és A sötét lovag zeneszerzője, Hans Zimmer, valamint a Portugal. The Man együttes frontembere, John Gourley.
KI: a BMW i divízió és a toplistás szupersztár, Khalid
MIT: a BMW i divízió a Coachella-völgyi Zenei és Művészeti Fesztivál hivatalos autóipari partnereként immár sorozatban harmadik alkalommal tér vissza a sivatagba zenei központú #RoadToCoachella közösségimédia-kampányával, ezúttal Khalid főszereplésével
Az április 11-14. közé szervezett zenei utazást a BMW i divízió Khalid április 5-én bemutatkozó második nagylemeze, a Free Spirit köré építi fel, a #RoadToCoachella kampány pedig számos különlegességet tartogat:
egyedi karosszériafóliákkal bevont BMW i3 és BMW i8 modelleket, amelyeket a Free Spirit nagylemez ihletett és amelyeket a BMW egy Khaliddal közösen elkészített videóban leplez le számos influenszert és VIP vendéget, akik a #RoadToCoachella zenei utazást az egyedi BMW i3 és BMW i8 modellekből álló flottájával teszik meg, részt vesznek a fesztiválon és valós időben posztolják utazásukat a hashtag használatával április 11-14. között minden nap 12:00 és 17:00 között nyitva álló #RoadToCoachella Palm Springs boxutcát, amely magával ragadó, vissza nem térő alkalomként kínál lehetőséget a rajongóknak arra, hogy találkozzanak és beszélgessenek Khaliddal, miközben az eseményt egy Free Spirit üzlet, egy Khalid- és BMW-ihlette markolós játékgép, valamint guruló ételbárok színesítik az iHeart Radio nagyszabású sorsolását, amelyen egy szerencsés rajongó egy komplett Coachella-hétvégét nyer, egy egyedi karosszériafóliával bevont BMW i8 modellel, repülőjegyekkel, szállással, VIP fesztivál-belépőkkel és parkolási engedéllyel
MIKOR: a BMW által meghívott influenszerek április 11-én teszik meg zenei utazásukat Palm Springs-ből Indio városába, Khaliddal pedig április 13-án találkozhatnak a rajongók a 12:00 és 17:00 között nyitva álló #RoadToCoachella Palm Springs boxutcában, a Palm Springs 3737 East Palm Canyon Drive címen.
A hazai márkakereskedésekbe is megérkezett a magánvásárlók és vállalati flottafelhasználók körében egyaránt hatalmas várakozások övezte vadonatúj Corolla, amely könnyen nem csupán a legnépszerűbb európai Toyota, de szegmensének legkedveltebb modellje is lehet.
Egy biztos, az elsőség a vezetési élményen nem fog múlni: az új TNGA GA-C platform dinamikus vezethetőséget, kezes reakciókat és kényelmes rugózást kínál, amiről a NacPherson első rugóstag és a vadonatúj többlengőkaros hátsó felfüggesztés is gondoskodik. Az ötajtós (Hatchback) és kombi (Touring Sports) karosszériaváltozatokhoz opciós adaptív felfüggesztés (AVS) is rendlelhető. A vezetési élmény ráadásul az egyéni preferenciák szerint szermélyre is szabható: a Drive Mode Select üzemmódválasztó rendszer ÖKO, KOMFORT, NORMÁL, SPORT S, SPORT S+ és EGYEDI üzemmódokat kínál. Mindehhez a még tovább tökéletesített zaj- és rezgéscsillapításnak, illetve az öntöltő hibrid hajtású modellek esetén a csendes üzemnek köszönhetően kifejezetten halk futás társul.
A TNGA GA-C platform kiemelkedő dinamikai jellemzőkkel ruházza fel a világ legnépszerűbb autójának legújabb generációját, a vadonatúj Corolla modellcsaládot, amihez számottevően jobb ergonómia és kilátás társul. A GA-C platform minden korábbinál élvezetesebb vezetési élményt ígér, köszönhetően a 10 mm-rel mélyebb tömegközéppontnak, az alapfelszerelésként alkalmazott multilink hátsó felfüggesztésnek, valamint a kulcsfontosságú pontokon nagy szakítószilárdságú acél idomokkal megerősített, 60 százalékkal merevebb karosszéria-szerkezetnek. Mindez jobb vezethetőséget és stabilitást eredményez, változatlanul kiemelkedő rugózási és utazási kényelem mellett, továbbá csökkenti a nagyfrekvenciás rezgéseket, és ezzel fokozott minőségérzetet nyújt.
Kiemelkedően merev, kis tömegű vázszerkezet
A Corolla építésénél széles körben alkalmaztak alumíniumot, nagy szakítószilárdságú acélokat, illetve forrón sajtolt idomokat; az ajtók és a tetőpanel vastagságát pedig csökkentették. Mindennek köszönhetően számottevően csökkent a nyers karosszéria tömege, ami jótékony hatással van az üzemanyag-fogyasztásra. Ugyanakkor az új vázszerkezet összeszerelésénél széles körben alkalmazott ragasztók, a ponthegesztések nagyobb száma, illetve a teljesen zárt szelvények és gyűrűs teherviselő szerkezetek alkalmazása együtt mintegy 60 százalékkal növelte a karosszéria merevségét az elődmodellhez viszonyítva. Ez látványosan kedvezőbb dinamikát, közvetlenebb kormányreakciókat és fokozott nagysebességű stabilitást eredményezett. A vezethetőséget és a dinamikus irányváltási képességet tovább javította a mélyebbre épített motor, az ülések alacsonyabb csípőpontja, továbbá a hátsó ülések alá helyezett hibrid akkumulátor. Mindezen megoldások együttesen mintegy 10 mm-rel csökkentették az új Corolla tömegközéppontjának magasságát.
