Főoldal Blog Oldal: 215

A KCMG is a Honda Civic Type R TCR-t választotta a Túraautó-világkupa 2019-es szezonjára

Az ALL-INKL.COM Münnich Motorsport után a KCMG is bejelentette, hogy két Honda Civic Type R TCR-rel áll rajthoz a Túraautó-világkupa (WTCR – FIA World Touring Car Cup) 2019-es évadában, így a japán márka négy indulóval képviselteti magát a rangos versenysorozatban.

Fotónkon egy utcai Honda Civic Type R látható

A Paul Ip által alapított KCMG 2007 óta van jelen a motorsportban, és igen gazdag, sokrétű tapasztalatot szerzett az elmúlt 12 évben. Pilótái számos futamot nyertek az együlésesek különféle kupáiban, valamint az ázsiai GT-viadalokon, és 2015-ben mindkét LMP2-es géposztályban győzedelmeskedtek a Le Mans-i 24 óráson.

A hongkongi csapat 2018-ban már Civic Type R TCR-rel tört borsot a vetélytársak orra alá, olyan eredményekkel meglepve a közönséget, mint a TCR Europe Teams csapatbajnoki cím megszerzése vagy a két szabadkártyás WTCR-indulás.

Idén Tiago Monteiro versenyez majd a HELL Energy és a BROSE által támogatott csapatban, és nem más lesz a társa, mint Tassi Attila, aki a Honda Racing pilótájaként ragad majd volánt az összecsapásokon.

Az F1-dobogós, 42 éves portugál a pályaversenyzés minden formáját kipróbálta már, és az együléses sorozatok sztárja volt, mikor 2007-ben úgy határozott, hogy átnyergel a Túraautó-világbajnokságra.

Akárcsak korábban, itt is sikert sikerre halmozott: 11-szer nyert és 44-szer állt dobogón a WTCC-ben, többek között a híres Makaói GP-t is megnyerte 2016-ban a Civic Type R TCR-rel.

Tiago éppen a tabella élén állt 2017-ben, mikor a szezon közepén fej- és nyaksérüléseket szenvedett, s feladni készült a további versenyeket. Több mint egy év kihagyás után, tavaly októberben tért vissza a túraautók világába, méghozzá a Japán Nagydíjon, ahol szokásához híven igencsak versenyképesen autózott. Idén már a WTCR összes futamán számolhatnak vele a riválisok, elképesztően izgalmas versenyeknek nézünk tehát elébe.

A 19 éves Tassi Attila magyar versenyeken, egyedileg épített túraautókkal kezdte pályafutását, majd a 2016-os Nemzetközi TCR-kupán villantotta meg igazán tudását, ahol már az ötödik versenyhétvégét dobogósként zárta. A folytatás szintén elismerésre méltó, hiszen 2017-ben ezüstérmet akasztottak nyakába a szezon végén.

Ekkor már Civic Type R TCR-rel versenyzett, így nem volt számára ismeretlen az autó, mikor tavaly a KCMG szabadkártyás WTCR-pilótájaként elindult a hungaroringi futamon. Emellett az új TCR Europe Series versenysorozatban is felhívta magára a figyelmet, ugyanis két futamgyőzelmet is bezsebelt és negyedik lett az összetettben.

A JAS Motorsport minden segítséget megad a magáncsapatoknak, illetve a hondás pilótáknak, többek között alkatrész-ellátást és technikai támogatást biztosítanak a versenyeken.

Az új Honda Civic TCR-t a JAS szakemberei tervezték és építették. Az autó januárban a Dubai 2018 órás endurance-versenyen gurult elsőként a rajtrácsra, és öt nagydíjon diadalmaskodott első szezonjában.

A FIA Túraautó-világkupa április 5-én, a Circuit Moulay el Hassan versenypályán, Marokkóban veszi kezdetét, amit további tíz versenyhétvége követ Afrikában, Európában és Ázsiában. A sorozat utolsó állomásának a malajziai Sepang International Circuit ad otthont decemberben.

Tiago Monteiro elmondta: „Hihetetlenül izgalmas a KCMG és a Honda kötelékében, teljes szezonban versenyző pilótaként visszatérni, s olyan csapattársat kapni, mint a fiatal, villámgyors és eltökélt Attila, akivel tudom, hogy nagyszerű lesz együtt dolgozni. KCMG-nek még új a WTCR, de elképesztő eredményeik vannak a motorsport minden területén, és rendkívül tapasztaltak a túraautókat illetően, szóval már az első versenyhétvégén roppant ütőképesek lehetünk. Hossza időbe telt, mire sikerült felépülnöm, de a Honda, a WTCR szervezőcsapata és a teljes motorsport-család támogatott, ami nagyon sokat segített. Nagyon nehéz volt úgy ott lenni a futamokon, hogy nem indulhattam, a Japán Nagydíj azonban mindenért kárpótolt, hatalmas érzelmi löketet adott a visszatérés. Nincs kétségem afelől, hogy erősebb és motiváltabb vagyok, mint valaha – kiéheztem a világbajnoki címre, amitől tavaly a sérülésem megfosztott.”

Tassi Attila elmondta: „Nagy boldogsággal tölt el, hogy a Honda Racing és a KCMG pilótája lehetek és felléphetek a WTCR-be, ahol egy teljes szezont mehetek. Egy álom vált valóra, és nagyon hálás vagyok a sorsnak, amiért már 19 évesen megkaptam ezt a lehetőséget. Eddig is sok trófeáért, illetve dobogós helyezésért küzdöttem, de ez egy teljesen új világ, amit tavaly – a szabadkártya révén – a Hungaroringen már megismerhettem valamelyest. Sok pályán megyünk majd, amit még nem próbáltam, és sok új dolog lesz, amivel eddig még nem találkoztam, szóval ezt a tanulás évének tekintem, különösképpen, hogy olyan tapasztalt csapathoz kerülök, ahol sok-sok tudást szerezhetek. Úgy gondolom hát, hogy jó eredményeink lehetnek és nagyot léphetünk előre az év során.”

Paul Ip, a KCMG csapat alapítója és vezetője elmondta: „Nagyon boldogok vagyunk, hogy a teljes 2019-es évadban jelen lehetünk a WTCR futamain a Honda Civic Type R TCR-rel. Tavaly indultunk először ezzel az autóval, és nemcsak megnyertük a TCR Europe Teams bajnokságot, hanem két szabadkártyás WTCR-indulásunk is volt, ami végül ehhez a logikus lépéshez vezetett. Tiago személyében a túraautó-versenyzés egyik legtapasztaltabb és legsikeresebb alakját köszönthetjük magunk között, Attilával pedig igen izgalmas jövő elé nézünk, hiszen megvan benne a potenciál, hogy már az idén az első három között zárjon az összetettben.”

Masashi Yamamoto, a Honda Motor Co. motorsportrészlegének vezetője elmondta: „A 2018 WTCR erős zárása után nagy örömmel jelenthetjük be, hogy idén olyan csapatok indítják majd a Honda Civic Type R TCR-t, mint a KCMG vagy az ALL-INKL.COM Münnich Motorsport. Paul Ip és csapata nagyszerű dolgokat ért el az együlésesek és a túraautók mezőnyében, s reméljük, hogy a WTCR-ben éppúgy kivívják majd az elsőséget, mint tavaly a TCR Europe Teams bajnokságban. Tiago Monteiro a világ egyik legjobb túraautó-versenyzője, és nagyon örülünk, hogy újult erővel, motiváltan tért vissza a motorsport világába. Tassi Attila szintén megmutatta már, hogy milyen kiváló versenyző, biztos vagyok benne, hogy nagyon jó csapattárs lesz.”

