Főoldal Blog Oldal: 270

A Toyota és a Lexus Magyarország vezető zöld autómárkái továbbra is

Nem mindegy, hogy a hazánkban forgalomba kerülő új autók mekkora hányada zöld, részben vagy teljesen elektromos autó: az idei év első negyedévében ez 5,3%-ot tett ki, ami történelmi rekordnak számít, e tekintetben pedig továbbra is két autómárka, a Toyota, és prémium márkája, a Lexus viszi a prímet.

Éves szinten mintegy 1500 milliárd forint, Magyarország éves költségvetésének egynyolcada: ekkora veszteség éri a magyar gazdaságot évente csak a légszennyezettség miatt – áll az Európai Bizottság 2017-es levegőminőségi jelentésének Magyarországra vonatkozó kiadványában. Ebben benne van a légszennyezettség miatt megbetegedő munkavállalók éves szinten hárommillió kihagyott munkanapja, az emiatt a munkáltatókra háruló 72 milliárd forintnyi többletköltség és az az öt és fél milliárd forint, ami az egészségügyet terheli. Ezenkívül a légszennyezettség éves szinten még 14 000 ember haláláért is felelős.

A levegőbe kerülő károsanyagok csupán egy részéért felelős a közúti közlekedés az Európai Környezetvédelmi Ügynökség tavaly decemberi jelentése szerint ugyanakkor ez egyáltalán nem elhanyagolható: a szén-dioxid esetén eléri a 20%-ot, a halmozottan egészségkárosító szálló por (PM10 és PM2,5) esetén a 10%-ot, az illékony szerves vegyületek esetén (NMVOC) a 7,3%-ot, a szmogért és savasesőkért nagymértékben felelős nitrogén oxidok (NOx) esetén pedig a megdöbbentő 30%-ot. Hazánkban, épp úgy mint a teljes európai piacon folyamatosan és egyre gyorsuló ütemben zuhannak a környezetszennyező dízel autók értékesítései, ezzel párhuzamosan pedig az idei év első negyedévében sosem látott mértékben növekedtek a részben vagy teljesen elektromos (hibrid elektromos, hálózatról tölthető hibrid elektromos és akkumulátoros elektromos) autók eladásai. Míg tavaly egész évben összesen 4768 részben vagy teljesen elektromos autó talált gazdára hazánkban (ebből 4186 hibrid elektromos és 582 akkumulátoros elektromos), addig idén már az első negyedévben 1833 zöld autó kelt el (ebből 1535 hibrid elektromos és 298 akkumulátoros elektromos).

Ha az év hátralévő részében fenntarthatónak bizonyul ez a bővülési ütem, az azt jelentené, hogy 2018-ban több, mint 7300 részben vagy teljesen elektromos új autó értékesítésével számolhatunk hazánkban (ebből több, mint 6100 hibrid elektromos és közel 1200 akkumulátoros elektromos), ami 53%-os növekedésnek felel meg a zöld autók tekintetében (miközben az első negyedévben a teljes magyarországi újautó piac 28%-al bővült).

A 2018 első negyedévében Magyarországon gazdára találó 1833 részben vagy teljesen elektromos autó minden idők legmagasabb, 5,3%-os hazai zöld autó részesedését jelenti (4,4% hibrid elektromos autó és 0,9% akkumulátoros elektromos autó). Jól látható, hogy a magyarországi magán és vállalati újautó vásárlók továbbra is a valóban élhető, külső töltést nem igénylő, és így az akkumulátoros elektromos autókra még mindig jellemző hosszú töltési idő és alacsony hatótáv jelentette problémákat kiküszöbölő hibrid elektromos autókat favorizálják: január és március között ötször annyi hibrid elektromos autó talált gazdára hazánkban, mint akkumulátoros elektromos. Az értékesítési statisztikákat vizsgálva még egyvalami szembeöltő: európai társaikhoz hasonlóan a hazai újautó vásárlók szemében is két márka, a Toyota, és prémium márkája, a Lexus jelent egyet a zöld autózással: a január és március között Magyarországon gazdára találó új részben vagy teljesen elektromos autók 68%-át, és a hibrid elektromos autók 81%-át értékesítette a két japán márka (a hibridek 70%-át jegyezte a Toyota és 11%-át a Lexus). Mindez akkor kerül különös megvilágításba, ha tudjuk, hogy a piac legszélesebb, 16 modellből álló hibrid elektromos modellporfólióját kétségívül a Toyota és a Lexus jegyzi, hazánkban ugyanakkor összesen 21 gyártó 89 részben vagy teljesen elektromos modellje érhető el. Hogy hogyan lehetséges akkor mégis, hogy a két japán márka ilyen szinten dominálja a környezetbarát autók értékesítéseit? A válasz nagyon egyszerű: a Toyota és a Lexus tudatosan igyekszik vásárlóit a környezetbarát, a városi közlekedés során akár 50-70%-ban tisztán elektromos üzemben, károsanyagkibocsátás és fogyasztás mentesen közlekedő hibrid elektromos autók felé terelni, aminek köszönhetően a Toyota első negyedéves magyarországi értékesítéseinek 41%-át, míg a Lexus esetében 95%-ot tettek ki a hibridek.

Ez természetesen a legnépszerűbb hazai hibrid elektromos autók listáját számba véve is visszaköszön: az idei év első negyedévében a TOP10-ben 4 Toyota és 2 Lexus modell szerepelt, a TOP5-be pedig más márka modellje be sem tudott kerülni. A legnépszerűbb hazai hibrid elektromos autónak január és március között a vállalati flották által is igen kedvelt kompakt Toyota Auris bizonyult, amely a egymagában a hazai hibrid eladások 22%-át vitte, őt a crossover Toyota C-HR (18%), a szintén crossover Toyota RAV4 (17%), a városi kisautó Toyota Yaris (13%), és a prémium crossover Lexus NX (4%) követte, rajtuk kívül a TOP10-be a még a szintén prémium crossover Lexus RX (2%) is befért a 9. helyen.

„A környezetbarát hibrid elektromos technológiát ezelőtt két évtizeddel világhódító útjára indító, annak fejlesztésében versenytársaival szemben ma is évtizedes előnnyel bíró Toyota és Lexus minden más autógyártónál korábban elkötelezte magát a fenntartható, zöld mobilitás mellett, aminek eredményeként mára világszerte közel 12 millió hibrid elektromos autót értékesítettünk, ami többszöröse az összes versenytársunk összesített részben vagy teljesen elektromos autó eladásainak. Abban, hogy mára a Toyota és a Lexus márkanév Magyarországon is egyet jelent a zöld autózással, kiemelt szerepe van az elmúlt évek kitartó szemléletformáló munkájának, amelynek során mind a magán, mind a vállalati flottaügyfelekkel igyekeztünk megismertetni a hibrid meghajtás előnyeit, az alacsony károsanyag-kibocsátástól és fogyasztástól a kedvező üzemben tartási költségeken át a magas maradványértékig” – magyarázza Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

„Ennek köszönhetően az idei év első negyedévében Magyarország TOP5 legnépszerűbb hibrid elektromos autójából 5, a TOP10-ből pedig 6 Toyota és Lexus modell, amiben megkérdőjelezhetetlen szerepet játszik az, hogy a magánvásárlók mellett mára a vállalati flották is rendre kötelezik el magukat a környezetbarát hibrid hajtás mellett. A január és március között Magyarország legnépszerűbb hibrid elektromos autójának bizonyuló Auris és az őt követő C-HR esetében az eladások 55%-át, a harmadik helyen álló RAV4 esetében 83%-ot, a negyedik helyet megszerző Yaris esetén 33%-ot, az ötödik helyen befutó NX, és a kilencedik helyen álló RX esetében pedig 100%-ot tesz ki az eladásokból a hibrid értékesítések aránya. Jól látható tehát, hogy azon modellek esetében, ahol elérhető a környezetbarát hibrid elektromos hajtás, ügyfeleink túlnyomó részben már amellett döntenek” – avat be a szakember.

A Toyota 115 magyar olimpikon felkészülését támogatja

Az olimpiai és paralimpiai játékok világszintű mobilitási partnereként és a Magyar Olimpiai Bizottság platina fokozatú támogatójaként a környezetbarát hibrid elektromos modelljeiről ismert Toyota az olyan, olimpia szellemisége előtt tisztelgő globális megmozdulások mellett, mint az inspiráló ’Vágj bele a lehetetlenbe’ elnevezésű kampány, a magyar olimpikonok közvetlen támogatásából is kiveszi a részét: az autógyártó és a MOB bejelentette, hogy a Toyota 15 hazai sportoló tokiói olimpiára való felkészülését segíti egy-egy hibrid elektromos Toyota C-HR rendelkezésre bocsátásával.

A világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójaként ismert, a társadalmi felelősségvállalás számos területén aktív Toyota 2016-ban nyolc évre szóló együttműködési megállapodást kötött a Nemzetközi Olimpiai Bizottsággal (NOB) és a Nemzetközi Paralimpiai Bizottsággal (NPB), 2017-ben pedig a Magyar Olimpiai Bizottság (MOB) platina fokozatú támogatója lett, járművekkel, mobilitási szolgáltatásokkal és megoldásokkal segítve az ötkarikás mozgalmat. Ennek az együttműködésnek a jegyében jelentette most be a MOB és a prémium márkájával, a Lexus-szal együtt a hazai környezetbarát hibrid elektromos értékesítések négyötödét jegyző Toyota, hogy a 2020-as tokiói olimpiára való felkészülésük támogatására 15 magyar olimpiai kerettag sportoló kap használatra egy-egy hibrid Toyota C-HR-t. Az ünnepélyes átadón, amelyre május 8-án, a Nagytétényi Kastélymúzeumban került sor, 10 magyar olimpikon vehette át új hibrid elektromos autóját, a további 5 támogatott olimpikon nevével kapcsolatban a MOB és a Toyota későbbi időpontban ígért tájékoztatást. Az eseményen részt vett Kulcsár Krisztián MOB-elnök és Vékássy Bálint főtitkár is.