High tech felfüggesztés
Az új Corolla modellcsalád tagjai elöl jól bevált MacPherson rugóstagot, hátul vadonatúj multilink felfüggesztést alkalmaznak. Új a lengéscsillapítók szeleptechnológiája, valamint most először adaptív felfüggesztés (AVS) is rendelhető a Hatchback és Touring Sports kivitelekhez. Az első futómű geometriáját módosították, új fejlesztésű lengéscsillapítókat építettek be, míg a csavarrugók karakterisztikáját úgy hangolták, hogy közepes és nagysebességű kanyarvétel során lineáris kormányreakciót biztosítsanak. A berugózási ütköző jellemzőit, az ütköző kitérési tartományát, valamint a kanyarstabilizátor elhelyezését szintén úgy optimalizálták, hogy az kedvezőbb kormányérzetet eredményezzen. A rugóstag golyóscsapágyának elfordulási tengelyét a lengéscsillapítótól a függőcsapszeg-tengelyhez (kormányzási tengely) igazították. Ez csökkenti a bal és jobb oldalon tapasztalható kormányzási erők közötti különbséget, és még finomabb kormányozhatóságot eredményez. A lengőkarokat és a perselyek szerkezetét módosították, a csúszó alkatrészek közötti súrlódást mérsékelve javították a lengéscsillapítók reakcióidejét, minimálisra csökkentették az egyenetlen útfelületek felől átadott ütéseket, és ezáltal kiemelkedő rugózási komfortot értek el. A frissen kifejlesztett, kompakt méretű többlengőkaros hátsó felfüggesztés egyedi kialakítású csavarrugókat kapott, amelyek stabilabb irányíthatóságot és fokozott rugózási kényelmet eredményeznek. A lengőkar elhelyezkedését optimalizálták, így az abroncsok ívmenetben és fékezés során egyaránt megőrzik összetartásukat. A jármű ezért kezesebben reagál a kormányparancsokra, és stabilabban viselkedik lassítás esetén. Az első és a hátsó felfüggesztés esetében egyaránt 40 százalékkal csökkent a súrlódás, ami finomabb, kényelmesebb rugózást eredményez. Az adaptív felfüggesztés (AVS) mind a négy keréknél szabályozza a csillapítás mértékét. Ezzel javítja a rugózási komfortot, valamint – a közvetlenebb kormányreakcióknak és a csekélyebb kitérésű rugózásnak köszönhetően – a menetteljesítményeket. A csillapítási erőt automatikusan és folyamatosan, 650 fokozatban szabályozza a rendszer egy lineáris szolenoid léptetőmotor segítségével, amely a hagyományos léptetőmotoroknál négyszer gyorsabban működik. Az AVS a Drive Mode Select üzemmódválasztó rendszerrel együttműködve, a kiválasztott üzemmód (ÖKO, NORMÁL, SPORT S, SPORT S+ vagy EGYEDI) függvényében módosítja a csillapítási erőt, így a vezető minden pillanatban optimális rugózási kényelemnek és precíz vezethetőségnek örvendhet.
Zseniális aerodinamika
A GA-C platform további előnyei között említést érdemel, hogy lehetővé teszi a jármű, illetve a motorházfedél magasságának csökkentését, és ezzel rendkívül áramvonalas formaterv kialakítását teszi lehetővé. A fenéklemez teljes egészében burkolt, a hátsó lökhárító tömítésén, valamint a hátsó lámpatestek külső lencséjén stabilizáló szárnyakat alakítottak ki, amelyek javítják a menetstabilitás fenntartását.
Elképesztő zaj- és rezgéscsillapítás (NVH)
A Toyota öntöltő hibrid technológiájának eredendő csendességére építve az új Corolla esetében számos olyan megoldást alkalmaztak, amelyek távol tartják a zajokat és a rezgéseket az utastértől. A motor rögzítési pontjait úgy alakították ki, hogy indításkor, illetve alapjáraton a lehető legcsekélyebb rezgést ébressze. Mérsékelték a gyorsítás kezdetén jelentkező fordulatszám-növekedést: így egyrészt közvetlenebb összefüggést értek el a fordulatszám és a jármű sebessége között, másrészt csökkent a gyorsulás során ébredő zaj. A GA-C platform eredendően kevesebb rezgést továbbít az erőátvitel felől. A kormánykerék agya dinamikus csillapításként nyeli el a kormányművön ébredő rezgéseket. Még a szerszámtartó is dinamikus csillapítókánt szolgál, amely csökkenti a hátsó padlólemez felől érkező vibrációkat. A motortérben bőségesen alkalmazott hangelnyelő- és szigetelőanyagok mellett a műszerfalon három rétegű belső szigetelést alkalmaztak, így a motor és az erőátvitel zaja a lehető legcsekélyebb mértékben szűrődik be az utastérbe. A padló integrált zajcsillapítást kapott, a panelek közötti hézagokat a korábbinál nagyobb tömítés zárja le, míg a karosszériaszerkezetet számos ponton habanyaggal töltötték fel, ami ugyancsak megakadályozza a szél- és útzaj behatolását az utastérbe.
Egy kanadai vállalkozó kitalálta a legjobb autós mókát, amelyben átlagos földi halandóknak része lehet: szerény díj ellenében első generációs Lexus IS-ekkel versenyezhetünk jégpályán.
A márkakupákat általában marketing célból találják ki a gyártók, így gyakran nem a modellek pályaalkalmassága, sokkal inkább az értékesítési és/vagy presztízs-növelési célok határozzák meg, hogy milyen modelleket neveznek ki versenyautónak. A kanadai Russ Bond azonban a maga ura, és fordítva (azaz hogy pont a megfelelő irányból) közelítette meg a kérdést. A vállalkozó főállásban tinédzsereknek tart vezetéstechnikai oktatást, ám egyszer belekóstolt a jégversenyzésbe, és azonnal beindultak a gondolatai.
„A mindennapokban egy Lexus IS 300-assal járok, és amikor szóba került a jégversenyzés, rájöttem, pont erre találták ki. Hátsókerékhajtás, részlegesen önzáró differenciálmű és egy elpusztíthatatlan, legendás motor – minden adva van benne.”
Ez önmagában talán még kevés lett volna, ám a csoportos örömautózás után megrohamozták őt az érdeklődök, látták, milyen jól szórakoznak a jégen, és mindenáron szerették volna kipróbálni a mókát.
Russ Bond tehát vett még egy autót, azonban az érdeklődés olyan mértékben nőtt, hogy végül a vállalkozó feltúrta az internetet, jó állapotban lévő, használt Lexus IS 300-asokat keresve. Mivel a márka ezredfordulós kínálatának legkisebb modellje pont ugyanolyan megbízható és kiváló minőségű autó volt, mint a Lexus legendáját megteremtő zászlóshajók, ez nem bizonyult problémának. Hamarosan tucatnyi IS 300 parkolt az Ontario állambeli Minden városában megépített jégpálya mellett, hivatalosan is megalakította a Lexus Sport Cup bajnokságot, a futamokat pedig a kanadai motorsport-szövetség (CASC) szabályrendszere alapján szervezte meg.