Alessandro Mariani, a JAS Motorsport elnök-vezérigazgatója elmondta: „Igazán örülök, hogy a milánói központunkban épített Honda Civic TCR-ek megmérettetik magukat a Túraautó-világkupán, különösképp, hogy az ALL-INKL.COM Münnich Motorsport és a KCMG küldi őket csatába. Tiago és Attila fantasztikus pilóta, amit személyesen is megtapasztalhattunk, Tiago ugyanis az autó fejlesztésében és versenyprogramunk kidolgozásában is jelentős szerepet vállalt az elmúlt hét évben, Attila pedig már 17 évesen komoly eredményeket ért el, így 2018-ban a JAS Motorsport fejlesztési és tesztpilótájaként tevékenykedett. Sok-sok sikert kívánunk a versenyzőknek és a csapatoknak, reméljük, sikerül tovább bővíteniük az öt bajnoki címet és 39 futamgyőzelmet felsorakoztató listát, ami a Civic Type R TCR versenyképességéről tanúskodik.”

Toyota Sequoia TRD Pro: remek terepes képességek, 7 fős kapacitás

Lenyűgöző motorteljesítmény, ellenállhatatlan összkerékhajtás, kemény terepre optimalizált futómű és hiánytalan felszereltség: a frissen bemutatott Toyota Sequoia TRD Pro valószínűleg a világ legsokoldalúbb nagycsaládos járműve.

Régi tartozását egyenlítette ki a Toyota a Sequoia TRD Pro bevezetésével. Az alvázas, de elöl-hátul független kerékfelfüggesztésű, három üléssoros szabadidőjármű vásárlóinak eddig valamiféle kompromisszumot kellett kötniük, hiszen az igényes, dinamikus TRD Sport verzió kizárólag hátsókerék-hajtással volt elérhető, összkerékhajtást csupán a racionális igényekre tervezett, jó ár-érték arányú SR5 kivitelhez kínált a gyártó. A frissen bevezetett TRD Pro azonban mindkettőnél többet nyújt: a megbízható összkerékhajtást rendkívül gazdag felszereltséggel társítja, kiváló terepalkalmassága pedig igazi kalandkereső családi járművé teszi.

A Toyota Racing Development mérnökei mindenekelőtt a TRD Pro széria többi tagján (a Tundra és Tacoma pickup modelleken, valamint a 4Runner alvázas szabadidőjárművön) már alkalmazott recept szerint igényes Fox lengéscsillapítókat építették be. A jobb hőelvezetésű, nitrogénnel töltött darabok nagyobbak, hosszabb rugóutakat tesznek lehetővé, a feszesebb, progresszív csillapításhoz pedig elöl csökkentett rugóállandójú csavarrugók társulnak. Így az 5,2 méteres autó kemény terepen is helyt áll, ugyanakkor aszfalton sem veszít kiegyensúlyozott vezethetőségéből.

Amilyen sokoldalú és magabiztos, olyan határozott kiállású a Sequoia TRD Pro: hűtőmaszkját a gyártó emblémája helyett a Toyota felirat díszíti, az ötküllős, fekete kovácsolt alumínium keréktárcsákat a BBS szállítja. A fekete, szürke és fehér mellett kizárólag a csúcsmodellhez elérhető a frissen kidolgozott katonai zöld fényezés. Az első ajtókon TRD Pro felirat olvasható, az első futóművet és az olajteknőt masszív TRD kartervédő lemez óvja a sérülésektől. Alapfelszerelés az öntött alumínium oldalsó fellépő, valamint az alapmodellek tetősínje helyett felszerelt robusztus tetőkeret.

Az 5.7 literes V8-as benzinmotor (381 LE, 544 Nm) égéstermékei ércesebb tónusban távoznak a fekete króm kidolgozású kipufogón keresztül. A hatfokozatú automata sebességváltó külön vontatófokozattal, a menetstabilizáló elektronika az utánfutó csóválását megakadályozó fékprogrammal segíti a vontatást, akár 3,2 tonnáig. A központi Torsen differenciálmű nyomógombbal fixen összezárható, a felező forgótárcsával kapcsolható.

A Sequoia TRD Pro kizárólag hétszemélyes kivitelben kapható, a második sorban két különálló fotellel, a lábtér még a hátsó, háromszemélyes üléspad előtt is felnőttekre méretezett. Ez utóbbi osztva dönthető támláit lehajtva 1886 literes csomagtartó áll rendelkezésre, ha pedig csak ketten utaznak az autóban, akár több hetes expedícióra is indulhatnak a 3,4 köbméteres csomagtérnek köszönhetően. A belső térben akár 336 centiméteres tárgy szállítható, a hátsó szélvédő egyérintéses nyitás és zárás funkciót is kapott.

A kifinomult fényűzés és az élvezetes dagonyázás szokatlan kombinációját kínálja a Sequoia TRD Pro, ezért az utastér nemcsak igényes, de könnyen tisztítható is. Az üléseket piros cérnával varrott fekete bőrkárpit borítja, a fejtámlákba a TRD Pro feliratot hímezték, a padlót négy évszakos szőnyegek óvják a kosztól. Ami a kényelmi felszereltséget illeti, magától értetődő a kulcs nélküli nyitás és indítás, a motoros vezetőülés-állítás, a motoros napfénytető, valamint a külön hátsó kezelőfelülettel rendelkező, háromzónás klímaberendezés.

Az utasok szinkronizálhatják a fedélzeti multimédia rendszerrel Android és Apple telefonjukat, rendelkezésükre áll az Amazon Alexa hangvezérlés funkció, a zenehallgatást műholdas rádió, illetve USB és Bluetooth csatlakozás segíti elő. A biztonsági felszereltség teljes körű, hála a széria kivitelű Toyota Safety Sense P csomagnak: ütközést megelőző rendszer, gyalogosfelismerő automata fékvezérlés, sávelhagyásra és csóválásra figyelmeztető rendszer, álló helyzetig működőképes adaptív tempomat, automata távolsági világítás, továbbá holttérfelügyelet és hátsó keresztirányú forgalomfelügyelet szerepel a listán. A függönylégzsákok mindhárom üléssort lefedik, a vezető és első utasa előtt pedig térdlégzsák kapott helyett.

[TESZT] BMW M550d xDrive Touring – minden nap sportosan, természetesen a családdal

Sportos lelkületű családapák és családanyák kedvence lehet a BMW BMW M550d xDrive Touring. Alapvetően azért, mert optimális mérettel bír, kombi, lehet szelíd vadként terelgetni, de ha kell, megbokrosodik pillanatok alatt. Teszteltük.

Így, a kombi (Toruing kivitelben) teljes mértékű kettősséget áraszt a 5-ös. Főként, ha a világ jelenleg legerősebb sorhatos dízelmotorjával lett szerelve. Tipikusan az az autó, amelyik a laikusabb külső szemlélő számára igazán hétköznapinapinak is beillő, masszív küllemű ötös BMW. Pedig ha odatéved aztán a szeme az M550d feliratra, máris érezheti – joggal – hogy valami nem stimmel.