„A MOB célja, hogy az olimpiai mozgalom támogatói minél szélesebb körben nyújtsanak szolgáltatásokat az ötkarikás játékokra készülő sportolóknak. Ennek egyik jó példája az utazásuk elősegítése, amiben a Toyota kiváló partnere a Magyar Olimpiai Bizottságnak. Az innovatív megoldásokkal ellátott, korszerű, biztonságos, környezetbarát gépjárművek biztosan jó kiszolgálói lesznek a tokiói olimpiai kerettagok mindennapjainak. Hamarosan kezdődik a kvalifikációs időszak, bízunk benne, hogy a sportolók eredményei rászolgálnak a hosszú távú együttműködésre is.” – fogalmaz Vékássy Bálint, a MOB főtitkára.
Az esemény keretében az alábbi ígéretes magyar olimpikonok vehették át környezetbarát hibrid elektromos Toyota C-HR-jüket:
• Gyurátz Réka (atlétika)
• Halász Bence (atlétika)
• Lőrincz Viktor (birkózás)
• Barka Emese (birkózás)
• Gercsák Szabina (judo)
• Cirjenics Miklós (judo)
• Lucz Dóra (kajak-kenu)
• Molnár Péter (kajak-kenu)
• Kasza Róbert (öttusa)
• Kardos Botond (torna)

„Az olimpiai és paralimpiai mozgalom támogatójaként mindennél többre tartjuk az emberi mozgás csúcsteljesítményeit. Ezek a sportolók újra és újra emlékezetünkbe idézik, hogy szenvedéllyel és kitartással nem létezik elérhetetlen cél. Mindent megteszünk az emberekben rejlő lehetőségek felszabadításáért, ezért is vagyunk hihetetlenül büszkék arra, hogy a NOB világszintű mobilitási partnere, és a MOB platina fokozatú támogatója lehetünk. Az olimpia az emberi mozgás legnagyszerűbb, világra szóló ünnepe. Itt tapasztalhatjuk meg a sport igazi erejét: az erőt, ami kihívások elé állít, ösztönöz és – ami a legfontosabb – egyesít minket” – fogalmaz László Richárd, a Toyota Central Europe magyarországi divíziójának igazgatója.

„Az olimpikonok ember feletti teljesítménye milliók számára szolgál inspirációul világszerte és hazánkban, hogy hagyják maguk mögött a lehetetlent, és tegyenek meg mindent álmaik eléréséért, függetlenül attól, milyen körülmények között élnek és készülnek fel. Atlétáink minden eredménye számunkra is győzelmet jelent: végtelenül lelkesít bennünket, ahogy fáradhatatlanul küzdenek, hogy valamennyi akadályt legyőzve valóra váltsák azt, ami elképzelhetetlennek tűnik. Ez előtt a szellemiség előtt tiszteleg a Toyota globális ’Vágj bele a lehetetlenbe’ elnevezésű kampánya, és ez előtt hajtunk fejet mi is azzal, hogy 15 hazai olimpikon reménység felkészülését támogatjuk a környezetbarát hibrid C-HR modellek rendelkezésre bocsátásával. Az olimpiai mozgalom és a magyar olimpikonok számos lelkesítő és motiváló történettel gazdagítottak bennünket az elmúlt évtizedekben – elég, ha csak a legutóbbi váratlan téli olimpiai sikerekre gondolunk – bízunk benne, hogy a most támogatott sportolóknak lehetőségük lesz hasonlóakkal szolgálni a jövőben” – teszi hozzá László Richárd.

A Magyarország történetének legnagyobb egészségvédelmi szűrőprogramját is támogató, a környezetbarát, a városi közlekedés során akár 50-70%-ban tisztán elektromos üzemmódban, károsanyagkibocsátás- és fogyasztásmentesen közlekedő hibrid elektromos autók értékesítéseit toronymagasan vezető Toyota említett ’Vágj bele a lehetetlenbe!’ elnevezésű kampánya olimpikonok, paralimpikonok és hétköznapi sportolók történeteit osztja meg az emberekkel: történeteket a kitartásról, a kemény munkáról és a céltudatosságról. A kampány hűen tükrözi a Toyota hosszú távú elkötelezettségét egy befogadóbb és fenntarthatóbb társadalom megteremtésére, ahol a megfelelő eltökéltséggel – és a Toyota technológiáinak segítségével – mindenki megvalósíthatja álmait. A több médiafelületen is futó globális kampány két kreatívjának alapgondolata az emberi szellemet tápláló “inspiráció”, ami megteremti a “bizonyítékot”, például a Toyota ötleteit, amelyek segítik az emberek szabad mozgását. A kampány szellemiségét az alábbi linken megtekinthető videó mutatja be:
https://www.youtube.com/watch?v=9JcFwfOcoEo

Néhány Toyota C-HR-t kapott olimpikon személyes gondolatokat is megosztott a támogatás kapcsán, az alábbiakban az ő szavaik olvashatóak.

Gercsák Szabina: „Nagyon szeretek vezetni. Otthon van is egy autóm, amit nem szívesen hagyok el, de ezért a Toyotáért bármit elhagynék! Nagyon örülök neki, hogy részese lehetek egy ilyen programnak, és hogy gondolt rám a szövetség és a MOB. Nagyon nagy élmény volt egy ilyen különleges helyen átvenni egy ilyen szép autót.”

Barka Emese: „Nem mondanám az autók szerelmesének magam, viszont nagyon örültem, amikor kiderült, hogy beválasztottak azok közé a sportolók közé, akik ilyen lehetőséget kapnak. Nekem ez egy nagyon nagy segítség lesz, hiszen rengeteget utazok edzésről edzésre, gyógytornára, pszichológushoz a városon belül, úgyhogy nagyon nagy hasznát fogom venni.”

Kasza Róbert: „Nagyon jó helye lesz nálunk az autónak, már mutogattam is a két kisfiamnak az utcán hogy ‘nézzétek, apa ilyen autót fog hazahozni!’. A nagyobbik fiam már három és fél éves, úgyhogy ő már nagyon várja, a kisebbik még csak 8 hónapos, szóval neki hiába mutogattam, ő még annyira nem értékelte.”
Lucz Dóra: „Nagyon örülök ennek az autónak, habár igazából nem vagyok egy nagyon nagy ’autó-fan’. Mindenképp nagyon nagy segítség a MOB-tól illetve a Toyotától, hiszen így nem kell majd mindig kölcsön kérnem anya vagy apa autóját, hanem tudom használni a sajátomat. Emellett tényleg egy elismerés is valamilyen szinten az, hogy engem választottak ki a kajakos lányok közül.”

A Ford új hazai márkanagykövete: Litkey Farkas

A Ford tovább erősíti szerepét Magyarország leggyorsabban növekvő szegmensében, a SUV-k piacán, ahol a nagysikerű Kuga, és az idén teljesen megújult kis SUV EcoSport mellett a Ford Edge prémium komfortot, élvonalbeli technológiákat és fejlett menetdinamikát kínál a hazai prémium SUV-vásárlók egyre növekvő táborának.

A Ford Edge SUV kategóriaelső menetdinamikát, prémium komfortot, kifinomult vezetősegítő rendszereket és kínál a vásárlóknak Európa legnépszerűbb járműkategóriájában, a szabadidő-autók szegmensében. Európában 2005-ben az összes eladott személygépkocsi 6 százaléka volt SUV, ám 2015-re ez az arány 23 százalékra nőtt. A Ford Sports Utility Vehicle (SUV) értékesítése 2017-ben 24.3 százalékot emelkedett, az EcoSport, Kuga and Edge record eladott darabszámainak köszönhetően. A Ford tavaly 230,600 SUV-t értékesített 20 Európai piacán.

Az iparági értékesítéseket elemző IHS intézet szerint további növekedés várható a szegmensben, és 2020-ra 27 százalék lesz a SUV-modellek aránya az európai piacokon.

Magyarországon 2017-ben az SUV kategória volt a legjelentősebb, legnagyobb darabszámú szegmensmely 37,6 százalékos növekedést mutatott az előző évhez képest. A Ford tavaly 2905 db SUV-t értékesített Magyarországon, mely az EcoSport, Kuga és a prémium Edge modellek rendkívüli sikerének tudható be.

A Ford kifinomult, merész stílusú SUV-zászlóshajója, az Edge meggyőző technológiákat vonultat fel:

Aktív Zajkioltás, ami a zajkioltó fejhallgatókhoz hasonlóan ellenirányú hanghullámokkal semlegesíti a kabinba szűrődő kellemetlen zajokat

Gyalogosészlelővel Kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer, ami automatikusan fékez, hogy elkerülje az ütközést vagy a gyalogosgázolást

Ford Adaptív Kormányzás, ami a sebességnek megfelelően változtatja a kormányáttételt, így az autó könnyebben és precízebben irányítható

Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója bejelentette, hogy a Ford most újabb világbajnok és olimpikon sportolóval erősíti kommunikációját: a márka prémium kategóriás modellje, a Ford Edge márkanagykövete a Kékszalag tizenháromszoros győztese, a vitorlázó, Litkey Farkas lett.

A Ford Edge utastere új mércét állított a kategóriában: a kiváló minőségű anyaghasználat és a rendkívül igényes kidolgozás jellemzi. Ezen tulajdonságok teszik alkalmassá arra, hogy Litkey Farkas világklasszis vitorlázó életének hasznos és kényelmes társa legyen.