Az autókat egyforma, utcai szöges gumikkal szerelik fel, az autók a viszonylag kis sebességek és a szigorú ütközési tilalom miatt nem kapnak bukókeretet (a napfénytetőket azért leragasztják), az egyetlen motorsport-biztonsági elem a bukósisak. Az autóban lehet, sőt, javasolt is, utasokat szállítani – a résztvevők szerint ugyanis olyan jó móka a Lexusokkal a jégen keresztbe autózni, hogy azt bűn nem megosztani másokkal.
Mivel ezen a környéken novembertől áprilisig fagypont alatt van az átlaghőmérséklet, a szezon meglehetősen hosszú: a Lexus Sport Cup hat, egymást követő hétvégén zajlik, minden versenynapon több futamot is rendeznek.
Mint minden tisztességes bajnokság, a Lexus Sport Cup is pénzdíjazású, ám a versenyzők nem a jutalom, hanem a móka reményében neveznek be a versenyre. Russ Bond szerint azonban ennél többről van szó.
„Amikor jégen versenyzünk, rendkívül sokat tanulhatunk a menetdinamikáról és magáról az autóról is. Nem mellékesen a Lexusok rendkívüli tartósságára is bizonyítékkal szolgál ez a kupa: nem egy autónk több mint félmillió kilométert futott már, mégis gond nélkül viselik a versenyhasználatot.”
Az első generációs Lexus IS-t 1999 és 2005 között gyártották és forgalmazták világszerte. A bevezetésekor a japán Év Autója díjat elnyerő modell háromféle hajtáslánccal volt elérhető: az IS200 soros hathengeres, kétliteres motorja 153 lóerős volt, a csak Japánban forgalmazott RS200 soros négyhengeres, szintén kétliteres blokkja 210 lóerőt adott le, míg a kanadai Lexus Sport Cup bajnokságban is szereplő IS300 csúcsverziót 230 lóerős, három literes, hathengeres erőforrás mozgatta.
A BMW dél-franciaországi tesztközpontjában zajló finomhangolások a prémium kompakt szegmens új etalonjának összetéveszthetetlen egyéniségét erősítik.
A BMW 1-es sorozat harmadik generációjának előszériás példányai álcázva futják tesztköreiket Dél-Franciaországban, a bajor prémiumgyártó Autodrome de Miramas tesztközpontjában, amelynek rendkívül változatos pályakialakításai optimális körülményeket biztosítanak az innovatív újdonság agilitásának és menetteljesítményének finomhangolásához. Az új 1-es BMW tömegtermelés előtti tesztprogramját öt éven át tartó, intenzív fejlesztőmunka előzte meg, amely során a tervezőmérnökök a BMW legkorszerűbb elsőkerék-meghajtású padlólemezére álltak át.
Vérbeli BMW egyedi karakterrel
Az új BMW 1-es sorozat minden korábbinál magasabb menetdinamikai mércét állít fel a prémium kompakt szegmensben, miközben jelentősen nagyobb utasteret is kínál. Az 1-es BMW harmadik nemzedéke a kategória legfejlettebb futómű-hangolásával, innovatív járműtechnológiai megoldásokkal és a menetdinamika tökéletesítéséért felelős legkorszerűbb alkotóelemekkel, illetve vezérlőrendszerekkel felvértezve érkezik meg az utakra, elsőkerék-meghajtással és BMW xDrive intelligens összkerékhajtással egyaránt lebilincselő agilitást garantálva. „Ügyfeleink közvetlenül érzik majd a hajtáslánc gyors és precíz reakciókészségét, amely abszolút vezetési élményt eredményez. Az új BMW 1-es sorozat vérbeli BMW modellként debütál, összetéveszthetetlen karakterrel fűszerezve” – mondta Peter Langen, az új BMW 1-es sorozat menettulajdonságaiért felelős fejlesztőrészleg vezetője.
Iránymutató technológia a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompaktból
Az új BMW 1-es sorozatban a tervezőmérnökök az elmúlt esztendők összes, az elsőkerék-meghajtású modellek kifejlesztése és finomhangolása során felhalmozott tapasztalatot kamatoztatták. Az újdonság kivételes agilitásában kulcsfontosságú szerepet játszik a BMW i3s modellben bemutatott ARB technológia (hajtásfüggő kipörgés-korlátozás), amely belsőégésű erőforrással szerelt modellben most először kerül sorozatgyártásba. A BMW i divízió iránymutató technológiájának átörökítésével jelentős mértékben nőtt az új 1-es BMW vonóereje, miközben az innováció bevezetése érezhetően kifinomultabb és gyorsabb rendszerreakciót is eredményez.
A BMW 1-es sorozat harmadik nemzedékéhez alapfelszereltségként kínált ARB technológia kipörgésvezérlő rendszerét a tervezők a dinamikus menetstabilizáló-rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) vezérlőegysége helyett közvetlenül a motor vezérlőelektronikájába integrálták, amelynek köszönhetően a jelcsatorna jelentősen rövidült. Az információáramlás így háromszor, a vezető által érzékelt rendszerreakció pedig tízszer gyorsabb lett. A dinamikus menetstabilizáló rendszerrel szorosan együttműködő, hajtásfüggő kipörgés-korlátozás ráadásul anélkül csökkenti az elsőkerék-meghajtású modelleknél tapasztalható hajtási befolyást, hogy megtörné az oldalirányú gyorsulás felépülésének folyamatát. Az új BMW 1-es sorozat alapfelszereltségének része továbbá a BMW Performance Control teljesítményvezérlő csomag is, amely dinamikus fékezésekkel képes tovább fokozni a modell agilitását. A karosszériaváz torziós merevségét számos kiegészítő merevítés erősíti, így többek között az ugyancsak alapfelszereltségként kínált, hátsó „bumeráng merevítő”.
„Az új BMW 1-es sorozat menetdinamikáját fokozó technológiai megoldásaink széleskörű alkalmazásával és az új, innovatív kipörgés-korlátozó rendszerrel merőben újszerű vezetési élményt váltunk valóra” – fogalmazott Holger Stauch, a BMW 1-es sorozat projektmenedzsere.
A motorpaletta csúcsán a BMW Group legerősebb négyhengeres erőforrása dolgozik
Az új BMW 1-es sorozat motorpalettájának csúcsán egy vadonatúj fejlesztésű, négyhengeres erőforrás áll: a BMW M135i xDrive (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,8 – 7,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 155 – 162 gramm / km)* orrában a BMW Group legerősebb négyhengeres motorja dolgozik, 2.0 liter hengerűrtartalommal és BMW TwinPower Turbo technológiával. A 225 kW / 306 lóerő maximális teljesítményre képes erőforrás extrém dinamikus vezethetőséget garantál, olyan egyedülálló technikai megoldásainak köszönhetően, mint például az edzett főtengely, az új dugattyúk, az új hajtókarok, a nagyobb turbófeltöltő és az optimalizált üzemanyag-befecskendező rendszer.