Attól, hogy M550d, attól még nem M5. Ez egy fontos tézis, ugyanakkor a tervezésnél mindent megtettek a mérnökök, hogy az M varázsbetűhöz köthető tulajdonság jelen legyen a hajtásláncban. És jelen is van, ugyanis kerek 400 lóerőt sikerült kipréselni a 3 literes gázolajos aggregátból. A csattanó pedig egyértelműen a 4 (!) turbótöltő kapcsán érkezik. A korábbi, hasonló hengerűrtartalmú, szintén sorhatos 30d “csak” 3 turbóvel rendelkezett, viszont tény, hogy a karakterisztika kiegyensúlyozása érdekében szerencsésebb választás a páros, kettő-kettő felosztás.

Két turbótöltő jut tehát az alacsonyabb fordulatszám-tartományba, míg szintén kettő a magasabb intervallumhoz. Így gyakorlatilag ki lehetett küszöbölni a turbólyukak jelenlétét, ráadásul a gázreakciók is közvetlenebbek, direktebbek lettek.

Kettőt ide, kettőt oda

A tesztelt BMW M550d xDrive Touring mindezeken felül M-Performance csomagot is kapott, melynek részeként jelen volt a remek rajtautomatika is. Így Sport profilba kapcsolva nem kell 5 másodperc kell a nulla-százas sprinthez (mért értékünk 4.5), ami enyhén szólva letaglózó élmény a szó pozitív értelmében. Bár az állandó összkerékhajtás (xDrive) révén nem érezhető annyira direktnek a gyorsulás, inkább az a megdöbbentő, hogy egy dinamikusabbra tervezett és előirányzott elstartolás után máris a 100 kilométer/óra feletti tartományban jár a teljes LCD kijelzős infotainment sebességmérőjének mutatója.

A BMW M550d xDrive Touring maximális forgatónyomaték-leadása bődületes 760 Newtonméter, mely 2000-3000 RPM közt már rendelkezésre is áll (hála a négy turbónak, ugyebár). Pedig közel sincs egyszerű dolga a hajtásnak, ugyanis vezetővel együtt általában több, mint 2 tonnát kell mozgatni.

Precíz váltások. Mindig ilyen, maradjon is ilyen

Ahhoz, hogy a sebességfokozatok optimálisan kerüljenek adagolásra, remek 8 gangos tiptronic váltó van a segítségünkre. A BMW-k megszokott hangolására jellemzően most is messzemenően közvetlen minden egyes sebességfokozat tartomány, ha dinamikát szeretnénk, megkapjuk rögvest; ha komótosabban óhajtunk vezetnim megkapjuk szintúgy. Remekül alkalmazkodik tehát a BMW M550d xDrive Touring vezetési stílusunkhoz, legyen szó bármilyen forgalmi szituácuóról.

Mint ahogyan az kiderülhetett a feljebb olvasható bekezdésekből és azok részleteiből, a BMW M550d xDrive Touring kimagaslóan fürge és dinamikus tud lenni, sportkocsikat megszégyenítő menettulajdonságokkal. Viszont ami talán még nagyobb erény, az az, hogy nyugodt szívvel autózhatunk vele teljesen átlagos, visszafogott aspektussal – mondjuk egy családi kirándulás alkalmával.

Ilyen esetekben illő üzemanyagkímélő módba kapcsolni a profilválasztó tárcsával, és minden nyugodttá, csendessé szelídül. Értelemszerűen a gázreakciók veszítenek az elánból – bár ha hirtelen odalépünk adott helyzetben, példának okáért egy előzésnél – majd’ ugyanazt képes produkálni lendület tekintetében, mint a sportosabb módozatokban.

Annak ellenére, hogy sportos, meg tudja tartani az elvárt komfortot is

Finomra hangolt kényelemmel bír a BMW M550d xDrive Touring, ez még kiválóbbá és különlegesebbé teszi. A vezetőoldali és a mellette lévő utasoldali ülések mondhatók sportosnak, de közben mégis inkább a komfortora vannak kihegyezve; deréktámasz, combtámasz mind rendelkezésre állnak, ülésfűtés-hűtés alapvető, a könyöklő elhelyezés is tökély módon lett testreszabva. Az ülő- és hátfelületek szélessége, valamint hossza egyaránt kiszolgálja az átlagos felnőtt testalkatot, ugyanakkor sportos vezetésnél, erőteljesebb kanyarvételezésnél kitűnően tartanak minden irányból.

Hátul is megkapjuk mindazt a kényelmet, amit elvárunk, egyedül a fejtér késztet némi kompromisszumkötésre. Ezen felül a láb- és térdterek rendben vannak, és normál esetben három szintén átlagos testalkatú felnőtt könnyedén elfér, hosszabb utazás esetében is. Természetesen ISOFIX-pontok is találhatók itt, úgyhogy adott mindennek a maximuma.

Ha már kombi, akkor legyen jól pakolható: a BMW M550d xDrive Touring e téren sem szenved hiányt. A csomagtér alaphangon 560 literes, amely növelhető jelentősen a hátsó osztott üléssor előrehajtásával.

Eddig is szinte csupa pozitívumot tudtunk felhozni a BMW M550d xDrive Touring kaocsán, folytatjuk a sort az üzemanyag-fogyasztással. ECO módban átlagosan 5.8-6.1 literes érték született (ami igen meggyőző), sportosabb gázpedál kezeléssel nagyjából a dupláját sikerült mérnünk.

Árazás

A tesztben szereplő BMW M550d xDrive Touring alapára 26.7 millió forintot tesz ki, viszont konfigurálásnál könnyedén elszaladhat velünk a ló, és akár 39.4 millió forintig is felextrázhatjuk. A cikk főszereplőjén pontosan ekkora összeget feltüntető árcédula szerepelt.

2017 BMW M550d xDrive Tourin98specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű hathengeres dízelmotor 4 turbóval

Lökettérfogat: 2993 cm³

Maximális teljesítmény: 400 LE @ 4400 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 760 Nm @ 2000-3000 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, nyolcfokozatú tiptronic automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4942 mm

Szélesség: 1868 mm

Magasság: 1498 mm

Tengelytáv: 2975 mm

Első gumik mérete: 255/55 R19

Hátsó gumik mérete: 255/55 R19

Tömeg, üresen: 1955 kg

Megengedett össztömeg: 2620 kg

Csomagtartó mérete: 560 liter

Üzemanyagtartály mérete: 68 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 250 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 4.6 s (gyári), 4.5 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.9 l/100 km

Országúti: 5.1 l/100 km

Vegyes: 6.1 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 7.4 l/100km

Országúti: 5.9 l/100km

Vegyes: 6.4 l/100km

CO2 kibocsátás: 168 g/km

Bővebb információ a BMW magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Panasonic LUMIX DC-G9

Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Panasonic, Telenor Magyarország

Utómunka hardver: Acer, ASUS



A Toyota élen a WRC-ben

A TOYOTA GAZOO Racing World Rally csapat idei első győzelmét ünnepelte nagyjából másfél héttel ezelőtt a 2019-es FIA Rally Világbajnokságon, Svédországban, hiszen Ott Tänak magabiztosan győzött a világbajnoki idény második fordulójában.

A Toyota Yaris WRC számára ezen a versenyen ez már a második győzelem volt három év alatt; az elsőt 2017-ben aratta a csapat. Emellett Tänak maximális pontszámot elérve megnyerte a rallyt záró gyorsasági szakaszt is. A látványos győzelem eredményeként nem csupán Tänak került pilótaként a bajnokság élére, de a Toyota is az első helyen áll a gyártók versenyében.