Litkey Farkas, a Ford Edge új márkanagykövete, olimpikon, világbajnok, a magyar vitorlázás kiemelkedő alakja, tizenháromszoros győztese Európa legrangosabb tókerülő versenyének, a balatoni Kékszalagnak. Négyszer nyerte meg a Balaton kerülő szóló versenyt, a TBS Nagydíjat. A Soling hajóosztály háromszoros világbajnoka, Európa bajnok, sokszoros magyar bajnok, 1996-ban részt vett az atlantai olimpián.
2018-ban Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere, a haza érdekeinek előmozdításában és az egyetemes emberi értékek gyarapításában végzett tevékenysége elismeréseként Magyar Érdemrend Tisztikereszt polgári tagozat kitüntetésben részesítette.

Mint Litkey Farkas megfogalmazta: „amit a Ford Edge az autózásban képvisel, tökéletesen egybevág az általam vallott mottóval: Élmény. Teljesítmény. Siker. Az Edge lenyűgöző belső tere és komfortja nagyon jól jön a hosszú útjaim során, meggyőző teljesítménye pedig alkalmassá teszi, hogy a hajóm szállításával is megbirkózzon.

Egyszerre kényelmes és rendkívül elegáns családi autó, amiből büszkén szállok ki akár az Operánál, vagy egy fontos üzleti tárgyalás előtt és hűséges társ, munkaeszköz a dolgos hétköznapokban.” – mondat el Litkey Farkas. „Megvan benne minden élmény és teljesítmény, ami a sikerhez kell.” – tette még hozzá mosolyogva a világklasszis sportoló.

Az Edge fejlesztése során a Ford arra törekedett, hogy minél nagyobb mértékben csökkentse a vezetőt érő stresszhatásokat, legyen szó akár városi közlekedésről, akár vidéki autózásról; erre szolgál például a Széles Látószögű Első Kamera, aminek segítségével az autós ‘be tud nézni’ az utcasarkok mögé, mérsékelve ezzel az ütközésveszélyt; vagy az alapáron kínált Intelligens Összkerékhajtás, ami optimális tapadást biztosít a csúszós utakon. Az erős és takarékos 2.0 literes, 210 lóerős dízelmotor üzemanyag-fogyasztása csupán 5,8 l/100 km, a CO₂-kibocsátás pedig mindössze 149 g/km*, miközben az erőforrás rendkívül gazdaságosan mozgatja a nagyméretű, gazdagon felszerelt SUV-t.

A harmonikus, kiváló minőségű anyagoknak és az élvonalbeli formatervezésnek köszönhetően a Ford Edge utastere már az ajtó nyitásának pillanatától kezdve prémium benyomást kelt. A funkcionális elemeket – például a kilincseket, a kormánykeréken elhelyezett kezelőszerveket, a szellőzőnyílásokat és a pohártartókat – selyemfényű fémdíszítés keretezi, a középkonzolt pedig stílusos zongoralakk fényezés díszíti. Azokat a felületeket, amelyeket az utasok gyakran megérintenek, lágy tapintású anyagok borítják, a kartámaszok, a kormánykerék és a váltógomb burkolata pedig kiváló minőségű bőrből készül.

A műszerfal és a középkonzol olyan hatást kelt, mintha az egész elem egyetlen darabból készült volna. A műszerfal vonalai és anyagai szinte megszakítás nélkül folytatódnak az első ajtók burkolatán, így a dizájn szinte körül öleli az autóban ülőket.

A formatervezők az Edge belső terének minden apró részletét úgy alakították ki, hogy a térkínálat a lehető legnagyobb legyen. A hátul utazók komfortérzetét a kategória legnagyobb hátsó fejtere (1023 mm) és válltere (1536 mm) biztosítja, vagyis az itt ülőknek tágasabb tér jut, mint az Edge nagyobb méretű vetélytársaiban, például az Audi Q7 és Volkswagen Touareg modellekben. Az első üléssor helykínálata is a kategória legjobbjai közé számít.

A hátsó ülések ledöntése után a csomagtér befogadó képessége 1.847 liter (ez a szegmens egyik legjobb értéke), és a mérnökök a hátsó kerékjáratok körül is tárolóhelyeket alakítottak ki. Még a pótkerék körüli teret is hasznosították; ide egy precízen illeszkedő, kiemelhető, könnyű polisztirol tálcát helyeztek, praktikusan használva ki a helyet, ami egyébként veszendőbe menne.

A legmagasabb szintű kifinomultság

Az autó tervezői három lépésben valósították meg a zaj, a vibráció minimumra szorítását, így a Ford Edge kifinomult és nyugodt utazási élményt kínál.

Először a zajok forrására összpontosítottak:

Merev karosszériát terveztek, ami minimumra csökkenti a csavaró erőhatásokat
A hajtáslánc optimalizálásával mérsékelték a dízelmotorokra jellemző ‘kopogós’ hangokat
A kipufogórendszer finomhangolásával csökkentették a kellemetlen zajt
A mérnökök sok munkát fektettek abba, hogy a kabinból kizárják az út- és motorzajt

A légáramlás zaját nagy mértékben csökkenti az autó alsó burkolata, valamint az első lökhárító, a külső visszapillantó tükrök és a hátsó szélvédő különleges kialakítása

A tetőkárpit és az utastéri panelek alatt hangelnyelő anyagok találhatók

Akusztikus laminált üvegből készül a szélvédő, a panoráma tető, valamint a két első oldalablak

A szélvédő és az A-oszlop áramvonalas kialakítása mérsékli a szélzajt

Az utolsó lépés az Aktív Zajkioltás alkalmazása volt; ez a technológia a kabinban elhelyezett három mikrofonnal méri fel a belső térbe beszűrődő motorzajt, és az autó audio rendszerén keresztül ellentétes frekvenciájú hangokat sugároz, kioltva ezzel a zavaró hanghatásokat az utastérben. A megoldás akkor is működik, ha az autó audio rendszere be van kapcsolva.

Fejlett technológia és biztonság

A Ford SYNC 3 csatlakozási rendszer hangvezérlésével egyszerű hangutasításokkal kezelhető az audiorendszer, a navigáció, a klímaberendezés és a mobiltelefon.

Ezen kívül kamerák, radarok és ultrahangos eszközök működtetik a 18 modern vezetősegítő technológiát, amelyek segítségével az autós magabiztosabban uralhatja az autót.

A Gyalogosészlelővel Kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszerérzékeli az ütközésveszélyt, valamint az úton vagy az út mellett haladó gyalogosokat, és ha a helyzetet veszélyesnek ítéli, automatikusan fékez

Az Adaptív LED Fényszóró technológia a Ford Adaptív Fényszórórendszerének használatával mindig a pillanatnyi forgalmi helyzetnek megfelelően állítja be a fénycsóva irányát
A Vakításmentes Távfénytechnológia nemcsak a szembejövő, hanem a távolodó járműveket is érzékeli, és az adaptív LED fényszórókat úgy állítja be, hogy azok ne vakítsák el a többi autóst, miközben maximális fényerővel világítja meg a többi területet

Az Edge szenzor-technológiája a parkolást is megkönnyíti

A Merőleges Parkolás funkció megtalálja a megfelelő méretű parkolóhelyet, és a vezető kormányzása nélkül is bemanőverezi oda az autót – hasonlóan ahhoz, ahogyan az Aktív Parkolóasszisztens segít a járdaszegéllyel párhuzamos parkolásban.

A Kiállást Segítő Rendszer megkönnyíti a párhuzamos parkolóhely elhagyását: a berendezés kikormányozza az autót az útra, miközben a vezető kezeli a gáz- és a fékpedált
Az Oldalsó Parkolóasszisztens hangjelzéssel figyelmeztet az autó körül található akadályokra, és a képernyőn azok távolságát is megmutatja.

A Keresztirányú Forgalomfigyelő jelzi, ha oldalirányból egy másik jármű közelít, miközben az autó kitolat a parkolóhelyről.
Az innovatív Széles Látószögű Első Kamera segítségével az autós bepillanthat az utcasarkok mögé és a kereszteződésekbe. Az első hűtőrácsba épített, 1 megapixel felbontású kamera valós idejű, széles látószögű képe a jármű 8 colos érintőképernyőjén jelenik meg. Egy nehezen átlátható kereszteződésben a vezető könnyen észreveheti a keresztúton közeledő járműveket, kerékpárosokat és gyalogosokat. A kamerát egy különleges tervezésű, kihajló, nagy nyomású mosóberendezés tartja tisztán, ami a szélvédőmosó használatakor automatikusan aktiválódik.
Az Edge technológiái között az Intelligens Sebességhatoló is megjelenik, ami beszkenneli a közlekedési táblákat, és a gázadás szabályozásával megakadályozza, hogy a vezető túllépje a megengedett sebességhatárt, és emiatt büntetést kapjon. A közlekedési táblákat a szélvédő mögé épített kamera figyeli, és ha sebességkorlátozás alacsonyabb, mint a jármű beállított sebessége, a rendszer lelassítja az autót. A korlátozás feloldása után a vezető újra gyorsíthat – mindaddig, amíg újabb sebességkorlátozás nem következik. A fedélzeti navigációs rendszerrel felszerelt járművekben az Intelligens Sebességhatároló a még pontosabb működés érdekében a digitális térképen tárolt adatokat is figyelembe veszi. Vezetősegítő berendezéseinek sorában megtalálható még a Holttérfigyelő, a Közlekedési Tábla Felismerés, a Sávelhagyásra Figyelmeztető rendszer, a Sávtartó Asszisztens ás a Vezetőfigyelmeztető rendszer is. A felhasználók teljes egészében személyre is szabhatják a 3D digitális műszeregységet, így az kifejezetten az ő elvárásaiknak megfelelő információkat közvetít, miközben letisztult, elegáns hangulatot sugall.