Minden korábbinál nagyobb utastér
A harmadik nemzedék érkezésére a BMW 1-es sorozat hatalmas lépést tett az utastér bővítése felé. Az elsőkerék-meghajtású padlólemeznek, a keresztben beépített erőforrásnak és a jelentősen alacsonyabb középső alagútnak köszönhetően a modell érezhetően nagyobb utasteret kínál, főként a hátsó üléssorban. Az itt ülőket például az elődmodellhez képest 33 milliméterrel hosszabb lábtér és 19 milliméterrel nagyobb fejtér fogadja. A hátsó üléssorba minden korábbinál könnyebb a beszállás, a csomagtér térfogata pedig 20 literrel, immár 380 literre nőtt. Az új BMW 1-es sorozatban így a kimagaslóan dinamikus vezethetőség jelentősen megnövelt utastérrel párosul.
A 2019. Év Brit Autója szavazáson a legkiválóbb buszlimuzinnak választották meg a Peugeot új családi egyterűjét. Az elismerés nem az első, és bizonyosan nem is az utolsó a Rifter díjai sorában.
A tél utolsó napjaiban újabb jelentős kitüntetéssel bővült a Peugeot Rifter elismeréseinek sora: a Brit Év Autója (ukcoty.co.uk) szavazáson a 29 szakújságíróból álló zsűri az év legkiválóbb buszlimuzinjának választotta meg a sallangmentes, mégis divatos francia egyterűt. Az „ésszerű, praktikus és hasznos” , akár hét személyes kivitelben is elérhető autó mindennapi célszerűségével és a szabadidőjárművek hangulatát idéző stílusával egyaránt maga mellé állította a szakértőket, valamint havonta 80 millió főre rúgó összesített olvasótáborukat.
A kétféle karosszériahosszal (4,40 vagy 4,75 méter), öt- és hétszemélyes kivitelben is elérhető Rifter nem csak a Brit Év Autója (UK COTY) versenyében bizonyult a legteljesebb körű ajánlatnak. Korábban a szintén brit What Car? autós szaklap Év Autója versenyén a nála drágább, és nagyobb modelleket (a Volkswagen Tourant és a Ford Galaxyt) legyőzve nyerte el az Év Buszlimuzinja címet. Előbbi vetélytársánál kényelmesebb rugózása, utóbbival versenyre kelő menetdinamikája kifejezetten kellemes utazóautóvá teszi; a magas üléshelyzet a gyerekülések kezelésében és a forgalom áttekintésében egyaránt segít, a csomagtartó pedig a felső kategóriás luxusterepjárókén is túltesz. A What Car? szerkesztői a takarékos dízelmotoroknál is jobb választásnak találták az 1.2 literes, dinamikus és takarékos benzines erőforrást.
Ez a háromhengeres turbómotor nem véletlenül nyeri el 2015 óta minden alkalommal az Év Motorja címet: alacsony fordulatszámon ébredő, jól használható forgatónyomatékával, finom járásával és egy hasonló teljesítményű négyhengeresnél mintegy 20 százalékkal csekélyebb károsanyag-kibocsátásával immár négyszer bizonyult a nemzetközi szakértő zsűri kedvencének.
A Rifter magán- és cégautóként egyaránt kiváló választás. A flottaüzemeltetők szakfolyóirata, a Company Car Today éves rangsorában az Év Buszlimuzinja díjjal jutalmazta. Az indoklás szerint az autó hatalmas belső tere, a magas üléshelyzetből és a szűk fordulókörből adódó, remek manőverezhetősége, valamint a vételár, az értéktartás, a fogyasztás és a biztosítási díjak mátrixából kirajzolódó kiváló üzemben tartási költségei miatt érdemelte ki az elismerést.
Nem csak Nagy-Britanniában népszerű persze a Peugeot Rifter. A németországi Plus X Award a technológia, a sport és a lifestyle terén jutalmazza a leginnovatívabb termékeket, a környezetvédelemtől a felhasználóbarát kialakításon át az ergonómiáig, hét szempontot mérlegelve. A Peugeot Rifter bemutatása óta kétszer is átvehette a 25 szakújságíróból álló zsűri elismerését: először minősége, dizájnja és funkcionalitása miatt érdemelte ki a díjat, majd a modul egyterűek kategóriájában elnyerte a 2018. Év Autója címet. Ugyanekkor a Peugeot haszonjárművek az Év Legjobb Márkája kitüntetésben részesültek.
Végül, de nem utolsósorban a Peugeot Rifter eddigi legnagyobb becsben tartott elismerése az Autobest 2019 díj. A 18 év után megújult, a modern kor követelményeit – így többek között a környezetvédelmet, a konnektivitást és a vezetőtámogatást – minden eddiginél nagyobb súllyal értékelő Autobest zsűrije 31 ország képviselőiből áll.
A Peugeot Rifter rendkívül szoros versenyben bizonyult Európa legjobb vételének – a személyautók biztonságát, kényelmét és technológiai tartalmát, kiemelkedő helykihasználását találták kiemelkedőnek a szakújságírók.
Az új generációs 3008 és 508 modellekkel közös LMP2 padlólemezre épülő Peugeot Rifter napjaink egyik leginnovatívabb kezelőfelületével (HMI) rendelkezik. A Peugeot i-Cockpit teljesen újragondolt ergonómiája ösztönös, természetes kezelhetőséget, kiváló kilátást és ezekből fakadóan pihentető, azaz egyszerre kényelmesebb és biztonságosabb utazást kínál.
A hazai márkakereskedésekbe is megérkezett a három karosszériaváltozatban is elérhető vadonatúj Toyota Corolla, a világ legnépszerűbb autójának két eltérő teljesítményű környezetbarát hibrid elektromos hajtással is rendelhető legújabb generációja.
A vadonatúj, mindhárom karosszéria variáns esetében tágas, modern és harmonikus belső tér megjelenésében és tapintásában az elképzelhető legmagasabb színvonalat képviseli, miközben kiemelkedően ergonomikus vezetői környezetet kínál, szélesebb, magasabb padlókonzollal, aktív vezetői üléspozícióval és új fejlesztésű első ülésekkel. A kizárólag Európában forgalmazott Touring Sports változat belső terét ráadásul kifejezetten az európai ügyfelek igényeit és a fokozott praktikumot szem előtt tartva fejlesztették ki. Mindezt még meggyőzőbbé teszi a teljes körű alapfelszereltség, de ha további extrákra vágynánk, ott a háromféle LED fényszóró, az új HMI kezelőfelület 10 colos head-up kijelzővel, 7 colos multi-információs kijelzővel és 8 colos központi érintőképernyővel, és persze említésre érdemesek az elérhető kapcsolt szolgáltatások is.