A pilótáknak egész hétvégén kedvezőtlen útviszonyokkal kellett küzdeniük, mert a meleg miatt olvadni kezdett a hó és a jég. Tänak pénteken kevesebb, mint két másodperccel végzett az első helyezett mögött, majd jobb rajtpozícióját kihasználva szombaton sikerült közel egyperces előnyt szereznie riválisaival szemben. Vasárnap az első két szakaszon óvatosan autózott, majd a gyorsasági szakaszon a legjobb időt érte el, 3,5 másodperccel megelőzve a második helyezettet, és ezzel megszerezte mind az öt jutalompontot. Navigátorával, Martin Järveojával így immár ő áll az élen – pályafutása során először – a pilóták mezőnyében. Kris Meeke a második rallyját futotta a csapat színeiben, és összesítésben a hatodik helyen végzett, miután az utolsó napon sikerült növelnie előnyét legközelebbi riválisával szemben. Pontjai segítettek a csapatnak, hogy egypontos előnyre tegyen szert az autógyártók mezőnyének élén. A pénteki kicsúszás miatt pedig az ismételt rajtra vonatkozó szabályok szerint induló Jari-Matti Latvala ért el szakaszgyőzelmet a nap elején. Marcus Grönholm szintén sikeresen teljesítette visszatérését követő első futamát egy saját tulajdonú Yaris WRC volánja mögött.

„Megszereztük idei első győzelmünket a Svéd Rally második fordulójában. Szeretnék gratulálni és köszönetet mondani Ottnak, Martinnak és a csapatnak a teljesítményükért. Szeretném az összes rajongónak és partnerünknek is megköszönni a támogatásukat. Két éve, közvetlenül a visszatérésünk után, el se tudtam hinni, amikor már a második rallynkon sikerült győzedelmeskedni. Világosan emlékszem a meglepetésre és az örömre. Idei győzelmünk más: itt kezdettől a győzelemért harcolhattunk. Visszatekintve arra a két évvel ezelőtti örömteli rallyra, és a nagyon kemény tavalyira, látom, mennyit fejlődött a csapat. Köszönöm Tomminak, hogy továbbra is vezeti a csapatot. Láttam Esapekka Lappit és Janne Fermet idegen szerelésben a dobogón. Természetesen sajnáltam, hogy Jari-Matti, Miikka, Kris és Seb nem állhattak fel oda, de örömöt éreztem mindazokért, akik igen. És ez nemcsak azért volt, mert láttam a mosolyukat, hanem azért is, mert erős riválisaink voltak. Úgy hiszem, Tommi és a csapat összes többi tagja is úgy érzi, minden pilótánk és navigátorunk ott van a dobogón. És ez nagy erőt ad a TOYOTA GAZOO Racing csapatának ahhoz, hogy előre lépjen. Éppen csak elkezdődött az idény, amelynek hátralevő részében, 12 fordulón keresztül kell majd kemény csatákat megvívnunk. Ettől lesz izgalmasabb a WRC, és ez segít nekünk is egyre jobb autókat készíteni. Előre is köszönöm folyamatos támogatásukat!” – nyilatkozta Akio Toyoda, a csapat elnöke.

„Nagyszerű, hogy sikerült győznünk most a második fordulóban, és az élre állni mindkét bajnokság mezőnyében. Ott végig dominált a hétvégén, megmutatva mindenkinek, hogyan kell nehéz útviszonyok közt autózni. Rendkívül erős versenyző. Amikor ránézek, az kicsit olyan, mintha magamat látnám 20 éve, amikor a világbajnoki címért küzdöttem. Persze ez nehéz hétvége volt Kris és Jari-Matti számára, de ők is megmutatták, milyen gyors és megbízható az autónk” – mondta Tommi Mäkinen csapatfőnök.

„Nagyon jól sikerült a hétvége. Péntek volt számomra a legfontosabb nap, amikor minimalizálni tudtuk az időveszteséget, utána már csak jó ritmusban autóztunk, a lehető legkisebb kockázatot vállalva. A mai nap arról szólt, hogyan spóroljunk az abroncsokkal a gyorsasági szakaszra, ahol aztán mindent kiadtunk magunkból. Nagyon jól mentünk, minden remekül működött, jól éreztem magam az autóban. Nagyon erős csapatunk van, és szuper dolog, hogy sikerült az idény elején összehozni egy ilyen eredményt” – vélte Ott Tänak, a 8. rajtszámú autó pilótája.

„A ma reggeli első szakasz volt a legjobb a rallyn: szép, tiszta, jeges útburkolat, nagy hófalakkal, és gyors pálya. Igazán élvezhető volt az autózás, és az, hogy újra felvettük a ritmust. Reméltem, hogy a gyorsasági szakaszon szerzek pontokat, és jó eredménnyel fejezem be a rallyt, de az útviszonyok nagyon rosszak voltak, különösen a végén, ahol sok volt a hó és a latyak. Most már Mexikóra gondolunk” – vélte Jari-Matti Latvala, a 10. rajtszámú autó pilótája.

„Ma reggel nagyon jók voltak az útviszonyok: tiszta jég, pont az, amin szeretünk vezetni. Az volt ma a célom, hogy megpróbáljak Sebastien Loeb előtt végezni, és sikerült is növelni az előnyünket, szóval elégedett vagyok. A gyorsasági szakaszon kaptam egy nagy ütést az autó bal első kerekére, és utána már küzdelmes volt a verseny. A meleg idő hétvégén nagyon más volt, mint a verseny előtti tesztelés során, ezért nem voltam túl gyors. De jó érzés, hogy sikerült befejezni a rallyt és pontokat is szerezni a csapatnak” – mondta Kris Meeke, az 5. rajtszámú autó pilótája.

SVÉD RALLY VÉGEREDMÉNY

1 Ott Tänak/Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) 2 ó 47 p 30.0 mp
2 Esapekka Lappi/Janne Ferm (Citroën C3 WRC) +53.7 mp
3 Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) +56.7 mp
4 Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger-Amland (Hyundai i20 Coupe WRC) +1 p 05.4 mp
5 Elfyn Evans/Scott Martin (Ford Fiesta WRC) +1 p 08.2 mp
6 Kris Meeke/Seb Marshall (Toyota Yaris WRC) +1 p 38.8 mp
7 Sebastien Loeb/Daniel Elena (Hyundai i20 Coupe WRC) +1p 49.7 mp
8 Pontus Tidemand/Ola Floene (Ford Fiesta WRC) +3p 37.7 mp
9 Ole Christian Veiby/Jonas Andersson (Volkswagen Polo R5) +6 p 34.0 mp
10 Janne Tuohino/Mikko Markkula (Ford Fiesta WRC) +8p 21.4 mp
21 Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) +14p 44.4 mp

Mi következik?

A Mexikó Rally (március 7-10.) nagyon más lesz a csapatok és pilóták számára, mint a svédországi volt. Rossz minőségű murvás utak, és harminc fok körüli meleg vár az indulókra. Emellett a nagy tengerszint feletti magasság is megviselheti a versenyzőket. A pálya legmagasabb pontja 2737 méteren lesz, így a motorok kevés oxigént kapnak, így a teljesítményük akár 20 százalékkal is csökkenhet.

A hibrid Toyota kisbuszok sofőr nélkül szállíthatják az utasokat 2021-től?