Fejlett menetdinamika

A Mondeo, a Galaxy és az S-MAX modellek jól bevált padlólemezére épített Ford Edge a kategória legjobb menetdinamikájával kényezteti vezetőjét.

Az autó élvezetes, kezes és agilis irányíthatóságát még magasabb szintre emeli a kifinomult Ford Adaptív Kormányzás, ami a jármű sebességének megfelelően változtatja a vezető kormánymozdulata – vagyis a volán elforgatásának mértéke – és az első kerekek elmozdulása közti arányt. Kis sebesség mellett, például parkolás közben vagy szűk helyeken manőverezve a rendszer megkönnyíti az autó irányítását, nagy sebességnél pedig pontosabb és természetesebb kormányérzetet eredményez.

A vezető által aktiválható Sport üzemmódot is kínál, ami megnöveli a kormányáttételt, vagyis az éles kanyarokban kisebb kormánymozdulat is elegendő – így az Edge a gyors, nehéz útszakaszokon is rendkívül kezesen viselkedik.

A Litkes Farkas által használt Edge 210 lóerős motorjához hatfokozatú PowerShift automata váltó csatlakozik, aminek fokozatai a kormány mögötti váltókarokkal is kapcsolhatók és a Ford Intelligens Összkerékhajtása kapcsolódik hozzá, ami észrevétlenül kapcsol az elsőkerékhajtás és az összkerékhajtás között, automatikusan javítva az autó úttartását és tapadását a csúszós utakon. A rendszer 25 szenzora folyamatosan méri a kerekek tapadását, és 20 ezredmásodperc alatt – vagyis az emberi szempillantásnál hússzor gyorsabban – képes egészen 50/50 arányig megváltoztatni a forgatónyomaték elosztását az első és a hátsó kerekek között.

Az Intelligens Összkerékhajtás még a kerekek kipörgése előtt képes megváltoztatni a vonóerő elosztását, így az autósnak relaxált vezetési élményt, az utasoknak pedig zökkenőmentesebb utazást biztosít. Mivel a rendszer mindig csak szükség esetén, és mindig a megfelelő kerekekre irányítja át a vonóerőt, sokkal kisebb üzemanyag-fogyasztást, CO₂-kibocsátást és abroncskopást eredményez, mint az állandó összkerékhajtású rendszerek.

A Ford SUV-családja

A Ford Edge jelentette a harmadik lépést a Ford tervében, amelynek célja a vállalat SUV-kínálatának további bővítése az európai piacon a Ford Kuga és a Ford EcoSport modellek bevezetése után.

Timo Glock és a BMW futamgyőzelmét hozta a DTM idei szezonnyitó hétvégéje

A Hockenheimringen megrendezett első felvonás egy futamgyőzelemmel, egy dobogós helyezéssel és további négy pontszerző hellyel jutalmazta a BMW Motorsport elmúlt hónapokban tanúsított, fáradhatatlan felkészülését.

Május 4-6. között elrajtolt a Német Túraautó Bajnokság (DTM) 2018-as idénye, a szezonnyitó versenyhétvégének a németországi Hockenheimring 4574 méter hosszú aszfaltcsíkja adott otthont. A szombati futam egy dobogós helyezést és egy pontszerző helyet, míg a vasárnapi forduló egy pole pozícióból megőrzött futamgyőzelmet és további három pontszerző helyet tartogatott a bajor prémiummárka számára. A BMW Motorsport ezzel megszerezte sorozatbéli hetvennyolcadik futamgyőzelmét, Forma-1-et is megjárt, német versenyzője pedig a pilóták közötti pontverseny éléről várhatja a két hét múlva rajtoló folytatást.

A BMW M4 DTM rögtön egy dobogós helyezéssel indította 2018-as idényét, hiszen a szezonnyitó versenyhétvége első megmérettetésének végén Timo Glock harmadikként érkezett be a célba. A szezonnyitó második legértékesebb BMW-eredményét a kanadai Bruno Spengler szállította, aki a hatodik helyen végzett. A sorozat kétszeres bajnoka, a német Marco Wittmann ezúttal csupán a tizenegyedik pozícióra tudta beváltani a rajtrács második kockáját, a bajor prémiumgyártó egyik idei DTM-újonca, a svéd Joel Eriksson pedig közvetlenül mögötte autózott be a célba. A brazil Augusto Farfus szombaton a tizenötödik, a sorozat másik BMW-újonca, az osztrák Philipp Eng pedig a tizenhatodik lett. A szezonnyitó versenyt a Mercedes brit pilótája, Gary Paffett nyerte.

„A szerelőim és a mérnökeim kiváló autót adtak alám, amelyért nagy köszönettel tartozom nekik” – nyilatkozta Timo Glock a szombati futam után. „A viszonylag korai kerékcserére építő versenystratégiánk bevált, végig nyomás alatt tudtam tartani a Mercedest és megpróbáltam feljönni a második helyre. Lucas Auer azonban ügyesen védekezett, így a végén már inkább arra koncentráltam, hogy hazahozzam a dobogós helyezést” – tette hozzá.

Vasárnap élete legszuperebb párbaja várta a DEUTSCHE POST BMW M4 DTM versenyautó német pilótáját, aki ötödik sorozatbéli pole pozíciójából vághatott neki a harminchat körnek. Timo Glock és Gary Paffett a Német Túraautó Bajnokság történetének egyik leglátványosabb küzdelmét vívta meg a futam második felében, fej-fej mellett versenyezve az első helyért. A kockás zászlót végül a német pilóta látta meg előbb, megszerezve ezzel ötödik DTM-futamgyőzelmét. A Forma-1-ben edződött klasszis a pilóták közötti pontverseny éléről, 44 ponttal készülhet a szezon második versenyhétvégéjére.

A bajor prémiumgyártó ígéretes újonca, Joel Eriksson csupán egy hajszállal maradt le pályafutása első DTM-dobogójáról, hiszen a negyedik helyre hozta be a BMW M4 DTM versenyautót. A BMW Bank M4 DTM volánja mögött ülő Bruno Spengler a nyolcadik lett, Augusto Farfus Shell BMW M4 DTM gépét pedig a tizedik helyen intették le. A sorozat kétszeres bajnoka, Marco Wittmann ismét tizenegyedikként ért célba a Driving Experience BMW M4 DTM versenyautóval, három hellyel az osztrák újonc, Philipp Eng SAMSUNG BMW M4 DTM gépe előtt.

„Életem legszuperebb versenye volt. Nem találom rá a szavakat. A nyertesnek járó serlegen ugyan az én nevem szerepel, de a verseny valódi győztese ma a DTM. Hihetetlen motorsport-élmény volt, pontosan az, amit a rajongóknak futamról futamra nyújtani akarunk. A Gary-vel vívott csatám két bokszoló mérkőzésére emlékeztetett. Roppant kemény, ámde fair küzdelem volt. A szombati dobogós hely, majd a vasárnapi pole pozíció és az abszolút győzelem fantasztikus szezonnyitó lendületet adott nekünk” – fogalmazott Timo Glock a vasárnapi futam leintése után.

„Kiváló reklám volt ez a motorsport egészének és magának a DTM-nek” – vette át a szót Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója. „Kötéltáncot jártak az idegeimen, de fantasztikus verseny volt. Két nagyszerű sportoló könyörtelen, ugyanakkor végtelenül sportszerű párharcának lehettünk szemtanúi – és pontosan ez az, amiről a motorsportnak szólnia kellene. Timo idegszálai acélból vannak, magabiztosan, hiba nélkül versenyzett, és végül hazahozta az arany trófeát. Gratulálok ehhez a rendkívüli teljesítményhez! Újonc pilótánk, Joel Eriksson negyedik helyezése ugyancsak fantasztikus eredmény, és Bruno Spenglernek is jár a taps, amiért a mezőny végéből egészen a nyolcadik helyig fel tudta küzdeni magát. Négy BMW M4 DTM versenyautó végzett a vasárnapi mezőny legjobb tízében, amely önmagáért beszél. Az egész hétvége kiválóan sikerült. Timo Glock révén máris vezetjük a pilóták közötti pontversenyt, amely kellő motivációt ad nekünk a szezon további fordulóin” – zárta gondolatait Jens Marquardt.

Timo Glock a versenyhétvége hivatalos lezárásaként exkluzív interjút adott a BMW-nek, amelyben a fantasztikus teljesítmény mögötti élményről, a szezon előtti várakozásokról és a lausitzringi folytatásról beszélt.

Timo, a rajongók állva, adrenalintól lüktetve szurkolták végig a vasárnapi futamot, amely mindenkit lázba hozott. Milyen élmény volt mindez a volán mögött?

Timo Glock: „Hihetetlen. Nem tudom megmondani, hogy melyik univerzumban jártam, de egészen biztos, hogy valahol máshol. A Gary-vel vívott küzdelmünk olyan volt, mint két bokszoló végtelenül kiélezett meccse, ahol megállás nélkül szállnak a bal horgok és a jobb horgok, de egyik fél sem akarja megkockáztatni a kiütést. Verseny volt a javából. Én nyertem meg a futamot, de az igazi győztes ma a DTM. Az egész egy hihetetlen üzenetként érkezett meg mindenkihez – és főként a Mercedeshez, aki igazán felülvizsgálhatná a visszavonulásról szóló döntést. A rajongók pontosan azt kapták, amit minden hétvégén várnak: érzelmeket és egy őrült csatát, amely mindkét részről végtelenül korrekt módon zajlott le. Egyszerűen fantasztikus volt.”