Az vadonatúj Toyota Corolla modellcsalád vadonatúj belső kialakítása olyan tágas, modern és harmonikus környezetet eredményezett, amely új felületekkel, színekkel és kidolgozással teremt kiemelkedő érzékelhető minőséget. A Corolla kiváló térérzetének kulcsa az eddiginél 24 milliméterrel vékonyabb, újszerű műszerfal-kialakítás. Mivel ebből adódóan a műszerfal felső felülete alacsonyabbra kerül, csökken a műszerfalpanel optikai tömege, valamint javul a kilátás, miközben az első csípőpont süllyesztése révén mélyebbre kerülhet a jármű tömegközéppontja, valamint sportosabb lehet a vezetői üléshelyzet. A padlókonzol ezzel szemben 42 mm-rel szélesebb és 22 mm-rel magasabb lett. Így egyrészt kényelmesebben kezelhetők a kapcsolók és a sebességváltó, másrészt a vezetői környezet jobban körülöleli a vezetőt. Ezzel párhuzamosan optimalizálták a padlókonzoli könyöklő magasságát; a kartámasz hosszirányú állítási tartományát 20 mm-rel megnövelték, így még kényelmesebb a használata. A kiemelkedően ergonomikus vezetői környezet fontos része az új kialakítású kormánykerék, amely optimalizált kapcsoló-elrendezést és beépített karimafűtést kapott. A HMI kezelőfelületet új kapcsolók és műszerek teszik teljessé. A rendszer új műszeregységet (benne új, 7 colos 3D hatású megjelenítőt vagy multi-információs kijelzőt), új, 10 colos, színes head-up kijelzőt, új 8 colos központi multimédia kijelzőt, elektromos rögzítőféket, vezeték nélküli okostelefontöltő aljzatot, valamint elektrokróm (fényre elsötétedő) visszapillantó tükröt tartalmaz. Az első ülések is új kialakítást kaptak: módosították az ülőlapi rugózatot, a háttámlát, valamint a habszivacs réteg vastagságát. Ezek a megoldások együttesen jobb üléspozíciót eredményeznek, mivel a testre nehezedő nyomást szélesebb felületen elosztva fokozott kényelmet eredményeznek, így az utazás hosszú távon sem fárasztó.
A Hatchback és Touring Sports kivitelek High felszereltségi szintjén alapfelszerelés az újonnan kidolgozott első sportülés. Ennek vékony, de széles válltámasza a masszív, vaskos oldalsó párnázattal együtt olyan keskeny üléskialakítást eredményez, amely kiválóan megtámasztja a testet. A hátsó üléskomfortot légbeömlő nyílások, valamint új anyagból megformált ülőlap javítja, amely egyenletesebben osztja el az utas tömegét a párnázat felületén. A Touring Sports és Sedan modellek nyújtott tengelytávja révén a két üléssor közötti tandemtávolság 880 mm-ről 928 mm-re nőtt, így az autó a kategória legkiválóbb hátsó lábterét kínálja. A Corolla vadonatúj belső kialakításának megjelenését még egységesebbé, harmonikusabbá teszi a látványra és tapintásra egyaránt kiváló minőségű anyagok és felületek alkalmazása, beleértve a selyemfényű krómbevonatokat, a zongoralakk betéteket, valamint a valódi- és műbőr kárpitokat és öltéseket. A fekete vagy szürke belső színvilágú Hatchback és Touring Sports modellek szövet, Alcantara vagy valódi bőr üléskárpitozással rendelhetők. Az új Sedan belső tere szövet vagy szövet/bőr üléshuzattal kérhető, tekintélyt parancsoló fekete vagy bézs színben.
Európa potenciális kedvence lehet a Corolla Touring Sports
A tervezők kiemelt figyelmet fordítottak a Touring Sports verzió belső tereire: a kifejezetten az európai piacra hangolt modell a legkiválóbb érzékszervi élményeket nyújtja. Tágas, 598 literes (VDA) csomagtartóját számos megoldás teszi még praktikusabbá, még kényelmesebben használhatóvá. A hátsó ülések a távolból, egy kart meghúzva teljesen síkba dönthetők. Újdonságként a motoros mozgatású csomagtérajtó kéz nélkül, a lábfejet a hátsó lökhárító alatt megmozgatva is nyitható. A nyílás mérete 10 mm-rel nőtt. A hátsó lengéscsillapítók áthelyezésének köszönhetően a tervezők egyszerűsíthették az oldalfal burkolatát. Így a lehető legszélesebb, valamint egyszerűbben pakolható a csomagtér; ráadásul a hátsó kerékdob mögött az oldalfalban mindkét oldalon tárolórekeszeket alakítottak ki. A csomagtér padlója két szinten (fent és lent) is behelyezhető, felső állásában úgy nyitható és csukható, mintha a hátsó üléstámlákon volna a forgópántja. Az összes felszereltségi szinten szériatartozékként kínált padló ráadásul meg is fordítható: felső felületét szőnyeg, az alsót könnyen tisztítható műanyag borítja. A csomagtérpadló alatti rekesz nagyobb lett, felületét szőnyeg borítja, oldalt pedig leszerelhető osztóbetéteket találunk. A modell praktikumát a világon elsőként alkalmazott, kétoldali LED-es csomagtér-világítás, kiszerelhető, egy mozdulattal felcsévélhető takaróroló, valamint – a High felszereltségi szinteken – alumínium rögzítő sínek fokozzák.
Kényelem és praktikum
A High kivitelű modelleken többségükben alapfelszerelésként, az új Corolla más felszereltségi szintjein feláras opcióként olyan kényelmi és praktikus technológiák széles köre érhető el, amelyek a vezető és utasai számára is élvezetesebbé teszi az utazást. A legfontosabb új technológiákat az alábbiakban vesszük sorra.
LED fényszórók: Felszereltségtől függően háromféle LED-es első lámpatest: egy három parabolalencsés LED-es fényszóró, egy automatikus távolsági világítás funkcióval felvértezett, tompított és távolsági LED-es fényszóró, valamint (kizárólag a Hatchback és Touring Sports kivitelekhez) egy adaptív távfény-vezérléssel felszerelt LED-es fényszóró.