A többszörösen díjnyertes Toyota Sienna buszlimuzin következő generációs modellje adja majd annak az önjáró gépkocsinak az alapját, amely már 2021-től szállíthat utasokat az autógyártó és az Uber stratégiai együttműködésének keretében.

A Toyota tavaly nyáron jelentette be, hogy az Uber fuvarmegosztó vállalattal még 2016-ban kötött együttműködési megállapodást kiterjesztve néhány éven belül nagy mennyiségben bocsát közúti forgalomba olyan, fejlett önjáró technológiákkal felvértezett gépkocsikat, amelyekkel tovább folytathatja átállását a mobilitási szolgáltatás (mobility as a service, MaaS) ma még épp csak körvonalazódó üzleti modelljére. Az új gazdasági paradigma kidolgozásában ezzel úttörő szerepet vállaló partnerek most arról számoltak be, hogy a hamarosan bemutatkozó, új generációs Toyota Sienna buszlimuzin mintegy száz példányát fogják a két vállalat technológiáival felszerelni, és azokat 2021-től szolgálatba állítani az Uber hálózatában.

A flotta tagjai 4. szintű autonóm mobilitásra lesznek képesek, azaz bizonyos feltételek teljesülése esetén teljesen önállóan tudnak közlekedni. A „bizonyos feltételek” ebben az esetben azt jelenti, hogy a járművek egy földrajzilag pontosan körülírt területen belül fognak tudni emberi beavatkozás nélkül haladni és manőverezni, árulta el az Automotive News szerkesztőinek James Kuffner, a fejlesztési együttműködésben technológiai beszállítóként részt vevő TRI-AD (Toyota Research Institute – Advanced Development) kutatóintézet elnöke. Ezen a virtuális kerítéssel (geofence) körbezárt területen belül ultramodern infrastrukturális támogatás – többek között rendkívül nagy felbontású térképek, illetve járművek és környezetük közötti (V2X) kétirányú kommunikáció – teszi lehetővé a fejlett érzékelőkkel és nagy kapacitású számítógépekkel felszerelt járművek számára az önálló döntéshozatalt.

A TRI-AD műszaki igazgatója, Ken Koibuchi szerint azért esett a választás a jelenleg még fejlesztés alatt álló, új generációs Siennára, mert annak új generációs padlólemeze, tekintélyes belső tere és nagy kapacitású hibrid akkumulátorcsomagja kielégíti a technológia hely- és energiaigényét. Az autókat szériaállapotban veszik át a gyártótól, és utólag szerelik fel az Uber és a Toyota laboratóriumaiban kifejlesztett technológiákkal: kamerákkal, érzékelőkkel, lézeres szenzorokkal és processzorokkal. „Rendkívül sok időbe és energiába telik egy ilyen átépítés. Ki kell szerelni az üléseket, lebontani a kárpitozást, és módosítani kell a gyári kábelkötegeket” – tette hozzá Koibuchi. „Az autonóm járművek átalakítása igen bonyolult feladat.”

A közepes és hosszú távolságok megtételére optimális, hibrid Sienna buszlimuzinokon kívül a Toyota egy akkumulátoros elektromos gépkocsi forgalomba állítását is tervezi. Ennek koncepcióját a személy- és áruszállításra egyaránt felkészíthető e-Palette tanulmányautóval vázolta a gyártó idén januárban. A rövid távú közlekedésre tervezett jármű első példányai már 2020-ban, a Tokiói Olimpia idején szolgálatba állnak, erősítette meg a Toyota korábban vázolt szándékait Shigeki Tomoyama, az autógyártó autonóm mobilitási projektjeiért, így az Uberrel folytatott együttműködésért is felelős Toyota Connected elnöke.
Fotók: Toyota, UBER

Több, mint egymilliárd eurót fektet be közösen működtetett mobilitási szolgáltatásaikba a BMW Group és a Daimler AG

A nagyvárosi közlekedés optimalizálását célzó megoldások egyre növekvő piacán új szereplő mutatkozik be: a BMW Group és a Daimler AG által közösen működtetett öt mobilitási szolgáltatás már most világszerte mintegy hatvanmillió ügyfél mindennapjait könnyíti meg.

A világszerte több mint ezer új munkahelyet teremtő, közös vállalkozás újabb fontos lépést jelent a tisztán elektromos meghajtású, nagymértékben automatizált, személyre szabott mobilitás korszaka felé vezető úton.

A BMW Group és a Daimler AG február 22-én bejelentette, hogy saját fejlesztésű mobilitási szolgáltatásaik egyesítésével egy minden korábbinál kiterjedtebb, hosszú távon fenntartható, globális méretű hálózatot hoznak létre, amelynek célja, hogy megkönnyítse a nagyvárosokban élő emberek közlekedését. A két vállalat több mint egymilliárd eurót invesztál be a közös projektek fejlesztési munkálataiba és autómegosztó, személyfuvarozó, parkolást segítő, járműtöltési, valamint multimodális közlekedési szolgáltatásaik minden korábbinál szorosabb összefonásába. Az együttműködés öt közös projektet ölel fel: a multimodális közlekedést segítő REACH NOW, a járműtöltést támogató CHARGE NOW, a személyfuvarozást megkönnyítő FREE NOW, a parkolást segítő PARK NOW és az autómegosztásra összpontosító SHARE NOW szolgáltatásokat.

„Mobilitási szolgáltatásainkat rendkívül széles ügyfélbázisunk visszajelzései alapján fejlesztettük ki, most pedig a következő szintre lépünk. Tizennégy sikerre vitt márka erőit és felhalmozott szaktudását egyesítjük, mialatt a nagyvárosi mobilitás villámgyorsan fejlődő piacán jelentkező új, globális méretű projektjeinkbe összesen több mint egymilliárd eurót fektetünk be” – mondta Dieter Zetsche, a Daimler AG igazgatótanácsának elnöke és a Mercedes-Benz Cars igazgatója.

„A közös vállalkozásunk keretein belül létrehozott intelligens hálózat világméretű kiterjesztésével képesek leszünk formálni a nagyvárosok aktuális és jövőbeni mobilitását, a digitalizáció és a közös szolgáltatások adta potenciált kihasználva, ügyfeleink egyre intenzívebb mobilitási igényére építkezve pedig mindebből a maximumot hozhatjuk ki. Lehetőség nyílik újabbnál újabb piaci együttműködésekre is, legyen szó akár innovatív startup cégek felkarolásáról, akár már létező, aktívan tevékenykedő vállalkozásokkal való kooperációról” – tette hozzá Dieter Zetsche.

„Egy abszolút piacvezetőnek számító, globális méretű hálózatot építünk ki. Az a hatvanmillió ember, akik mobilitási szolgáltatásaink hétköznapi alkalmazásával már most is ügyfeleink, a jövőben a tökéletesen integrált autómegosztó szolgáltatás hosszú távon fenntartható ökoszisztémájából, a személyfuvarozás lehetőségeiből, valamint parkolást segítő, járműtöltési és multimodális közlekedési szolgáltatásainkból is egyformán részesülhetnek. Egyértelmű célt tűztünk ki magunk elé: ezen öt mobilitási szolgáltatás jövőbe mutató összefonásával egy olyan közös mobilitás-szolgáltatási portfóliót hozunk létre, amelyben a tisztán elektromos meghajtású, önmagukat vezető járművek képesek lesznek automatikusan parkolni és feltölteni magukat, miközben a tömegközlekedés többi résztvevőjével is szorosan együttműködnek” – vette át a szót Harald Krüger, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke. „Úttörő mobilitási szereplőként kidolgozott stratégiánkban ezen szolgáltatások kulcsfontosságú jelentőséggel bírnak. Az együttműködéssel maximálisan kihasználhatjuk a növekvő piacban rejlő lehetőségeket, miközben megosztjuk a beruházások és fejlesztések költségeit” – tette hozzá Harald Krüger.