Egy dobogós hely szombaton, majd egy pole pozíció és egy futamgyőzelem vasárnap. Számítottál rá a hétvége előtt, hogy ilyen tökéletesen rajtol majd a szezon?

Timo Glock: „Egyáltalán nem, hiszen azt sem tudtuk pontosan, hogy mennyire ütőképes az idei autónk és mennyire vagyunk versenyképesek a riválisokkal szemben. Azonban egy egészen hihetetlen csapatmunkát végeztünk. A srácok egész hétvégén hiba nélkül dolgoztak, az autó pedig szenzációs volt. Szombatról vasárnapra csupán minimális beállításokat változtattunk, amelyek mégis hihetetlen tempót eredményeztek. Kiválóan indítottuk az idei idényt.”

Két hét múlva folytatás a Lausitzringen. Milyen várakozásokkal tekintesz arra a hétvégére?

Timo Glock: „Ki kell várnunk és majd meglátjuk. Az elmúlt néhány évben nem voltunk túl erősek a Lausitzringen, így hát lássuk meg, mit hoz a hétvége: elképzelhető, hogy jobban megismertük az autót és sikerült tanulnunk az elmúlt évek hibáiból. Kíváncsian és eltökélten nézünk szembe a kihívásokkal.”

Távozik a Lexus GS Európából

Hosszú ideje kezeli tényként a világsajtó a Lexus GS távozását az európai piacról. A vállalat brit Facebook-oldalán most hivatalosan is megerősítették a hírt.

Alig két hete, hogy a világ megismerte a Lexus ES-t, a prémium márka új generációs elsőkerék-hajtású nagyautóját. A vadonatúj GA-K padlólemezre épülő modell pályafutása során most először Európában is kapható lesz, mégsem palettabővítésről van szó: a szaksajtó régóta rebesgeti, hogy az új típus érkezésével leáldozik a felsőkategóriás GS napja, a hivatalos csatornákon azonban eddig sehol nem kommentálta a hírt a gyártó.

Most azonban úgy tűnik, vége a hírzárlatnak: a Lexus nagy-britanniai képviseletének hivatalos közösségi oldalán nyíltan beszéltek az érdeklődőknek a GS sorsáról:

„A Lexus kivezeti a brit piacról a GS modellt. […] Az első generációs GS 1993-as bevezetése óta mintegy 74 ezer darabot adtunk el a modellből Európában, beleértve 20 ezer hibridet. Az idei évben Európa-szerte 1494 darab fogyott a típusból (január-október), 20 százalékkal kevesebb, mint 2016. január-október között. Új fejlesztésre lett volna szükség ahhoz, hogy a GS megfeleljen az Európában 2018. szeptember elsejével hatályba lépő új emissziós szabályozásoknak. Tekintve, hogy a GS a prémium felsőkategória (E-szegmens) felső szélén helyezkedik el, ahol az eladási kilátások eleve korlátozottak, úgy határoztunk, hogy a fejlesztéssel járó beruházások nem indokolhatók.”

Noha a képviselet csak a nagy-britanniai helyzetről hivatott nyilatkozni, a megfogalmazásból egyértelmű, hogy regionális döntésről van szó, méghozzá olyanról, amelyet már hónapokkal korábban meghoztak. Ugyanakkor mivel a szövegben európai fejleményekre hivatkoznak, azok logikusan nemcsak a jobbkormányos, hanem minden EU specifikációjú modellre érvényesek.

A szövegben hivatkozott új szabályozás minden bizonnyal a WLTP (World Harmonised Light Vehicles Test Procedures), azaz globálisan összehangolt könnyű gépjármű tesztfolyamatok norma, amelyet 2017. szeptember 1-jétől kötelező jelleggel alkalmaznak az új bevezetésű személygépkocsi modellek homologizációja során, 2018. szeptember 1-jétől pedig visszamenőlegesen is hatályba lép minden korábbi fejlesztésű, de újonnan forgalomba helyezendő személyautóra. Az élettartamuk vége felé járó modellek 12 hónap haladékot kapnak a követelmény teljesítése alól.

A WLTP norma bevezetése ugyan nem korlátozza, csupán méri a személyautók károsanyag-kibocsátását, ám mivel azt pontosan az életszerűbb fogyasztási értékek meghatározásának igénye hívta életre, a mért értékek alighanem kedvezőtlenebbek lesznek a korábban használatos NEDC-szabvány szerinti adatoknál, úgyhogy bizonyos esetekben piaci szempontból indokolt lehet a károsanyag-kibocsátást csökkentő technológiák, beállítások alkalmazása. Ettől függetlenül a típusbizonyítványok ismételt kiállításának nem kis költsége értelemszerűen a gyártót terheli.

Az Egyesült Államokban egyelőre forgalomban marad a GS (erről ironikus módon szintén egy hivatalos Facebook-bejegyzés tanúskodik**), így a Lexus továbbra is párhuzamosan kínál két eltérő karakterű modellt ugyanabban a kategóriában. Arról azonban, hogy a 2011-ben bevezetett, jelenlegi generáció modelljének hamarosan aktuálissá váló nyugdíjazása után mi történik, még korai volna beszélni.

Az új generációs Lexus ES a harmadik modell (a felső kategóriás LC kupé és az LS luxuslimuzin után), amely a Lexus merész, új formatervét alkalmazza. A GA-K padlólemezre épülő típus elődjénél jóval tágasabb belső teret és pontosabb vezethetőséget kínál; nem véletlenül készül fennállása óta először F Sport kivitel a modellből.

Az új ES-nek kulcsfontosságú szerepet szán a Lexus európai jelenlétének megszilárdítása szempontjából: a márka 2020-ra évi 100 ezer új autót kíván értékesíteni Európában, 33 százalékkal többet, mint tavaly, amikor története eddigi legkiválóbb eredményét regisztrálta.

Az ES világszerte háromféle benzinmotoros kivitelben (ES 200, ES 250 és ES 350) lesz elérhető; Európában az idén decemberben megjelenő új generációs, 218 LE rendszerteljesítményű, 4,7 liter/100 km átlagos üzemanyag-fogyasztású ES 300h hibridre támaszkodik a modell.

Volkswagen Csoport: hamarosan érkezik a sorozatgyártású modellekben alkalmazható autonóm parkolási rendszer

Egy jelenleg egyedülálló technológiát felhasználva a Volkswagen Csoport az autonóm parkolás rendszerét teszteli a Hamburgi repülőtéren.  A Volkswagen, az Audi és a Porsche autói itt a parkolóház térképe alapján önállóan navigálják el magukat a megfelelő parkolóhelyre.

A többszintes parkolóházban történő tájékozódást mindössze egyszerű képjelek segítik, amelynek előnye, hogy tulajdonképpen bármely parkolóházban ugyanígy alkalmazható. Az első ügyfelek várhatóan a következő évtized elején tehetik próbára ezt a funkciót a megjelölt parkolóházakban.

Johann Jungwirth, a Volkswagen Csoport digitalizációs igazgatója így nyilatkozott a tesztekről: „Az autonóm parkolás rendszerével sokat tehetünk ügyfeleink kényelmes, stresszmentes közlekedésért. Éppen ezért szeretnénk a technológia demokratizálásával a lehető legtöbb ember számára hozzáférhetővé tenni ezt a lehetőséget.”

A Hamburgban szemléltetett, a nagyközönség számára most először bemutatott autonóm parkolás technológiája már kilépett a kutatólaboratóriumok falai közül és előrehaladott fejlesztési fázisban jár. Az első, autonóm parkolás funkcióval rendelkező Volkswagen Csoporthoz tartozó járművek várhatóan a következő évtized elejétől érhetőek el az ügyfelek számára.

Első a biztonság: lépésről lépésre kerül bevezetésre az autonóm parkolás rendszere

Első lépésként előre kijelölt, többszintes parkolóházak forgalom elől elzárt részeiben lesz lehetőség az autonóm parkolás rendszerének használatára. Mielőtt azonban ezeken a lezárt részeken elindulnának a tesztek, az autonóm parkolás rendszerét átfogó vizsgálatoknak vetik alá. Világszerte több ezer, különböző helyen végrehajtott parkolási manőver teljesítése és elemzése előzi meg ezeket a teszteket. A rendszer biztonságosságát növelendő ezzel párhuzamosan számos szimuláció is történik.
A következő lépésben már az úgynevezett vegyes forgalomban való működést tesztelik a mérnökök, ilyen például, amikor emberek által vezetett autók között történik a jármű önvezető üzemmódban való mozgása illetve parkolása. A cél pedig egyértelmű: minden parkolóházban, beleértve például az élelmiszer áruházak mellett található nyilvános parkolókat is, lehetővé váljon az autonóm parkolás.
Jó oka van annak, hogy az alapoktól történik az autonóm parkolás funkciójának bevezetése. „Amit az ügyfeleinknek kínálunk az teljesen megbízhatóan és biztonságosan működik. Ezt garantálják a Volkswagen Csoport járműiben elérhető korszerű műszaki megoldások, és mi a jövőben is tartjuk magunkat ehhez az ígérethez, az autonóm vezetés esetében is.” – nyilatkozta Johann Jungwirth.
Az autonóm parkolást kínáló járművek mindegyike rendelkezik majd aktív környezetfelügyelő rendszerrel. Ez felismeri a különböző tárgyakat, akadályokat és megfelelőképpen reagál azokra, legyen szó kikerülésről, fékezésről vagy akár teljes megállásról. A járműveket ezért szenzorok egész sorával – például ultrahanggal, radarokkal és kamerákkal – szerelik fel. Az adatokat a jármű központi vezérlőegysége dolgozza fel. A többszintes parkolóházakban az autók a térképadatok alapján önállóan jutnak el a szabad parkolóhelyre. A tájékozódást a parkolóházban elhelyezett egyszerű képjelek biztosítják a járművek számára.