Automatikus, adaptív távfény-vezérlés: A mátrix LED rendszernek köszönhetően a fényszóró automatikusan kitakarja a fénynyalábnak azokat a szegmenseit, amelyek előttünk haladó vagy szemből közeledő járművekre vetülnének. Így a Corolla vezetője maximális látási viszonyoknak örvendhet anélkül, hogy elvakítaná a forgalom résztvevőit. A rendszer a jármű sebességétől függően automatikusan szabályozza a távolsági világítás szélességét. Tompított világítással haladva úgy módosítja a fényhatárt, hogy a lehető legnagyobb területet világítsa be, anélkül, hogy elvakítaná az előttünk haladót. Az automatikus adaptív távfény-vezérlés kanyarkövető világítás funkcióval is rendelkezik, ami javítja a kanyarok beláthatóságát.
Színes TFT kijelző 3D hatással: A műszerparkban található 7 colos multi-információs kijelző digitális és analóg sebesség-megjelenítésre egyaránt képes. A panel 3D hatás funkciója azt az érzetet kelti, mintha a műszerek a levegőben lebegnének.
Head-up kijelző (HUD): A kormánykerékről szabályozható helyzetű és fényerejű, opciós 10 colos színes head-up kijelző (a legnagyobb a szegmensben!) a legkülönfélébb menetadatokat és riasztásokat jeleníti meg a szélvédőn, a vezető látómezejében, a sebességhatároktól kezdve a navigációs útba igazításon át az öko vezetési stílus figyelmeztetésig.
Toyota Touch multimédia rendszer: Az új Corolla 8 colos, színes központi érintőképernyőjén keresztül a legújabb generációs Toyota Touch® 2 with Go multimédia és navigációs rendszer áll a vezető rendelkezésére. A továbbfejlesztett operációs rendszer felhasználói élményét az okostelefonokon megszokott többujjas parancsok, valamint a kérdéseket több kontextusban értelmezni képes egymezős keresés funkció fokozza. A képernyő képélessége és kontrasztja összevethető egy modern táblaszámítógépével, ami jobb leolvashatóságot eredményez még közvetlen napsütésben is.
eCall vészhívó rendszer: Az eCall abban az esetben nyújt segítséget az utasoknak, ha az autóban kinyíltak a légzsákok. Ilyenkor a rendszer automatikusan kapcsolatba lép a helyileg illetékes mentőszolgálattal, akiket tájékoztat a jármű tartózkodási helyéről, valamint az utasok számáról. Az eCall segítségével az utasok súlyos baleset után is kommunikálhatnak a mentőszolgálat diszpécserével. Az utasok az eCall fedélzeti nyomógombja segítségével közvetlenül is kapcsolatba léphetnek a mentőszolgálattal. A hívás a jármű beépített, fedélzeti SIM-kártyáját használja, az nem jár költséggel.
Csatlakoztatott szolgáltatások: Az új Corolla is kínál csatlakoztatott szolgáltatásokat. A vadonatúj alkalmazás számos kényelmi és biztonsági funkciót biztosít a felhasználóknak, az „utolsó kilométerre” vonatkozó navigációs tanácsoktól kezdve a navigációs adatok autóba küldéséig, a jármű helyzetének megállapításától a menetadatokon át a karbantartási emlékeztetőkig.
JBL prémium audiorendszer: Az új Corolla Hatchback és Touring Sports kivitelek hibrid változataihoz 8 hangszórós JBL prémium audiorendszer rendelhető. A hangszórókat – köztük a JBL ikonikus, A-oszlopra szerelt magashangszóróját – kifejezetten a Corolla kiemelkedően csendes utasterének akusztikai jellemzőihez hangolták. A rendszer Clari-FiTM technológiája valós időben egészíti ki a tömörített zenei fájlokban (pl. MP3 vagy streaming audio fájlok) elveszett frekvencia-tartományokat, és ezzel az eredeti felvételhez közelítő minőségben állítja helyre a hangzást és a sztereóképet.
Vezeték nélküli mobiltelefon-töltő: A vezeték nélküli töltőrendszer segítségével az utasok egyszerűen feltölthetik WPC-kompatibilis okostelefonjaik akkumulátorát: ehhez csak a sebességváltó kar előtt kialakított töltőfelületre kell helyezniük a készüléket.
Panoráma napfénytető: A Hatchback és Touring Sports modellek panoráma napfényteteje két üvegpanelből áll; az első eltolva akár 272 mm-re nyitható. A panelt teljesen kinyitva hálós szélterelő csökkenti a szélzajt; a tető belső motoros árnyékoló rolóval van felszerelve.
Lábmozgással aktiválható motoros csomagtérajtó-nyitás: A tömegpiacon egyedülálló módon opcióként mozgásérzékelővel nyitható és zárható a Touring Sports kivitel motoros csomagtérajtaja. Működtetéséhez elég a hátsó lökhárító közepe alatt megmozgatni a lábfejet. A csomagtérajtó egyetlen gombbal csukható és reteszelhető, teljes nyitási magassága beállítható.
Egyszerű, intelligens parkolássegítő rendszer automatikus fékvezérléssel (SIPA): A rendszer a tolatókamera és az első lökhárító oldalán elhelyezett ultrahangos érzékelők segítségével azonosítja a párhuzamos parkolásra alkalmas helyeket. Ezt követően automatikusan a megfelelő mértékű kormányelforgatást alkalmazva bemanőverezi a járművet a parkolóhelyre; a vezetőnek csupán a jármű sebességét kell szabályoznia. A SIPA szükség esetén automatikusan működésbe hozza a fékrendszert, így gondoskodva a biztonságos manőverezésről.
A BMW i divízió hamarosan érkező mesterhármasának prototípusai egymással karöltve méretnek meg a svédországi Arjeplog sarkvidéki tesztközpontjában. A sorozatgyártást megelőző átfogó felkészülés a 2020-ban és 2021-ben esedékes piaci premiereket vetíti előre.
A BMW i divízió teljes erőbedobással készül tisztán elektromos meghajtású modelljei következő nemzedékének bevezetésére: a hamarosan debütáló mesterhármas prototípusai ezekben a napokban teljesítik a BMW Group svédországi tesztközpontjában a sorozatgyártás előtti átfogó tesztprogramot. A sarkvidéki fagyban a jövőre érkező BMW iX3, illetve a világpremierjét 2021-ben ünneplő BMW i4 és BMW iNEXT modelleket vallatják a mérnökök, akik a minden részletre kiterjedő tesztprogram keretei között a legextrémebb időjárási körülményeknek és útviszonyoknak teszik ki a prototípusok hajtáslánc-technológiáit, valamint futómű-alkatrészeit.