A BMW Group és a Daimler AG mobilitási szolgáltatásai mögött hatalmas szakmai tapasztalat és széles ügyfélbázis áll, a nagyvárosi közlekedés optimalizálását célzó megoldásokat világszerte naponta több mint hatvanmillió ember használja. Az úttörő együttműködés részeként a két vállalat egyesíti saját fejlesztésű mobilitási szolgáltatásait, amelyek kiváltképp vonzó termékpalettára és erős ügyfélbázisra épülve, a következő öt közös projektként állnak rendszerbe a felek két jelentős régiójában, Európában és az amerikai kontinensen:

A REACH NOW több mint 6,7 millió felhasználója egyszerűen, közvetlenül férhet hozzá a nagyvárosi tömegközlekedés összes mobilitási szolgáltatásához. A REACH NOW alkalmazás nem csupán az A pontból B pontba történő, számtalan mobilitási megoldás alternatív navigációival segíti az ügyfeleket, de rajta keresztül a felhasználók tömegközlekedési jegyeket is vásárolhatnak és megannyi kiegészítő mobilitási szolgáltatáshoz férhetnek hozzá: az autómegosztó hálózat részeként járművet foglalhatnak, személyfuvarozást kérhetnek és kerékpárt is bérelhetnek. A REACH NOW elnök-vezérigazgatója Daniela Gerd tom Markotten, pénzügyi vezetője pedig Johannes Prantl lesz.

A CHARGE NOW a digitális járműtöltési szolgáltatások menedzselésére létrehozott Digital Charging Solutions GmbH (DCS) szolgáltatása, amelynek széleskörű járműtöltési hálózata nagymértékben hozzájárul a károsanyag-kibocsátástól mentes közlekedés jövőképének megvalósulásához.

A CHARGE NOW segítségével a felhasználók könnyedén megtalálhatják a nyilvános járműtöltő állomásokat, majd a szabad oszlopokat azonnal használatba is vehetik és a szolgáltatást ki is fizethetik, legyenek akár otthon, akár külföldön. A Digital Charging Solutions GmbH gőzerővel dolgozik azon, hogy a nyilvános járműtöltő állomásokhoz egy olyan egyszerű, szabványosított csatlakozót fejlesszen ki, amely minden autógyártó és flottaüzemeltető megoldásával kompatibilis. Azáltal, hogy a világ huszonöt országában több mint 100 000 darab járműtöltő állomást üzemeltet, a DCS nagymértékben elősegíti az elektromos mobilitásra koncentráló autógyártók stratégiáinak sikerét. A világ egyik legnagyobb és leggyorsabban fejlődő járműtöltő hálózatát az ügyfelek országhatárok nélkül használhatják, amelyben már most több mint 250 szolgáltatás-üzemeltető van segítségükre.

A PARK NOW a felszíni és a felszín alatti parkolások megkönnyítésére hivatott. Az innovatív, parkolást segítő digitális alkalmazás az úti célhoz legközelebb eső, legjobb parkolási lehetőségeket kínálja fel a felhasználóknak, akik az alkalmazáson keresztül lefoglalhatják és meg is hosszabbíthatják parkolásukat. A technológia jegy- és készpénzmentes fizetést is lehetővé tesz, amelyek jelentősen megkönnyítik a parkolást a mindennapokban.

A PARK NOW ráadásul tisztábbá, egészségesebbé és élhetőbbé is teszi a metropoliszok belvárosát, hiszen használatával jelentősen csökken a nagyvárosi forgalomban részt vevő járművek száma: napjainkban a belvárosokban köröző járművek 30 százalékát a parkolóhelyet kereső autósok adják, amely a jövőbe mutató alkalmazás használatával napról napra csökken. Európában és Észak-Amerikában már több mint harmincmillió ügyfél használja a PARK NOW alkalmazást, összesen több mint 1 100 országban. A CHARGE NOW és a PARK NOW elnök-vezérigazgatói székében Jörg Reimann, a pénzügyi vezető pozícióban pedig Thomas Menzel foglalhat helyet.

A FREE NOW számos mobilitási szolgáltatást egyesít, a taxiktól kezdve, a privát sofőrszolgálatokon keresztül, egészen a bérelhető járművekig és a legkorszerűbb elektromos robogókig – és mindehhez egyetlen érintéssel kínál hozzáférést. A FREE NOW az egyik legnagyobb európai és latin-amerikai személyfuvarozó szolgáltatóként összesen több mint huszonegymillió ügyfél és több mint 250 000 sofőr között teremt kapcsolatot, amellyel nagymértékben hozzájárul a nagyvárosok forgalmának csökkentéséhez. A FREE NOW elnök-vezérigazgatója Marc Berg, míg pénzügyi vezetője Sebastian Hofelich.

A SHARE NOW egy központi telephely nélkül működő autómegosztó szolgáltatás, amely okostelefonon keresztül teszi elérhetővé az ügyfelek számára a szabad gépkocsikat – bárhol és bármikor. A felhasználók az autóhasználat díjait is okostelefonon keresztül rendezhetik. Az autómegosztó hálózat járműparkja folyamatosan bővül és egyre nagyobb piacokra terjed ki. A SHARE NOW több mint négymillió felhasználója a világ harmincegy városában több mint 20 000 darab gépkocsin osztozik nap mint nap. Az autómegosztás lehetősége csökkenti a kihasználatlan járművek számát, amely a nagyvárosok útjain már rövid távon is kevesebb közlekedő gépkocsit eredményez. A SHARE NOW elnök-vezérigazgatói székében Olivier Reppert, pénzügyi vezetői székében pedig Stefan Glebke foglalhat helyet.

A BMW Group és a Daimler AG által kifejlesztett mobilitási szolgáltatások, amelyek a REACH NOW, a CHARGE NOW, a PARK NOW, a FREE NOW és a SHARE NOW alkalmazásokban egyesülnek, minden korábbinál hatékonyabbá és fenntarthatóbbá teszik a nagyvárosok forgalmát. Kiforrott szolgáltatásainak köszönhetően a közös vállalkozás a nagyvárosi mobilitás optimalizálására is iránymutató lehetőségeket teremt, megalapozva a metropoliszokban zajló közlekedés hosszú távon fenntartható jövőjét.

„Egyértelműen a növekedés irányába tartunk, és közös mobilitási szolgáltatásainkba továbbra is innovációs iránymutatókként invesztálunk be. A tömegközlekedési lehetőségek egyesítésével egyre több embert kívánunk elérni a világ metropoliszaiban és nagyvárosaiban, hogy jelentősen javítsuk életminőségüket” – fogalmazott Harald Krüger.