A holnap mobilitása, mint közös feladat: a Volkswagen Csoport három márkája, Hamburg szabad és Hanza-város és a Hamburgi repülőtér együttműködése az autonóm parkolás támogatása érdekében

Az autonóm parkolás egyik próbája jelenleg is zajlik Hamburgban. A Volkswagen Csoport és Hamburg szabad és Hanza-város partneri együttműködésén belül a Volkswagen, Audi és Porsche márkák tesztelik az autonóm parkolás rendszerét a Hamburgi repülőtéren. A márkák szakértelmüket egyesítve törekednek arra, hogy minél gyorsabban sikerüljön az új funkciót a három márka sorozatgyártású modelljeiben is alkalmazni. Az egyes márkák többéves tapasztalattal rendelkeznek a különböző parkolási funkciók kifejlesztésének területén, de természetesen az autonóm vezetés területén szerzett legfrissebb tapasztalataikat is megosztják egymással a közös munka során.
És ez nem minden. A jövő mobilitási szolgáltatójaként a Volkswagen Csoport a Hamburgi repülőtéren egy olyan integrált koncepcióba is betekintést enged, amelynek középpontjában az ügyfél és az ő igényei állnak. Ennek eléréséhez a márkák különböző szolgáltatások egész sorával egészítik ki az autonóm parkolás funkcióját, bepillantást engedve abba a mindent átfogó szolgáltatáscsomagba, amely a jövő kényelmes, stresszmentes parkolását biztosítja.

A Volkswagen segítségével a saját csomagtartód lesz a kézbesítési címed

A „Volkswagen We” létrehozásával a márka a már rendelkezésre álló szolgáltatások sorát további online funkciókkal, szolgáltatásokkal és alkalmazásokkal bővíti. A következő években ez a portfólió jelentősen gyarapodik, számos további szolgáltatást kínálva a Volkswagen ügyfeleinek. A „We Park” igen népszerű és jelenleg is elérhető alkalmazás igen jó példa erre, csakúgy, mint a „We Deliver” applikáció. Ezekkel az alkalmazásokkal nem csupán arról van szó, hogy az autó digitális eszközzé válik, hanem ezzel párhuzamosan életünk egyre több területét összekötő felületként is viselkedik. A „We Deliver” szolgáltatás felhasználói a jövőben az online rendelt csomagjaikat egyenesen az autójukhoz szállítva vehetik át. A kísérleti fázis részeként ezt a szolgáltatást már Berlinben tesztelik. Ebben az esetben a Volkswagen csomagtartója lesz a küldemény kézbesítési címe. A jármű helyzete a megrendeléssel együtt leadásra kerül, a szállító pedig GPS segítségével egy 300 méter sugarú körön belül behatárolja a szabadon megközelíthető jármű helyzetét, amelynek csomagtartójához egyszeri, biztonságos hozzáférést biztosítanak számára. A cél az, hogy a jövőben nem csupán a kiszállítások történjenek ilyen módon, hanem a futárok így vehessék fel a visszaküldött vagy előre kifizetett csomagokat is.

Hálózatba kapcsolt, automatizált és elektromos: a jövő útján az Audi AI-vel

A teljesen automatizált vezetési funkciók és az önvezető közlekedés víziója felé vezető úton a jövő Audi modellje még ennél is többet kínál: a folyamatosan továbbfejlesztett járműintelligenciához magas szintű interakciós intelligencia is társul. Nem csupán az utakon tud a jövő autója rengeteg időt spórolni vezetőjének, de számos további kényelmi megoldást is kínál. Speciálisan kialakított, úgynevezett „Audi AI zónákban” a jövő Audi modellje önállóan képes több különböző dolgot elvégezni anélkül, hogy a vezető egyáltalán jelen lenne. Ha például egy sokszor úton lévő üzletember egy megjelölt területen (átvételi zónában) hagyja Audi járművét, az képes lesz önállóan, vezető jelenléte nélkül olyan szolgáltatóegységekhez eljutni, mint például az autómosó, a benzinkút vagy a tisztító.
Az Audi – amely az Audi AI technológiájának köszönhetően intelligensen összekapcsolódik a környezetével – szintén önállóan keresi meg a parkolóhelyét és pontosan bekormányozza oda magát. A kívánt időpontban pedig visszatér az átvételi zónába készen arra, hogy folytassa útját. A vezető bármely pillanatban figyelemmel követheti az autó útját egy alkalmazáson keresztül illetve új szolgáltatásokkal bővítheti a meglévőket.

Porsche: Park & Charge – automatikus töltés parkolás közben

„Nyilvános helyeken vagy akár otthon is töltőrobotok alkalmazása javíthatja az elektromos mobilitás elfogadottságát.” – nyilatkozta Uwe Michael, a Porsche e-autós fejlesztési részlegének igazgatója. Az autók nem csupán automatikusan beparkolnak, de automatikusan fel is töltik őket. Egy étteremlátogatás alkalmával például az ügyfél egy teljesen feltöltött járműhez térhet vissza az étkezés után. Uwe Michael hozzátette: „Ezzel egy időben a töltőállomások kihasználtsága is javul, hiszen egy autó csak annyi időt tölt egy töltőpontnál, amennyi a töltéshez szükséges.”
A Park & Charge a következőképpen működik: miután az elektromos autó vagy a hibrid modell teljesen autonóm módon leparkolt a töltőállomáson, a jármű és a töltőrobot WLAN kapcsolaton keresztül összeköttetésbe lép. A jármű töltősapkája automatikusan kinyílik, a töltőrobot karja pedig kinyúlik és létrehozza a kapcsolatot az elektromos hálózat és a beépített töltő között. A töltést követően a jármű automatikusan elhagyja a töltőpontot és más parkolóhelyre navigálja magát, szabaddá téve ezzel a töltőállomást a következő elektromos autó számára.

Az autonóm parkolás bepillantást enged a jövő városi mobilitásába

Az autonóm parkolás hamburgi próbája jól mutatja a jövő városi mobilitásának alakulását. Az új mobilitási megoldások ugyanis átalakítják a tisztán gépgyártásra fókuszáló autógyártók hagyományos szerepét, új partneri együttműködések jönnek létre, az ügyfelek és igényeik pedig egyre inkább a figyelem középpontjába kerülnek. Johann Jungwirth így nyilatkozott erről: „Egyértelmű célunk olyan önvezető járművek megalkotása, amelyek gombnyomásra kínálnak mobilitási megoldást mindenki számára, visszaadva az embereknek az időt és a megfelelő életminőséget, mindamellett, hogy nagyban növelik az utak biztonságát is. Az autonóm vezetés mérföldkő az ehhez vezető úton.”

Bemutatkozott Magyarországon is a vadonatúj Nissan LEAF, vezettük

Hihetetlen, de szinte hajszálpontosan fél évvel ezelőtt mutatták be a nemzetközi nagyközönségnek a teljesen újraértelmezett Nissan LEAF emissziómentes elektromos járművet.

Most sor került a hazai debütálásra is: Siófokra voltunk hivatalosak, ahol egy kisebbfajta LEAF-flotta fel is sorakozott. Az autót a Balaton partján tehettük próbára, illetve kivesézhettük az összes innovatív funkciót is.

Jelenleg a Nissan LEAF a világ legkeresettebb zéró emissziós elektromos járműve, a legfejlettebb és legelérhetőbb emellett. Statisztikák szerint minden 12. percben eladnak egy új Nissan LEAF-et.

Siófokon a Nissan magyarországi képviselete bejelentette, hogy legfrissebb modelljére máris több, mint 19 ezer megrendelés érkezett.

Az új Nissan LEAF a világ legkeresettebb zéró emissziós elektromos járművének következő fejlődési állomása. Több mint 320 ezer ügyfél választotta a LEAF-et 2010-es forgalomba kerülése óta – a mostani, teljesen megújult modell pedig még nagyobb hatótávolságot, még dinamikusabb megjelenést, a kategóriájában legfejlettebb vezetéstámogató technológiákat és még fejlettebb csatlakoztatási lehetőségeket kínál az ügyfelek számára.

Horváth Gergő, a Nissan Sales CEE PR és marketingért felelős menedzsere a következőket fűzte a hírhez: „A vadonatúj Nissan LEAF a legfejlettebb és legelérhetőbb 100%-ban elektromos jármű. Az autó egyben a Nissan Intelligens Mobilitás megtestesítője is. Az Intelligens Mobilitás az a jövőkép, amelyet vállalatunk követ ügyfeleink vezetési élményének, valamint a járművek meghajtásának és társadalomban betöltött szerepének átalakítása során. Ez az autó élvezhetőbb, izgalmasabb és összehangoltabb vezetési élményt nyújt, mint bármely más tömeggyártású elektromos jármű. Egyszerűen lenyűgöző.”

Az új LEAF európai bemutatkozása az októberben tartott Nissan Futures 3.0 rendezvényen sosem látott érdeklődést vonzott mind az új, mind az eddigi elektromosjármű-tulajdonosok körében. Az ügyfelek a mai napig több mint 19.000 új Nissan LEAF-et rendeltek annak ellenére, hogy az autók legkorábban 2018 februárjában kerülhetnek csak az európai bemutatótermekbe.

Teljesen új gondolkodásmód

A Nissan LEAF a Nissan Intelligens Mobilitás megtestesítője. Teljesen új vezetési élményt ad, célja az örömtelibb, magabiztosabb autózás, szorosabb kapcsolatban az autón kívüli világgal.