Az Északi sarkkörtől mindössze 56 kilométerre délen elterülő tesztközpont adottságai ideális feltételeket teremtenek mindehhez: a befagyott tavak jeges felületein és a dermesztő hideg havas tájain nem csupán az elektromos motorok és a nagyfeszültségű akkumulátorok, de a BMW eDrive hajtáslánc-technológia vezérlőelektronikája és a futóművek vezérlőrendszerei is számot adnak rátermettségükről, kivételesen magas szintű teljesítményszintjükről és megbízhatóságukról.
A BMW Group elektromos mobilitásra összpontosító stratégiájának következő fejezetét egy forradalmi SAV (Sports Activity Vehicle) modell nyitja meg: a jövőre debütáló BMW iX3 a bajor prémiumgyártó első olyan, sorozatgyártásban készülő modelljeként érkezik meg az utakra, amelyben már a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja dolgozik. A kivételesen erőteljes elektromos motor és a csúcstechnológiás akkumulátorcellákkal felszerelt, nagyfeszültségű akkumulátor párosa a zéró emisszió mentén átélhető vezetési élmény új dimenzióját váltja valóra.
Több mint 400 kilométer tisztán elektromos hatótávolságával és a lítium-ion akkumulátor ultragyors DC töltőoszlopról elérhető, óránkénti akár 150 kW sebességű tölthetőségével a BMW márka első tisztán elektromos meghajtású modellje nem csupán a hétköznapok károsanyag-kibocsátástól mentes mobilitására, de a hosszabbra nyúló utazásokra is kiválóan alkalmas. A tömegtermelésben gyártott BMW iX3 a kínai Senjang városában működő BMW Brilliance Automotive első olyan modellje lesz, amely globális piacra készül.
A BMW i4 eközben a zéró emissziójú vezetési élmény és a lélegzetelállító sportosság harmóniájával kecsegtet: a prémium középkategóriába pozícionált négyajtós kupé a dinamikus kiállás, a magával ragadó teljesítmény és a magas szintű menetkomfort hármas egységét váltja valóra. A modellben a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja dolgozik majd, amely a nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével több mint 600 kilométer* tisztán elektromos meghajtást tesz lehetővé. Az elektromos motor azonnali teljesítmény-leadása mindezek mellett sportautósan dinamikus menetteljesítményt is kínál: a BMW i4 mindössze 4 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, végsebessége pedig a 200 km/órát is meghaladja. A modell a BMW müncheni gyárában lát majd napvilágot, 2021-től.
A luxuskategória SAV (Sports Activity Vehicle) modelljeinek karosszériaarányait és méreteit örökölve, a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációjával felvértezve és a nagymértékben automatizált járművezetés valóságát életre keltő rendszerek innovációival a BMW iNEXT páratlanul egyedi módon hozza el a jelenbe a vezetés élményének jövőjét. A modell a BMW Group moduláris szerkezetrendszerét előrevetítve, a „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégia vezérelve szerint egyesíti az automatizált járművezetés, a tökéletes járműkapcsolati megoldások, a tisztán elektromos meghajtás és a mesterséges intelligenciára támaszkodó szolgáltatások esszenciáját. Az iránymutató újítás BMW eDrive hajtáslánc-technológiája a nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével több mint 600 kilométer* tisztán elektromos meghajtást garantál. Sőt mi több, a BMW iNEXT a legkorszerűbb járműkapcsolati megoldásokkal és az automatizált járművezetés 3. szintjével felvértezve érkezik meg az utakra. A BMW Group leendő technológiai zászlóshajója a BMW dingolfingi gyárában készül majd, 2021-től.
Alig egy év telt e azóta, hogy a Lexus különleges, exkluzív business lounge-ot nyitott az Európa Unió fővárosa, Brüsszel repterén, és a World Travel Awards máris benevezte „THE LOFT” névre keresztelt keresztelt várót Európa legjobb reptéri üzleti várótermeinek versenyére. A rangos elismerés odaítéléséről online szavazás dönt.
A brüsszeli repülőtéren megnyílt „THE LOFT – LOUNGE by Lexus” jól érzékelteti, hogy a Lexus a prémium autógyártás világának határain túllépve globális luxus életstílus márkává formálódik. A lounge vendégeit számos olyan élmény várja, amelyek kényelmessé, nyugalmassá és élvezetessé varázsolják az itt töltött időt, és lehetővé teszik, hogy a látogatók mindeközben ízelítőt kapjanak a Lexus világából. A LOUNGE by Lexus 700 m2 -es területén 175 vendég foglalhat helyet. A csarnok egy központi részből, egy bárból, egy nyugodtabb felső részből és egy munkaállomásokkal kiépített csendes zónából áll. A „THE LOFT” business-várójában az elmőlt egy évben mintegy félmillió vendég fordult meg és ismerkedhetett meg kikapcsolódás közben a márka legfontosabb értékeivel: olyan hely ez, ahol az emberek jól érezhetik magukat, s közben úgy is megismerhetik a Lexust, hogy ehhez nem kell beülniük egy autó volánja mögé.
A LOUNGE by Lexus egészen más, mint egy hagyományos bemutatóterem, hiszen az autókon messze túlmutatva vezeti be a vendégeket a Lexus világába, miközben sokféle szolgáltatással teremt lenyűgöző és emlékezetes élményeket. A lounge-ban minden rendelkezésre áll, amit egy utazó elvárhat; sőt még annál is több, hiszen mindez a Lexus egyéni megközelítésében valósul meg. Ez ugyanúgy vonatkozik a tér egyedi, modern kialakítására, mint a kifogástalan minőségű bútorokra és anyagokra, a nagy figyelemmel összeállított étel- és italmenükre, vagy éppen a munkavégzéshez, relaxáláshoz és felfrissüléshez kialakított szolgáltatásokra. A bútorzat elemeit kifejezetten a lounge hangulatához illően tervezték és válogatták össze: a többfunkciós asztalkák ugyanúgy a Lexus modellek L-finesse formanyelvét tükrözik, mint a bárpult különleges kialakítása.