Az új mobilitási portfólió könnyedén hozzáférhető és intuitívan használható lesz, miközben maradéktalanul kielégíti az ügyfelek igényeit. Az öt közös projekt integrált, hosszú távon fenntartható ökoszisztémája épp ott teszi kényelmesebbé a közlekedést, ahol a jövő mobilitási megoldásait kovácsolják: a metropoliszokban. Mindezt Berlin is alátámasztja, amelyet a két vállalkozás az úttörő együttműködés központjának választott. Németország fővárosa, amely a folyamatos fejlődést eredményező kreativitásról és az innovációs erősségben rejlő lehetőségekről is ismert, a jövőt építő tehetségek és a kiteljesedni vágyó vállalkozók számára egyaránt vonzó életteret jelent. A BMW Group és a Daimler AG közös vállalkozása az elkövetkező néhány évben több mint ezer új munkahelyet teremt, nem csupán Berlinben, de egész Németországban. A nagyobb volumenű kezdeti beruházások és a lendületet tartó fejlődés után a közös vállalkozás hosszabb távon a nyereséges működésre koncentrál majd, amely elengedhetetlen a sikerhez.

„Prémium gyártókként hosszú évtizedek óta mérceként szolgálunk, az autóiparban és ügyfeleink tekintetében egyaránt. A prémium gépkocsik szegmensében továbbra is versenyben maradunk ügyfeleinkért, a nagyvárosi közlekedés optimalizálását célzó, közösen életre hívott, új portfólió útnak indítása azonban értékláncunk fejlődésének következő logikus lépése. Egy szó, mint száz: ügyfeleinknek a lehető legtöbb opciót fel kívánjuk kínálni arra, hogy eljussanak A pontból B pontba. Hogy miről is szól mindez? A vezetésről, az utazásról, a közlekedésről” – mondta Dieter Zetsche.

Közösen útnak indított mobilitási szolgáltatásaikkal a BMW Group és a Daimler AG napjaink égető közlekedési kérdéseire adja meg a választ, egyúttal a nagyvárosi mobilitás jövője felé vezető út újabb mérföldkövét helyezi el. A digitalizáció mindebben központi szerepet játszik, hiszen időről időre a személyes mobilitás új lehetőségeit váltja valóra. A felhasználók számára idővel olyan mobilitási lehetőségek válnak kézzelfoghatóvá, mint például a tisztán elektromos meghajtású, önmagukat vezető gépkocsikból álló járműpark tagjai, amelyek képesek lesznek beparkolni és feltölteni önmagukat, és amelyek nem csupán a közúton közlekedő járművekkel, de az összes többi tömegközlekedési eszközzel is kommunikálnak majd. A metropoliszok legjobb mobilitási megoldásait kutató versenyben a két német prémiumgyártó által garantált biztonság és kényelem döntő jelentőséggel bírhat.

400 ezer LEGO kockát használtak a Volkswagen T2 Bulli másának építéséhez

Két tapasztalt LEGO modellépítő nem kevesebb, mint 400 ezer darab LEGO kocka felhasználásával készítette el a világ minden valószínűség szerint legnagyobb, LEGO elemekből készült lakóautóját.

A teljes méretű T2-t a Müncheni f.re.e. Szabadidő és Utazási Vásár során leplezték le. A f.re.e. Szabadidő és Utazási Vásárt (február20-24) felkereső fiatal és idősebb látogatók közvetlen közelről is megcsodálhatják a 700 kilogrammos Bullit. A modell mintájaként, „tervrajzaként” az 1967 és 1971 között gyártott T2 lakóautó szolgált, mely a világjárók számára a mai napig az igazi, ikonikus lakóautó.

Vajon sikerül-e megcsinálni, vagy pedig kifogyunk az építőkockákból?

Ezt a nyugtalanító kérdést fogalmazta meg magának René Hoffmeister, aki egy, a világon a hivatalos” LEGO modellépítői” minősítéssel rendelkező 12 személy közül. A kérdés-feltevés egyértelműen jogos volt, miután neki és kollégájának, Pascal Lenhardnak csupán egy hat hetes időszak állt rendelkezésükre, hogy megkíséreljék felállítani a nagyratörő világrekordot. Ez a próbálkozás egy T2 lakóautó megépítését jelentette LEGO kockákból a Müncheni f.re.e. Szabadidő Vásár kezdetére, beleértve a felugró tetőt is. A modellépítő páros 3D-s számítógépes programok felhasználásával előre elkészített egy építési tervet. Ebből pontosan ki tudták kalkulálni a szükséges építőkockák számát. Az oldalfalak szilárdsága és az ablakok egy másik olyan különleges tényező volt, amit a tartós stabilitás érdekében pontosan ki kellett számítani.

Az építés zökkenőmentesen kezdődött, de amikor rájöttek, hogy a nagyon alapos, gondos tervezés ellenére is hiányzik a T2 ablakainak megépítéséhez szükséges 20 000 darab átlátszó építőkocka, és a kockakészletük minden figyelmeztetés, előrejelzés nélkül „kiapadt”, akkor a megjelölt határidő tartása okozott némi fejfájást a modellépítő szakembereknek.

“Lényegében nekünk kilencnapos hetekre lett volna szükségünk”- emlékszik vissza Hoffmeister. „Miután ilyenek nem léteznek, az egyedüli lehetőség az éjszakai műszakok voltak.” Annak érdekében, hogy a kocsi összeépítésével a Müncheni f.re.e. Szabadidő Vásár kezdetére időben tudjanak végezni, Hoffmeister és Lenhard reggeltől éjszakáig LEGO kockáikkal „játszottak”., beleértve a hétvégeket is. a Az erőfeszítés nem volt hiába való, hiszen olyan egységeket is sikerült határidőre megoldani, mint a kempingezők körében olyan népszerű Westfalia felnyitható tető felszerelése, vagy a tolóajtó, ami műszakilag nagy kihívást jelentő feladat volt, és végül a belső szerelvények sem maradtak el.

A méretek is lenyűgözőek: a LEGO lakóautó több, mint öt méter hosszú, 1.9 méter széles és közel 2 méter magas. Valójában a felnyitható tető kinyitásával a kempingautó nem kevesebb, mint három méterre magasodik!

IF Design Award 2019: dupla Hyundai-győzelem

A Hyundai Motor Company élvonalbeli járműdizájnját idén sorban ötödször ismerték el a világhírű 2019-es iF Design Award formatervezési díjátadón. A Palisade szabadidőjármű és a Le Fil Rouge tanulmányautó a kiemelkedő dizájnverseny gépkocsi/jármű kategóriában részesült elismerésben.

A Hyundai idei sikerszériája újabb mérföldkő a vállalat számára, amint a márka arra törekszik, hogy világszerte megfizethető és elérhető prémium gépkocsikat kínáljon ügyfeleinek.

Az iF Design Award zsűrije kitüntette a Hyundai új zászlóshajóját, a három üléssoros, prémium Palisade szabadidőjárművet, amely a tavalyi Los Angeles-i Autószalonon mutatkozott be.

A Palisade úttörő funkciókkal és technológiákkal segíti elő a nagysebességű, biztonságos közúti és terephasználatot. Merész külső és belső kialakítása maximális kényelmet, helykínálatot és pihentető környezetet teremt.

Szintén győztesként tért haza a Hyundai Le Fil Rouge tanulmányautó, amely a 2018-as Genfi Autószalonon mutatkozott be. A gépkocsi azt a sportos formai hangvételt értelmezi újra, amely elsőként az 1974-es Hyundai Coupé Concept tanulmányautón jelent meg. Az „érzéki sportosságot” megtestesítő jármű harmonikus egységként kezeli az autóépítés négy legfontosabb elemét – az arányokat, a szerkezetet, a formatervet és a technológiát – miközben a szépséget funkcióval kombinálja.