Ez a fogyasztói ajánlat három fő pilléren nyugszik; Intelligens Meghajtás, ami a LEAF új, továbbfejlesztett 40 kW-os elektromos hajtásláncán keresztül valósul meg a megnövelt energiahatékonysággal, megnövelt nyomatékkal és teljesítménnyel, még izgalmasabbá téve a vezetési élményt; Intelligens Vezetés, ami azoknak a technológiáknak a gyűjtőneve, amelyek növelik a vezető magabiztosságát vezetés közben, növelik a biztonságot és csökkentik a stresszt; és a Nissan Intelligens Integráció, ami a csatlakozási lehetőségeken keresztül összeköti az autót annak tágabb társadalmi környezetével, és egyedülálló kétirányú töltési technológiája segítségével csatlakoztatja a járművet az elektromos hálózatra.

Az új Nissan LEAF ugyanakkor sokkal több egy 100%-ban elektromos járműnél: ez egy olyan mobil tápegység, ami otthoni vagy irodai megoldások segítségével lehetővé teszi az ügyfelek számára az energiafelhasználás irányítását.

Stílusos megjelenésével készen áll arra, hogy széles tömegeket hódítson meg

4,49 méteres hosszúsága, 1,79 méteres szélessége, 1,54 méteres magassága és 2,70 méteres tengelytávja kifejezetten karcsú sziluettet, markáns, dinamikus megjelenést és kiváló aerodinamikát (0,28-as légellenállási együttható (Cd)) kölcsönöz az új Nissan LEAF-nek. Bárki, aki kicsit is ismeri a Nissan formatervét felismeri a márkára jellemző bumeráng alakú fényszórókat és az autó elejének V-motion kialakítását. Ugyanakkor a kék elemek, például az első hűtőrács és a hátsó lökhárító kerete kiemeli az autó 100%- ban elektromos, zéró emissziós voltát.

A LEAF a következő 10 külső színben kapható: fehér, piros, gesztenyebarna, szürke, zöld-ezüst, ezüst, vörös, gyöngyházfehér, fekete színekben, és egy kéttónusú színkombinációban: gyöngyházfehér karosszéria fekete tetővel.

Vezetőcentrikus belső tér

Az új Nissan LEAF belső tere teljes átalakuláson esett át: a járművezetőre összpontosít, és az okos térhasználatot ötvözi az optimális funkcionalitással. Az „ívelt szárny” forma megjelenik az ülések huzatának élénk kék varrásában, a műszerfalon és a kormánykeréken, a nyugodt környezet és kiváló minőség érzetét keltve ezzel. A 435 literes csomagtartó és a 60/40 arányban osztott hátsó ülés a lenyűgöző tárolási dimenziók és maximális kihasználhatóság világát nyitja meg a tulajdonosa számára, ami az új Nissan LEAF-et tökéletes családi autóvá teszi. A maximális csomagtér-kapacitás lehajtott ülésekkel 1.176 liter.

Nagyobb hatótávolság, több élmény

Az új Nissan LEAF új e-hajtáslánca 110 kW teljesítményt és 320 Nm nyomatékot biztosít, 7,9 mp-re javítva ezzel a 0-ról 100 km/h-ra való gyorsulás idejét, C szegmensbe illő teljesítmény mellett. Az új Nissan LEAF 378 km-es NEDC hatótávolsággal rendelkezik (a végső típusjóváhagyási folyamat még függőben van). Emellett az új Nissan LEAF az első elektromos autó, amit a WLTP* rendszer szerint teszteltek, és lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy városi körülmények között 415 km-t tegyenek meg egyetlen feltöltéssel. Ez a teszt pontosabban tükrözi a valós helyzeteket. Ez azt jelenti, hogy a járművezetők hosszabb utakra indulhatnak, amit a kiterjedt európai CHAdeMO gyorstöltőhálózat tagjai is támogatnak.

A töltési idő riasztási állapotról 80%-ra (gyorstöltővel – 50 kW) 40-60 perc, ugyanakkor 7,5 óra szükséges az akkumulátor riasztási állapotról 100%-ra való feltöltéséhez egy 7 kW-os fali töltővel).

Korszerű biztonsági jellemzők

Ha a biztonságot keressük, az új Nissan LEAF tökéletes megbízhatóságot kínál vezetőjének. Az alapfelszereltség már a belépő felszereltségi szinttől kezdődően tartalmaz hat légzsákot (első, oldalsó és függöny), ISOFIX rögzítőt, blokkolásgátló fékrendszert (ABS), elektromos fékerő-elosztót (EBD), fékrásegítőt (BA) és visszagurulás-gátlót (HSA). A Visia szinttől az alapfelszereltség része továbbá a közúti jelzéseket felismerő rendszer és a holttérfigyelés, valamint az Intelligens Vészfékezési Asszisztens gyalogos- és kerékpárosfelismeréssel.

Az új Nissan LEAF alapfelszereltségéhez tartoznak még olyan fejlett biztonsági technológiák is, mint a Sávelhagyás-jelzés, az Intelligens Sávelhagyás-jelzés és – megelőzés és a Keresztirányú forgalom figyelmeztetés.

Modern vezetéstámogató technológiák

Az új Nissan LEAF felszereltsége tartalmazza az Intelligens mobilitás innovatív technológiáit, beleértve a biztonságosabb és kényelmesebb vezetést kínáló ProPILOT fejlett vezetéstámogató rendszert és a ProPILOT Parkot, ami egyetlen gombnyomásra teljesen önálló parkolást hajt végre.

A ProPILOT rendszer autópályára, egy sávban való közlekedéshez készült, és a nagyobb forgalmi torlódásokban való használatra vagy nagy sebességgel történő haladásra lett optimalizálva.
A vezető ugyanolyan könnyen tudja aktiválni a ProPilot-ot, mint a hagyományos sebességtartó automatikát: egyszerűen be kell állítania a kívánt haladási sebességet és távolságot. A radarral és kamerával támogatott ProPilot az autó előtt észlelt forgalomhoz igazítja a sebességet, és a sáv közepén tartja az autót. Még a forgalomtorlódások kezelésére is képes, így pihentetőbbé teszi a mindennapi városi közlekedést, és csökkenti az elfáradást.

Forgalomtorlódások esetén, ugyanazon technológiai logika mentén, a ProPILOT rendszer automatikusan szabályozza az előtte haladó autóhoz képesti távolságot, és szükség esetén fékez, vagy a járművet akár teljesen meg is állítja. A megállást követően a jármű még akkor is egyhelyben marad, ha a vezető nem nyomja le a fékpedált. A forgalom újraindulása esetén az autó automatikusan újra elindul. Ha a forgalom 3 másodpercnél hosszabb időre áll le, a ProPilotot a gyorsítópedál lenyomásával vagy a kormánykeréken található gombbal lehet újraindítani.

A ProPILOT Park emberi beavatkozás nélküli, automatikus parkolássegítő rendszer. A ProPILOT Park párhuzamos és merőleges parkolás esetén is használható (előre és hátramenetben egyaránt), és könnyedén leparkolja az új Nissan LEAF-et, miután a jármű vezetője kiválasztotta a rendszer által javasolt parkolóhelyek egyikét. A ProPILOT Park gomb megnyomásával az új Nissan LEAF teljesen átveszi a parkolással kapcsolatos teendőket, és a manőver végeztével automatikusan aktiválja a rögzítőféket.

Az e-Pedal, részletesen

Az új Nissan LEAF forradalmi e-Pedal technológiája megreformálja a vezetést: a gyorsítópedálra gyakorolt nyomás csökkentésével vagy növelésével egyszerűen elindítható, gyorsítható, lassítható és megállítható a jármű. A gyorsítópedál felengedésével az autó lassít, majd teljesen megáll – még a lejtőn is – anélkül, hogy a vezető hozzáérne a fékpedálhoz. A lassulás mértéke akár 0,2 g is lehet, így az e-Pedallal a vezetőnek nem kell állandóan áthelyeznie lábát a gyorsítópedálról a fékpedálra, hogy lelassítson, vagy megállítsa az autót. Ez kevésbé fárasztó és csökkenti a mindennapi városi vezetéssel járó stresszt, mivel lehetővé teszi, hogy a vezető a hagyományos autókhoz képest akár 90%-kal kevesebbet használja a fékpedált.

Kiemelkedő információ és szórakozás

Az új Nissan LEAF továbbfejlesztett, 7 hüvelykes színes (TFT) kijelző megjeleníti a legfontosabb funkciókat, beleértve az audio- és navigációs rendszer információit.

A NissanConnect EV navigációs rendszere Bluetooth-csatlakozási lehetőséget és digitális rádiót is tartalmaz. A szokásos navigációs jellemzők mellett valós idejű adatokkal szolgál a legközelebbi töltőpontokról is. Az összekapcsolhatóságot fokozhatja a választható Apple Carplay és Android Auto is (piactól függően).

Az eredeti LEAF egyik legnépszerűbb képessége, hogy az autó klímarendszerének aktiválása időzíthető, így az utazás megkezdése előtt fűtéssel vagy hűtéssel elérhető a kívánt hőmérséklet. Így az ügyfelek takarékoskodhatnak az akkumulátor töltöttségével, hiszen az autó fűtését illetve hűtését hálózati árammal végezhetik el.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük. Fotó: Matei Bence / Camera Kft.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Az Endurance versenyének szezonnyitóját az Audi R8 LMS nyerte

A Monza és Navarra pályáin megszerzett dobogós helyezéseiknek köszönhetően két – különböző nemzetközi versenysorozatban szereplő – Audi Sport ügyfélcsapat és pilótáik is a legjobb helyekről várhatják a folytatást.