A világítástechnikát mindenütt a lounge egyes részlegeinek hangulatához igazították; jó példa erre a bár Iris világítógömb-csokra, vagy éppen az Inaho állólámpák, amelyek a mellettük elhaladó emberek felé hajolnak. A tervezők mindkét különleges világítási megoldást olyan dizájn-ötletekből fejlesztették ki, amelyek az évente megrendezett Lexus Design Award pályaműveiként születtek. A Lexus formatervezési versenye egyébként több helyen is visszaköszön a lounge területén, ahol a Lexus Design Award számos díjnyertes pályázatát megismerhetik a látogatók.
A vendégek különálló fürdőhelyiségeket használhatnak, amelyeket a GROHE legújabb zuhanyzó, illetve zuhanyzó/WC egységeinek használatával alakítottak ki; a fürdés után pedig a Brussels Airlines b.Relaxed márkájú alvóhelyein pihenhetnek és élvezhetik a frissítő környezetet. Akárcsak a Lexus LS zászlóshajó vezetője és utasai, a vendégek itt is az ülésbe épített shiatsu masszázs segítségével feledhetik el a stressz hatásait. Ebben a “Real Pro Hot Stone” programmal is felszerelt Panasonic Relax fotelek segítenek. A Mark Levinson az audio-technológia egyik világszintű vezető vállalkozása. Ők exkluzív partnerként csatlakoztak a Lexushoz, és az egyes modellekre szabott hangrendszereket gyártanak a Lexus számára. A Mark Levinson berendezések egyedülálló hangminőségét a LOUNGE by Lexus világszínvonalú zeneszobáiban lehet kipróbálni. Az új LOUNGE by Lexus a THE LOFT by Brussels Airlines részeként működik. A létesítmény reggel 5:00 és este 21:00 óra között tart nyitva.
A ’The Loft’ a prémium szolgáltatások egyedi ötvözetével nyerte el a zsűri tetszését: • A Lexus által biztosított Omotenashi japán vendégszeretet • A Neuhaus maître chocolatier által kínált csokoládé-élmény • A SPA Grohe zuhanyozó helyiségek • Egyéni pihenőszobák, csillagfényes mennyezettel • Lexus LS Shiatsu-masszázs fotelek • A Foodmaker és a Rombouts friss bioételei és italai • Műanyagpohár-mentes tér – környezettudatosság a plasztik palackok száműzésével • Díjnyertes művészi alkotások és inspiráló, gyönyörű Lexus-dizájnelemek • Rendszeres borkóstolók és zenei programok
A magyarok 71 százaléka ugyan elégedett a jelenlegi gumisával, de jobb kiszolgálás ellenében mégis hajlandó lenne váltani.
A legtöbben az ügyfélvárókat és az ügyfelek által is használható mosdót hiányolják, de sokan kérik a WiFi jelszót is, a legtöbb esetben hiába, mert a nyilvános hálózatok a szervizek 80%-ból hiányoznak – derült ki az Apollo Vredestein Kft. 2462 fővel készített friss felméréséből, ami a magyarok gumiszervizekkel kapcsolatos véleményét térképezte fel. A válaszokból az is kiderült, hogy a hazai autósok még ismerkednek az abroncsnyomást mérő TPMS-rendszer működésével, jó hír azonban, hogy a többségük tudja, a modern autókat csak a jobban felszerelt gumis szervizek tudják megfelelően kiszolgálni.
Hogyan kapcsolódik a TPMS az abroncscseréhez?
A TPMS egy szenzor segítségével méri az abroncsnyomást, és jelez a vezetőnek, ha nem találja megfelelőnek. A műszerfalon felvillanó szimbólum egy gumiabroncsra emlékeztető piktogram, melynek a közepén egy felkiáltójel szerepel. A kitöltők 97%-a ismerte a rendszer működési elvét, de a válaszadók 60%-a azt már nem tudta, hogy a TPMS honnan nyeri az energiát. Mindez azért fontos, mert míg például az ESP és az ABS az autó elektromos rendszeréről nyeri a működéséhez szükséges energiát, addig a TPMS-nek saját eleme van, amit időnként cserélni kell. Ezt a cserét pedig érdemes egy olyan gumisnál elvégeztetni, ahol a szolgáltatások között szerepel a TPMS szerelés és programozás is.
Mire vágyik a magyar?
A legtöbben gyorsabb kiszolgálásra vágynak, de árnyalja a képet, hogy a válaszadók 20%-a úgy gondolja, hogy a gumicsere 15 perc alatt elintézhető, 68%-uk pedig úgy véli, hogy csupán 30 percet vesz igénybe. Sokan keresik a gumihoteleket is. Egyre többen szeretnék ugyanannál a szolgáltatónál megoldani a cserét, a szervizt és a tárolást. A vásárlók számára a várakozással töltött percek kellemessé tétele is fontos szempont. A WiFi mellett a TV-t és a rádiót is sokan szívesen látnák a szervizekben, de a kitöltők az ügyfelek által is használható mosdót, az ügyfélvárót és az italautomatákat is hiányolják.
A gumisokat utolérte már a digitalizáció?
A többség nem bízza a véletlenre, valamilyen formában előzetesen bejelentkezik az abroncscserére. A válaszadók csupán 10%-a foglal időpontot a szerviz webes felületén keresztül, de ez sokkal inkább betudható annak, hogy a szalonok nem rendelkeznek erre alkalmas felülettel, pedig a válaszadók több mint fele, szívesen jelentkezne be online. A kitöltők 12% egyáltalán nem kér időpontot, és igyekszik olyan napszakokban érkezni, amikor kevesen várakoznak a gumis műhelyben.
A gyors megoldás nem minden esetben a jó megoldás
Amennyiben nem gumicsere, hanem egy defekt miatt térünk be a gumishoz, sohasem szabad a gyorsaságot választanunk a biztonság rovására. Ha defektet kapunk minden esetben szét kell szerelni az abroncsot, és belülről is meg kell vizsgálni a hibát, ráadásul a legtöbb esetben innen kell javítani is. Az abroncs külső részén aprónak tűnő sérülés megtévesztő lehet, ami egy gondatlan javítás után ugyanúgy balesetveszélyes marad. – hangsúlyozza Mikolai Béla, az Apollo Vredestein Kft. szakértője. A válaszadók közel fele, 49%-uk mégis úgy vélekedik, hogy defekt esetén elegendő egy úgynevezett behúzó szállal javítani az abroncsot, sőt, ehhez még az autóról sem kell leszerelni a sérült gumit.
A magyar labdarúgó-válogatott teljesítménye az elmúlt években újra felkeltette a sportfogadók figyelmét. Akár szenvedélyes szurkolóként, akár gyakorlott fogadóként követi valaki a nemzeti csapat szereplését,...