Az iF Formatervezési Díj több mint 64 éve számít a legkiválóbb formatervezés szakmai jelképének szerte a világon. A hannoveri iF International Forum Design GmbH (a világ legrégebb óta működő, független formatervezési intézménye) által szervezett, rangos díjat a legkülönfélébb kategóriákban és műfajokban ítélik oda a kiemelkedő dizájnnal rendelkező termékeknek. 2019-ben 50 országból 6400 pályamű érkezett a versenyre, a benyújtott munkákat egy 67 nemzetközi dizájnszakértőből álló zsűri bírálta el.

Íme, az új LEGO Creator Expert Ford Mustang

Hamarosan egy igazi amerikai hős rúgja be az üzletek ajtaját: március 1-től kapható a LEGO Creator Expert Ford Mustang!

A Creator Expert terméksorozat legújabb tagja, a Ford és a LEGO Csoport közös munkájával megalkotott Ford Mustang a legendás 1967-es Fastback modellt mintázza. Az 1470 darabból összerakható nosztalgia-izomautó építőkészlete működő kormánykereket, fehér versenysávokkal díszített sötétkék karosszériát, gépháztető-légbeömlőt, nyomtatott Mustang hűtőrács-emblémát, GT-emblémákat, ötküllős keréktárcsákat és széles gumiabroncsokat tartalmaz.

A több mint 10 cm magas, 34 cm hosszú és 14 cm széles modell izgalmas lehetőséget kínál építőinek, hogy az opcionális kiegészítőkkel a saját ízlésükhöz formálják ezt az amerikai legendát. A kiegészítők közt olyan elemek találhatók, mint a kompresszoros töltő, a hátsó légterelő, a látványos kipufogó-végződések, vagy egy nitrogénoxid-tartály – így a Mustang tényleg vérbeli izomautóvá alakítható.

“Kevés olyan jellegzetes és azonnal felismerhető autó létezik, mint a Ford Mustang, ezért izgalmas élmény volt egy ilyen ikon gyönyörű formavilágát és legendás múltját LEGO-készletként életre kelteni” – nyilatkozta Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke.

A minden részletében hiteles replika csomagtartójában akár apró tárgyak is elférnek, a gépháztetőt felnyitva pedig elgyönyörködhetünk a 6,4 literes V8-as blokk, a leömlők és légszűrő részletes kidolgozásában.

Az autó magasabbra emelhető hátsó tengelye is izgalmas látványt tár a szemlélő elé. Az ajtók nyithatók, a tetőlemez pedig leemelhető, hogy láthatóvá váljon a klasszikus ülésekkel, rádióval, működő kormánykerékkel és a középkonzolon elhelyezett váltókarral kialakított utastér.

Az igazán különleges LEGO Creator Expert modell építői nyomtatott Mustang hűtőrács-emblémával, GT-emblémákkal és többféle rendszámmal tehetik fel művükre a koronát.

“A Ford Mustang a történelem egyik legendás és szimbolikus autója; igazán élvezetes feladat volt építőkészletet készíteni ebből a legendából, és megoldani, hogy a replika ilyen szinten személyre szabható legyen” – mondta el Jamie Berard, a LEGO Creator Expert terméksorozat vezető tervezője. “Alig várjuk már, hogy láthassuk, amint a LEGO- és Mustang-rajongók a kezükbe veszik ezt a készletet!”

A LEGO Creator Expert: Ford Mustang készlet március 1-től vásárolható meg a LEGO üzletekben és a shop.LEGO.com/fordmustang honlapon.

Izraelben bővíti tovább globális kutatás-fejlesztési hálózatát a BMW Group

A BMW az Izrael startup-központjának számító Tel-Aviv városában állítja rendszerbe újabb technológiai kirendeltségét, amely már idén megkezdi együttműködését a legígéretesebb helyi vállalkozásokkal és egyetemekkel.

A technológia különböző területein a BMW Group már évek óta együttműködik izraeli cégekkel, a vállalatcsoport pedig most bejelentette, hogy globális kutatás-fejlesztési hálózatát egy izraeli kirendeltség rendszerbe állításával bővíti tovább.

„Tel-Aviv a világ egyik leggyorsabban fejlődő startup-régiója – főként az olyan, számunkra kifejezetten fontos technológiai területek tekintetében, mint például az automatizált járművezetés vagy az intelligens járműkapcsolati megoldások” – fogalmazott Klaus Fröhlich, a BMW AG igazgatótanácsának járműfejlesztésért felelős tagja. „Azáltal, hogy Tel-Aviv városában egy trend- és technológia-kutatásra, illetve –fejlesztésre összpontosító kirendeltséget létesítünk, még gyorsabban tudunk majd alkalmazkodni a legújabb trendekhez és még innovatívabb technológiákat fejleszthetünk ki, a helyi startupok és egyetemek közreműködésével” – tette hozzá. A BMW Group izraeli kutatás-fejlesztési kirendeltsége már 2019-ben megkezdi működését.

A BMW Group izraeli kirendeltségén különböző ágazatokat és területeket képviselő szakértők egy kisebb, agilis csoportja dolgozik majd együtt a helyi startup vállalkozásokkal, akikkel vállvetve előre felmérik és meghatározzák a küszöbön álló iparági trendeket, technológiai változásokat és innovációs lehetőségeket. A szakértőkből álló csoport az Izraelben tevékenykedő összes startup vállalkozást felkeresi majd, miközben a helyi egyetemekkel is közös kutatási projektek megvalósítására törekszik.

„A mobilitás és az intelligens szállítmányozási szektor a világ egyik leggyorsabban fejlődő iparága. Azáltal, hogy a BMW Group kutatás-fejlesztési kirendeltséget nyit Izraelben, osztatlan bizalmat szavaz a helyi vállalkozásoknak és ökoszisztémának” – nyilatkozta Eli Cohen, Izrael gazdasági és iparügyi minisztere a bajor prémiumgyártó bejelentésére adott válaszként. „A BMW Group jelenléte mindeközben arra is bizonyítékként szolgál, hogy az autóipar új korszakának hajnalán, az innovatív technológiák iránt mutatott intenzív érdeklődésével Izrael meghatározó piaci szerepet tölt és tölthet be” – tette hozzá.

Az Egyesült Államokban, Kínában, Japánban és Dél-Koreában működő technológia-kutatási és –fejlesztési kirendeltségeket követően a BMW Group izraeli kutatás-fejlesztési központja a bajor prémiumgyártó globális hálózatának ötödik tagjaként kezdi meg működését.

A vállalatcsoport jelenleg nyolc országban több mint húsz kutatás-fejlesztési létesítményt működtet. Mindegyik szorosan együttműködik a müncheni fejlesztőközpont iránymutató részlegeivel, miközben kulcsfontosságú szerepet játszanak abban, hogy idejekorán felismerjék a legújabb iparági trendeket és technológiai lehetőségeket, amelyek kiaknázásával a BMW Group hosszú távon biztosíthatja be úttörő pozícióját a személyes mobilitás jövőjében és ügyfeleinek a lehető legjobb megoldásokat kínálhatja.

LEGFRISSEBB

Ford Mustang Mach-E rendőrautók az NYPD kötelékében

0
New York City-ben nem ritka látvány egy-egy jól felszerelt Ford Mustang Mach-E rendőrautó. A teljes cikk a New York Online-on olvasható. https://www.newyorkonline.hu/az-nypd-ford-mustang-mach-e-rendorautokat-is-hasznal-a-hatekonysag-es-kornyezettudatossag-jegyeben/

TESZTJEINK