Audi R8 LMS #1 (Belgian Audi Club Team WRT), Christopher Mies/Alex Riberas/Dries Vanthoor

Audi R8 LMS GT3

Győzelem a szezonnyitó versenyen: a Blancpain GT sorozat Endurance versenyének nyitóhétvégéjén a forgatókönyvet mintha a belga Audi Club Team WRT csapatára írták volna. A két Audi Sport pilóta Christopher Mies és Dries Vanthoor és a privát versenyző Alex Riberas az öt versenyből álló sorozat első állomásán, Monzában végzett az első helyen. A Blancpain GT sorozat igen népes résztvevői létszámmal büszkélkedhet, az Audi R8 LMS összesen 52 versenytárssal méri össze tudását. A három órás verseny végén mindössze két másodperces előnnyel nyert a belga csapat, a verseny során pedig Dries Vanthoor teljesítette a leggyorsabb kört. A legjobb 10 között öt különböző márka képviselői végeztek.

Összesítésben szerzett második hely Navarrában: a 24 órás sorozat harmadik fordulójában a Car Collection csapata a szezon eddigi legjobb összesített eredményét érte el. Az észak-spanyolországi Navarrában rendezett 12 órás versenyen a Gustav Edelhoff, Max Edelhoff és Elmar Grimm felállással versenyző Audi R8 LMS legjobb amatőr csapatként összesítésben a második helyen végzett. Ennek megfelelően a sorozat európai értékelésében a Car Collection csapata továbbra is vezeti a csapatok mezőnyét, míg Elmar Grimm a pilóták versenyében áll az élen.

Két dobogós hely a szezon első versenyén: Andreas Schmidt a Spezial Tourenwagen Trophy túraautó bajnokságon két dobogós helyet szerzett a sorozat első helyszínén, Hockenheimben. A privát versenyzőként induló Schmidt egy Audi R8 LMS ultra volánja mögött végzett mindkét futamon kategóriájában a harmadik helyen.

Audi RS3 LMS (TCR)

Első és második hely a klub versenyen: az egyesült államokbeli NASA Western Endurance bajnokság klub sport sorozatában szereplő Audi RS 3 LMS egy első és egy második helyet gyűjtött be a kaliforniai Buttonwillow versenypályáján. A Road Shagger Racing csapat pilótái, Gavin Ernstone és Jon Morley ünnepelhettek a leintést követően, második helyen pedig a Strom Motorsports csapatából David Depillo és Brett Strom végzett.

Készülődés a magyar versenyhétvégére: a WTCR – FIA Túraautó Világkupa második versenyhétvégéjét április 28-29-én rendezték a Hungaroring pályáján. A három Audi Sport pilóta Gordon Shedden, Jean-Karl Vernay és Frédéric Vervisch mellett a privát versenyzőként rajthoz álló Nathanaël Berthon, Denis Dupont és Aurélien Panis szállt versenybe mindhárom futamon a pontokért. A marokkói Marrakesh pályáján az első fordulóban szerzett győzelme után Vernay jelenlegi harmadik helyével a legjobb Audi RS 3 LMS pilóta. Emellett az Audi Sport Leopard Lukoil csapata a harmadik helyen áll az összesített eredménylistán. Gordon Shedden pedig – a négykarikás márkánál való első szereplése alkalmával – tizenkét pontot gyűjtött. Denis Dupont az első versenyen a 20. helyről rajtolva egészen a 13. pozícióig küzdötte előre magát. A Budapest melletti versenypálya 4,381 km hosszú aszfaltcsíkjával várta a hat Audi pilótát és versenytársaikat. Szombaton egy tizenkét körös versennyel indult a hétvége, amelyet vasárnap két további, egy tizenkét és egy tizenöt körös összecsapás követett.

Design Award 2018: a közönségdíjat a Lexus Honest Egg-je vitte el

Az elmúlt években a világ vezető környezetbarát prémium hibrid elektromos autógyártójából valódi életmód márkává avanzsáló Lexus által hatodik éve odaítélt rangos Lexus Design Award idei fődíját az Extrapolation Factory csapat pályaműve, a Hipotézis Tesztelő nyerte meg.

A az autóinak lenyűgöző formaterve révén a dizájn területén is nagyot alkotó és saját jogon is elismert luxusmárka ugyanakkor idén létrehozta a Lexus Design Award közönségdíjat is, azzal a céllal, az eddiginél is szélesebb körben méltathassa hogy a döntősök sokoldalú tehetségét, illetve munkáit. Első alkalommal nyílt lehetőség arra, hogy a Lexus Design Event, valamint az esemény honlapjának látogatói kiválaszthassák a számukra legtöbbet jelentő művet. Az április 16. és 22. között beérkezett szavazatok alapján a győztes dizájn az Őszinte tojás című munka lett.

Az Őszinte tojás (Honest Egg) intuitívan és egyszerűen jelzi, amikor a tojás szavatossági ideje lejár. A tervezők felismerték, hogy a tojásokon gyakran nem egyértelmű a dátumozás, így nem mindig tudható pontosan, meddig is fogyaszthatjuk biztonságosan a tojást. A probléma áthidalására egy képet vagy egy szót helyeztek el a tojás héján, s a fogyasztó ebből állapíthatja meg, hogy a tojás ehető-e. Az Őszinte tojás létrehozása során a tojásra intelligens festékanyaggal nyomtatnak, ami képes arra, hogy egy előre meghatározott időponthoz közelítve megváltoztassa a színét. Az Őszinte tojás jelzése jelentősen lecsökkentheti a fogyaszthatósági időtartamot, amennyiben törött héjat érzékel, illetve ha hirtelen változást érzékel a széndioxid szintjében vagy a hőmérsékletben.

Az Őszinte tojás kifejlesztése remek példa arra a fajta együttműködésre, amelyből egy jó cél érdekében informatív, érzelmeket előhívó dizájn születik. Jelen esetben a cél az volt, hogy a vásárlók még a lejárati dátum előtt elfogyasszák a tojást, s így csökkenjen az élelmiszerpazarlás.

„Megtiszteltetés számunkra, hogy mi vehettük át első ízben a Lexus Design Award 2018 közönségdíját. Köszönjük az összes őszinte embernek, hogy a Honest Eggre szavaztak, ezt választva kedvenc ötletüknek. Szeretnénk köszönetet mondani Jessica Walshnek mentori munkájáért, és az útbaigazításokért. Végül, de nem utolsó sorban köszönjük a Lexusnak azt a csodálatos élményt, amelyben az egész verseny során, folyamatosan részünk volt. A jó dizájn az őszinte dizájn!” – fogalmaznak a tervezők, Paul Yong Rit Fui és Jaihar Jailani Bin Ismail az elismerés kapcsán.

A BMW 6 Gran Tourismo új dízelmotort kap

A végeláthatatlan utazásokra tervezett, végtelenül sokrétű luxusautó hajtáslánc-palettája most először egy kivételesen hatékony, négyhengeres dízelmotorral bővül.

2018 júliusától a BMW 6-os Gran Turismo hajtáslánc-palettája egy új, kivételesen hatékony belépő szintű erőforrással gazdagodik: a négyhengeres dízelmotorral felszerelt BMW 620d Gran Turismo modell (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,8–4,9 liter/100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 127–129 gramm / km) 140 kW / 190 lóerő maximális teljesítménye a fejedelmi kényelméről és sokoldalú funkcionalitásáról ismert luxusautó vezetési élményének eddigi leghatékonyabb formáját váltja valóra.

A négyhengeres dízelmotor most először költözik be a BMW 6-os sorozat motorházteteje alá, ahol változó turbinageometriájú turbófeltöltőjével és Common Rail közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszerével megteremti a 2.0 liter hengerűrtartalmú erőforrás sportos teljesítmény-leadásának és a rendkívül magas fokú hatékonyságának előfeltételeit. A frissen debütáló motor percenkénti 1750 és 2500 főtengely-fordulat között bocsátja a sofőr rendelkezésére 400 Nm csúcs forgatónyomatékát, miközben a 140 kW/190 lóerő maximális teljesítmény már percenkénti 4 000 főtengely-fordulatnál felépül.

A négyhengeres dízelmotor érkezésével öttagúra bővül a BMW 6-os Gran Turismo motorházteteje alá választható erőforrások palettája, a soros hathengeres dízelmotorok, a soros hathengeres benzinmotor és a négyhengeres benzinmotor mellett. Az új, belépő szintű erőforrás már az alapfelszereltség részeként a nyolcfokozatú Steptronic automataváltón keresztül továbbítja teljesítményét és forgatónyomatékát a kerekek felé, miközben a típus opcionális extrafelszereltségi portfólióján megtalálható összes futómű-technológia a BMW 620d Gran Turismo modellhez is elérhetővé válik. Az innovatív listára így olyan tételek kerültek fel, mint az első és a hátsó tengely adaptív, levegős futóműve, az aktív hátsókerék-kormányzás (Integral Active Steering) és az aktív borulásgátló rendszerrel kiegészített Executive Drive opció. Az új BMW 620d Gran Turismo modell 7,9 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, kivételes hatékonyságát pedig a 100 kilométerre vetített 4,8 – 4,9 liter* átlagos üzemanyag-fogyasztás, illetve a kilométerenkénti 127 – 129 gramm* kombinált károsanyag-kibocsátás igazolja.

LEGFRISSEBB

Visszatérhet a Škoda 110 R kupé

0
A Škoda dizájnerei ismételten visszanyúltak a múlt egy ikonikus modelljéhez, és modern formában álmodták újjá a legendás 110 R faros kupét. Az eredeti típus...

TESZTJEINK